Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 22:28 uur
Ok ik had een kleine bezigheid nodig tijdens het luisteren van Townes Van Zandt, dus ik heb geprobeerd het uit te vogelen. Volgens mij is het mogelijk om iedereen elkaars mixtape te laten horen zonder twee keer in hetzelfde groepje te komen zitten op de volgende manier:
Ronde 1: Maximaal versturen: 30 september
Groep 1: Sxesven, Lambf, Bertus, Jazper
Groep 2: Sandokan-veld, Scientist, Paap, Sietse
Groep 3: Tuktak, kemm, hdk-nl, herman
Groep 4: Dix, We tigers, Grafgantz, essence
Ronde 2
Groep 1: Sxesven, Sandokan-veld, tuktak, dix
Groep 2: Lambf, Scientist, kemm, We tigers
Groep 3: Bertus, Paap, hdk-nl, Graf
Groep 4: Jazper, Sietse, herman, essence
Ronde 3
Groep 1: Sxesven, Scientist, hdk-nl, essence
Groep 2: Lambf, Sandokan-veld, herman, Graf
Groep 3: Bertus, Sietse, tuktak, We tigers
Groep 4: Jazper, Paap, kemm, dix
Ronde 4
Groep 1: Sxesven, Paap, herman, We tigers
Groep 2: Lambf, Sietse, hdk-nl, dix
Groep 3: Bertus, Sandokan-veld, kemm, essence
Groep 4: Jazper, Scientist, tuktak, Graf
Ronde 5
Groep 1: Sxesven, Sietse, kemm, Graf
Groep 2: Lambf, Paap, tuktak, essence
Groep 3: Bertus, Scientist, herman, dix
Groep 4: Jazper, Sandokan-veld, hdk-nl, We tigers
Volgens mij klopt dit, maar dubbelcheck even bij je eigen naam voor het geval ik iets niet heb gezien, aub
En ja, ik kom nu over als iemand met gruwelijk tijd te veel, maar nog steeds kom ik jullie auto's niet wassen.
Ronde 1: Maximaal versturen: 30 september
Groep 1: Sxesven, Lambf, Bertus, Jazper
Groep 2: Sandokan-veld, Scientist, Paap, Sietse
Groep 3: Tuktak, kemm, hdk-nl, herman
Groep 4: Dix, We tigers, Grafgantz, essence
Ronde 2
Groep 1: Sxesven, Sandokan-veld, tuktak, dix
Groep 2: Lambf, Scientist, kemm, We tigers
Groep 3: Bertus, Paap, hdk-nl, Graf
Groep 4: Jazper, Sietse, herman, essence
Ronde 3
Groep 1: Sxesven, Scientist, hdk-nl, essence
Groep 2: Lambf, Sandokan-veld, herman, Graf
Groep 3: Bertus, Sietse, tuktak, We tigers
Groep 4: Jazper, Paap, kemm, dix
Ronde 4
Groep 1: Sxesven, Paap, herman, We tigers
Groep 2: Lambf, Sietse, hdk-nl, dix
Groep 3: Bertus, Sandokan-veld, kemm, essence
Groep 4: Jazper, Scientist, tuktak, Graf
Ronde 5
Groep 1: Sxesven, Sietse, kemm, Graf
Groep 2: Lambf, Paap, tuktak, essence
Groep 3: Bertus, Scientist, herman, dix
Groep 4: Jazper, Sandokan-veld, hdk-nl, We tigers
Volgens mij klopt dit, maar dubbelcheck even bij je eigen naam voor het geval ik iets niet heb gezien, aub
En ja, ik kom nu over als iemand met gruwelijk tijd te veel, maar nog steeds kom ik jullie auto's niet wassen.
0
geplaatst: 30 augustus 2010, 23:13 uur
Ja, lichtelijk geniaal dit. En zowel Sandokan als tuktak hebben geluk dat ik geen auto heb. M'n fiets hebben jullie veel sneller schoongemaakt...
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 00:30 uur
kan wel iedereen ergens tapes afluisteren ?
Ik bedoel, je kunt wel met een C90 grafherrie eens bij je oom en tante op bezoek gaan om maar mee te blijven doen ... maar wellicht aardig om dit eens te peilen.
Ik bedoel, je kunt wel met een C90 grafherrie eens bij je oom en tante op bezoek gaan om maar mee te blijven doen ... maar wellicht aardig om dit eens te peilen.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 00:32 uur
Het idee is om cds te branden hoor... en ik neem aan dat iedereen die kan luisteren..
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 00:41 uur
The Scientist schreef:
Het idee is om cds te branden hoor...
Het idee is om cds te branden hoor...
Sure ? Hier en daar heeft tape toch heus de voorkeur. Ik vind het in elkaar zetten van een tapje ook wel zo leuk want lekker oldskool. Maar ik heb geen idee hoe ik van mijn tape weer een CD kan maken voor diegenen die thuis geen tapes kunnen beluisteren.
0
sxesven
geplaatst: 31 augustus 2010, 00:46 uur
dix schreef:
Maar ik heb geen idee hoe ik van mijn tape weer een CD kan maken voor diegenen die thuis geen tapes kunnen beluisteren.
Maar ik heb geen idee hoe ik van mijn tape weer een CD kan maken voor diegenen die thuis geen tapes kunnen beluisteren.
Mannetje-mannetje-kabeltje van koptelefoonuitgang naar Audio In op de computer, dan gewoon opnemen met Audacity o.i.d. Werkt als een trein, hoewel voornamelijk op gewone PC-kasten met degelijke Audio In etc.; hier op de laptop krijg ik maar matige resultaten. Mocht je er echt mee tobben maar wel graag een tape willen maken dan wil ik 'm ook wel voor je digitaliseren. Wel wat vervelende tapehiss (slechte walkman), maar goed...
Ook dat hoort erbij. 
/edit/
Bien, zo dus...

+

+

+

0
geplaatst: 31 augustus 2010, 00:53 uur
kijk aan ... en dan is de CDr ook vrij van nummering die maar afleidt .... mooi...
Ik krijg al meer respect voor techneuten
Ik krijg al meer respect voor techneuten

0
sxesven
geplaatst: 31 augustus 2010, 00:58 uur
Je kunt ook, au tape, in Audacity alles aaneen plakken (evt. wat mooie overgangetjes erin enzo) en zo lange (kant- of tapelange) tracks maken. Mist wel wat van het intuïtieve van het maken van een tape natuurlijk, anderzijds is het extreem goed te finetunen. For what it's worth ben ik 100% vóór die tape, trouwens. 

0
geplaatst: 31 augustus 2010, 06:35 uur
Eerst en vooral big thumbs up voor Sandokan en tuktak voor het samenstellen van de rotatie. Nice job ! 
En een tape vind ik ook wel iets hebben. Lekker old school en een hogere graad van 'hebbedingerigheid' dan een cd-r. Maar ik moet ook de technische kant hiervan nog eens onder de loep nemen. Maar het lijkt me zeker niet onoverkomelijk als ik sxesven zijn uitleg wat bekijk.
Enfin, dan wordt het stilletjes aan tijd om 'den draad' doorheen mijn bijdrage eens te bedenken en aan de slag dan maar!

En een tape vind ik ook wel iets hebben. Lekker old school en een hogere graad van 'hebbedingerigheid' dan een cd-r. Maar ik moet ook de technische kant hiervan nog eens onder de loep nemen. Maar het lijkt me zeker niet onoverkomelijk als ik sxesven zijn uitleg wat bekijk.
Enfin, dan wordt het stilletjes aan tijd om 'den draad' doorheen mijn bijdrage eens te bedenken en aan de slag dan maar!
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 09:11 uur
Ik heb er zin an
Nu eens kijken hoe ik mijn mixje in elkaar ga zetten, mijn eigen computer is (weereens) kaduuk dus ik doe alles op werk en bij vriendin... Heb al wel een stevige lijst nummers in gedachten 
Nu eens kijken hoe ik mijn mixje in elkaar ga zetten, mijn eigen computer is (weereens) kaduuk dus ik doe alles op werk en bij vriendin... Heb al wel een stevige lijst nummers in gedachten 
0
hdk-nl
geplaatst: 31 augustus 2010, 16:33 uur
Hoe zit het eigenlijk bij jullie met de kwaliteit. Veelal mp3 of gewoon ongecomprimeerd?
Ik zorg namelijk dat ik alles rip van eigen cd's in WAV files. Wat ik dan niet heb zoek ik op het net in .flac, .ape, etc. Komt de luisterervaring wel ten goede natuurlijk.
Ik zorg namelijk dat ik alles rip van eigen cd's in WAV files. Wat ik dan niet heb zoek ik op het net in .flac, .ape, etc. Komt de luisterervaring wel ten goede natuurlijk.
0
geplaatst: 31 augustus 2010, 16:59 uur
Bwa, ik rip van mijn cd's in 320kbps. Dat lijkt me wel voldoende? Je klrijgt dan ook meer op een schijfje.
0
hdk-nl
geplaatst: 31 augustus 2010, 18:03 uur
Dat verplicht je dan wel van de computer af te spelen... Mijn cd-speler bijvoorbeeld, kan geen mp3-cd afspelen.
Bovendien lijkt me 70/80 min audio toch ruim voldoende? Is lang zat.
De bedoeling lijkt mij dan ook dat je een vol uur muziek samenstelt in een bepaalde volgorde en daarbij wellicht met een bepaald thema werkt.
Iedereen moet maar doen wat hij zelf wilt, maar zo denk ik erover.
Bovendien lijkt me 70/80 min audio toch ruim voldoende? Is lang zat.
De bedoeling lijkt mij dan ook dat je een vol uur muziek samenstelt in een bepaalde volgorde en daarbij wellicht met een bepaald thema werkt.
Iedereen moet maar doen wat hij zelf wilt, maar zo denk ik erover.
0
geplaatst: 1 september 2010, 14:00 uur
Mp3 kan toch ook gewoon op een audio-cd worden gebrand? Ik denk dat het meerendeel dit van plan is. Elke cd-speler kan dat afspelen (lijkt me?)
0
hdk-nl
geplaatst: 1 september 2010, 15:09 uur
Ja, klopt. Maar het ging mij om het stukje: "Je krijgt dan ook meer op een schijfje". Dit kan alleen als je het als een mp3 schijf brandt.
Maar verder kan je mp3's natuurlijk ook als een normale audio-cd branden. Dan kun je dus niet meer nummers op een cd kwijt dan normaal.
Maar verder kan je mp3's natuurlijk ook als een normale audio-cd branden. Dan kun je dus niet meer nummers op een cd kwijt dan normaal.
0
geplaatst: 1 september 2010, 15:47 uur
Jullie hebben gelijk natuurlijk. Ik heb al jaren een cd-speler die ook mp3 kan afspelen. En daardoor ben ik mij minder bewust van het feit dat niet iedere cd-speler deze kan inlezen.
De rips blijven hetzelfde, maar ik brand deze dan als een audio-cd, waardoor iedereen deze dan kan afspelen met een 'gewone' cd-speler.
En ja hoor hdk-nl, 70/80 min zou moeten volstaan.
De rips blijven hetzelfde, maar ik brand deze dan als een audio-cd, waardoor iedereen deze dan kan afspelen met een 'gewone' cd-speler.
En ja hoor hdk-nl, 70/80 min zou moeten volstaan.
0
geplaatst: 1 september 2010, 16:37 uur
Ik ga hier komend weekend eens aan beginnen. Ben benieuwd of ik een thema kan ontdekken in de nummers die ik uitzoek 

0
hdk-nl
geplaatst: 1 september 2010, 17:38 uur
essence schreef:

0
geplaatst: 1 september 2010, 22:39 uur
Had een vrij uurtje dus gelijk maar 2 uur en 50 minuten aan muziek geselecteerd nu. Dat wordt luisteren en kiezen de komende dagen.
0
sxesven
geplaatst: 1 september 2010, 22:42 uur
Hehe, dat gaat lekker dus!
Hier ook al veel, heel veel in het mapje 'mixtape' staan, alleen twijfel ik nog erg over wat erin moet en zit ik met het eeuwige dilemma óf de songs in dienst te stellen van de mixtape (mindere song die beter past), of de mixtape in dienst van de songs (niet zozeer het overall gevoel, maar gewoon een stel toffe songs). Zoals altijd neig ik overigens weer naar het eerste, maar dientengevolge blijft het nog even passen en meten. Heerlijk! 
Hier ook al veel, heel veel in het mapje 'mixtape' staan, alleen twijfel ik nog erg over wat erin moet en zit ik met het eeuwige dilemma óf de songs in dienst te stellen van de mixtape (mindere song die beter past), of de mixtape in dienst van de songs (niet zozeer het overall gevoel, maar gewoon een stel toffe songs). Zoals altijd neig ik overigens weer naar het eerste, maar dientengevolge blijft het nog even passen en meten. Heerlijk! 
0
geplaatst: 1 september 2010, 22:46 uur
Ik neig nu naar een niet al te eclectische mix. Wat wel betekent dat als de stijl niet in iemands straatje past het een lange zit wordt 

0
sxesven
geplaatst: 1 september 2010, 23:10 uur
Het duurt nog even (ronde 5!), maar het zal mij benieuwen! 
Mijn kant A van mijn mix-tape-op-CDr is in ieder geval af, erg blij mee.
Kant B maar eens onder handen nemen nu 

Mijn kant A van mijn mix-tape-op-CDr is in ieder geval af, erg blij mee.
Kant B maar eens onder handen nemen nu 
0
geplaatst: 2 september 2010, 08:14 uur
Jawadde, dat gaat al hard bij jullie. Ik ben nog er nog niet toegekomen om al een selectie te beginnen maken. Al zweven er in de loop van de dagen wel songs door mijn hoofd. Maar ik heb wel nog even de tijd natuurlijk.
En ik weet nu al dat het bij mij wel eens een héél eclectische mix kan worden. Dat is nu eenmaal een weerslag van mijn smaak.
Ik zal mij er dit weekend, tussen het opstoken van mijn pizza-oven door, eens deftig voor zetten en mijn collectie eens doorlopen. Wat op zich ook al een heel leuke bezigheid is.
Avanti!
En ik weet nu al dat het bij mij wel eens een héél eclectische mix kan worden. Dat is nu eenmaal een weerslag van mijn smaak.
Ik zal mij er dit weekend, tussen het opstoken van mijn pizza-oven door, eens deftig voor zetten en mijn collectie eens doorlopen. Wat op zich ook al een heel leuke bezigheid is.
Avanti!
0
Sietse
geplaatst: 2 september 2010, 19:02 uur
ik moet nog beginnen, al is het concept daar.
Ik verwacht dit weekend een selectie af te hebben...daarna het bij behorende boekwerk (de vorige ronde weet wel wat ik bedoel) schrijven.
Ik verwacht dit weekend een selectie af te hebben...daarna het bij behorende boekwerk (de vorige ronde weet wel wat ik bedoel) schrijven.
0
geplaatst: 2 september 2010, 20:39 uur
Ik schrijf niets. Ook geen artwork, en ook de tags gaan toedeledokie, Als de muziek niet voor zich spreekt doe je volgens mij iets verkeerd hoor 

* denotes required fields.