MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemene muziekgerelateerde ergernissen

zoeken in:
raffael77
lambf schreef:
- Oordopjes, ze zitten nooit lekker en ze gaan irriteren / pijn doen
- Verzamelaars van artiesten waarop materiaal staat van nog makkelijk te verkrijgen albums en die dus niks toevoegen
- slechte live-albums en DVD's die officeel worden uitgegeven (en waar dan gewoon €15,- word voor gevraagd )
- Re-mastered of Re-remastered edities van albums terwijl het origineel geweldig klinkt

Voor jou ergenis van je oordopjes heb ik een oplossing.

Koop in ear oordopjes met 3 speciale opzet dopjes die lekker zacht van rubber zijn.

Ze zijn er van diverse merken waarvan ik jou zeker die van Senheizer & Sony aan kan raden. Ze zijn pittig in de prijs maar voor dat geld zijn ze goed.(+- 50 euri).

Ik had hetzelfde probleem. Je hebt ze ook van een andere merken waaronder een paar hele dure merken maar dat is voor de liefhebbers van audio.

Ze hebben goed geluid.(je hoeft het volume niet op zijn hardst te zetten omdat je oor wordt afgesloten. Warme bass geluid en ze hebben een bereik van 6 tot 23000 hz. (Dus dat is erg goed en zeker voor oordopjes.

Sony Type is: MDR-EX71SL & Black geloof ik ook nog.

dit is er ook nog en is iets duurder.

MDR-EX90LP - deze heeft een nog beter bereik van 5 tot 25000 hz.
Heeft een diepe lage bass en de acoustic van midden en hoge tonen zijn ook geweldig.

Digipacks met een los boekje erbij dat je nergens achter kunt steken.

lambf
raffael77 schreef:
Voor jou ergenis van je oordopjes heb ik een oplossing....

Dank je, maar ik heb al een hoofdtelefoon

godlydevil7 schreef:
Ik vind het vrij irritant als de songteksten niet in het boekje staan (zoals bij alle Gorgoroth albums), ik vind het namelijk heel leuk om mee te schreeuwen, en als bij extreme metal de teksten niet in het boekje staan, is het vrij moeilijk om het ergens anders te vinden...

Idd,
Ik heb zelf enkele albums waar geen lyrics staan, of maar gedeeltelijk (3 woorden uit elke zin).
Zeer irritant.

Bobiej
- Van die cd boekjes, die niet meer zijn dan een 4 keer dubbel gevouwen papiertje met teksten, wat de hoop op een mooi dik boekje met foto's verprutst. Aardige teleurstelling is dat toch altijd .

- Mensen die zó fan zijn van een bepaalde artiest, dat alle andere muziek totaal waardeloos genoemd mag worden...

- Cd boekjes die niet terug hun hoesje in willen. FRUSTRATIE, KEER OP KEER!!

koenenbw
Die @#$*& ringtoon reclamen op TV

Bobiej schreef:
hoop op een mooi dik boekje
boekjes die niet terug hun hoesje in willen

Wil je graag een dik boekje, is het nog niet goed...

Bobiej

Laten we 't er dan maar op houden dat ik het zo irritant vind dat die 4 plastiek clipjes in het hoesje te dicht op 't leuke, dikke boekje zitten .

WernerGSF
als er tussen nummers stilte zit, bijvoorbeeld The Strokes - Room on Fire, als die nummers zouden overlopen had je een geweldig album. nu is het niks.
daarom zijn The Dark Side of the Moon, Animals en Wish You Were Here zo goed. (vooral die eerste)

Ik irriteer mij rot aan mensen die niet kunnen snap dat men iets goed kan vinden. Mensen die bvb zeggen:

Wat een bagger Ik snap niet dat mensen dit goed kunnen vinden.

sq
Een tekortkoming van het eigen oordeelsvermogen als bekrachtiging voor het oordeel; ook niet erg overtuigend wat mij betreft

bennerd schreef:
Ik irriteer mij rot aan mensen die niet kunnen snap dat men iets goed kan vinden. Mensen die bvb zeggen:

Wat een bagger Ik snap niet dat mensen dit goed kunnen vinden.

Ik wel. Dat is ook gelijk mijn grootste ergenis. Muziek dat zogenaamd 'GENIAAAAAAAAAAL' is terwijl iedereen Inclusief de artiest zelf, het een drama voor het oor vind en het goedkope troep is.

bijvoorbeeld 'John Frusciante - Niandra LaDes and Usually Just a T-Shirt' en dan vooral the untitled tracks

Ik erger me ook als je mensen vraagt wat voor muziek ze leuk vinden dat ze dan zeggen 'top40 muziek'. Zeg dan niets!

en natuurlijk trance:P

Bonustracks, op de cd-versie toegevoegd aan klassieke lp's .
Check. Dat ziet er toch niet uit? Na track 8 hoort een gewijde stilte te vallen. Zo had de band het bedoeld. Voor mij de reden om bij vinyl te blijven.

Sietse
Mijn grootste ergernis is denk ik de Nederlandse mentaliteit van "wat een boer niet kent..."

Ik merk met name onder Nederlanders dat ze niet openstaan voor wat "moeilijkere" dingen. Ze die snel afdoen als slecht.
Het niet verder durven kijken dan de neus lang is en vooral maar de veilige paden blijven bewandelen.
En daar komt dan nog bij dat ik me er soms heel erg aan erger dat mensen vaak denken "Sietse vindt het leuk, dus het zal wel moeilijke vage muziek zijn". Ik heb verdomme 13 platen/cd's/singles van Marillion waarvan 1 in mijn top 20 favo albums staat en 2 het halen tot in mijn top100 (om maar eens iets te noemen).

Daar heb ik dus echt een HEKEL aan...bekrompenheid van mensen op muzikaal gebied (en eigenlijk ook in het algemeen).

Sietse schreef:
Mijn grootste ergernis is denk ik de Nederlandse mentaliteit van "wat een boer niet kent..."

Denk je dat dat een exclusief Nederlands trekje is?

thejazzscène
Begrijpelijk, Sietse.

Ik heb er een hekel aan dat bijzonder veel mensen enkel muziek kunnen appreciëren die ze reeds kennen. Dat komt gewoon door de simpele indoctrinatie van de media. Men leert het aan en soms op een erg subtiele wijze. Vele radiozenders durven daarbij ook geen 'moeilijkere' of 'minder toegankelijke' nummers draaien omdat ze dan bang zijn de meerderheid van de bevolking of potentiële doelgroep te zullen verliezen. Daar kan ik niet tegen. Vele mensen kunnen zich niet kritisch tegenover muziek stellen.

Het lijkt alsof je van een 'aparte' stijl erg veel moet afweten of veel naar moet geluisterd hebben om die muziek te kunnen appreciëren. Dat is pure nonsens dat artiesten als Sietse of dj's die een minder gewone stijl draaien meer dan eens zullen ondervonden hebben, lijkt me.

jeko
Prijsstickertjes op 2dehands vinyl, had ik laatst met neil young's -tonight's the night, wil ik het stickertje d'r af halen gelijk de hele elpee aan gort!

Sietse
lebowski schreef:
(quote)

Denk je dat dat een exclusief Nederlands trekje is?

Niet op zich maar ik heb het idee dat met name in Nederland er helemaal geen ruimte is voor afwijkende stromingen.

Ik heb vrij veel contact met mensen over de gehele wereld en dat gaat van mensen die van gewoon standaard popmuziek houden tot de meest obscure zaken die er bestaan. Echter overal bespeur ik wel enige vorm van interesse in verbreding. Het toch willen proberen van wat anders of iets onbekendst. Echter bij Nederlanders merk ik daar de grootste weerstand tegen.

En dat dan nog niet eens alleen, ga gewoon eens kijken naar de radio. Wat gebeurd er nu nog op de normale radiozenders dat echt vernieuwend, vooruitstrevend of afwijkend is. Of uberhaupt wat er wordt gedaan door locale artiesten, Nederlandse underground wordt zo verwaarloosd hier. En alles wat lekker mee kan in de mainstream wordt gehyped tot je er gek van wordt.

Ga eens naar onze buur landen kijken...België, GB, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië...daar is zoveel meer ruimte voor artiesten die iets speciaals doen. Ik denk alleen al aan het feit dat een artiest als Hans Appelqvist in Zweden een prijs heeft gekregen als beste artiest een aantal jaar terug. En das toch echt muziek als je dat een Nederlander voorlegt dat ie met z'n domme boerenkop begint te zeuren dat het niets is. Nee, wij moeten het hebben van de Marco Borsato's en dergelijke....

Ik denk niet dat je gelijk hebt Sietse. Nederland is een land waar volgens mij veel artiesten kansen krijgen en ik hoor ook weleens dat bepaalde artiesten graag in Nederland zijn vanwege het open publiek.
Verder kan jouw Borsato verhaal ook op gaan voor Duitsers met hun schlagers en dan ook zeker vooor Frankrijk. Daar draaien ze alleen maar franse muziek op de radio.
Radio is overigens geen goede maatstaf voor nieuwe dingen of andere dingen binnen de muziek.
Radio is een vorm van geld verdienen door zoveel mogelijk reclame op je zender te krijgen.

En nu voor 1x de tip tegen alle sticker ergenissen......

Aansteker er bij houden, warm maken en je hebt dfe sticker er zo af zonder de ondergrond te vernielen.

Sietse
maar platedraaier, tuurlijk zijn Nederlanders open bij concerten, zo lang het maar binnen een vastomlijnd straatje past.

Zodra het wat "moeilijkere" muziek wordt kom je al veel moeilijker aan de bak in Nederland. Hoeveel artiesten die ik graag zou willen zien komen er wel niet naar Europa en slaan vakkundig Nederland over? Dat kan ik helaas niet op twee handen tellen, dat zijn er toch een heel stuk meer.

En over die radio is het natuurlijk makkelijk zeggen dat Duitsers veel schlagers draaien en Fransen veel Franse muziek, maar die vlieger gaat niet zo zwart/wit op.
Fransen draaien idd veel Franse muziek, maar iig ook veel meer Franse underground. Duitsers draaien op bepaalde zenders idd veel Schlagers, maar er zijn wel degelijke nationale zenders in Duitsland die ook gewoon muziek minder gangbare muziek draaien. Veel meer dan Nederland.
In Nederland heb je de VPRO die af en toe wel eens iets afwijkends doet op NL3. Maar als je echt iets anders wilt moet je naar de minder gangbare zenders gaan zoals Radio 5 en dat is dan 1 uurtje in de week. Of je komt uit bij Kink.FM die nog steeds niet afwijken van het standaard alternatieve top40 gebied in hun standaard programmering.

Ik bedoel, waar zijn op de gewone zenders in Nederland de John Peel Shows (of vergelijkbare zaken) gebleven?

jeko
En nu voor 1x de tip tegen alle sticker ergenissen......

Aansteker er bij houden, warm maken en je hebt dfe sticker er zo af zonder de ondergrond te vernielen.

ga ik proberen!

joh sietse, wat denk je van Spinvis

Sietse
daar denk ik niet heel veel over...behalve dat ik die gast een behoorlijk irritante knaap vind.

lebowski schreef:
Bonustracks, op de cd-versie toegevoegd aan klassieke lp's .
Check. Dat ziet er toch niet uit? Na track 8 hoort een gewijde stilte te vallen. Zo had de band het bedoeld. Voor mij de reden om bij vinyl te blijven.
Haha helemaal mee eens ja, maar zoals al toegelicht geldt dat dan, gelukkig, niet voor deze titel gezien het feit dat alle bonustracks op een aparte cd staan en de door jou gewenste gewijde stilte na nummer 8 op cd1 daadwerkelijk valt. Je hoort zelfs geen gekraak van vinly meer

@ Sietse

Ik noemde Spinvis om je hele betoog omver te gooien. Het rammelt aan alle kanten. En dan antwoord je terug dat je die gast een behoorlijk irritante knaap vind?
Spinvis is toch alternatieve muziek. Hoeveel prijzen heeft hij gewonnen laatste jaren? Oja dan is het zo bekend dat het gewoon mainstream is en ga je 'gehyped' roepen. (ik vind er zelf geen fuck aan btw.)

Radio is gewoon voor pop-muziek omdat het dan een groter publiek bereikt. Dat lijkt me heel logisch. Het zijn bedrijven en die willen geld verdienen.
En dan je opmerking over nederlanders en verbreding. Aan wie vraag je zulke dingen? Niet iedereen houd van muziek. Ik stuur mensen vaak muziek en de 1 vind het leuk of niet leuk en de ander boeit het totaal niet wat ik stuur. En dat zijn nou net de mensen die naar de radio luisteren. Niet iedereen interesseert zich in muziek.

Sietse
haranloren schreef:
@ Sietse

Ik noemde Spinvis om je hele betoog omver te gooien. Het rammelt aan alle kanten. En dan antwoord je terug dat je die gast een behoorlijk irritante knaap vind?
Spinvis is toch alternatieve muziek. Hoeveel prijzen heeft hij gewonnen laatste jaren? Oja dan is het zo bekend dat het gewoon mainstream is en ga je 'gehyped' roepen. (ik vind er zelf geen fuck aan btw.)

Maar je hebt ook gewoon gelijk, Spinvis is een uitzondering op de regel.
Blijft wel dat ik er niks omgeef. Maar hij (zij) hebben wel iets bijzonders gedaan voor Nederlandse begrippen.

Radio is gewoon voor pop-muziek omdat het dan een groter publiek bereikt. Dat lijkt me heel logisch. Het zijn bedrijven en die willen geld verdienen.

Mag ik er op wijzen dat de PUBLIEKE omroepen geen winst behoren te maken. Dat is ons belastinggeld in delen wat daar heen gaat. Het is belachelijk dat de grote platenmaatschappijen zo'n grote invloed daar op hebben en dat er zo weinig ruimte is voor vernieuwing en verbreding.

En dan je opmerking over nederlanders en verbreding. Aan wie vraag je zulke dingen? Niet iedereen houd van muziek. Ik stuur mensen vaak muziek en de 1 vind het leuk of niet leuk en de ander boeit het totaal niet wat ik stuur. En dat zijn nou net de mensen die naar de radio luisteren. Niet iedereen interesseert zich in muziek.

Niet iedereen interesseert zich inderdaad in muziek, maar is dat een goede reden om iedereen nog maar verder af te stompen voor enige vorm van culturele vorming? Vind ik niet iig.
Ik heb gewoon een hekel aan die gehele vervlakking.

Maar zelfs de mensen in Nederland die zich muziekliefhebber noemen zijn over het algemeen nogal oogklepperig. Veel meer dan je in andere landen ziet. En dat is juist het gene waar ik me het meeste aan erger.
Open die ogen eens voor het onbekende

Bij mijn ouders thuis stond altijd FIP op, een Franse muziekzender die een heel fijne selectie heeft van allerlei genres, pop/rock, klassiek, elektronica, jazz, wereldmuziek, etc. Een verademing ten opzichte van het Nederlandse aanbod.

Vorig jaar heeft de lokale programmaraad in al haar wijsheid besloten om het van de kabel te halen en in plaats daarvan een soort Sky Radio kloon in het pakket op te nemen. Reden? Omdat uit hun marktonderzoek bleek dat mensen liever naar die Sky Radio kloon zouden luisteren dan naar FIP. En – schreven ze in hun brief nadat mijn ouders om opheldering hadden gevraagd – de programmaraad ging democratisch te werk om zoveel mogelijk mensen van dienst te zijn. Dat is op het eerste gezicht misschien een nobel streven, maar wanneer men er wat langer bij stil staat dan blijkt daar toch ook een venijnig probleem in te zitten. Want als je die redenatie consequent uitvoert dan zit je uiteindelijk met een zenderpakket waar dan inderdaad de meerderheid zich wel het prettigste bij voelt, maar tegelijkertijd ook met een zenderpakket waarbij alle zenders onderling vervangbaar zijn.

Kunst en democratie, dat is een combinatie waarbij diversiteit al gauw onder druk komt te staan. Daar moet een programmaraad juist voor waken. In mijn ogen is het de taak van zo’n programmaraad om een zo divers mogelijk pakket samen te stellen om zodoende culturele diversiteit de ruimte geven in plaats van in de kiem te smoren.

Maar blijkbaar zien zij het zelf anders. Ze doen een marktonderzoek en kijken wat de gemiddelde inwoner het liefste wil horen. En dat is wel typisch Nederlands. Altijd op zoek naar de guldenmiddenweg. Consensus. Het normale. En dus het perfecte recept voor een flinke eenheidsworst.

... Waar ik me aan erger zijn van die figuren in platenzaken die menen dat je die nette plastic hoesjes niet nodig hebt als je zo'n kartonnen cd-verpakking hebt.

thejazzscène
Die oogkleppenpolitiek zoals je het noemt is ook hetzelfde in België hoor. Geen of weinig onbekende of specialere muziek vind de weg naar een radiostation. Dat is bijzonder erg. Het opvallendste is dan nog dat je als je aan een fm radioknop draait niet anders dan op commerciële radiozenders stuit. De muziek die daar dan gedraaid wordt, is gewoonweg gefinancierd door platenmaatschappijen. Zij selecteren muziek van de groepen waarin zij een groeicapaciteit inschatten. Uiteraard valt dan in de 'snel aanvaardbare' categorie het meeste geld te sprokkelen.
Conclusie; muziek mag niet te moeilijk zijn en zeker niet breken met bepaalde normen. Door deze manier van denken zal er dus in de grootste bevolkingsgroep geen culturele vooruitgang geboekt worden door naar de radio te luisteren. Het is allemaal puur om het amusement en tijdverdrijf.
Daarom luister ik nog het meest vanal naar Klara, een klassieke/jazzradiozender. Simpelweg omdat ik daar tenminste nog wat nieuwigheden kan oppikken.
Misschien kennen jullie de Koningin Elisabethwedstrijd; een Belgische wedstrijd voor viool en piano die internationaal bekend is. Dit jaar vonden de omroepzenders het niet nodig om deze wedstrijd live uit te zenden. Mensen mochten wachten tot omstreeks twaalf uur tot de eerste noot gespeeld werd. Gelukkig kon iedereen de volgende dag rechtstreeks naar een match van de Champions League kijken.

Sietse
Hoe zit dat in België met Stu Bru? Want dat was vroeger erg goed en ruimdenkend.

en bubba, goed verwoord

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.