Muziek / Algemeen / Nacht van de Popmuziek op Ned 3
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2013, 17:18 uur
Inderdaad genant. Even met zijn allen Holy Diver verkrachten. En en passant even uitleggen dat een metalacademie *proest* met de backbenchgitarist van Within Temptation als docent *dubbelproest* heel nuttig en zinnig is. "Ja, want goed grunten is echt wel supermoeilijk enzo"
Metal kun je niet uitleggen in drie minuten. Zulke gesprekken blijven altijd hangen in stereotypen. Dat was vroeger bij Pauze TV zo en dat is bij DWDD nog steeds zo.
Metal kun je niet uitleggen in drie minuten. Zulke gesprekken blijven altijd hangen in stereotypen. Dat was vroeger bij Pauze TV zo en dat is bij DWDD nog steeds zo.
0
geplaatst: 8 november 2013, 00:53 uur
Ah! Blokfluit laat eindelijk zijn ware aard zien, hij houdt van de grootste bos schaamhaar van de 70s: disco

0
Cured
geplaatst: 8 november 2013, 04:50 uur
Disco Really Made It !
Als Blokhuis vooral een liefhebber van sombere wave muziek en mannen in triest (zwarte) kleding was geweest, had je sommige users hier niet gehoord en hadden ze op hem gegeild i.p.v. hem neerzetten als een nitwit en kenner van suffe 60's en 70's pop/rock. ; over ego's gesproken
Het is wel zo dat ie beperkt is en misschien zich volgens het format bezig moet houden met de betere muziek.....eh....doelgroep.
Als Blokhuis vooral een liefhebber van sombere wave muziek en mannen in triest (zwarte) kleding was geweest, had je sommige users hier niet gehoord en hadden ze op hem gegeild i.p.v. hem neerzetten als een nitwit en kenner van suffe 60's en 70's pop/rock. ; over ego's gesproken

Het is wel zo dat ie beperkt is en misschien zich volgens het format bezig moet houden met de betere muziek.....eh....doelgroep.

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 09:48 uur
Mwoah, naast het feit dat Blokfuit z'n kennis van muziek extreem overschat wordt door alle andere mensen die zelf ook niets van muziek snappen heeft 'ie ook gewoon een erg vervelende persoonlijkheid (op TV). Dus zelfs als hij wel z'n naam als 'popprofessor' zou weten waar te maken dan blijft het nog vervelend om naar hem te luisteren en kom je dus uiteindelijk nog steeds op nul uit.
0
Cured
geplaatst: 8 november 2013, 10:23 uur
Ja, de doelgroep is niet de gemiddelde musicmeter-user. Aan de andere kant; een kenner moet wat over de muziek vertellen dat niet al te ingewikkeld is en niet zijn mening geven bij dit soort programma's. Voor dat moet je op MM zijn bijvoorbeeld.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 10:30 uur
Cured schreef:
Aan de andere kant; een kenner moet wat over de muziek vertellen dat niet al te ingewikkeld is
Aan de andere kant; een kenner moet wat over de muziek vertellen dat niet al te ingewikkeld is
Dat doen ze maar op commerciële televisiezenders. Van de publieke omroep mag je toch iets meer inhoud verwachten.
0
titan (crew)
geplaatst: 8 november 2013, 10:40 uur
De publieke omroep is er ook voor mensen die wat minder diep in de muziek zitten dan wij hier.
0
geplaatst: 8 november 2013, 10:43 uur
Inderdaad. Ik maak me er niet zo druk om. Bij interesse zijn er zijn andere manieren om je te verdiepen. Geen PO voor nodig.
0
Cured
geplaatst: 8 november 2013, 10:45 uur
Ja, maar dat wordt 'm niet denk ik. Ik heb het programma niet bekeken, maar ik ken wel de Top 2000 A Go Go format; knus, niet te moeilijk en niet zo voor de 100 mume-gebruikers interessante informatie
. Ik vind die achtergrondstukjes dan wel het leukst, maar de manier waarop Blokhuis als pop-professor wordt geïntroduceerd is inderdaad lachwekkend, helemaal voor mensen die wat verder in de muziek duiken.
Ik mag dan wel graag naar het Uur van de Wolf* kijken; anders, maar soms best wel boeiend/interessant.
* NTR ?/VPRO?
. Ik vind die achtergrondstukjes dan wel het leukst, maar de manier waarop Blokhuis als pop-professor wordt geïntroduceerd is inderdaad lachwekkend, helemaal voor mensen die wat verder in de muziek duiken.Ik mag dan wel graag naar het Uur van de Wolf* kijken; anders, maar soms best wel boeiend/interessant.
* NTR ?/VPRO?
0
geplaatst: 8 november 2013, 10:58 uur
Edwynn schreef:
Inderdaad. Ik maak me er niet zo druk om. Bij interesse zijn er zijn andere manieren om je te verdiepen. Geen PO voor nodig.
Je had me even in een spagaat: in mijn wereld is een PO (=purchase order) datgene wat je nodig hebt om je pegels (declaratie dan wel provisie) uitgekeerd te krijgen. Domroep (zowel komkommers als publieken) heet daar "Hilversum".
Nog even emmeren over Blokfluit; die doet me denken aan een figuur uit m'n studietijd. Iemand aan wie jij een tip gaf tav een bepaald auteur die hij nog niet kende (laten we zeggen Bruce Chatwin); afijn 1 maand later had ie al een flink aantal boeken van Chatwin gelezen en nog een maand later had ie zich gepromoveerd tot Chatwin-kenner en hing ie de Mistra Know-it-all tav Chatwin uit bij de babes in de werkgroep.
Was B. profvoetballer, dan was ie ongetwijfeld controleur. Een 4-5tal jaren geleden was het evident dat zijn kennis ogv US Westcoast en Soul hiaten vertoonde, maar opeens (2011) was daar The Sound of the South 1961-1976 (2011)
Hij had dat als een soort project getackeld. Heel anders dan John Peel - sorry guys - bij wie je gewoon merkte/hoorde dat het uit het hart kwam. Dit John Peel - Fabriclive. 07 (2002) is een mooi voorbeeld van zijn brede en eclectische smaak.
Bij Leo is het mij net iets te veel aangeleerd en gebracht als foefje - kijk maar eens naar zijn gelaatsuitdrukking als ie iets vertelt: "smirking" is de Engelse uidruking woord ervoor. Bij Peel zat je altijd met een pen klaar (of met de cassetterecorder in de aanslag) om iets vast te leggen.
En nou kap ik met Klokhuis.

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 11:09 uur
titan schreef:
De publieke omroep is er ook voor mensen die wat minder diep in de muziek zitten dan wij hier.
Edwynn schreef:
Tuurlijk. Maar dat is toch juist een uitgelezen kans om het perspectief van deze mensen wat meer te verbreden?
Ik vind het geen excuus om telkens maar weer dezelfde uitgekauwde feitjes te presenteren.
En verder maak ik me er ook niet druk om. Wat mij betreft is televisieprogrammering al jaren een achterhaald concept. Als ik die vorm van informatie of entertainment wil dan zoek ik het wel op internet.
Niettemin gaat het wel om de publieke omroep en die mogen wat mij betreft hun rol wel wat serieuzer nemen door mensen aan te nemen die meer verstand van zaken hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 11:12 uur
Mjuman schreef:
Bij Leo is het mij net iets te veel aangeleerd en gebracht als foefje - kijk maar eens naar zijn gelaatsuitdrukking als ie iets vertelt: "smirking" is de Engelse uidruking woord ervoor.
Bij Leo is het mij net iets te veel aangeleerd en gebracht als foefje - kijk maar eens naar zijn gelaatsuitdrukking als ie iets vertelt: "smirking" is de Engelse uidruking woord ervoor.
Goed omschreven, die ervaring heb ik ook bij Blokfluit.
0
geplaatst: 8 november 2013, 11:15 uur
Onweerwolf schreef:
Niettemin gaat het wel om de publieke omroep en die mogen wat mij betreft hun rol wel wat serieuzer nemen door mensen aan te nemen die meer verstand van zaken hebben.
Eerlijkgezegd vind ik het hele DWDD concept veel te vluchtig om het programma als PO-taak te zien.
En de observatie van Mjuman deel ik. Die Blokhuis geeft zelf gewoon toe dat hij zich (teveel) laat leiden door de muziekwensen van de programmamakers die hem inhuren. Programmaoncept boven alles. Dus dan komt het inderdaad niet uit het hart, nee.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2013, 11:17 uur
En mensen die zich aan de feiten houden. Leo mag het graag iets smeuïger maken om zijn verhaaltje op te leuken. Ik vind dat niet netjes tegenover de artiesten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 11:17 uur
Edwynn schreef:
Eerlijkgezegd vind ik het hele DWDD concept veel te vluchtig om het programma als PO-taak te zien.
(quote)
Dat vind ik ook.
0
geplaatst: 8 november 2013, 11:26 uur
Stijn_Slayer schreef:
En mensen die zich aan de feiten houden. Leo mag het graag iets smeuïger maken om zijn verhaaltje op te leuken. Ik vind dat niet netjes tegenover de artiesten.
Da's ook weer een omroepfoefje - ook Ivo Nihil en Albert Verlinde maken zich daaraan schuldig; hypocriet gaan zitten sjampetampen - KML: kijk mij leuk - over degene die ze net geïnterviewd hebben. Ik hoop werkelijk dat er dan nog eens een Rolo-effect optreedt dat ook wordt vertoond (al is het maar op Joetjoep)
0
geplaatst: 8 november 2013, 13:17 uur
Het probleem van de Nacht van de Popmuziek vind ik vooral die derde persoon, die Fenno Werkman, met zijn achterhaald archief.
We hebben al jaren YouTube met een megagroot aanbod.
Ik denk dat wij hier op de site een mooie Nacht van de Muziek kunnen samenstellen.
Gewoon om de beurt.
Ik begin met Patti Smith, Bruce Springsteen en U2.
YouTube - U2 with Bruce Springsteen & Patti Smith-Because The Night @ Madison Square Garden
We hebben al jaren YouTube met een megagroot aanbod.
Ik denk dat wij hier op de site een mooie Nacht van de Muziek kunnen samenstellen.
Gewoon om de beurt.
Ik begin met Patti Smith, Bruce Springsteen en U2.
YouTube - U2 with Bruce Springsteen & Patti Smith-Because The Night @ Madison Square Garden
0
geplaatst: 8 november 2013, 18:29 uur
Cured schreef:
Disco Really Made It !
Disco Really Made It !

Iemand die pertinent doet alsof dat hele muziekdecennium niet heeft bestaan, evenals driekwart van andere relevante muziekgenres is daarentegen inderdaad wel heel erg geloofwaardig als muziekkenner
, wat heeft dit met ego's te maken trouwens?
0
geplaatst: 9 november 2013, 12:44 uur
In plaats van je te ergeren aan zo'n stom programma zou ik in die bewuste nacht gewoon deze box gaan luisteren 
SONGS WE SHOULDN T FORGET 8CDBOX, BLOKHUIS, LEO, CD | PlatoMania

0
Cured
geplaatst: 9 november 2013, 13:22 uur
Ach, op Mumer zitten ook wel aardig wat Poppro's; ook hier kun je je al ergeren 

0
geplaatst: 9 november 2013, 13:29 uur
Ja klopt, maar dat doen wij gelukkig als een grote vriendengroep die wij toch zijn , nooit 

0
geplaatst: 9 november 2013, 13:34 uur
Wel even de terminologie scherp houden vrind: hier op MuMe zijn het popperds, proggers, wavers (wavey's onder elkaar), punks, jazzo's en soulio's.
Voor dipso-lovers is het al erg genoeg dat ze vaak in een (muzikale) dip zitten. We zullen het vanavond wel zien//horen of niet - mocht ik last krijgen van de overbekende Rode Waas, het meest tastbare symptoom van blokkfluitallergie.
0
geplaatst: 9 november 2013, 14:57 uur
Cured schreef:
Zeg vrind, geen Rockers, Metalo's en Electro's?
Zeg vrind, geen Rockers, Metalo's en Electro's?
Blokfluit en electro - da's meer dan één brug te ver. Dacht de metalo's wel klaar waren met blokfluit na zijn grunt- en luchtgitaarlessen. Rockers zijn hier volop te vinden in userids. Die kunnen wel voor zichzelf opkomen.
Heb je de chips, hapjes, bieren en andere 'necessities' al klaar staan? ' K vrees wel dat er goed ingedronken moet worden om Blokfluit vanaf de start te kunnen velen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2013, 15:22 uur
Ik heb ook liever metal met een dwarsfluit dan Blokfluit.

0
geplaatst: 9 november 2013, 16:17 uur
Rudi S schreef:
In plaats van je te ergeren aan zo'n stom programma zou ik in die bewuste nacht gewoon deze box gaan luisteren

Leo Blokhuis en Ricky Koole, muziekliefhebbers pur sang
... 
0
geplaatst: 9 november 2013, 16:19 uur
* denotes required fields.