MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
marijn01 schreef:
...tijdens het surfen op 'Hekel aan Racoon', kwam ik dit forum tegen

En zo wordt deze gezellige website weer eens positief onder de aandacht gebracht ?

Welkom Marijn!

Als ik me beperk tot de artiesten die (doorgaans) in de top 2000 staan, kom ik tot het volgende lijstje:

- Coldplay
- Adele
- Maroon 5
- James Blunt
- Bruno Mars
- Kane
- Muse
- Björk
- Avicii
- Kensington

Daarnaast heb ik nooit iets gehad met Nederlandstalige muziek. Ik heb de Nederlandse taal nooit echt mooi gevonden, vooral niet in combinatie met popmuziek. Er zijn Nederlandstalige artiesten wiens hits ik wel kan waarderen – zoals De Dijk en Frank Boeijen – maar voor de rest is het totaal niet aan mij besteed.

Robertus
Vanwege het op mijn werk gedwongen blootgesteld worden aan Radio 538:

Ronnie Flex en alle andere Nederlandstalige "auto-tune" rappertjes in zijn kielzog. Tenenkrommend simplistische teksten op een bedje van zielloos kattengejank dat moet verhullen dat de "artiest" in kwestie nauwelijks over enig rap/zangtalent beschikt.

Het is eruit.

Vanwege de voortdurende poepdouche op mijn werk van Q music of 538 alles wat deze zenders aan bandbreedte vervuiling de ether in spuwen. Plus natuurlijk die "nederlandse" hiphop/ rap shit.

Ben driftig opzoek naar ander werk overigens ???

Bon Jovi. Zo erg dat ik laatst van Arrow Classic Rock moest overschakelen naar Stingray Classic Rock en weer terug om ze te vermijden.

Verder: Marco Borsato, Céline Dion, Mariah Carey alles uit Volendam, Metallica na 1993, U2 na 1999, Kensington, Chef Special, Adele, Kane, Anouk, Di-Rect, James Blunt, Maroon 5, Coldplay na X&Y, Krezip, Blof, Racoon, Bryan Adams, Kings of Leon.

De top 2000 is dus grote delen doorbijten voor mij.

Vrij standaard lijstje, daar zet ik ook niks van voor mijn plezier op

Casartelli (moderator)
Uit nieuwsgierigheid net even gekeken of ik zelf wel eens iets in dit topic geschreven had. Viel mee. Meestal haalde ik de openingspost aan.
HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Hoedijk
Maan, Nielson, Bløf, Miley Cyrus, Taylor Swift, Ariana Grande, wereldverbeteraar Bono, alles van Rob van Daal tot Frans Bauer, Sigur Ros (nee, dit is geen grap, komt door een concert wat ik zag in Arras, Frankrijk), Coldplay, Ed Sheeran, Twenty One Pilots ?, eigenlijk meer om op te kunnen noemen. Waar ik vooral gek van word is dat je overal waar je komt (winkels, in de wacht aan de telefoon, op vakantie, met de kids in de auto die Sky Radio willen luisteren) telkens diezelfde meuk voorgeschoteld krijgt. Zo liep ik met kerst door het centrum van St. Petersburg, komt er een busje met kerstmannen voorbij en galmende speakers op het dak. Je raadt het al: Last Christmas. Robertus Idd zijn ook die "autotune" rappers super irritant.

Ik heb even teruggezocht en heb hier al heel wat namen gedropt, waarvan ik bij het meeste er nog grotendeels achter sta. Een naam ontbreekt nog: Guns 'N' Roses. Wanstaltige posermuziek.

Om even buiten de geijkte paden te gaan, PJ Harvey, Chromatics en Beach House. Een gruwelijke hekel is een groot woord maar van wat ik ken van deze artiesten word ik nou zelden heel erg blij.

Ben niet zo van het hekelen, maar de broertjes Gallagher / Oasis, ook al vond ik Wonderwall ooit een mooi nummer. En Muse, muzikaal gezien dan.

Heb eigenlijk geen hekel aan bepaalde artiesten. Waar ik wel een bloedhekel aan heb is het fenomeen "album". Zo zijn er ontelbare albums volgepropt met standaard shit/vulling en daartussen staat dan een supertrack. Dat geld bijna voor elk genre. Ik stel dan ook het liefst mijn eigen playlist samen.Blues,jazz,country,metal,film& gamemuziek,ambient,indie,rock etc. Mijn playlist draai ik dan random. Weet nooit wat er gaat komen.

Mssr Renard
Even ranten:

Metallica.

Zo dat was het.

Met Metallica ben ik het eens maar vergeet niet die stoere hannesen van Kane/Kensington/Direct niet ,die 2 van Hazes laat ik buiten beschouwing want die zie ik niet voor vol aan.
Voor mijn werk moet ik wel eens rijden met mijn collega's en wie rijd die draait dan krijg ik SLAM radio voor mijn kiezen of 2 uur lang een of andere tamtam klopper uit Jamaica dat is ook afzien.
Als ik zelf moet rijden pak ik ze terug met King Crimson of de Van Der Graaf Generator maar dat ter zijde.
Ook wil ik nog even Coldplay ,U2 of de Simple Minds hier genoemd hebben met name die laatste 2 , je kon in de jaren 80 geen theehuis binnen lopen of je kreeg die Jim Kerr of die belastingontwijker wel te horen daar heb ik dus een trauma aan overgehouden.
Over belastingontwijking gesproken die Marco Borsato is helemaal totaal vreselijk die is alleen leuk als die de zakenman uit gaat hangen.

Omdat ik inmiddels kevlar kleding draag ook nog even de mededeling dat Queen ,Prince & de Rolling Stones (afgelopen 40 jaar) ook hoog op mijn gruwellijstje staan .

Mssr Renard
Armkleinhertje, wat moet jij het dan moeilijk hebben.

Mssr Renard schreef:
Armkleinhertje, wat moet jij het dan moeilijk hebben.

Volkomen terecht als je reggae durft te typeren als
liefkleinhertje schreef:
(…) of 2 uur lang een of andere tamtam klopper uit Jamaica dat is ook afzien.

watch da drummer and bass player me man Black Uhuru - Live in Essen (1981) - YouTube and repent or be eaten at X-mas

Mssr Renard
Wie durft reggae zo te typeren?

Zou het wel reggae zijn? Er is toch geen zender die dat 2 uur lang op de radio uitzendt?

Er gaat niets boven prog natuurlijk...

herman schreef:
Zou het wel reggae zijn? Er is toch geen zender die dat 2 uur lang op de radio uitzendt?

Er gaat niets boven prog natuurlijk...

Cd-speler die van voren af aan weer begint …

Mssr Renard
Via FIP moet 2 uur lang reggae best mogelijk zijn.

Oja, wie rijdt die draait lees ik. Dan snap ik het wel. Zo heb ik ooit de hele dag naar dezelfde cd van Black Crowes geluisterd...

herman schreef:
Oja, wie rijdt die draait lees ik. Dan snap ik het wel. Zo heb ik ooit de hele dag naar dezelfde cd van Black Crowes geluisterd...

Ga je van de weeromstuit headbangen of luchtgitaren; nog altijd liever dan 2 uur Van Der Graaf of Soft Machine, zou ik de neiging krijgen om m'n linkervoet over de console te zwaaien om meer power op de pedal te brengen

Mssr Renard
2 uur zeggen jullie?

Ariana Grande.

That's it. That's the post.

Mssr Renard
Ik kon vroeger die hele eurohouse beweging niet uitstaan. 2Unlimited en Scooter enzo. Vreselijk.

Maar toen was er nog TMF en MTV enzo en maakte je kennis met muziek door klasgenootjes. Dus kon je er niet altijd omheen.

Dus waarom zou ik me druk maken om muziek die ik al 30 jaar niet heb gehoord.

Verder blijf ik erbij dat Pianoman van Billy Joel mijn arsenicum is.

Prog64
Tool.

Godspeed You Black Emperor!

My Bloody Valentine.

John Lydon/Sex Pistols.

Ik weet nog dat ik hier eens schreef dat ik niet zo gecharmeerd ben van Supertramp en Dire Straits.

Nou, dat doe ik dus niet meer.

Pearl Jam, Pixies, Pink Floyd, Smashing Pumpkins en Sigur Rós laat ik in de kringloop zelfs nog liggen. Vaak geprobeerd, nooit een succes (muv misschien van Siamese Dream).

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.