MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
sxesven
Haha, vrees niet, niet weer kwijt.

Ik heb van Levenvergeten blije liedjes gekregen. Binnenkort een recensie van Nevyn en daarna de blije liedjes

Sietse schreef:
hier nog steeds niets....Paap?

...

Ik luister zelf weer 's naar Nevyn's When The Snakebite Entered My Veins. Erg mooi!

Recensiedinges van Nathalie's When The Snakebite Entered The Veins.

In tijden waarin ik steeds meer val voor bombastische muziek (veel dance vooral) is de CD van Nathalie een welkome afwisseling. Onthaastingsmuziek, zal ik het maar noemen. Ik heb er vaak van genoten. Veel muziek waar ik wel van houd, maar die ik uit mezelf niet zo snel vind/opzoek. Zwaar onterecht, blijkt nu. Verder is de samenstelling ook erg goed: naast het feit dat je het ene na het andere juweeltje tevoorschijn hebt getoverd, is het ook nog eens een mooi sfeervol en coherent geheel. Mijn complimenten!

Liedje 1. Rustig liedje dat bijna klinkt alsof het in een moeras is opgenomen. Kikkers kwaken! Veel vage geluiden, maar het spreekt me wel aan. Moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen, maar het zet de toon en de toon is goed.
Liedje 2. Gaat op dezelfde voet verder, maar nu met een electronische inslag. Beetje folk-achtig ook.
Liedje 3. Bij het intro moet ik elke keer weer denken aan dat Bittersweet Me van REM, gelukkig is het dat niet. Beetje Americana-achtig. Traag en dramatisch. "I saa-haaw you leeeheeave the house".
Liedje 4. Dit is echt fantastisch mooi. Doet een beetje Simon & Garfunkel-achtig aan, maar dan moderner. Ueberlief, mooi ook die locomotiefgeluiden in het begin en de pauken (?) verderop. Wat een subtiliteiten. Ik ben echt heel erg benieuwd naar wie of wat dit is! Het heeft ook wel iets van Low, overigens.
Liedje 5. Nu gaan we op de circus-toer. Maffe geluidjes over en weer. Nog steeds mooi en ingetogen, maar nu op een wat kolderieke manier.
Liedje 6. Weer een wat verstilder liedje. Enkel een vrouwenstem en een erg spaarzame begeleiding, die later nog wel iets minder spaarzaam wordt. Maar al met al een erg kaal - en daardoor - raak liedje. Hier wordt iemands ziel blootgelegd.
Liedje 7. Ook al zo traag. Veel strijkers en daarover een man die zingt: "There's a world in your belly". Deze man klinkt overigens wel een beetje als Thom Yorke met de baard in de keel.
Liedje 8. Begint met uilengeluiden. Moet meteen denken aan de muziek van boswachter en bioloog Dominik Eulberg, die veel vogelgeluiden - als ook deze uil - gebrukt in zijn muziek, maar het is natuurlijk Panda Bear's Bros. Panda Bear is nu typisch zo'n band die ik via Musicmeter heb ontdekt en dit is wel zo'n beetje hun (eigenlijk zijn, want Panda Bear is in zijn eentje) magnum opus.
Liedje 9. "In my dream I was a wherewolf" en dan weet ik al genoeg. Dit is Cocorosie en Cocorosie is geweldig. En dit nummer al helemaal. Moet wel zeggen dat dit voor mij de duidelijke uitschieter is op hun laatste album.
Liedje 10. Dit doen een beetje aan als de oude Fleetwood Mac, zo'n laidback sfeertje. Maar de zang lijkt dan weer erg op die van Sarah Nixey van o.a. Black Box Recorder. Ben ook wel heel benieuwd naar wie dit is. Heb stukken van de tekst gegoogled, maar kon niets vinden.
Liedje 11. Dit borduurt een beetje verder, maar heeft een iets meer triphop-achtige inslag. Ik heb dit ook al eerder gehoord, volgens mij is dit een van de artiesten waar Onderhond in het begin veel over postte.
Liedje 12. Een korte vrolijke afsluiter. Kan hier slecht op stilzitten.

Nouja, al met al is het me wel een 4,5* waard. Bedankt voor dit kunstwerkje, Nathalie!

Yak
*Bump*

Nog steeds niks ontvangen sinds mijn vorige bericht. Ligt het nog steeds stil allemaal? Mijn laatst geschreven recensie dateert alweer van 16 mei (!!), ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de overige mix-cd's.

Voor zover ik kan opmaken uit de posts hierboven is onderstaande de huidige status (quo) :

De bijdragen van Bubba, Sietse, Paap en ondergetekende zijn het laatste besproken door Sven, wat doet vermoeden dat ze nu bij T.O. liggen?

Die van Nevyn, Jelle (?) en Madelon zijn het laatste gezien door Luc. Of zijn ze inmiddels doorgestuurd?

Die van L_T_B en Yak liggen bij Paap.

Die van T.O., Koen en Sven zijn jammergenoeg verloren geraakt.

Die van Luc en Levenvergeten liggen wellicht nog bij Koen?

Die van Jazper en Itchy liggen wellicht ook nog bij T.O.?

[...]

Het komt er dus op neer dat sommige mensen nodig eens wat moeten doorsturen. Ik zal ook wat PM's versturen om mensen te attenderen op de recente posts. Afgezien van de kwijtgeraakte CD's moet de cirkel best wel weer in gang te krijgen zijn.

Wat doen we trouwens met de kwijtgeraakte CD's? Opnieuw branden (wellicht heeft iemand ze nog geript ergens staan) en weer in roulatie brengen? Ik was zelf wel benieuwd naar die bijdragen...

Als iemand aanvullende informatie heeft op bovenstaande statusoverzicht, post het dan alsjeblieft.

herman schreef:

De bijdragen van Bubba, Sietse, Paap en ondergetekende zijn het laatste besproken door Sven, wat doet vermoeden dat ze nu bij T.O. liggen?

Nee

Sven zei op 31 oktober dat ie een pakketje op zou sturen, maar daar heb ik tot nog toe niets van terug gezien.

Die van T.O., Koen en Sven zijn jammergenoeg verloren geraakt.

Die van Jazper en Itchy liggen wellicht ook nog bij T.O.?

Nee, die heb ik ruim een maand geleden doorgestuurd naar Koen...

sxesven
Die van hier zijn echt op weg naar, eh, het postkantoor. Heb geen goed excuus behalve dat ik het doorgaans (en sowieso overdag) gewoon ontzettend druk heb en er dan vaak simpelweg niet aan denk even langs het postkantoor te lopen als ik dan überhaupt thuis ben. Ik maak een mental note voor woensdag, pakje al klaargelegd.

Digitale zweepslagen overigens welkom.

sxesven
Ik zal die van mij trouwens wel even uploaden ofzo, maar moet dan eerst weer even een hoop rippen enzo. Opnieuw branden doe ik maar niet, aangezien ik dat hoesje toch niet kan herproduceren.

Yak
Ik heb die van Koen en T.O. (en L_T_B) nog op mijn harddisk staan, mocht het nodig zijn. Ik kan ze opnieuw branden en doorsturen, maar het artwork heb ik er niet bij.

Die van Luc en Levenvergeten liggen wellicht nog bij Koen?

Inderdaad *schaam*. En die van Jazper en Itchy inmiddels ook. Ik ben laks. Ik ga van de week even langs het postkantoor om nieuwe enveloppen te halen en spul door te sturen.

Dat zou fijn zijn, Ike! Die van Koen en T.O. zijn kwijtgeraakt tussen Madelon en Jelle, dus als je ze hem kan doen toekomen, zou dat wel fijn zijn. Komt er weer een beetje schot in de zaak.

Die van Sven is kwijtgeraakt tussen Koen en Paul, dus die zou dan naar Paul gestuurd (geupload) moeten worden.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Het is me nu in ieder geval waar de meeste CD's zich bevinden.

Sven + Koen:

(afbeelding)

Ik kan m'n cd zelf ook nog wel reproduceren eventueel. Met een klein beetje geluk heb ik het artwork nog op de pc beneden staan.

Ik zal eens kijken.

*Ondergaat zweepslagen.

Sietse
eventueel voor de geintereseerden die niet kunnen wachten heb ik gewoon al heel de tijd een zip bestand met de complete mixtape cd op mijn website staan....

Verder wacht ik op iets van Raymond

sxesven
Ik zal mijn mixtape dan maar even zo delen:

(afbeelding)

Eén CD á 14 tracks in een DVD-case met daarin een lijnets (heb ook nog een gegradeerde, maar vond deze beter passen; overigens inderdaad gebaseerd op 964 Pinocchio, mocht iemand de scène herkennen) als hoes. Bijgevoegd 14 inserts met daarop aan de ene kant een afbeelding en op de andere kant een nummer (corresponderend met één van de tracks) en een citaat uit het nummer (indien met vocalen natuurlijk), die op zichzelf staand een kort gedicht vormden, aansluitend bij de thematiek als aangegeven door John Keats (die uiteraard in de titel terug te vinden is). De tekst was dan als volgt:

-
so we say what we will
see the light of the afterworld shining on the ruins
seres luminosos haznos ser
daily winds blow and push out one after another
time the longing time that you've waited
i want to be wind

these dreams will be the death of me
you are so dangerous to me
i don't think we should touch
もし死んだら、それは君の所為だよ
doch keiner fühlt die Schmerzen
-
are your skies clear and sunny down there?

Maar ok. Klikkerdeklik.

Prachtig, en wat zonde dat die is kwijtgeraakt.

Sietse
en omdat we nu dan toch bezig zijn...

Beauty Lies Within Vol. 3 (incl artwork)

Wow, echt geweldig! Staat inmiddels op.

Yak
*bump*

Ohwja...

Is er nog schot in de zaak gekomen bij Koen en Sven?

In ieder geval niet aan de andere kant van de cirkel... eerlijk gezegd vind ik dat wel heel erg jammer, want ik ben nog steeds benieuwd naar andere bijdragen. Maar ik hoop nergens meer op.

Ik ga zo de CD van Sven luisteren, dat vrolijkt me vast wel weer op.

Sietse
als ik het zo eens bedenk...afgelopen jaar heb ik meer dan 200 albums besteld via internet gedaan (nee, das echt geen grap). Daarvan zijn er ongeveer 5 pakketjes niet aangekomen (de albums alsnog wel gekregen). En dan wij met een man of 12 krijgen het voor elkaar om zoiets simpels vast te laten lopen en zelfs meerdere cd's kwijt te geraken "in de post"?

Mensen, wat gaat hier mis. Is het zo verdomde moeilijk om een cd te luisteren en door te sturen?

Ik mag eigenlijk niet mopperen want ik loop nog twee recensies achter, maar de boel even doorsturen is inderdaad wel het minste wat je kunt doen. Dat er een keer een weekje (of zelfs twee of drie) vertraging tussen zit door whatever, dat kan gebeuren, geen probleem, maar dit duurt nu wel erg lang inderdaad.

Maar goed, dat is wel het risico van zoiets via internet. Ik heb het wel vaker gehad met vergelijkbare cirkels.

Ik ben al bijna een jaar (nja, driekwartjaar) cd-loos, maar ik meen dat mijn dingetje nog ergens circuleert, dus ik zal em niet uploaden...

Er is licht aan de horizon, gisteren een overlevingspakketje gekregen met vijf MuMe-mixtape-cd's!

Die van jou zit er ook bij nevyn

Hoera!

Yak
Oké, dan kunnen we weer vooruit!

Misschien is het een idee als T.O. van die 5 cd's er een aantal (bv. 3) ript en vast doorstuurt? Dan kunnen de volgende mensen in de rij ook weer vooruit en worden de cd's een beetje over de wachtenden verspreid.

Kan ik doen ja, maar wat bedoel je met 'over de wachtenden verspreid?' Moet ik ze dan niet doorsturen naar de volgende in de wachtrij?

Koenr schreef:
Inderdaad *schaam*. En die van Jazper en Itchy inmiddels ook. Ik ben laks. Ik ga van de week even langs het postkantoor om nieuwe enveloppen te halen en spul door te sturen.

En is dat nog gebeurd?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:15 uur

geplaatst: vandaag om 13:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.