MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
gemaster schreef:
Ik heb juist een hekel aan Coldplay omdat er niets aan te haten valt. Zouteloze middle of the road muziek.

Ja ik snap wel wat je bedoelt denk ik..braaf en onschuldig...
maar daarom ook zo mooi...of juist niet dus..
Heb je zeker ook een hekel aan REM?
Ik vind hun vaak saai..en zouteloos...maar daarom zeker niet slecht.

Het enige album van REM wat ik ken is zeer aardig. Voor de rest vind ik REM toch een stuk minder braaf dan Coldplay.

gemaster schreef:
Ik heb juist een hekel aan Coldplay omdat er niets aan te haten valt. Zouteloze middle of the road muziek.

Helemaal mee eens Gemaster, dat is precies de reden dat ik er ook niets aan vind, het is zo zoudloos, het heeft geen ballen. Ik krijg altijd het idee als ik naar artiesten als Coldplay luister dat ik luister naar een spreekbeurt van het braafste jongetje van de klas.

plus dat het ook weer zo'n groep is die verderkabbelt op een succesformule ... elk nr klinkt compleet hetzelfde

Casartelli (moderator)
GWEN schreef:
Heb je zeker ook een hekel aan REM?
Ik vind hun vaak saai..en zouteloos...maar daarom zeker niet slecht.

Nou, iets wat R.E.M. bijvoorbeeld erg onderscheidt van Coldplay is dat van R.E.M. geen twee albums hetzelfde klinken (en dan heeft dit Amerikaans gezelschap al een heel wat langer repertoire!)

Klopt ja...R.E.M. heeft ontzettend veel albums en ze klinken inderdaad allemaal vrij verschillend..maar ze hebben zo ontzettend veel gemaakt..ik weet nooit waar te beginnen..
Vroeger luisterde ik er erg veel naar, nu stukken minder.
Even over de succesformule van Coldplay..heeft niet elke groep een soort van succesformule?
Gwen.

dutch2
Op het moment dat groepen in formules gaan denken gaat het meestal mis. Zo'n formule werkt toch al snel beperkend.

Dus hoewel veel groepen (min of meer) karakteristieke muziek maken, wil dat nog niet zeggen dat al die groepen ook volgens een succesformule werken.

slaemperayreon
paar artiesten waar ik geen fan van ben en waarom:

KoRn: vind ik gewoon wat teveel van hetzelfde en hebben naar mijn mening net wat te veel last van het stoere-jongens-syndroom hebben.

The Rasmus: gewoon te simpel en een zeikstem hebbende zanger.

Biomechanical: Pantera als voorbeeld hebben is goed, maar ga het dan niet volledig nabootsen.

Limp Bizkit: Ja, het woord 'fuck' bestaat. en dat laat Durst ons effe weten.

Bands waarmee ik af en toe gewoon een beetje moeite mee heb:

Slipknot: 3e album is absoluut een knap staaltje werk, de eerste 2 absoluut niet. sommige nummers daarvan zijn ok, maar die percussie maakt het af en toe wat te neurotisch.

Cradle of Filth: vindt dat de keyboards niet altijd functioneel worden gebruikt. en op zich is het wel knap van Dani dat hij zo snel kan overschakelen van de ene extreme vocaal naar de andere, alleen vind ik het krijsgedeelte af en toe wat zeurderig klinken.

Genres:

soms vind ik gothic een beetje moeilijk, ik vind het op zich wel ok, maar een gothic-cd verliest al snel zijn kracht bij mij.
en over het algemeen kan ik totaal niet tegen grind- en noisecore. the berzerker vind ik nog wel gaan, maar de rest is te hysterisch en opgefokt voor mij.

en dan heb je nog een paar artiesten van andere genres waar ik sowieso niet van houd, maar een paar springen er dan toch echt uit:

Sugarbabes en Destiny's Child: van die huppelkutjes die 'oehoewaha' muziek maken, wat teveel van hetzelfde maken, maar de aandacht die ze krijgen.....

Black Eyed Peas: waar het mij hier om gaat, is dat ze zo een kinderachtig makkelijke teksten hebben. Ja hallo, dan zou ik ook beroemd zijn!

zo, dat is er allemaal uit

Music Freak
Artiesten waar ik en hekel aan heb zijn.

Mariah Carey, Jennifer Lopez, Oasis, alle Rap en Hip Hop artiesten, en ik heb en hekel aan smartlap artiesten zoals Marianne Webber, Frans Bauer en ga zo nog maar even door.

HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Verschrikkelijk = Green Day, verschrikkelijk slecht stemgeluid + hoofd (en nee, ik zeg niet dat ik moeders mooiste ben).

Lange F en Baas B en de gehele nederlandse rap = rappen in eigen taal is als een ijskom zonder ijs.

Usher = mister ego himself

Sommige gothic/hardrock shit

TMF en MTV (geen artiesten, maar wel noemenswaardig) = te commercieel waardoor je alleen top 40 muziek ziet, wat natuurlijk weinig kijkers trekt waardoor het tegenwoordig zulke slecht bekeken zenders zijn dat het binnekort weleens het eind kan beteken voor 1 van de 2 (dan liever TMF dan MTV die nog aardige engelse humorprogrammaatjes laten zien)

Broer Konijn
Coldplay, net zoals enkele andere users hier. Ik kan echt helemaal niets met ze, de muziek boeit mij niet en gaat mij erg snel vervelen. Daarnaast ook Radiohead en (commerciële) R&B en hiphop.

Dustyfan
De dames Celine Dion en Whitney Houston. Wat een krijssijsen vind ik dat.

(Misschien al genoemd, maar geen zin om eerst 17 pagina's door te worstelen )

Kos
JAHJAH schreef:
rappen in eigen taal is als een ijskom zonder ijs.

.

Mariah Carrey.

Usher is behoorlijk slecht naar mijn mening.

Hij kan wel goed freestyle-dansen. Maar ja, als je t daarvan moet hebben

Wij (Oasisfanatic) en ik( Gwen) hebben een enorme hekel aan Anastaciaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Ahhhhhhhhh!!!!! Werden er vanmorgen mee wakker...

GWEN schreef:
Wij (Oasisfanatic) en ik( Gwen) hebben een enorme hekel aan Anastaciaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Ahhhhhhhhh!!!!! Werden er vanmorgen mee wakker...

kan ik me volledig bij aansluiten, heb deze week ziek thuis gezeten, maar zodra ik die vrouw(?) hoor zingen kan je me gelijk weer afschrijven, kotsmisselijk word ik ervan....

Dustyfan schreef:
De dames Celine Dion en Whitney Houston. Wat een krijssijsen vind ik dat.

(Misschien al genoemd, maar geen zin om eerst 17 pagina's door te worstelen )

Ja Celine had ik al genoemd, maar die kan hier niet vaak genoeg gepost worden, ramp-zá-lig!

Joyrex
Ik heb een hekel aan gehypte gitaarbandjes als Libertines en Bloc Party.

Allmusic
Limp Bizkit.....

...it’s a fucked up world, a fucked up place everybody’s judged by their fucked up face fucked up dreams fucked up life a fucked up kid with a fucked up knife fucked up moms and fucked up dads a fucked up cop with a fucked up badge fucked up job with fucked up pay and a fucked up boss is a fucked up day fucked up press and fucked up lies... etc. etc. ..... .....

Allmusic schreef:
Limp Bizkit.....

...it’s a fucked up world, a fucked up place everybody’s judged by their fucked up face fucked up dreams fucked up life a fucked up kid with a fucked up knife fucked up moms and fucked up dads a fucked up cop with a fucked up badge fucked up job with fucked up pay and a fucked up boss is a fucked up day fucked up press and fucked up lies... etc. etc. ..... .....

Dit is echt een songtekst van ze? Wat triest.
Mag ik vragen van welk nummer?

Joyrex schreef:
Ik heb een hekel aan gehypte gitaarbandjes als Libertines en Bloc Party.

Die gehyped?? ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd

Die zijn toch wel echt gehyped hoor, Eddie. Vooral Libertines, maar ik vind ze toch geweldig. Hype of geen hype.

Rokol schreef:
Dit is echt een songtekst van ze? Wat triest.
Mag ik vragen van welk nummer?

Hot Dog van de cd Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water.

Anatsacia

Zie ook de berichten hierboven

psychonaatje schreef:
(quote)

Hot Dog van de cd Chocolate Starfish and the Hotdog Flavored Water.

Dank. Die ga ik eens beluisteren om mezelf opzettelijk te martelen

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.