Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2017, 10:15 uur
Teaser filmpje:
Ongetwijfeld Waylon in dit filmpje. Tenzij er een twist komt en hij straks een van zijn Voice pupillen gaat aankondigen, kunnen we ervan uitgaan dat hij straks voor Nederland uit gaat komen.
Ik zou het een prima keuze vinden. Wellicht is het iets te snel na zijn vorige deelname en zijn nummers vind ik ook een beetje wisselvallig, maar dat hij een goed optreden neer kan zetten staat vast.
Ook zou hij er wel erg op gebrand zijn straks om in ieder geval zijn tweede plaats met Ilse te evenaren.
Ongetwijfeld Waylon in dit filmpje. Tenzij er een twist komt en hij straks een van zijn Voice pupillen gaat aankondigen, kunnen we ervan uitgaan dat hij straks voor Nederland uit gaat komen.
Ik zou het een prima keuze vinden. Wellicht is het iets te snel na zijn vorige deelname en zijn nummers vind ik ook een beetje wisselvallig, maar dat hij een goed optreden neer kan zetten staat vast.
Ook zou hij er wel erg op gebrand zijn straks om in ieder geval zijn tweede plaats met Ilse te evenaren.
0
geplaatst: 9 november 2017, 16:13 uur
Het is inmiddels ook al bevestigd. En ook al een reactie van Waylon zelf:
Nieuws detail » Nieuws » Songfestival - songfestival.avrotros.nl
Hopen dan maar voor jou Onweerwolf dat hij meteen wint volgend jaar; dan gaat hij niet nog een keer.
Vooralsnog ben ik blij met de keuze. Ik krijg ook niet het idee dat hij perse de vorige deelname wil nabootsen. En we hebben wel vaker artiesten gestuurd die aangaven te willen winnen, maar ik denk dat het voor hem ook echt wel mogelijk moet zijn mits een geweldig lied.
Nieuws detail » Nieuws » Songfestival - songfestival.avrotros.nl
Hopen dan maar voor jou Onweerwolf dat hij meteen wint volgend jaar; dan gaat hij niet nog een keer.

Vooralsnog ben ik blij met de keuze. Ik krijg ook niet het idee dat hij perse de vorige deelname wil nabootsen. En we hebben wel vaker artiesten gestuurd die aangaven te willen winnen, maar ik denk dat het voor hem ook echt wel mogelijk moet zijn mits een geweldig lied.
1
geplaatst: 9 november 2017, 18:09 uur
Ondanks dat ik geen groot fan van Waylon ben vind ik de keuze niet verkeerd. Iedereen kent hem nog wel van dat grote succes dat Nederland ineens had. Ziet er niet verkeerd uit (ook al is het mijn smaak niet), is toch wat eigenzinnig en dat ontbreekt bij NL-inzendingen nogal eens.
Maar nog steeds: eerst het nummer maar eens horen (schijnt nog te moeten worden geschreven en dat vind ik al wat tricky). En waar ik wel een beetje bang voor ben is een soort Douwe Bob-achtig iets. Weer richting country weten we nu wel voor Nederland.
Het is trouwens al wel een paar keer voorgekomen dat artiesten die eerst tweede werden later wonnen (Carola, Linda Martin). Maar ook andersom: denk aan het debacle met Dana International en Selma.
Stap 1, de artiest, vind ik vooralsnog prima.
Stel je voor dat we de schele, valszingende indiaan van Onweerwolf opnieuw voorgeschoteld zouden krijgen
Maar nog steeds: eerst het nummer maar eens horen (schijnt nog te moeten worden geschreven en dat vind ik al wat tricky). En waar ik wel een beetje bang voor ben is een soort Douwe Bob-achtig iets. Weer richting country weten we nu wel voor Nederland.
Het is trouwens al wel een paar keer voorgekomen dat artiesten die eerst tweede werden later wonnen (Carola, Linda Martin). Maar ook andersom: denk aan het debacle met Dana International en Selma.
Stap 1, de artiest, vind ik vooralsnog prima.
Stel je voor dat we de schele, valszingende indiaan van Onweerwolf opnieuw voorgeschoteld zouden krijgen

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2017, 18:13 uur
Die ziet er iig een stuk aantrekkelijker uit dan die engerd uit Apeldoorn.
0
geplaatst: 9 november 2017, 20:04 uur
Ik zag hem daarnet in De Wereld Draait Door, van het woord bescheiden heeft hij waarschijnlijk nog nooit gehoord.
0
geplaatst: 9 november 2017, 20:40 uur
Cerclezot schreef:
Ik zag hem daarnet in De Wereld Draait Door, van het woord bescheiden heeft hij waarschijnlijk nog nooit gehoord.
Ik heb het niet gezien. Verbaast me niks. Mijn type is het niet, maar toch helpt het vaak wel om de spotlights op je gericht te krijgen in het circus dat het Eurovisie Songfestival is. Een beetje een winnaarsmentaliteit op je af laten stralen. Je hebt het ze vaker zien doen in het verleden.
0
geplaatst: 9 november 2017, 21:04 uur
Waylon is inderdaad alles behalve bescheiden; is hij ook nooit geweest. Qua persoonlijkheid is het niet helemaal mijn type, maar ik vind zijn houding wel heel goed. Hij wil echt héél graag winnen.
Dat gesprek in DWDD was wel echt heel slecht overigens. Als je iets zo vreselijk vind, waarom besteed je er als programma dan aandacht aan? Het halve gesprek was Waylon die zichzelf moest verdedigen voor zijn keuze om deel te nemen.
Dat gesprek in DWDD was wel echt heel slecht overigens. Als je iets zo vreselijk vind, waarom besteed je er als programma dan aandacht aan? Het halve gesprek was Waylon die zichzelf moest verdedigen voor zijn keuze om deel te nemen.
0
geplaatst: 9 november 2017, 21:30 uur
Even wat anders: Hans Vermeulen zat achter de piano bij Bernadette's Sing Me a Song.
RIP Hans Vermeulen
RIP Hans Vermeulen
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2017, 21:56 uur
Ik zal geen oordeel vellen voor ik het liedje heb gehoord maar qua uitstraling valt 'ie zo'n beetje tussen 3JS en Trijntje Oosterhuis in. Een op en top 13-in-het-dozijn Troskompas cowboy. Daar zitten ze in het buitenland echt niet op te wachten.
0
geplaatst: 9 november 2017, 22:04 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zal geen oordeel vellen voor ik het liedje heb gehoord maar qua uitstraling valt 'ie zo'n beetje tussen 3JS en Trijntje Oosterhuis in. Een op en top 13-in-het-dozijn Troskompas cowboy. Daar zitten ze in het buitenland echt niet op te wachten.
Dachten ze in 2014 toch echt anders over (en nee het was echt niet alleen Ilse die dat voor elkaar kreeg: genoeg zwijmelende dames en heren die hem wel zagen/zien zitten)

En ja ik weet dat jij The Common Linnets niks vond, maar het werd wel mooi tweede. We willen toch winnen? Ik vind het niet erg als Nederland wint met een nummer dat mijn smaak niet is.
Ik zie ook in overgrote meerderheid positieve geluiden over het feit dat hij gaat. Mag jij het wel niks vinden, maar je laat je eigen negativiteit over de man iets te veel de boventoon voeren denk ik.
Ik moet die hele Waylon ook niet en kan weinig met zijn (solo-) muziek, maar neutraal bekijkend vind ik het toch echt geen slechte keuze ook al zag ik Sharon den Adel graag ons land vertegenwoordigen.
Zijn houding vind ik alvast goed. Voor de winst en anders niks.
Nu wachten op het nummer, Nederland kennende vrees ik daar wel voor. Zal wel weer zo'n veilig muziekje worden. Ik vrees daar wel voor het Tros-effect.
Overigens is Israël toch gewoon van de partij in 2018

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2017, 22:12 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind het niet erg als Nederland wint met een nummer dat mijn smaak niet is.
Ik vind het niet erg als Nederland wint met een nummer dat mijn smaak niet is.
Daar staan we absoluut haaks in. 2e worden met dat vreselijke nummer in 2014 was met afstand mijn minst leuke ESC ervaring.
Nederland mag best weer eens winnen, hoeft niet. Maar gebeurt het dan wel graag met iets dat terecht wint.
(Ik hou absoluut niet van nationalisme, ik wil dat het liedje wint dat het beste is, onafhankelijk van uit welk land dat komt.)
0
geplaatst: 9 november 2017, 22:53 uur
TROSkompas cowboy? Ik vind Waylon dus echt helemaal geen TROS type.
Ik ben hoe dan ook blij als Nederland wint, maar doe dat wel veel liever met een goed nummer, zelfs al is het niet helemaal mijn smaak. Ik zou wél balen als Nederland met een zwak nummer onterecht wint. Het is niet altijd makkelijk te zeggen wanneer iets persoonlijke smaak is en wanneer het echt zwak is, maar als een land hoog eindigt (en niet fraudeert) doet het toch iets goed.
Calm After the Storm kwam trouwens veel meer uit de koker van Ilse; Waylon heeft er zelfs niet eens aan meegeschreven. Hij heeft veel bijgedragen aan het succes van het optreden, maar ik kan me uitgerekend in zijn geval dan ook wel voorstellen dat hij het nog een keer wil proberen met zijn eigen creatieve inbreng. Van de twee was hij ook juist degene die altijd graag naar het ESF heeft gewild, dus ik kan me van hem voorstellen dat hij deze deelname wel nodig heeft om echt te laten zien wat hij kan zonder Ilse's inbreng.
Ik moet zeggen dat ik Waylon's muziek erg wisselvallig vind. Er zitten goede nummers tussen, maar ook heel veel nietszeggende liedjes die je zo weer vergeet. Dat hij wel echt heel erg erop gebrand is om het juiste nummer te vinden (wat desnoods nog door een ander geschreven kan worden) vind ik positief, maar garantie geeft het natuurlijk nooit. Ik had dan ook gehoopt dat AVROTROS dit jaar in eerste instantie het lied zou selecteren, maar jammer genoeg wordt toch weer eerst de artiest gekozen.
Ik vrees dan weer veel minder het TROS effect; Waylon, wat je verder ook van hem vindt, is wel een echte artiest die zich niet zonder flauw benul een liedje laat aansmeren. Hij draait al jaren mee en weet wat voor muziek bij hem past. Hoe dan ook vind ik hem niet in de TROS stal passen, maar daar ben ik hier schijnbaar de enige in.
Ik ben hoe dan ook blij als Nederland wint, maar doe dat wel veel liever met een goed nummer, zelfs al is het niet helemaal mijn smaak. Ik zou wél balen als Nederland met een zwak nummer onterecht wint. Het is niet altijd makkelijk te zeggen wanneer iets persoonlijke smaak is en wanneer het echt zwak is, maar als een land hoog eindigt (en niet fraudeert) doet het toch iets goed.
Calm After the Storm kwam trouwens veel meer uit de koker van Ilse; Waylon heeft er zelfs niet eens aan meegeschreven. Hij heeft veel bijgedragen aan het succes van het optreden, maar ik kan me uitgerekend in zijn geval dan ook wel voorstellen dat hij het nog een keer wil proberen met zijn eigen creatieve inbreng. Van de twee was hij ook juist degene die altijd graag naar het ESF heeft gewild, dus ik kan me van hem voorstellen dat hij deze deelname wel nodig heeft om echt te laten zien wat hij kan zonder Ilse's inbreng.
Ik moet zeggen dat ik Waylon's muziek erg wisselvallig vind. Er zitten goede nummers tussen, maar ook heel veel nietszeggende liedjes die je zo weer vergeet. Dat hij wel echt heel erg erop gebrand is om het juiste nummer te vinden (wat desnoods nog door een ander geschreven kan worden) vind ik positief, maar garantie geeft het natuurlijk nooit. Ik had dan ook gehoopt dat AVROTROS dit jaar in eerste instantie het lied zou selecteren, maar jammer genoeg wordt toch weer eerst de artiest gekozen.
Ik vrees dan weer veel minder het TROS effect; Waylon, wat je verder ook van hem vindt, is wel een echte artiest die zich niet zonder flauw benul een liedje laat aansmeren. Hij draait al jaren mee en weet wat voor muziek bij hem past. Hoe dan ook vind ik hem niet in de TROS stal passen, maar daar ben ik hier schijnbaar de enige in.
0
geplaatst: 9 november 2017, 23:29 uur
Onweerwolf schreef:
2e worden met dat vreselijke nummer in 2014 was met afstand mijn minst leuke ESC ervaring.
2e worden met dat vreselijke nummer in 2014 was met afstand mijn minst leuke ESC ervaring.
Yep, we staan haaks tegenover elkaar.
Zo kan ik echt nog steeds niet begrijpen wat je zo goed vond aan die indiaan. Dat was pas horror. We vinden het festival allebei leuk, en dan houdt het volgens mij op. We zijn het vaak niet met elkaar eens. Onze smaken verschillen vaak enorm hier. Maar ook dat is Songfestival

En natuurlijk is winnen met een lied waar je achter staat net even leuker. Maar zelfs ik had kunnen leven met winst voor Joan. Kan ik met gemak zeggen, want dat nummer was zo beroerd en werd zo bedroevend slecht uitgevoerd dat het toch geen kans maakte. En dat gaat voor nog een paar van die miskleunen op (Shalalie en consorten).
Wat dat aan gaat volg ik Aoibhin altijd een heel stuk beter qua festival mening

Gelukkig beleven we wel op eigen wijze plezier aan het jaarlijks terugkerende festijn, dat nu weer op gang begint te komen.
0
geplaatst: 10 november 2017, 00:03 uur
Wat heerlijk dat het zo vroeg al weer begint
. Voor mijn gevoel is het afgelopen festival pas net voorbij.
Ik kan overigens heel goed begrijpen dat een nummer waar je echt een pleurishekel aan hebt dat uitgerekend voor je eigen land wint nogal frustrerend kan zijn. Ik heb dat dus met Ding-a-Dong; voor mijn tijd, maar omdat het de laatste Nederlandse winnaar was hoor je dit lied rond het Songfestival vrij veel. Ik kan dat lied niet uitstaan, en alleen al daarom hoop ik al bij elk redelijk nummer dat het gaat winnen en Ding-a-Dong wat meer op de achtergrond verdwijnt.
Ik vond het nummer van Joan in combinatie met haar uitstraling en entourage op zich nog helemaal niet zo slecht, maar het optreden in Baku was wel echt belabberd.
. Voor mijn gevoel is het afgelopen festival pas net voorbij.Ik kan overigens heel goed begrijpen dat een nummer waar je echt een pleurishekel aan hebt dat uitgerekend voor je eigen land wint nogal frustrerend kan zijn. Ik heb dat dus met Ding-a-Dong; voor mijn tijd, maar omdat het de laatste Nederlandse winnaar was hoor je dit lied rond het Songfestival vrij veel. Ik kan dat lied niet uitstaan, en alleen al daarom hoop ik al bij elk redelijk nummer dat het gaat winnen en Ding-a-Dong wat meer op de achtergrond verdwijnt.
Ik vond het nummer van Joan in combinatie met haar uitstraling en entourage op zich nog helemaal niet zo slecht, maar het optreden in Baku was wel echt belabberd.
0
Martial
geplaatst: 10 november 2017, 11:36 uur
Ook Waylon gaat "ons" niet aan de overwinning helpen in 2018 en de keuze voor Waylon vind ik overigens pure armoe, maar Waylonnetje ziet zichzelf al in de finale staan las ik

0
geplaatst: 10 november 2017, 13:46 uur
Brrr, Waylon.. meneer is nogal zeker van zijn zaak, moet het nog zien.. Had ik liever Sharon den Adel zien gaan 

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2017, 15:26 uur
Martial schreef:
pure armoe
pure armoe
Dat is inderdaad het gevoel wat ik er ook bij krijg. Ze konden geen echte grote artiesten strikken en ze durven ook niet een innovatieve act uit de underground een kans te geven dus dan maar die sjap die ook toevallig op het podium stond toen we een keer succesvol waren.
0
geplaatst: 10 november 2017, 17:09 uur
Daar zit zeker wat in, maar op Maan en consorten zit ik al helemaal niet te wachten en wat als Jan Smit eens wil gaan?
Over Sharon zijn we het allemaal wel eens denk ik. Maar nogmaals: het is en blijft toch vooral het nummer en hoe het in beeld gebracht gaat worden.
Ja dat heb ik ook. Voelt wel raar. Heb ik andere jaren veel minder, maar ja de Sint komt ook al weer bijna aan
En voor wat betreft Joan, Onweerwolf en mijzelve.......... dat kan niet vroeg genoeg opnieuw opstarten. Dat is ook traditie
Over Sharon zijn we het allemaal wel eens denk ik. Maar nogmaals: het is en blijft toch vooral het nummer en hoe het in beeld gebracht gaat worden.
Aoibhin schreef:
. Voor mijn gevoel is het afgelopen festival pas net voorbij.
. Voor mijn gevoel is het afgelopen festival pas net voorbij. Ja dat heb ik ook. Voelt wel raar. Heb ik andere jaren veel minder, maar ja de Sint komt ook al weer bijna aan

En voor wat betreft Joan, Onweerwolf en mijzelve.......... dat kan niet vroeg genoeg opnieuw opstarten. Dat is ook traditie

1
geplaatst: 10 november 2017, 17:14 uur
Heerlijk al die (voor)oordelen voordat er ook maar iets bekend is over het nummer. Met het goede liedje kan bijna iedereen zo'n festival winnen.
Waylon kan zuiver zingen en zwoel in de camera kijken, het goede liedje erbij en hij doet gewoon mee bij de bovenste tien.
Waylon kan zuiver zingen en zwoel in de camera kijken, het goede liedje erbij en hij doet gewoon mee bij de bovenste tien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2017, 17:49 uur
Waylon kan inderdaad prima zingen, hij is immers zo'n Idols/X-factor/Dinges deelnemer. Die worden geselecteerd op een combinatie van looks en fatsoenlijk kunnen zingen. Een goed liedje kunnen schrijven is niet relevant en laten we wel wezen; wat Waylon en zijn medecomponisten tot nu toe hebben laten zien is niet echt bijzonder. Degelijk maar meer ook niet.
Laten we niet vergeten dat Ilse DeLange hem uit The Common Linnets heeft geschopt omdat hij had geëist dat hij meer inbreng zou krijgen bij het componeren. Dat zag ze niet zitten.
Het wil niet zeggen dat het niet kan; wie weet tovert hij wel iets bijzonders uit z'n hoed, maar dat zou dan wel voor het eerst zijn.
Als het een liedje wordt dat precies past in de rest van z'n repertoire dan heb ik er niet veel vertrouwen in, hij is zo vreselijk oer-Nederlands dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat andere landen voor zoiets gaan. Misschien Litouwen, dat qua trends zo'n beetje net in de 90's is aangekomen. Of Zwitserland of Malta, landen die middle of the road muziek zonder franjes wel trekken maar zelfs een België anno nu zie ik er niet meer warm voor lopen.
Laten we niet vergeten dat Ilse DeLange hem uit The Common Linnets heeft geschopt omdat hij had geëist dat hij meer inbreng zou krijgen bij het componeren. Dat zag ze niet zitten.
Het wil niet zeggen dat het niet kan; wie weet tovert hij wel iets bijzonders uit z'n hoed, maar dat zou dan wel voor het eerst zijn.
Als het een liedje wordt dat precies past in de rest van z'n repertoire dan heb ik er niet veel vertrouwen in, hij is zo vreselijk oer-Nederlands dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat andere landen voor zoiets gaan. Misschien Litouwen, dat qua trends zo'n beetje net in de 90's is aangekomen. Of Zwitserland of Malta, landen die middle of the road muziek zonder franjes wel trekken maar zelfs een België anno nu zie ik er niet meer warm voor lopen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2017, 17:54 uur
aERodynamIC schreef:
Daar zit zeker wat in, maar op Maan en consorten zit ik al helemaal niet te wachten en wat als Jan Smit eens wil gaan?
Maan en consorten ken ik niet maar Jan Smit hoor ik liever zingen dan praten kan ik je vertellen.

Ik vind overigens serieus dat Smit een mooie en enigszins bijzondere stem heeft maar het liedje zou dan wel in een stijl moeten zijn die flink afwijkt van zijn normale repertoire. Zoiets als zijn duet met Damaru, 'Mi Rowsu (Tuintje In Mijn Hart)' maar dan een stuk minder netjes ingekleurd zou ik echt wel zien zitten bijvoorbeeld. Het timbre in zijn stem komt daar namelijk erg goed tot uiting.
0
geplaatst: 10 november 2017, 18:36 uur
Soms kan ik jou echt niet volgens als het op het Songfestival aankomt 
Maan kende ik ook niet, maar aangezien die naam nogal rondzong ben ik het eens gaan opzoeken. Niet mijn ding.

Maan kende ik ook niet, maar aangezien die naam nogal rondzong ben ik het eens gaan opzoeken. Niet mijn ding.
0
geplaatst: 10 november 2017, 18:49 uur
Onweerwolf schreef:
wat Waylon en zijn medecomponisten tot nu toe hebben laten zien is niet echt bijzonder. Degelijk maar meer ook niet.
wat Waylon en zijn medecomponisten tot nu toe hebben laten zien is niet echt bijzonder. Degelijk maar meer ook niet.
Mee eens, al heeft hij een verrassend sterk liedje. Volgens mij heet het Our Song maar dat kan ook My / Your Song zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2017, 18:50 uur
Kom op, Jan Smit als zanger is toch eindeloos veel begaafder dan Waylon? Het punt is slechts dat eerstgenoemde soms nogal nare muziek placht te maken en laastgenoemde iets doet dat in elke achtergrond wel past.
0
geplaatst: 10 november 2017, 19:11 uur
Onweerwolf schreef:
Kom op, Jan Smit als zanger is toch eindeloos veel begaafder dan Waylon?
Kom op, Jan Smit als zanger is toch eindeloos veel begaafder dan Waylon?
Zou jouw begaafde Jan ook een contract bij Motown hebben getekend (als tweede Nederlander dan, na Waylon)?
Dat ze allebei suffe liedjes zingen ben ik het dan weer mee eens.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 november 2017, 19:15 uur
aERodynamIC schreef:
Zou jouw begaafde Jan ook een contract bij Motown hebben getekend (als tweede Nederlander dan, na Waylon)?
(quote)
Dat is een soul label toch?
0
geplaatst: 10 november 2017, 19:17 uur
Onweerwolf schreef:
En wat voor eentje!
...... nu begrijp ik je opmerking over Jan al beter

1
geplaatst: 11 november 2017, 10:33 uur
Ik probeer al jaren die mislukte indiaan te vergeten en jullie rakelen haar elk jaar opnieuw op 
Buiten The Common Linnets ken ik als Belg Waylon helemaal niet en als ik het hier zo lees houd ik het daar ook beter bij
Het interview in de Wereld draait door was echt heel slecht. Het commentaar bij België was dat het heel erg leek op de winnaar van vorig jaar. Niet moeilijk als je een fragment toont waarin ze het winnend lied covert .

Buiten The Common Linnets ken ik als Belg Waylon helemaal niet en als ik het hier zo lees houd ik het daar ook beter bij

Het interview in de Wereld draait door was echt heel slecht. Het commentaar bij België was dat het heel erg leek op de winnaar van vorig jaar. Niet moeilijk als je een fragment toont waarin ze het winnend lied covert .
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.