MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
Zo, ik luister nu naar de mixtape van Nevyn. Het heeft even geduurd, maar vooralsnog erg leuk. Ben nu bij nummer 3. Verslagje komt spoedig

Ik heb hem trouwens al (nou ja, al...) opgestuurd naar Itchy.

Bubbachups mixtape is geript en wordt zo verstuurd. Spoedig zullen de recensies over PaapFloyd's en Bubba's mixtape volgen.

Ik ben onderhand ook weleens benieuwd waar mijn mixtape uithangt, nadat hij al weken recensieloos ronddwarreld. Sowieso wordt er veel te weinig gepost in dit topic.

Volgens de laatste berichtgeving naar mijn kant ligt jouw CD nu bij Koen.

Ik zie verder dat met name Bubba en Paap een recensie-achterstand hebben. Kom op, schrijven heren!

herman schreef:
Volgens de laatste berichtgeving naar mijn kant ligt jouw CD nu bij Koen.

Dan is mijn mixtape slechts op de 3e halte, waar die van Bubba bv. al bij de 6e was.

Nouja, niets aan te doen

herman schreef:
Ik zie verder dat met name Bubba en Paap een recensie-achterstand hebben. Kom op, schrijven heren!

Tijdens de mini-meeting in Vera onlangs hebben we beiden de intentie uitgesproken om hier spoedig werk van te maken.

Sietse
mag ik er even op wijzen...

Ik wacht al tijden op de volgende cd(s)

Paap al nieuws?

Yak
Volgens mij is de mixtape cirkel een beetje stilgevallen.

Volgens mij ook. Een maand geleden schreef ik hier dat mijn cd pas 2x was besproken, en dat is nu nog steeds zo. Op de één of andere manier doet dat toch wel mijn eigen schrijf-plezier afnemen. Vertraging in de Belgische post, intenties uitgesproken, het zal allemaal wel, maar zó lang hoeft het nu ook weer niet te duren. Als je geen tijd hebt, doe dan ook niet mee.

Ik moet nog recensies schrijven over Nevyns en Bubbachups cd, ik probeer die komende week te plaatsen.

Sietse
ik moet nog alles krijgen na die van Scientist en Handsome Devil

Yak
Ik heb sowieso nog niets ontvangen sinds T.O.'s cd.

En pas 2 berichtjes over mijn eigen cd, van Mads en Nevyn.

ik heb nog niks ontvangen na de cd van L_T_B... waarvan ik nog een recensietje moet schrijven. Nu ben ik net klaar met examens dus ik plaats em volgende week

itchy schreef:
Volgens mij ook. Een maand geleden schreef ik hier dat mijn cd pas 2x was besproken, en dat is nu nog steeds zo. Op de één of andere manier doet dat toch wel mijn eigen schrijf-plezier afnemen. Vertraging in de Belgische post, intenties uitgesproken, het zal allemaal wel, maar zó lang hoeft het nu ook weer niet te duren. Als je geen tijd hebt, doe dan ook niet mee.

Dat heb ik ook wel een beetje. Als je in een lekker ritme zit (wekelijks CD paar keer beluisteren, recensie schrijven) gaat het wel lekker, maar daar ben ik nu compleet uit.

Misschien had ik ook wel met hardere hand regeltjes op moeten leggen vanaf het begin, maar da's dan iets voor een eventuele volgende keer (dan zal ik ook opperen een tweewekelijkse periode in te stellen).

En dan te bedenken dat het er aan de andere kant van de cirkel nog een stuk erger aan toe is...

Ik zit al sinds hemelvaart zonder CD, in de wetenschap dat nevyns CD(die ik nu behoor te krijgen) bij itchy is, dus ik hoop dat die speodig zal komen.

Nou niet het probleem naar iemand anders schuiven, gewoon allemaal naar jezelf kijken en DOORSTUREN en RECENSIES SCHRIJVEN, dan komt alles goed

Sietse
ik kijk even naar mezelf...

ha, een week of 4 terug de laatste cd's verstuurd en van alles iets geschreven (en een met persoon zelf besproken)

ik kan het niet zijn

Idem dito, ik heb al mijn recensies geschreven + alles doorgestuurd.

Beter laat dan nooit, mijn “bespreking” van T.O.’s cd.

1. M/A/R/R/S – Pump Up the Volume (remix?)
Na het horen van dit nummer had ik de ijdele hoop dat ik wellicht wel wat meer van deze mix-cd zou herkennen. Niets bleek minder waar. Erg leuk liedje met dito videoclip.

2. ? - ?
Dit nummer ligt een beetje in het verlengde van het vorige nummer. Het zal waarschijnlijk ook wel een ‘80s underground hitje geweest zijn. Ik moet wel zeggen dat het redelijk gedateerd klinkt.

3. ? - ?
Thunderbirds are go!
Hier wordt ook weer een heel arsenaal aan sampletjes opengetrokken. Het nummer verveelt geen moment, waarschijnlijk omdat er om de 10 seconden er een sample doorheen wordt gemixt.

4. ? - ?
Het intro van dit nummer komt me wel bekend voor. Een moderne vorm van de Rock Steady Crew? Leuk nummer!

5. ? - ?
Dit is weer compleet iets anders dan de vorige nummers. Dit lijkt meer op een voorloper van de housemuziek, een beetje Underworld-achtig (zo ver ik Underworld ken). Wel aardig, maar niet helemaal voor mij weggelegd.

6. ? - ?
Deze zou ik ook moeten kennen. Weer zo’n typisch jaren ’80 nummer. Tekstueel niet echt hoogstaand (35 keer hetzelfde zinnetje) maar wel weer een leuk sampletje van This Little Light of Mine.

7. ? - ?
Op de een of andere manier vind ik dit nummer een stuk minder dan de soortgelijke nummers op deze cd. Het is me net allemaal iets te vlak en te monotoon.

8. ? - ?
Oi gemixt met drum ’n bass? Hier word ik wel een beetje lichtelijk nerveus van. Wederom de stelling bevestigd dat “echte” elektronische muziek niks voor mij is.

9. ? - ?
Dit nummer borduurt verder op het vorige nummer. Wederom niks voor mij.

10. ? - ?
Dit zal wel uit Londen komen.

11. ? - ?
Fijn om eindelijk eens wat vrouwelijke vocalen te horen al hoor ik dan liever de “kale” versie. Dit doet het niet slecht als achtergrondmuziek. Beetje jazzy, beetje spacey, best aardig.

12. ? - ?
Altijd leuk, die nummers van meer dan 8 minuten. Ook bij dit nummer denk ik meer aan achtergrondmuziek dan aan daadwerkelijke luistermuziek. Zeker omdat het meer dan 8 minuten in hetzelfde ritme voortduurt.

13. The Streets - ?
Playstations, dit zal wel wat nieuwer zijn. Een welkome afwisseling tussen de rest van deze mix-cd.

14. Dizzee Rascal - ?
Dit soort muziek vind ik eerder grappig dan dat ik het goed vind. De clips bij dit soort nummers zijn meestal ook humorvol.

15. M.I.A. - Galang
Toen ik haar voor het eerst horde/zag was ik meteen geïnteresseerd. Het is weer heel andere muziek dan er standaard uit Engeland komt (zie de 2 vorige nummers). De Sri Lankese invloeden geven haar muziek een geheel eigen geluid.

16. ? - ?
Een erg minimaal nummer. Jammer, want de cd leek zo veelbelovend te eindigen.

Ik ben nu ook compleet up to date want na T.O.’s cd heb ik niks meer ontvangen.

L_T_B schreef:

maar wel weer een leuk sampletje van This Little Light of Mine.

waar hoor je dit in?

Nevyn - When The Snakebite Entered My Veins

1 - Animal Collective - The Purple Bottle
Een mooi psychedelisch nummer met kekke geluidjes op de achtergrond, wat qua sfeer mooi bij deze luie zondagmiddag past.

2 - ?
Een verknipte stemsample en knisperelectronica roepen een geheimzinnige sfeer op. Het blijft schetsmatig en ontwikkeld zich niet tot een liedje. In de categrorie "wel mooi".

3 - ?
Weemoedig liedje met viool... dit blijft bij mij niet hangen, en de zang staat ietwat tegen.

4 - ?
Door de banjo moest ik heel even aan Sufjan denken, maar die is het natuurlijk niet. Want hierna bepaalt folky dameszang het nummer. Niet mijn kopje thee...

5 - ?
Belletjes in driekwartsmaat en een Oosteuropees thema zijn de hoofdingrediënten van dit nummer dat twijfelt tussen een bezopen bruiloftsmars en een slaapliedje.

6 - ?
Meer folky dameszang, dit nummer heeft wat mij betreft een veel te hoog geitenwollen-sokken gehalte.

7 - ?
"Stay calm for a while".... dat doet dit nummer ook. Deze vind ik dan weer erg mooi, vooral door de ijzingwekkende sfeer.

8 - Panda Bear - Bros
Het hoogtepunt van het erg fijne Person Pitch album. Prachtig nummer!

9 - Cocorosie - Werewolf
Eigenlijk heb ik het niet zo op de gezusjes, althans ik kan er niet lang naar luisteren, maar dit nummer is toch wel erg leuk en fris!

10 - ?
Weemoedig country-achtig nummer van een dame met een erg fijne stem. Het blijft verder wel heel erg netjes.

11 - ?
Triphoppy nummertje, wat helaas ook wel weer wat glad blijft. 13-in-een-dozijn triphop?

12 - ?
Vrolijk up-tempo nummer vol lieve geluidjes wat de cd op speelse wijze afsluit.

Een leuke cd Nevyn, niet alles was aan mij besteed maar ik heb wel een paar leuke nummers leren kennen. Mag ik de tracklist?

Ik ga eens zitten voor mijn 6e recensie. Ik heb altijd veel tijd nodig om door muziek heen te komen, wat ook mede verklaart waarom ik betrekkelijk laat met deze recensie kom.
De voorbeschouwing? Ik wist weinig van Paap's muzieksmaak, enkel dat hij weinig recente muziek in zijn toplijstjes heeft. Mijn verwachting was ook dat ik geen enkele artiest op deze mixtape zou herkennen en dat is uitgekomen.

Eerste nummer is matig. Leuk introotje, knap pianowerk, een doorleefde zanger, wat gezoem. Na 2 minuten heb ik het wel gehoord, dan beginnen wat structuurloze pianoklanken en ooh's en aah's behoorlijk op mijn zenuwen te werken. Dit is overigens nog een understatement, eerlijk gezegd kreeg ik er zelfs een beetje hoofdpijn van.

Tweede nummer. Leuk! Een wat uit de hand gelopen tuinfeest bij Tom Waits, waar ook Gogol Bordello aanwezig was. En waar de whiskey rijkelijk vloeide. Van deze muziek wordt ik blij en ga ik dansen.

Niet alle muziek moet per se vernieuwend zijn, maar dit soort muziek trek ik erg slecht. Gitaarliedjes voor mensen die met een aardappel in hun keel naar Arrow Classic Rock luisteren en hun eigen jeugd romantiseren. Zo'n quasi-gevoelige gitaarsolo vind ik helemaal afschuwelijk, maar ik hou sowieso niet van gitaarsolo's. Ik krijg altijd een beetje zo'n idee van: 'kijk eens hoe goed ik gitaar kan spelen'.

Ik dacht met een ijskoud postrock-nummer te maken te krijgen, zoals ik er deze mixtapecirkel al meer heb gehoord, totdat er een indiaan op een fluit begon te blazen. Bij het intro had ik al weinig vertrouwen in het nummer en ik vind het enkel slechter worden.

De indiaan blijft, nu bijgestaan door wat Arabische invloeden en een standaard Amerikaanse zanger. Door de aanwezigheid van wat meer structuur en melodie kan ik hier wel wat beter naar luisteren. Ik vind die fluit overigens nog steeds behoorlijk vervelend. Hele kleine voldoende.

Instrumentaal nummer waar in de loop van het nummer vanalles bijgebouwd wordt, maar totaal gevoelloos blijft.

Jazz, blazers... Dit is alweer wat beter. Beetje eentonig motief tot het einde waar de blazers de schroom wat van hun afgooien en er nog een feestje van proberen te maken.

Leuke Arabische muziek. Voor 10 minuten lang wel wat eentonig, ik ben dan ook benieuwd of hij ook in een korter tijdsbestek die slang uit z'n mand kan krijgen.

Hmmmm... een nummer van 14 minuten. Over het algemeen moet zo'n lang nummer wel heel goed zijn wil het mijn aandacht vast kunnen houden, dus dat heeft hij al niet mee. Ook hier wordt het motief zo lang herhaalt dat ik er een beetje simpel van word, gelukkig maken de vocalen veel goed en maken het toch tot een wat spannend nummer.

Nou Paap, sorry dit was niet aan mijn besteed. Ik zal hem af en toe nog eens opzetten (zeker nummer 2, wat was dat?!), maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Het beweegt zich voor mij gewoon veel te veel in de marge en klinkt allemaal zo oudbollig en saai als bruine gordijnen. Ik gok dan ook dat je mijn mixtape weinig zult vinden.

Het mixteepje van Nevyn.

When the snakebite entered my veins

Het is al een tijdje geleden dat ik m binnenkreeg. Ik heb m intussen al een paar keer geluisterd. Nu me maar eens aan een review wagen.

Het eerste nummer ken ik. Die is van het ontspannende soort. Lekker dromerig. Lekker ongedwongen. Vooral dat repeterende gitaarriedeltje is leuk.

Het tweede nummer gaat luchtig door en bevalt me ook wel. Zeker als er een mooie lage bas komt inzetten. Jammer dat het daarna gauw voorbij is.

Het derde nummer begint met een wat zweverige stem, daar hou ik niet zo van. Heeft wat mij betreft verder ook niet veel om het lijf.

Nummer vier heeft welhaast simon en garfunkel achtige samenzang. Ik vind het wel een sfeervol nummer. Ik zal dit zelf zo gauw niet opzetten, maar voor nu weleens leuk.

Het vijfde nummer vind ik dan weer minder interessant. Het is een beetje cliché post-rock zonder rock voor mijn gevoel. Zal wel door dat drumroffeltje komen.

In het zesde nummer een zoetgevooisde vrouwenstem. Doorgaans geen goed teken, maar dit trek ik wel. Zeker vanaf het middenstuk waar op de achtergrond ineens leuke geluiden om de hoek komen kijken doet het goed. Het komt me ergens bekend voor, maar kan het niet plaatsen.

In het zevende nummer een zoetgevooisde mannestem. Doorgaans geen goed teken, maar dit trek ik wel. Erg mooie volle instrumentatie.

Het alom gelauwerde achtste nummer vind ik echt brrrrr.

Nummertje 9 komt van een wat mij betreft andere tegenvallende plaat. Van dit nummer word ik ook niet vrolijk.

Nummer 10 begint als een niemandalletje. Niet vervelend om naar te luisteren. Enkele leuke momenten, maar saaiheid ligt hier op de loer, voornamelijk vanwege de wat zouteloos bas en drum. Aan het eind van het nummer weet de drum dat zouteloze wel enigszins van zich af te schudden, maar het blijft een niemandalletje.

De stem op nummer 11 is niet aan mij besteed. Op zich mooie geluiden, maar de stem verpest het een beetje voor mij. Verder klinkt het me wat te makkelijk.

Het laatste nummer is een gezellig potten en pannen nummer. Grappig wel.

Vooral in het eerste gedeelte van de mixtape heb ik mooie dingen gehoord, daarna werd het voor mij wat minder.

Al met al een leuk schijfje met nummers die op een of andere manier wel bij elkaar pasten. Goed gedaan!

T.O. schreef:
waar hoor je dit in?

Vanaf 3:20. Zijdelings geleend.

sxesven
Nooit meer ijsvrij? Zou toch jammer zijn. Ik ben niet zo'n zomermens. Strandvakanties en 35 graden Celsius, da's niet aan mij besteed. Ik hou meer van de vrieskou, een stevig brandende kachel ter bestrijding hiervan en een kop warme chocolademelk, idealiter op een dag die je eigenlijk op school zou moeten spenderen maar waarop je wegens het pak sneeuw dat voordeur en ramen heeft gebarricadeerd met een goed boek thuis zit. Nu heb ik dat nog nooit meegemaakt, ijsvrij en dergelijke lagen sneeuw (was het maar zo), dus mijn beeld is vast hevig geromantiseerd en geïdealiseerd, maar soit.

Om dan maar meteen een kitscherige, excuus, analogie erbij te slepen: Nooit Meer IJsvrij? ís een beetje een uurtje ijsvrij. Het schijfje laat zich wat mij betreft vooral goed beluisteren als deken; eentje van sneeuw, doch wel een warme. Met de subtiele keuze aan riedeltjes, piepjes en kraakjes waande ik me reeds vlug in een krakende blokhut, met een vlammende open haard, warme chocola, etc etc. Zoals er uitgesproken liedjesplaten zijn, vind ik dit vooral een uitgesproken sfeerplaatje. Niet (enkel) in de zin dat het zo lekker sfeervol is (in die zin zou sfeerplaatje als typering een fikse dooddoener zijn, want over wat voor sfeer praten we dan?), maar vooral omdat het meer een ijsje is dan ijsblokjes. Geen verzameling liedjes, maar een met zorg gebreide wollen deken aan geluidswinters; stukjes van hier en daar en elders meegepakt, maar verwerkt tot één.

Wat zegt dat over Nooit Meer IJsvrij? Mijn beschrijving laat zich alleszins lezen als een misschien wat vreemde paradox. Het schijfje is het pak sneeuw en de warme deken? Maar daarin ligt juist de kracht van Bobs werkje. Het laat je niet enkel vertoeven in winterse sferen (om vervolgens de luisteraar volledig koud te laten), het laat je préttig vertoeven in de winterse sferen - ónder een warme deken, ónder een pak sneeuw. Nooit Meer IJsvrij? bouwt de blokhut én laat de gure wind waaien, steekt het haardvuur aan én laat de vlokken massaal neerdwarrelen.

Favorieten kiezen vind ik derhalve ook moeilijk. Geen enkele track vond ik áfdoen aan het geheel; dat is misschien wel belangrijker. Voortreffelijke keuzes, resulterend in een voortreffelijk schijfje. Ik draai 'm nog eens, en wacht maar tot 'ie voorbij is - die mooie zomer, bedoel ik.

Yak
Fijne recensies weer!

Toch vind ik het jammer dat ik tot dusver nog maar 3 cd'tjes heb gehad, en nog altijd niet meer dan 2 berichtjes over mijn eigen cd'tje.

sxesven
Ik heb nog altijd maar één recensie van mijn eigen brouwsel mogen lezen, ook wat jammer.

Overigens aan T.O.: ik stuur een nieuwe lading schijfjes morgen je kant op.

Ja, ook ik zal z.s.m. twee recensies schrijven en de cd's doorsturen.

Sietse
ok, bij wie zit het vast...wie moet er nog dingen versturen en wie niet.

Thanks Sven, leuk om te lezen.

Tracklist staat inmiddels in je pm-box.

Die van jou is nu aan de beurt Bubba
Het begint alweer iets gezelliger te worden in dit topic.

Ik heb Koenr overigens een paar dagen terug gePMd en nog niets terug gehad. Koen was pas de derde persoon waar mijn mixtape kwam en is daar of nooit aangekomen of Koen heeft hem ongeveer al 2 maanden in bezit.
Ik krijg wel sterk de behoefte om even een nieuwe te branden en die naar LTB te sturen.

sxesven
luc011190 schreef:
Ik heb Koenr overigens een paar dagen terug gePMd en nog niets terug gehad. Koen was pas de derde persoon waar mijn mixtape kwam en is daar of nooit aangekomen of Koen heeft hem ongeveer al 2 maanden in bezit.

Daar is die van mij dus ook blijven steken, of daar lijkt het in ieder geval op. Had Koen misschien examens ofzo dit jaar? Zou natuurlijk een hoop kunnen verklaren, op zich. Maar ja, ik heb wel hetzelfde, ik zou bijna een nieuwe maken. Alleen wel erg jammer, want ik had het hoesje volledig handgemaakt, dus een nieuwe printen zit er even niet in.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:32 uur

geplaatst: vandaag om 08:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.