Muziek / Algemeen / Nacht van de Popmuziek op Ned 3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 00:27 uur
NPO moet hier gewoon echt mee stoppen: twee vijftigers die de wereld including all youngsters en hipsters uitleggen welke popmuziek goed is en waarom. Man, man, geef mij 5 jongere users, 2 iets oudere, en 2 Kritische ouwe lullen (w.o. ikzelve) en er zou een programma uitrollen dat spettert en internationaal te verkopen was.
Dit is gewoon irritatie en schaamte ineen, geserveerd als wrap, echter alleen te verdragen met een goed glas oid.
Dit is gewoon irritatie en schaamte ineen, geserveerd als wrap, echter alleen te verdragen met een goed glas oid.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 00:37 uur
Misschien eens de nacht van de alternatieve popmuziek organiseren op Soundrop op Spotify oid?
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 00:42 uur
Sietse schreef:
is het weer zo ver?
is het weer zo ver?
Yep, en ik word er echt niet vrolijk van - te bedenken wat die twee laml**en ervoor vangen.
Blokfluit moest zowat gereanimeerd worden na Radiohead.

0
geplaatst: 19 oktober 2014, 10:39 uur
Mjuman schreef:
Yep, en ik word er echt niet vrolijk van - te bedenken wat die twee laml**en ervoor vangen.
Waarom kijk je er dan naar, of hou je wel van een beetje zelfkastijding...???
Ik heb er bewust niet naar gekeken en waarschijnlijk ook niets gemist, en volgend jaar kijk ik weer niet.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 10:49 uur
Heb gisteravond/vannacht tegen beter weten in en met plaatsvervangende schaamte een uurtje gezien.
Die reactie van Professor Klokhuis na Radiohoofd was inderdaad te vergelijken met een pubermeisje die haar idool ziet.
Moest voor het eerst in de geschiedenis eens lachen om van Nieuwkerk, die Klokhuis zijn fanboy-gedrag met argwaan aanschouwde.
Bij Santana zijn zelfbevlekkende gitaarsolo is deze neger afgehaakt en lekker op bed gegaan.
Enerzijds leuk dat de mannen proberen iets van een muziekprogramma neer te zetten, iets wat dit land wel mist.
Maar de zelfingenomen manier waarop is zum kotzen

Zoals eigenlijk altijd, doen ze ook dit in Engeland weer vele malen beter.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 11:13 uur
Zoiets als Later With Jools Holland. Dat blijft een geweldig programma.
Nieuwe acts die hun moment krijgen en ook de artiesten op leeftijd krijgen hun spotlight.
Blokhuis en v. Nieuwkerk..... ach ze doen hun best. Maar het is allemaal zo veilig en ook wat stresserig en gehaast. Niet relax.
Dat straalt er aan alle kanten vanaf. En dan die man met mat opvallende jasje. Die staat dan echt te trappelen om ook weer een anakdote te mogen vertellen of een opvallende opname te mogen vertonen.
Maar ok. Beter iets dan niets. Het is over het algemeen treurig gesteld met de aandacht voor het betere genre.
Van die ene belachelijke minuut in de wereld draait door wordt ook niemand echt wijzer. Misschien eens vijf minuten niet door elkaar heen mekkeren en de act zijn ding laten doen van het begin tot het einde.
Nieuwe acts die hun moment krijgen en ook de artiesten op leeftijd krijgen hun spotlight.
Blokhuis en v. Nieuwkerk..... ach ze doen hun best. Maar het is allemaal zo veilig en ook wat stresserig en gehaast. Niet relax.
Dat straalt er aan alle kanten vanaf. En dan die man met mat opvallende jasje. Die staat dan echt te trappelen om ook weer een anakdote te mogen vertellen of een opvallende opname te mogen vertonen.
Maar ok. Beter iets dan niets. Het is over het algemeen treurig gesteld met de aandacht voor het betere genre.
Van die ene belachelijke minuut in de wereld draait door wordt ook niemand echt wijzer. Misschien eens vijf minuten niet door elkaar heen mekkeren en de act zijn ding laten doen van het begin tot het einde.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 12:36 uur
Hè ja laten we eens lekker popi doen en de boel afzeiken.
Zo erg was het wat mij betreft niet. Ik heb me prima vermaakt en uiteraard blijven de gekozen clips een kwestie van smaak, moeilijk om iedereen wat dat betreft tevreden te stellen. Ik zie zelf nog altijd veel liever deze 2 heren dan dat enkele vreselijke DJ's van de huidige muziekgeneratie (bijv. Gerard Ekdom of die vreselijke Roosmarijn Reijmer) het gaan doen.
Leo en Matthijs zijn inderdaad wellicht wat belegen, maar dat garandeert mij tenminste een beetje een muziekkeuze die mij enigszins aan zal staan. En als ik het niets vind ........ ZAP.
Geen moeite mee.
Zo erg was het wat mij betreft niet. Ik heb me prima vermaakt en uiteraard blijven de gekozen clips een kwestie van smaak, moeilijk om iedereen wat dat betreft tevreden te stellen. Ik zie zelf nog altijd veel liever deze 2 heren dan dat enkele vreselijke DJ's van de huidige muziekgeneratie (bijv. Gerard Ekdom of die vreselijke Roosmarijn Reijmer) het gaan doen.
Leo en Matthijs zijn inderdaad wellicht wat belegen, maar dat garandeert mij tenminste een beetje een muziekkeuze die mij enigszins aan zal staan. En als ik het niets vind ........ ZAP.
Geen moeite mee.

0
geplaatst: 19 oktober 2014, 12:46 uur
Ik snap niet waarom het nog leuk is om voor de 1000ste keer Yesterday te zien.
Zet er dan iemand van onder de veertig bij voor de nodige hip-hop, dance, metal en dergelijke, of verander de titel van het programma.
Zet er dan iemand van onder de veertig bij voor de nodige hip-hop, dance, metal en dergelijke, of verander de titel van het programma.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 12:48 uur
Don't fok with Gerard Ekdom.
Verder helemaal eens met Running On Empty.
Als je ipv Gerard Ekdom Giel Beelen had ingevuld, was ik het helemaal eens geweest.
Veel jaren 80 en 90 werk gisteren, dat was andere jaren minder het geval.
Verder helemaal eens met Running On Empty.
Als je ipv Gerard Ekdom Giel Beelen had ingevuld, was ik het helemaal eens geweest.
Veel jaren 80 en 90 werk gisteren, dat was andere jaren minder het geval.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 13:11 uur
trebremmit schreef:
Dan zou ik dus afhaken.
Het heet toch De Nacht Van De Popmuziek en niet De Nacht Van De Kutherrie.

0
geplaatst: 19 oktober 2014, 13:12 uur
deric raven schreef:
Don't fok with Gerard Ekdom
Don't fok with Gerard Ekdom
OK, Giel Beelen is inderdaad nog erger.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 13:16 uur
Running On Empty schreef:
Dan zou ik dus afhaken.
(quote)
Dan zou ik dus afhaken.
Even naar je top tien gekeken en nu snap ik wel waarom je het een mooi programma vindt.

0
geplaatst: 19 oktober 2014, 13:39 uur
Running On Empty schreef:
Geen moeite mee.
Geen moeite mee.
Getuige de plannen die hier en daar worden geventileerd is het voor de NPO al lang geen 5 voor 12 meer. Ondanks de vergrijzing in NL is het een pure noodzaak om ook een jongere generatie op de juiste manier te adresseren. Alleen BNN lijkt dat te begrijpen. Je eigen smaak als graadmeter voor succes nemen is niet alleen een indicatie van je muzieksmaak (rockistisch), maar ook van je gevoelsleeftijd. Nietskerk en Blokfluit preken continue hetzelfde evangelie voor een steeds leger wordende kerk, en de jongere generatie wendt zich steeds meer af aarvan.
Ook OL Mjuman, muziekliefhbber in hart en nieren, en niet alleen van OLM, ergert zich aan de continue afwezigheid van een aantal essentiële stromingen, maar hoopt telkens op beter - optimist van nature. Net zoals je vroeger in je studententijd regelmatig in de dipso bleef hangen, in de hoop op beter/leuker en uiteindelijk het licht zag aangaan.
Ik ben afgehaakt toen de uitslag van de JB-poll werd gegeven en Matthijs het nodig vond om over Wilson Pickett en Flevoland te zwatelplappen - vreselijk, elders zou zo iemand een publiek spreekverbod krijgen. Heb je NIETS te zeggen, houd je daar dan ook aan.
0
Martial
geplaatst: 19 oktober 2014, 13:56 uur
trebremmit schreef:
Even naar je top tien gekeken en nu snap ik wel waarom je het een mooi programma vindt.
(quote)
Niks mis mee met de Top 10 van ROE, de jouwe daarentegen.........

0
Martial
geplaatst: 19 oktober 2014, 14:03 uur
Noem de heren gewoon bij hun echte naam en laat dat vertoonde puberale gedrag maar achterwege ....
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 14:04 uur
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 14:06 uur
Niks mis mee inderdaad, dat zeg ik toch ook niet?
Precies de muzieksmaak voor dit programma, helaas is inleven in de smaak van de wat jongere generatie wel erg moeilijk.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 14:13 uur
Martial schreef:
Noem de heren gewoon bij hun echte naam en laat dat vertoonde puberale gedrag maar achterwege ....
(quote)
Niet doen dit Flipje! Waneer ik jou vraag "eens" goed te schrijven ipv het eeuwige "is" uit jouw toedzelbord, geef je daar ook geen gehoor aan - nergens noem ik jou dan puberhaal - dat moet jij dus gewoon hier evenmin doen!
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 15:32 uur
Ik heb het net terug gekeken, veel goede muziek dat langs kwam met als hoogtepunt AC/DC 

0
Sietse
geplaatst: 19 oktober 2014, 15:32 uur
Volgens mij geeft hij nergens een waarde oordeel aan de top tien van ROE. Maar zegt hij alleen dat het logisch dat als je van oude popmuziek houdt het niet vreemd is dat je het met Blokhuis en Van Nieuwkerk erg naar je zin kunt hebben.
Neemt echter niet weg dat het voor een programma dat zich Nacht van de popmuziek noemt natuurlijk een aanfluiting is als je alle huidige populaire genres gewoon negeert (op een Radiohead na). Dan liever twee jongere gasten (die tevens ook geen aandacht besteden aan de muziek die ik interessant vind) dan twee oude lullen die gewoon geen weet hebben van wat er tegenwoordig allemaal als populair wordt gezien.
Ik denk namelijk dat Gerard Ekdom en Roosmarijn Reijmer meer kunnen vertellen over de jaren 60, 70 en 80 dan de heren Blokhuis en Van Nieuwkerk over de jaren 90, 00 en 10 betreffende popmuziek.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 16:03 uur
Ah, de nacht van de AOR wordt weer eens door die twee zelfverkozen muziek nitwits gepresenteerd.. tsja, uiteraard niet gekeken, aangezien je toch weet dat de spruitjeslucht weer in plakken dik van het scherm zal komen 
Onbegrijpelijk dat ze nog steeds niet snappen dat dit vooral het conformistische gedeelte van het 50+ publiek zal aanspreken en het met pop anno nu niets te maken heeft. En in december waarschijnlijk weer iedere nacht op tv met hun ouwelul wansmaak.

Onbegrijpelijk dat ze nog steeds niet snappen dat dit vooral het conformistische gedeelte van het 50+ publiek zal aanspreken en het met pop anno nu niets te maken heeft. En in december waarschijnlijk weer iedere nacht op tv met hun ouwelul wansmaak.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 16:25 uur
Laat ze het gewoon de nacht van de nostalgie noemen o.i.d., met popmuziek heeft het niets te maken.
Dan trek je ook misschien de rest van de conformistische 50ers en 60ers die niets hebben met de muziek van de laatste decennia.
Dit programma is eigenlijk gewoon een belediging voor de mensen die echt van popmuziek houden, want door steeds maar weer zoveel de nadruk te leggen op die ouwe muziek stel je eigenlijk dat het sentiment van de 40-'ers er niet meer toe doet.
Dan trek je ook misschien de rest van de conformistische 50ers en 60ers die niets hebben met de muziek van de laatste decennia.
Dit programma is eigenlijk gewoon een belediging voor de mensen die echt van popmuziek houden, want door steeds maar weer zoveel de nadruk te leggen op die ouwe muziek stel je eigenlijk dat het sentiment van de 40-'ers er niet meer toe doet.
0
geplaatst: 19 oktober 2014, 16:27 uur
Joh elk jaar weer dit gezeik, worden jullie daar niet moe van,
Ik vond het in ieder geval een prima show en zelfs Portishead was nog redelijk goed
Ik vond het in ieder geval een prima show en zelfs Portishead was nog redelijk goed

0
Martial
geplaatst: 19 oktober 2014, 16:29 uur
Sietse schreef:
Volgens mij geeft hij nergens een waarde oordeel aan de top tien van ROE. Maar zegt hij alleen dat het logisch dat als je van oude popmuziek houdt het niet vreemd is dat je het met Blokhuis en Van Nieuwkerk erg naar je zin kunt hebben.
Ik geef alleen maar aan dat er niks mis is met de Top 10 van ROE, that's all

0
geplaatst: 19 oktober 2014, 16:31 uur
laxus11 schreef:
Joh elk jaar weer dit gezeik, worden jullie daar niet moe van.
Joh elk jaar weer dit gezeik, worden jullie daar niet moe van.
Nee. Er was gisteren niks leuks op tv dus ik ben lekker vroeg naar bed gegaan.

0
geplaatst: 19 oktober 2014, 16:33 uur
Ach elk jaar zie ik dezelfde mensen weer opduiken die steeds het zelfde zeggen daarom mijn opmerking.
Van mij mogen ze dit elke maand doen, prima televisie
Van mij mogen ze dit elke maand doen, prima televisie

* denotes required fields.