MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
Yak
T.O. schreef:
Kan ik doen ja, maar wat bedoel je met 'over de wachtenden verspreid?' Moet ik ze dan niet doorsturen naar de volgende in de wachtrij?

Juist wel doorsturen naar de volgende dus.

Het is jammer dat het is misgelopen met het ontvangen van één cd'tje en daar een weekje of twee mee mogen doen, dus nu gaat er een hele bulk van cd's door de cirkel heen. Maar om schot in de zaak de krijgen kun je misschien de cd's die je nu hebt rippen en meteen doorsturen naar de volgende in de cirkel.

Ok, ik heb alle vijf cd's geript en vandaag op de bus gedaan naar Koen.

Het pakketje paste nèt in de brievenbus

Sietse
bedoel je Koen "ik heb mijn vinger gebroken, ben op vakantie en druk met mijn studie" Koen?

Grappig, grappig.

Ik open een mapje op mijn computer. Muziek erin, maar helaas. Enorm ongetagged. Meestal denk ik dan, laat maar hangen.
Maar ach, nu eens niet. Draaien die handel.

Het eerste nummer klinkt me licht bekend in de oren, maar kan het niet plaatsen. Erg mooie opener, dat wel.
Bij het tweede nummer denk ik. Nou nou, flink andere stijl, wat een variatie, nog niet doorhebbend dat we hier wellicht weleens met meer dan 1 artiest te maken hebben.
Maar ook dat dit nummer is weer van grote klasse. Google maar eens opgestart. When I Have Fears That I May Cease To Be geeft de naam van het mapje aan, maar google biedt me niks meer dan een tekst van John Keats van bijna 2 eeuwen geleden. En dit zou toch echt uit 2007 moeten komen...

Misschien kan soulseek uitkomst bieden? En jawel, handsome_devil zegt het wat. Het is een tekst van John Keats!! Yeah...

en het is de naam van svens mixtape geloof ik, lees ik vervolgens. Ah, vandaar. Verklaard.

De derde track is wederom erg sterk. Rustig, maar al gauw in mijn hoofd nestelend. Kende ik dit nou al? Of lijkt dat maar zo? Heb ik die mixtape stiekem per ongeluk al eens opgezet een keer...

Het vierde nummer is nog een tandje rustiger. Op het eerste gehoor doet het me iets minder.

Dan maar weer de beuk erin met de band die ik toevalligerwijs niet geheel zonder de commentaren van de mixtapemaker zelve deze week ontdekt heb

De beuk wordt weer onderbroken door rustiger plingplang-muziek. Even omschakelen. Wel aardig, het ontwikkelt zich wel leuk van plingplang naar wat meer vaste vorm.

Het zevende nummer lijkt gezien de lengte een intermezzo te worden. Acoustisch redelijk vals gepingel en gezang. Leuk

Tijd voor weer wat heftigers. Drummer begint met een wat ongemakkelijk ritme. Daar bovenop zware gitaren en een schreeuwerd. Niet zo bijzonder dit nummer wat mij betreft. Tegen het gezapige aan bijna

In het volgende nummer wordt getracht er iets moois van te maken. Maar ik haak af. Redelijk irritante stem en redelijk irritante drum. Gitaar is wel weer ok trouwens.

Nummer 10, grappig, gezellig gitaartje, pianootje op de achtergrond. Leuk, leuk.

Grappig gezellig? Dat is behoorlijk voorbij ineens in het volgende veel duisterder moeilijker doordringbare nummer. Nadeel vind ik de redelijk monotone drum. Niks mis met monotoon overigens. Interessant!

Nummer 12, moet dat? Waarschijnlijk wel. Wat een rust brengt dit Waar doet me dit toch aan denken?

En dan afsluiten met 2 favorieten van me! Geweldig!

Benieuwd, benieuwd. Wat heb ik allemaal gehoord?
Erg tof was ie

sxesven
Fantastische recensie, woei! Ik stuur je meteen even de tracklist.

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar wat vinden jullie van het idee om een paar van de 'groot'-verzakers over te slaan voor het vervolg van de cirkel? We hoeven echt niet het initiële idee van 1 keer per week doorsturen aan te houden, maar het zou toch wel fijn zijn als het beetje beweging dat er nu in de cirkel zit gehandhaafd bleef...

Ik zou het namelijk erg jammer vinden als straks alle bijdragen bij 1 of 2 mensen die al sinds de zomer niet meer hebben doorgestuurd blijven liggen... Ik doel bv. op dit bericht:
iemand, op 9 mei, 9 maanden geleden, schreef:
Ik heb vandaag twee schijfjes binnengekregen: de tapes van LTB en Yak.

Deze zijn dus nog altijd niet doorgestuurd.

handsome_devil
gelukkig dat die naam van de mixtape van sven me was bijgebleven omdat ik het zon mooi zinnetje vond lol

handsome_devil
die Paap ook weer je kunt echt helemaal niks aan die jongen over laten

ik moet zeggen dat sinds die cdtjes van koen en t.o. tussen mij en jelle zijn kwijtgeraakt ik er ook niet zon zin meer in had. maar dat het me nu eigenlijk best leuk lijkt om weer wat met het hele mixtapegebeuren te gaan doen. ik ga zo maar eens die van sven pindakazen

sxesven
handsome_devil schreef:
gelukkig dat die naam van de mixtape van sven me was bijgebleven omdat ik het zon mooi zinnetje vond lol

Als ik nog eens zoiets heb gooi ik wel iets in de tags, zo van "you have been lollerpwnd by sxesven @ musicmeter.nl" ofzo.

Herman, ik vind het een heel goed idee. Alleen jammer dat er nog twee tapes (van mij en Jazper) bij KoenR (laten we ze maar gewoon bij de naam noemen) liggen (althans, dat vermoed ik, want vragen in die richting worden niet beantwoord) en dat er zojuist vijf zijn doorgestuurd door T.O. naar KoenR. Dus in het ergste geval liggen er daar nu 7 (!) en is het door jou geschetste potentiele probleem nu al realiteit.

Dus KoenR, we bijten niet hoor, kan je hier nu gewoon eens vertellen hoe het zit? Dan weten we allemaal weer waar we aan toe zijn.

Rippen en doorsturen, mensen!

sxesven
herman schreef:
Het is niet persoonlijk bedoeld, maar wat vinden jullie van het idee om een paar van de 'groot'-verzakers over te slaan voor het vervolg van de cirkel?

Met gevaar voor eigen deelname lijkt me dat natuurlijk een uitstekend idee.

handsome_devil
sxesven schreef:

Als ik nog eens zoiets heb gooi ik wel iets in de tags, zo van "you have been lollerpwnd by sxesven @ musicmeter.nl" ofzo.

ik luister nu. feest der herkenning is het meeste, maar sommige dingen kan ik niet plaatsen :/ het is net rock id contest xD

oh en echt alvast mn complimenten voor het hele artwork en zo wat ik nooit meer te zien zal krijgen en het hele idee. echt geniaal tbh. maar goed, verwacht vrijdagmiddag of zo een echte review van dit

sxesven
handsome_devil schreef:
ik luister nu. feest der herkenning is het meeste, maar sommige dingen kan ik niet plaatsen :/ het is net rock id contest xD

En lol, dat had ik idd wel verwacht van je, lon, dat je een hoop zou kennen

handsome_devil
Ik heb uit vertrouwlijke bron vernomen dat degene die zijn cdtjes al driekwart jaar thuis had liggen ze vandaag heeft doorgestuurd

En nu hebben we het over???

Kijk, dat is goed nieuws.

Nu nog iets van Koen horen.

handsome_devil
itchy schreef:
En nu hebben we het over???

Paap. wie anders

Sietse
kijk eens aan, dat zou mooi zijn.

Zie ik ze een dezer dagen wel verschijnen

Sietse
en ja hoor, vandaag 2 cd's binnen gekregen...

ben nu al English Is Overrated van LTB aan het draaien.

handsome_devil schreef:
Ik heb uit vertrouwlijke bron vernomen dat degene die zijn cdtjes al driekwart jaar thuis had liggen ze vandaag heeft doorgestuurd

Korter! Toch?

Sietse
English Is Overrated is beluisterd en ik zal er niet al teveel over zeggen, alleen dat ik hem te Europees en te Westers vind klinken voor het concept.

Veel nummer deden me helemaal niets en dan met name de nummers die te veel putten uit de "Westerse" muziek maar dan alleen niet Engels zingen.
Ik had echt gehoopt op lekker veel Aziatische muziek enzo, maar helaas.

handsome_devil
Terwijl het gedicht van Keats waar deze mixtape zijn (haar? whatever) naam aan te danken heeft al dagen in mijn hoofd rondspookt, hebben de meeste liederen van Svens mixtape zich al langer geleden in mijn hoofd genesteld, waar ze af en toe schreeuwen om aandacht. Een schreeuw die ik echter dikwijls negeer. Het zou zo kunnen zijn dat deze mixtape ervoor zorgt dat er een einde komt aan die te lange verwaarlozing van prachtnummers en prachtalbums; sommige liedjes brachten me het schaamrood op de kaken.

Het eerste nummer is meteen een goed voorbeeld. Lange tijd heeft dit album in mijn top10 gestaan, maar ik kon er toch echt niet zo 1-2-3 opkomen wie de uitvoerende was. Dankzij Sven kon ik die nacht toch nog rustig slapen Prachtig nummer overigens. Some Natures Catch No Plagues volgt, afkomstig van een album dat momenteel in mijn top10 te bewonderen is. Deze herkende ik dan nog net
Het derde nummer is erg herkenbaar vanwege de stem. Zijn bekendste album draai ik momenteel echt te vaak, hoewel ik dat album ook meer dan een jaar links heb laten liggen. Een beetje dommig, want het zou zo maar eens mijn 11e 5*-album kunnen worden. Het vierde nummer wordt gezongen door de vrouwlijke versie van nummer 3, aan de naam te zien (is dat toeval? En ja, die tag stond nog netjes in mijn foobar ) Dit zegt mij verder helemaal niks, maar wel een mooi nummertje.
Voor het contrast volgt er nu een nummer van één van de tofste screamobands. Wederom ex-top10, en ook dit heb ik echt al te lang niet meer gehoord. Gelukkig krijg ik binnenkort hun halve discografie toegestuurd. Dat wordt weer een aantal uurtjes Envy inhalen.
Hmmm, het zesde nummer doet vele belletjes rinkelen. Het nummer zelf zegt me vrij weinig, maar de (ultiem coole) zang en de muziek zegt me wel wat. Weer zo'n gevalletje van *schaam schaam*
En omg, dan is nu de beurt aan Phil Elverum, weer zo'n stem die je meteen herkent. Prachtig nummer ook weer, maar de naam van het album? Ik heb geen idee :$
De band van het achtste nummer ken ik ook, en er spoken veel namen door mijn hoofd, maar zit daar de goede bij. Ik dacht zo tijdens dit nummer aan This Machine Kills, Hot Cross, Yaphet Kotto, maar ik zou niet verwonderd zijn als het iets totaal anders bleek te zijn.
Het is een hele opluchtig als #9 begint, want ik denk zeker te weten dat ik dit niet ken. Erg mooi nummer wel, ben benieuwd naar de band/artiest.
En woei, het nummer hierna komt me ook niet bekend voor, maar wat ik wel even gezegd wil hebben: wat een prachtnummer :O Sven heeft de uitzonderlijke kwaliteit van zangers die niet kunnen zingen te houden en dat blijkt ook hier weer. Gelukkig ben ik zelf ook altijd groot fan van dat soort zangers.
Nummer 11 klinkt oud en stoffig, maar op een moderne manier of zo Het doet me in ieder geval aan John Maus denken. Leuk, die stem die daar ver weg wat brabbelt. Weer geen nummer om voor te vrezen. Dit ken ik ook niet. Van het volgende nummer word ik wat dat betreft weer een stuk minder blij. Die stem, die ken ik geloof ik wel, maar geen idee waar ik het verder moet plaatsen. Nu hoor ik pas dat het Duits is. Misschien ken ik het dan toch niet. Pfiew
Een mooi rustig, akoestisch gitaarliedje volgt. Een aangename afwisseling. Een mooi rustpuntje.
De mixtape eindigt prachtig, met mijn favo liedje van deze 4,5*-plaat.

Zo Sven, aan u de beurt mij de tracklist te pm-en en uw vonnis uit te spreken over deze wandaden Een prachtige mixtape, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht van mijn muzikale tweelingbroer

sxesven

En die dan zo maal 1000 ofzo.

Tracklist komt uwer kant op!

Yak
herman schreef:
het zou toch wel fijn zijn als het beetje beweging dat er nu in de cirkel zit gehandhaafd bleef...

*Bump*

Volgens mij is het kleine beetje beweging dat erin zat, er intussen weer uit.

Inderdaad, het is nu al wel heel lang geleden dat ik Stronger than the Spider's Strings hier had liggen.

Sietse
ik moet 2 stukken schrijven en 2 cd's doorsturen...voor het eerste geen tijd, voor het tweede te lui

maar Herman ze komen er echt snel aan.

Mooi!

En hoe zit het met de andere CD's?

Sietse
geen idee

Ik heb sinds die van Paul geen cd meer gezien..

edit.. das dus bijna een jaar geleden

Gast
geplaatst: vandaag om 16:43 uur

geplaatst: vandaag om 16:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.