MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Nederland was trouwens vierde in de halve finale.

Onweerwolf
dix schreef:
(quote)

Uit de kast en nu op de kast?

Ja goed verhaal. Ga maar even iets zeggen over seksualiteit in dit topic. Sluit goed aan bij je niveau. En natuurlijk bij je identieke getrol van 2016, 2105, 2014, etc.

dix
Haal er ff een doekie over ...

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Nederland was trouwens vierde in de halve finale.

Ja, verbazingwekkend. En dat vertaal zich ook wel naar de 11e plek in de finale. Toch weer een stuk beter gedaan dan verwacht en ditmaal zaten de bookmakers behoorlijk goed.

Het verschil tussen jury en televoting was overigens wel erg groot.

Valentina Monetta trouwens 1 punt in de halve finale. Dat lijkt een boodschap aan Siegel en Monetta.

En het publiek is genadeloos voor Australië, die zijn de gunfactor voorbij.

En zoals altijd is het na het festival hier minder gezellig, dus ik zeg: tot volgend jaar, want ook dan ga ik zeker weer over tot een uitgebreide voorbeschouwing, hopelijk wederom samen met alle andere liefhebbers.

Zeiken en zeuren achteraf laat ik traditiegetrouw aan de liefhebbers daarvan.

Portugaaaaaaaaallllllll

01. Portugal:: Salvador – Amar pelos dois 758
02. Bulgarije:Kristian Kostov – Beautiful Mess 615
03. Moldavië: SunStroke Project – Hey Mamma 374
04. België: Blanche – City Lights 363
05. Zweden: Robin Bengtsson – I Can’t Go On 344
06. Italië: Francesco Gabbani – Occidentali’s Karma 334
07. Roemenië: Ilinca feat. Alex Florea – Yodel It! 282
08. Hongarije: Joci Pápai – Origo 200
09. Australië:: Isaiah Firebrace – Don’t come easy 173
10. Noorwegen: Jowst feat. Aleksander Walmann – Grab the Moment 158
11. Nederland: OG3NE – Lights & Shadows 150
12. Frankrijk: Alma – Requiem 135
13. Kroatië: Jacques Houdek – My friend 128
14. Azerbeidzjan: Diana Hacıyeva – Skeletons 120
15. Verenigd Koninkrijk: Lucie Jones – Never Give Up On You 111
16. Oostenrijk: Nathan Trent – Running On Air 93
17. Wit-Rusland: NAVI band – Historyja majho žyccia (Story of my life) 83
18. Armenië: Artsvik – Fly with me 79
19. Griekenland:: Demy – This is love 77
20. Denemarken: Anja Nissen – Where I Am 77
21. Cyprus: Hovig – Gravity 68
22. Polen: Kasia Moś – Flashlight 64
23. Israël: Imri Ziv – I Feel Alive 39
24. Oekraïne: O. Torvald – Time 36
25. Duitsland: Levina – Perfect Life 6
26. Spanje: Manel Navarro – Do It For Your Lover 5

Onweerwolf schreef:
(quote)

Mja, echt over the top scoort maar heel zelden. Lordi natuurlijk, Ruslana misschien. En eventueel Dana en Conchita vanwege de aankleding maar die waren beiden muzikaal niet over the top.

Nou ja, over the top was af en toe wel een garantie om hoog te eindigen. Rusland met die omaatjes, Verka,.. Succes is wmb niet beperkt tot winnen, er zijn wel meer kermisacts geweest die succesvol waren. Maar ergens is dat ook wel onderdeel van het Songfestival voor mij

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)

Nou ja, over the top was af en toe wel een garantie om hoog te eindigen. Rusland met die omaatjes, Verka,.. Succes is wmb niet beperkt tot winnen, er zijn wel meer kermisacts geweest die succesvol waren. Maar ergens is dat ook wel onderdeel van het Songfestival voor mij

Hoog eindigen wel, of in ieder geval hoger dan normaal. Maar winnen lukt zelden. Lordi is echt de enige grote uitzondering.

aERodynamIC schreef:
En zoals altijd is het na het festival hier altijd minder gezellig, dus ik zeg: tot volgend jaar, want ook dan ga ik zeker weer over tot een uitgebreide voorbeschouwing, hopelijk wederom samen met alle andere liefhebbers.

Zeiken en zeuren achteraf laat ik traditiegetrouw aan de liefhebbers daarvan.

Portugaaaaaaaaallllllll

Ja enorm bedankt voor de vele leuke voorbeschouwingen. Zo blij dat Portugal gewonnen heeft.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Valentina Monetta trouwens 1 punt in de halve finale. Dat lijkt een boodschap aan Siegel en Monetta.

En het publiek is genadeloos voor Australië, die zijn de gunfactor voorbij.

Wat ook opvalt is het verschil in jury en televoting voor België in de semi. Daar kun je echt heel goed zien dat Blance de gunfactor had van het publiek ondanks haar slechte prestatie.

Slechts 1 punt voor Valentina vind ik wel een beetje sneu, al is het terecht.

Poek schreef:
(quote)

Je kan ook zowel voor je land als voor je favoriete liedjes zijn.
Ja, ik zeg ook niet dat je maar voor één liedje mag zijn en dat dat per se jouw land moet zijn, maar om nou tegen je eigen inzending te zijn...

Onweerwolf schreef:
(quote)

Chevy stemt PVV?
Je kon er niet verder vanaf zitten, maar dat terzijde.

Ook Finland is trouwens door de jury uit de finale gehouden.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Je kon er niet verder vanaf zitten, maar dat terzijde.

Gelukkig beperkt je nationalisme zich tot wedstrijdjes.

Er waren hier maar 1 of 2 mensen die de Nederlandse inzending echt slecht vonden, verder was de tendens toch vooral dat het nummer wat saai was, maar enigszins gered werd doordat de meiden zo goed zingen. Plek 11 is wat mij betreft volgens verwachting en ook een reële uitslag

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Ook Finland is trouwens door de jury uit de finale gehouden.

En laten we Estland niet vergeten. Ik vond het al zo raar dat die niet door gingen.

Toch nog 1 ding: ik vind het vreselijk jammer dat Israël er mee stopt: heel wat jaren vaak verantwoordelijk voor mijn favoriete inzendingen.

kaj_666 schreef:
Misschien een hele gekke vraag, maar hoe ben je dan in dit topic verzeild geraakt?
Het verschijnt nogal vaak in de updates en ik geef alle goedlopende topics aan.

Nee, ik vind het altijd grappig om de landenstrijd te volgen. De liedjes kunnen mij over het algemeen gestolen worden.

Het is overigens een liedjeswedstrijd, niet per se een landenwedstrijd. Ik snap dat het daar vaak wel op uitdraait, maar het gaat voor veel mensen toch gewoon om het liedje
Ik vraag me af hoeveel dat er zijn. Het gaat toch over "Portugal" dat het ESF wint en "Nederland" dat 11e wordt. Net zoals "Portugal" en "Italië" de favorieten waren. Als het echt sec over de liedjes zou gaan, zou er ook niet zo moeilijk gedaan worden over het meedoen van "Australië", me dunkt.

Maar goed, het ging mij er vooral om dat wat meer liefde voor Nederlandse makelaardij best wel mag. Typisch Nederlands om de eigen inzending af te vallen. Overigens ook typisch Nederlands: klagen over niets.

aERodynamIC schreef:
Toch nog 1 ding: ik vind het vreselijk jammer dat Israël er mee stopt: heel wat jaren vaak verantwoordelijk voor mijn favoriete inzendingen.

Mee eens. Een van mijn favoriete landen op het festival. Nu zien we waarschijnlijk wel weer een heleboel toevoer aan Arabische landen op het ESF. Libanon was toch al bevestigd?

Was overigens een paar jaar geleden al sprake van, omdat de Israelische regering al jaren plant om de publieke omroep daar helemaal weg te bezuinigen. Toen zijn ze in afgeslankte vorm toch door gegaan, maar blijkbaar gaat ze nu toch weg. Het zou natuurlijk kunnen dat een commerciële Israelische zender EBU-lidmaatschap aan gaat vragen, maar dat kost wel geld.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Gelukkig beperkt je nationalisme zich tot wedstrijdjes.
Er is echt een wereld van verschil tussen nationalisme (een woord dat ik bewust niet gebruikt heb) en patriottisme.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Er is echt een wereld van verschil tussen nationalisme (een woord dat ik bewust niet gebruikt heb) en patriottisme.

Beide staan om mijn no go lijstje.

Aoibhin schreef:
Nu zien we waarschijnlijk wel weer een heleboel toevoer aan Arabische landen op het ESF. Libanon was toch al bevestigd?

Sorry, maar dat krijgt mijn sympathie dan toch echt niet. Nu opeens wel weer mee willen doen. Neuh.

Even na gelezen hoe het zit met Israel:

Het zit zo: De huidige publieke omroep is eigenlijk al opgeheven, de songfestivals zijn het enige wat ze nog hebben uitgezonden. Door een bezuiniging wordt de omroep opgevolgd door twee verschillende: een voor nieuws en een voor een gevarieerd programma. Die twee nieuwe organisaties zijn geen EBU-lid, omdat ze nieuw gecreeerd worden. Maar die kunnen wel EBU-lid worden natuurlijk. De vraag is echter of dat budgettair mogeliijk is. En hoe snel ze EBU-lid kunnen zijn. En of ze aan de eisen voldoen.

Conclusie: Volgend jaar waarschijnlijk geen Israel, de jaren daarna zijn een vraagteken.

Onweerwolf
Voor zover mij bekend zijn Libanon en Marokko nog niet bevestigd. Libanon was voor het laatst serieus met het ESC bezig in 2005.

Persoonlijk zou ik best een jaartje zonder Israël kunnen als we daar die twee landen voor terugkrijgen al blijft het jammer dat ze om politieke redenen niet mee willen doen als Israël wel meedoet.

Nog liever zou ik Luxemburg terugzien. En Monaco en Andorra en Slowakije. En een debuut voor Liechtenstein, Kosovo en Kazachstan.

dix
starbright boy schreef:

Conclusie: Volgend jaar waarschijnlijk geen Israel, de jaren daarna zijn een vraagteken.

Dus volgend jaar Marokko, Tunesië en Libanon, en in 2019 weer terug naar 'normaal'.
Tenzij Yasmine Hamdan meedoet en het feestje daarna in Beirut plaatsvindt...

Luxemburg komt al zeker niet terug. Heeft al dikwijls laten weten dat ze het leuk vinden dat de fans hen graag terug willen, maar Luxemburg heeft geen plek waar ze zo'n groot event als het songfestival vandaag is kunnen organiseren.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Sorry, maar dat krijgt mijn sympathie dan toch echt niet. Nu opeens wel weer mee willen doen. Neuh.

Mee eens hoor, het was alleen een constatering. En ik hoorde dus het gerucht dat Libanon al min of meer bevestigd is. Eerder wilde dat land ook al meedoen toen er even sprake was in 2005 dat Israël misschien niet mee zou doen.

Cerclezot schreef:
Luxemburg komt al zeker niet terug. Heeft al dikwijls laten weten dat ze het leuk vinden dat de fans hen graag terug willen, maar Luxemburg heeft geen plek waar ze zo'n groot event als het songfestival vandaag is kunnen organiseren.

Dat ligt iets genuanceerder. Luxemburg wil wel maar hikt tegen de kosten aan omdat die gebaseerd worden op het BBP en dat is bij Luxemburg nogal hoog, terwijl de omroep daar bijna een lokale zender is en niet al teveel budget heeft. Datzelfde komt ook de hoek kijken bij het organiseren bij winst, gebrek aan budget. Er zijn wel onderhandelingen geweest tussen EBU en Luxemburg over een terugkeer. Maar dat heeft niks opgeleverd.

Bij Monaco en Andorra speelt min of meer hetzelfde: De Monegaskische publieke omroep is nagenoeg opgeheven en die van Andorra heeft ook maar een minibudget. De kans op Andorra en Monaco lijkt veel kleiner dan Luxemburg.

Kazachstan zit het dichtst bij een debuut. Dat gaat binnen nu en een paar jaar wel gebeuren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.