MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)

zoeken in:
Ik sla deze over. Veel plezier!

En we gaan los op de ziedende klanken van Have Heart
Kom meeluisteren in de beatsense-room.
https://i.gifer.com/GnCL.gif

Het was een gezellig punkavondje/-nachtje! Al het meubilair in de Beatsense-room is wel kapot nu, maar dat was het waard

Dit zijn de albums waarop we gemosht hebben deze sessie (mooi rond getal ook):

Have Heart - Songs to Scream at the Sun (2008)
Descendents - Everything Sucks (1996)
Nails - Unsilent Death (2010)
Crass - The Feeding of the Five Thousand (1978)
Ignite - Our Darkest Days (2006)
Nails - Abandon All Life (2013)
NoMeansNo - Wrong (1989)
Die Kreuzen - Die Kreuzen (1984)
Minor Threat - Out of Step (1983)
Snowing - Fuck Your Emotional Bullshit (2009)

Ja, was een erg leuke thema-avond! De Crass-plaat had ik nog niet gehoord, die was erg gaaf.

Jullie zijn nog leuk verder gegaan, merk ik. Die NoMeansNo-plaat had ik zelf ook nog in gedachten om te plaatsen!

Crass was inderdaad erg, euh, aangenaam.

Leuk lijstje!

AOVV schreef:
Crass was inderdaad erg, euh, aangenaam.

Je liegt, dat is niet mogelijk.

Zeer goeie lijst! Emotioneel de grond in geboord zijn na de eerste plaat, terug opkikkeren bij de tweede. Dan fysiek zweten, mentaal zweten, dan terug opkikkeren. Dan weer fysiek zweten, dan mij twee keer verliezen, nog eens blij worden en wat kalmeren.

Het CSL'en is niet helemaal mijn ding, maar dat lijkt een mooie avond geweest te zijn.

bennerd schreef:

Het CSL'en is niet helemaal mijn ding, maar dat lijkt een mooie avond geweest te zijn.

Was het ook, alleen was NoMeansNo voor mij het duidelijke hoogtepunt. De Nails-bommetjes kwamen van mij, de inspiratie was een beetje zoek

Eensch wat betreft Crass btw, wat een zooi was dat. Zeker niet aangenaam. Gelukkig kon ArthurDZ Nails wel waarderen

Kom luisteren x

Ik las iets over een Cocteau Twins-CSL vanavond, Johnny Marr?

Oh juist ja! Het oorspronkelijke plan was dat Johnny Marr mij zou laten kennismaken met Heaven Or Las Vegas van de Twins, en ik hem It'll End In Tears van This Mortal Coil. Maar iedereen is welkom natuurlijk! Past nog altijd voor jou, Sjon?

En dat zijn mooie voorbereidingen voor komende edities van Greatest Hits of:

5 februari 2021 TornadoEF5 Cocteau Twins (hopelijk is ie het niet vergeten)
21 mei 2021 Poek This Mortal Coil/The Hope Blister

Ik moet werken vanavond, maar misschien kom ik daarna nog even langs.

ArthurDZ schreef:
Maar iedereen is welkom natuurlijk! Past nog altijd voor jou, Sjon?

Jup! Wel vanaf 21u pas hé?

HERE I COME TO HIJACK BEATSENSE, HIJACK BEATSENSE I LOVE YOU Ihttps://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/eotbdd-kaapiekaapie-1544782417.gif?crop=1xw:1xh;center,top&resize=320:*

Morgen vieren we de Grande Finale van de Raetest Hits van Carly Rae Jepsen, queen of CSL-avondjes, en dat doen we uiteraard graag met jullie. En wat is een betere manier om dit te doen dan Beatsense? Hoe we het precies indelen weet ik nog niet for sure, maar sowieso komen alle finalisten langs alsmede allerhande andere kekke footage en uiteraard de übersweete karaoke/lipsyncparty terwijl Gretz en ik ons aan de einduitslag zullen gaan bezigen. Our lights stay on while the city sleeps. Carly zorgt voor ballonnen x
https://media3.giphy.com/media/ex4zzjcDMJsK7RLDxC/giphy.gif
Dus hopelijk tot morgen! En stem gerust mee

We starten rond een uurtje of 20:00, misschien wel iets eerder

ps voor het geval jullie stiekem eigenlijk meer zin hadden in een metalavondje: zorgen we voor!

Hoe laat?

Ik zal niet kunnen meestemmen, maar ik ben wel absoluut aanwezig morgenavond! Jeweeettooooch

Vanaf een uur of 20:00 zal ik er zijn voor het avondprogramma. Mochten jullie zin hebben om begin middag nog de finalenummers in te luisteren, lemme know en gimmie love

Nog animo voor een reguliere BeatSense-sessie vanavond?

Don Cappuccino schreef:

Ik altijd wel, ik kom rond 22:00 (net als jij) nadat ik een aflevering van The Wire heb gekeken.

Don Cappuccino schreef:

Heb een quiz vanavond, maar misschien daarna

Don Cappuccino schreef:

Ik kom wel weer langs.

Wellicht kom ik vanavond ook nog even langs. Daarenboven wil ik alvast een klein ballontje opgooien: is er animo voor een klassieke muziek CSL in de toekomst?

Barney Rubble schreef:
Wellicht kom ik vanavond ook nog even langs. Daarenboven wil ik alvast een klein ballontje opgooien: is er animo voor een klassieke muziek CSL in de toekomst?

Ik heb echt nul verstand van klassieke muziek, dus ja, zeker. Altijd goed om de grenzen op te zoeken

Barney Rubble schreef:

Lijkt me ook wel tof! Doen we dan albums of losse nummers?

Hele symfonieën uiteraard. Twee uur lang hard gaan op Shostakovich .
(losse nummers lijkt me een beter plan; of wellicht een cap van 20 minuten per bijdrage).

Komende zondag?

Barney Rubble schreef:

Ja zeker, maar dan een zaterdag of vrijdag avond

iemand nog in de room vanavond? #langweekend

Ik ben plaatjes aan het draaien. Wie wil mijn set komen aanhoren?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:30 uur

geplaatst: vandaag om 14:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.