Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2007, 09:37 uur
Thanks Luc, uitgebreid verhaal. 
Ik zou me inderdaad niet zo druk maken om genres enzo als ik jou was, dat ontneemt je enkel de aandacht van wat je werkelijk hoort.
Wat betreft nr. 15, jammer dat je dit nummer niet kunt waarderen. In mijn ogen (en ik sta daar niet alleen in) waarschijnlijk de beste singer/songwriter allertijden, Townes van Zandt. Ik denk dat als je het nummer een eerlijke kans zou geven dat je uiteindelijk wel de emotie in zijn stem en teksten zou ontdekken en daarmee tevens de link met de rest van de mix.
Ik heb de volledige tracklist in je PM box gezet.

Ik zou me inderdaad niet zo druk maken om genres enzo als ik jou was, dat ontneemt je enkel de aandacht van wat je werkelijk hoort.
Wat betreft nr. 15, jammer dat je dit nummer niet kunt waarderen. In mijn ogen (en ik sta daar niet alleen in) waarschijnlijk de beste singer/songwriter allertijden, Townes van Zandt. Ik denk dat als je het nummer een eerlijke kans zou geven dat je uiteindelijk wel de emotie in zijn stem en teksten zou ontdekken en daarmee tevens de link met de rest van de mix.

0
geplaatst: 21 juli 2007, 10:57 uur
Sietse schreef:
Herman heeft niks voor je want ik heb niks voor hem omdat Raymond niks voor mij heeft...daarvoor weet ik niet hoe het zit.
Herman heeft niks voor je want ik heb niks voor hem omdat Raymond niks voor mij heeft...daarvoor weet ik niet hoe het zit.
Misschien had Raymond wel iets voor je wat Herman al van jou heeft gekregen maar nog niet aan mij heeft gegeven.
0
geplaatst: 21 juli 2007, 12:28 uur
bubbachups schreef:

Ik ken wat dingetjes van meneer van Zandt (Levenvergeten's mixtape!) en dat vind ik erg goed. Maarja, nu beschreef ik hoe dat nummer op dat moment binnenviel.
Er zijn wel wat cd-tjes in ons huis aanwezig (oa Live at the Old Quarter) dus die probeer ik dan na de vakantie maar eens

0
Sietse
geplaatst: 21 juli 2007, 13:08 uur
Jazper schreef:
Misschien had Raymond wel iets voor je wat Herman al van jou heeft gekregen maar nog niet aan mij heeft gegeven.
(quote)
Maar je hebt al de gene die ik als laatste heb gehad beschreven...dus zodoende...
0
geplaatst: 21 juli 2007, 13:37 uur
Maar Herman zat me te beloven dat ik een cd'tje kon verwachten... dus...
0
geplaatst: 21 juli 2007, 13:47 uur
Eerlijk gezegd was bij mij ook behoorlijk de klad erin gekomen; door de stagnatie op sommige plekken was de motivatie even zo sterk gedaald dat ik hier al veelste lang een bijdrage heb liggen... 
Vanmiddag, dan heb je post, Jasper.

Vanmiddag, dan heb je post, Jasper.

0
Sietse
geplaatst: 28 juli 2007, 20:36 uur
ik dacht dat Paap mij iets ging sturen, maar vooralsnog niets gehad de afgelopen 2 a 3 maanden...
0
geplaatst: 28 juli 2007, 20:42 uur
Na de treurnis van de afgelopen 3 berichten nu eentje om heel erg blij van te worden. Ik heb vandaag het cd'tje van Madelon beluisterd 

0
handsome_devil
geplaatst: 28 juli 2007, 22:04 uur
En ik heb de dingen vandaag op de bus gedaan
Sorry voor het uberlange wachten und so
Maar ik ben gelukkig nog minder slecht dan Raymond
En de recensies komen eraan. Die van Koen is al af, moet hier alleen nog getypt worden, en die van T.O. komt er ook aan 
Sorry voor het uberlange wachten und so
Maar ik ben gelukkig nog minder slecht dan Raymond
En de recensies komen eraan. Die van Koen is al af, moet hier alleen nog getypt worden, en die van T.O. komt er ook aan 
0
geplaatst: 28 juli 2007, 22:14 uur
Mja... ik was alleen van plan deze week in Zwolle te blijven.... dus ik ga ze niet uit de bus kunnen halen 

0
geplaatst: 29 juli 2007, 01:12 uur
Itchy’s “A Night in the City”
Jawel, het is me zowaar gelukt weer met een recensie te komen.
Opener is geschikt. Filmmuziek-achtige strijkers en piano die na een tijdje gezelschap krijgen van snelle breaks. Erg dramatische sfeer. Staat me wel aan.
Nummer twee wordt gedreven door een analoge synthesizer-bas. Op een beetje vreemde, prettig gestoorde manier best dansbaar trackje eigenlijk. Komt me ergens ook wel vaag bekend voor. Sluit goed aan op de eerste track overigens, ook al zijn de twee niet erg vergelijkbaar.
Nummer drie dan…gitaren….en dan ineens jazzy vrouwenvocalen en strijkers. En dan weer korte tijd een gitaarmuur. Curieus
. Op een gegeven moment bepalen langzame, zware drums en een quasi-eng klinkende mannenstem de rest van het nummer. Ineens afgelopen. Niet echt mijn ding. Maar slecht is het ook niet.
Een kabbelende piano in de volgende track. Die de gehele lengte het zelfde ‘wijsje’ voort blijft spelen, gaandeweg gecombineerd met gekraak, lichte noise etc. Doet me niet zo heel veel normaal gesproken, maar past wel weer erg goed in het geheel.
Volgende nummer – donkere ambient. Valt niet veel meer over te zeggen.
Nummer zes ken ik zeker. Zal wel uit een film zijn? Lekker donker sfeertje.
Volgende nummer: wederom voortkabbelende sfeerbeelden. En dat fragment van die reporter – geweldig! :’)
Nummer acht…ik weet niet of ik ooit zoiets als een ‘gitaardrone’ heb gehoord, maar dit zal er dicht in de buurt komen. Goed beluisterbaar verder. Doet me denken aan een aantal dingen van Machinefabriek.
Negen. Drumcomputer, telefoongesprekken op de achtergrond en meer atmosferische geluiden. Toch ook weer erg intrigerend. De sferische geluiden/noise escaleert echt na zes minuten en dan komen er zelfs nog wat bezopen breakbeats onder
Het tiende werkje valt me wel wat tegen. Muzikaal minder dan de voorgaande dingen en die zang vind ik helemaal niet goed passen.
Elf is leuker en laat het ambient/noise-gebeuren achter zich. Meer poppy met gitaartjes en zo. Schattig plaatje.
Zo ook de volgende. Die wijsneus is wel een beetje irritant.
Het laatste nummer dan. Dit gaat wat meer richting dingen als M83. Lekker dramatisch weer. Een echte afsluitplaat.
Beroerde recensie eigenlijk, deze cd leent zich niet echt voor een track-by-track bespreking
Over het algemeen erg ‘beeldende’, dromerige en sferische muziek, met nauwelijks tot geen vocalen. Het heeft me ook meer opengesteld voor dit soort muziek, waar ik sowieso al wat meer van wilde horen. De nummers passen erg goed bij elkaar (ook opeenvolgend) en dat maakt het geheel duidelijk meer dan de afzonderlijke tracks. Alle lof voor Itchy dus! Op de koptelefoon en ’s avonds laat was de luisterervaring overigens ook beduidend beter dan overdag achter de pc 
Jawel, het is me zowaar gelukt weer met een recensie te komen.
Opener is geschikt. Filmmuziek-achtige strijkers en piano die na een tijdje gezelschap krijgen van snelle breaks. Erg dramatische sfeer. Staat me wel aan.
Nummer twee wordt gedreven door een analoge synthesizer-bas. Op een beetje vreemde, prettig gestoorde manier best dansbaar trackje eigenlijk. Komt me ergens ook wel vaag bekend voor. Sluit goed aan op de eerste track overigens, ook al zijn de twee niet erg vergelijkbaar.
Nummer drie dan…gitaren….en dan ineens jazzy vrouwenvocalen en strijkers. En dan weer korte tijd een gitaarmuur. Curieus
. Op een gegeven moment bepalen langzame, zware drums en een quasi-eng klinkende mannenstem de rest van het nummer. Ineens afgelopen. Niet echt mijn ding. Maar slecht is het ook niet.Een kabbelende piano in de volgende track. Die de gehele lengte het zelfde ‘wijsje’ voort blijft spelen, gaandeweg gecombineerd met gekraak, lichte noise etc. Doet me niet zo heel veel normaal gesproken, maar past wel weer erg goed in het geheel.
Volgende nummer – donkere ambient. Valt niet veel meer over te zeggen.
Nummer zes ken ik zeker. Zal wel uit een film zijn? Lekker donker sfeertje.
Volgende nummer: wederom voortkabbelende sfeerbeelden. En dat fragment van die reporter – geweldig! :’)
Nummer acht…ik weet niet of ik ooit zoiets als een ‘gitaardrone’ heb gehoord, maar dit zal er dicht in de buurt komen. Goed beluisterbaar verder. Doet me denken aan een aantal dingen van Machinefabriek.
Negen. Drumcomputer, telefoongesprekken op de achtergrond en meer atmosferische geluiden. Toch ook weer erg intrigerend. De sferische geluiden/noise escaleert echt na zes minuten en dan komen er zelfs nog wat bezopen breakbeats onder

Het tiende werkje valt me wel wat tegen. Muzikaal minder dan de voorgaande dingen en die zang vind ik helemaal niet goed passen.
Elf is leuker en laat het ambient/noise-gebeuren achter zich. Meer poppy met gitaartjes en zo. Schattig plaatje.
Zo ook de volgende. Die wijsneus is wel een beetje irritant.
Het laatste nummer dan. Dit gaat wat meer richting dingen als M83. Lekker dramatisch weer. Een echte afsluitplaat.
Beroerde recensie eigenlijk, deze cd leent zich niet echt voor een track-by-track bespreking
Over het algemeen erg ‘beeldende’, dromerige en sferische muziek, met nauwelijks tot geen vocalen. Het heeft me ook meer opengesteld voor dit soort muziek, waar ik sowieso al wat meer van wilde horen. De nummers passen erg goed bij elkaar (ook opeenvolgend) en dat maakt het geheel duidelijk meer dan de afzonderlijke tracks. Alle lof voor Itchy dus! Op de koptelefoon en ’s avonds laat was de luisterervaring overigens ook beduidend beter dan overdag achter de pc 
0
geplaatst: 3 september 2007, 11:07 uur
Hebben de deelnemers recentelijk nog cd's ontvangen of verstuurd? (ik geen van beiden; niks in bezit dus)
0
geplaatst: 3 september 2007, 12:20 uur
De laatste CeeDee die ik doorgestuurd heb is die van nevyn(en is ook de laatste die ik ontvangen heb, maar dat wist je al).
Jammer dat het zo stil is komen te liggen, ik hoop dat degene met veel CDs thuis er even een trap ertegen aan kunnen geven.
Jammer dat het zo stil is komen te liggen, ik hoop dat degene met veel CDs thuis er even een trap ertegen aan kunnen geven.
0
geplaatst: 3 september 2007, 12:37 uur
Ik heb laatst de cd van Nevyn doorgestuurd en moet hem nog berecenseren.
0
geplaatst: 3 september 2007, 14:29 uur
itchy schreef:
Hebben de deelnemers recentelijk nog cd's ontvangen of verstuurd? (ik geen van beiden; niks in bezit dus)
Niets ontvangen, dus ook niets kunnen versturen of recenseren...
0
Sietse
geplaatst: 3 september 2007, 15:06 uur
Hier ook niets...
de mensen die nog dingen hebben liggen moeten zich echt eens gaa schamen.
de mensen die nog dingen hebben liggen moeten zich echt eens gaa schamen.
0
handsome_devil
geplaatst: 3 september 2007, 16:25 uur
Ik heb dus aantal weken geleden de cds die ik had naar Jelle gestuurd, maar die heeft nog niks ontvangen zegt ie 

0
geplaatst: 4 september 2007, 07:14 uur
Nope, ik heb ook al heel lang niks gekregen en alles redelijk vlot (binnen 2 weken ofzo) richting Paap gestuurd destijds. Laatste cd's die ik had waren die van LTB en Yak. Hoe lang is dat wel niet geleden? 

0
geplaatst: 4 september 2007, 10:04 uur
Misschien is het een idee om per deelnemer een overzicht te posten welke cd('s) zij/hij op dit moment in haar/zijn bezit heeft?
0
geplaatst: 4 september 2007, 11:20 uur
Dat is vrij simpel:
itchy: niks
Yak: niks
Levenvergeten: niks
luc: niks
jazper: de CD van handsome_devil
bubbachups: niks
tot zover mijn reconstructie. Vul maar aan, als je hier nog niet bent genoemd, of het niet klopt.
tot zover mijn reconstructie. Vul maar aan, als je hier nog niet bent genoemd, of het niet klopt.
0
sxesven
geplaatst: 4 september 2007, 13:04 uur
Ik heb nog wat, maar dat gaat vanmiddag nog richting T.O. De laatste die ik gekregen heb is die van Nevyn.
0
geplaatst: 4 september 2007, 13:09 uur
T.O. is op vakantie momenteel. Maar ik hoop dat je weet dat hij niet meer in Brussel woont?
0
Sietse
geplaatst: 4 september 2007, 13:39 uur
Sietse: niets
De laatste die ik heb gekregen en verzonden waren de cd's van handsome_devil en the scientist.
De laatste die ik heb gekregen en verzonden waren de cd's van handsome_devil en the scientist.
0
geplaatst: 4 september 2007, 14:15 uur
De laatste die ik heb gekregen en verzonden was de cd van T.O.
De laatste die ik heb gekregen en verzonden was de cd van T.O.
0
sxesven
geplaatst: 4 september 2007, 14:41 uur
Kos schreef:
T.O. is op vakantie momenteel. Maar ik hoop dat je weet dat hij niet meer in Brussel woont?
Wtf. Dat meen je toch niet? Ik wist daar in ieder geval niets van. Nou, maar hopen dat iemand dat ding doorstuurt of dat 'ie terugkomt.

* denotes required fields.