MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik hoop het echt!

Yes!

YES!!!!

YES!!!

Niet echt mijn ding, ook deze niet, maar by far de beste keuze van de vijf, Met heel veel voorsprong. Er zaten gegarandeerde afvallers bij, deze haalt de finale wel. Vrij makkelijk zelfs.

Van mij wel: ik mag dit wel.

Echt een straf nummer hoor, heerlijk! Voor het eerst in jaaaaaren echt super enthousiast over de Nederlandse inzending. Wauw. Rock on!!!!

En je zag de hele week al dat er goed op werd gereageerd. Op een Songfestival blog reageren ze nu wel heel zuur.

Goed teken want die vallen altijd op dat gemiddelde werk. Vonden Portugal ook niks vorig jaar.

Uit het buitenland komen juist wel lovende woorden. Dit valt in elk geval op en dat is beter dan al die andere 4 veilige liedjes die hij liet horen.

Ben er blij mee en kan er achter staan.

Precies . Waylon, dat moet gezegd worden, had exact de juiste redenering om dit nummer te kiezen. Dit valt op, dit blijft hangen en dit is geen poging tot allemansvriendje. Dat is hoe het moet.

Liedje 3 was gegarandeerd eruit gegaan. 1 en 4 waarschijnlijk ook. 5 had het wellicht net gered, maar misschien ook net niet. Van deze ben ik bijna zeker van de finale.

Mijn type is het niet, maar hij snapt het wel en laat zich niet verleiden door die oude kerels van gisterenavond die vol voor nummer 5 gingen, en die typische Songfestivalfans snappen het ook nooit

Onweerwolf
Ik heb de andere nummers van die gast niet gehoord maar als dit de beste was dan is dat toch wel heel erg gênant.

Tuuuurrrlliiiijjjkkkkkkkk (en nee ik zeg niks over.....)

Ik vind het een goede inzending. Nederland heeft de voorbije jaren echt wel ergere dingen gestuurd. Denken we maar aan die indiaan.

Onweerwolf
Ik denk dat ik dit wel echt het slechtste vind wat Nederland ooit heeft ingezonden. Zelfs Sineke en De Toppers hadden nog wel ergens een tintje camp. En 3JS en Reunion hadden identiek waardeloze 13-in-het-dozijn prutswerkjes maar daar werd tenminste niet die tenenkrommende kroegcountryzangstijl op gebruikt. Man, man, man wat een afgang weer.

aERodynamIC schreef:
Mijn type is het niet, maar hij snapt het wel en laat zich niet verleiden door die oude kerels van gisterenavond die vol voor nummer 5 gingen, en die typische Songfestivalfans snappen het ook nooit

Inderdaad. Perfecte redenering, de juiste instelling. Een van mijn kritiekpunten de afgelopen jaren was dat Nederland altijd zo op veilig speelde. Dit is niet ieders cup of tea en kan ook heel makkelijk afgaan, maar het is wel eindelijk eens een beetje lef tonen. Niemand stemt op een liedje dat ze 'wel aardig' vinden; een love it or hate it liedje doet veel meer.

En Cyprus nu ook bekend:

Onweerwolf schreef:
Ik denk dat ik dit wel echt het slechtste vind wat Nederland ooit heeft ingezonden. Zelfs Sineke en De Toppers hadden nog wel ergens een tintje camp. En 3JS en Reunion hadden identiek waardeloze 13-in-het-dozijn prutswerkjes maar daar werd tenminste niet die tenenkrommende kroegcountryzangstijl op gebruikt. Man, man, man wat een afgang weer.

Ik snap dat je Waylon niet moet, maar iemand die een indiaan op het podium wel kan pruimen en zelfs tot zijn favorieten rekent en 3J's, Re-Union, Sieneke en Toppers hierboven zet.... dan moet die haat wel groot zijn en heeft ie je blijkbaar ooit iets aangedaan. Maar ja The Common Linnets was ook ruk vond jij, toch werd het tweede. De overdrijfmodus was snel gevonden blijkbaar. I rest my case.

Opeens ben ik fan van Waylon! Toppertje.....

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik snap dat je Waylon niet moet, maar iemand die een indiaan op het podium wel kan pruimen en zelfs tot zijn favorieten rekent en 3J's, Re-Union, Sieneke en Toppers hierboven zet.... dan moet die haat wel groot zijn en heeft ie je blijkbaar ooit iets aangedaan. Maar ja The Common Linnets was ook ruk, toch werd het tweede. I rest my case.

Het is simpelweg gewoon kut. Dat waren The Common Linnets ook, maar niet zo kut.

Ik snap ook verder niet waarom iedereen hier het nummer prijst omdat het 'anders' zou zijn. Hoezo anders? Het klinkt echt precies zoals alle andere countryrock. Als 'ie ergens in Kentucky in een bar gaat zitten jengelen valt 'ie gewoon weg tegen de achtergrond.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is simpelweg gewoon kut. Dat waren The Common Linnets ook, maar niet zo kut.

Ik snap ook verder niet waarom iedereen hier het nummer prijst omdat het 'anders' zou zijn. Hoezo anders? Het klinkt echt precies zoals alle andere countryrock. Als 'ie ergens in Kentucky in een bar gaat zitten jengelen valt 'ie gewoon weg tegen de achtergrond.

Ik ben het grotendeels met je eens OWW. Dit nummer werkt nogal op m'n zenuwen door het overdreven stemmetje dat Waylon opzet, alsof ie Kid Rock 2.0 wilt zijn. De compositie van Outlaw in 'Em is nogal doorsnee; bepaald geen nummer dat in je hoofd blijft zitten.

Ik voorspel alvast dat we in 2018 voor de verandering weer eens de finale mis gaan lopen.

Ah Marcel kom op zeg. Jij bent een festival kenner, Je weet dondersgoed wat daarmee bedoeld wordt. Dit is gewoon flauw. Je smaak niet: snap ik. Waylon een engerd vinden: snap ik. Maar dan al deze opmerkingen?! Echt, dat is niet serieus te nemen, zeker niet van iemand die Songfestival liefhebber en kenner is. Je moet dit bekijken als Songfestival nummer en dan valt het wel op. Zeker als je de andere inzendingen van dit jaar kent.

Jamala is ook mijn smaak niet, maar dat nummer viel ook op en was origineel op het festival. Zelfde geldt voor Portugal vorig jaar (waar ik dan weer wel fan van was). Origineel? Nee, allemaal niet. Op het Songfestival? Wel degelijk anders.

We praten toch echt over het Songfestival en niet over een bar in Kentucky. En blijkbaar had je geen moeite met het rare accentje van Joan.......

Hendrik68
Of het een originele vorm van country rock is of niet lijkt me niet zo belangrijk. Het ESF heeft alleen qua uiterlijk vertoon soms iets weg van orignaliteit, qua muziek nooit. Het enige dat je kan doen is eens een keer wat anders brengen, dat niet zo vaak te horen is op het ESF. Nou dat kan je maar het beste zo doen lijkt mij. Ook Portugal vorig jaar was geen originele fado, maar fado is wel iets dat je niet vaak hoort op het ESF en daarom stak het er boven uit. Laat dat met Waylon ook maar gebeuren. Enige risico is dat de Common Linnets iets te vers in het geheugen liggen. Al kan het voordeel aan de andere kant zijn dat de Linnets gewoon verdienden te winnen en dat de gunfactor daarom hoger is. Maar dit lijkt mij als leek toch een zekere top 5 te worden.

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort countryrock op veel liefhebbers kan rekenen in Europa.

Er is namelijk een reden dat de meeste Amerikaanse country hier zelden op de radio komt of in de hitlijsten staat. In Oost-Europa moeten ze er volgens mij al helemaal niks van hebben.

Nee, ik verwacht hier niet al te veel van. Totaal geen songfestivalliedje.

Hendrik68
Volgens mij kregen de Linnets juist heel veel punten uit de Baltische staten.

Gretz schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat dit soort countryrock op veel liefhebbers kan rekenen in Europa.

Riepen ze ook bij The Common Linnets (en ik riep dat in het begin zeker ook). Je weet waar die zijn geëindigd toch?! Je hebt ook al wat internationale reacties meegekregen neem ik aan? Op fanfora waar ze meestal niet zo Nederland minded zijn?

Totaal geen Songfestivalliedje zeg je?! Goed zo, want dat willen we ook niet meer en de laatste jaren bleek dat ook niet te scoren

Ik ben momenteel zó aan het genieten van de meltdown die reaguurders hebben op songfestivalweblog.nl

Heel erg blij met deze behoorlijk gedurfde keuze van Waylon. Dit zal uiteraard niet eenieders kopje thee zijn en het valt nog maar te betwijfelen of hij de finale haalt, maar ik ben blij dat hij dat hij risico’s durft te nemen. Ik ben echt klaar met al die doorsnee middle of the road-nummertjes (niet persé van NL, maar gewoon in het algemeen). Hopelijk heeft hij een killer-staging voorbereid, want er is geen LED aanwezig in Lissabon.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Riepen ze ook bij The Common Linnets (en ik riep dat in het begin zeker ook). Je weet waar die zijn geëindigd toch?! Je hebt ook al wat internationale reacties meegekregen neem ik aan? Op fanfora waar ze meestal niet zo Nederland minded zijn?

Het verschil met Calm After the Storm is voor mij dat de laatste erg prettig in het gehoor lag. Een fijne melodie, veilige maar wel schitterende (samen)zang en natuurlijk dat geweldige camerawerk. Bij Waylon solo moet ik nog maar zien of ie wel de X-factor heeft om Europa te veroveren.

Dat nummer van The Common Linnets bevat voor mij precies hetgeen wat country pop/rock zo mooi maakt. Outlaw in 'Em bereikt precies het tegenovergestelde. Maar het zal een kwestie van smaak zijn, want genoeg anderen die wel enthousiast zijn. Ik ga er dan ook niet meer tegenin, we zullen zien wat het gaat opleveren.

Op maandag zag ik het al op internationale fora en op social media: dit lied sloeg in als een bom. Iedereen had het er ineens over, zelfs mensen die niets met het ESF hebben en/of Waylon normaliter kut vinden. Hij steeg toen ook ineens heel erg bij de bookmakers (wat nu voor de kansen nog niets zegt, maar wel iets zegt over de eerste reactie).

Dit is echt verreweg de beste keuze. Ik ben echt zo blij nu! Zelfs als we hiermee laatste worden kan ik nog trots zijn dat we eindelijk eens lef hebben genomen.

Tuurlijk is dit in het genre op zich niet heel vernieuwend, maar je moet het ook binnen de ESF context zien. Zoiets is nog nooit eerder gedaan daar, en de kans zit er wel heel dik in dat niemand straks met zoiets gaat komen. De meeste ESF winnaars zijn niet origineel in hun genre als je het puur muzikaal bekijkt, maar het ESF is wat dat betreft een wat aparte competitie.

Ik denk echt dat dit enorm op gaat vallen, en ben echt heel blij met zijn instelling om in ieder geval opvallend te durven zijn, zelfs met het risico dat iedereen het straks niets gaat vinden. Als je echter de eerste reacties peilt, is het echt heel extreem positief allemaal. Ik denk echt dat dit lied (mits het optreden straks ook goed zit) nog maar eens kan gaan verrassen. Winnen doet het niet, maar we kunnen denk ik wel weer eens boven die 11e plek gaan eindigen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.