Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2017, 23:23 uur
Ik raak helemaal in de war nu. Laat inderdaad maar zzitten.
Als je daar al van in de war raakt ben je ook niks gewend zeg...

0
geplaatst: 11 mei 2017, 23:32 uur
starbright boy schreef:
Nou Macedonië mag de koffers weer gaan pakken. Dit wordt bottom 3 vandaag. Ze zingt alsof er een lelijk effectje op haar stem zit.
Sterker nog: er zít een lelijk effectje op haar stem. Klonk inderdaad niet geweldig.Nou Macedonië mag de koffers weer gaan pakken. Dit wordt bottom 3 vandaag. Ze zingt alsof er een lelijk effectje op haar stem zit.
0
geplaatst: 11 mei 2017, 23:36 uur
aERodynamIC schreef:
Jodelen wordt de nieuwe trent
Was dit een bewussie? Dan vind ik 'm leuk. Jodelen wordt de nieuwe trent

1
geplaatst: 11 mei 2017, 23:38 uur
Nathan Trent... ik snap dat zo'n grapje niet overkomt zonder het schuin te zetten. Daarom noemde ik Oostenrijk ook in dat stukje. My bad.
1
geplaatst: 11 mei 2017, 23:40 uur
Maar jongens: 4 uit de laatste 5x door. Wie had dat gedacht na 8x mis achter elkaar. Stel je voor dat ik in 2012 had gezegd: Maar de komende vijf jaar gaan we vier keer door.....
0
geplaatst: 11 mei 2017, 23:44 uur
Zo tijdens de persconferentie wordt bekend gemaakt in welke helften de nieuwe finalisten loten. Er zijn nog maar weinig plekjes over in de tweede helft, dus het grootste deel zal sowieso in de eerste komen.
2
geplaatst: 12 mei 2017, 03:42 uur
Komt al uit 2011, maar ik had het nog niet gezien en wil 'm jullie niet onthouden:
0
geplaatst: 12 mei 2017, 07:45 uur
starbright boy schreef:
Komt al uit 2011, maar ik had het nog niet gezien en wil 'm jullie niet onthouden:
(embed)
Dit is bijna beter dan het origineel. Komt al uit 2011, maar ik had het nog niet gezien en wil 'm jullie niet onthouden:
(embed)
Leuk gedaan!
0
geplaatst: 12 mei 2017, 07:52 uur
Nederland is gezakt bij de bookmakers. Ze staan nu op een twaalfde plek. Dat had ik niet zien aankomen.
Bulgarije kruipt uiteraard wat dichter naar Italië en Portugal toe. Ondertussen houdt België hun vierde plaats stug vast. Ik snap er niks van.
Edit: Dat zou wel aan de voor Nederland ongunstige en voor België zéér gunstige loting kunnen liggen.
Bulgarije kruipt uiteraard wat dichter naar Italië en Portugal toe. Ondertussen houdt België hun vierde plaats stug vast. Ik snap er niks van.
Edit: Dat zou wel aan de voor Nederland ongunstige en voor België zéér gunstige loting kunnen liggen.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 08:02 uur
The running order of the Grand Final of the 2017 Eurovision Song Contest:
1. Israel
2. Poland
3. Belarus
4. Austria
5. Armenia
6. The Netherlands
7. Moldova
8. Hungary
9. Italy
10. Denmark
11. Portugal
12. Azerbaijan
13. Croatia
14. Australia
15. Greece
16. Spain
17. Norway
18. United Kingdom
19. Cyprus
20. Romania
21. Germany
22. Ukraine
23. Belgium
24. Sweden
25. Bulgaria
26. France
Nederland moet als zesde, na het sterke Armenië en recht voor oorwurm Moldavië. Knap beroerde loting.1. Israel
2. Poland
3. Belarus
4. Austria
5. Armenia
6. The Netherlands
7. Moldova
8. Hungary
9. Italy
10. Denmark
11. Portugal
12. Azerbaijan
13. Croatia
14. Australia
15. Greece
16. Spain
17. Norway
18. United Kingdom
19. Cyprus
20. Romania
21. Germany
22. Ukraine
23. Belgium
24. Sweden
25. Bulgaria
26. France
Bulgarije heeft het getroffen, die gaan echt keihard meedoen voor de winst. Ook Frankrijk acht ik weer meer kansen toe. De repetitie van gisteren klonk immers ook goed.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 08:07 uur
Ik ging hem ook juist posten
België had 31 edities nodig om het songfestival te winnen. Zouden we 31 edities later nog eens kunnen winnen?
Met deze loting denk ik dat de top 5 wordt: Italië, Portugal, Bulgarije, België en Zweden. De juiste volgorde ben ik nog niet uit. Maar ik krijg al sinds dinsdagavond een gevoel dat Blanche een Sandra Kimmeke gaat doen.
België had 31 edities nodig om het songfestival te winnen. Zouden we 31 edities later nog eens kunnen winnen?
Met deze loting denk ik dat de top 5 wordt: Italië, Portugal, Bulgarije, België en Zweden. De juiste volgorde ben ik nog niet uit. Maar ik krijg al sinds dinsdagavond een gevoel dat Blanche een Sandra Kimmeke gaat doen.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 08:47 uur
6e voor Nederland is inderdaad niet echt gunstig. Wel grappig dat ze dan zowel donderdag als zaterdag als 6e moeten.
Nederland is inderdaad aan het zakken bij de bookmakers. Kan aan de slechte startpositie liggen, maar wellicht ook wel een indicatie dat ze gisteren niet heel hoog zijn geëindigd.
Bulgarije heeft echt enorme mazzel; die gaat echt meestrijden om de winst nu. Bij de bookmakers stijgt hij ook heel erg en komt steeds dichter bij Portugal en Italië.
Nederland is inderdaad aan het zakken bij de bookmakers. Kan aan de slechte startpositie liggen, maar wellicht ook wel een indicatie dat ze gisteren niet heel hoog zijn geëindigd.
Bulgarije heeft echt enorme mazzel; die gaat echt meestrijden om de winst nu. Bij de bookmakers stijgt hij ook heel erg en komt steeds dichter bij Portugal en Italië.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 08:58 uur
Klein onderzoekje:
Winnaars en plekje in de finale in de laatste 20 edities:
2016: 21
2015: 10
2014: 11
2013: 18
2012: 17
2011: 19
2010: 22
2009: 20
2008: 24
2007: 17
2006: 17
2005: 19
2004: 10
2003: 4
2002: 23
2001: 20
2000: 14
1999: 15
1998: 8
1997: 24
Maar 4x een van de 10 eerste nummers. Wat wel opvalt is dat dat relatief vaak close finishes waren (in 98 en 03 en in mindere mate 04, in 15 niet).
Aantal deelnemers finale:
1999, 2001 23
2000, 2002, 2004-2007 24
1997, 1998, 2008-2011 25
2003, 2012-2014, 2016 en 2017 26
2015 27
Winnaars en plekje in de finale in de laatste 20 edities:
2016: 21
2015: 10
2014: 11
2013: 18
2012: 17
2011: 19
2010: 22
2009: 20
2008: 24
2007: 17
2006: 17
2005: 19
2004: 10
2003: 4
2002: 23
2001: 20
2000: 14
1999: 15
1998: 8
1997: 24
Maar 4x een van de 10 eerste nummers. Wat wel opvalt is dat dat relatief vaak close finishes waren (in 98 en 03 en in mindere mate 04, in 15 niet).
Aantal deelnemers finale:
1999, 2001 23
2000, 2002, 2004-2007 24
1997, 1998, 2008-2011 25
2003, 2012-2014, 2016 en 2017 26
2015 27
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:02 uur
Ik denk trouwens dat het tussen Portugal en Bulgarije gaat zaterdag, met Armenie als gevaarlijke outsider (ondanks dat ook zij beroerd loten). Italië gaat hoog eindigen maar niet op het podium. Belgie gaat naar laag in de top 10 en Nederland eindigt in de middenmoot. Maar ik maak later vandaag nog een compleet lijstje. Moet de grote 5 en Oekraine nog even horen.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:14 uur
Dat hoort nog niemand te weten, ook de bookmakers niet. Wat het ook zegt is dat er relatief iets minder op Nederland gegokt is.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:14 uur
Frankrijk zie ik ook wel meedoen in de buurt van de top-5, ik begin het liedje ook steeds meer te waarderen.
Nederland idd een erg slechte loting, zal wel middenmoot worden. Er zijn weinig landen die beter zingen, maar het liedje heeft 'het' gewoon niet.
België.. Tja ik hoop dat ze wint, ze is mijn favoriet! Maar als het gaat zoals dinsdag dan zal top-5 vrees ik het hoogst haalbare zijn - als ze dat al haalt.
Ben ook erg benieuwd waar die jodel-gimmick van Roemenië gaat uitkomen, top-5 lijkt me eigenlijk niet ondenkbaar
Nederland idd een erg slechte loting, zal wel middenmoot worden. Er zijn weinig landen die beter zingen, maar het liedje heeft 'het' gewoon niet.
België.. Tja ik hoop dat ze wint, ze is mijn favoriet! Maar als het gaat zoals dinsdag dan zal top-5 vrees ik het hoogst haalbare zijn - als ze dat al haalt.
Ben ook erg benieuwd waar die jodel-gimmick van Roemenië gaat uitkomen, top-5 lijkt me eigenlijk niet ondenkbaar
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:16 uur
kaj_666 schreef:
Mij ook niet.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:41 uur
Overigens lees ik dat er voor het eerst Nederlandse deelname zal zijn aan Turkvision song contest. Dat is het festival dat Turkije organiseert sinds dat ze niet meer meedoen. Het is een strijd tussen Turkije en regio's met grote Turkse minderheden of een aan Turks verwante taal. De vierde editie had eigenlijk al in december moeten gebeuren, maar dat is toen gecanceld door de situatie in Turkije. Gaat nu eind augustus in Kazachstan plaatsvinden. Zonder Nederlandse TV uitzending trouwens. Eerdere winnaars: Kirgizië, Kazachstan en Azerbeidzjan. Turkije doet het op zijn eigen festival overigens wisselend met een 3e, 15e en 6e plaats. Hieronder de winnaar uit 2015:
0
geplaatst: 12 mei 2017, 10:34 uur
Voor mijn guilty pleasure gaan we naar Duitsland 2012. Zijn puppyogen deden mij in de tijd smelten (en eigenlijk nog steeds
). Standing Still werd 8e met 110 punten.
En dan één van mijn favoriete winnaars. Gali Atari & Milk And Honey met Hallelujah uit 1979. Ze behaalden 125 punten.
). Standing Still werd 8e met 110 punten.En dan één van mijn favoriete winnaars. Gali Atari & Milk And Honey met Hallelujah uit 1979. Ze behaalden 125 punten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2017, 11:54 uur
Kanshebbers voor de finale.
Bulgarije. Het nummer heeft wat tijd nodig om indruk te wekken maar het is erg goed gezongen en de stage act is ontzettend goed gedaan waardoor het totaal plaatje heel erg overtuigt. Zanger heeft de looks en de gunfactor en het land heeft ook nog een fantastisch loting. Kan bijna niet misgaan.
Armenië. Beste optreden van de 1 semi wat mij betreft. Doet sterk denken aan de winnaar van vorig jaar qua sound maar ook zeker qua uitvoering. Nummer is misschien net een tandje minder maar de zangeres is wel echt heel erg goed. Slechte loting.
Roemenië. Het is natuurlijk een gimmick dat jodelen, maar de zangeres van Roemenië voert deze gimmick wel geweldig goed uit. Dat vond ik echt heel erg sterk. Helaas is de zanger minder sterk live dan in de studio. Dit gaat zeker een publieksfavoriet zijn maar de jury zou roet in het eten kunnen gooien. Prima loting.
Portugal. Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo bijzonder. Hij zingt goed maar het is niet fantastisch en het nummer is wat flets. De zwerver/zieke/verwarde man stage act vind ik persoonlijk ook niet zo maar blijkbaar spreekt het veel mensen aan. Ik snap het in die zin dat het afsteekt tegen de rest van het deelnemers veld en zelfs tegen ESC in het algemeen. Ik krijg er een beetje een Common Linnets gevoel bij. We gaan al jaren slecht en dus sturen we iets in waar niemand echt kritiek op kan hebben omdat het is gespeend van alle toeters en bellen. Hoge ogen? Ja, maar ik hoop niet dat het wint. Loting valt wel precies tijdens de 1e plaspauze.
Italië. Het kwartje is langzaam wel begonnen te vallen bij mij voor wat betreft Italië maar dat heeft lang geduurd. Dat komt omdat ik de zang niet echt kan waarderen. Luister je daar doorheen dan blijkt het nummer toch erg geraffineerd in elkaar te zitten, daar heb ik inmiddels wel waardering voor. De stage-act hinkt op twee poten. De aankleding is campy maar past best goed bij de zanger en is aanstekelijk maar net niet over the top. De aap daarentegen is belachelijk. De loting zou voor een heel goed nummer niet moeten uitmaken maar in dit geval is het een optelsom samen met het feit dat Italië nog niet eerder heeft opgetreden waardoor ze misschien de winst toch mislopen.
Frankrijk. Vreemd genoeg wordt Frankrijk wat vergeten dit jaar terwijl ze toch een heel slim liedje hebben. Het is een liedje dat direct opvalt wegens het aanstekelijke refrein dat heel erg eigen is. Daar zit een een knap staaltje songwriting achter. Voor mij persoonlijk is het ook wel een nummer met een korte houdbaarheidsdatum want na een keer of 6-7 luisteren weet je het wel. Frankrijk heeft een goede loting maar allerlaatste is niet optimaal. Zeker na Bulgarije is het wellicht toch mosterd na de maaltijd. Of ze kan live zingen moeten we ook nog zien.
De rest lijkt me kansloos.
Bulgarije. Het nummer heeft wat tijd nodig om indruk te wekken maar het is erg goed gezongen en de stage act is ontzettend goed gedaan waardoor het totaal plaatje heel erg overtuigt. Zanger heeft de looks en de gunfactor en het land heeft ook nog een fantastisch loting. Kan bijna niet misgaan.
Armenië. Beste optreden van de 1 semi wat mij betreft. Doet sterk denken aan de winnaar van vorig jaar qua sound maar ook zeker qua uitvoering. Nummer is misschien net een tandje minder maar de zangeres is wel echt heel erg goed. Slechte loting.
Roemenië. Het is natuurlijk een gimmick dat jodelen, maar de zangeres van Roemenië voert deze gimmick wel geweldig goed uit. Dat vond ik echt heel erg sterk. Helaas is de zanger minder sterk live dan in de studio. Dit gaat zeker een publieksfavoriet zijn maar de jury zou roet in het eten kunnen gooien. Prima loting.
Portugal. Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo bijzonder. Hij zingt goed maar het is niet fantastisch en het nummer is wat flets. De zwerver/zieke/verwarde man stage act vind ik persoonlijk ook niet zo maar blijkbaar spreekt het veel mensen aan. Ik snap het in die zin dat het afsteekt tegen de rest van het deelnemers veld en zelfs tegen ESC in het algemeen. Ik krijg er een beetje een Common Linnets gevoel bij. We gaan al jaren slecht en dus sturen we iets in waar niemand echt kritiek op kan hebben omdat het is gespeend van alle toeters en bellen. Hoge ogen? Ja, maar ik hoop niet dat het wint. Loting valt wel precies tijdens de 1e plaspauze.
Italië. Het kwartje is langzaam wel begonnen te vallen bij mij voor wat betreft Italië maar dat heeft lang geduurd. Dat komt omdat ik de zang niet echt kan waarderen. Luister je daar doorheen dan blijkt het nummer toch erg geraffineerd in elkaar te zitten, daar heb ik inmiddels wel waardering voor. De stage-act hinkt op twee poten. De aankleding is campy maar past best goed bij de zanger en is aanstekelijk maar net niet over the top. De aap daarentegen is belachelijk. De loting zou voor een heel goed nummer niet moeten uitmaken maar in dit geval is het een optelsom samen met het feit dat Italië nog niet eerder heeft opgetreden waardoor ze misschien de winst toch mislopen.
Frankrijk. Vreemd genoeg wordt Frankrijk wat vergeten dit jaar terwijl ze toch een heel slim liedje hebben. Het is een liedje dat direct opvalt wegens het aanstekelijke refrein dat heel erg eigen is. Daar zit een een knap staaltje songwriting achter. Voor mij persoonlijk is het ook wel een nummer met een korte houdbaarheidsdatum want na een keer of 6-7 luisteren weet je het wel. Frankrijk heeft een goede loting maar allerlaatste is niet optimaal. Zeker na Bulgarije is het wellicht toch mosterd na de maaltijd. Of ze kan live zingen moeten we ook nog zien.
De rest lijkt me kansloos.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2017, 12:23 uur
Tijd voor de jaarlijkse MusicMeter ESC poll met Scorewiz.
Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.
Je hebt tot ongeveer morgenavond 19:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet. Zorg tevens dat je als naam je MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen.
Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.
Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
En hier de link voor dit jaar: MM ESC 2017
Tags voor eerdere deelnemers:
laxus11
Joy4ever
starbright boy
NewYorkCityLight
catdog
aERodynamIC
beatcluster
Svendra
Urbanoetang
Ayreonfreak
ranboy
Onweerwolf
Gretz
L_T_B
stoepkrijt
Emile93
remcodulac
madmadder
vigil
Cerclezot
staralfur
Martial
Rudi S
thelion
Sgt. Revolver
El Ninjo
nico1616
Mrs. Walker
JSPR_G
FinisTerra
Aoibhin
SirNoodle
Teunnis
Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.
PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.
Op Scorewiz kun je zelf je punten (12-10-8-7-6-5-4-3-2-1) invullen en na afloop kun je een animatie zien van een ESC scoreboard waarin ieders punten één voor één worden opgeteld.
Je hebt tot ongeveer morgenavond 19:00 de tijd om je punten in te vullen. Zorg wel dat je het in één keer goed doet want aanpassen kan niet. Zorg tevens dat je als naam je MusicMeter username invult, zodat iedereen weet waar de punten vandaan komen.
Voor de duidelijkheid; het gaat om je persoonlijke smaak, dus niet om je voorspelling voor de winst.
Uitslag 2013 (17 stemmers)
Uitslag 2014 (23 stemmers)
Uitslag 2015 (14 stemmers)
Uitslag 2016 (18 stemmers)
En hier de link voor dit jaar: MM ESC 2017
Tags voor eerdere deelnemers:
laxus11
Joy4ever
starbright boy
NewYorkCityLight
catdog
aERodynamIC
beatcluster
Svendra
Urbanoetang
Ayreonfreak
ranboy
Onweerwolf
Gretz
L_T_B
stoepkrijt
Emile93
remcodulac
madmadder
vigil
Cerclezot
staralfur
Martial
Rudi S
thelion
Sgt. Revolver
El Ninjo
nico1616
Mrs. Walker
JSPR_G
FinisTerra
Aoibhin
SirNoodle
Teunnis
Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.

PS: Je mag bij deze verkiezing gerust op je eigen land stemmen.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 12:45 uur
Cerclezot schreef:
Voor mijn guilty pleasure gaan we naar Duitsland 2012. Zijn puppyogen deden mij in de tijd smelten (en eigenlijk nog steeds
). Standing Still werd 8e met 110 punten.
(embed)
). Standing Still werd 8e met 110 punten.(embed)

Zo guilty is dit toch niet? Van mij is het ook een grote favoriet en daar schaam ik me niet voor, hoor.

1
geplaatst: 12 mei 2017, 12:48 uur
stoepkrijt schreef:

Zo guilty is dit toch niet? Van mij is het ook een grote favoriet en daar schaam ik me niet voor, hoor.
(quote)

Eens. Ik had Roman Lob ook nog als favoriet op de planning staan.

0
geplaatst: 12 mei 2017, 13:08 uur
Blij dat Letland niet door is, wat een gedrocht was dat. Kroatië vond ik het meest tenenkrommend gisteren. Verder positief verrast door Hongarije, Noorwegen en vooral Wit-Rusland, Mumford & Sons in het Russisch 
Het nummer van Oekraïne is ook wel leuk voor de afwisseling zaterdag, niks mis met een beetje rock.

Het nummer van Oekraïne is ook wel leuk voor de afwisseling zaterdag, niks mis met een beetje rock.
1
geplaatst: 12 mei 2017, 13:36 uur
Nou laat ik ook eens een van mijn favorieten (of guilty pleasures, oordeel zelf) plaatsen.. Die outfits vond ik destijds als 12-jarige erg indrukwekkend en het liedje stampt ook lekker door. Het refrein is nog steeds een van mijn favoriete ESC-refreinen. Het buurland won, maar eigenlijk had dit wmb veel meer verdiend dan de 7e plaats. Sowieso een stuk leuker dan het liedje waarmee ze het jaar voordien gewonnen hebben.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2017, 13:54 uur
Roger Pontare is ook een van mijn all-time favorieten. Sowieso zijn Indianen op het ESC altijd +1.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.