Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2018, 13:34 uur
Gaat er hier nog iemand naar Eurovision In Concert in Amsterdam. Ik heb al met een aantal songfestivalfans afgesproken die ik ken van facebook, maar met een aantal van jullie zou het ook wel tof zijn.
Ik ben vooral benieuwd of de liveversie mijn opinies zullen veranderen. Het wordt in ieder geval mijn eerste songfestivalconcert.
Ik ben vooral benieuwd of de liveversie mijn opinies zullen veranderen. Het wordt in ieder geval mijn eerste songfestivalconcert.
0
geplaatst: 7 april 2018, 17:52 uur
Infantiel lees ik hier bij Noorwegen, dat moet haast wel de perfecte benaming zijn voor dit liedje. Man, man, man... en het erge is dat het nummer waarschijnlijk vreselijk hoog gaat eindigen, maar winnen zie ik het niet. Of heel Europa moet infantiel zijn 
1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Albanië
8. Kroatië
9. België
10. Bulgarije
11. Oostenrijk
12. Frankrijk
13. Griekenland
14. Duitsland
15. Ierland
16. Estland
17. Wit-Rusland
18. Spanje
19. Zwitserland
20. Finland
21. Portugal
22. Verenigd Koninkrijk
23. Armenië
24. Azerbeidzjan
25. Ijsland
26. Noorwegen

1. Tsjechië
2. Israël
3. Macedonië
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Albanië
8. Kroatië
9. België
10. Bulgarije
11. Oostenrijk
12. Frankrijk
13. Griekenland
14. Duitsland
15. Ierland
16. Estland
17. Wit-Rusland
18. Spanje
19. Zwitserland
20. Finland
21. Portugal
22. Verenigd Koninkrijk
23. Armenië
24. Azerbeidzjan
25. Ijsland
26. Noorwegen
0
geplaatst: 8 april 2018, 00:43 uur
Per ongeluk twee keer de live versie gepost van Noorwegen. Hier de studioversie:
0
geplaatst: 8 april 2018, 09:15 uur
27. Roemenië: The Humans - Goodbye
Roemenië heeft inmiddels 18 inzendingen gestuurd met een derde plaats in 2005 en 2010 als beste resultaat. Voor mij geen favoriet land. Alleen in 2015 stuurden ze Voltaj met De la capăt (all over again) dat teleurstellend 15e werd in de finale.
Meestal iets te anonieme inzendingen en ik vrees dat dit nu weer het geval is. The Humans komen met Coldplay-achtige stadionrock, de zangeres heeft een strot (oppassen dat het live wel in juiste banen blijft gaan), dus het zou moeten aanslaan, maar het is wat te anoniem. Te dertien in een dozijn. Niemand zal dit slecht vinden, en weinigen zullen dit als grote favoriet beschouwen. In de polls denken ze er negatiever over: daar staat het vaak ergens onderaan. En zelf? Ach... best leuk, meer niet.
Live:
Studioversie:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Zwitserland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Estland
16. Ierland
17. Griekenland
18. Azerbeidzjan
19. Roemenië
20. Verenigd Koninkrijk
21. Armenië
22. Finland
23. Cyprus
24. Macedonië
25. IJsland
26. Wit-Rusland
27. Noorwegen
Roemenië heeft inmiddels 18 inzendingen gestuurd met een derde plaats in 2005 en 2010 als beste resultaat. Voor mij geen favoriet land. Alleen in 2015 stuurden ze Voltaj met De la capăt (all over again) dat teleurstellend 15e werd in de finale.
Meestal iets te anonieme inzendingen en ik vrees dat dit nu weer het geval is. The Humans komen met Coldplay-achtige stadionrock, de zangeres heeft een strot (oppassen dat het live wel in juiste banen blijft gaan), dus het zou moeten aanslaan, maar het is wat te anoniem. Te dertien in een dozijn. Niemand zal dit slecht vinden, en weinigen zullen dit als grote favoriet beschouwen. In de polls denken ze er negatiever over: daar staat het vaak ergens onderaan. En zelf? Ach... best leuk, meer niet.
Live:
Studioversie:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Zwitserland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Estland
16. Ierland
17. Griekenland
18. Azerbeidzjan
19. Roemenië
20. Verenigd Koninkrijk
21. Armenië
22. Finland
23. Cyprus
24. Macedonië
25. IJsland
26. Wit-Rusland
27. Noorwegen
0
geplaatst: 8 april 2018, 11:04 uur
1 Ierland *****
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Oostenrijk *****
Oostenrijk is toch de voorbije dagen aan een kleine opmars bezig. Heerlijk nummer en heerlijke stem.
5 Italië ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
18 Kroatië **
19 Verenigd Koninkrijk **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 Griekenland *
24 Cyprus *
25 Roemenië *
Roemenië is ook niet direct mijn favoriete land op het songfestival, maar naast Voltaj, is vooral Mihai Traisteriu met zijn Tornero (uit 2006) een persoonlijke favoriet. Dit had een betere winnaar geweest dan Lordi.
Dit jaar vind ik echter niks aan de Roemeense inzending. De Coldplay-achtige stadionrock hoor ik er ook totaal niet in. Neen dit mag gewoon blijven steken in de halve finale zoals wel meer songs uit deze twee halve finale, want dit jaar is er erg slecht geloot voor de halve finales. Zowat alle zwakke inzendingen zitten in halve finale 2 Terwijl halve finale 1 een waar bloedbad zal worden.
26 Portugal *
27 Israël *
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Oostenrijk *****
Oostenrijk is toch de voorbije dagen aan een kleine opmars bezig. Heerlijk nummer en heerlijke stem.
5 Italië ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
18 Kroatië **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 Griekenland *
24 Cyprus *
25 Roemenië *
Roemenië is ook niet direct mijn favoriete land op het songfestival, maar naast Voltaj, is vooral Mihai Traisteriu met zijn Tornero (uit 2006) een persoonlijke favoriet. Dit had een betere winnaar geweest dan Lordi.
Dit jaar vind ik echter niks aan de Roemeense inzending. De Coldplay-achtige stadionrock hoor ik er ook totaal niet in. Neen dit mag gewoon blijven steken in de halve finale zoals wel meer songs uit deze twee halve finale, want dit jaar is er erg slecht geloot voor de halve finales. Zowat alle zwakke inzendingen zitten in halve finale 2 Terwijl halve finale 1 een waar bloedbad zal worden.
26 Portugal *
27 Israël *
0
geplaatst: 8 april 2018, 11:05 uur
Misschien leuk als deze besprekingen voorbij zijn en we nog tijd hebben tot aan het festival zelf: elke dag een land top 3. Wat zijn je 3 favoriete nummers per land. Goed idee? De voorgaande jaren presenteerden we onze guilty pleasures en favorieten, maar ik vrees met dezelfde deelnemers dat dat niet boeiend meer gaat zijn 

0
geplaatst: 8 april 2018, 11:07 uur
Ik vind dat een uitstekend idee of we kunnen ook wat is je favoriete en meest gehate inzending per land.
0
geplaatst: 8 april 2018, 11:24 uur
Cerclezot schreef:
Ik vind dat een uitstekend idee of we kunnen ook wat is je favoriete en meest gehate inzending per land.
Ik heb nooit zoveel met meest gehaat of minst geliefd. Ik schrijf ook zelden negatieve reviews op deze site.
0
geplaatst: 8 april 2018, 11:36 uur
Jouw idee vind ik ook goed maar ik denk dat er dan ook veel hetzelfde zal voorbij komen. In ieder geval mij maakt het niet uit. Ik ben al lang blij dat het hier vooraf zo'n gezellige boel is geworden.
Ik schrijf zelf ook zelden negatieve recensies op deze site. Ik zou wel gek zijn om een volledig album van een artiest te luisteren die ik niet leuk vind, maar bij het songfestival kan je niet om een aantal slechte inzendingen per jaar heen.
Ik schrijf zelf ook zelden negatieve recensies op deze site. Ik zou wel gek zijn om een volledig album van een artiest te luisteren die ik niet leuk vind, maar bij het songfestival kan je niet om een aantal slechte inzendingen per jaar heen.
0
geplaatst: 8 april 2018, 12:06 uur
25. Zwitserland: Zibbz - Stones
Zwitserland is een beetje het sukkeltje van het festival de afgelopen jaren, met veelal oninteressante inzendingen. Toch eindigen ze vaak wel lager dan het verdiend, want doorgaans zijn hun inzendingen ook weer niet heel erg beroerd.
Zibbs levert met Stones misschien wel hun beste inzending in jaren. Het is zeker een lekker nummer om naar te luisteren. Toch is het nummer wat bij me weggezakt nu alle nummers al een tijdje bekend zijn. Op de een of andere manier heb ik de afgelopen weken geen zin gehad om dit nummer uit mezelf op te zetten, wat ik wel bij andere inzendingen heb gehad. De houdbaarheidsdatum is bij mij dus wel verstreken, maar alsnog vind ik het nummer kwalitatief prima in orde. Ik vrees alleen dat Zwitserland het in deze halve finale niet gaat redden.
26. Noorwegen: Alexander Rybak - That's How You Write a Song
En daar hebben we Alexander Rybak weer; een van de meest succesvolle winnaars allertijden met Fairytale. Destijds was ik er niet zo weg van en vond ik het nummer gigantisch overgewaardeerd, maar ik ben het meer gaan waarderen door de jaren heen. Alexander barst van het charisma, en het nummer was toch ook wel leuk.
Het is vaker voorgekomen dat oud-winnaars het weer opnieuw gaan proberen, en vaak met tegenvallend resultaat. Men blijft toch altijd de succesvolle eerste bijdrage in het achterhoofd houden, en dan valt het nieuwe vrijwel altijd tegen.
Dat gaat ook zeker gebeuren met That’s How You Write a Song. Niemand kan mij overtuigen dat dit het straks goed gaat doen. De finale zal hij wel halen, want met zijn uitstraling en enthousiasme weet Alexander dit nummer goed te verkopen. Echter is dit kwalitatief zo beneden peil en inderdaad infantiel, dat ik dit niet bijster hoog zie eindigen. Wat mij betreft zijn de bookmakers dan ook veel te optimistisch, maar we zullen zien. Ik zou het toch wel erg onterecht vinden als dit goed gaat scoren.
Roemenië is hier ook geen favoriet land. Voltaj vond ik dan inderdaad wel goed, en Cezar is een grote guilty pleasure van me. Verder heb ik er niet veel mee, met als een van de dieptepunten dat gruwelijke gejodel van vorig jaar (al was dat in ieder geval niet anoniem).
Dat laatste is deze inzending wel. Ik kan eigenlijk niet veel meer toevoegen aan wat er al gezegd is. Op zich is dit geen slecht lied, maar het is drie minuten wachten op iets wat er nooit komt en het geheel is daardoor wat vlakjes. Dit is een nummer wat ik zou skippen als het op mijn playlist voorbij zou komen. Het is dat de tweede halve finale inderdaad zwak is, anders zou ik dit niet eens een kans toedichten voor kwalificatie. Nu zit die kans er toch nog wel in denk ik, al gaat het moeilijk worden.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Ierland
12. Albanië
13. Tsjechië
14. Israël
15. Griekenland
16. Zwitserland
17. Bulgarije
18. Macedonië
19. Kroatië
20. Finland
21. Cyprus
22. Noorwegen
23. Roemenië
24. Azerbeidzjan
25. Wit-Rusland
26. Verenigd Koninkrijk
27. IJsland
Zwitserland is een beetje het sukkeltje van het festival de afgelopen jaren, met veelal oninteressante inzendingen. Toch eindigen ze vaak wel lager dan het verdiend, want doorgaans zijn hun inzendingen ook weer niet heel erg beroerd.
Zibbs levert met Stones misschien wel hun beste inzending in jaren. Het is zeker een lekker nummer om naar te luisteren. Toch is het nummer wat bij me weggezakt nu alle nummers al een tijdje bekend zijn. Op de een of andere manier heb ik de afgelopen weken geen zin gehad om dit nummer uit mezelf op te zetten, wat ik wel bij andere inzendingen heb gehad. De houdbaarheidsdatum is bij mij dus wel verstreken, maar alsnog vind ik het nummer kwalitatief prima in orde. Ik vrees alleen dat Zwitserland het in deze halve finale niet gaat redden.
26. Noorwegen: Alexander Rybak - That's How You Write a Song
En daar hebben we Alexander Rybak weer; een van de meest succesvolle winnaars allertijden met Fairytale. Destijds was ik er niet zo weg van en vond ik het nummer gigantisch overgewaardeerd, maar ik ben het meer gaan waarderen door de jaren heen. Alexander barst van het charisma, en het nummer was toch ook wel leuk.
Het is vaker voorgekomen dat oud-winnaars het weer opnieuw gaan proberen, en vaak met tegenvallend resultaat. Men blijft toch altijd de succesvolle eerste bijdrage in het achterhoofd houden, en dan valt het nieuwe vrijwel altijd tegen.
Dat gaat ook zeker gebeuren met That’s How You Write a Song. Niemand kan mij overtuigen dat dit het straks goed gaat doen. De finale zal hij wel halen, want met zijn uitstraling en enthousiasme weet Alexander dit nummer goed te verkopen. Echter is dit kwalitatief zo beneden peil en inderdaad infantiel, dat ik dit niet bijster hoog zie eindigen. Wat mij betreft zijn de bookmakers dan ook veel te optimistisch, maar we zullen zien. Ik zou het toch wel erg onterecht vinden als dit goed gaat scoren.
Roemenië is hier ook geen favoriet land. Voltaj vond ik dan inderdaad wel goed, en Cezar is een grote guilty pleasure van me. Verder heb ik er niet veel mee, met als een van de dieptepunten dat gruwelijke gejodel van vorig jaar (al was dat in ieder geval niet anoniem).
Dat laatste is deze inzending wel. Ik kan eigenlijk niet veel meer toevoegen aan wat er al gezegd is. Op zich is dit geen slecht lied, maar het is drie minuten wachten op iets wat er nooit komt en het geheel is daardoor wat vlakjes. Dit is een nummer wat ik zou skippen als het op mijn playlist voorbij zou komen. Het is dat de tweede halve finale inderdaad zwak is, anders zou ik dit niet eens een kans toedichten voor kwalificatie. Nu zit die kans er toch nog wel in denk ik, al gaat het moeilijk worden.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Ierland
12. Albanië
13. Tsjechië
14. Israël
15. Griekenland
16. Zwitserland
17. Bulgarije
18. Macedonië
19. Kroatië
20. Finland
21. Cyprus
22. Noorwegen
23. Roemenië
24. Azerbeidzjan
25. Wit-Rusland
26. Verenigd Koninkrijk
27. IJsland
0
geplaatst: 8 april 2018, 12:13 uur
aERodynamIC schreef:
Misschien leuk als deze besprekingen voorbij zijn en we nog tijd hebben tot aan het festival zelf: elke dag een land top 3. Wat zijn je 3 favoriete nummers per land. Goed idee? De voorgaande jaren presenteerden we onze guilty pleasures en favorieten, maar ik vrees met dezelfde deelnemers dat dat niet boeiend meer gaat zijn
Dat lijkt me een goed idee. Sowieso is het leuk om weer wat anders te doen, want als we weer favorieten en guilty pleasures zouden doen, zou ik sowieso weer nummers gaan 'recyclen' die ik eerder al had geplaatst.
Ook met dit idee zullen er wel veel dezelfde nummers worden gepost (zeker jij, ik en Cerclezot delen wel veel favorieten volgens mij), maar ook dan is het leuk om te lezen wat iedereen aantrekt in die nummers. Volgend jaar kunnen we dan misschien wel weer iets anders doen.
0
geplaatst: 8 april 2018, 12:16 uur
Ik begin overigens steeds meer te geloven dat Rusland wel eens voor het eerst de finale zou kunnen missen, tenzij er een oplossing wordt gevonden wat betreft de zang. Dit was gisteren op een preparty in Moskou:
AU!
AU!
0
geplaatst: 9 april 2018, 01:16 uur
Cerclezot schreef:
Gaat er hier nog iemand naar Eurovision In Concert in Amsterdam. Ik heb al met een aantal songfestivalfans afgesproken die ik ken van facebook, maar met een aantal van jullie zou het ook wel tof zijn.
Ik lees dit nu pas, maar ik ben ook bij Eurovision in Concert volgende week, en ook voor mij is het de eerste keer.
Zelf ga ik daar ook een aantal mensen ontmoeten van fora, maar niets is echt vast afgesproken. Het is meer van; we appen elkaar als we elkaar willen zien, en we hebben een vast afspreekpunt.
Het zou in ieder geval leuk zijn als we elkaar kunnen ontmoeten daar! Ik ben benieuwd of er nog meer komen van dit forum.
0
geplaatst: 9 april 2018, 06:33 uur
Wij (een paar Eurovisiefans die ik enkel online ken uit zowel België en Nederland) hebben afgesproken rond 18u45 aan de grote bank achter de Febo en voor de AFAS Live. Dus mocht je zin hebben dan kunnen we misschien daar afspreken.
0
geplaatst: 9 april 2018, 15:35 uur
Leuk dit! Ik doe mee:
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Tsjechië *****
4. Italië *****
5. België ****
6. Israël ****
7. Macedonië ****
8. Estland ****
9. Frankrijk ****
10. Albanië ***
11. Roemenië ***
12. Griekenland ***
13. Ierland ***
14. Oostenrijk ***
15. Zwitserland ***
16. Noorwegen ***
17. Kroatië ***
18. Litouwen ***
19. Finland ***
20. Wit-Rusland ***
21. Azerbeidzjan ***
22. Spanje **
23. Armenië **
24. Portugal **
25. Duitsland **
26. Verenigd Koninkrijk **
27. IJsland **
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Tsjechië *****
4. Italië *****
5. België ****
6. Israël ****
7. Macedonië ****
8. Estland ****
9. Frankrijk ****
10. Albanië ***
11. Roemenië ***
12. Griekenland ***
13. Ierland ***
14. Oostenrijk ***
15. Zwitserland ***
16. Noorwegen ***
17. Kroatië ***
18. Litouwen ***
19. Finland ***
20. Wit-Rusland ***
21. Azerbeidzjan ***
22. Spanje **
23. Armenië **
24. Portugal **
25. Duitsland **
26. Verenigd Koninkrijk **
27. IJsland **
0
geplaatst: 9 april 2018, 15:58 uur
0
geplaatst: 9 april 2018, 17:43 uur
Welkom Karl
Verder ben je ook welkom om hier mee te spelen: Eurovisie Songfestival K.O. (Editie 2018) - MusicMeter.nl
Verder ben je ook welkom om hier mee te spelen: Eurovisie Songfestival K.O. (Editie 2018) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 9 april 2018, 18:17 uur
28. Servië: Sanja Ilić & Balkanika - Nova Deca
Servië heeft slechts tien keer meegedaan met winst in 2007 alweer (Marija Šerifović). Het was de eerste bijdrage als onafhankelijk land en gelijk was het raak. De jaren erna hadden ze wel vaker van die balkan-trekkers. Ook dit jaar voegen ze er weer een fijn scheutje balkan mystiek aan toe en hey, daar zijn weer eens trommels en een fluit. Niet slecht, maar ik mis toch net een beetje de power die sommige vorige bijdrages wel wat meer hadden.
Typisch weer zo'n fijne middenmoter.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Zwitserland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Estland
16. Ierland
17. Griekenland
18. Azerbeidzjan
19. Servië
20. Roemenië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Armenië
23. Finland
24. Cyprus
25. Macedonië
26. IJsland
27. Wit-Rusland
28. Noorwegen
Servië heeft slechts tien keer meegedaan met winst in 2007 alweer (Marija Šerifović). Het was de eerste bijdrage als onafhankelijk land en gelijk was het raak. De jaren erna hadden ze wel vaker van die balkan-trekkers. Ook dit jaar voegen ze er weer een fijn scheutje balkan mystiek aan toe en hey, daar zijn weer eens trommels en een fluit. Niet slecht, maar ik mis toch net een beetje de power die sommige vorige bijdrages wel wat meer hadden.
Typisch weer zo'n fijne middenmoter.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Zwitserland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Estland
16. Ierland
17. Griekenland
18. Azerbeidzjan
19. Servië
20. Roemenië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Armenië
23. Finland
24. Cyprus
25. Macedonië
26. IJsland
27. Wit-Rusland
28. Noorwegen
0
geplaatst: 9 april 2018, 20:23 uur
1 Ierland *****
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Oostenrijk *****
5 Italië ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
18 Kroatië **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 Griekenland *
24 Cyprus *
25 Roemenië *
26 Portugal *
27 Israël *
28 Servië
Servië een van die landen waar ik eigenlijk weinig mee heb op het songfestival ook dit jaar is dat niet anders. Molitva is nog steeds hun beste inzending en dat was voor mij geen winnaar (Hongarije en Andorra waren dat jaar toch echt wel beter en leuker
).
Dit jaar krijgen we een nummer met een balkansound die me nergens raakt of ontroerd. Dit nummer past in het rijtje van Jamala, Nathalie Sorce, Pastora Soler, ... of te wel slechtste dingen die het songfestival ooit voortbracht. Neen hier kan ik geen sterren aangeven, maar het is nog niet de slechtste inzending dit jaar. Die komt er binnenkort nog aan
.
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Oostenrijk *****
5 Italië ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
18 Kroatië **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 Griekenland *
24 Cyprus *
25 Roemenië *
26 Portugal *
27 Israël *
28 Servië
Servië een van die landen waar ik eigenlijk weinig mee heb op het songfestival ook dit jaar is dat niet anders. Molitva is nog steeds hun beste inzending en dat was voor mij geen winnaar (Hongarije en Andorra waren dat jaar toch echt wel beter en leuker
). Dit jaar krijgen we een nummer met een balkansound die me nergens raakt of ontroerd. Dit nummer past in het rijtje van Jamala, Nathalie Sorce, Pastora Soler, ... of te wel slechtste dingen die het songfestival ooit voortbracht. Neen hier kan ik geen sterren aangeven, maar het is nog niet de slechtste inzending dit jaar. Die komt er binnenkort nog aan
.
0
geplaatst: 10 april 2018, 10:14 uur
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Tsjechië *****
4. Italië *****
5. België ****
6. Israël ****
7. Macedonië ****
8. Estland ****
9. Frankrijk ****
10. Albanië ***
11. Roemenië ***
12. Griekenland ***
13. Ierland ***
14. Oostenrijk ***
15. Zwitserland ***
16. Servië ***
De Servische inzending past dit jaar precies in het hoekje Eurovisische Oostblokmeuk waar ik een zwak voor heb. Die mafklapper met zjin fluit heeft een boel charme, maar ik ben het met aERodynamIC eens dat dit nummer wat power mist.
17. Noorwegen ***
18. Kroatië ***
19. Litouwen ***
20. Finland ***
21. Wit-Rusland ***
22. Azerbeidzjan ***
23. Spanje **
24. Armenië **
25. Portugal **
26. Duitsland **
27. Verenigd Koninkrijk **
28. IJsland **
2. Bulgarije *****
3. Tsjechië *****
4. Italië *****
5. België ****
6. Israël ****
7. Macedonië ****
8. Estland ****
9. Frankrijk ****
10. Albanië ***
11. Roemenië ***
12. Griekenland ***
13. Ierland ***
14. Oostenrijk ***
15. Zwitserland ***
16. Servië ***
De Servische inzending past dit jaar precies in het hoekje Eurovisische Oostblokmeuk waar ik een zwak voor heb. Die mafklapper met zjin fluit heeft een boel charme, maar ik ben het met aERodynamIC eens dat dit nummer wat power mist.
17. Noorwegen ***
18. Kroatië ***
19. Litouwen ***
20. Finland ***
21. Wit-Rusland ***
22. Azerbeidzjan ***
23. Spanje **
24. Armenië **
25. Portugal **
26. Duitsland **
27. Verenigd Koninkrijk **
28. IJsland **
0
geplaatst: 10 april 2018, 11:31 uur
28. Servië: Sanja Ilić & Balkanika - Nova Deca
Wat ben ik toch een enorme fan van Balkanballads... Met zo'n nummer zit een land bij mij altijd wel goed, en laat Servië dan ook nog eens hét Balkanballad land bij uitstek zijn met prachtige bijdragen zoals het winnende Molitva van Marija Serifovic en de meerdere bijdrages van Zeljko Joksimovic.
Na een paar jaar van deze stijl te zijn afgeweken, is Servië nu weer terug met de Balkansound. Helaas vind ik dit een stuk minder, en dat zeg ik als een liefhebber van het genre. Ik zie wat ze hebben proberen te doen met een mix van traditioneel en modern, en op zich vind ik het ook niet eens echt slecht, maar het geheel is te rommelig en te gezocht. Zo'n nummer zou qua power en emotie inderdaad indruk moeten maken, maar Nova Deca doet me helemaal niets. Mijn verwachting is dat Servië net als vorig jaar nét de finale gaat missen. Hoger dan een lage middenmoot komt het op mijn lijstje niet.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Ierland
12. Albanië
13. Tsjechië
14. Israël
15. Griekenland
16. Zwitserland
17. Bulgarije
18. Macedonië
19. Kroatië
20. Finland
21. Cyprus
22. Servië
23. Noorwegen
24. Roemenië
25. Azerbeidzjan
26. Wit-Rusland
27. Verenigd Koninkrijk
28. IJsland
Wat ben ik toch een enorme fan van Balkanballads... Met zo'n nummer zit een land bij mij altijd wel goed, en laat Servië dan ook nog eens hét Balkanballad land bij uitstek zijn met prachtige bijdragen zoals het winnende Molitva van Marija Serifovic en de meerdere bijdrages van Zeljko Joksimovic.
Na een paar jaar van deze stijl te zijn afgeweken, is Servië nu weer terug met de Balkansound. Helaas vind ik dit een stuk minder, en dat zeg ik als een liefhebber van het genre. Ik zie wat ze hebben proberen te doen met een mix van traditioneel en modern, en op zich vind ik het ook niet eens echt slecht, maar het geheel is te rommelig en te gezocht. Zo'n nummer zou qua power en emotie inderdaad indruk moeten maken, maar Nova Deca doet me helemaal niets. Mijn verwachting is dat Servië net als vorig jaar nét de finale gaat missen. Hoger dan een lage middenmoot komt het op mijn lijstje niet.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Estland
4. België
5. Litouwen
6. Portugal
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Ierland
12. Albanië
13. Tsjechië
14. Israël
15. Griekenland
16. Zwitserland
17. Bulgarije
18. Macedonië
19. Kroatië
20. Finland
21. Cyprus
22. Servië
23. Noorwegen
24. Roemenië
25. Azerbeidzjan
26. Wit-Rusland
27. Verenigd Koninkrijk
28. IJsland
0
geplaatst: 10 april 2018, 15:02 uur
Cerclezot schreef:
maar het is nog niet de slechtste inzending dit jaar. Die komt er binnenkort nog aan
.
Heb een vermoeden dat het om Zweden gaat? Of San Marino? Ik laat me verrassen haha. Die 2e halve finale vind ik echt erg matig, 5 nummers door is eigenlijk wel genoeg, maar de rest... maar het is nog niet de slechtste inzending dit jaar. Die komt er binnenkort nog aan
.
Er gaan sowieso favorieten sneuvelen hier in de 1e halve finale 
0
geplaatst: 10 april 2018, 15:29 uur
1. Tsjechië
2. Israël
3. Cyprus
4. Macedonië
5. Litouwen
6. Italië
7. Albanië
8. Kroatië
9. België
10. Bulgarije
11. Oostenrijk
12. Griekenland
13. Frankrijk
14. Duitsland
15. Ierland
16. Estland
17. Wit-Rusland
18. Spanje
19. Zwitserland
20. Roemenië
Intro begint veelbelovend, fijne stem, aardig rocknummer, maar ik heb er niet echt een feeling mee. Ik veer nergens op van: wauw, dit is goed! Moet nog zien of ze de finale halen.
21. Finland
22. Portugal
23. Verenigd Koninkrijk
24. Armenië
25. Azerbeidzjan
26. Ijsland
27. Noorwegen
28. Servië
Voor mij de minste inzending tot nu toe, maar er komen veel mindere aan
Wat mij betreft hadden ze die zanger beter thuis kunnen laten, vind zijn stem niet prettig en heeft 0,0 uitstraling op het podium. Volgende keer de dames van Balkanika alleen sturen? En een wat spannender nummer aub.
2. Israël
3. Cyprus
4. Macedonië
5. Litouwen
6. Italië
7. Albanië
8. Kroatië
9. België
10. Bulgarije
11. Oostenrijk
12. Griekenland
13. Frankrijk
14. Duitsland
15. Ierland
16. Estland
17. Wit-Rusland
18. Spanje
19. Zwitserland
20. Roemenië
Intro begint veelbelovend, fijne stem, aardig rocknummer, maar ik heb er niet echt een feeling mee. Ik veer nergens op van: wauw, dit is goed! Moet nog zien of ze de finale halen.
21. Finland
22. Portugal
23. Verenigd Koninkrijk
24. Armenië
25. Azerbeidzjan
26. Ijsland
27. Noorwegen
28. Servië
Voor mij de minste inzending tot nu toe, maar er komen veel mindere aan
Wat mij betreft hadden ze die zanger beter thuis kunnen laten, vind zijn stem niet prettig en heeft 0,0 uitstraling op het podium. Volgende keer de dames van Balkanika alleen sturen? En een wat spannender nummer aub.
0
geplaatst: 10 april 2018, 18:00 uur
musicfriek schreef:
Heb een vermoeden dat het om Zweden gaat? Of San Marino? Ik laat me verrassen haha. Die 2e halve finale vind ik echt erg matig, 5 nummers door is eigenlijk wel genoeg, maar de rest...
Heb een vermoeden dat het om Zweden gaat? Of San Marino? Ik laat me verrassen haha. Die 2e halve finale vind ik echt erg matig, 5 nummers door is eigenlijk wel genoeg, maar de rest...
Welke het wordt zeg ik nog niet. je hebt echter helemaal gelijk halve finale 1 gaat een waar bloedbad worden. Terwijl er in halve finale 2 amper goede nummers zitten.
0
geplaatst: 10 april 2018, 20:06 uur
29. San Marino: Jessika feat. Jenifer Brening - Who We Are
Waarom San Marino nog meedoet is me een groot raadsel. Die hebben echt nooit weten te scoren in de 8 keer dat ze meededen, en wat stelt het nu voor als land??? Dat ze Valentina thuis hebben gelaten zeg. Daarvoor in de plaats krijgen we nu Jessikia met een rapster.
Live niet om aan te horen, maar de studioversie..... ik durf het bijna niet te zeggen... een soort guilty pleasure geworden inmiddels, maar wel eentje die het ondanks dat toch niet ver schopt in mijn lijst maar daardoor wel weg blijft van de laatste plaats. In de polls doet San Marino het als altijd: slecht, en de bookmakers hebben er ook geen geloof in. Volgend jaar maar weer Valentina vragen?
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Zwitserland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Estland
16. Ierland
17. Griekenland
18. Azerbeidzjan
19. Servië
20. Roemenië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Armenië
23. Finland
24. Cyprus
25. San Marino
26. Macedonië
27. IJsland
28. Wit-Rusland
29. Noorwegen
Waarom San Marino nog meedoet is me een groot raadsel. Die hebben echt nooit weten te scoren in de 8 keer dat ze meededen, en wat stelt het nu voor als land??? Dat ze Valentina thuis hebben gelaten zeg. Daarvoor in de plaats krijgen we nu Jessikia met een rapster.
Live niet om aan te horen, maar de studioversie..... ik durf het bijna niet te zeggen... een soort guilty pleasure geworden inmiddels, maar wel eentje die het ondanks dat toch niet ver schopt in mijn lijst maar daardoor wel weg blijft van de laatste plaats. In de polls doet San Marino het als altijd: slecht, en de bookmakers hebben er ook geen geloof in. Volgend jaar maar weer Valentina vragen?

Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. België
4. Litouwen
5. Albanië
6. Kroatië
7. Israël
8. Spanje
9. Portugal
10. Zwitserland
11. Oostenrijk
12. Duitsland
13. Frankrijk
14. Tsjechië
15. Estland
16. Ierland
17. Griekenland
18. Azerbeidzjan
19. Servië
20. Roemenië
21. Verenigd Koninkrijk
22. Armenië
23. Finland
24. Cyprus
25. San Marino
26. Macedonië
27. IJsland
28. Wit-Rusland
29. Noorwegen
0
geplaatst: 10 april 2018, 20:39 uur
Daarnet Sennek gezien op Israel Calling. Dit gaat echt beter moeten of we gaan de halve finale niet overleven.
0
geplaatst: 10 april 2018, 20:42 uur
Ik kijk nu ook naar Israel Calling en schrok even terug ook enorm van Sennek's optreden. Laten we hopen dat de techniek niet goed werkte, of dat ze ziek is/jetlag heeft.
0
geplaatst: 10 april 2018, 20:45 uur
1 Ierland *****
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Oostenrijk *****
5 Italië ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
18 Kroatië **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 San Marino *
Alleen al omdat dit jaar Valentina niet gaat zou je al een ster geven. Ik ben het wel met je eens dat dit een soort van guilty pleasure is. Maar ik ben er zeker van zelfs in deze halve finale zal dit niet doorstoten. De beste inzending blijft voor mij toch wel Chain Of Lights van Michele & Anita uit 2015. Misschien moet Michele nog maar eens teruggaan.
24 Griekenland *
25 Cyprus *
26 Roemenië *
27 Portugal *
28 Israël *
29 Servië
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Oostenrijk *****
5 Italië ****
6 Duitsland ****
7 Spanje ****
8 Estland ****
9 Bulgarije ***
10 Ijsland ****
11 Finland ***
12 Zwitserland ***
13 Frankrijk ***
14 Armenië ***
15 Litouwen ***
16 Tsjechië **
17 Noorwegen **
18 Kroatië **
20 Azerbeidzjan **
21 Macedonië **
22 Wit-Rusland **
23 San Marino *
Alleen al omdat dit jaar Valentina niet gaat zou je al een ster geven. Ik ben het wel met je eens dat dit een soort van guilty pleasure is. Maar ik ben er zeker van zelfs in deze halve finale zal dit niet doorstoten. De beste inzending blijft voor mij toch wel Chain Of Lights van Michele & Anita uit 2015. Misschien moet Michele nog maar eens teruggaan.
24 Griekenland *
25 Cyprus *
26 Roemenië *
27 Portugal *
28 Israël *
29 Servië
0
geplaatst: 10 april 2018, 21:04 uur
Aoibhin schreef:
Ik kijk nu ook naar Israel Calling en schrok even terug ook enorm van Sennek's optreden. Laten we hopen dat de techniek niet goed werkte, of dat ze ziek is/jetlag heeft.
Ja dat hoop ik ik zag haar wel telkens aan haar oor prutsen dus misschien hoorde ze de track niet goed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.