Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2018, 10:41 uur
1 België *****
2 Albanië *****
3 Bulgarije *****
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Estland ****
8 Ijsland ****
9 Finland ***
Saara Aalto is al heel bekend bij songfestivalfans vooral door het scoren van tweede plaatsen (X-factor UK, Vorige Finse voorrondes, Voice of Finland) als ze die lijn blijft doortrekken zal ze hier ook tweede worden
. Al denk ik dat ze hier lager gaat scoren. Monsters is een fijn nummer en Saara is best een goede zangeres, maar er is echt wel leukers te vinden dit jaar. Voor mij een typische middenmoter. Benieuwd of mijn top 43 binnen twee weken enorm zal veranderen als ik terugkom uit Amsterdam (Eurovision in Concert).
10 Frankrijk ***
11 Armenië ***
12 Litouwen ***
13 Tsjechië **
14 Verenigd Koninkrijk **
15 Azerbeidzjan **
16 Wit-Rusland **
17 Cyprus **
18 Portugal *
19 Israël *.
2 Albanië *****
3 Bulgarije *****
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Estland ****
8 Ijsland ****
9 Finland ***
Saara Aalto is al heel bekend bij songfestivalfans vooral door het scoren van tweede plaatsen (X-factor UK, Vorige Finse voorrondes, Voice of Finland) als ze die lijn blijft doortrekken zal ze hier ook tweede worden
. Al denk ik dat ze hier lager gaat scoren. Monsters is een fijn nummer en Saara is best een goede zangeres, maar er is echt wel leukers te vinden dit jaar. Voor mij een typische middenmoter. Benieuwd of mijn top 43 binnen twee weken enorm zal veranderen als ik terugkom uit Amsterdam (Eurovision in Concert).10 Frankrijk ***
11 Armenië ***
12 Litouwen ***
13 Tsjechië **
15 Azerbeidzjan **
16 Wit-Rusland **
17 Cyprus **
18 Portugal *
19 Israël *.
0
geplaatst: 31 maart 2018, 11:22 uur
Op zich een heel catchy deuntje, maar haar zang vind ik in de video al matig, laat staan hoe dit live gaat klinken. Jammer van die schreeuwerige uithalen aan het einde, haalt het nummer voor mij nogal naar beneden. Nee, dan vind ik Blackbird van vorig jaar stukken beter.
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Albanië
5. Italië
6. België
7. Frankrijk
8. Bulgarije
9. Duitsland
10. Wit-Rusland
11. Estland
12. Spanje
13. Litouwen
14. Finland
15. Portugal
16. Verenigd Koninkrijk
17. Armenië
18. Azerbeidzjan
19. Ijsland
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Albanië
5. Italië
6. België
7. Frankrijk
8. Bulgarije
9. Duitsland
10. Wit-Rusland
11. Estland
12. Spanje
13. Litouwen
14. Finland
15. Portugal
16. Verenigd Koninkrijk
17. Armenië
18. Azerbeidzjan
19. Ijsland
0
geplaatst: 1 april 2018, 10:32 uur
20. Griekenland: Yianna Terzi - Oniro Mou
De winst van Griekenland was in 2005 en dat was het begin van heel wat jaartjes succes. De top 10 was elk jaar weer een zekerheid. Daar is de laatste paar jaar wat de klad in gekomen.
Geen idee hoe Griekenland het dit jaar gaat doen. Ze sturen een nummer zoals we van ze gewend zijn en zitten we daar eigenlijk wel op te wachten? Bij de bookmakers rekenen ze op een top 10 notering, in de fanpolls staat het in de top 3.
Ik weet het niet. Veilig nummer, maar in mijn oren ook wat anoniem. Ietwat teveel 'been there, done that', maar verder is er ook weinig mis mee.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Griekenland
13. Azerbeidzjan
14. Verenigd Koninkrijk
15. Armenië
16. Tsjechië
17. Finland
18. Cyprus
19. IJsland
20. Wit-Rusland
De winst van Griekenland was in 2005 en dat was het begin van heel wat jaartjes succes. De top 10 was elk jaar weer een zekerheid. Daar is de laatste paar jaar wat de klad in gekomen.
Geen idee hoe Griekenland het dit jaar gaat doen. Ze sturen een nummer zoals we van ze gewend zijn en zitten we daar eigenlijk wel op te wachten? Bij de bookmakers rekenen ze op een top 10 notering, in de fanpolls staat het in de top 3.
Ik weet het niet. Veilig nummer, maar in mijn oren ook wat anoniem. Ietwat teveel 'been there, done that', maar verder is er ook weinig mis mee.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Griekenland
13. Azerbeidzjan
14. Verenigd Koninkrijk
15. Armenië
16. Tsjechië
17. Finland
18. Cyprus
19. IJsland
20. Wit-Rusland
0
geplaatst: 1 april 2018, 13:24 uur
18. Cyprus: Eleni Foureira - Fuego
Cyprus scoort de afgelopen jaren in de middenmoot met toch best leuke nummers. Helemaal wil het succes niet van de grond komen, ondanks de standaard 24 punten uit Griekenland die we ook straks in Lissabon vast weer kunnen verwachten.
Fuego is het zomerse commerciële partynummer waar er elk jaar wel minstens een van te vinden is op het Songfestival. Dit nummer is al in veel gedaantes voorbij gekomen op het festival en net als de voorgangers vind ik dit best leuk, maar ook niet meer dan dat. Of Eleni de finale gaat halen, gaat wel heel erg van het live optreden afhangen. Als dit niet goed wordt gezongen en geen strakke act heeft, zakt dit volledig in elkaar en wordt het voor het eerst in jaren geen finale voor Cyprus.
19. Finland: Saara Aalto - Monsters
Toen Saara Aalto werd aangekondigd als de intern geselecteerde artiest die Finland dit jaar ging vertegenwoordigen, schoten de Finnen ineens omhoog bij de bookies. Er werd veel van haar verwacht, en nog voor het nummer bekend was werd Finland al getipt als mogelijke kanshebber. Waarom? Geen idee; ik vind Saara geen bijzondere zangeres, maar daar zijn de meningen dus nogal over verdeeld.
En toen was daar de Finse voorselectie UMK, die dit jaar gebruikt zou worden om het publiek uit drie nummers te laten kiezen. Uiteindelijk won Monsters, een catchy popnummer dat ik wel als 'typisch Songfestival' beschouw. Er was alleen een probleempje: live zingt Saara dit toch niet heel lekker, en de act die ze erbij had bedacht was veel teveel van het goede. Hier kan echter nog wel aan gewerkt worden, maar het lijkt me dat Saara de aanvankelijke hype niet waar gaat maken; Finland is inmiddels ook weer bij de bookies gezakt.
Griekenland is niet bepaald mijn favoriete Songfestivalland (al hadden ze in de jaren '90 wel een paar mooie nummers), mede omdat ze zo vaak hetzelfde kunstje uitvoeren en de nummers vaak ook niet helemaal mijn smaak zijn.
De eerste keer dat ik Oniro Mou hoorde, was ik nog best enthousiast. Ik was blij dat de Griekse taal eindelijk terugkeerde, en het nummer vond ik ook wel mooi mysterieus klinken. Bij iedere nieuwe luisterbeurt gaat het nummer me echter meer vervelen. Ik mis hier een opbouw in; het gaat maar drie minuten vrij monotoon door en dat zorgt er al gauw voor dat nummers bij mij geen lange houdbaarheidsdatum hebben. Toch vind ik nog steeds het nummer best aardig, maar meer dan een middenmoot zit er in mijn persoonlijke lijstje niet in. Of Griekenland de finale gaat halen durf ik ook nog niet te voorspellen, al zijn ook hier de 24 punten van Cyprus wel altijd een mooie bonus.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Albanië
11. Tsjechië
12. Israël
13. Griekenland
14. Bulgarije
15. Finland
16. Cyprus
17. Azerbeidzjan
18. Wit-Rusland
19. Verenigd Koninkrijk
20. IJsland
Cyprus scoort de afgelopen jaren in de middenmoot met toch best leuke nummers. Helemaal wil het succes niet van de grond komen, ondanks de standaard 24 punten uit Griekenland die we ook straks in Lissabon vast weer kunnen verwachten.
Fuego is het zomerse commerciële partynummer waar er elk jaar wel minstens een van te vinden is op het Songfestival. Dit nummer is al in veel gedaantes voorbij gekomen op het festival en net als de voorgangers vind ik dit best leuk, maar ook niet meer dan dat. Of Eleni de finale gaat halen, gaat wel heel erg van het live optreden afhangen. Als dit niet goed wordt gezongen en geen strakke act heeft, zakt dit volledig in elkaar en wordt het voor het eerst in jaren geen finale voor Cyprus.
19. Finland: Saara Aalto - Monsters
Toen Saara Aalto werd aangekondigd als de intern geselecteerde artiest die Finland dit jaar ging vertegenwoordigen, schoten de Finnen ineens omhoog bij de bookies. Er werd veel van haar verwacht, en nog voor het nummer bekend was werd Finland al getipt als mogelijke kanshebber. Waarom? Geen idee; ik vind Saara geen bijzondere zangeres, maar daar zijn de meningen dus nogal over verdeeld.
En toen was daar de Finse voorselectie UMK, die dit jaar gebruikt zou worden om het publiek uit drie nummers te laten kiezen. Uiteindelijk won Monsters, een catchy popnummer dat ik wel als 'typisch Songfestival' beschouw. Er was alleen een probleempje: live zingt Saara dit toch niet heel lekker, en de act die ze erbij had bedacht was veel teveel van het goede. Hier kan echter nog wel aan gewerkt worden, maar het lijkt me dat Saara de aanvankelijke hype niet waar gaat maken; Finland is inmiddels ook weer bij de bookies gezakt.
Griekenland is niet bepaald mijn favoriete Songfestivalland (al hadden ze in de jaren '90 wel een paar mooie nummers), mede omdat ze zo vaak hetzelfde kunstje uitvoeren en de nummers vaak ook niet helemaal mijn smaak zijn.
De eerste keer dat ik Oniro Mou hoorde, was ik nog best enthousiast. Ik was blij dat de Griekse taal eindelijk terugkeerde, en het nummer vond ik ook wel mooi mysterieus klinken. Bij iedere nieuwe luisterbeurt gaat het nummer me echter meer vervelen. Ik mis hier een opbouw in; het gaat maar drie minuten vrij monotoon door en dat zorgt er al gauw voor dat nummers bij mij geen lange houdbaarheidsdatum hebben. Toch vind ik nog steeds het nummer best aardig, maar meer dan een middenmoot zit er in mijn persoonlijke lijstje niet in. Of Griekenland de finale gaat halen durf ik ook nog niet te voorspellen, al zijn ook hier de 24 punten van Cyprus wel altijd een mooie bonus.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Albanië
11. Tsjechië
12. Israël
13. Griekenland
14. Bulgarije
15. Finland
16. Cyprus
17. Azerbeidzjan
18. Wit-Rusland
19. Verenigd Koninkrijk
20. IJsland
0
geplaatst: 1 april 2018, 13:58 uur
1 België *****
2 Albanië *****
3 Bulgarije *****
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Estland ****
8 Ijsland ****
9 Finland ***
10 Frankrijk ***
11 Armenië ***
12 Litouwen ***
13 Tsjechië **
15 Azerbeidzjan **
16 Wit-Rusland **
17 Griekenland **
Griekenland is zo'n land waar ik zelden iets mee heb op het songfestival (en daarbuiten eigenlijk ook niet). Of het moet de inzending Olou Tou Kosmou I Elpida (1992) of Die For You (2001) zijn. En dat is dit jaar niet anders. Het positieve is dat de Griekse taal terug is. Dankzij Salvador's winst is er dit jaar wel heel veel keuze geweest voor nummers in de eigen taal. Maar het nummer klinkt bij de eerste beurt nog wel leuk, maar valt snel door de mand.
18 Cyprus **
19 Portugal *
20 Israël *
P.S. De Hongaarse bijdrage wordt steeds leuker en zou wel eens de komende dagen voorbij de Belgische inzending kunnen komen, maar voorlopig wint het beetje nationalisme in mij (wat als orangist niet echt groot is voor België) het nog van mijn liefde voor keiharde gitaren.
Fijne Paasdagen voor iedereen hier
2 Albanië *****
3 Bulgarije *****
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Estland ****
8 Ijsland ****
9 Finland ***
10 Frankrijk ***
11 Armenië ***
12 Litouwen ***
13 Tsjechië **
15 Azerbeidzjan **
16 Wit-Rusland **
17 Griekenland **
Griekenland is zo'n land waar ik zelden iets mee heb op het songfestival (en daarbuiten eigenlijk ook niet). Of het moet de inzending Olou Tou Kosmou I Elpida (1992) of Die For You (2001) zijn. En dat is dit jaar niet anders. Het positieve is dat de Griekse taal terug is. Dankzij Salvador's winst is er dit jaar wel heel veel keuze geweest voor nummers in de eigen taal. Maar het nummer klinkt bij de eerste beurt nog wel leuk, maar valt snel door de mand.
18 Cyprus **
19 Portugal *
20 Israël *
P.S. De Hongaarse bijdrage wordt steeds leuker en zou wel eens de komende dagen voorbij de Belgische inzending kunnen komen, maar voorlopig wint het beetje nationalisme in mij (wat als orangist niet echt groot is voor België) het nog van mijn liefde voor keiharde gitaren.
Fijne Paasdagen voor iedereen hier
0
geplaatst: 1 april 2018, 16:21 uur
Griekenland doet het erg goed in de polls, maar ik hoor het niet echt. De eerste keer dat ik het draaide had ik zoiets van: mwah, is dit alles? Zoals Aoibhin al zegt, het nummer is nogal monotoon, hoewel ik de muziek wel mooi vind. Weet nog niet zo goed wat ik hiermee moet, qua sfeer doet het me een klein beetje aan Nocturne denken van Secret Garden (alleen die is veel beter).
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Albanië
5. Italië
6. België
7. Frankrijk
8. Bulgarije
9. Griekenland
10. Duitsland
11. Wit-Rusland
12. Estland
13. Spanje
14. Litouwen
15. Finland
16. Portugal
17. Verenigd Koninkrijk
18. Armenië
19. Azerbeidzjan
20. Ijsland
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Albanië
5. Italië
6. België
7. Frankrijk
8. Bulgarije
9. Griekenland
10. Duitsland
11. Wit-Rusland
12. Estland
13. Spanje
14. Litouwen
15. Finland
16. Portugal
17. Verenigd Koninkrijk
18. Armenië
19. Azerbeidzjan
20. Ijsland
0
geplaatst: 2 april 2018, 15:56 uur
1. Israel
2. Finland (heerlijk nummer!)
3. Estland
4. België
5. Azerbeidzjan
6. Armenië
7. Wit-Rusland
8. Bulgarije
9. Griekenland (het heeft iets mysterieus en dat spreekt me wel aan)
10. Tsjechië
11. Spanje
12. Portugal
13. Litouwen
14. Duitsland
15. Cyprus (gewoon niet zo mijn ding)
16. Albanië
17. Frankrijk
18. Verenigd Koninkrijk
19. Italië
20. IJsland
2. Finland (heerlijk nummer!)
3. Estland
4. België
5. Azerbeidzjan
6. Armenië
7. Wit-Rusland
8. Bulgarije
9. Griekenland (het heeft iets mysterieus en dat spreekt me wel aan)
10. Tsjechië
11. Spanje
12. Portugal
13. Litouwen
14. Duitsland
15. Cyprus (gewoon niet zo mijn ding)
16. Albanië
17. Frankrijk
18. Verenigd Koninkrijk
19. Italië
20. IJsland
0
geplaatst: 2 april 2018, 15:59 uur
21. Ierland: Ryan O'Shaughnessy - Together
Ierland is nog steeds titelhouder voor wat betreft meeste keren winst. Vooral in de jaren '90 was het land oppermachtig. En toen ging het rond de eeuwwisseling helemaal mis, konden ze nog zo leuk een kalkoen sturen en de schuld geven aan het oostblok. Nee, Ierland. Je kan niet blijven scoren met jaren '90 dreutelnummers. De keuze voor Jedward in 2011 was dan ook geen verkeerde,maar wel een beetje goedkoop om dat een jaar later te willen herhalen. Tja, dat gaat niet werken. Sinds 2014 weet Ierland de finale niet meer te halen. De vraag is of het dit jaar wel gaat lukken, want wederom krijgen we een ietwat gezapige ballad waar het land in de jaren '90 mee wist te scoren, maar die jaren zijn nu echt dood en begraven. Het is niet slecht, maar ik word er ook niet echt heel warm of koud van. En dat is niet genoeg om door te kunnen gaan naar de finale, laat staan daar nog een beetje te scoren. Wel de duimpjes omhoog voor de videoclip, want homo's zijn voor heel veel landen nog erg eng.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Ierland
13. Griekenland
14. Azerbeidzjan
15. Verenigd Koninkrijk
16. Armenië
17. Tsjechië
18. Finland
19. Cyprus
20. IJsland
21. Wit-Rusland
Ierland is nog steeds titelhouder voor wat betreft meeste keren winst. Vooral in de jaren '90 was het land oppermachtig. En toen ging het rond de eeuwwisseling helemaal mis, konden ze nog zo leuk een kalkoen sturen en de schuld geven aan het oostblok. Nee, Ierland. Je kan niet blijven scoren met jaren '90 dreutelnummers. De keuze voor Jedward in 2011 was dan ook geen verkeerde,maar wel een beetje goedkoop om dat een jaar later te willen herhalen. Tja, dat gaat niet werken. Sinds 2014 weet Ierland de finale niet meer te halen. De vraag is of het dit jaar wel gaat lukken, want wederom krijgen we een ietwat gezapige ballad waar het land in de jaren '90 mee wist te scoren, maar die jaren zijn nu echt dood en begraven. Het is niet slecht, maar ik word er ook niet echt heel warm of koud van. En dat is niet genoeg om door te kunnen gaan naar de finale, laat staan daar nog een beetje te scoren. Wel de duimpjes omhoog voor de videoclip, want homo's zijn voor heel veel landen nog erg eng.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Ierland
13. Griekenland
14. Azerbeidzjan
15. Verenigd Koninkrijk
16. Armenië
17. Tsjechië
18. Finland
19. Cyprus
20. IJsland
21. Wit-Rusland
0
geplaatst: 2 april 2018, 18:07 uur
Ik had Ryan al eens gezien op Britain's Got Talent, 6 jaar geleden. Dat nummer had ik liever gehoord dan wat hij nu zingt. Klinkt behoorlijk niemandallerig. Ierland zal na Brendan Murray wederom de finale missen vermoed ik.
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Albanië
5. Italië
6. België
7. Frankrijk
8. Bulgarije
9. Griekenland
10. Duitsland
11. Wit-Rusland
12. Estland
13. Spanje
14. Litouwen
15. Finland
16. Ierland
17. Portugal
18. Verenigd Koninkrijk
19. Armenië
20. Azerbeidzjan
21. Ijsland
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Albanië
5. Italië
6. België
7. Frankrijk
8. Bulgarije
9. Griekenland
10. Duitsland
11. Wit-Rusland
12. Estland
13. Spanje
14. Litouwen
15. Finland
16. Ierland
17. Portugal
18. Verenigd Koninkrijk
19. Armenië
20. Azerbeidzjan
21. Ijsland
0
geplaatst: 2 april 2018, 18:17 uur
1 België *****
2 Albanië *****
3 Bulgarije *****
4 Italië ****
5 Ierland ****
Ierland is nog steeds het land met de meeste overwinningen (7 stuks), vooral door het gouden tijdperk tussen 1987 en 1996 (in 10 jaar tijd 5 overwinningen). Daarna ging het snel bergafwaarts met het land op het songfestival. Net als vorig jaar scoort het bij mij zeer goed. Ik vind de stem van Ryan O'Shaughnessy fijn in het gehoor liggen. De clip vind ik ook zeer mooi en ik hoop dat het ook zoiets op het podium wordt. Maar Ierland en staging is niet altijd geweldig. Ryan heeft geluk dat ik als Belg op hem mag stemmen, wat ik ook ga doen
. Want het zou zonde zijn dat zo'n lief liedje niet naar de finale gaat en ik dan twee keer die kip moet horen.
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Ijsland ****
10 Finland ***
11 Frankrijk ***
12 Armenië ***
13 Litouwen ***
14 Tsjechië **
15 Verenigd Koninkrijk **
16 Azerbeidzjan **
17 Wit-Rusland **
18 Griekenland **
19 Cyprus **
20 Portugal *
21 Israël *
2 Albanië *****
3 Bulgarije *****
4 Italië ****
5 Ierland ****
Ierland is nog steeds het land met de meeste overwinningen (7 stuks), vooral door het gouden tijdperk tussen 1987 en 1996 (in 10 jaar tijd 5 overwinningen). Daarna ging het snel bergafwaarts met het land op het songfestival. Net als vorig jaar scoort het bij mij zeer goed. Ik vind de stem van Ryan O'Shaughnessy fijn in het gehoor liggen. De clip vind ik ook zeer mooi en ik hoop dat het ook zoiets op het podium wordt. Maar Ierland en staging is niet altijd geweldig. Ryan heeft geluk dat ik als Belg op hem mag stemmen, wat ik ook ga doen
. Want het zou zonde zijn dat zo'n lief liedje niet naar de finale gaat en ik dan twee keer die kip moet horen.6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Ijsland ****
10 Finland ***
11 Frankrijk ***
12 Armenië ***
13 Litouwen ***
14 Tsjechië **
16 Azerbeidzjan **
17 Wit-Rusland **
18 Griekenland **
19 Cyprus **
20 Portugal *
21 Israël *
0
geplaatst: 3 april 2018, 13:37 uur
En we hebben een startvolgorde!
HF1:
1. Azerbeidzjan
2. IJsland
3. Albanië
4. België
5. Tsjechië
6. Litouwen
7. Israël
8. Wit-Rusland
9. Estland
10. Bulgarije
11. Macedonië
12. Kroatië
13. Oostenrijk
14. Griekenland
15. Finland
16. Armenië
17. Zwitserland
18. Ierland
19. Cyprus
HF2:
1. Noorwegen
2. Roemenië
3. Servië
4. San Marino
5. Denemarken
6. Rusland
7. Moldavië
8. Nederland
9. Australië
10. Georgië
11. Polen
12. Malta
13. Hongarije
14. Letland
15. Zweden
16. Montenegro
17. Slovenië
18. Oekraïne
HF1:
1. Azerbeidzjan
2. IJsland
3. Albanië
4. België
5. Tsjechië
6. Litouwen
7. Israël
8. Wit-Rusland
9. Estland
10. Bulgarije
11. Macedonië
12. Kroatië
13. Oostenrijk
14. Griekenland
15. Finland
16. Armenië
17. Zwitserland
18. Ierland
19. Cyprus
HF2:
1. Noorwegen
2. Roemenië
3. Servië
4. San Marino
5. Denemarken
6. Rusland
7. Moldavië
8. Nederland
9. Australië
10. Georgië
11. Polen
12. Malta
13. Hongarije
14. Letland
15. Zweden
16. Montenegro
17. Slovenië
18. Oekraïne
0
geplaatst: 3 april 2018, 14:32 uur
21. Ierland: Ryan O'Shaughnessy - Together
Ik word erg gefrustreerd van Ierland de afgelopen jaren op het Songfestival. Dan heb je in het verleden zoveel goede nummers ingezonden (hoewel ook geholpen door de taalregel) en dan bak je er al jaren niets meer van, maar ho maar dat ze toe gaan geven dat het aan henzelf ligt in plaats van vriendjespolitiek. Nu moet ik zeggen dat ik hun nummers vaak nog niet eens zo slecht vind, maar dat komt ook omdat ze veel rustige popliedjes sturen die vaak wel binnen mijn straatje passen. Het maakt alleen heel weinig indruk; te veilig, niet memorabel, teveel binnen de lijntjes, en dat scoort gewoon niet.
Dit jaar zien we daar ook weer 0,0 verandering in. Het lijkt wel of Ierland gewoon totaal niet luistert. En wederom vind ik Together zelf dan weer best een leuk liedje, dat ik ook uit mezelf op zou kunnen zetten en wat in mijn persoonlijke lijstje dan nog best hoog staat. Wat mij betreft mag het ook wel de finale halen, maar helaas denk ik dat kwalificatie uitgesloten is.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Ierland
11. Albanië
12. Tsjechië
13. Israël
14. Griekenland
15. Bulgarije
16. Finland
17. Cyprus
18. Azerbeidzjan
19. Wit-Rusland
20. Verenigd Koninkrijk
21. IJsland
Ik word erg gefrustreerd van Ierland de afgelopen jaren op het Songfestival. Dan heb je in het verleden zoveel goede nummers ingezonden (hoewel ook geholpen door de taalregel) en dan bak je er al jaren niets meer van, maar ho maar dat ze toe gaan geven dat het aan henzelf ligt in plaats van vriendjespolitiek. Nu moet ik zeggen dat ik hun nummers vaak nog niet eens zo slecht vind, maar dat komt ook omdat ze veel rustige popliedjes sturen die vaak wel binnen mijn straatje passen. Het maakt alleen heel weinig indruk; te veilig, niet memorabel, teveel binnen de lijntjes, en dat scoort gewoon niet.
Dit jaar zien we daar ook weer 0,0 verandering in. Het lijkt wel of Ierland gewoon totaal niet luistert. En wederom vind ik Together zelf dan weer best een leuk liedje, dat ik ook uit mezelf op zou kunnen zetten en wat in mijn persoonlijke lijstje dan nog best hoog staat. Wat mij betreft mag het ook wel de finale halen, maar helaas denk ik dat kwalificatie uitgesloten is.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Ierland
11. Albanië
12. Tsjechië
13. Israël
14. Griekenland
15. Bulgarije
16. Finland
17. Cyprus
18. Azerbeidzjan
19. Wit-Rusland
20. Verenigd Koninkrijk
21. IJsland
0
geplaatst: 3 april 2018, 18:47 uur
22. Macedonië: Eye Cue - Lost and Found
Macedonië doet al 17 keer mee, maar winst zit er nog niet in. Sterker: ze hebben de top 10 nog nooit gehaald (een 12e plaats in 2006 is het beste resultaat). Aan Eye Cue de taak dit te verbeteren. In de polls is het een middenmoter en bij de bookmakers doet het land het nog slechter.
Ik denk dat het ook wel eens zo gaat uitkomen. Lost and Found is best een lekker nummer maar hinkt op twee gedachten: make up your mind en maak er een dance-popnummer van of kies voor reggae en niet voor beide tegelijk want dat is rommelig.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Ierland
13. Griekenland
14. Azerbeidzjan
15. Verenigd Koninkrijk
16. Armenië
17. Tsjechië
18. Finland
19. Cyprus
20. Macedonië
21. IJsland
22. Wit-Rusland
Macedonië doet al 17 keer mee, maar winst zit er nog niet in. Sterker: ze hebben de top 10 nog nooit gehaald (een 12e plaats in 2006 is het beste resultaat). Aan Eye Cue de taak dit te verbeteren. In de polls is het een middenmoter en bij de bookmakers doet het land het nog slechter.
Ik denk dat het ook wel eens zo gaat uitkomen. Lost and Found is best een lekker nummer maar hinkt op twee gedachten: make up your mind en maak er een dance-popnummer van of kies voor reggae en niet voor beide tegelijk want dat is rommelig.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Israël
7. Spanje
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Estland
12. Ierland
13. Griekenland
14. Azerbeidzjan
15. Verenigd Koninkrijk
16. Armenië
17. Tsjechië
18. Finland
19. Cyprus
20. Macedonië
21. IJsland
22. Wit-Rusland
0
geplaatst: 3 april 2018, 19:17 uur
1 België *****
2 Albanië *****
3 Ierland *****
Dit nummer wordt steeds lekkerder. Dit gaat mijn Roman Lob van 2018 worden.
4 Italië ****
5 Bulgarije ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Ijsland ****
10 Finland ***
11 Frankrijk ***
12 Armenië ***
13 Litouwen ***
14 Tsjechië **
16 Azerbeidzjan **
17 Macedonië **
Buiten de inzending van 2015 (studioversie want live viel hij aardig door de mand) heb ik weinig met Macedonië op het songfestival. En dat is ook dit jaar niet anders. Moet er nog wat drank of hapjes zijn?
18 Wit-Rusland **
19 Griekenland *
20 Cyprus **
21 Portugal *
22 Israël *
2 Albanië *****
3 Ierland *****
Dit nummer wordt steeds lekkerder. Dit gaat mijn Roman Lob van 2018 worden.
4 Italië ****
5 Bulgarije ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Ijsland ****
10 Finland ***
11 Frankrijk ***
12 Armenië ***
13 Litouwen ***
14 Tsjechië **
16 Azerbeidzjan **
17 Macedonië **
Buiten de inzending van 2015 (studioversie want live viel hij aardig door de mand) heb ik weinig met Macedonië op het songfestival. En dat is ook dit jaar niet anders. Moet er nog wat drank of hapjes zijn?
18 Wit-Rusland **
19 Griekenland *
20 Cyprus **
21 Portugal *
22 Israël *
0
geplaatst: 4 april 2018, 13:21 uur
22. Macedonië: Eye Cue - Lost and Found
Macedonië is een ESF land waarvan ik vaak vergeet dat het meedoet. Ze sturen vaak weinig opvallende nummers, die vaak dan net de finale niet halen. Alleen de twee deelnames van Kaliopi (met name de eerste) en Autumn Leaves van Daniel Kajmakoski steken er voor mij bovenuit. Helaas was die laatste live erg slecht; iets waar Macedonië wel vaker last van heeft, ook met staging.
Dit jaar sturen ze weer een nummer uit de categorie 'leuk, best aardig, maar wordt waarschijnlijk weer iets van 11e - 13e in de halve finale'. Dat het nummer dan ook nog eens klinkt als twee nummers die samen zijn gepropt tot een wat onsamenhangend geheel helpt ook niet echt. Ik ben bang dat Macedonië opnieuw de finale niet gaat halen hiermee, zeker gezien het gemiddelde niveau die avond.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Ierland
11. Albanië
12. Tsjechië
13. Israël
14. Griekenland
15. Bulgarije
16. Macedonië
17. Finland
18. Cyprus
19. Azerbeidzjan
20. Wit-Rusland
21. Verenigd Koninkrijk
22. IJsland
Macedonië is een ESF land waarvan ik vaak vergeet dat het meedoet. Ze sturen vaak weinig opvallende nummers, die vaak dan net de finale niet halen. Alleen de twee deelnames van Kaliopi (met name de eerste) en Autumn Leaves van Daniel Kajmakoski steken er voor mij bovenuit. Helaas was die laatste live erg slecht; iets waar Macedonië wel vaker last van heeft, ook met staging.
Dit jaar sturen ze weer een nummer uit de categorie 'leuk, best aardig, maar wordt waarschijnlijk weer iets van 11e - 13e in de halve finale'. Dat het nummer dan ook nog eens klinkt als twee nummers die samen zijn gepropt tot een wat onsamenhangend geheel helpt ook niet echt. Ik ben bang dat Macedonië opnieuw de finale niet gaat halen hiermee, zeker gezien het gemiddelde niveau die avond.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Ierland
11. Albanië
12. Tsjechië
13. Israël
14. Griekenland
15. Bulgarije
16. Macedonië
17. Finland
18. Cyprus
19. Azerbeidzjan
20. Wit-Rusland
21. Verenigd Koninkrijk
22. IJsland
0
geplaatst: 4 april 2018, 19:22 uur
23. Kroatië: Franka - Crazy
Kroatië heeft 23 inzendingen op naam staan met een vierde plek in 1996 en 1999 als beste score.
Franka Batelić, voor het festival kortweg Franka, mag proberen dat te verbeteren met een vrij modern nummer. Prikkelende pop die het de laatste jaren verrassend goed doet. Het zal mij dan ook niet verbazen als dit weet te scoren. Dat het in de polls verrekte weinig doet heeft daar geen invloed op. Maar goed, ik kan er naast zitten en misschien gun ik dit nummer gewoon wat meer eer. Weinig wanklanken van mijn kant.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Estland
13. Ierland
14. Griekenland
15. Azerbeidzjan
16. Verenigd Koninkrijk
17. Armenië
18. Tsjechië
19. Finland
20. Cyprus
21. Macedonië
22. IJsland
23. Wit-Rusland
Kroatië heeft 23 inzendingen op naam staan met een vierde plek in 1996 en 1999 als beste score.
Franka Batelić, voor het festival kortweg Franka, mag proberen dat te verbeteren met een vrij modern nummer. Prikkelende pop die het de laatste jaren verrassend goed doet. Het zal mij dan ook niet verbazen als dit weet te scoren. Dat het in de polls verrekte weinig doet heeft daar geen invloed op. Maar goed, ik kan er naast zitten en misschien gun ik dit nummer gewoon wat meer eer. Weinig wanklanken van mijn kant.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Estland
13. Ierland
14. Griekenland
15. Azerbeidzjan
16. Verenigd Koninkrijk
17. Armenië
18. Tsjechië
19. Finland
20. Cyprus
21. Macedonië
22. IJsland
23. Wit-Rusland
0
geplaatst: 4 april 2018, 20:52 uur
1 België *****
2 Ierland *****
Dit nummer is echt aan een opmars bezig. Ik kan er even niets aan doen maar ben gewoon onder de indruk van zijn prachtige nummer.
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Bulgarije ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Ijsland ****
10 Finland ***
11 Frankrijk ***
12 Armenië ***
13 Litouwen ***
14 Tsjechië **
15 Kroatië **
In hun beginjaren vond ik de Kroatische inzendingen vaak leuk met 1995 als absolute hoogtepunt. Maar de laatste jaren ben ik weinig onder de indruk van Kroatië en dat is ook dit jaar niet anders. Gewoon een leuk popnummer die me verder weinig doet.
16 Verenigd Koninkrijk **
17 Azerbeidzjan **
18 Macedonië **
19 Wit-Rusland **
20 Griekenland *
21 Cyprus **
22 Portugal *
23 Israël *
2 Ierland *****
Dit nummer is echt aan een opmars bezig. Ik kan er even niets aan doen maar ben gewoon onder de indruk van zijn prachtige nummer.
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Bulgarije ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Ijsland ****
10 Finland ***
11 Frankrijk ***
12 Armenië ***
13 Litouwen ***
14 Tsjechië **
15 Kroatië **
In hun beginjaren vond ik de Kroatische inzendingen vaak leuk met 1995 als absolute hoogtepunt. Maar de laatste jaren ben ik weinig onder de indruk van Kroatië en dat is ook dit jaar niet anders. Gewoon een leuk popnummer die me verder weinig doet.
16 Verenigd Koninkrijk **
17 Azerbeidzjan **
18 Macedonië **
19 Wit-Rusland **
20 Griekenland *
21 Cyprus **
22 Portugal *
23 Israël *
0
geplaatst: 5 april 2018, 01:01 uur
Macedonië vond ik vorig jaar al heel erg leuk, de studioversie dan, maar live was het een aanfluiting. Ik heb zo'n voorgevoel dat het dit jaar wederom gaat gebeuren. In tegenstelling tot de meesten hier vind ik de studioversie echt heerlijk. Er gebeurd tenminste wat in dit nummer. Dat er verschillende stijlen zijn vind ik juist weer een pluspunt. Vind dit leuker om te beluisteren dan een 3 minuten lange saaie ballad, waarvan er best een hoop zijn dit jaar. De zangeres straalt wel iets sjieks uit. De manier waarop ze danst vind ik heerlijk en dat dansbare refrein is mijn favoriete stuk in het nummer. Verwacht eigenlijk niet dat ze die sterke 1e halve finale door komen, maar ik hoop het eerlijk gezegd wel
Kroatië komt ook met een hele leuke, frisse inzending. Vind het wat weg hebben van Amy Winehouse qua muziek. In het begin had ik er wat moeite mee, maar ik waardeer het nummer meer en meer. Yep, mag ook naar de finale.
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Kroatië
6. Albanië
7. Italië
8. België
9. Frankrijk
10. Bulgarije
11. Griekenland
12. Duitsland
13. Wit-Rusland
14. Estland
15. Spanje
16. Litouwen
17. Finland
18. Ierland
19. Portugal
20. Verenigd Koninkrijk
21. Armenië
22. Azerbeidzjan
23. Ijsland
Kroatië komt ook met een hele leuke, frisse inzending. Vind het wat weg hebben van Amy Winehouse qua muziek. In het begin had ik er wat moeite mee, maar ik waardeer het nummer meer en meer. Yep, mag ook naar de finale.
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Kroatië
6. Albanië
7. Italië
8. België
9. Frankrijk
10. Bulgarije
11. Griekenland
12. Duitsland
13. Wit-Rusland
14. Estland
15. Spanje
16. Litouwen
17. Finland
18. Ierland
19. Portugal
20. Verenigd Koninkrijk
21. Armenië
22. Azerbeidzjan
23. Ijsland
0
geplaatst: 5 april 2018, 13:54 uur
23. Kroatië: Franka - Crazy
Kroatië scoort sinds hun terugkeer een paar jaar geleden goed bij mij. Lighthouse was in 2016 een van mijn favorieten (live optreden had alleen wel wat beter gekund) en vorig jaar was My Friend een enorme guilty pleasure. Ik keek dan ook erg uit naar wat Kroatië nu zou gaan brengen.
Crazy vind ik een prima nummer, maar tegelijkertijd laat het me ook helemaal koud. Ik skip het niet als het voorbij komt op de playlist, maar ik zou het ook nooit uit mezelf opzetten. Ondanks dat het nummer goed in elkaar zit, doet dit me gewoon echt helemaal niets.
Qua kansen weet ik ook niet hoe ik dit moet inschatten. Het zou met een goed live optreden zomaar de finale moeten kunnen halen, maar als het wat dat betreft tegen gaat vallen vrees ik voor Kroatië dat dit lied ondergesneeuwd gaat worden.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Ierland
11. Albanië
12. Tsjechië
13. Israël
14. Griekenland
15. Bulgarije
16. Macedonië
17. Kroatië
18. Finland
19. Cyprus
20. Azerbeidzjan
21. Wit-Rusland
22. Verenigd Koninkrijk
23. IJsland
Kroatië scoort sinds hun terugkeer een paar jaar geleden goed bij mij. Lighthouse was in 2016 een van mijn favorieten (live optreden had alleen wel wat beter gekund) en vorig jaar was My Friend een enorme guilty pleasure. Ik keek dan ook erg uit naar wat Kroatië nu zou gaan brengen.
Crazy vind ik een prima nummer, maar tegelijkertijd laat het me ook helemaal koud. Ik skip het niet als het voorbij komt op de playlist, maar ik zou het ook nooit uit mezelf opzetten. Ondanks dat het nummer goed in elkaar zit, doet dit me gewoon echt helemaal niets.
Qua kansen weet ik ook niet hoe ik dit moet inschatten. Het zou met een goed live optreden zomaar de finale moeten kunnen halen, maar als het wat dat betreft tegen gaat vallen vrees ik voor Kroatië dat dit lied ondergesneeuwd gaat worden.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Armenië
10. Ierland
11. Albanië
12. Tsjechië
13. Israël
14. Griekenland
15. Bulgarije
16. Macedonië
17. Kroatië
18. Finland
19. Cyprus
20. Azerbeidzjan
21. Wit-Rusland
22. Verenigd Koninkrijk
23. IJsland
0
geplaatst: 5 april 2018, 17:13 uur
24. Oostenrijk: Cesár Sampson - Nobody But You
Met Oostenrijk heeft Waylon nog een appeltje te schillen. Had Conchita Wurst geen baard dan was Nederland wellicht de winnaar geweest in 2014.
Cesár Sampson heeft geen baard maar wel een lekker nummer in de stijl van artiesten als Hozier of Sam Smith. Dat zou moeten scoren zou je denken. Maar beter dan Waylon? De bookmakers denken van niet maar de fans schatten het in de polls veel hoger in. Oostenrijk wederom winnaar en Nederland tweede? Ik weet het zo net nog niet dit jaar. Het is een prima nummer, maar heel erg raken doet het me nu ook weer niet. Zo'n nummer dat de finale wel zal halen, maar daar zo rond de 12e plaats eindigt of zo.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Oostenrijk
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Estland
14. Ierland
15. Griekenland
16. Azerbeidzjan
17. Verenigd Koninkrijk
18. Armenië
19. Tsjechië
20. Finland
21. Cyprus
22. Macedonië
23. IJsland
24. Wit-Rusland
Met Oostenrijk heeft Waylon nog een appeltje te schillen. Had Conchita Wurst geen baard dan was Nederland wellicht de winnaar geweest in 2014.
Cesár Sampson heeft geen baard maar wel een lekker nummer in de stijl van artiesten als Hozier of Sam Smith. Dat zou moeten scoren zou je denken. Maar beter dan Waylon? De bookmakers denken van niet maar de fans schatten het in de polls veel hoger in. Oostenrijk wederom winnaar en Nederland tweede? Ik weet het zo net nog niet dit jaar. Het is een prima nummer, maar heel erg raken doet het me nu ook weer niet. Zo'n nummer dat de finale wel zal halen, maar daar zo rond de 12e plaats eindigt of zo.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Oostenrijk
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Estland
14. Ierland
15. Griekenland
16. Azerbeidzjan
17. Verenigd Koninkrijk
18. Armenië
19. Tsjechië
20. Finland
21. Cyprus
22. Macedonië
23. IJsland
24. Wit-Rusland
0
geplaatst: 5 april 2018, 18:39 uur
24. Oostenrijk: Cesár Sampson - Nobody But You
Oostenrijk is niet bepaald mijn favoriete land op het Songfestival, maar sinds hun winst in 2014 met Conchita Wurst sturen ze wel heel leuke nummers in. Er is vaak een probleempje: hoewel sympathiek en lekker om naar te luisteren, zijn hun inzendingen vaak niet bijzonder/opvallend genoeg om ook de televoters aan te spreken en bij een redelijk "vriendloos" land als Oostenrijk kan dit al gauw een heel verschil maken.
Ik ben bang dat het ook dit jaar weer het geval gaat zijn. Nobody But You vind ik wederom een prima nummer dat bij mij ook hoog scoort, maar tenzij er straks live goed wordt uitgepakt, ben ik bang dat dit wederom meer een jurypleaser gaat zijn dan een televote magneet, met wederom waarschijnlijk als eindresultaat weer een plekje in het midden. Jammer, want van mij mag het wel hoger zijn, alleen ontbreekt hier wederom weer een wow-gevoel.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Ierland
12. Albanië
13. Tsjechië
14. Israël
15. Griekenland
16. Bulgarije
17. Macedonië
18. Kroatië
19. Finland
20. Cyprus
21. Azerbeidzjan
22. Wit-Rusland
23. Verenigd Koninkrijk
24. IJsland
Oostenrijk is niet bepaald mijn favoriete land op het Songfestival, maar sinds hun winst in 2014 met Conchita Wurst sturen ze wel heel leuke nummers in. Er is vaak een probleempje: hoewel sympathiek en lekker om naar te luisteren, zijn hun inzendingen vaak niet bijzonder/opvallend genoeg om ook de televoters aan te spreken en bij een redelijk "vriendloos" land als Oostenrijk kan dit al gauw een heel verschil maken.
Ik ben bang dat het ook dit jaar weer het geval gaat zijn. Nobody But You vind ik wederom een prima nummer dat bij mij ook hoog scoort, maar tenzij er straks live goed wordt uitgepakt, ben ik bang dat dit wederom meer een jurypleaser gaat zijn dan een televote magneet, met wederom waarschijnlijk als eindresultaat weer een plekje in het midden. Jammer, want van mij mag het wel hoger zijn, alleen ontbreekt hier wederom weer een wow-gevoel.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Ierland
12. Albanië
13. Tsjechië
14. Israël
15. Griekenland
16. Bulgarije
17. Macedonië
18. Kroatië
19. Finland
20. Cyprus
21. Azerbeidzjan
22. Wit-Rusland
23. Verenigd Koninkrijk
24. IJsland
0
geplaatst: 5 april 2018, 20:58 uur
1 België *****
2 Ierland *****
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Bulgarije ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Oostenrijk ****
Nobody But You is alweer een leuke bijdrage van Oostenrijk. De mooie soulvolle stem van Cesar Sampson raakt me wel. Toch vrees ik er voor dat dit hetzelfde lot zal ondergaan als Nathan vorig jaar. Best wel punten van de vakjury's maar weinig van de televoters. Op een facebookpagina van zo'n 30.000 Eurovisionfans zie ik amper lijstjes voorbij komen waar Oostenrijk ook maar echt hoog scoort.
9 Estland ****
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Frankrijk ***
13 Armenië ***
14 Litouwen ***
15 Tsjechië **
16 Kroatië **
17 Verenigd Koninkrijk **
18 Azerbeidzjan **
19 Macedonië **
20 Wit-Rusland **
21 Griekenland *
22 Cyprus **
23 Portugal *
24 Israël *
2 Ierland *****
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Bulgarije ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Oostenrijk ****
Nobody But You is alweer een leuke bijdrage van Oostenrijk. De mooie soulvolle stem van Cesar Sampson raakt me wel. Toch vrees ik er voor dat dit hetzelfde lot zal ondergaan als Nathan vorig jaar. Best wel punten van de vakjury's maar weinig van de televoters. Op een facebookpagina van zo'n 30.000 Eurovisionfans zie ik amper lijstjes voorbij komen waar Oostenrijk ook maar echt hoog scoort.
9 Estland ****
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Frankrijk ***
13 Armenië ***
14 Litouwen ***
15 Tsjechië **
16 Kroatië **
17 Verenigd Koninkrijk **
18 Azerbeidzjan **
19 Macedonië **
20 Wit-Rusland **
21 Griekenland *
22 Cyprus **
23 Portugal *
24 Israël *
0
geplaatst: 6 april 2018, 12:24 uur
Oostenrijk komt met een alleraardigst deuntje, maar niet zo catchy als vorig jaar. Ben ook een beetje bang dat dit nummer niet echt opvalt, maar wie weet zet hij een mooie live-performance neer.
Top 43:
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Kroatië
6. Albanië
7. Italië
8. België
9. Bulgarije
10. Oostenrijk
11. Frankrijk
12. Griekenland
13. Duitsland
14. Wit-Rusland
15. Estland
16. Ierland
17. Spanje
18. Litouwen
19. Finland
20. Portugal
21. Verenigd Koninkrijk
22. Armenië
23. Azerbeidzjan
24. Ijsland
Top 43:
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Kroatië
6. Albanië
7. Italië
8. België
9. Bulgarije
10. Oostenrijk
11. Frankrijk
12. Griekenland
13. Duitsland
14. Wit-Rusland
15. Estland
16. Ierland
17. Spanje
18. Litouwen
19. Finland
20. Portugal
21. Verenigd Koninkrijk
22. Armenië
23. Azerbeidzjan
24. Ijsland
0
geplaatst: 6 april 2018, 17:17 uur
25. Zwitserland: Zibbz - Stones
De laatste van de eerste halve finale (vanaf morgen kunnen we bij de tweede halve finale ook de startvolgorde aanhouden): Zwitserland. Het land won de allereerste editie met dank aan zangeres Lys Assia, die afgelopen 24 maart overleed. In 1988 won ene Celine Dion voor de tweede en tevens laatste keer. Wat er van haar terecht is gekomen weten we inmiddels allemaal. Ze werd een megaster.
De laatste jaren is het kommer en kwel voor de Zwitsers. Niet altijd terecht vind ik, want veel sterke nummers kwamen niet verder dan de halve finale. Ik denk bijvoorbeeld aan Lovebugs in 2009 en Sinplus in 2012. Fijne, wat alternatieve deuntjes op het festival, en ook dit jaar komt Zwitserland met zoiets op de proppen in de vorm van broer en zus Gfeller die samen het duo Zibbz vormen.
Het nummer Stones doet me enorm denken aan Kovacs, een artiest die nogal eens als gewenst genoemd wordt om voor Nederland deel te gaan nemen.
Misschien moeten we Kovacs maar niet wensen, want dit nummer doet het vrij beroerd in de polls en bij de bookmakers. Ik vrees wederom een gevalletje niet terecht dit jaar.
Live:
Studioversie:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Zwitserland
10. Oostenrijk
11. Portugal
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Estland
15. Ierland
16. Griekenland
17. Azerbeidzjan
18. Verenigd Koninkrijk
19. Armenië
20. Tsjechië
21. Finland
22. Cyprus
23. Macedonië
24. IJsland
25. Wit-Rusland
De laatste van de eerste halve finale (vanaf morgen kunnen we bij de tweede halve finale ook de startvolgorde aanhouden): Zwitserland. Het land won de allereerste editie met dank aan zangeres Lys Assia, die afgelopen 24 maart overleed. In 1988 won ene Celine Dion voor de tweede en tevens laatste keer. Wat er van haar terecht is gekomen weten we inmiddels allemaal. Ze werd een megaster.
De laatste jaren is het kommer en kwel voor de Zwitsers. Niet altijd terecht vind ik, want veel sterke nummers kwamen niet verder dan de halve finale. Ik denk bijvoorbeeld aan Lovebugs in 2009 en Sinplus in 2012. Fijne, wat alternatieve deuntjes op het festival, en ook dit jaar komt Zwitserland met zoiets op de proppen in de vorm van broer en zus Gfeller die samen het duo Zibbz vormen.
Het nummer Stones doet me enorm denken aan Kovacs, een artiest die nogal eens als gewenst genoemd wordt om voor Nederland deel te gaan nemen.
Misschien moeten we Kovacs maar niet wensen, want dit nummer doet het vrij beroerd in de polls en bij de bookmakers. Ik vrees wederom een gevalletje niet terecht dit jaar.
Live:
Studioversie:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Zwitserland
10. Oostenrijk
11. Portugal
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Estland
15. Ierland
16. Griekenland
17. Azerbeidzjan
18. Verenigd Koninkrijk
19. Armenië
20. Tsjechië
21. Finland
22. Cyprus
23. Macedonië
24. IJsland
25. Wit-Rusland
0
geplaatst: 6 april 2018, 19:45 uur
1 Ierland *****
Ik kan echt niet meer weerstaan
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Oostenrijk ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
Zwitserland een land waar ik op het songfestival weinig mee heb, behalve dan het hier al genoemde Lovebugs
(wat een veel betere winnaar dan Alexander Rybak was geweest) en Sinplus. Aan Céline Dion heb ik door de jaren heen alleen een grotere hekel gekregen, mede doordat mijn collega telkens als Céline op de radio voorbijkomt dat keihard moet zetten.
Dit jaar valt het nog mee al denk ik niet dat Zwitserland de finale zal halen, al mag het wel van mij.
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Kroatië **
18 Verenigd Koninkrijk **
19 Azerbeidzjan **
20 Macedonië **
21 Wit-Rusland **
22 Griekenland *
23 Cyprus **
24 Portugal *
25 Israël *
Ik kan echt niet meer weerstaan
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Oostenrijk ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
Zwitserland een land waar ik op het songfestival weinig mee heb, behalve dan het hier al genoemde Lovebugs
(wat een veel betere winnaar dan Alexander Rybak was geweest) en Sinplus. Aan Céline Dion heb ik door de jaren heen alleen een grotere hekel gekregen, mede doordat mijn collega telkens als Céline op de radio voorbijkomt dat keihard moet zetten.Dit jaar valt het nog mee al denk ik niet dat Zwitserland de finale zal halen, al mag het wel van mij.
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Kroatië **
18 Verenigd Koninkrijk **
19 Azerbeidzjan **
20 Macedonië **
21 Wit-Rusland **
22 Griekenland *
23 Cyprus **
24 Portugal *
25 Israël *
0
geplaatst: 6 april 2018, 23:53 uur
Ik mis bij Zwitserland vooral een climax, het maakt nog niet veel indruk hier, het nummer kabbelt maar wat voort.. Wie weet komt het nog, zoals bij Litouwen, het kwartje is hier eindelijk gevallen, eigenlijk een verschrikkelijk lief liedje. Die vliegt nu de top 10 in:
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Albanië
8. Kroatië
9. België
10. Bulgarije
11. Oostenrijk
12. Frankrijk
13. Griekenland
14. Duitsland
15. Ierland
16. Estland
17. Wit-Rusland
18. Spanje
19. Zwitserland
20. Finland
21. Portugal
22. Verenigd Koninkrijk
23. Armenië
24. Azerbeidzjan
25. Ijsland
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Albanië
8. Kroatië
9. België
10. Bulgarije
11. Oostenrijk
12. Frankrijk
13. Griekenland
14. Duitsland
15. Ierland
16. Estland
17. Wit-Rusland
18. Spanje
19. Zwitserland
20. Finland
21. Portugal
22. Verenigd Koninkrijk
23. Armenië
24. Azerbeidzjan
25. Ijsland
0
geplaatst: 7 april 2018, 09:56 uur
Voor de liefhebbers: sinds gisteren is de mp3 versie van de soundtrack te koop en vanaf 20 april ook op cd.
Vandaag starten we in de juiste volgorde aan de tweede halve finale.
26. Noorwegen: Alexander Rybak - That's How You Write a Song
Ik weet nog goed hoe teleurgesteld ik was dat Nederland er voor het eerst niet bij was in 1985 vanwege dodenherdenking. Het was het jaar waarin Noorwegen voor het eerst won. De Bobbysocks deden mee aan de huppelpoprockandroll nummers die die jaren populair waren. La Det Swinge won. Tien jaar later won Noorwegen voor de tweede keer door mee te liften op de Ierse mystiek met een bijna zangloos nummer van Secret Garden, Nocturne, en in 2009 won guitige violist Alexander Rybak en wist de grootste en beste score ooit op het festival te behalen. Hij was vooraf al de gedoodverfde favoriet en hij maakte zijn rol waar. Voor mij is Fairytale niet bepaald de beste winnaar, maar voorruit.
Alexander heeft er dit jaar weer zin in en doet waar hij goed in is: een onnozel popliedje met de hoofdrol voor wederom zijn viool. Never change a winning team moet hij gedacht hebben.
Hoog in de polls en bij de bookmakers en zelf zou het me niet verbazen als we volgend jaar weer in Noorwegen zitten, allen mag ik hopen van niet. Dit is mij te infantiel.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Zwitserland
10. Oostenrijk
11. Portugal
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Estland
15. Ierland
16. Griekenland
17. Azerbeidzjan
18. Verenigd Koninkrijk
19. Armenië
20. Tsjechië
21. Finland
22. Cyprus
23. Macedonië
24. IJsland
25. Wit-Rusland
26. Noorwegen
Vandaag starten we in de juiste volgorde aan de tweede halve finale.
26. Noorwegen: Alexander Rybak - That's How You Write a Song
Ik weet nog goed hoe teleurgesteld ik was dat Nederland er voor het eerst niet bij was in 1985 vanwege dodenherdenking. Het was het jaar waarin Noorwegen voor het eerst won. De Bobbysocks deden mee aan de huppelpoprockandroll nummers die die jaren populair waren. La Det Swinge won. Tien jaar later won Noorwegen voor de tweede keer door mee te liften op de Ierse mystiek met een bijna zangloos nummer van Secret Garden, Nocturne, en in 2009 won guitige violist Alexander Rybak en wist de grootste en beste score ooit op het festival te behalen. Hij was vooraf al de gedoodverfde favoriet en hij maakte zijn rol waar. Voor mij is Fairytale niet bepaald de beste winnaar, maar voorruit.
Alexander heeft er dit jaar weer zin in en doet waar hij goed in is: een onnozel popliedje met de hoofdrol voor wederom zijn viool. Never change a winning team moet hij gedacht hebben.
Hoog in de polls en bij de bookmakers en zelf zou het me niet verbazen als we volgend jaar weer in Noorwegen zitten, allen mag ik hopen van niet. Dit is mij te infantiel.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Zwitserland
10. Oostenrijk
11. Portugal
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Estland
15. Ierland
16. Griekenland
17. Azerbeidzjan
18. Verenigd Koninkrijk
19. Armenië
20. Tsjechië
21. Finland
22. Cyprus
23. Macedonië
24. IJsland
25. Wit-Rusland
26. Noorwegen
0
geplaatst: 7 april 2018, 13:29 uur
1 Ierland *****
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Oostenrijk ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
Voor de tweede keer als ex-winnaar naar het songfestival gaan is altijd een risico. Vele hebben gefaald (Dana international, Niamh Kavanagh, ...) behalve dan Johnny Logan. Maar dat Alexander Rybak Johnny Logan achterna zal gaan daar geloof ik geen snars van. In 2009 was Fairytale absoluut niet mijn winnaar. Lovebugs vond ik vooraf het leukst (al ging dat live niet zo goed). Tijdens de finale was het voor mij absoluut duidelijk Is It True van Yohanna was het prachtigste lied van de avond. Helaas werd Yohanna tweede met kilometers achterstand op Alexander.
Dit jaar heeft Alexander Rybak nog geluk dat hij in de zwakke finale zit, waardoor hij misschien wel nog de finale zal halen. Maar meer zit er voor dit kinderlijke liedje niet in. In halve finale 1 zou hij echt geen slaagkansen hebben.
Toch is dit nog niet de zwakste bijdrage uit Scandinavië dit jaar. Ik ben me al aan het voorbereiden om mijn gal te spugen op mijn favoriete land (dat mag binnen 2 weken).
18 Kroatië **
19 Verenigd Koninkrijk **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 Griekenland *
24 Cyprus **
25 Portugal *
26 Israël *
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Italië ****
5 Duitsland ****
6 Spanje ****
7 Oostenrijk ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
Voor de tweede keer als ex-winnaar naar het songfestival gaan is altijd een risico. Vele hebben gefaald (Dana international, Niamh Kavanagh, ...) behalve dan Johnny Logan. Maar dat Alexander Rybak Johnny Logan achterna zal gaan daar geloof ik geen snars van. In 2009 was Fairytale absoluut niet mijn winnaar. Lovebugs vond ik vooraf het leukst (al ging dat live niet zo goed). Tijdens de finale was het voor mij absoluut duidelijk Is It True van Yohanna was het prachtigste lied van de avond. Helaas werd Yohanna tweede met kilometers achterstand op Alexander.
Dit jaar heeft Alexander Rybak nog geluk dat hij in de zwakke finale zit, waardoor hij misschien wel nog de finale zal halen. Maar meer zit er voor dit kinderlijke liedje niet in. In halve finale 1 zou hij echt geen slaagkansen hebben.
Toch is dit nog niet de zwakste bijdrage uit Scandinavië dit jaar. Ik ben me al aan het voorbereiden om mijn gal te spugen op mijn favoriete land (dat mag binnen 2 weken).
18 Kroatië **
19 Verenigd Koninkrijk **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 Griekenland *
24 Cyprus **
25 Portugal *
26 Israël *
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.