MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
itchy: niks
Yak: niks
Levenvergeten: niks
luc: niks
jazper: de CD van handsome_devil
bubbachups: niks
Sietse: niets
Scientist: niks, maar handsome_devil heeft wel 2 cds verstuurd, maar die heb ik niet gekregen.

Kos
sxesven schreef:
(quote)

Wtf. Dat meen je toch niet? Ik wist daar in ieder geval niets van. Nou, maar hopen dat iemand dat ding doorstuurt of dat 'ie terugkomt.
Niet zo slim van hem dan, als ik hem te spreken krijg zal ik vragen wat er mee gedaan moet worden.

Scientist: niks, maar handsome_devil heeft wel 2 cds verstuurd, maar die heb ik niet gekregen.
Nevyn: geen, laatste verstuurd op 17 april.

sxesven
Kos schreef:
(quote)
Niet zo slim van hem dan, als ik hem te spreken krijg zal ik vragen wat er mee gedaan moet worden.

Ik ben benieuwd. Ik heb mijn eigen adres ook op het doosje geschreven, dus misschien krijg ik 'm wel retour. Dat hoop ik dan in ieder geval.

handsome_devil
madelon: niks

sxesven
Dat muzieksmaak een fascinerend en vooral dynamisch en altijd in beweging zijnd iets is werd me eens te meer duidelijk bij het aanslingeren van Nathalie's mixtape. Onmiddelijk werd ik ondergedompeld in een zee aan geluiden waar ik één of twee jaar terug graag in verdronken was. Inmiddels kan ik het echter niet laten stiekem te watertrappelen, een beetje onwennig rond te dobberen en hier en daar naar land uit te kijken. Dat voelt echter als valsspelen, en met nog een flinke hap adem sluit ik mijn ogen en laat me in het duister zakken.

Dat duister is wat mij betreft een vereiste voor de juiste waardering van Nathalie's mixtape (niet voor niets adviseert de hoes mij dit plaatje enkel bij nacht op te leggen), maar zelfs indien je dit schijfje (foei) bij klaar daglicht durft aan te slingeren doet dat weinig aan de ervaring af (geheel in stijl betrok het hier zelfs plaatselijk). De muziek ádemt namelijk nacht, kampvuren en donker. Geluiden die je vantussen zwarte bomen en vanuit een even zo zwarte nacht komen toekruipen, gefluister van bladeren en gekraak van takken dat zich opeenstapelt tot schaduwmuziek.

Zo beleef ik in ieder geval de eerste vijf, zes tracks, die op een zelfde manier doorruisen en voortknisperen, af en toe de beschaving opvangend - een kermis bij nacht, een groot reuzenrad fel verlicht bezien vanuit de verte ademt door in nummer vijf, terwijl nummer zes subtiele bliepjes en klikjes herbergt. Hoewel de nummers niet alle even opmerkelijk zijn klopt het algehele gevoel wel degelijk; de muziek lijkt niet altijd op de voorgrond te willen treden, maar is daarom sfeermatig des te effectiever. Met nummer zeven komt er even een lichte koerswijziging; een iets meer aangekleed nummer, en overigens mijn absolute favoriet van deze mixtape.

Hierna gaat de tape weer enigszins op de oude voet verder; meer dekentjesmuziek die naar mijn oren ook vooral op sfeer leunt. Hier lijkt echter wel degelijk een echt keerpunt plaats te hebben gevonden; zoals de eerste helft zich nog liet omschrijven als schaduwmuziek, vind ik dit vooral schemermuziek. Muziek die zich laat draaien op het moment dat noch het holst van de nacht meer noch reeds het vroegst van de morgen is. De andere kant van de tussenmuziek die deze mixtape bevolkt. Ondanks mijn aanvankelijke reserves toch een erg fijne mixtape waar ik als vanouds van heb kunnen genieten. Knap gedaan, Nathalie!

Overigens wordt er nu wel druk gewezen naar eventuele schuldigen voor het ophouden van het doorsturen, maar ik vind het uitblijven van recensies bij sommigen net zo vervelend.

Ja inderdaad Luc! Waar is jou recensie van nevyn, die had hier al lang moeten staan

Sietse
en Sven, heb jij die van mij ondertussen ook al niet eens gehad?

Sietse
en er zijn vast nog wel anderen die iets over die van mij kunnen schrijven...

maar natuurlijk van de anderen ook

levenvergeten schreef:
Ja inderdaad Luc! Waar is jou recensie van nevyn, die had hier al lang moeten staan

Ik probeer de balans weer een beetje terug te brengen

tchy: niks
L_T_B: niks

sxesven
Sietse schreef:
en Sven, heb jij die van mij ondertussen ook al niet eens gehad?

Yep, en al geluisterd en weer doorgestuurd ook. Recensie krijg je asap, maar vind het moeilijk om er iets over te schrijven. Ik vind 'm wel erg mooi trouwens, dat mag je alvast weten.

sxesven
Vooruit, een poging dan maar, dan ben ik ook meteen bij. Beauty Lies Within Vol. 3 is de titel van Sietse's mixtape en het is alvast een indicatie van wat er op de mixtape te vinden: veel 'understated' muziek. Geen muziek van toeters en bellen en opzichtige platte esthetiek, maar een veel subtieler en verfijnder aanpak. Veel klinkende namen trouwens, hoewel ik een flink aantal nog nooit echt gehoord heb en vooral in lijstjes langs zie komen. Wat dat betreft biedt deze mixtape toch een mooie introductie tot, aangezien ik dit soort gruizige en prettige muziek vaak erg kan waarderen.

Een track-voor-track recensie zal ik achterwege laten; ik ben er al niet te dol op, en hier is het eigenlijk helemaal niet op zijn plaats. Deze mixtape is, net als enkele andere die ik eerder hoorde, vooral een erg mooi geheel en functioneert daarbij volgens mij ook nog als een mooi overzicht van verschillende tijden en soorten benaderingen binnen het muzikale kader dat Beauty Lies Within beslaat. Gitaardrones, tapeloops, glitch; vakkundig afgewisseld zonder dat ik ergens een vreemde overgang of abrupte stijlbreuk ontdek. Als een ingetogen en uniek soort crescendo schuift deze plaat van wonderschoon begin tot al even wonderschoon einde.

In ieder geval een geweldige mixtape dus waar ik niet veel over te zeggen heb, anders dan dat ik het gewoon een fantastische verzameling muziek vind die mij erg nieuwsgierig maakt naar ander werk van de hier te vinden artiesten. De mooiste plaat die ik tot nu toe in de bus heb gehad. Rest me nog de vraag: waar vind ik volumes 1 en 2?

Even in volgorde van het schema:

herman: niks
Itchy: niks
*sven
*t.o.
*koen
*Paap

T.O., Koen, Paap, reageer eens?

sxesven
sven: niks (maar het pakketje richting T.O. komt misschien wel weer retour, aangezien 'ie blijkbaar verhuisd is)
*t.o.
*koen
*Paap

Sietse
Tof Sven

Je krijgt zo een link met daarin een zip met de complete compilatie + artwork op de goede grote.

Ook zal ik straks ff de tracklist van vol.1 en 2 hier posten (en die zijn heel erg anders, nl. niet ambient gericht)

Yak
sxesven schreef:
sven: niks (maar het pakketje richting T.O. komt misschien wel weer retour, aangezien 'ie blijkbaar verhuisd is)
*t.o.
*koen
*Paap

Er zijn dus werkelijk maar VIER cd's terecht (op een adres dan wel onderweg)? Dat wil zeggen dat er twaalf kwijt zijn.

Of Paap, Koen en T.O. hebben ze allemaal.

sxesven
Nou ja, er zijn er vier of vijf naar T.O. onderweg. Ja, ik schaam me diep. Ondanks vakantie erg druk gehad, dus een beetje erbij ingeschoten. En steeds naar België sturen kost ook klauwen met geld (nou ja), dus ik spaar het een beetje op af en toe (maar nu dus niks thuis).

Sietse schreef:
Tof Sven

Je krijgt zo een link met daarin een zip met de complete compilatie + artwork op de goede grote.

Ook zal ik straks ff de tracklist van vol.1 en 2 hier posten (en die zijn heel erg anders, nl. niet ambient gericht)

Tof, ik ben benieuwd!

*t.o.
*koen
*Paap: cd's van Yak en L_T_B (excuses :$)

Paap heeft op 4 juli gezegd twee cd's door te sturen naar Sietse maar dat is dus blijkbaar nog niet gebeurd. Of wel, Paap? --edit: zie bericht hierboven-- En waar zijn "de berg" reviews die je toen hebt beloofd?

KoenR heeft op 19 juli gezegd twee cd's door te sturen naar L_T_B maar die zijn dus blijkbaar niet aangekomen? Zijn die wel verstuurd, Koen?

Qua schrijven hangt de verhouding m.i. helemaal scheef, zelf heb ik ook nog één review te gaan (van Bubbachup's tape), al maanden, foei itchy, maar 5 uit 6 blijkt hier nog een heel behoorlijke score te zijn.

sxesven
Ik heb er 9 van 9 gedaan, maar nog een paar te gaan zo te zien. Ben er benieuwd naar, dus kommaarop!

Weet iemand trouwens T.O.'s huidige adres?

Sietse
Beauty Lies Within Vol. 1 (2002)

1) Karate - There are ghosts
2) Slint - Washer
3) Belle & Sebastian - Boy With The Arab Strab
4) Motorpsycho - Whip That Ghost
5) Yo La Tengo - Our Way To Fall
6) Björk - Cocoon
7) Mercury Rev - The Dark is Rising
My Morning Jacket - Lowdown
9) Mogwai - Take Me Somewhere Nice
10) Posies - You Avoid Parties
11) Big Star - Thirteen
12) Seam - Bunch
13) Songs: Ohia - Lioness
14) Neu! - Isi
15) Karate - Today or Tomorrow

Beauty Lies Within Vol. 2 (2003 gok ik)

1) Dismemberment Plan - Come Home
2) Rachels - Rhine & Courtesan
3) Cat Power - The Sleepwalker
4) Idaho - Evolution Is Cold
5) Grandaddy - The Crystal Lake
6) Sybarite - Engaged
7) Guided By Voices - Tractor Rape Chain
Cowboy Junkies - Blue Moon Revisited (Song For Elvis)
9) Braid - A Dozen Rozes
10 Trumans Water - Ominous Blips Aft
11) Motorpsycho - B.S.
12) Sonic Youth - O.J.'s Glove Or What?
13) Calexico - Crystal Frontier
14) Don Caballero - You Drink A Lot Of Coffee For A Teenager
15) Dismemberment Plan - Time Bomb
16) Songs: Ohia - No Limits On The Words
17) Juno - The Sea Looked Like Lead

Vol. 1 heb ik ooit voor een vriendin van me gemaakt.
Vol. 2 ooit gemaakt omdat ik een compilatie wou maken voor mezelf met wat leuke nummers. Deze heeft nooit iemand die van me gekregen.

sxesven
Verrekt fijne verzamelaartjes zo te zien.

En de oplossing van het "who's this" topic staat op vol. 2

Yak
sxesven schreef:
Weet iemand trouwens T.O.'s huidige adres?

*/me wijst naar Kos*

Kos

(afbeelding) .

Je hebt PM.

zojuist de cd's van Madelon en Jelle ontvangen!

jazper: niks
Itchy: cd van scientist en handsome_devil
*t.o.
*koen
*Paap: cd's van Yak en L_T_B (excuses :$)

herman schreef:
T.O., Koen, Paap, reageer eens?

Ja. Sorry. 2,5 week geleden kwam ik terug van vakantie, was er introductie van m'n studie en mocht ik weer 3 dagen in het ziekenhuis doorbrengen voor controle en verwijdering van de pin in m'n vinger. 1,5 week geleden besloot m'n pc er mee op te houden (waar ook de zo goed als afgemaakte reviews van Sven en Luc opstonden ). Probeer nu m'n pc te redden, naast m'n studie die vorige week begon en waar ik helaas al wat meer tijd aan kwijt ben dan ik had verwacht. De pc waar ik nu tijdelijk op zit wordt helaas meestal bezet door m'n zusje, dus ik moet het maar met eventjes/af en toe per dag doen. Verwacht eind deze week m'n laptop.

Laksheid, examens, 6 weken op vakantie en een gebroken vinger hebben me een grotere achterstand gegeven dan ik zelf ooit had kunnen bedenken. Nog maar een keer excuses dan, en vanaf as. donderdag zal ik in ieder geval direct de laatste (er even van uitgaand dat ik de data van m'n pc nog terug kan halen) gaan reviewen.

Over de cd's. Ik heb er in totaal 4 gehad, waarvan er nog 2 hier liggen. Being Sexy Hurts en 15 markante figuren. Die van Sven en T.O. zijn al een hele tijd terug verstuurd.

Het klinkt vast enorm lullig, maar nogmaals sorry.

Het klinkt vooral als een hectische periode, al had ik ook best 6 weken op vakantie gewild. Bedankt voor de opheldering in ieder geval.

Welke 2 CD's zijn nu kwijtgeraakt tussen Madelon en Jelle?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:55 uur

geplaatst: vandaag om 20:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.