Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2018, 10:40 uur
Hij mag natuurlijk altijd een nummer zingen die hij gekregen heeft (wat misschien zo is), maar volgens mij zijn er dan regels over wanneer het nummer voor het eerst uitgebracht mag worden en dit is blijkbaar al weer een tijdje oud. Overigens schijnt het niet uitgebracht te zijn, dus hoe dan de regels zijn???
Dit was dus gewoon een avondje promo, wat ie de hele week al doet maar onder het mom van 'dit kan het worden' en dat vind ik erg flauw. Ik begin nu toch ook wel genoeg van hem te krijgen zo.
Dit was dus gewoon een avondje promo, wat ie de hele week al doet maar onder het mom van 'dit kan het worden' en dat vind ik erg flauw. Ik begin nu toch ook wel genoeg van hem te krijgen zo.
0
Elbsegler
geplaatst: 1 maart 2018, 15:15 uur
Ik heb begrepen dat het nummer is toegestaan, omdat het niet officieel is uitgebracht, maar alleen twee (?) keer live is uitgevoerd.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 19:21 uur
Waylon legde net bij DWDD uit dat That's How She Goes gewoon naar het ESF kan, want het is nooit officieel uitgebracht en dan maakt het niet uit dat de schrijver van dat nummer het al een paar keer ergens gezongen heeft.
Hij werd ook gewezen op zijn uitspraak dat alle liedjes door hem zouden zijn geschreven. Volgens Waylon is zijn album bijna volledig zelfgeschreven, en dacht hij er op het moment van die vraag niet bij na dat hij ook een liedje gaat zingen dat niet door hem geschreven is. Daardoor denk ik niet dat Lied 4 het ESF nummer is, want dat vergeet je natuurlijk niet.
Hij werd ook gewezen op zijn uitspraak dat alle liedjes door hem zouden zijn geschreven. Volgens Waylon is zijn album bijna volledig zelfgeschreven, en dacht hij er op het moment van die vraag niet bij na dat hij ook een liedje gaat zingen dat niet door hem geschreven is. Daardoor denk ik niet dat Lied 4 het ESF nummer is, want dat vergeet je natuurlijk niet.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 19:54 uur
Thanks But No Thanks. Prima. Misschien mijn nieuwe nummer 1 of toch nummer 2. Ik blijf wel bij het rockende nummer hangen maar dat zou wel eens snel kunnen vervelen en die gaat het vast niet worden. Moet zeggen dat het nummer van vanavond snel in mijn kop zat dus toch Thanks But No Thanks dan maar?!
Het is allemaal een beetje Bon Jovi. Ik heb in elk geval niet een winnend lied gehoord, dus geen Amsterdam 2019 zeg maar. Maar ja, we dachten ook niet dat The Common Linnets tweede zouden worden. Ik kan leven met dit nummer en denk dat het de finale moet kunnen halen.
Morgen weten we het.
Het is allemaal een beetje Bon Jovi. Ik heb in elk geval niet een winnend lied gehoord, dus geen Amsterdam 2019 zeg maar. Maar ja, we dachten ook niet dat The Common Linnets tweede zouden worden. Ik kan leven met dit nummer en denk dat het de finale moet kunnen halen.
Morgen weten we het.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:03 uur
Oef, Thanks But No Thanks viel me niet mee. Erg zeurderig en langdradig als je het mij vraagt. Dat de hele DWDD-studio zo lyrisch was (waarschijnlijk alleen maar omdat dit liedje toevallig live bijgewoond hebben) baart me zorgen. Waylon zal zijn keuze toch niet laten afhangen van die Songfestival-nono's?
Ik hoop op liedje 1 of 2, de laatste twee liever niet. Thanks but no thanks.
Ik hoop op liedje 1 of 2, de laatste twee liever niet. Thanks but no thanks.
1
geplaatst: 1 maart 2018, 20:05 uur
Ik hou het voorlopig op Outlaw In Em en dan Thanks But No Thanks. De rest doet me nauwelijks iets.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:06 uur
Common Linnets had ook wat van The Walkabouts en zelfs wat van U2 With or Without You in zich, de nummers van Waylon zijn inderdaad teveel Bon Jovi Goes Country, ik betwijfel het of dit gaat scoren.
Hij heeft in ieder geval het platform gehad om nieuw werk te promoten.
Zijn albums worden nog steeds niet echt opgepikt, misschien nu wel.
Hij heeft in ieder geval het platform gehad om nieuw werk te promoten.
Zijn albums worden nog steeds niet echt opgepikt, misschien nu wel.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:09 uur
stoepkrijt schreef:
Waylon zal zijn keuze toch niet laten afhangen van die Songfestival-nono's?
Waylon zal zijn keuze toch niet laten afhangen van die Songfestival-nono's?
De eerste reacties op Songfestival fan fora zijn lovend (bijna lyrisch) en daar zitten toch altijd heel veel azijnzeikers. Verbaasde me dus wel dat dit nummer daar zo goed valt. Blijkbaar waardering van diverse kanten.
Benieuwd wat internationale reacties gaan zijn.
Hij kan tot op het allerlaatste moment switchen dus deze reacties kunnen hem natuurlijk beïnvloeden ook al zegt ie eigenwijs te zijn (hij is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk om het te negeren).
Toch denk ik dat je het best met iets totaal anders dan vorig jaar kunt komen en dat de verrassing met Outlaw In Em veel meer zal opvallen. Mocht ik stemmen dan zou ik daar voor gaan

0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:32 uur
Thanks But No Thanks vind ik een goed nummer, maar gaat zich niet genoeg onderscheiden op het ESF ben ik bang, omdat het een beetje uit dezelfde 'gevoelig singer-songwriter' vijver vist waar we al zoveel inzendingen van hebben.
Dan vind ik dit toch nog een van de betere, zeker vanwege de manier waarop Waylon het zingt en brengt. Ik vond het goed overkomen.
Toch is Outlaw In Em nog altijd mijn favoriet, en ik zou het heel erg tof vinden om gewoon een keer zoiets te sturen. Nederland heeft de afgelopen jaren natuurlijk meer goede inzendingen gehad, maar we blijven toch vaak wel heel veilig kiezen. Dit zou eindelijk eens een keertje lef zijn, naast dat geen enkel ander land straks met zoiets zal komen en het dus helemaal een in zijn soort zou zijn.
Maar goed, met Thanks But No Thanks zal ik dus ook zeer tevreden zijn. Ik ben blij dat er op de laatste dag toch nog een potentieel goede inzending bij is gekomen, want ik begon me al bijna zorgen te maken.
Dan vind ik dit toch nog een van de betere, zeker vanwege de manier waarop Waylon het zingt en brengt. Ik vond het goed overkomen.
Toch is Outlaw In Em nog altijd mijn favoriet, en ik zou het heel erg tof vinden om gewoon een keer zoiets te sturen. Nederland heeft de afgelopen jaren natuurlijk meer goede inzendingen gehad, maar we blijven toch vaak wel heel veilig kiezen. Dit zou eindelijk eens een keertje lef zijn, naast dat geen enkel ander land straks met zoiets zal komen en het dus helemaal een in zijn soort zou zijn.
Maar goed, met Thanks But No Thanks zal ik dus ook zeer tevreden zijn. Ik ben blij dat er op de laatste dag toch nog een potentieel goede inzending bij is gekomen, want ik begon me al bijna zorgen te maken.
1
geplaatst: 1 maart 2018, 20:43 uur
Heb ze niet allemaal gehoord, maar Outlaw In 'em vind ik heerlijk - alleen zal dat nummer geen hoge ogen gooien op het Songfestival. Maar kein geloel, gewoon doen.
Nummertje 3 is bij velen favoriet, maar dat is het enige nummer dat ik nog niet gehoord heb.
Nummertje 3 is bij velen favoriet, maar dat is het enige nummer dat ik nog niet gehoord heb.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:43 uur
Ik irriteer mij ma-te-loos aan de wijze waarop onze inzending wordt onthuld. Ik vind het helemaal prima (en begrijpelijk) dat hij zijn aankomende album wil promoten, maar ga niet lopen mindfucken over wat de mogelijke inzending kan zijn. Waar ik mij echter nog meer aan irriteer is dat de media en de songfestival"experts" bij o.a. het AD en de Telegraaf dat belegen en oubollige The World Can Wait de afgelopen dagen probeerden te hypen, terwijl dit overduidelijk het minst kansrijke nummer is.
Outlaw in Em is voor mijn gevoel de beste keus, omdat het voor veel kijkers herkenbaar zal zijn; het klinkt als een soort country/rockversie van Paradise City, maar dan gezongen met typische country-vocalen. Mensen zijn altijd geneigd om te stemmen op iets dat ze herkennen (Calm After the Storm --> Every Breath You Take), daarom kopieert Zweden bijv. ook altijd de laatste trends voor hun eigen inzendingen en scoren ze zo goed.
Al met al valt de kwaliteit van de nummers mij een beetje tegen; ik had gehoopt op dat ene nummer waar niemand omheen had gekund. Hopelijk kiest hij voor Outlaw in Em (dat kan nog makkelijk worden ingekort naar 3 minuten) of anders die van vanavond, Thanks But No Thanks, waarmee hij misschien ook nog "een momentje" kan creëren, mits het visuele aspect/de staging er mooi uitziet.
Outlaw in Em is voor mijn gevoel de beste keus, omdat het voor veel kijkers herkenbaar zal zijn; het klinkt als een soort country/rockversie van Paradise City, maar dan gezongen met typische country-vocalen. Mensen zijn altijd geneigd om te stemmen op iets dat ze herkennen (Calm After the Storm --> Every Breath You Take), daarom kopieert Zweden bijv. ook altijd de laatste trends voor hun eigen inzendingen en scoren ze zo goed.
Al met al valt de kwaliteit van de nummers mij een beetje tegen; ik had gehoopt op dat ene nummer waar niemand omheen had gekund. Hopelijk kiest hij voor Outlaw in Em (dat kan nog makkelijk worden ingekort naar 3 minuten) of anders die van vanavond, Thanks But No Thanks, waarmee hij misschien ook nog "een momentje" kan creëren, mits het visuele aspect/de staging er mooi uitziet.
0
geplaatst: 1 maart 2018, 20:49 uur
Nicolage Rico schreef:
Outlaw In 'em vind ik heerlijk - alleen zal dat nummer geen hoge ogen gooien op het Songfestival.
Outlaw In 'em vind ik heerlijk - alleen zal dat nummer geen hoge ogen gooien op het Songfestival.
Juist wel.
1
Vento Vivimus
geplaatst: 1 maart 2018, 21:00 uur
Ook deze laatste bijdrage bevestigt mijn indruk dat er nog altijd behoorlijk wat schort aan de singer-songwriter kwaliteiten van Waylon.
Zoals ik al eerder aangaf was ik behoorlijk sceptisch over zijn deelname aan de Eurovisie - alleen zijn “Outlaw in ‘em” verraste me en heeft de kwaliteit om hem naar zo’n internationaal podium te sturen - maar ook dit laatste nummer bevestigt mijn eerste indruk. Met zulk middelmatig materiaal heeft dit halftalent daar weinig te zoeken.
Gênant was het incestueuze karakter dat het programma na dit optreden kreeg. Na het geplug van dhr. Van Nieuwkerk, maar dat zijn we van hem gewend, besloot uitgerekend Gerard Joling Waylon al uit te roepen tot de potentiële winnaar van het festival. Maar wat moet je met de lof van iemand die daar zelf al een keer afging ? Nederland heeft er, zoals we weten, een handje van om zichzelf al als kampioen uit te roepen voordat de wedstrijd gespeeld is.
Opvallend was dat daarna ook Youp van ‘t Hek en de voormalige televisiecritici van De Volkskrant (Jean-Pierre Geelen) en het NRC (Hans Beerenkamp) zich bij deze nationale polonaise onder leiding van de heren Van Nieuwkerk en Joling aansloten. Van hen mocht je toch aannemen dat ze enig cultureel benul hebben?
Of realiseerden ze zich dat er in DWDD altijd alleen maar plaats is voor ja-knikkers en waren ze bang door een kritische opmerking een volgende uitnodiging mis te lopen - & wie wil er nou geen € 1.250 - voor een paar keer ja knikken? bron: ene Peter R de Vries, beroep: misdaadverslaggever.
Waylon met dit nummer naar het songfestival sturen? De titel is in ieder geval toepasselijk:
Omdat Waylon zo te horen ook na dit nummer nog steeds een lesje ‘songwriting’ kan gebruiken, volgt hier aflevering 3 in de
1
geplaatst: 1 maart 2018, 21:13 uur
Voor € 1.250 kan je toch mooi op de zwarte markt een concertkaartje van Guus Meeuwis kopen.
Ik heb de hele uitzending van DWDD gezien ?
Ik heb de hele uitzending van DWDD gezien ?
2
geplaatst: 1 maart 2018, 21:16 uur
Ik verwacht dat het morgen Thanks But No Thanks gaat worden met Ilse de Lange als backing vocals.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 1 maart 2018, 21:23 uur
Angelo schreef:
Ik irriteer mij ma-te-loos aan de wijze waarop onze inzending wordt onthuld.
Het heeft inderdaad een plat commercieel karakter (hadden ze daarom dhr Joling in de studio uitgenodigd?). De ‘free publicity’ waarmee deze artiest een week lang zijn nieuwe album mag promoten. Maar bij de redactie van DWDD denken ‘zo lang de Reclame Code Commissie ons niet op onze vingers tikt kunnen we gewoon onze gang gaan’. Voor Warner Bross is het natuurlijk de ultieme marketingkans. Zo breng je een middelmatig album van een dito artiest gratis aan de man/vrouw.Ik irriteer mij ma-te-loos aan de wijze waarop onze inzending wordt onthuld.
Extra pijnlijk is het dat andere atiesten die muzikaal meer te bieden hebben worden afgescheept met een minuutje airplay. Dat heb ik bij Letterman / Leno en Colbert / Fallon nog nooit meegemaakt.
1
geplaatst: 1 maart 2018, 21:30 uur
Vandaag was het inderdaad wel een uitzending gericht op verkoop.
Boekverkoop, concert Guus Meeuwis, show Youp van ' t Hek, en de nieuwe plaat van Waylon.
Een soort van RTL late Night.
Boekverkoop, concert Guus Meeuwis, show Youp van ' t Hek, en de nieuwe plaat van Waylon.
Een soort van RTL late Night.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 00:23 uur
Je zou denken dat het lied van vanavond het populairst is, maar dat blijkt toch niet overal zo te zijn. Al diverse blogs gezien waar men het meest enthousiast is over Outlaw in Em zoals hier:
The Netherlands: Waylon performs his fifth potential song for Eurovision 2018 "Thanks But No Thanks" | wiwibloggs
The Netherlands: Waylon performs his fifth potential song for Eurovision 2018 "Thanks But No Thanks" | wiwibloggs
0
geplaatst: 2 maart 2018, 06:55 uur
België krijgt dinsdag dan weer de songfestivalinzending te horen.
Spannend hopelijk wordt het een goede inzending want ik wil wel voor de 4e maal op een rij een top 10 notering. Meer nog de VRT is de enige omroep die al sinds de jaren 50 meedoet en nog nooit een top 5 haalde. Antwerpen 2019 klinkt wel goed.
Spannend hopelijk wordt het een goede inzending want ik wil wel voor de 4e maal op een rij een top 10 notering. Meer nog de VRT is de enige omroep die al sinds de jaren 50 meedoet en nog nooit een top 5 haalde. Antwerpen 2019 klinkt wel goed.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 07:20 uur
Cerclezot schreef:
Ik ben wel benieuwd waar Sennek mee komt! Van haar heb ik wel hoge verwachtingen.

0
geplaatst: 2 maart 2018, 10:13 uur
aERodynamIC schreef:
Je zou denken dat het lied van vanavond het populairst is, maar dat blijkt toch niet overal zo te zijn. Al diverse blogs gezien waar men het meest enthousiast is over Outlaw in Em zoals hier:
Op veel sites waar ik kijk ligt het dicht bij elkaar; de meesten zullen heel tevreden zijn met zowel Outlaw in Em als Thanks But No Thanks.
Het is wel echt overduidelijk, zowel in Nederland als internationaal, dat die twee het meest gewaardeerd worden. Maar ik zie helaas wel echt een scenario voor me dat Waylon stronteigenwijs voor iets als The World Can Wait gaat kiezen en dat dan onderbouwt met "ja, maar destijds vond ook niemand Calm After the Storm meteen goed".
Outlaw in Em is het enige waarmee hij zich kan onderscheiden straks. Thanks But No Thanks zal ook een heel goede keuze zijn, maar dat is een vijver waar veel landen straks uit gaan vissen, dus ben bang dat die ondergesneeuwd kan gaan worden.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 10:38 uur
Cerclezot schreef:
want ik wil wel voor de 4e maal op een rij een top 10 notering.
want ik wil wel voor de 4e maal op een rij een top 10 notering.
Ik wou dat Nederland dat kon zeggen. België was net als Nederland de laatste jaren een beetje het sufferdje geworden op het festival, maar België begreep dat je met originaliteit verder komt waardoor er terecht telkens zo goed gescoord werd.
Wij begrepen dat met Anouk ook, maar hebben er de laatste jaren toch niet van geprofiteerd (m.u.v. The Common Linnets) door telkens van die middenmoot liedjes zonder lef te kiezen.
Daarom hoop ik dat het vanavond Outlaw in Em gaat worden (of het nu mijn smaak is of niet). Weliswaar niet erg origineel, maar wel gedurfd. Thanks But No Thanks is een prima nummer maar valt minder op (waarmee niet gezegd is dat het niet kan scoren: zie The Common Linnets).
Volgend jaar dan ook wat moderner zoals België het al wel doet

0
geplaatst: 2 maart 2018, 12:16 uur
Nicolage Rico schreef:
https://www.ad.nl/show/dit-nummer-zou-gelijk-staan-aan-zelfmoord-op-het-songfestival-podium~a0be2ba1/
(quote)
https://www.ad.nl/show/dit-nummer-zou-gelijk-staan-aan-zelfmoord-op-het-songfestival-podium~a0be2ba1/
Die AD gast zit al de hele week allemaal onzin uit te kramen. Die zou ik echt niet serieus nemen.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 12:18 uur
Aoibhin schreef:
Die AD gast zit al de hele week allemaal onzin uit te kramen. Die zou ik echt niet serieus nemen.
(quote)
Er zit wel wat in, natuurlijk. Al ben ik het niet eens met zijn eindoordeel. En het zou ook zomaar kunnen dat een groot deel van de Eurosongfestivalkijkertjes een wat ruiger lied wel gaan pruimen.
Ik hoop van ganser harte dat Waylon voor Outlaw In 'em kiest.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 18:05 uur
Aoibhin schreef:
Sowieso zijn in deze fase recensenten weinig serieus te nemen. Enkel de polls straks geven een duidelijk signaal af. Outlaw is minimaal Top 10 materiaal in de finale.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 18:35 uur
Er is net een 3 minuten versie van Outlaw in Em op Spotify geplaatst... zou dat onze inzending zijn? De andere nummers staan (nog) niet op Spotify.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 18:38 uur
Ik las het net ook ja. Dan moet dit hem toch wel zijn? Ik kan me niet voorstellend dat Waylon voor de lol allemaal 3 minuten versies heeft gemaakt van alle liedjes.
In dit geval gaat dit voor het eerst in jaren zijn dat ik echt heel erg achter onze inzending sta!
In dit geval gaat dit voor het eerst in jaren zijn dat ik echt heel erg achter onze inzending sta!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.