menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
avatar van nclo
Helaas was ik gisteravond niet in staat om de finale te bekijken, want ik had een housewarmingparty en daar kon absoluut geen Eurovisie Songfestival op staan. Ik kreeg aldaar toch te horen dat Portugal de uiteindelijke winnaar was. Ik had op dinsdag bij de eerste performance het nummer al gehoord en beoordeeld dat ik het niet echt voelde. Echter, was ik bij thuiskomst net op tijd om het afsluitende optreden van onze Portugese vriend met zijn zus te bewonderen. Ik weet niet waardoor het kwam, maar opeens knapte er iets. Zowel hij als zijn zus hadden een uitstraling over zich heen wat niet hoorde op het Eurovisie Songfestival. Tussen al die bruidsparen, paardenstaarten en lopende banden was een klein, nogal deviante zanger met een net zo kleine fragiele stem degene die de show stal. En toen zijn zus het woord nam en begon te zingen, kwam er een stortvloed van emotie over mij heen. Ik kan met recht zeggen dat na drie keer luisteren dit een van de betere songfestival winnaars van de afgelopen jaren is. Hoewel de inzendingen over het algemeen dikke ruk was, was er nooit een betere winnaar. Chapeau Portugal en tot in Lissabon.

avatar van stoepkrijt
aERodynamIC schreef:
Ik vind Moldavië veel te hoog, maar daar was mijn moeder het niet met mij mee eens, dus dat zal dan ook wel kloppen
Een logische en juiste conclusie!

avatar van Aoibhin
stoepkrijt schreef:
(quote)
Een logische en juiste conclusie!


Moldavië was inderdaad super. Ik ben dat nummer ook nog meer gaan waarderen de afgelopen week. Dat het zo hoog zou scoren verbaasde me dan wel een beetje.

Erg tof ook dat de top 3 (Portugal, Bulgarije en Moldavië) allemaal hun beste resultaat ooit haalden.

avatar van stoepkrijt
In een split second schoot gisterenavond zelfs even de gedachte aan Chisinau 2018 door me heen. Dat zou wat geweest zijn.

avatar van stoepkrijt
De resultaten van de halve finales zijn inmiddels bekendgemaakt.
https://eurovision.tv/apex/image/b5f609fdf031a8b547322837553690f0?w=1280Opvallend aan halve finale 1: België stond op 13 bij de jury's, Cyprus overall op 5(!) en Georgië heeft op een haar na de finale gehaald.
https://eurovision.tv/apex/image/2ff34c9162012599ccd7962a77964df6?w=1280Opvallend aan halve finale 2: Nederland op 2 bij de jury, wauw! Denemarken heeft maar net aan de finale gehaald, ten koste van Servië en (verrassend) Zwitserland. En de afstraffing van San Marino is nog pijnlijker dan ik had gedacht.

avatar van Cerclezot
Ik las zonet op een facebookfanpagina van het Eurovisie Songfestival van een aantal Israëlliërs dat Israël wel zou meedoen volgend jaar maar met een andere omroep.

Laat het ons hopen, want Israël had toch wel heel leuke bijdragen.

Als Belg ben ik heel blij met het resultaat. Voor het derde jaar op een rij een top 10 plaats voor België. Hopelijk kan de VRT volgend jaar de lijn doortrekken.

De Romeo's hebben al laten weten dat ze graag willen gaan. Hopelijk kiest de VRT iets beter.

avatar van Snoeperd
Ik heb voor het tweede jaar op rij gekeken. En ook al zit er nog veel ruk tussen, heb ik erg genoten van vooral de nummers van Bulgarije, België en Portugal natuurlijk. Schitterende winner's speech ook van die Salvador.

De kwaliteit van de winnende liedjes is wel ferm omhoog gegaan. Vorig jaar natuurlijk 1944 van Jamala, wat ik nog steeds regelmatig opzet en dit jaar een mooi liedje in eigen taal. Hopelijk blijft deze trend zich voortzetten.

avatar van starbright boy
Cerclezot schreef:


De Romeo's hebben al laten weten dat ze graag willen gaan. Hopelijk kiest de VRT iets beter.


Ik kende ze niet en kon niet laten om het even op Youtube op te zoeken. Laten we het zo zeggen: Als de VRT een keer perse laatste wil worden in de halve finale hebben ze dit nog achter de hand..... Die 3,5 minuten krijg ik nooit meer terug:

"Vanavond ben ik weer je Romeo, Ik kom je halen in een cabrio, We gaan samen uit ons dak, in mijn strakke witte pak"

Het is een beetje van hetzelfde niveau als Dries Roelvink in Nederland. Die biedt zich ook elk jaar ongevraagd aan.

avatar van musicfriek
n0rules schreef:
Goed voorspelt dat Letland laatste is geworden.

Dat was ook mijn gedachte en in de andere halve finale San Marino laatste was ook niet zo moeilijk

avatar van stoepkrijt
Zoals verwacht spant Kroatië dit jaar de kroon qua verhouding tussen jury- en televotepunten: ruim 80% van hun punten is afkomstig van de mensen thuis. Kroatië wordt op de voet gevolgd door Roemenië en Hongarije.

avatar van tnf
tnf
musicfriek schreef:
(quote)

Dat was ook mijn gedachte en in de andere halve finale San Marino laatste was ook niet zo moeilijk


Zou het kwartje nu eindelijk vallen bij Valentina en Ralph Siegel?

Het was érg 'Tien om te zien' anno 1999.

avatar van stoepkrijt
starbright boy schreef:
"Vanavond ben ik weer je Romeo, Ik kom je halen in een cabrio, We gaan samen uit ons dak, in mijn strakke witte pak"


Het is een beetje van hetzelfde niveau als Dries Roelvink in Nederland. Die biedt zich ook elk jaar ongevraagd aan.
En nog een keer: Heb ik gisteren trouwens geen bericht van jou voorbij zien schieten waarin je Nederland een over-de-top-liedje aanraadt?

avatar van Edgar18
Zo goed als ik de winnaar vorig jaar vond zo beroerd vind ik hem dit jaar. Een duidelijk gevalletje van smaak want ik lees hier veel enthousiasme betreffende het Portugese liedje. We keken gisteravond bij mij thuis met een flinke groep en ook daar vond iedereen het een mooi lied en een terechte winnaar. Jammer genoeg kan ik er niet zo van genieten, ik vind het slaapverwekkende moeilijkdoenerij . Mijn persoonlijke favorieten Azerbeidzjan en Frankrijk vielen qua uitslag wat tegen. Nederland scoorde zoals verwacht en België bereikte een mooi resultaat. De hoge scores voor Zweden en Italië begrijp ik dan weer niet, doorsnee liedjes zonder spektakel. Het Roemeense jodelen kon ik stiekem wel waarderen, die had ik de top vijf wel gegund.

Al met al was het weer een vermakelijke avond.

PS. Zijn er meer mensen die de 'speech' van de Portugees bijzonder vervelend pedant vonden? Bah!

avatar van musicfriek
tnf schreef:
Zou het kwartje nu eindelijk vallen bij Valentina en Ralph Siegel?

Het was érg 'Tien om te zien' anno 1999.

Ja idd, dat nummer kon gewoon echt niet.. Verder valt me het enorme verschil op van Australie, 2e bij de jury en 15e (!) bij de televoters. Heeft de jury die enorme valse uithaal gemist ofzo?

avatar van starbright boy
De jury jureert een ander optreden een avond eerder. Kan zijn dat die uithaal er toen wel goed uitkwam.

stoepkrijt schreef:
Heb ik gisteren trouwens geen bericht van jou voorbij zien schieten waarin je Nederland een over-de-top-liedje aanraadt?


Ach mijn nachtelijke gedachtesprongen Maar laat ik benadrukken dat ik dat dus niet bedoel. Geen Dries in gele zwembroek ofzo.

In een latere post verduidelijk ik het iets: Ruslana meets Jedward

avatar van Cerclezot
musicfriek schreef:
(quote)

Ja idd, dat nummer kon gewoon echt niet.. Verder valt me het enorme verschil op van Australie, 2e bij de jury en 15e (!) bij de televoters. Heeft de jury die enorme valse uithaal gemist ofzo?


De jury stemt in de generale repititie en daar was wss geen valse uithaal

avatar van laxus11
Was erg gezellig weer hier in dit topic, tot volgend jaar

avatar van musicfriek
Cerclezot schreef:
De jury stemt in de generale repititie en daar was wss geen valse uithaal
Dat is waar ook, ze werden een dag eerder beoordeeld. Was ik even vergeten Ben nu een beetje aan het terugkijken en heb helemaal kippenvel van Hongarije nu, erg mooi gebracht zeg, had meer punten mogen krijgen van de jury. Maar een 8e plaats is erg netjes uiteindelijk.

avatar van Ataloona
laxus11 schreef:
Was erg gezellig weer hier in dit topic, tot volgend jaar


Eens. Ik keek even terug in de historie van dit topic en ik ben gewoon tot heden ESF 6 jaar afwezig geweest in dit topic. Hopelijk tot volgend jaar, en anders tot 2023.

avatar van aERodynamIC
stoepkrijt schreef:
De resultaten van de halve finales zijn inmiddels bekendgemaakt.

Had ik al veel eerder hier geplaatst

Pagina 372. Wel blijven opletten he. Maar ja als je Moldavië goed vindt snap ik dat dat niet altijd lukt

avatar van stoepkrijt
Aoibhin schreef:
Wat leuk dit! Hoe het publiek ook meedoet! Gaat echt wel meedoen om de hoge plekken.
Dat momentje was inderdaad prachtig! Zonde dat ze dat fragmentje niet hebben laten zien in de recap, dat had toch weer wat extra puntjes op kunnen leveren.

avatar van aERodynamIC
Edgar18 schreef:
Zo goed als ik de winnaar vorig jaar vond zo beroerd vind ik hem dit jaar Een duidelijk gevalletje van smaak

Jouw smaak kennende verbaast me dit juist

PS. Zijn er meer mensen die de 'speech' van de Portugees bijzonder vervelend pedant vonden? Bah!

Neen. Pedant? Dat zijn al die opmerkingen van Songfestival haters die overal weer hun zegje doen (FB en weet ik het wat). Sommigen vinden dat als je Songfestival kijkt niet meer serieus genomen kunt worden. Niks met het Songfestival hebben, maar wel doorlopend commentaar leveren. Dát is pedant.....

avatar van stoepkrijt
aERodynamIC schreef:
(quote)

Had ik al veel eerder hier geplaatst

Pagina 372. Wel blijven opletten he. Maar ja als je Moldavië goed vindt snap ik dat dat niet altijd lukt
Ik ben nog steeds aan het teruglezen. Wat een werk gaat daarin zitten zeg! Dit topic is ontploft gisteravond.

avatar van stoepkrijt
Ik lees trouwens dat een hoop mensen Duitsland vals vonden. Dat vond ik dus absoluut niet. Die schorre stem hoort er toch gewoon bij? Hoe dan ook: Erg jammer dat ze 25ste is geworden, ze had echt wel wat beter verdiend.

avatar van starbright boy
stoepkrijt schreef:
Ik lees trouwens dat een hoop mensen Duitsland vals vonden. Dat vond ik dus absoluut niet. Die schorre stem hoort er toch gewoon bij? Hoe dan ook: Erg jammer dat ze 25ste is geworden, ze had echt wel wat beter verdiend.


Draai de studioversie en de versie van gisteren maar eens achter elkaar. Het ging echt helemaal fout. Ze haalt in de tweede helft geen hoge noot meer en is bezig haar stem te verliezen. Als ze nog een nummer had moeten doen was ze haar hele stem kwijtgeraakt.

avatar van stoepkrijt
Poek schreef:
(embed)
Je bent niet de enige die daaraan zat te denken. En die choreografie van Zweden was toch zo origineel. Ja ja...

avatar van Onweerwolf
Edgar18 schreef:
PS. Zijn er meer mensen die de 'speech' van de Portugees bijzonder vervelend pedant vonden? Bah!


Yep. Hij had op zich mijn gunfactor nog maar na die speech was ik er wel klaar mee.

avatar van stoepkrijt
aERodynamIC schreef:
Lekkerste man: meneer Israël en de jodelrapper
Lekkerste vrouw: Alma
De jodelrapper?! Neem je ons nu in de zeik?

avatar van Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
(quote)
De jodelrapper?! Neem je ons nu in de zeik?


Nee, dat is echt Eric's smaak.

avatar van Edgar18
Is Alma van Frankrijk of van Roemenië, die vond ik allebei leuk!

aERodynamIC schreef:
Jouw smaak kennende verbaast me dit juist
Het zou me best moeten liggen inderdaad maar ik vind het ongelooflijk saai. Tijdens zijn optreden na afloop merkte ik dat ik na minder dan een minuut ongemerkt mijn telefoon pakte om eens te gaan kijken wat er nog meer gebeurt was in de wereld gisteravond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:28 uur

geplaatst: vandaag om 11:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.