MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
Ik weet dat zalen en zwembaden bereikbaar zijn , natuurlijk kan jij bij een concert van Bob Dylan Bob ook bellen als je mij nodig hebt.

Ik ben ook weleens bij een concert geweest waar de organisatie iemand uit het publiek door de artiest liet waarschuwen.

Onweerwolf
Rudi S schreef:
Ik weet dat zalen en zwembaden bereikbaar zijn , natuurlijk kan jij bij een concert van Bob Dylan Bob ook bellen als je mij nodig hebt.

Ik ben ook weleens bij een concert geweest waar de organisatie iemand uit het publiek door de artiest liet waarschuwen.

Serieus? Want ik heb dat nog nooit meegemaakt en beschouw dat juist niet als mogelijkheid. Als dat wel zo was zou ik er een stuk minder problemen mee hebben. Al zou ik het nog steeds stom vinden. Ik kan me echter niet voorstellen dat Bob Dylan gaat vragen of Rudi S even naar de receptie wil gaan voor een telefoontje.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Serieus? Want ik heb dat nog nooit meegemaakt en beschouw dat juist niet als mogelijkheid. Als dat wel zo was zou ik er een stuk minder problemen mee hebben. Al zou ik het nog steeds stom vinden. Ik kan me echter niet voorstellen dat Bob Dylan gaat vragen of Rudi S even naar de receptie wil gaan voor een telefoontje.

Dat hebben ze wel geprobeerd maar niemand kon Bob's gemompel verstaan, het schepte alleen maar een hoop verwarring, allemaal verkeerde mensen bij de receptie enzo...

Mensen die bij een nieuw album van een populaire artiest per se moeten laten weten hoe kut ze hem of haar wel niet vinden en niet snappen waarom Hey populair is. En dat ze doodmoe worden van de 'overkill' aan aandacht voor die artiest.

En dat alles onder het mom van (lees: excuus) als het zo hoog scoort, dan moet het wel genre overstijgend goed zijn, maar ik hoor het niet wat dit nou zo bijzonder maakt. En dat moeten jullie allemaal weten!

En dat je dat één keer doet, OK, maar bij één bepaalde artiest meedere albums zeer laag beoordelen en verder geen enkele andere stem uitbrengen, dat zijn gewoon anti stemmen, of thread crapping.

Ik heb ook enkele lage stemmen uitgebracht, maar dat zijn dan vaak artiesten waar ik het hele oeuvre zo ongeveer beluisterd of in bezit heb.

En als ik een artiest niks vind, dan ga ik me niet meerdere keren door diverse albums heen worstelen om een stem te rechtvaardigen. Want een stem uitbrengen na één luisterbeurt is sowieso onzin.

Swifties.

tnf
Idd - waarom lijken veel van haar fans extra gevoelig, ten opzichte van fans van andere artiesten?

Kom niet aan 'TayTay', want dan is het alsof je een stuk stroomdraad aanraakt.

Mijn commentaar is net zo goed van toepassing op Sabrina Carpenter, Beyoncé, Eefje de Visser, S10, Ed Sheeran en Charli XCX. Om maar wat te noemen.

Het gaat daarbij vooral om de denigrerende ondertoon naar de fans zelf een dat is wat zulke felle reacties oplevert. Het is blijkbaar ontzettend moeilijk om mensen met een andere muzieksmaak dan jijzelf in hun waarde te laten.

Dat én de behoefte om het keer op keer, bij diverse albums te moeten melden. Dat zou hetzelfde zijn als ik bij, om maar wat te noemen, Smashing Pumpkins zou zeggen dat het pretentieus elitair geneuzel is voor mensen die hun eigen scheten lekker vinden ruiken. Of dat Rammstein stompzinnige teksten heeft en hun shows zonder vuurwerk niks zouden voorstellen.

Op Steve Hoffman Forums wordt dat gewoon thread crapping genoemd en komt je dat op een waarschuwing te staan en bij herhaling een thread ban.

tnf schreef:
Idd - waarom lijken veel van haar fans extra gevoelig, ten opzichte van fans van andere artiesten?

Nog nooit Beatles- of Radiohead-fans meegemaakt?

Slowgaze schreef:
(quote)

Er is een reden waarom ik de Beatles topics op Steve Hoffman mijdt, en slechts zeer beperkt de posts in het top 40 countdown topic lees, ondanks dat ik zelf deelneem eraan; wat een bloedbad joh. Paul vs. John is nog erger dan Beatles vs. Stones. Lijkt wel een religieuze oorlog.

harm1985 schreef:
Mensen die bij een nieuw album van een populaire artiest per se moeten laten weten hoe kut ze hem of haar wel niet vinden en niet snappen waarom Hey populair is. En dat ze doodmoe worden van de 'overkill' aan aandacht voor die artiest.

En dat alles onder het mom van (lees: excuus) als het zo hoog scoort, dan moet het wel genre overstijgend goed zijn, maar ik hoor het niet wat dit nou zo bijzonder maakt. En dat moeten jullie allemaal weten!

En dat je dat één keer doet, OK, maar bij één bepaalde artiest meedere albums zeer laag beoordelen en verder geen enkele andere stem uitbrengen, dat zijn gewoon anti stemmen, of thread crapping.

Ik heb ook enkele lage stemmen uitgebracht, maar dat zijn dan vaak artiesten waar ik het hele oeuvre zo ongeveer beluisterd of in bezit heb.

En als ik een artiest niks vind, dan ga ik me niet meerdere keren door diverse albums heen worstelen om een stem te rechtvaardigen. Want een stem uitbrengen na één luisterbeurt is sowieso onzin.

Sommige artiesten/bands waar ik helemaal niets aan vind, of gewoon slecht zijn in mijn ogen, hebben soms uitschieters naar boven. Het blijft zelfs wel eens beperkt tot een losse track.

Slowgaze schreef:
(quote)

Neil Young, Bob Dylan, Opeth, ...

Sommige mensen moeten gewoon eens wat meer horen dat hun favoriete artiesten als bagger bevonden worden.

harm1985 schreef:
(quote)

Er is een reden waarom ik de Beatles topics op Steve Hoffman mijdt, en slechts zeer beperkt de posts in het top 40 countdown topic lees, ondanks dat ik zelf deelneem eraan; wat een bloedbad joh. Paul vs. John is nog erger dan Beatles vs. Stones. Lijkt wel een religieuze oorlog.

Nog erger maar niet muziekgerelateerd. Wielersites en topics op Facebook met 'kenners en liefhebbers'.Wout van Aert vs Matthieu van der Poel en nog veel meer van dat soort flauwekul. Echt om te braken. Daar is John vs Paul en Stones vs Beatles nog heilig bij.

bennerd schreef:
(quote)
Neil Young, Bob Dylan, Opeth, ...

Sommige mensen moeten gewoon eens wat meer horen dat hun favoriete artiesten als bagger bevonden worden.

Now it's personal! Leave Neil Young ALONE!

Maar fair, er zijn enkele zéér obsessieve Neil Young fans, zoals de meneer die Thrasher's Wheat beheert, die man vormt zijn leven naar de mening van Neil Young. Als Neil Young zegt dat we vanaf nu alleen maar Vegan mogen eten en op een bakfiets uit 1983 mogen gaan rijden, dan doet hij dat. En hij duidt ook NUL kritiek op Neil's recente werk op zijn blog.

En dan heb je nog de mensen die elke scheet bijhouden over wat hij heeft opgenomen, uitgebracht, etc. en zich welhaast onderdeel wanen van Neil's team. Nuttog werk, maar het neigt naar obsessie (en dat IK dat zeg, zegt een hoop). Het aller iritantste is, is dat ze toegang hebben (gekregen) tot bepaalde opnames, maar dat ze die 'niet mogen delen' en er ondertussen wel erover opscheppen.

Ik meen ook te bespeuren (nav wat ik van Lowlands heb gezien, zoals bij Raye en FKA Twins) hoe deze acts inspelen op gevoelens van fans middels persoonlijke ontboezemingen, ze treden daarvoor enigszins uit hun rol als artiest, Raye die wat gaat janken en dan de fans die het ook niet drooghouden en dan die liefdesbetuigingen over en weer, heel klef, maar misschien ben ik wat te nuchter of ouderwets. Het vol in de belangstelling willen staan, ja daar doet een artiest het voor, maar hoe ver ga je daar in.

vivalamusica schreef:
Ik meen ook te bespeuren (nav wat ik van Lowlands heb gezien, zoals bij Raye en FKA Twins) hoe deze acts inspelen op gevoelens van fans middels persoonlijke ontboezemingen, ze treden daarvoor enigszins uit hun rol als artiest, Raye die wat gaat janken en dan de fans die het ook niet drooghouden en dan die liefdesbetuigingen over en weer, heel klef, maar misschien ben ik wat te nuchter of ouderwets. Het vol in de belangstelling willen staan, ja daar doet een artiest het voor, maar hoe ver ga je daar in.

Of Joost die onder een dekentje kruipt als hij Florida 2009 doet. Of dat je raakt hangt af van hoe dicht je bij een artiest staat, of hoezeer je jezelf herkent in de situatie.

harm1985 schreef:
(quote)

Of Joost die onder een dekentje kruipt als hij Florida 2009 doet. Of dat je raakt hangt af van hoe dicht je bij een artiest staat, of hoezeer je jezelf herkent in de situatie.

Het appelleert wel aan een behoefte vanuit artiest en publiek, alleen het lied is niet genoeg om emoties te delen met je publiek. Ik zou me kunnen afvragen is het echt of nep, maar wie weet ga ik óok makkelijk erin mee. (zie ook groepsgedrag en kuddegeest)

tnf schreef:

Kom niet aan 'TayTay', want dan is het alsof je een stuk stroomdraad aanraakt.

Om hier ook nog eens serieus op in te gaan: Swift wordt ook wel constant aangevallen vanuit een conservatieve (rock)hoek. Het seksisme is daarbij vaak expliciet, maar soms ook impliciet ('popprinsje', 'industry plant', 'een echte artiest treedt niet in haar badpak op', 'schrijft haar liedjes niet zelf', enzovoort). Ik merk dat ik daar wel iets te gevoelig voor aan het worden ben, een zoveelste Metallica-fan die op Facebook even komt zeggen dat Swift geen echte muziek maakt en zijn favoriete band wel (alsof hij daar erg voor heeft moeten graven trouwens, om Metallica te ontdekken). Dat soort reacties zie ik niet tot nauwelijks bij andere artiesten, laat staan bij mannelijke en/of rockartiesten. Swifties kunnen hier fel op reageren en dat vind ik erg begrijpelijk. Dat heb ik ook een paar keer gedaan hier op MusicMeter.

Ik heb trouwens ook nooit gezien dat de gemiddelde Swiftie het nodig vindt om overal te verkondigen dat Swift 'echte muziek' maakt, dat Metallica een kutband is onder willekeurige nieuwsberichten over die band, of dat andermans muzieksmaak niet deugt. Ik kan me hoogstens voorstellen dat zoiets speelde tijdens de beef met Katy Perry, maar Swifties missen een bepaalde zendingsdrang, die je bijvoorbeeld wel ziet bij fans van de Beatles, die overal maar moeten roepen dat hun favoriete band de beste is. Maar als mensen dan toch met hun platte seksisme aan komen zetten, dan kan het inderdaad wel gevaarlijk worden.

Hear hear.

het feit dat Kensington weer bij elkaar is

Are you lost in de Lidl?

Onweerwolf
Ik ben het volledig eens met Slowgaze. Ik wil wel toevoegen dat dinoshaming ook real is, zeker op de Musicmeters van deze wereld.

Onweerwolf schreef:
Ik wil wel toevoegen dat dinoshaming ook real is, zeker op de Musicmeters van deze wereld.

Rudi S, je kunt de discriminatiekaart trekken!

Ik sluit mij ook aan bij Slowgaze hoewel ik er niet veel van begrijp.
Verder zijn de Bietels natuurlijk de beste en wie dat niet begrijpt is natuurlijk dom rechts.

Kom de laatste tijd veel Death/Trash/Black etc,etc metal tegen. Niet mijn genre maar er is iets wat mij echt opvalt. Meestal klote muziek maar er zijn bijna op elk album tracks/losse fragmenten die verraden dat dit vaak hele goede muzikanten zijn. Moesten ze van hun ouders een klassieke muziekopleiding volgen en hebben ze een of ander trauma daar aan overgehouden ? Zijn ze metal gaan spelen om dit te verwerken of zo? Ik snap het gewoon niet.

Slowgaze schreef:
(quote)

Om hier ook nog eens serieus op in te gaan: Swift wordt ook wel constant aangevallen vanuit een conservatieve (rock)hoek. Het seksisme is daarbij vaak expliciet, maar soms ook impliciet ('popprinsje', 'industry plant', 'een echte artiest treedt niet in haar badpak op', 'schrijft haar liedjes niet zelf', enzovoort). Ik merk dat ik daar wel iets te gevoelig voor aan het worden ben, een zoveelste Metallica-fan die op Facebook even komt zeggen dat Swift geen echte muziek maakt en zijn favoriete band wel (alsof hij daar erg voor heeft moeten graven trouwens, om Metallica te ontdekken). Dat soort reacties zie ik niet tot nauwelijks bij andere artiesten, laat staan bij mannelijke en/of rockartiesten. Swifties kunnen hier fel op reageren en dat vind ik erg begrijpelijk. Dat heb ik ook een paar keer gedaan hier op MusicMeter.

Ik heb trouwens ook nooit gezien dat de gemiddelde Swiftie het nodig vindt om overal te verkondigen dat Swift 'echte muziek' maakt, dat Metallica een kutband is onder willekeurige nieuwsberichten over die band, of dat andermans muzieksmaak niet deugt. Ik kan me hoogstens voorstellen dat zoiets speelde tijdens de beef met Katy Perry, maar Swifties missen een bepaalde zendingsdrang, die je bijvoorbeeld wel ziet bij fans van de Beatles, die overal maar moeten roepen dat hun favoriete band de beste is. Maar als mensen dan toch met hun platte seksisme aan komen zetten, dan kan het inderdaad wel gevaarlijk worden.
Ik ben het eens met het tweede deel van de analyse dat de arrogantie en zendingsdrang goeddeels afwezig is bij fans van Taylor Swift en aanverwanten en dat dat juist een kenmerk is van fans van Metallica, Pink Floyd, etc. Alleen herken ik de analyse van seksisme niet zo, afgezien van het beoordelen op uiterlijk/blootheid. Iedere popartiest, de laatste jaren vooral vrouwen, maar natuurlijk ook mannen zoals Bruno Mars, Justin Timberlake, Justin Bieber, etc. zal altijd wel ten deel vallen dat hij/zij slechts een product is en zijn/haar liedjes niet zelf schrijft, maar slechts een uithangbord zijn en slimme (Zweedse) hitschrijvers/producers het 'echte werk' doen. Soms klopt dat, maar lang niet altijd, zeker in het geval van Swift niet. Ik zag bij een van Taylor Swifts albums ook een discussie rond de term 'popprinses', wat is daar nu precies mis mee? Prinses is een prima metafoor voor een vooraanstaande popster. En Harry Styles is dan de popprins wat mij betreft.

Michiel Cohen schreef:
Kom de laatste tijd veel Death/Trash/Black etc,etc metal tegen. Niet mijn genre maar er is iets wat mij echt opvalt. Meestal klote muziek maar er zijn bijna op elk album tracks/losse fragmenten die verraden dat dit vaak hele goede muzikanten zijn. Moesten ze van hun ouders een klassieke muziekopleiding volgen en hebben ze een of ander trauma daar aan overgehouden ? Zijn ze metal gaan spelen om dit te verwerken of zo? Ik snap het gewoon niet.
Wat moet je hier nu op zeggen... we zijn gek op tragedieverhalen en horror, maar bij metal vinden we het gek dat alles zo negatief is ofzo. Het aanbod aan muziek met oorstrelende harmonieën en een relaxte sfeer is zeer ruim, maar soms wil een mens meer intensiteit, gele pepertjes, een krachtige Bordeaux.

Onweerwolf
Michiel Cohen schreef:

Wat is de ergenis hier? Dat niet elke talentvolle muzikant muziek speelt die jij mooi vindt?

Michiel Cohen schreef:

Als je wat klassieke muziek kent zou je moeten weten dat die even intens en huiveringwekkend kan zijn dan metal. Luister bijvoorbeeld eens naar de vierde symfonie van de Poolse componist Gorecki. Soms is het effectief zo dat metalmuzikanten een klassieke muziekopleiding hebben gevolgd en veel metalliefhebbers zijn ook liefhebber van klassieke muziek. Hoewel de twee mijlenver uit elkaar kunnen liggen zijn er ook veel overeenkomsten.

Michiel Cohen schreef:
Moesten ze van hun ouders een klassieke muziekopleiding volgen en hebben ze een of ander trauma daar aan overgehouden ? Zijn ze metal gaan spelen om dit te verwerken of zo? Ik snap het gewoon niet.

Moest jij van je ouders verplicht naar metal luisteren en is dit je manier van je tegen ze afzetten of zo? Ik snap het gewoon niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.