MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
Nou, hij moet toch echt onderweg zijn en ik heb het adres zekers goed genoteerd Misschien is jouw postbode net zo'n trekzak en moet je eens bij nummer 800 aanbellen ofzo, Sietse

Ik had hele ideeën over een thema maar uiteindelijk zijn het 5 thema's doorelkaar geworden en is de samenhang soms te zoeken Ik vind het maar spannend

luc011190 schreef:
Behalve Jazper heeft iedereen hem dus nu ?

Ik heb ook nog niks ontvangen.

luc011190 schreef:
Behalve Jazper heeft iedereen hem dus nu ?

Hermaaaaaaaaan!!!

Er wordt aan gewerkt.

Het eerste plusminus half uur is 'af'.

Sietse
ik ook nog niks...

misschien dat er nu iets ligt, al denk ik het niet.

Ik heb hem ook nog niet hoor Maar dat wist ik al

Ik verwacht de mijne zo ongeveer nu

nevyn schreef:
Ik verwacht de mijne zo ongeveer nu
Ik heb hem net ontvangen...
Die postbodes in het noorden ook heh.... Tsja

Sietse
die van Paap is vandaag binnengekomen.

ben al aan het luisteren...

Sietse schreef:
die van Paap is vandaag binnengekomen.

ben al aan het luisteren...
*gloek*

Sietse
nummer 7 en nog steeds geen een nummer dat ik zo 1,2,3 herken dan wel kan plaatsen. Al heb ik wel een vermoeden bij 7 welke richting ik in moet gaan denken.

Duidelijk iig dat, dit niet mijn wereldje is die jij luistert.
Nummer 6 vond ik iig erg tof, beetje psychedelische inslag, daar hou ik wel van.

mooi artwork trouwens...echt bloed zweet en tranen (vooral dat eerste )

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Ik heb hem net ontvangen...
Die postbodes in het noorden ook heh.... Tsja

tsssss.. Nee ik heb em, trouwens wel service dat ze de mijne even wilde meenemen toen ze hier waren (jaja, connecties )

Maar ik heb de mix van Jelle mogen ontvangen, ik ben benieuwd

Ik stuiter al twee dagen vrolijk door het leven met de mix van Koen.

Eh... apart.

Sietse
Raymond zijn mix is aardig. Niet echt dingen waar ik veel mee heb. Wel enkele verassingen waaronder nummer 6 die ik echt erg goed kon waarderen en het laatste nummer wat ik blijkbaar zelf mogelijk zelfs ook nog wel heb in verkorte versie ofzo. Echter heb ik de cd waar dat van komt in de 5 a 6 jaar dat ik deze heb, pas 2 keer gedraaid ofzo (ik ben niet zo kapot van de betreffende artiest)

Verder was het thema "er is geen thema" vermoed ik. Ik kon iig niet echt een lijn terugvinden, behalve als dat er iets was met prog rock, oosters getinte geluiden en nog wat andere onsamenhangende dingen.

handsome_devil
Lol. "en nog wat andere onsamenhangende dingen."

Ik heb Ike's mixtape al 3 keer gehoord, alleen bij nr. 16 slaat ie telkens over.

handsome_devil schreef:
maar het is een beetje spijtig dat ik in opperste lentestemming was toen ik het maakte.

Das goed te merken ja zeg, 2x gehoord, en sommige nummers zijn me nog iets te vrolijk en niet helemaal mijn smaak, zoals je vast wel had geraden . Wel heb je mijn favoriete Smiths-nummer erop staan *zingt spontaan mee*...

Ik had toch denk ik liever een depri-stemming cd gehad (niet persoonlijk bedoeld hoor )

Haha, mooi toch? Beetje afwisseling op onze treurwilgen muziek kan geen kwaad.

Toch maar even de loftrompet afsteken over Sietse's CD. Want die is erg knap samengesteld (zit een mooie lijn in) en de muziek is ook goed. Met name de laatste paar nummers bevielen me zeer goed. Voor mij een aantal compleet onbekende namen ook, dus er liggen weer wat ontdekkingen in het vizier.

Yak
handsome_devil schreef:
Lol. "en nog wat andere onsamenhangende dingen."

Ik heb Ike's mixtape al 3 keer gehoord, alleen bij nr. 16 slaat ie telkens over.

Verdammt noch mal... is er toch iets fout gegaan bij het branden.

The Scientist schreef:
(quote)

Ik had toch denk ik liever een depri-stemming cd gehad

Hm, doe mij maar die vrolijke versie.

Sietse
herman schreef:
Toch maar even de loftrompet afsteken over Sietse's CD. Want die is erg knap samengesteld (zit een mooie lijn in) en de muziek is ook goed. Met name de laatste paar nummers bevielen me zeer goed. Voor mij een aantal compleet onbekende namen ook, dus er liggen weer wat ontdekkingen in het vizier.

Inmiddels al regelmatig naar het schijfje van Nevyn geluisterd. Hoogste tijd om mijn bevindingen eens op papier te zetten.

Daar waar ik de nummers ken zal ik ze vermelden, misschien dat mijn opvolgers mij later kunnen aanvullen om het lijstje uiteindelijk compleet te maken?

NEVYN: WHEN THE SNAKEBITE ENTERED MY VEINS

1. Animal Collective - The Purple Bottle
Meteen een mooi begin van deze mixtape en ook duidelijk een inspiratiebron voor de rest van het schijfje. Het vat mooi de dromerige sfeer samen van de rest van de nummers. The Purple Bottle is een nummer dat een zwaar hallucinerend effect heeft met de zwevende stemmen, de vloeibare samples en de met goud omringde, verstrooide gitaarnoten die haast harp-achtig aandoen. Tegelijkertijd heeft het nummer een heel speels en zomers karakter. Een soort kinderlijke onbezorgdheid straalt het uit. Heel warm en aanstekelijk en ik kan mij zo geen enkele andere band bedenken die dit op eenzelfde, even overtuigende manier zou lukken.

2. ?
Een mij onbekend electro-acoustic nummer met gekke Onderhond-effecten dat mooi voortbouwt op het voorgaande nummer. Vooral de laatste 20 seconden van dit korte nummer zijn mooi wanneer het geluid wat voller wordt. Ben benieuwd wie dit uiteindelijk blijkt te zijn.

3. ?
Een hoog Animal Collective gehalte, zou me niets verbazen als dit er direct of indirect mee verbonden is. Mooie toevoeging is de viool die halverwege het nummer inkomt. Een dromerige sfeer die hiermee mooi opgebouwd wordt.

4. Songs of Green Pheasant - The Burning Man
Past mooi bij de voorgaande nummers, dromeriger dan dit kun je het haast niet krijgen. Heel lo-fi opgenomen met prachtige galmende zang. Als ik daadwerkelijk door een slang gebeten zou zijn en dergelijke muziek horen dan zou ik onmiddellijk overtuigd zijn aan de hemelpoorten te zijn aanbeland.

5. World's End Girlfriend - Garden in the Ceiling
Geweldig nummer! Deze heb ik laatst zelf ook gebruikt voor een digitale mixtape. Een heerlijk horrorsfeertje hangt er in dit nummer met de samples van kinderstemmen e.d. Heel angstaanjagend is ook het glockenspiel dat zich onder de oppervlakte afspeelt. Het krachtige marcheerritme en de viool geven het nummer een bombastisch effect dat met mooi productiewerk steeds abrupt ten einde komt. Perfect getimed ook na de eerste vier dromerige nummers, met dit nummer wordt je weer even rechtop in je stoel gezet. Alhoewel, de kans is groot dat de mensen die dit nummer nog niet kennen binnen de kortste keren onder hun bed liggen te beven van angst....

6. Susanna And The Magical Orchestra - Sweet Devil
Even weer op adem komen met Susanna and the Magical Orchestra. Ik heb geen albums van haar, maar toevallig ken ik dit nummer. Het typische Rune Grammofon geluid is ook altijd erg fijn. Waarschijnlijk is dit ook weer een cover, maar eerlijk gezegd geen idee van wie.

7. Mi and L'au - A World in Your Belly
Ooit eens live gezien in Vera in het voorprogramma van Akron/Family. Ik vond ze erg slaapverwekkend. Op plaat zijn ze gelukkig een stuk overtuigender. Vooral dit nummer is waanzinnig mooi door de prachtige strijkers en de licht hypnotiserende vibrafoonklanken. Door de heldere productie die onmiskenbaar aan de Finse sneeuwlandschappen refereert had ik dit nummer ook bijna op mijn eigen (sneeuw gerelateerde) mixtape staan.

8. Panda Bear - Bros
Toevallig vandaag nog het album besteld waar dit nummer op staat. Het lijkt me een geweldig album, een aantal nummers (waaronder deze) heb ik al eens gehoord, een album wat zeker hoge ogen gaat gooien dit jaar in de eindlijstjes. Heel aanstekelijk door het galopperende ritme en de galmende vocalen. Geen enkel moment tijdens het nummer heb je ook in de gaten dat het 12 minuten duurt.

9. CocoRosie - ?
Ik heb geen album van ze dus kan niet zeggen welk nummer dit is, maar dat het CocoRosie is dat mag duidelijk zijn! Ik heb me nooit echt tot hun muziek aangetrokken gevoeld, maar toen ze laatst bij die Uur vd Wolf documentaire in een woonkamer een nummer speelden op piano en gitaar was ik aardig verrast. Dat klonk bijzonder mooi! Ik zou ze het liefste wat meer zonder productionele opsmuk horen. Past wel mooi binnen het totaalplaatje van deze mixtape.

10. ?
Dit is niet helemaal mijn ding. Voor mij te zoet en straightforward. Haar stem ligt mij niet en de muziek voegt daar weinig aan toe. Wat dat betreft zal de slangenbeet zo ongeveer rond dit punt op de mixtape uitgewerkt zijn.

11. ?
Beetje hetzelfde verhaal als bij het vorige nummer, al doet deze meer haar best. Het blijft me alleen te nietszeggend en te weinig raakvlak hebben met het thema, ik ga duidelijk voor de meer hallucinerende geluiden van Animal Collective en World's End Girlfriend!

12. Manitoba - Crayon
Vrolijk! Een ontzettend springerig nummer. Pas in de context van deze mixtape valt me dat nu echt op, al heb ik het desbetreffende album destijds vrij vaak geluisterd. Ook nu pas valt me op hoeveel dit eigenlijk weg heeft van Panda Bear. Geweldig ook die vibrafoon!

Al met al dus een zeer goed geslaagde mixtape, helemaal mijn ding en met veel samenhang tussen de nummers. Je vraagt in het hoesje om het vooral 's avonds te luisteren. Ik zal dan wel een verknipt persoon zijn, maar eigenlijk vond ik dit een heel zonnig, vrolijk en blijmakend schijfje. Op deze manier wil ik wel vaker door slangen gebeten worden.

Tot slot nog mijn complimenten voor het creatieve artwork!

Ook maar een recensie van mijn hand, die redelijk lang is uitgevallen, maar ik verzeker dat het de moeite waard is om te lezen.

"A Night in the City, van Itchy"

Ik fiets door donkere straten met lantarenpaallicht dat mij er van belemmert niks te zien. De Stad wil gaan slapen, maar ik niet, ik fiets naar mijn bestemming, een café. Ik zie dat in een kantoor het licht nog brand, overwerken, dat moet wel, denk ik. De gebouwen lijken donker en groter dan normaal. Ik zet mijn fiets op slot, in de hoop dat er niet een of andere schavuit langskomt die mijn fiets meeneemt.

Als ik door de winkelstraat loop kom ik tot de conclusie dat het allemaal wel erg depressief is zonder al die vrolijke gezichten die je hier ’s middags tegenkomt. Je ziet nog wel een aantal jonge lieden lopen, zij gaan vast ook uit. De maan is vol, en ik zie mijn metgezellen van deze avond staan, op de afgesproken plaats. Iedereen is er al, ik vraag me af of ik laat ben en kijk op mijn mobiel hoe laat het is – om op mijn horloge te kijken is het te donker. 22.17 geeft mijn Alcatel aan.

“Kom we gaan!” roept de de compagnon met het blonde haar, “Ik heb een goed idee.” Wij volgen hem, hij komt immers wel vaker met goede ideeën. In de verte zie nog een trein op topsnelheid wegrijden, maar mijn gedachten zijn bij het café waar we voor staan. Ik ben er nog nooit geweest, maar gezien de sfeer lijkt het me de perfecte plek om deze nacht in de stad door te brengen. Er klinkt interessante muziek uit de speakers, iets met “Robots” en “New York”. We gaan zitten en bestellen allen een biertje, de perfecte manier om deze avond te beginnen. Al vroeg raakt de onvervalste vrouwenversierder in ons midden in gesprek met de tafel links van ons, waar toevallig alleen mooie meisjes zitten. Een vriend met een olijk gezicht vraagt of ze ook ons niet komen vergezellen, en ze komen aan onze tafel zitten. Het past net, en een meisje dat blijkbaar niet zoveel geld op zak heeft vraagt een slokje van mijn bier. Aan de andere kant van de tafel giechelen twee meisjes, ik hoor wat over vieze voeten.

Dat de meisjes aardig zijn ben ik erg snel achter gekomen, ik raak al snel in gesprek met twee schone brunettes. Ze vertellen van alles, het meeste ben ik nu al lang vergeten, maar waar ik dat moment wel achter kwam is dat ik niet de enige ben die al drie jaar lang een 6.4 voor Frans sta. De linkse is een kind van de maan, besluit ik, en terwijl ik dat denk pak ik pardoes de hand van het meisje en loop ik het café uit. Ik kijk naar de maan, en denk aan Laika, de hond die door de Sovjet-Unie de ruimte in werd gestuurd. We gaan op een bankje zitten, en ik vraag gekscherend of die jongen op die BMX daar haar superheld is. Ze lacht bescheiden, en het valt me dan opeens op hoe superstil het vannacht is. Ik kijk nogmaals naar de maan, en besef dat vandaag de perfecte dag is, en kijk op mijn mobieltje hoe laat het is. 2.00, ik vind het tijd om naar huis te gaan, immers de jongens in het café zijn niet meer alleen met ons gezelschap aan het praten. Gelukkig hoef ik niet alleen naar huis bedenk ik me, en vraag of ze mee wil. Ze knikt ja.

Ze zegt dat ze een pijnlijke kont heeft na de hele tijd op mijn stang te hebben moeten zitten, ik vertel haar over een CD die ik heb gekregen van een onbekende man die zich “Itchy” noemt, en laat het haar horen. Experimentele elektronica, postrock, een vaag verhaal over de ruimtehond Laika, een liedje over een trein en een liedje over het kind van de maan zijn dingen die omstebeurt uit mijn speakers klinken. Samen komen we tot de conclusie dat deze CD het industriële geluid van de stad portretteert, en het meisje complimenteert de CD om de goed opgebouwde sfeer van de nummers, ik kan niet anders dan het met haar eens zijn. Ik zit nog naar de CD te luisteren als ik erachter kom dat mijn vrouwelijke metgezel ligt te slapen. Ik besluit ook maar te gaan slapen, het laatste nummer blaast zijn laatste klank, en ik denk aan een wijsheid van mijn oma die zegt: “morgen is er weer een dag(nacht)”.

En ik heb nog steeds niks ontvangen.

sxesven
Het lijkt erop dat het Belgische postsysteem niet al te vlug is, want ik heb ook nog niet van T.O. vernomen of 'ie mijn mixtape al dan niet al ontvangen heeft.

levenvergeten schreef:
Ze zegt dat ze een pijnlijke kont heeft na de hele tijd op mijn stang te hebben moeten zitten

sxesven schreef:
Het lijkt erop dat het Belgische postsysteem niet al te vlug is,

Dat klopt.

want ik heb ook nog niet van T.O. vernomen of 'ie mijn mixtape al dan niet al ontvangen heeft.

Nee...

Ik heb mijn pakketje trouwens vandaag pas op de bus gedaan, door heel erg veel tijdgebrek, dus dat wordt nog even geduld

@levenvergeten: geweldig !!

Ik ga mij morgen eens aan de review wagen

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.