MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Aoibhin schreef:
(quote)

Eens. Ik had Roman Lob ook nog als favoriet op de planning staan.

Het verschil tussen guilty pleasure en favoriet is ook niet altijd duidelijk en ik wou hem hier nog binnensmokkellen

Nou mijn kanshebbers dan:

Italië lijkt inmiddels een wat minder grote zekerheid geworden (toch...). De live stukjes von dik niet overtuigend. Maar top 3 lijkt me toch gegarandeerd.

Portugal gaat ook voor de winst. Enige probleem is dat veel mensen zijn manier van performen niet trekken en het nummer te saai vinden.

Zweden zal ook weer een grote rol gaan spelen, maar ik vrees dat ie net tekort komt om te gaan winnen.

België zal, ondanks dat ze live slecht zingt en vreselijk onzeker overkomt toch wel veel punten binnenhalen. Het nummer is daar gewoon te sterk voor.

Bulgarije: altijd gezegd dat dit nummer roet in het eten zou kunnen gooien voor Italië. Dat zeg ik nog steeds met dat verschil dat ik nu denk dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat hij ook echt gaat winnen en daarmee de gedoodverfde favoriet het nakijken geeft.

Toch een minder gelopen race dan ik verwacht had dus en dat vind ik wel zo leuk. Al die tijd het gevoel gehad dat het dit jaar wel een uitgemaakte zaak was.

Nederland zeg ik nog steeds ergens rond plaats 15. Dat ze het best kunnen zingen van allemaal is nog nooit dé reden geweest dat een land won. Genoeg valse gebler dat heel ver komt en België was ook gewoon niet goed maar gaat het echt vele malen beter doen. Daarvoor is Lights and Shadows gewoon een te oubollig nummer en ik vond de staging tegenvallen. Het was allemaal wat kil en zo professioneel dat ik het losse karakter gewoon miste. Past ook niet bij het nummer en de dames denk ik. Ook al gun ik het ze zeker wel. Alleen Portugal wist me echt te raken en dat gebeurt niet zo vaak op het Songfestival. Ik hoop op Lissabon 2018, maar ik denk dat het Sofia 2018 of Rome 2018 gaat worden.

Onweerwolf schreef:
Heb je nog nog niet eerder meegedaan, dan ben je natuurlijk van harte welkom om dit jaar wél mee te doen.
Nou, voor het eerst ingevuld en wat een gezelligheid hier zeg, nooit verwacht dat het zo druk zou worden hier, stiekem is het ESF toch wel erg vermakelijk

Mijn guilty pleasure vandaag komt uit het Verenigd Koninkrijk: Samantha Janus met A Message to Your Heart in 1991.
Best een truttig uptempo nummer natuurlijk, maar als ik dit hoor komt de diva in me naar boven

En een favoriet in de vorm van de Belgische inzending uit 1999, tevens mijn favoriete inzending uit dat land.
Kitsch op en top, maar ik hou hier enorm van. Heerlijk zwijmelnummer. Zelfs Blanche haalt het hier niet bij
En die diva blijft hier nog wel even: hup, zwaaien met de armen!

Onweerwolf
musicfriek schreef:
wat een gezelligheid hier zeg

Vaak is dat het geval tot en met zaterdagnacht. The day after trekt vaak een heel ander soort users.

http://puu.sh/vNOJK/c9b94c6b1b.png

aERodynamIC schreef:
maar als ik dit hoor komt de diva in me naar boven

Dat zou ik weleens willen zien...

Onweerwolf schreef:
Vaak is dat het geval tot en met zaterdagnacht. The day after trekt vaak een heel ander soort users.

Ook dat hoort bij de jaarlijkse traditie ja.

Ben wel blij dat heet vooraf nu leuk is geworden. Dat was in het verleden ook wel anders. De sfeer werd er erg door verziekt. Het 'kijk mij eens een goede smaak hebben door het Songfestival te verketteren en dat kom ik hier dagelijks melden' gehalte was erg hoog. Nu zie je er enkele de day after langskomen en dan hebben ze er ook heel veel verstand van: 'niet meer meedoen want het is toch allemaal geldverkwistende Balkan vriendjespolitiek' is de meest bekende opmerking die er altijd weer bij zit.

Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe Roemenië het gaat doen. Winnen lijkt me niet haalbaar, maar top 5 zou me niks verbazen.

Portugal nu eerste bij de bookmakers (België vierde en Nederland twaalfde).

aERodynamIC schreef:
Nou mijn kanshebbers dan:

Italië lijkt inmiddels een wat minder grote zekerheid geworden (toch...). De live stukjes von dik niet overtuigend. Maar top 3 lijkt me toch gegarandeerd.

Portugal gaat ook voor de winst. Enige probleem is dat veel mensen zijn manier van performen niet trekken en het nummer te saai vinden.

Zweden zal ook weer een grote rol gaan spelen, maar ik vrees dat ie net tekort komt om te gaan winnen.

België zal, ondanks dat ze live slecht zingt en vreselijk onzeker overkomt toch wel veel punten binnenhalen. Het nummer is daar gewoon te sterk voor.

Bulgarije: altijd gezegd dat dit nummer roet in het eten zou kunnen gooien voor Italië. Dat zeg ik nog steeds met dat verschil dat ik nu denk dat het zomaar zou kunnen gebeuren dat hij ook echt gaat winnen en daarmee de gedoodverfde favoriet het nakijken geeft.

Toch een minder gelopen race dan ik verwacht had dus en dat vind ik wel zo leuk. Al die tijd het gevoel gehad dat het dit jaar wel een uitgemaakte zaak was.

Nederland zeg ik nog steeds ergens rond plaats 15. Dat ze het best kunnen zingen van allemaal is nog nooit dé reden geweest dat een land won. Genoeg valse gebler dat heel ver komt en België was ook gewoon niet goed maar gaat het echt vele malen beter doen. Daarvoor is Lights and Shadows gewoon een te oubollig nummer en ik vond de staging tegenvallen. Het was allemaal wat kil en zo professioneel dat ik het losse karakter gewoon miste. Past ook niet bij het nummer en de dames denk ik. Ook al gun ik het ze zeker wel. Alleen Portugal wist me echt te raken en dat gebeurt niet zo vaak op het Songfestival. Ik hoop op Lissabon 2018, maar ik denk dat het Sofia 2018 of Rome 2018 gaat worden.

Ik wilde ook nog even een voorspelling maken, maar eigenlijk zeg jij zo'n beetje alles wat ik ook wilde zeggen. Al denk ik dat de hoop op Lissabon 2018 echt wel behoorlijk reëel is hoor. Ze zijn inmiddels ook al Italië voorbij bij de bookmakers (zegt niet alles natuurlijk, maar veel wedders hebben er dus duidelijk veel geld voor over en er hangt echt zo'n "winnaarsmagie" om Salvador heen).

Ook helemaal eens wat betreft Nederland. Ik vermoed écht dat ze überhaupt de finale hebben gehaald op jurypunten. Ook morgen verwacht ik veel jurypunten (wordt nog wel spannend, want dan moeten we nog zo'n beetje een uur op de televote wachten ). Zowel het nummer als de act blijven matig en het springt er ook niet echt uit. Het is een degelijke inzending tussen veel opvallendere bijdrages en dan ook nog zo vroeg op de avond... Nee, dit wordt hem niet. Een top 10 positie zou leuk zijn voor de dames, maar een plek tussen 10 en 20 is een stuk reëler qua uitgangspunt.

Onweerwolf
Zo, ik ben zojuist begonnen met mijn 4e editie van mijn Songfestival Top 250 Aller Tijden te draaien.

Zweden 1991 is dit jaar de #250.

Ik heb inmiddels gestemd voor onze jaarlijkse poule. Lijstjes zijn verslavend.

Ik hoop echt dat Portugal wint en indien niet dan natuurlijk het liefst België.

Ik zou zo'n lijst echt hooguit kunnen maken vanaf 2000, daarvoor ken ik eigenlijk alleen de bekende nummers. Ik twijfel er niet aan dat daar ook nog wel van alles tussen zit wat in mijn lijst zou kunnen, maar het is toch makkelijker om een lijst te maken over de festivals die je zelf gezien hebt... Misschien wel een leuk projectje voor vanavond

Mijn top 250 komt er morgen aan.

Ben zelf pas 16 en ken pas de liedjes vanaf 2010. Natuurlijk ken ik wel alle winnaars vanaf 2000.

Er lijken drie topfavorieten te zijn voor de overwinning, maar ik ben er nog niet uit wie het gaat worden.

Italië heeft in potentie het beste liedje, maar gaat vocaal mogelijk tegenvallen. Voor iemand die om de winst strijd is dat funest.

Portugal kan op veel jurypunten rekenen, maar ik denk dat het Oost-Europese publiek niet echt warmloopt voor dit wel érg ingetogen liedje.

Bulgarije beschikt wel over een liedje dat in heel Europa zal aanslaan en kan rekenen op steun van veel pubermeisjes, maar de liveuitvoering mist een extraatje dat het liedje écht memorabel maakt.

Ik denk er nog even goed over na voor ik met mijn voorspelling kom.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
de liveuitvoering mist een extraatje dat het liedje écht memorabel maakt.

Ik vind juist het tegenovergestelde. Ik was gisteren pas overtuigd van Bulgarije.

Onweerwolf
Er zijn niet veel inzendingen uit 2016 die de lijst hebben gehaald maar de eerste 3 staan mooi onder elkaar.

http://puu.sh/vNYjk/fc02c53586.png

Ik hoop dat Bulgarije wint maar ik denk dat Portugal wint.

Vorig jaar was Bulgarije mijn favoriet van het hele deelnemersveld (nou ja, met Australië er heel dicht achter), maar dit jaar vind ik Bulgarije toch minder dan vorig jaar. Maar ik zie ze zo winnen idd, het steekt goed in elkaar en kan vanuit heel Europa op punten rekenen waarschijnlijk.

Onweerwolf
En nog twee inzendingen uit 2016. Misschien komen er toch nog een paar..

http://puu.sh/vO3vX/bbb5034b27.png

Ik ben vanavond vannacht aan de gang met drie lijstjes. Nu eerst mijn Belgische allertijden-lijst (ben nu bijvoorbeeld Dis Oui nog eens aan het beluisteren), daarna ook nog mijn smaaklijstje voor Onweerwolfs jaarlijkse poll en mijn uitslagvoorspelling (en ondertussen kijk ik nog wat mee in het lijstje van Onweerwolf)

Lijkt er trouwens op dat mijn Belgische allertijdenlijst behoorlijk gaat afwijken van de twee al geposte lijsten.

Een voorspelling:

1. Portugal
2. Bulgarije
3. Italië

4. Zweden
5. België
6. Roemenië
7. Armenië
8. Kroatië
9. Moldavië
10. Israël

11. Frankrijk
12. Hongarije
13. Azerbeidzjan
14. Australië
15. Verenigd Koninkrijk
16. Nederland
17. Cyprus
18. Denemarken
19. Wit-Rusland
20. Griekenland

21. Noorwegen
22. Polen
23. Oostenrijk
24. Oekraïne
25. Duitsland
26. Spanje

Onweerwolf
Dis Oui is trouwens één van de nummers die dit jaar mijn Top 250 heeft verlaten.

Begreep dat de jury rehearsal voor Nederland deze keer wat minder goed verliep (als in: lichtelijk onzuiver). Ook valt het nogal weg tussen Armenië en Moldavië die als eerste land na de zes voorgangers een daverend applaus kreeg. Maar andere bloggers noemen het nog steeds een dark horse.

België schijnt het beter gedaan te hebben dan ze eerst heeft laten zien.

Onweerwolf
Mijn voorlopige voorspelling:

1. Bulgarije
2. Portugal
3. Roemenië
4. Italië
5. Armenië
6. Frankrijk
7. Zweden
8. Azerbeidzjan
9. België
10. Kroatië
11. Hongarije
12. Moldavië
13. Oekraïne
14. Israël
15. Verenigd Koninkrijk
16. Cyprus
17. Australië
18. Polen
19. Noorwegen
20. Nederland
21. Oostenrijk
22. Denemarken
23. Wit-Rusland
24. Griekenland
25. Duitsland
26. Spanje

Onweerwolf
Sowieso is er best een grote kans dat er dit jaar eindelijk weer eens een land voor het eerst gaat winnen. Of het nou Sofia 2018, Lissabon 2018, Boekarest 2018 of Yerevan 2018 wordt, ik vind het alle 4 wel okay. Portugal wacht al het langste, Roemenië levert al jaren consistente kwaliteit. Bulgarije is ook behoorlijk bezig recentelijk en ook Armenië doet ook al jaren serieus mee. In dat laatste geval moeten we wel helaas Azerbeidzjan missen in 2018, dat zou wel jammer zijn.

Onweerwolf
En het laatste deel van mijn Top 250 voor vandaag. De Finse Marion Rung wint dit jaar de vrijdag.

http://puu.sh/vO6Bk/020b58a0d9.png

aERodynamIC schreef:
Begreep dat de jury rehearsal voor Nederland deze keer wat minder goed verliep (als in: lichtelijk onzuiver). Ook valt het nogal weg tussen Armenië en Moldavië die als eerste land na de zes voorgangers een daverend applaus kreeg. Maar andere bloggers noemen het nog steeds een dark horse.

België schijnt het beter gedaan te hebben dan ze eerst heeft laten zien.

De acapella opening scheen niet helemaal vlekkeloos te gaan. Zonde, maar blijft sowieso een risico. Als ze zich goed hebben herpakt bij de uithaal richting het einde kan dat de valse start misschien doen vergeten.

Nu maar hopen dat ze morgen echt weten te knallen. Denk dat dat er wel in zit. Ik sta nog positief over een Top 10 notering

En daar is dan mijn Belgische allertijdenlijst. Waarbij me nu echt opvalt dat Belgie de laatste jaren nogal eens topinzendingen met absloluut vreselijke afwisselt. Zowel bovenin als onderin veel recents.

1. Pas-de-Deux – Rendez-Vous (1983)
2. Ingeborg – Door de Wind (1989)
3. Blanche – City Lights (2017)
4. Roberto Bellarosa – Love Kills (2013)
5. Tom Dice – Me & My Guitar (2010)
6. Loic Nottet – The Rythm Inside (2015)
7. Sandra Kim – J’aime La Vie (1986)
8. Telex – Euro-Vision (1980)
9. Louis Neefs - Jennifer Jennings (1969)
10. Claude Lombard - Quand Tu Reviendras (1968)
11. Tonia - Un Peu De Poivre, Un Peu De Sel (1966)
12. Jacques Hustin – Fleur da Liberté (1974)
13. Jean Vallée - Viens L'Oublier (1970)
14. Xandee – 1 Life (2004)
15. Vanessa Chinitor – Like The Wind (1999)
16. Jacques Zegers – Avanti La Vie (1984)
17. Louis Neefs - Ik Heb Zorgen (1967)
18. Nicole & Hugo – Baby, Baby (1972)
19. Lilliane Saint-Pierre – Soldiers of Love (1987)
20. Clouseau – Geef ’t Op (1991)
21. Ann Christy – Gelukkig Zijn (1975)
22. Pierre Rapsat - Judie et Cie (1976)
23. Serge & Christine Ghisoland - À La Folie Ou Pas Du Tout (1971)
24. Melanie Cohl – Dis Oui (1998)
25. Jean Vallée - L'amour ça fait chanter la vie (1978)
26. Urban Trad – Sanomi (2003)
27. Fud Leclerc - Messieurs Les Noyés De La Seine (1956)
28. Lisa del Bo – Liefde is een Kaartspel (1996)
29. Nuno Resende – Le Grand Soir (2005)
30. Robert Cogoi - Près De Ma Rivière (1964)
31. Barbara Dex – Iemand als Jij (1993)
32. Bobbejaan Schoepen-Straatdeuntje (1957)
33. Fud Leclerc - Ma Petite Chatte (1958)
34. Dream Express - A Million in One, Two, Three (1977)
35. Sergio & The Ladies – Sister (2002)
36. Kate Ryan – Je T’adore (2006)
37. Iris – Would You? (2012)
38. Philippe Lafotaine – Macedomienne (1990)
39. Laura Tresoro – What’s The Pressure (2016)
40. Mony Marc - Le Plus Beau Jour De Ma Vie (1956)
41. Morgane – Nous on Veut de Violons (1992)
42. Frederic Etherlinck –La Voix est Libre (1995)
43. Fud Leclerc - Ton Nom (1962)
44. Lily Castel & Jacques Raymond - Goeiemorgen, Morgen (1971)
45. Fud Leclerc - Mon Amour Pour Toi (1960)
46. Lize Marke - Als het Weer Lente Is (1965)
47. Stella – Si Tu Aimes La Musique (1982)
48. Micha Marah – Hey Nana (1979)
49. Linda Lepomme – Laat Me Nu Gaan (1985)
50. Jacques Raymond - Waarom? (1963)
51. Reynaert – Laissez Brille de Soleil (1988)
52. Witloof Bay – With Love Baby (2011)
53. Bob Benny – Hou Toch van Mij (1959)
54. Nathalie Sorce – Envie de Vivre (2000)
55. Emily Starr – Samson (1981)
56. Copycat – Copycat (2009)
57. Bob Benny - September, Gouden Roos (1961)
58. The KMG’s – Love Power (2007)
59. Ishtar – O Julissi (2008)
60. Axel Hiroux – Mother (2014)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.