MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Gitaar

zoeken in:
Bobiej
Gvd! Knapt er een snaar, muziekwinkel dicht tot woensdag, geen snaren in huis, en dinsdag gitaar les

hoe ging je les? De gitarist van de presidents of the usa speelt op vier snaren, het kan dus wel....

dit is ook erg makkelijk voor beginners om te spelen:
green day- wake me up when september ends.

myn eerste mummers:

green day - american idiot
guns 'n roses - knocking on heavens door
red hot chilli peppers - dani california
eagles - hotel california
blink 182 - going away to college

speel nu ong. halfjaar gitaar, 2 maanden electrisch, op een squier bullet stratocaster

Fender Rules!

Bobiej
beruk schreef:
hoe ging je les? De gitarist van de presidents of the usa speelt op vier snaren, het kan dus wel....

Les ging prima, ik kreeg van mijn leraar een snaar.
Trouwens ook een tip: voor de gene die Angel Of Death van Slayer willen spelen, speel hem met dissortion.

Olé. Na een aantal jaar akoestisch gespeelt te hebben, kreeg ik woensdag voor mijn verjaardag een elektrische

London City, crèmewit met wit. Een goede Fender Stratocaster remake.
Met London City-versterker.

Mojo Pin
Bevalt het luc?

Mojo Pin schreef:
Bevalt het luc?

Heerlijk. Ik bedien nu mijn ouders en de buren (en de rest van de buurt) met I Think I Smell A Rat van The White Stripes

Met zang mag ik hopen ?

Ik hou me nu bezig met Smells Like Teen Spirit, is eigenlijk verbazend makkelijk

xplorer schreef:
Ik hou me nu bezig met Smells Like Teen Spirit, is eigenlijk verbazend makkelijk

Uhu

Bobiej
Anna.R schreef:
(quote)

Uhu

Zowiezo .
Ik ben nu bezig met Under The Bridge van RHCP ik kan al de eerste minuut . Geeft eigenlijk wel flinke kick dat je dat kan spelen.

Bobiej schreef:
(quote)

Zowiezo .
Ik ben nu bezig met Under The Bridge van RHCP ik kan al de eerste minuut . Geeft eigenlijk wel flinke kick dat je dat kan spelen.

Ja, vind ik ook, de intro is echt meesterlijk

Zonder zang.

En natuurlijk is Smells Like Teen Spirit makkelijk. Punkers kunnen namelijk meestal geen instrument bespelen, laat staan: notenlezen...

luc011190 schreef:
Zonder zang.

En natuurlijk is Smells Like Teen Spirit makkelijk. Punkers kunnen namelijk meestal geen instrument bespelen, laat staan: notenlezen...

Kurt Cobain een punker?
Bijna alle liedjes van Nirvana zijn makkelijk. Gelukkig kan ik nog de elementaire dingen van het notenlezen, lol

Bobiej
Kurt was wel een grote punk fan. En alle nummers zijn inderdaad simpel dus dat is een overeenkomst met punk.

Nou wil ik niet opscheppen maar ik kan geen ene noot lezen(eerst wel maar weer vergeten ), en geen ene liedje van een ander artiest spelen,maar ik heb al een stuk of 400 a 500 tunes en riffs uit me oefengitaartje gehaald, +heel vaak zang erbij.
Iedereen die me hoort spelen en zingen adviseren me heel dringend om er wat mee te doen,maarjah, ik vindt mezelf technisch eigenlijk nog best wel als een starter,maar ik haal er nu al een hoop uit me gitaar wat zo in een liedje kan.
Was ik maar 13 ofzo dan was ik nou denk ik wel al pro als je et mij vraagt

Mojo Pin
Gisteren een Fender Squier Strat gekocht, om te beginnen

Bobiej
Ha, eindelijk een nieuw snoer . 'T is ontzettend irritant om te spelen met een haperend snoer.

Mojo Pin schreef:
Gisteren een Fender Squier Strat gekocht, om te beginnen

HAHAHHAH die heb ik ook!
Bij Feedback?

Mojo Pin
Nee.
In welke kleur heb je 'm trouwens?

uhhh, hoe heet die kleur houtachtig bruin

(afbeelding)
deze

Mojo Pin
Brown Sunburst, hier nog een

Mojo Pin
Deze heb ik dus.

en wat kan je er al meespelen?

Mojo Pin
De solo's van November Rain

Relaxed

Bobiej
Zo, even voor €20 een acoustische Hondo op de kop getikt . Vooral dingetjes als Under The Bridge, Dust In The Wind en de introotjes van Opeth klinken heel vet erop.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.