Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 13:53 uur
Voorspelling met tussen haakjes de uitslag.
1. Bulgarije (2)
2. Portugal (1)
3. België (4)
4. Italië (6)
5. Roemenië (7)
6. Verenigd Koninkrijk (15)
7. Armenië (18)
8. Kroatië (13)
9. Zweden (5)
10. Azerbeidzjan (14)
11. Moldavië (3)
12. Frankrijk (12)
13. Cyprus (21)
14. Hongarije (8)
15. Polen (22)
16. Oekraïne (24)
17. Noorwegen (10)
18. Australië (9)
19. Nederland (11)
20. Israël (23)
21. Wit-Rusland (17)
22. Oostenrijk (16)
23. Denemarken (20)
24. Griekenland (19)
25. Duitsland (25)
26. Spanje (26)
Les voor volgend jaar: meer rekening houden met jury's.
1. Bulgarije (2)
2. Portugal (1)
3. België (4)
4. Italië (6)
5. Roemenië (7)
6. Verenigd Koninkrijk (15)
7. Armenië (18)
8. Kroatië (13)
9. Zweden (5)
10. Azerbeidzjan (14)
11. Moldavië (3)
12. Frankrijk (12)
13. Cyprus (21)
14. Hongarije (8)
15. Polen (22)
16. Oekraïne (24)
17. Noorwegen (10)
18. Australië (9)
19. Nederland (11)
20. Israël (23)
21. Wit-Rusland (17)
22. Oostenrijk (16)
23. Denemarken (20)
24. Griekenland (19)
25. Duitsland (25)
26. Spanje (26)
Les voor volgend jaar: meer rekening houden met jury's.

0
geplaatst: 14 mei 2017, 13:54 uur
Edgar18 schreef:
Is Alma van Frankrijk of van Roemenië, die vond ik allebei leuk!
Alma is die Française, Ilinca komt uit Roemenië.Is Alma van Frankrijk of van Roemenië, die vond ik allebei leuk!
0
geplaatst: 14 mei 2017, 14:06 uur
Dat ene punt voor San Marino komt trouwens uit Duitsland. Zou Ralph Siegel daar een fanclub hebben?
1
geplaatst: 14 mei 2017, 14:09 uur
Sommigen hier zouden het blijkbaar graag 'doen' op 17-jarige babygezichtjes. Daar hoor ik niet bij nee. Verschil in smaak moet er wezen

0
geplaatst: 14 mei 2017, 14:10 uur
Ik heb er gisteren erg van genoten. Jammer dat de eerste helft wat mij betreft een stuk sterker was dan de tweede, waardoor de meeste hoogtepunten al vroeg in de show kwamen.
Nadat vorig jaar voor het eerst sinds ik kijk mijn favoriete nummer van de avond ook daadwerkelijk won hebben we er dit jaar weer een sterke winnaar bij. Hopelijk is dit een trend die zich voor zal zetten. Want ondanks dat de ik de winnaarsspeech een tikkeltje arrogant vond heeft hij natuurlijk wel een punt. Al doen 'novelty acts' het ook nog steeds gewoon goed; zie Moldavië en Roemenië. Voor ieder wat wils denk ik dan maar.
Jammer dat ik dit jaar wederom niet heb aangehaakt aan alle voorpet maar ik heb de laatste jaren weinig behoefte om de nummers van tevoren te beluisteren en zo intensief met het songfestival bezig te zijn. Wel leuk om te zien dat het hier ieder jaar drukker wordt.
Nadat vorig jaar voor het eerst sinds ik kijk mijn favoriete nummer van de avond ook daadwerkelijk won hebben we er dit jaar weer een sterke winnaar bij. Hopelijk is dit een trend die zich voor zal zetten. Want ondanks dat de ik de winnaarsspeech een tikkeltje arrogant vond heeft hij natuurlijk wel een punt. Al doen 'novelty acts' het ook nog steeds gewoon goed; zie Moldavië en Roemenië. Voor ieder wat wils denk ik dan maar.
Jammer dat ik dit jaar wederom niet heb aangehaakt aan alle voorpet maar ik heb de laatste jaren weinig behoefte om de nummers van tevoren te beluisteren en zo intensief met het songfestival bezig te zijn. Wel leuk om te zien dat het hier ieder jaar drukker wordt.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 14:15 uur
Nog meer gekkigheid: 12 punten uit de televoting van Ierland voor Litouwen in de halve finale. En 10 punten uit Noorwegen. Uit alle andere landen samen 3 televote-punten.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 14:16 uur
Ik snap de kritiek op de speech niet zo. Velen schreeuwen altijd moord en brand hoe slecht de kwaliteit altijd is. Circusacts en weet ik wat voor termen altijd voorbij komen. De shows worden fel bekritiseerd, de kleding, 'we' sturen Tros-troep. enzovoort enzovoort.
Dan kaart een artiest dat aan en is het weer niet goed. Wat is het nou?
Van mij mogen de 'kermisacts' trouwens wel blijven want dat maakt het allemaal net even wat leuker als afwisseling op mijn 'normale' luistergedrag het hele jaar door.
Overigens was ik al lang klaar in dit topic voor dit jaar, dus moet ik me daar ook maar eens aan gaan houden
Dan kaart een artiest dat aan en is het weer niet goed. Wat is het nou?
Van mij mogen de 'kermisacts' trouwens wel blijven want dat maakt het allemaal net even wat leuker als afwisseling op mijn 'normale' luistergedrag het hele jaar door.
Overigens was ik al lang klaar in dit topic voor dit jaar, dus moet ik me daar ook maar eens aan gaan houden

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 14:18 uur
Ik vond dat 'ie helemaal geen punt had.
De tekst van het Portugese liedje is een verschrikkelijk cliché over een verloren liefde. Daar zit werkelijk waar geen enkele diepere boodschap achter. En dat hoeft ook helemaal niet maar dan net doen alsof jouw liedje objectief boven een liedje staat met een identieke clichématige tekst maar met een kleurige stage act ipv helemaal kaal is gewoon erg sneu en zeer, zeer pedant.
Ik vond het een hele dikke domper op een verder redelijke editie van het ESC.
Heel veel mensen rekenen nummers af op de act. Als de act naar jouw smaak over the top is dan is het nummer ook meteen kut terwijl dat gewoon los van elkaar staat. Een act kan iets toevoegen aan of wegnemen van het totaalplaatje maar het maakt een nummer niet slechter of beter. Tenzij je moeite hebt om te zingen omdat je op een trampoline of loopband staat natuurlijk.
De tekst van het Portugese liedje is een verschrikkelijk cliché over een verloren liefde. Daar zit werkelijk waar geen enkele diepere boodschap achter. En dat hoeft ook helemaal niet maar dan net doen alsof jouw liedje objectief boven een liedje staat met een identieke clichématige tekst maar met een kleurige stage act ipv helemaal kaal is gewoon erg sneu en zeer, zeer pedant.
Ik vond het een hele dikke domper op een verder redelijke editie van het ESC.
Heel veel mensen rekenen nummers af op de act. Als de act naar jouw smaak over the top is dan is het nummer ook meteen kut terwijl dat gewoon los van elkaar staat. Een act kan iets toevoegen aan of wegnemen van het totaalplaatje maar het maakt een nummer niet slechter of beter. Tenzij je moeite hebt om te zingen omdat je op een trampoline of loopband staat natuurlijk.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 14:20 uur
Ja, maar jij bent van de indianen en 17 jarige jongetjes die je kunt doen 
Dan snap ik dat je dit vindt

Dan snap ik dat je dit vindt

0
geplaatst: 14 mei 2017, 14:26 uur
Leuk om te zien dat O'G3NE ondanks de, vermoedelijk, valse start bij het jury optreden alsnóg zo goed gescoord heeft bij de jury votes. Verassende 12 punten van Roemenië. Leuk om te zien
Jammer dat de televoting zo tegenviel maar uiteindelijk zijn ze op een verdiende positie beland, al had ik de Top 10 nog leuker gevonden natuurlijk.
Denk dat de startpositie, en de onopvallendheid van het nummer aan de lage televoting heeft bijgedragen. Denk dat ze wat meer punten bij elkaar hadden kunnen sprokkelen als ze meer richting het einde van de show hadden gezeten.
Al met al een leuke show, en een verdiende winnaar. Leuk dat Portugal eindelijk een keer de winst pakt, al zullen ze daar zo blij mee zijn? Het jaar daarvoor deden ze nog niet mee vanwege financiële problemen
Jammer dat de televoting zo tegenviel maar uiteindelijk zijn ze op een verdiende positie beland, al had ik de Top 10 nog leuker gevonden natuurlijk.
Denk dat de startpositie, en de onopvallendheid van het nummer aan de lage televoting heeft bijgedragen. Denk dat ze wat meer punten bij elkaar hadden kunnen sprokkelen als ze meer richting het einde van de show hadden gezeten.
Al met al een leuke show, en een verdiende winnaar. Leuk dat Portugal eindelijk een keer de winst pakt, al zullen ze daar zo blij mee zijn? Het jaar daarvoor deden ze nog niet mee vanwege financiële problemen
0
geplaatst: 14 mei 2017, 17:06 uur
Naast het bekvechten over Joan nu ook bekvechten over elkaars mannenvoorkeuren. Ik vind het in ieder geval vermakelijk om te lezen. 

0
geplaatst: 14 mei 2017, 17:15 uur
Hij is inderdaad groot fan van Portugal. Weken terug las ik al een bericht van hem waarin hij het helemaal de hemel in prees.

Volgens mij had Mans Zelmerlow hem ook als een van de favorieten, en nog een oud-deelnemer die ik even ben vergeten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 17:55 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Naast het bekvechten over Joan nu ook bekvechten over elkaars mannenvoorkeuren. Ik vind het in ieder geval vermakelijk om te lezen.
Je bent zelf vermakelijk.

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 17:58 uur
Ik moet trouwens zeggen dat ik de drie presentatoren in de finale beter vond dan in de semi's. Ik vond ook de sketch met Mans best leuk gedaan. Voornamelijk vanwege Mans zelf overigens.
Desalniettemin waren ze toch stukken minder dan dat we gewend zijn de laatste jaren.
En hoewel ik best fan ben van Verka vond ik het uiteindelijk wel een beetje too much dit jaar en dat met name dat stuk halverwege de bekendmaking van de stemmen, dat was echt knap suf.
Desalniettemin waren ze toch stukken minder dan dat we gewend zijn de laatste jaren.
En hoewel ik best fan ben van Verka vond ik het uiteindelijk wel een beetje too much dit jaar en dat met name dat stuk halverwege de bekendmaking van de stemmen, dat was echt knap suf.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 19:43 uur
Ik denk echt dat Amar pelos dois inmiddels is uitgegroeid tot mijn favoriete Songfestival lied ooit. Alles kan nog veranderen in de toekomst, maar nog nooit heeft een liedje op het festival zoveel emoties in me los weten te maken.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 21:09 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vond ook de sketch met Mans best leuk gedaan. Voornamelijk vanwege Mans zelf overigens.
Dat vond ik ook. In ieder geval véél leuker dan de sketches met Verka tijdens de halve finales.Ik vond ook de sketch met Mans best leuk gedaan. Voornamelijk vanwege Mans zelf overigens.
Ik vond eigenlijk al haar bijdrages too much. Maar goed, ik heb het festival van Verka niet bewust meegemaakt, dus ik ben sowieso al geen fan. Dat speelt ook mee.
1
geplaatst: 14 mei 2017, 21:31 uur
stoepkrijt schreef:
Is dat zo? We gunnen elkaar met alle liefde elkaars voorkeuren, we zitten elkaar totaal niet in de weg zelfs

Ho ho ho, dat zijn wij. Nog even over Joan trouwens......
0
geplaatst: 14 mei 2017, 22:30 uur
Nu moet ik ook wel zeggen dat het wat mij betreft heel erg lastig was voor de presentatoren nadat Mans en Petra de lat vorig jaar heel hoog hebben gelegd, maar ook als ik ze afzet tegen andere jaren vond ik het magertjes. En die langste had enge ogen waar ik maar niet aan kon wennen 

1
geplaatst: 14 mei 2017, 22:46 uur
Zit nu de stemmen in detail te bekijken. De Nederlandse televoters stemden het allerminst op Spanje. De jury vond de Denen goed, maar de televoters hadden haar op de 23e plek (3e bij John Ewbank bijvoorbeeld).
In Belgie zetten de televoters ons op 2 en de jury op 19.
"Maar" twee van Cypriotische juryleden hebben Griekenland op 1, hetzelfde geldt voor de Griekse jury bij Cyprus.
Armenie zet traditioneel collectief Azerbeidzjan laatste en andersom.
Af en toe heb je jury's die zo verdeeld zijn dat een lijstje als dit (5e, 4e, 11e, 5e, 5e) 12 punten voor dat land oplevert.
Bij de televoting staan Spanje, Duitsland en Denemarken vaak helemaal onderaan. Oostenrijk veel minder maar die komt gewoon nooit hoog.
Oud-winnares Nicole vind Portugal het beste, daarna Italie en Noorwegen. Ze moest opvallend genoeg hebben niks hebben van Frankrijk (25e) en ook Roemenie en Griekenland vond ze niks.
In dictatuur Wit-Rusland zit een geanonimiseerde medewerker van een ministerie in de jury, die houdt wel van Nederland trouwens (4e), maar vind de Britten stout (25e).
Een 76-jarige Britse zanglerares zet Spanje op 2. O'Gene zet ze op 19. Ik zou er geen les nemen.
Echt heel leuk om naar te kijken.
https://eurovision.tv/event/kyiv-2017/grand-final/voting-details/
In Belgie zetten de televoters ons op 2 en de jury op 19.
"Maar" twee van Cypriotische juryleden hebben Griekenland op 1, hetzelfde geldt voor de Griekse jury bij Cyprus.
Armenie zet traditioneel collectief Azerbeidzjan laatste en andersom.
Af en toe heb je jury's die zo verdeeld zijn dat een lijstje als dit (5e, 4e, 11e, 5e, 5e) 12 punten voor dat land oplevert.
Bij de televoting staan Spanje, Duitsland en Denemarken vaak helemaal onderaan. Oostenrijk veel minder maar die komt gewoon nooit hoog.
Oud-winnares Nicole vind Portugal het beste, daarna Italie en Noorwegen. Ze moest opvallend genoeg hebben niks hebben van Frankrijk (25e) en ook Roemenie en Griekenland vond ze niks.
In dictatuur Wit-Rusland zit een geanonimiseerde medewerker van een ministerie in de jury, die houdt wel van Nederland trouwens (4e), maar vind de Britten stout (25e).
Een 76-jarige Britse zanglerares zet Spanje op 2. O'Gene zet ze op 19. Ik zou er geen les nemen.
Echt heel leuk om naar te kijken.
https://eurovision.tv/event/kyiv-2017/grand-final/voting-details/
0
geplaatst: 14 mei 2017, 23:37 uur
De Belgische jury kwam dit jaar ook uit Wallonië terwijl de televoting van Vlaanderen en Wallonië samen is. Daarnaast wonen er veel Nederlanders in België.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 23:53 uur
In het volgende artikel is berekend hoe de uitslag zou zijn geweest via het oude puntensysteem:
An Alternate Universe: Eurovision 2017 Under the Old Voting System - ESCXTRA
Ik vroeg het me al af, maar het blijkt dus echt zo te zijn: Salvador zou met het oude systeem het puntenrecord van Alexander Rybak hebben verslagen. Waar Rybak met 387 punten tot voor kort nog het hoogste puntenaantal ooit haalde, daar zou Salvador met 417 punten ruimschoots overheen zijn gegaan.
Opvallend is ook dat Nederland 10e zou zijn geworden in plaats van 11e (hetzelfde als met Douwe Bob vorig jaar). Voor België zou er niets veranderen; die waren sowieso 4e geworden.
An Alternate Universe: Eurovision 2017 Under the Old Voting System - ESCXTRA
Ik vroeg het me al af, maar het blijkt dus echt zo te zijn: Salvador zou met het oude systeem het puntenrecord van Alexander Rybak hebben verslagen. Waar Rybak met 387 punten tot voor kort nog het hoogste puntenaantal ooit haalde, daar zou Salvador met 417 punten ruimschoots overheen zijn gegaan.
Opvallend is ook dat Nederland 10e zou zijn geworden in plaats van 11e (hetzelfde als met Douwe Bob vorig jaar). Voor België zou er niets veranderen; die waren sowieso 4e geworden.
0
geplaatst: 15 mei 2017, 00:08 uur
Daaruit kun je ook lezen dat de steun voor Bulgarije ook enorm was. Die zat nota bene ook nog aardig dicht tegen het record aan als nummer 2. Alleen Zweden 2012 en 2015 en Rybak deden beter. Zelfs nummer 3 in deze stand (Zweden) haalt één punt meer dan Ell & Nikki.
0
Magick1
geplaatst: 15 mei 2017, 01:44 uur
Gisterenavond heb ik met vertraging het Eurosong-festival bekeken. Ik woon 7 tijdzones verder, waardoor het al diep middernacht was wanneer het begon. Aangezien ik moest werken de dag nadien, heb ik maar besloten om de nieuwsapps te laten voor wat ze zijn, en gewoon wat later te kijken.
Enkele conclusies:
Show:
Het presentatieduo vond ik best ik wel goed, de derde vond ik wel wat een zwaar Oekraiens accent hebben voor een presentator van internationaal festival.
Beste act van de avond:
Moldavie. Het mag dan wel wat cliche zijn, het kwam wel goed over. Ik geef mijn twaalf punten voor hun silly danspasje, de saxofoon, het zelfvertrouwen.
Winnaar van de avond:
Portugal. De song is wat magertjes, ik hoor niet wat anderen er blijkbaar in horen. De zanger vind ik toch wel wat pretentieus en gemaakt overkomen.
Belgie:
Ze deed het beter dan in de halve finale, maar nog steeds was het nog niet wat het moest zijn. Ik denk dat Belgie tevreden mag zijn met de vierde plaats.
Niveau van de acts:
Ergens ben ik al blij dat het allemaal wat minder clownesk is dan 10 jaar geleden. Veel goede zangers, maar de meesten hadden geen goed nummer. Het is volgens mij een erg mager jaar, de enige song die ik later wel nog eens zal afspelen is Blanche - City Lights.
Enkele conclusies:
Show:
Het presentatieduo vond ik best ik wel goed, de derde vond ik wel wat een zwaar Oekraiens accent hebben voor een presentator van internationaal festival.
Beste act van de avond:
Moldavie. Het mag dan wel wat cliche zijn, het kwam wel goed over. Ik geef mijn twaalf punten voor hun silly danspasje, de saxofoon, het zelfvertrouwen.
Winnaar van de avond:
Portugal. De song is wat magertjes, ik hoor niet wat anderen er blijkbaar in horen. De zanger vind ik toch wel wat pretentieus en gemaakt overkomen.
Belgie:
Ze deed het beter dan in de halve finale, maar nog steeds was het nog niet wat het moest zijn. Ik denk dat Belgie tevreden mag zijn met de vierde plaats.
Niveau van de acts:
Ergens ben ik al blij dat het allemaal wat minder clownesk is dan 10 jaar geleden. Veel goede zangers, maar de meesten hadden geen goed nummer. Het is volgens mij een erg mager jaar, de enige song die ik later wel nog eens zal afspelen is Blanche - City Lights.
2
geplaatst: 15 mei 2017, 16:07 uur
Ik vond de inzending van Portugal eerst nog wel sympathiek, maar om op het Songfestival een toespraak te gaan geven over hoe belangrijk het is dat 'echte' muziek ook kan winnen, vind ik nogal gemakkelijk en heel erg flauw. Als je het echt niets vindt, blijf dan gewoon thuis.
0
Martial
geplaatst: 15 mei 2017, 17:04 uur
De vele kenners hiero hebben het nummer van Noorwegen best wel onderschat met een te lage notering in hun favoriete lijstjes.
Een radiohit kan het best wel worden denk ik.
Wat betreft volgend jaar mag Eva Simons het wel eens proberen van mij en wat leven in de brouwerij kan geen zeker geen kwaad ipv steeds keurig binnen de lijntjes te blijven.
Een radiohit kan het best wel worden denk ik.
Wat betreft volgend jaar mag Eva Simons het wel eens proberen van mij en wat leven in de brouwerij kan geen zeker geen kwaad ipv steeds keurig binnen de lijntjes te blijven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.