menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
avatar van Aoibhin
Wat me vooral zo stoort in deze fittie is dat geen van de heren van BLØF iets heeft gezegd over het onderwerp van het nummer en de ziekte van de moeder, maar OG3NE en paps beginnen daar nu zelf over. Ik vind het wel een beetje laag dat ze zich zo verschuilen achter die ziekte en het als een soort censuurmiddel inzetten omdat ze niet met kritiek om lijken te kunnen gaan.
Het is uiteraard heel erg wat de familie moet doorstaan, maar dat betekent niet dat er nooit kritiek mag komen op wat ze doen, zeker niet als de uitspraken waar ze over vallen niets met die situatie te maken hebben.

Die opmerking over die royalties was wat onhandig. Zelf denk ik ook echt niet dat dit mee heeft gespeeld in de keuze. Toch hadden OG3NE en paps dat gewoon op een normale manier kunnen weerleggen.
Maar wat Paskal Jakobsen zegt is toch gewoon zijn eigen mening? Dat hij zijn eigen liedje beter vond is best te begrijpen, en laten we nou niet doen alsof Lights and Shadows een zo moeilijk te evenaren pareltje is.

avatar van Poek
johan de witt schreef:
Hoezo, die Peter beschuldigt ze toch ongegrond ergens van?


De vader doet niet echt moeite om het eventueel ongegronde te weerleggen....

De suggestie dat de selectie niet puur op kwaliteit van het liedje gedaan is lijkt toch een kern van waarheid te hebben.

avatar van starbright boy



RIP Sandra Reemer

avatar van Cerclezot
Het Eurovisie Songfestival vindt in 2018 plaats op 8,10 en 12 mei in Lissabon. Nog 287 dagen te gaan dus.

avatar van aERodynamIC
Leuke stad Lissabon. Was er ruime een week geleden voor de eerste keer.

Voor het eerst een halve finale op Hemelvaartsdag.

avatar van Onweerwolf
Ik ga wel weer kijken volgend jaar, denk ik.

avatar van dix
dix
Ik meld me een dag later wel

avatar van GrafGantz
Eurovision 2017 winner Salvador Sobral 'in intensive care' - NME

“He’s in very good hands,” an anonymous surgeon told the publication. “Just like any other patient, Sobral is at the mercy of the list of patients waiting for an organ donation. It is literally [a case of] waiting for someone to die and depends on the number of patients who are ahead of him on the list. “

avatar van Cerclezot
Zo meteen wordt in Van Gils En Gasten bekend gemaakt wie België gaat vertegenwoordigen. Laat ons hopen op een goede naam, want 3 jaar op een rij top 10 mag wel 4 jaar worden.

avatar van Cerclezot
Laura Groeseneken gaat voor België.

avatar van aERodynamIC
Cerclezot schreef:
Laura Groeseneken gaat voor België.

De omschrijving klinkt al goed. België heeft door hoe het moet. Ik vrees dat wij weer iets Tros-achtigs gaan krijgen.

Ze brengt onder de naam Sennek een moderne mix van soul, electronica en pop. Gewerkt met Ozark Henry. Dat belooft wat.


avatar van Joy4ever
aERodynamIC schreef:
Ik vrees dat wij weer iets Tros-achtigs gaan krijgen.

Ik vrees met je mee...

Grote Nederlandse namen zeggen "nee" tegen ESF

avatar van Poek
Maan wil overigens ook (nog) niet.

avatar van Onweerwolf
Dat DJ met zangeres verhaal is op zich best een redelijk idee maar volgens mij zijn er ook wel underground acts die dat zouden kunnen en willen. Daar heb je echt geen Martijn Garrits of een van die andere clowns voor nodig.

Met name ook omdat wel is gebleken dat subtielere elektronica net zo goed of inmiddels juist meer kans maakt dan stadion beats. Volgens mij is het vat dat Oekraïne in 2016 open trok nog niet leeg.

Innovatie en/of authenticiteit lijken de laatste jaren punten te scoren.

(Terwijl ik dit schrijf krijg ik een NOS push dat Catalonië zichzelf onafhankelijk heeft verklaard. Politiek gezien heb ik geen sterke mening maar als ESC fan zeg ik "Ja, graag!" ).

avatar van aERodynamIC

Ach grote namen boeien me niet zo.

Het gaat om het nummer en helaas sturen we vaak van die middelmatige nummers. Wees eens creatief en durf (doen de Belgen ook en met terecht succes).

Gezien het artikel ijkt het er op dat ze dat zelf nu ook inzien. Afwachten dus maar.

avatar van Cerclezot
Hoogst waarschijnlijk geen Macedonië op het Eurovisie Songfestival 2018

Eurosong.be

avatar van stoepkrijt
Dat klinkt veelbelovend! Dit lijkt me ook wel een soort liedje dat het goed kan gaan doen, dus hopelijk schrijft ze voor het Songfestival ook zoiets. Of ze laat het schrijven, ook goed.

avatar van stoepkrijt
Onweerwolf schreef:
(Terwijl ik dit schrijf krijg ik een NOS push dat Catalonië zichzelf onafhankelijk heeft verklaard. Politiek gezien heb ik geen sterke mening maar als ESC fan zeg ik "Ja, graag!" ).
Als ESC-fan zeg ik: alsjeblieft niet! Voortaan twee Spaanse draken per jaar, dat kan ik niet aan.

avatar van Cerclezot
Ik heb ook liever geen twee Spaanse draken per jaar. Al viel het dit jaar nog mee.


avatar van aERodynamIC
Het zijn nog geruchten, maar als zangeres juich ik het toe. Nu wel een goed nummer dan!

https://www.ad.nl/show/within-temptation-zangeres-sharon-den-adel-serieuze-optie-songfestival~a24b5c24/

Ze heeft al eens een uitstapje gemaakt met Armin van Buuren (maar die zullen ze wel niet kunnen betalen).



avatar van Joy4ever
Dit zou ik super tof vinden. Zij of Anneke van Giersbergen. Pakken we ook gelijk een karrenvracht punten uit het Oostblok.

avatar van aERodynamIC
Joy4ever schreef:
Dit zou ik super tof vinden. Zij of Anneke van Giersbergen. Pakken we ook gelijk een karrenvracht punten uit het Oostblok.

Anneke zou ik zeker ook waarderen, en dat van die punten? Dat viel bij Anouk ook nog wel mee alhoewel het altijd een beetje helpt.

Maar hoe dan ook: als het nummer suf is dan maakt het geen drol uit wie het staat te zingen. We sturen over het algemeen artiesten die kunnen zingen (doen andere landen wel eens anders), maar de liedjes zijn altijd zo kleurloos.

avatar van Cerclezot
Sharon den Adel op het songfestival zou echt de max zijn.

avatar van Aoibhin
Ik hoop ook heel erg dat de geruchten kloppen, maar persoonlijk denk ik toch dat het aankomende statement weinig met het ESF te maken gaat hebben. Tenzij ik het me verkeerd herinner, was Sharon altijd vrij duidelijk in dat ze absoluut niet zelf op het Songfestivalpodium wil staan. Wel gaf ze aan best eens een keer een nummer te willen schrijven, maar daar droop het enthousiasme ook niet vanaf.

Het kan natuurlijk zijn dat ze zich bedacht heeft, en dat hoop ik wel, maar vooralsnog denk ik dat ze aan gaat kondigen de band te verlaten.

avatar van Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Anneke zou ik zeker ook waarderen, en dat van die punten? Dat viel bij Anouk ook nog wel mee alhoewel het altijd een beetje helpt.


Ik denk dat Sharon Den Adel vele malen populairder is in de rest van Europa dan Anouk.

avatar van aERodynamIC
Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Anouk was toch enigszins bekend in de noordelijke landen toen?

Maar nogmaals: het gaat toch echt om het nummer dus zelfs al zou ze gaan blijft het nog even afwachten waarmee dan wel. En inderdaad weten we niet of zij de kandidaat gaat worden (ik zou het wel te gek vinden).

avatar van Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Ik heb geen flauw idee eigenlijk. Anouk was toch enigszins bekend in de noordelijke landen toen?

Maar nogmaals: het gaat toch echt om het nummer dus zelfs al zou ze gaan blijft het nog even afwachten waarmee dan wel. En inderdaad weten we niet of zij de kandidaat gaat worden (ik zou het wel te gek vinden).


Als je bijvoorbeeld kijkt op Wikipedia naar de posities die de albums van WT in het buitenland halen en die van Anouk dan wordt het snel duidelijk. Alle albums van WT hebben bijvoorbeeld in de top 10 van Duitsland gestaan. Van Anouk haalde één plaat de 70e positie oid.

Uiteraard gaat het om het lied. Als het iets met een DJ is dan hopelijk beter dan dat nummer van die Van Buuren want dat was echt flets.

Toch denk ik dat Sharon sowieso wel meer niet-reguliere ESC fans zal trekken dan Anouk heeft gedaan. Ik vermoed dat de open-minded metal en goth vleermuisjes hun beltegoed wel aan haar willen besteden.

Ze zou wel de eerste ESC deelnemer worden met wie ik wel eens heb gesproken.

avatar van dix
dix
Maar het wordt Waylon. Die heeft het niet zo op werkende vrouwen dus laat ie Ilse deze keer lekker thuis.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:02 uur

geplaatst: vandaag om 15:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.