MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
beetje sarcasme kan er altijd wel in. En inderdaad zal wel een verschil in smaak en mening zijn. Alhoewel dat hij inderdaad wat minder bezig is om zich als gangsta te profileren. En die vrouwen in de clips, evenals gehuurde auto's en huizen etc. vind ik persoonlijk ook niet zo. En daarom kijk ik ook geen clips meer

Het doet er niet toe dat ie veel geld heeft

Dat ie kaal is spreekt me , gezien mij eigen haardracht, juist aan

Dat ie van jonge kinderen houdt is an sich iets wat de hele wereld zo'n beetje doet ....vooral ouders (of bedoel je dat niet...?)

Ik vind R. Kelly dan ook absoluut niet irritant

Zijn muziek wel...

VanDeGriend schreef:
Zijn muziek wel...

Waarom?

Ik hou ook niet erg van R Kelly. Begin jaren '90 was hij nog origineel, ik geloof dat hij samen met Babyface verantwoordelijk was voor een heel nieuw genre swingbeat genaamd. Maar dan kwam hij met I believe I can fly en is dit meisje hier toch geweldig afgehaakt.

Die swingbeat hoor je terug op zn album Born into the 90's. Zeker een aanrader.

Ah, dat album staat niet op de site. Ik wil het wel eens proberen maar eigenlijk is dit meisje hier vrij old fashion als het om soul gaat. Oude soul, nieuwe soul, oké. Maar bij Swingbeat en R&B-artiesten heb ik snel het gevoel dat het formulemuziek is. Begin jaren '90 toen Swingbeat en R&B nog 'fresh' waren vond ik het (bijna) allemaal erg leuk (En Vogue met 'My Lovin'' bv om een song te noemen) maar naargelang de nineties vorderden werd het allemaal hetzelfde. En R Kelly sprong daar niet echt uit. Maar ik moet het gewoon proberen.

george clinton schreef:
Ah, dat album staat niet op de site.

Heb m bij de toevoegingen gezet.

Ik denk dat ik zo positief over R. Kelly ben omdat ik een paar jaar geleden zn concert in Ahoy' heb bijgewoond. Die gast is live zo goed, was echt super. En voor mensen die live ook daadwerkelijk doen (of beter) wat er op plaat staat verdienen zowiezo mijn respect.

Het album is toegevoegd

Casartelli (moderator)
george clinton schreef:
Ik hou ook niet erg van R Kelly. Begin jaren '90 was hij nog origineel, ik geloof dat hij samen met Babyface verantwoordelijk was voor een heel nieuw genre swingbeat genaamd. Maar dan kwam hij met I believe I can fly en is dit meisje hier toch geweldig afgehaakt.

in de categorie 'geaccepteerde popsongs uit de jaren 90' vind ik dat ook een van de meest afschuwelijke nummers inderdaad...

VanDeGriend schreef:
Dat ie van jonge kinderen houdt is an sich iets wat de hele wereld zo'n beetje doet ....vooral ouders (of bedoel je dat niet...?)

Nee, dat bedoelt hij niet. Hij bedoelt dat R. Kelly zich al een aantal keer heeft vergrepen aan jonge kinderen.

Oftewel permanent opsluiten die gast. Zijn we ook gelijk van z'n vervelende muziek af.

HammerHead schreef:
Oftewel permanent opsluiten die gast. Zijn we ook gelijk van z'n vervelende muziek af.

Tja...in dat geval ziet er niets anders op en snijdt het mes inderdaad aan twee kanten...

Rokol schreef:
(quote)

Op welke manier: muziekaal of uiterlijkwijs?

Duidelijk beiden. Ze heeft zo'n arrogant uiterlijk, niet normaal. En dan maakt ze ook van die schijtmuziek. Sorry, maar ik heb er geen ander woord voor.

Arrogant? Bizar, vind haar juist wel sympathiek overkomen. En haar muziek is meestal ook prima, origineel en dansbaar.

HammerHead schreef:
Zijn we ook gelijk van z'n vervelende muziek af.

Ik heb daar een handig trucje voor: geen radio en geen muziekzenders.

Zo te merken zijn hier meer R. Kelly-haters als mensen die zn muziek wel kunnen appreciëren.

Ik heb altijd een hekel aan Roxette gehad...waarom weet ik niet..ik vond ze gewoon echt superstom!!
Ook the black eyed peas vind ik verschrikkelijk!!

Hey dat van Roxette herken ik! Had ik vroeger ook altijd een enorme hekel aan . Bij mij is ook niet helemaal duidelijk waarom.

DutchViking
Ik vond Roxette vroeger wel leuk (maar niet alle songs), maar nu niet meer. Te vaak gehoord, denk ik. Bij 2Unlimited is het andersom. Vroeger vond ik het echt he-le-maal niks, maar nu klinken sommige van hun songs zo gedateerd, dat het weer leuk wordt

Als ik You're Beautiful van James Blunt hoor, ga ik van m'n stokkie... Dat nummer kan ik niet meer horen, deels ook omdat het - net als vele andere populaire nummers overigens - wordt grijsgedraaid door SkyRadio (SaaiRadio), dat op mijn werk altijd aan staat...

Alle R & B, wat een kut muziek vind ik dat, en idd met name R Kelly dat is naar mijn mening echt slecht.

- Coldplay (sorry voor de mensen die het mooi vinden, maar hoe meer ik hoor, hoe verschrikkelijker ik het vind)
- Daniel Powter (idem als coldplay)
- Maroon 5 (zelfde reden)
- Racoon (idemdito)
- James Blunt
- U2 (vantegenwoordig)
- Prince
- Toto
- Bob Marly
...enz enz

en zoals ik al eerder zij Walg ik van Country $ Western, en R&B als nelly en R Kelly enzo.

Maroon 5 is afgrijselijk.
Zo dat is eruit.

- 50 Cent
- Gwen Stefani
- Madonna
- Enya
- Nelly
- Good Charlotte
- Raymzter
- Counting Crows
- The Corrs
- Van Dik Hout

Nou, dat is zo ongeveer mijn lijstje wel.

dutch2
Eddie schreef:
... en zoals ik al eerder zei walg ik van Country & Western...

Nou, country is een ruim begrip hoor Eddie. Misschien dat je alleen de gladde variant kent, de artiesten die nog wel eens op de radio voorbijkomen. Maar een groep als The Gourds, een band die met Jim Beam aangelengde rammelcountry maakt, zul je allicht wel kunnen waarderen.
Net zoals je bij hardrock een beetje door de stoere poses heen moet kijken, moet je bij country de zuidelijke accenten en de snik in de stem maar voor lief nemen. En dan blijkt het toch best mooie muziek (voor mij althans).

dutch2 schreef:
Nou, Country is een ruim begrip hoor Eddie. Misschien dat je alleen de gladde variant kent, de artiesten die nog wel eens op de radio voorbijkomen. Maar een groep als The Gourds, een band die met Jim Beam aangelengde rammelcountry maakt, zul je allicht wel kunnen waarderen.
Net zoals je bij hardrock een beetje door de stoere poses heen moet kijken, moet je bij Country de Zuidelijke accenten en de snik in de stem maar voor lief nemen. En dan blijkt het toch best mooie muziek (voor mij althans).

Ik sta altijd open voor nieuwe muziek dus als jij denkt dat er country is dat ik kan waarderen try me, ik ben heel benieuwd naar wat tips van je. Ik zal dan ook eerlijk toegeven wat ik ervan vind.

dutch2
Eddie schreef:
Ik sta altijd open voor nieuwe muziek dus als jij denkt dat er country is dat ik kan waarderen try me, ik ben heel benieuwd naar wat tips van je. Ik zal dan ook eerlijk toegeven wat ik ervan vind.

Nou, ik denk dat je het best kunt beginnen met door country beinvloede rockbands en met rootsbands. En dan niet The Eagles maar de wat ruigere. Bijvoorbeeld Drivin' N' Cryin', The Outlaws of The Silo's. Of naar iemand als Lucinda Williams. Van daar kun je naar de iets puurdere country van The Gourds (probeer 'Dem Good Beeble' eens), echt muziek om eens flink mee te brullen.
Mocht je de smaak een beetje te pakken hebben, dan raad ik je aan naar de betere singer/songwriters te gaan luisteren: Townes van Zandt, Fred Eaglesmith en natuurlijk Gram Parsons. En onze door country beinvloede vrienden Neil Young en Ryan Adams niet te vergeten (probeer 'Heartbreaker' eens!). En mocht je echt in een gekke bui zijn, dan kun je ook eens de bluegrassmuziek van Allison Krauss proberen, al is die wel een beetje gelikt.

Overigens ben ik absoluut geen countrykenner, maar ik vind zeker de wat ongepolijstere varianten best de moeite waard.

Succes! Ik hoor nog wel wat je ervan vindt.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.