MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic

zoeken in:
Free Jazz, hoewel ik geen expert ben op dit gebied, en qua muziek hoort het niet in dit topic, maar met die dansende meid zeker wel!

Dikkop
Ja, ik had het vooral over de dansende meid met het gat in haar hoofd.

Gaan we weer! *zucht*

Don Floorkiller track, jammer dat hij meegaat in die downie-hype.

Doc
Het songfestival stond weer bol van de wansmaak, maar deze in het bijzonder past wel in dit topic denk ik:

Dikkop

Niet alleen de muziek is fout.
En ik heb het niet over zijn, 5 maten te grote, polo.

2MY
Ik hou enorm van zijn expressieve manier om het refrein ook echt uit beelden: hart - tederheid - geborgenheid... het heeft allemaal een gebaartje (hoewel het verschil tederheid en geborgenheid redelijk subtiel blijkt te zijn!)

Je moet het maar kunnen, terwijl je nog moet zingen ook

Hij is nog dommer dan een ezel (A).

De hele week hoor ik op het werk die talentenjacht op Radio 538 voor War Child en eigenlijk horen alle 'talenten' in dit topic thuis.

Maar gisteren en vandaag hoorde ik hemeltergende versies van respectievelijk Ed Sheeran's The A-Team en Gnarls Barkley's Crazy. Als ze binnenkort op YouTube staan zal ik even linkjes posten. Je weet niet wat je hoort.

Dan valt die Peter Pijper eigenlijk nog mee...

Hier werd het al geopperd maar gebeurd is het nooit. En iemand moet het doen.

Eerst het origineel, een obscuur nummer uit 1985. Best aardig disconummer, niet heel aansprekend verder.
De Vlaamse superster Danny Fabry maakte er een paar jaar later zo zijn eigen versie van, met fraaie clip. Let op de parlando-rap midden in het nummer! En dat vormde vorig jaar de inspiratie voor een spetterende eigentijdse remix met de Pitaboys (waar is da feestje?). Het resultaat zie je hieronder.

2MY
DANNY!

Dikkop
Jammergenoeg is deze video meer irritant dan dat hij grappig is.
Maar qua wansmaak doen Hot Problems het vrij goed.

Bijna niemand weet het meer maar in de jaren '80 had je een soort absurde talentenjacht bij Veronica op TV. Dat heette de Pats Boem Show. Alles kon en alles mocht en dat resulteerde vaak in bizarre optredens. Ik kan me nog een ontzettend vals zingende dame herinneren die Ramblin' rose van Nat King Cole zong. Ze dacht dat ze talent had en werd ook als een running gag in de show ook telkens een ronde verder gestemd. Het is nog op single uitgebracht ook.

Ook waren er twee stevige, niet heel snuggere dames. Ze heetten de Germa's en brachten het lied 'De Kanarie van Arie". Het werd redelijk bekend en was het dichtst bij een hit van alles van voortkwam uit dat programma. Helaas ook hier niet niet de oude beelden gevonden (ik herinner me een lullig dansje), maar wel de singleversie met een onsterfelijke tekst:

2MY
starbright boy schreef:
Ik kan me nog een ontzettend vals zingende dame herinneren die Ramblin' rose van Nat King Cole zong. Ze dacht dat ze talent had en werd ook als een running gag in de ahow ook telkens een ronde verder gestemd. Het is nog op single uitgebracht ook.

Gast...

En dan doet ze nog af en toe een fluitketel na

Rinus heeft een ongeluk gehad!

En hij gaat internationaal:

ije ije ije ije ije, rinus kan niet rije

Sectumsempra

Ik vind het overigens klinken alsof ze: "pompom dikke lul" zingt. De computer dan...

Sectumsempra
Hier is de originele video:

Inhaken en meezingen maar...

En we gaan vrolijk verder in de absolute kelder van de Nederlandstalige muziek. Een lange geschiedenis aan wansmaak.

De wat ouderen onder ons kennen misschien Sandra Reemer nog wel. In de jaren '70 vormde zij een duo met Andres. Daarmee deed ze onder andere mee aan het songfestival en scoorden ze een flinke hoeveelheid vooral Engestalige hits. Andres had onder zijn eigen naam eind jaren '60 al eens een klein hitje gehad waarmee hij met verve een plaats verdiend in dit topic. Luister naar 'Zij is verliefd op een fricadel'

En als Vader Abraham een beetje politiek wordt, is het al snel niet erg fris. Hier zijn kijk op Arabieren.

Tenenkrommend allemaal. Je bent een echte wansmaakexpert, starbright boy.

Ik dacht eerst: die gast heeft gewoon heel bewust een foute video gemaakt. Maar gezien de beschrijving bij de video lijkt toch "per ongeluk"...

Note: dit is de gast die eerder politiebescherming vroeg door wat statussen op zijn facebook en nu gaat hij stoer erover doen op muziek/video en dan ook nog rap een slechte naam geven in vlaanderen

frankmulder schreef:
Ik dacht eerst: die gast heeft gewoon heel bewust een foute video gemaakt. Maar gezien de beschrijving bij de video lijkt toch "per ongeluk"...

Nah, lijkt me wel bewust.

Bewust inderdaad en echt geen wansmaak

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.