Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
1
geplaatst: 15 april 2018, 16:05 uur
Aoibhin schreef:
Even zo wat in te halen zo te zien! Ik ben nu net terug van aan avondje/nachtje Amsterdam. Gisteren heb ik een heleboel acts live gezien bij Eurovision in Concert. Het was heel erg leuk! En ik heb de enige echte Cerclezot ook nog even ontmoet.
Even zo wat in te halen zo te zien! Ik ben nu net terug van aan avondje/nachtje Amsterdam. Gisteren heb ik een heleboel acts live gezien bij Eurovision in Concert. Het was heel erg leuk! En ik heb de enige echte Cerclezot ook nog even ontmoet.
Ik ben nu ook terug aan de Belgische kust. Het was heel leuk en de ontmoeting met Aoibhin was heel tof.
Ik ga vanavond eens mijn lijstje herwerken want bepaalde songs werken live toch echt beter dan op plaat. Zo gaat Israel zeker voorruit.
1
geplaatst: 15 april 2018, 17:18 uur
1 Ierland *****
Ryan O'Shaugnessy klonk live zeer goed, maar er gebeurt weinig op het podium. Juist hij met zijn gitaar. Tom Dice bewees dat dat kan werken op een podium, maar hij zou toch beter de dansers uit de clip mee op het podium brengen. Maar hij is te schattig en daarom mag hij ook gewoon in mijn top 3 blijven. Hij zakt wel van plaats 1 naar plaats 2 (Een groep die nog moet besproken worden, was gisteren zo geschift goed dat ze van mij mogen winnen)
2 België *****
Ik was opgelucht gisteren. Sennek klonk al 100keer beter dan in Israël. Ze blijft mijn nummer 3 en oh wat zou het leuk zijn moest ze Sandra Kim kunnen opvolgen.
3 Albanië *****.
Ook Albanië vond ik live zeer indrukwekkend.
4 Australië *****
De discussie van wat Australië op het songfestival doet blijft zowat overal verder lopen, maar ik ben eigenlijk wel blij met Australië op het eurovisiesongfestival. Het levert leuke inzendingen op. Enkel vind ik dat de EBU dan ook maar moet toelaten dat als Australië wint het festival ook down under plaatsvindt.
De eerste luisterbeurt vond ik We Got Love niks, maar elke luisterbeurt werd het beter. Vrijdag stond ze nog op plaats 17 in mijn top 43. Maar zaterdagavond heeft de live-versie me omver geblazen. Met het gevolg dus dat ze nu de top 5 binnenduikt.
5 Oostenrijk *****
Ook de zangkwaliteiten van Cesar waren super.
6 Italië **** (afwezig in Amsterdam)
7 Duitsland ****
Live niet de beste zanger, maar het kwam bij mij wel binnen.
8 Spanje ****
Alfred is niet de beste zanger, maar de verliefdheid tussen de twee is zo charmant dat ik dat vergeef en vergeet.
9 Nederland ****
Nederland behoort tot een van mijn favoriete landen op het songfestival. Liedjes als Vrede, Hemel&Aarde (prachtige live-uitvoering gisteren trouwens), De Troubadour, ... behoren tot mijn favoriete songfestivalliedjes aller tijden.
Ook dit jaar hou ik wel van de Nederlandse inzending al vind ik Waylon enorm arrogant overkomen. Het nummer valt op. Er is geen concurrentie in dit genre en daarom denk ik ook wel dat Nederland de finale gaat halen. Maar in de finale kan het heel hoog of heel laag eindigen of ergens tussenin.
De live-uitvoering vond ik trouwens ook zeer goed.
10 Estland **** (afwezig in Amsterdam)
11 Bulgarije ***
De live-versie in Amsterdam was met Kristian Kostov (kijkers van vorig jaar kennen hem nog) en is dus moeilijk te beoordelen omdat het in Lissabon anders zal zijn.
12 Tsjechië ***
De live-uitvoering van Mikolas maakt het nummer echt wel plezanter en dan hoop ik dat er in Lissabon nog blazers bijkomen. Geen twijfel mogelijk dit wordt zeker de beste Tsjechische inzending ooit. Praag 2019 sluit ik niet langer uit.
13 Israël ***
De eerste luisterbeurten vond ik de kippengeluiden ronduit irritant, maar live valt mijn frank (in Nederland is dat blijkbaar een kwartje
) Bij dit optreden was er heel veel ambiance en ze is zo zot als een achterdeur. Het zou me niet verbazen als ze de verwachtingen toch kan inlossen.
14 Denemarken ***.
Live niet slecht, maar ik ben nog steeds niet onder de indruk, wel de beste inzending van Scandinavië geworden.
15 Finland ***
Live niet slecht, maar ook hier niet echt onder de indruk
16 Zwitserland ***
Ook hier niet slecht, maar verder ook niet zo interessant.
17 Frankrijk ***
De zangeres van dit nummer was ziek, waardoor de Britse Songfestivalkandidate ook haar nummer van buiten leerde. Respect voor Surie. Maar aangezien de juiste zangeres hier niet was kan ik er ook weinig over zeggen.
18 Armenië ***
De live-versie was ok, maar ook niet meer dan dat.
19 Litouwen ***
De live-uitvoering was mooi, maar betoverde mij niet.
20 Ijsland ***
De live-uitvoering viel toch een beetje tegen en bij zijn nummer zorgt dat toch voor een kleine daling in mijn lijst, waardoor hij niet langer de hoogste Scandinavier in mijn lijst is.
21 Wit-Rusland **
Live gaat Alexseev wel eens buiten de juiste tonen, maar in Amsterdam viel het nog aardig mee. Dit is toch een guilty pleasure aan het worden.
22 Noorwegen ** (afwezig in Amsterdam)
23 Kroatië ** (afwezig in Amsterdam
24 Verenigd Koninkrijk **
Respect voor deze zangeres. Op een dag tijd de tekst van een songfestivallied van een andere kandidaat leren zodat het optreden van Frankrijk ook door kan gaan. Ze is een goede zangeres dat bewees ze al als backing vocal bij Loïc Nottet en Blanche, maar jammer dat Storm zo'n zwak nummer is.
25 Moldavië **
Leuk optreden, maar het nummer heeft te weinig om het lijf om voor echte ambiance te zorgen, wat er dan ook niet kwam
26 Azerbeidzjan ** (afwezig in Amsterdam)
27 Macedonië **
Deze bijdrage was ik vijf minuten later al vergeten, zegt genoeg denk ik over hoeveel indruk ze maakte.
28 San Marino *
Ook deze maakte totaal geen indruk op mij.
29 Griekenland * (afwezig in Amsterdam)
30 Cyprus * (afwezig in Amsterdam)
31 Roemenië * (afwezig in Amsterdam)
32 Portugal * (afwezig in Amsterdam)
33 Rusland * (afwezig in Amsterdam)
34 Servië
Dit nummer stond vrijdag op mijn voorlaatste plaats en staat daar nog steeds. Dit is echt niks voor mij.
Sorry voor de lange bespreking.
De andere inzendingen die ik live zag zal ik bespreken de komende dagen, als het betreffende land aanbod komt.
Ryan O'Shaugnessy klonk live zeer goed, maar er gebeurt weinig op het podium. Juist hij met zijn gitaar. Tom Dice bewees dat dat kan werken op een podium, maar hij zou toch beter de dansers uit de clip mee op het podium brengen. Maar hij is te schattig en daarom mag hij ook gewoon in mijn top 3 blijven. Hij zakt wel van plaats 1 naar plaats 2 (Een groep die nog moet besproken worden, was gisteren zo geschift goed dat ze van mij mogen winnen)
2 België *****
Ik was opgelucht gisteren. Sennek klonk al 100keer beter dan in Israël. Ze blijft mijn nummer 3 en oh wat zou het leuk zijn moest ze Sandra Kim kunnen opvolgen.
3 Albanië *****.
Ook Albanië vond ik live zeer indrukwekkend.
4 Australië *****
De discussie van wat Australië op het songfestival doet blijft zowat overal verder lopen, maar ik ben eigenlijk wel blij met Australië op het eurovisiesongfestival. Het levert leuke inzendingen op. Enkel vind ik dat de EBU dan ook maar moet toelaten dat als Australië wint het festival ook down under plaatsvindt.
De eerste luisterbeurt vond ik We Got Love niks, maar elke luisterbeurt werd het beter. Vrijdag stond ze nog op plaats 17 in mijn top 43. Maar zaterdagavond heeft de live-versie me omver geblazen. Met het gevolg dus dat ze nu de top 5 binnenduikt.
5 Oostenrijk *****
Ook de zangkwaliteiten van Cesar waren super.
6 Italië **** (afwezig in Amsterdam)
7 Duitsland ****
Live niet de beste zanger, maar het kwam bij mij wel binnen.
8 Spanje ****
Alfred is niet de beste zanger, maar de verliefdheid tussen de twee is zo charmant dat ik dat vergeef en vergeet.
9 Nederland ****
Nederland behoort tot een van mijn favoriete landen op het songfestival. Liedjes als Vrede, Hemel&Aarde (prachtige live-uitvoering gisteren trouwens), De Troubadour, ... behoren tot mijn favoriete songfestivalliedjes aller tijden.
Ook dit jaar hou ik wel van de Nederlandse inzending al vind ik Waylon enorm arrogant overkomen. Het nummer valt op. Er is geen concurrentie in dit genre en daarom denk ik ook wel dat Nederland de finale gaat halen. Maar in de finale kan het heel hoog of heel laag eindigen of ergens tussenin.
De live-uitvoering vond ik trouwens ook zeer goed.
10 Estland **** (afwezig in Amsterdam)
11 Bulgarije ***
De live-versie in Amsterdam was met Kristian Kostov (kijkers van vorig jaar kennen hem nog) en is dus moeilijk te beoordelen omdat het in Lissabon anders zal zijn.
12 Tsjechië ***
De live-uitvoering van Mikolas maakt het nummer echt wel plezanter en dan hoop ik dat er in Lissabon nog blazers bijkomen. Geen twijfel mogelijk dit wordt zeker de beste Tsjechische inzending ooit. Praag 2019 sluit ik niet langer uit.
13 Israël ***
De eerste luisterbeurten vond ik de kippengeluiden ronduit irritant, maar live valt mijn frank (in Nederland is dat blijkbaar een kwartje
) Bij dit optreden was er heel veel ambiance en ze is zo zot als een achterdeur. Het zou me niet verbazen als ze de verwachtingen toch kan inlossen.14 Denemarken ***.
Live niet slecht, maar ik ben nog steeds niet onder de indruk, wel de beste inzending van Scandinavië geworden.
15 Finland ***
Live niet slecht, maar ook hier niet echt onder de indruk
16 Zwitserland ***
Ook hier niet slecht, maar verder ook niet zo interessant.
17 Frankrijk ***
De zangeres van dit nummer was ziek, waardoor de Britse Songfestivalkandidate ook haar nummer van buiten leerde. Respect voor Surie. Maar aangezien de juiste zangeres hier niet was kan ik er ook weinig over zeggen.
18 Armenië ***
De live-versie was ok, maar ook niet meer dan dat.
19 Litouwen ***
De live-uitvoering was mooi, maar betoverde mij niet.
20 Ijsland ***
De live-uitvoering viel toch een beetje tegen en bij zijn nummer zorgt dat toch voor een kleine daling in mijn lijst, waardoor hij niet langer de hoogste Scandinavier in mijn lijst is.
21 Wit-Rusland **
Live gaat Alexseev wel eens buiten de juiste tonen, maar in Amsterdam viel het nog aardig mee. Dit is toch een guilty pleasure aan het worden.
22 Noorwegen ** (afwezig in Amsterdam)
23 Kroatië ** (afwezig in Amsterdam
24 Verenigd Koninkrijk **
Respect voor deze zangeres. Op een dag tijd de tekst van een songfestivallied van een andere kandidaat leren zodat het optreden van Frankrijk ook door kan gaan. Ze is een goede zangeres dat bewees ze al als backing vocal bij Loïc Nottet en Blanche, maar jammer dat Storm zo'n zwak nummer is.
25 Moldavië **
Leuk optreden, maar het nummer heeft te weinig om het lijf om voor echte ambiance te zorgen, wat er dan ook niet kwam
26 Azerbeidzjan ** (afwezig in Amsterdam)
27 Macedonië **
Deze bijdrage was ik vijf minuten later al vergeten, zegt genoeg denk ik over hoeveel indruk ze maakte.
28 San Marino *
Ook deze maakte totaal geen indruk op mij.
29 Griekenland * (afwezig in Amsterdam)
30 Cyprus * (afwezig in Amsterdam)
31 Roemenië * (afwezig in Amsterdam)
32 Portugal * (afwezig in Amsterdam)
33 Rusland * (afwezig in Amsterdam)
34 Servië
Dit nummer stond vrijdag op mijn voorlaatste plaats en staat daar nog steeds. Dit is echt niks voor mij.
Sorry voor de lange bespreking.
De andere inzendingen die ik live zag zal ik bespreken de komende dagen, als het betreffende land aanbod komt.
0
geplaatst: 15 april 2018, 20:04 uur
Ik kom straks ook nog even met een Eurovision In Concert verslag. Eerst even Australië bespreken:
34. Australië: Jessica Mauboy - We Got Love
Ik zit ook nog altijd in het kamp dat het gek vind dat Australië mee mag doen. Niet omdat ik vind dat niet-Europese landen niet mee mogen doen, maar omdat het eigenlijk tegen de regels is die de EBU op heeft gesteld. Er wordt echt een uitzondering gemaakt voor Australië, maar waarom niet óf de regels aanpassen óf geen Australië? Nu hebben die regels ook weinig zin.
Maar goed, dan op naar de inzending van dit jaar. Net als in eerdere jaren stuurt Australië weer een gelikt popnummer dat weliswaar niet heel slecht is, maar ook niet helemaal mijn smaak is. Tel daarbij op dat ik ook Jessica's stemgeluid echt totaal niet prettig vind om aan te horen, en er zit van mijn kant niet zo'n hoge score in.
Niet dat ik het slecht vind en ook gisteren live vond ik wel dat het nummer goed overkwam. Het nummer heeft een positieve vibe, en dat werkt duidelijk voor een publiek. Het is gewoon niet helemaal mijn ding, en wat mij betreft hoeft het ook niet hoog te eindigen. Ik snap het echter wel als dit wel gebeurt, en denk ook dat het wederom top 10 gaat worden voor Australië.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Nederland
4. Estland
5. Litouwen
6. België
7. Albanië
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Oostenrijk
12. Armenië
13. Ierland
14. Denemarken
15. Israël
16. Tsjechië
17. Griekenland
18. Zwitserland
19. Bulgarije
20. Moldavië
21. Macedonië
22. Kroatië
23. Finland
24. Cyprus
25. Australië
26. Servië
27. Noorwegen
28. Roemenië
29. Azerbeidzjan
30. Wit-Rusland
31. Verenigd Koninkrijk
32. IJsland
33. Rusland
34. San Marino
34. Australië: Jessica Mauboy - We Got Love
Ik zit ook nog altijd in het kamp dat het gek vind dat Australië mee mag doen. Niet omdat ik vind dat niet-Europese landen niet mee mogen doen, maar omdat het eigenlijk tegen de regels is die de EBU op heeft gesteld. Er wordt echt een uitzondering gemaakt voor Australië, maar waarom niet óf de regels aanpassen óf geen Australië? Nu hebben die regels ook weinig zin.
Maar goed, dan op naar de inzending van dit jaar. Net als in eerdere jaren stuurt Australië weer een gelikt popnummer dat weliswaar niet heel slecht is, maar ook niet helemaal mijn smaak is. Tel daarbij op dat ik ook Jessica's stemgeluid echt totaal niet prettig vind om aan te horen, en er zit van mijn kant niet zo'n hoge score in.
Niet dat ik het slecht vind en ook gisteren live vond ik wel dat het nummer goed overkwam. Het nummer heeft een positieve vibe, en dat werkt duidelijk voor een publiek. Het is gewoon niet helemaal mijn ding, en wat mij betreft hoeft het ook niet hoog te eindigen. Ik snap het echter wel als dit wel gebeurt, en denk ook dat het wederom top 10 gaat worden voor Australië.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Nederland
4. Estland
5. Litouwen
6. België
7. Albanië
8. Portugal
9. Duitsland
10. Frankrijk
11. Oostenrijk
12. Armenië
13. Ierland
14. Denemarken
15. Israël
16. Tsjechië
17. Griekenland
18. Zwitserland
19. Bulgarije
20. Moldavië
21. Macedonië
22. Kroatië
23. Finland
24. Cyprus
25. Australië
26. Servië
27. Noorwegen
28. Roemenië
29. Azerbeidzjan
30. Wit-Rusland
31. Verenigd Koninkrijk
32. IJsland
33. Rusland
34. San Marino
0
geplaatst: 15 april 2018, 21:11 uur
Dat stemgeluid van Jessica was bij mij in het begin eigenlijk ook het probleem, maar die positieve vibe tijdens het optreden gisteren zorgde er voor dat het mij niet langer stoort.
0
geplaatst: 15 april 2018, 21:18 uur
Cerclezot schreef:
Dat stemgeluid van Jessica was bij mij in het begin eigenlijk ook het probleem, maar die positieve vibe tijdens het optreden gisteren zorgde er voor dat het mij niet langer stoort.
Ik vond ook de positieve vibe tijdens het optreden wel indruk maken, en overall is de inzending voor mij wel beter geworden dan wat ik er eerst van vond. Haar stemgeluid vind ik echter nog altijd vervelend. Ze zingt prima, maar haar klankkleur vind ik echt niet mooi, en dat vond ik tijdens het concert ook.
Ik vind wel dat ze zo live tijdens een optreden heel 'echt' overkomt. Het nummer is best plastic, maar zelf komt ze helemaal niet zo over, en daardoor wordt het gelijk een stuk leuker.
0
geplaatst: 16 april 2018, 18:40 uur
35. Georgië: Ethno-Jazz Band Irao - For You
Georgië heeft nu tien keer meegedaan met een negende plaats als beste resultaat. Aan Ethno-Jazz Band Irao de taak om dat te gaan verbeteren.
Ik vrees het ergste voor ze: die finale zal zelfs wel eens lastig kunnen gaan worden Het nummer doet me denken aan het Kroatische KLAPA S MORA met Mižerja een paar jaar geleden (2013) en dat werd 'em ook niet. Voor mij was dat toen wel een favoriet en dat is Georgië dit jaar ook. Een sfeervol nummer met wat etnische klanken, een jazzy vibe en mooie samenzang die in de verte aan Antony doet denken of het werk van de Oekraïens componist Valentin Silvestrov (zanger Sergey Yakovenko op Silent Songs is een mooie link). Helaas niet geschikt voor de grote massa en wat te uitgesproken vrees ik. Je houdt ervan of niet.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Zwitserland
15. Oostenrijk
16. Duitsland
17. Frankrijk
18. Tsjechië
19. Australië
20. Estland
21. Ierland
22. Griekenland
23. Roemenië
24. Verenigd Koninkrijk
25. Armenië
26. Finland
27. Cyprus
28. Moldavië
29. Servië
30. San Marino
31. Macedonië
32. IJsland
33. Wit-Rusland
34. Noorwegen
35. Rusland
Georgië heeft nu tien keer meegedaan met een negende plaats als beste resultaat. Aan Ethno-Jazz Band Irao de taak om dat te gaan verbeteren.
Ik vrees het ergste voor ze: die finale zal zelfs wel eens lastig kunnen gaan worden Het nummer doet me denken aan het Kroatische KLAPA S MORA met Mižerja een paar jaar geleden (2013) en dat werd 'em ook niet. Voor mij was dat toen wel een favoriet en dat is Georgië dit jaar ook. Een sfeervol nummer met wat etnische klanken, een jazzy vibe en mooie samenzang die in de verte aan Antony doet denken of het werk van de Oekraïens componist Valentin Silvestrov (zanger Sergey Yakovenko op Silent Songs is een mooie link). Helaas niet geschikt voor de grote massa en wat te uitgesproken vrees ik. Je houdt ervan of niet.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Zwitserland
15. Oostenrijk
16. Duitsland
17. Frankrijk
18. Tsjechië
19. Australië
20. Estland
21. Ierland
22. Griekenland
23. Roemenië
24. Verenigd Koninkrijk
25. Armenië
26. Finland
27. Cyprus
28. Moldavië
29. Servië
30. San Marino
31. Macedonië
32. IJsland
33. Wit-Rusland
34. Noorwegen
35. Rusland
0
geplaatst: 16 april 2018, 20:29 uur
1. Cyprus *****
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Nederland ****
7. Israël ****
8. Estland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Georgië ****
Bijzondere inzending van Georgië. Hun ethno-jazz band (epische kwalificatie) neemt de eigen muziektraditie als uitgangspunt en ligt in die zin duidelijk in dezelfde lijn als de winnaar van vorig jaar. De drumcomputer geeft het geheel een onverwacht modern randje. Maar catchy is het niet, nee.
14. Roemenië ***
15. Griekenland ***
16. Ierland ***
17. Oostenrijk ***
18. Zwitserland ***
19. Australië ***
20. Servië ***
21. Noorwegen ***
22. Kroatië ***
23. Litouwen ***
24. Finland ***
25. Moldavië ***
26. Wit-Rusland ***
27. Azerbeidzjan ***
28. Spanje **
29. San Marino **
30. Armenië **
31. Portugal **
32. Denemarken **
33. Duitsland **
34. Verenigd Koninkrijk **
35. IJsland **
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Nederland ****
7. Israël ****
8. Estland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Georgië ****
Bijzondere inzending van Georgië. Hun ethno-jazz band (epische kwalificatie) neemt de eigen muziektraditie als uitgangspunt en ligt in die zin duidelijk in dezelfde lijn als de winnaar van vorig jaar. De drumcomputer geeft het geheel een onverwacht modern randje. Maar catchy is het niet, nee.
14. Roemenië ***
15. Griekenland ***
16. Ierland ***
17. Oostenrijk ***
18. Zwitserland ***
19. Australië ***
20. Servië ***
21. Noorwegen ***
22. Kroatië ***
23. Litouwen ***
24. Finland ***
25. Moldavië ***
26. Wit-Rusland ***
27. Azerbeidzjan ***
28. Spanje **
29. San Marino **
30. Armenië **
31. Portugal **
32. Denemarken **
33. Duitsland **
34. Verenigd Koninkrijk **
35. IJsland **
0
geplaatst: 17 april 2018, 12:55 uur
35. Georgië: Ethno-Jazz Band Irao - For You
Georgië is een van mijn favoriete landen op het Songfestival, omdat ze altijd iets anders durven te sturen. Ik vind niet al hun inzendingen altijd even goed, maar de kleur die ze aan het festival geven elk jaar is wat mij betreft erg welkom.
Ook nu komen ze met een opvallende bijdrage. Niemand verwacht op dit moment iets van Irao met For You, en als we alle polls en bookmakers moeten geloven gaan we dit niet op de zaterdagavond terugzien. Ik denk echter eigenlijk dat dit nog best een dark horse kan worden, of misschien hoop ik dat ook vooral. Dit is echt muziek waarvoor ik het Songfestival kijk; een stukje van een andere cultuur, mooi gezongen, mooi lied, niet doorsnee. Met elke luisterbeurt ga ik dit meer waarderen. Als ik ga stemmen straks in de halve finale, gaat er zeker een belletje hierheen.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Denemarken
16. Israël
17. Tsjechië
18. Griekenland
19. Zwitserland
20. Bulgarije
21. Moldavië
22. Macedonië
23. Kroatië
24. Finland
25. Cyprus
26. Australië
27. Servië
28. Noorwegen
29. Roemenië
30. Azerbeidzjan
31. Wit-Rusland
32. Verenigd Koninkrijk
33. IJsland
34. Rusland
35. San Marino
Georgië is een van mijn favoriete landen op het Songfestival, omdat ze altijd iets anders durven te sturen. Ik vind niet al hun inzendingen altijd even goed, maar de kleur die ze aan het festival geven elk jaar is wat mij betreft erg welkom.
Ook nu komen ze met een opvallende bijdrage. Niemand verwacht op dit moment iets van Irao met For You, en als we alle polls en bookmakers moeten geloven gaan we dit niet op de zaterdagavond terugzien. Ik denk echter eigenlijk dat dit nog best een dark horse kan worden, of misschien hoop ik dat ook vooral. Dit is echt muziek waarvoor ik het Songfestival kijk; een stukje van een andere cultuur, mooi gezongen, mooi lied, niet doorsnee. Met elke luisterbeurt ga ik dit meer waarderen. Als ik ga stemmen straks in de halve finale, gaat er zeker een belletje hierheen.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Denemarken
16. Israël
17. Tsjechië
18. Griekenland
19. Zwitserland
20. Bulgarije
21. Moldavië
22. Macedonië
23. Kroatië
24. Finland
25. Cyprus
26. Australië
27. Servië
28. Noorwegen
29. Roemenië
30. Azerbeidzjan
31. Wit-Rusland
32. Verenigd Koninkrijk
33. IJsland
34. Rusland
35. San Marino
0
geplaatst: 17 april 2018, 17:47 uur
36. Polen: Gromee feat. Lukas Meijer - Light Me Up
Polen heeft al 20 keer meegedaan en hun eerste bijdrage was gelijk de meest succesvolle toen Edyta met To Nie Ja tweede werd in 1994.
Daarna zijn er niet veel bijdragen geweest waar ik erg aan verknocht ben geraakt. Ja, Anna Maria Jopek in 1997, Sixteen in 1998, de tweede keer Ich Troje met Follow My Heart in 2006 zijn favorieten geworden, maar verder.... altijd wel aardig, maar niet meer dan dat.
Dit jaar sturen ze Gromee en Lukas Meijer met een nummer dat tot guilty pleasure is gaan behoren. Misschien geen goede term want zo slecht is het niet, integendeel, ik word hier wel blij van door het ongecompliceerde karakter van dit nummer. Zoals wel vaker komt het live niet heel sterk over, maar de studioversie is er eentje die ik niet graag skip. Opmerkelijk want de eerste keer toen ik het hoorde vond ik het niks en eigenlijk heb ik meestal maar weinig met dit soort platte deuntjes op het festival. Deze keer niet: erg leuk! Hoe plat ook, en dan noem ik het gewoon lekker een guilty pleasure
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Polen
15. Zwitserland
16. Oostenrijk
17. Duitsland
18. Frankrijk
19. Tsjechië
20. Australië
21. Estland
22. Ierland
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Armenië
27. Finland
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Servië
31. San Marino
32. Macedonië
33. IJsland
34. Wit-Rusland
35. Noorwegen
36. Rusland
Polen heeft al 20 keer meegedaan en hun eerste bijdrage was gelijk de meest succesvolle toen Edyta met To Nie Ja tweede werd in 1994.
Daarna zijn er niet veel bijdragen geweest waar ik erg aan verknocht ben geraakt. Ja, Anna Maria Jopek in 1997, Sixteen in 1998, de tweede keer Ich Troje met Follow My Heart in 2006 zijn favorieten geworden, maar verder.... altijd wel aardig, maar niet meer dan dat.
Dit jaar sturen ze Gromee en Lukas Meijer met een nummer dat tot guilty pleasure is gaan behoren. Misschien geen goede term want zo slecht is het niet, integendeel, ik word hier wel blij van door het ongecompliceerde karakter van dit nummer. Zoals wel vaker komt het live niet heel sterk over, maar de studioversie is er eentje die ik niet graag skip. Opmerkelijk want de eerste keer toen ik het hoorde vond ik het niks en eigenlijk heb ik meestal maar weinig met dit soort platte deuntjes op het festival. Deze keer niet: erg leuk! Hoe plat ook, en dan noem ik het gewoon lekker een guilty pleasure

Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Polen
15. Zwitserland
16. Oostenrijk
17. Duitsland
18. Frankrijk
19. Tsjechië
20. Australië
21. Estland
22. Ierland
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Armenië
27. Finland
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Servië
31. San Marino
32. Macedonië
33. IJsland
34. Wit-Rusland
35. Noorwegen
36. Rusland
0
geplaatst: 17 april 2018, 18:06 uur
1. Australië
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Macedonië
6. Litouwen
7. Italië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Duitsland
18. Oostenrijk
19. Wit-Rusland
20. Polen
Tsja, Polen, die hebben vaak wel wat aparte inzendingen, dit jaar een platte housedeun wat we al zo vaak gehoord hebben. Ze vallen wel op met dit nummer en het publiek zal het geweldig vinden vermoed ik. Voor mij een middenmoter.
21. Spanje
22. Zwitserland
23. Roemenië
24. Finland
25. Georgië
Dit moet ik gewoon wat vaker horen, ligt wel in mijn straatje dit, maar ben er nog niet kapot van. De zang is zeker mooi, maar halverwege het nummer verveelt het me nogal..
26. Portugal
27. Verenigd Koninkrijk
28. Denemarken
29. Moldavië
30. Armenië
31. Ijsland
32. Azerbeidzjan
33. Noorwegen
34. Servië
35. San Marino
36. Rusland
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Macedonië
6. Litouwen
7. Italië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Duitsland
18. Oostenrijk
19. Wit-Rusland
20. Polen
Tsja, Polen, die hebben vaak wel wat aparte inzendingen, dit jaar een platte housedeun wat we al zo vaak gehoord hebben. Ze vallen wel op met dit nummer en het publiek zal het geweldig vinden vermoed ik. Voor mij een middenmoter.
21. Spanje
22. Zwitserland
23. Roemenië
24. Finland
25. Georgië
Dit moet ik gewoon wat vaker horen, ligt wel in mijn straatje dit, maar ben er nog niet kapot van. De zang is zeker mooi, maar halverwege het nummer verveelt het me nogal..
26. Portugal
27. Verenigd Koninkrijk
28. Denemarken
29. Moldavië
30. Armenië
31. Ijsland
32. Azerbeidzjan
33. Noorwegen
34. Servië
35. San Marino
36. Rusland
0
geplaatst: 17 april 2018, 19:03 uur
1 Ierland *****
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Australië *****
5 Oostenrijk *****.
6 Italië ****
7 Duitsland ****
8 Spanje ****
9 Nederland ****
10 Polen ****
Polen een land die toch af en toe met een leuke inzending kwam. Edyta Gorniak werd al genoemd hierboven maar ook de bijdragen van Piasek, Blue Café en Michal Szpak zijn toch favorieten ten huize Cerclezot.
Dit jaar vind ik hun inzending echt zeer goed al is hij wel een beetje gezakt de voorbije weken doordat ik andere nummers meer ben gaan waarderen. Ook live vond ik dit wel leuk.
11 Estland ****
12 Bulgarije ***
13 Tsjechië ***
14 Israël ***
15 Denemarken ***.
16 Finland ***
17 Zwitserland ***
18 Frankrijk ***
19 Armenië ***
20 Georgië ***
Ik kan mij perfect vinden in de omschrijving van aERodynamIC en dus zou dit spek naar mijn bek moeten zijn en toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten. Het is bijlange niet slecht, maar het raakt me te weinig.
21 Litouwen ***
22 Ijsland ***
23 Wit-Rusland **
24 Noorwegen **
25 Kroatië **
26 Verenigd Koninkrijk **
27 Moldavië **
28 Azerbeidzjan **
29 Macedonië **
30 San Marino *
31 Griekenland *
32 Cyprus *
33 Roemenië *
34 Portugal *
35 Rusland *
36 Servië
2 België *****
3 Albanië *****.
4 Australië *****
5 Oostenrijk *****.
6 Italië ****
7 Duitsland ****
8 Spanje ****
9 Nederland ****
10 Polen ****
Polen een land die toch af en toe met een leuke inzending kwam. Edyta Gorniak werd al genoemd hierboven maar ook de bijdragen van Piasek, Blue Café en Michal Szpak zijn toch favorieten ten huize Cerclezot.
Dit jaar vind ik hun inzending echt zeer goed al is hij wel een beetje gezakt de voorbije weken doordat ik andere nummers meer ben gaan waarderen. Ook live vond ik dit wel leuk.
11 Estland ****
12 Bulgarije ***
13 Tsjechië ***
14 Israël ***
15 Denemarken ***.
16 Finland ***
17 Zwitserland ***
18 Frankrijk ***
19 Armenië ***
20 Georgië ***
Ik kan mij perfect vinden in de omschrijving van aERodynamIC en dus zou dit spek naar mijn bek moeten zijn en toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten. Het is bijlange niet slecht, maar het raakt me te weinig.
21 Litouwen ***
22 Ijsland ***
23 Wit-Rusland **
24 Noorwegen **
25 Kroatië **
26 Verenigd Koninkrijk **
27 Moldavië **
28 Azerbeidzjan **
29 Macedonië **
30 San Marino *
31 Griekenland *
32 Cyprus *
33 Roemenië *
34 Portugal *
35 Rusland *
36 Servië
0
geplaatst: 18 april 2018, 07:49 uur
1. Cyprus *****
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Georgië ****
14. Roemenië ***
15. Griekenland ***
16. Polen ***
Lekker ongecompliceerd zomers nummertje. Zonnetje, biertje, terrasje erbij en het feest is compleet.
17. Ierland ***
18. Oostenrijk ***
19. Zwitserland ***
20. Australië ***
21. Servië ***
22. Noorwegen ***
23. Kroatië ***
24. Litouwen ***
25. Finland ***
26. Moldavië ***
27. Wit-Rusland ***
28. Azerbeidzjan ***
29. Spanje **
30. San Marino **
31. Armenië **
32. Portugal **
33. Denemarken **
34. Duitsland **
35. Verenigd Koninkrijk **
36. IJsland **
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Georgië ****
14. Roemenië ***
15. Griekenland ***
16. Polen ***
Lekker ongecompliceerd zomers nummertje. Zonnetje, biertje, terrasje erbij en het feest is compleet.
17. Ierland ***
18. Oostenrijk ***
19. Zwitserland ***
20. Australië ***
21. Servië ***
22. Noorwegen ***
23. Kroatië ***
24. Litouwen ***
25. Finland ***
26. Moldavië ***
27. Wit-Rusland ***
28. Azerbeidzjan ***
29. Spanje **
30. San Marino **
31. Armenië **
32. Portugal **
33. Denemarken **
34. Duitsland **
35. Verenigd Koninkrijk **
36. IJsland **
0
geplaatst: 18 april 2018, 08:30 uur
36. Polen: Gromee feat. Lukas Meijer - Light Me Up
Ik heb doorgaans niet veel met Polen op het Songfestival. Ik vind hun nummers ook zelden slecht, maar verder dan de middenmoot komen hun inzendingen meestal niet. Enkel Color of Your Life (2016) behoorde uiteindelijk tot mijn favorieten en ook Slavic Girls (2014) vond ik wel leuk.
Nu komt Polen met een zomers housedeuntje. Lekker simpel, ongecompliceerd, gewoon een feelgood nummertje. Dit nummer is erg bij me gestegen de afgelopen tijd. In eerste instantie zag ik de live versie en die was me toch beroerd! Het kwam echt over als een bonte avond vertoning, en de zang van Lukas was ook niet al te best. Echter hoorde ik later de studioversie, en toen moest ik aan mezelf toegeven dat ik die niet eens zo slecht vond. Afgelopen zaterdag heb ik ze ook nog live gezien en misschien was het ook de sfeer in de zaal, maar ineens vond ik het leuk.
Alsnog is Polen niet een van mijn favorieten dit jaar, maar ik denk wel dat ze de finale halen en dat zou ik ook gewoon prima vinden.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Denemarken
16. Israël
17. Tsjechië
18. Polen
19. Griekenland
20. Zwitserland
21. Bulgarije
22. Moldavië
23. Macedonië
24. Kroatië
25. Finland
26. Cyprus
27. Australië
28. Servië
29. Noorwegen
30. Roemenië
31. Azerbeidzjan
32. Wit-Rusland
33. Verenigd Koninkrijk
34. IJsland
35. Rusland
36. San Marino
Ik heb doorgaans niet veel met Polen op het Songfestival. Ik vind hun nummers ook zelden slecht, maar verder dan de middenmoot komen hun inzendingen meestal niet. Enkel Color of Your Life (2016) behoorde uiteindelijk tot mijn favorieten en ook Slavic Girls (2014) vond ik wel leuk.
Nu komt Polen met een zomers housedeuntje. Lekker simpel, ongecompliceerd, gewoon een feelgood nummertje. Dit nummer is erg bij me gestegen de afgelopen tijd. In eerste instantie zag ik de live versie en die was me toch beroerd! Het kwam echt over als een bonte avond vertoning, en de zang van Lukas was ook niet al te best. Echter hoorde ik later de studioversie, en toen moest ik aan mezelf toegeven dat ik die niet eens zo slecht vond. Afgelopen zaterdag heb ik ze ook nog live gezien en misschien was het ook de sfeer in de zaal, maar ineens vond ik het leuk.
Alsnog is Polen niet een van mijn favorieten dit jaar, maar ik denk wel dat ze de finale halen en dat zou ik ook gewoon prima vinden.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Denemarken
16. Israël
17. Tsjechië
18. Polen
19. Griekenland
20. Zwitserland
21. Bulgarije
22. Moldavië
23. Macedonië
24. Kroatië
25. Finland
26. Cyprus
27. Australië
28. Servië
29. Noorwegen
30. Roemenië
31. Azerbeidzjan
32. Wit-Rusland
33. Verenigd Koninkrijk
34. IJsland
35. Rusland
36. San Marino
0
geplaatst: 18 april 2018, 18:44 uur
37. Malta: Christabelle - Taboo
Volgens mij was Malta één van de eerste landen die hun inzending bekend maakte. Taboo is een vrolijk deuntje dat makkelijk blijft hangen, maar in dezelfde vijver vist als Australië, Azerbeidzjan en andere landen met dit soort makkelijke dance-pop. Het is allemaal wat plat en niet erg onderscheidend, dus ik zie Malta de eerste overwinning niet echt halen. Tel daarbij op dat het beste meiske live niet kan zingen en dan hebben we de zoveelste middenmoter. En hups niet zo joh: daarvan raak je buiten adem Christabelle en dat komt je zang niet ten goede.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Polen
15. Zwitserland
16. Oostenrijk
17. Duitsland
18. Frankrijk
19. Tsjechië
20. Australië
21. Estland
22. Ierland
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Armenië
27. Finland
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Servië
31. San Marino
32. Malta
33. Macedonië
34. IJsland
35. Wit-Rusland
36. Noorwegen
37. Rusland
Volgens mij was Malta één van de eerste landen die hun inzending bekend maakte. Taboo is een vrolijk deuntje dat makkelijk blijft hangen, maar in dezelfde vijver vist als Australië, Azerbeidzjan en andere landen met dit soort makkelijke dance-pop. Het is allemaal wat plat en niet erg onderscheidend, dus ik zie Malta de eerste overwinning niet echt halen. Tel daarbij op dat het beste meiske live niet kan zingen en dan hebben we de zoveelste middenmoter. En hups niet zo joh: daarvan raak je buiten adem Christabelle en dat komt je zang niet ten goede.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Polen
15. Zwitserland
16. Oostenrijk
17. Duitsland
18. Frankrijk
19. Tsjechië
20. Australië
21. Estland
22. Ierland
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Armenië
27. Finland
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Servië
31. San Marino
32. Malta
33. Macedonië
34. IJsland
35. Wit-Rusland
36. Noorwegen
37. Rusland
0
geplaatst: 18 april 2018, 19:06 uur
37. Malta: Christabelle - Taboo
Malta stuurt vaak nogal saaie nummers naar het Songfestival, die weliswaar niet vreselijk zijn, maar waarvan ik me ook afvraag wie er nou op zou willen stemmen. Heel af en toe zat er toch wel een leuke inzending tussen, maar over het algemeen bungelt Malta vaak onderaan in mijn lijstje.
Daar gaat dit jaar ook weer geen verandering in komen. Taboo is inderdaad een plat deuntje en het gaat ook maar door zonder ergens naar op te bouwen. Ook vind ik de beat heel storend; het lijkt niet helemaal bij de rest van het nummer te passen. Ook wat betreft de zangkunsten van Christabelle ben ik het helemaal eens met aERodynamIC: die zijn niet best, en ook live was ik niet onder de indruk. Nee, voor het zoveelste jaar verwacht ik niet veel van Malta; dit lijkt me een van de meest zekere landen die sowieso de finale niet gaat halen, en ik zal ze daar ook absoluut niet missen.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Denemarken
16. Israël
17. Tsjechië
18. Polen
19. Griekenland
20. Zwitserland
21. Bulgarije
22. Moldavië
23. Macedonië
24. Kroatië
25. Finland
26. Cyprus
27. Australië
28. Servië
29. Roemenië
30. Noorwegen
31. Azerbeidzjan
32. Wit-Rusland
33. Verenigd Koninkrijk
34. IJsland
35. Malta
36. Rusland
37. San Marino
Malta stuurt vaak nogal saaie nummers naar het Songfestival, die weliswaar niet vreselijk zijn, maar waarvan ik me ook afvraag wie er nou op zou willen stemmen. Heel af en toe zat er toch wel een leuke inzending tussen, maar over het algemeen bungelt Malta vaak onderaan in mijn lijstje.
Daar gaat dit jaar ook weer geen verandering in komen. Taboo is inderdaad een plat deuntje en het gaat ook maar door zonder ergens naar op te bouwen. Ook vind ik de beat heel storend; het lijkt niet helemaal bij de rest van het nummer te passen. Ook wat betreft de zangkunsten van Christabelle ben ik het helemaal eens met aERodynamIC: die zijn niet best, en ook live was ik niet onder de indruk. Nee, voor het zoveelste jaar verwacht ik niet veel van Malta; dit lijkt me een van de meest zekere landen die sowieso de finale niet gaat halen, en ik zal ze daar ook absoluut niet missen.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Denemarken
16. Israël
17. Tsjechië
18. Polen
19. Griekenland
20. Zwitserland
21. Bulgarije
22. Moldavië
23. Macedonië
24. Kroatië
25. Finland
26. Cyprus
27. Australië
28. Servië
29. Roemenië
30. Noorwegen
31. Azerbeidzjan
32. Wit-Rusland
33. Verenigd Koninkrijk
34. IJsland
35. Malta
36. Rusland
37. San Marino
0
geplaatst: 19 april 2018, 12:08 uur
1. Australië
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Macedonië
6. Litouwen
7. Italië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Duitsland
18. Oostenrijk
19. Wit-Rusland
20. Polen
21. Spanje
22. Zwitserland
23. Roemenië
24. Finland
25. Georgië
26. Malta
Beetje vaag nummer waar ik weinig mee kan, idd een zekerheid dat dit de finale niet gaat halen.
27. Portugal
28. Verenigd Koninkrijk
29. Denemarken
30. Moldavië
31. Armenië
32. Ijsland
33. Azerbeidzjan
34. Noorwegen
35. Servië
36. San Marino
37. Rusland
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Macedonië
6. Litouwen
7. Italië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Duitsland
18. Oostenrijk
19. Wit-Rusland
20. Polen
21. Spanje
22. Zwitserland
23. Roemenië
24. Finland
25. Georgië
26. Malta
Beetje vaag nummer waar ik weinig mee kan, idd een zekerheid dat dit de finale niet gaat halen.
27. Portugal
28. Verenigd Koninkrijk
29. Denemarken
30. Moldavië
31. Armenië
32. Ijsland
33. Azerbeidzjan
34. Noorwegen
35. Servië
36. San Marino
37. Rusland
0
geplaatst: 19 april 2018, 12:43 uur
1. Cyprus *****
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Georgië ****
14. Roemenië ***
15. Griekenland ***
16. Polen ***
17. Ierland ***
18. Oostenrijk ***
19. Zwitserland ***
20. Australië ***
21. Servië ***
22. Noorwegen ***
23. Kroatië ***
24. Litouwen ***
25. Finland ***
26. Moldavië ***
27. Wit-Rusland ***
28. Malta ***
Niet interessant of spannend of op wat voor manier dan ook een rechtvaardiging voor die Mad Max-achtige clip. Maar het refrein blijft na de eerste luisterbeurt wel gelijk in je hoofd hangen, en dat is dan ook de enige reden waarom Malta net boven Azerbeidzjan eindigt.
29. Azerbeidzjan ***
30. Spanje **
31. San Marino **
32. Armenië **
33. Portugal **
34. Denemarken **
35. Duitsland **
36. Verenigd Koninkrijk **
37. IJsland **
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Georgië ****
14. Roemenië ***
15. Griekenland ***
16. Polen ***
17. Ierland ***
18. Oostenrijk ***
19. Zwitserland ***
20. Australië ***
21. Servië ***
22. Noorwegen ***
23. Kroatië ***
24. Litouwen ***
25. Finland ***
26. Moldavië ***
27. Wit-Rusland ***
28. Malta ***
Niet interessant of spannend of op wat voor manier dan ook een rechtvaardiging voor die Mad Max-achtige clip. Maar het refrein blijft na de eerste luisterbeurt wel gelijk in je hoofd hangen, en dat is dan ook de enige reden waarom Malta net boven Azerbeidzjan eindigt.
29. Azerbeidzjan ***
30. Spanje **
31. San Marino **
32. Armenië **
33. Portugal **
34. Denemarken **
35. Duitsland **
36. Verenigd Koninkrijk **
37. IJsland **
0
geplaatst: 19 april 2018, 18:17 uur
38. Hongarije: AWS - Viszlát Nyár
Van de 15 keer dat Hongarije erbij was hebben ze toch best vaak bijzondere nummers gestuurd. Nummers waar ik wel wat mee had. Hongarije is dan uitgegroeid tot mijn favoriete Songfestival landen.
Dit jaar gaat die vlieger niet op. Omdat het hardrock herrie is zeker? Nee, want daar ben ik niet vies van. Maar een soort boyband die dit soort muziek opvoert: ik weet het niet, het wringt een beetje bij mij. Daarbij vind ik het nummer ook niet heel erg sterk.
Hardrock / metal scoort meestal niet zo heel goed met een flinke uitzondering voor Lordi natuurlijk. Benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Ik ben niet verbaasd als het nauwelijks punten weet te behalen, maar ik ben ook niet verrast als dit een soort dark horse gaat blijken te zijn. We zullen zien. Armen in de lucht en headbangen maar. Pluspunten voor de eigen taal!
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Polen
15. Zwitserland
16. Oostenrijk
17. Duitsland
18. Frankrijk
19. Tsjechië
20. Australië
21. Estland
22. Ierland
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Armenië
27. Finland
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Hongarije
31. Servië
32. San Marino
33. Malta
34. Macedonië
35. IJsland
36. Wit-Rusland
37. Noorwegen
38. Rusland
Van de 15 keer dat Hongarije erbij was hebben ze toch best vaak bijzondere nummers gestuurd. Nummers waar ik wel wat mee had. Hongarije is dan uitgegroeid tot mijn favoriete Songfestival landen.
Dit jaar gaat die vlieger niet op. Omdat het hardrock herrie is zeker? Nee, want daar ben ik niet vies van. Maar een soort boyband die dit soort muziek opvoert: ik weet het niet, het wringt een beetje bij mij. Daarbij vind ik het nummer ook niet heel erg sterk.
Hardrock / metal scoort meestal niet zo heel goed met een flinke uitzondering voor Lordi natuurlijk. Benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Ik ben niet verbaasd als het nauwelijks punten weet te behalen, maar ik ben ook niet verrast als dit een soort dark horse gaat blijken te zijn. We zullen zien. Armen in de lucht en headbangen maar. Pluspunten voor de eigen taal!
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Albanië
9. Kroatië
10. Portugal
11. Israël
12. Azerbeidzjan
13. Spanje
14. Polen
15. Zwitserland
16. Oostenrijk
17. Duitsland
18. Frankrijk
19. Tsjechië
20. Australië
21. Estland
22. Ierland
23. Griekenland
24. Roemenië
25. Verenigd Koninkrijk
26. Armenië
27. Finland
28. Cyprus
29. Moldavië
30. Hongarije
31. Servië
32. San Marino
33. Malta
34. Macedonië
35. IJsland
36. Wit-Rusland
37. Noorwegen
38. Rusland
0
geplaatst: 20 april 2018, 01:56 uur
1. Australië
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Macedonië
6. Litouwen
7. Italië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Duitsland
18. Oostenrijk
19. Wit-Rusland
20. Polen
21. Spanje
22. Zwitserland
23. Roemenië
24. Finland
25. Georgië
26. Malta
27. Portugal
28. Verenigd Koninkrijk
29. Denemarken
30. Moldavië
31. Armenië
32. Ijsland
33. Hongarije
Gewoon mijn pakkie-an niet, dit nummer. Ben blij als de 3 minuten om zijn om het heel netjes te houden
34. Azerbeidzjan
35. Noorwegen
36. Servië
37. San Marino
38. Rusland
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Macedonië
6. Litouwen
7. Italië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Duitsland
18. Oostenrijk
19. Wit-Rusland
20. Polen
21. Spanje
22. Zwitserland
23. Roemenië
24. Finland
25. Georgië
26. Malta
27. Portugal
28. Verenigd Koninkrijk
29. Denemarken
30. Moldavië
31. Armenië
32. Ijsland
33. Hongarije
Gewoon mijn pakkie-an niet, dit nummer. Ben blij als de 3 minuten om zijn om het heel netjes te houden

34. Azerbeidzjan
35. Noorwegen
36. Servië
37. San Marino
38. Rusland
0
geplaatst: 20 april 2018, 06:29 uur
1 Hongarije *****
Hongarije een land waar ik echt wel fan van ben op het songfestival. Liedjes als Kedvesem, Kinek Mondjam El Vetkeimet, Unsubstantial Blues, ... behoren tot mijn grote favorieten. Sinds ik kijk in 1996 was Hongarije al twee maal mijn winnaar (2005 en 2007) en daar komt nu dus een derde keer bij.
De inzending dit jaar waarover ik het meest met jullie oneens ben zal wel deze van AWS zijn. Ik heb een voorliefde voor keiharde gitaren, zang in eigen taal. De liveuitvoering had energie. Deze inzending heeft lang gebengeld tussen plaats 2 en 4, maar sinds zaterdag staat hij echt op 1. Ik zou het echt niet erg vinden moest het winnen, maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren.
Ik gok voor dit nummer wel een top 10 plaats. Mensen spuwen dit of kei hard uit (laatste 10) of houden hier erg van (eerste 10). Weinig lijstjes tegengekomen waar dit in de middenmoot zit. En dus zal er best wat punten gesprokkeld worden denk ik dan.
Als dit de finale niet haalt ga ik enorm ontgoocheld zijn.
Ik denk dat de hoogste nieuwe in mijn songfestival top 250 nu ook wel bekend is
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Italië ****
8 Duitsland ****
9 Spanje ****
10 Nederland ****
11 Polen ****
12 Estland ****
13 Bulgarije ***
14 Tsjechië ***
15 Israël ***
16 Denemarken ***.
17 Finland ***
18 Zwitserland ***
19 Frankrijk ***
20 Armenië ***
21 Georgië ***
22 Litouwen ***
23 Ijsland ***
24 Wit-Rusland **
25 Noorwegen **
26 Kroatië **
27 Verenigd Koninkrijk **
28 Moldavië **
29 Malta **
Ik heb zelden iets met Malta op het songfestival. Behalve die ene keer in 2001 toen ik een crush had op Fabrizio Faniello en zijn Another Summer Night mijn winnaar was.
Ook dit jaar is de Maltese inzending niet slecht, maar verder totaal oninteressant. Ook live was ik niet echt onder de indruk.
30 Azerbeidzjan **
31 Macedonië **
32 San Marino *
33 Griekenland *
34 Cyprus *
35 Roemenië *
36 Portugal *
37 Rusland *
38 Servië
Hongarije een land waar ik echt wel fan van ben op het songfestival. Liedjes als Kedvesem, Kinek Mondjam El Vetkeimet, Unsubstantial Blues, ... behoren tot mijn grote favorieten. Sinds ik kijk in 1996 was Hongarije al twee maal mijn winnaar (2005 en 2007) en daar komt nu dus een derde keer bij.
De inzending dit jaar waarover ik het meest met jullie oneens ben zal wel deze van AWS zijn. Ik heb een voorliefde voor keiharde gitaren, zang in eigen taal. De liveuitvoering had energie. Deze inzending heeft lang gebengeld tussen plaats 2 en 4, maar sinds zaterdag staat hij echt op 1. Ik zou het echt niet erg vinden moest het winnen, maar ik vrees dat dit niet gaat gebeuren.
Ik gok voor dit nummer wel een top 10 plaats. Mensen spuwen dit of kei hard uit (laatste 10) of houden hier erg van (eerste 10). Weinig lijstjes tegengekomen waar dit in de middenmoot zit. En dus zal er best wat punten gesprokkeld worden denk ik dan.
Als dit de finale niet haalt ga ik enorm ontgoocheld zijn.
Ik denk dat de hoogste nieuwe in mijn songfestival top 250 nu ook wel bekend is

2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Italië ****
8 Duitsland ****
9 Spanje ****
10 Nederland ****
11 Polen ****
12 Estland ****
13 Bulgarije ***
14 Tsjechië ***
15 Israël ***
16 Denemarken ***.
17 Finland ***
18 Zwitserland ***
19 Frankrijk ***
20 Armenië ***
21 Georgië ***
22 Litouwen ***
23 Ijsland ***
24 Wit-Rusland **
25 Noorwegen **
26 Kroatië **
27 Verenigd Koninkrijk **
28 Moldavië **
29 Malta **
Ik heb zelden iets met Malta op het songfestival. Behalve die ene keer in 2001 toen ik een crush had op Fabrizio Faniello en zijn Another Summer Night mijn winnaar was.
Ook dit jaar is de Maltese inzending niet slecht, maar verder totaal oninteressant. Ook live was ik niet echt onder de indruk.
30 Azerbeidzjan **
31 Macedonië **
32 San Marino *
33 Griekenland *
34 Cyprus *
35 Roemenië *
36 Portugal *
37 Rusland *
38 Servië
0
geplaatst: 20 april 2018, 09:06 uur
1. Cyprus *****
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Hongarije ****
Teringherrie in je eigen taal, je moet het maar durven. Hij zal vast ergens onderaan eindigen (als 'ie de finale überhaupt haalt), maar ik kan alleen maar respect hebben voor de compromisloze inzending van Hongarije.
14. Georgië ****
15. Roemenië ***
16. Griekenland ***
17. Polen ***
18. Ierland ***
19. Australië ***
20. Oostenrijk ***
21. Zwitserland ***
22. Servië ***
23. Noorwegen ***
24. Kroatië ***
25. Litouwen ***
26. Finland ***
27. Moldavië ***
28. Wit-Rusland ***
29. Malta ***
30. Azerbeidzjan ***
31. Spanje **
32. San Marino **
33. Armenië **
34. Portugal **
35. Denemarken **
36. Duitsland **
37. Verenigd Koninkrijk **
38. IJsland **
2. Macedonië *****
3. Bulgarije *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Hongarije ****
Teringherrie in je eigen taal, je moet het maar durven. Hij zal vast ergens onderaan eindigen (als 'ie de finale überhaupt haalt), maar ik kan alleen maar respect hebben voor de compromisloze inzending van Hongarije.
14. Georgië ****
15. Roemenië ***
16. Griekenland ***
17. Polen ***
18. Ierland ***
19. Australië ***
20. Oostenrijk ***
21. Zwitserland ***
22. Servië ***
23. Noorwegen ***
24. Kroatië ***
25. Litouwen ***
26. Finland ***
27. Moldavië ***
28. Wit-Rusland ***
29. Malta ***
30. Azerbeidzjan ***
31. Spanje **
32. San Marino **
33. Armenië **
34. Portugal **
35. Denemarken **
36. Duitsland **
37. Verenigd Koninkrijk **
38. IJsland **
0
geplaatst: 20 april 2018, 16:30 uur
39. Letland: Laura Rizzotto - Funny Girl
Letland heeft één overwinning behaald toen marie N met I Wanna won. Een nietserig nummer waar veel mensen zich nog steeds bij afvragen waarom dat nu won dat jaar.
Dit jaar sturen ze een nummer dat heel wat beter klinkt. Funny Girl heeft wat weg van Kovacs (alleen vind ik de stem van Kovacs interessanter). Bijzonder wel, omdat in Nederland regelmatig stemmen opgingen om Kovacs namens ons land te laten vertegenwoordigen. Ik denk niet dat ze wil, maar dat is wat anders.
Letland dus. Een prima nummer, een beetje in de lijn van België dit jaar.
Mag van mij zeker de finale halen.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Servië
33. San Marino
34. Malta
35. Macedonië
36. IJsland
37. Wit-Rusland
38. Noorwegen
39. Rusland
Letland heeft één overwinning behaald toen marie N met I Wanna won. Een nietserig nummer waar veel mensen zich nog steeds bij afvragen waarom dat nu won dat jaar.
Dit jaar sturen ze een nummer dat heel wat beter klinkt. Funny Girl heeft wat weg van Kovacs (alleen vind ik de stem van Kovacs interessanter). Bijzonder wel, omdat in Nederland regelmatig stemmen opgingen om Kovacs namens ons land te laten vertegenwoordigen. Ik denk niet dat ze wil, maar dat is wat anders.
Letland dus. Een prima nummer, een beetje in de lijn van België dit jaar.
Mag van mij zeker de finale halen.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Servië
33. San Marino
34. Malta
35. Macedonië
36. IJsland
37. Wit-Rusland
38. Noorwegen
39. Rusland
0
geplaatst: 20 april 2018, 22:00 uur
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Hongarije ****
14. Georgië ****
15. Roemenië ***
16. Griekenland ***
17. Polen ***
18. Ierland ***
19. Australië ***
20. Oostenrijk ***
21. Zwitserland ***
22. Servië ***
23. Noorwegen ***
24. Kroatië ***
25. Litouwen ***
26. Finland ***
27. Moldavië ***
28. Wit-Rusland ***
29. Malta ***
30. Letland ***
Ik vind hier gewoon helemaal niks van.
31. Azerbeidzjan ***
32. Spanje **
33. San Marino **
34. Armenië **
35. Portugal **
36. Denemarken **
37. Duitsland **
38. Verenigd Koninkrijk **
39. IJsland **
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Frankrijk ****
10. Rusland ****
11. België ****
12. Albanië ****
13. Hongarije ****
14. Georgië ****
15. Roemenië ***
16. Griekenland ***
17. Polen ***
18. Ierland ***
19. Australië ***
20. Oostenrijk ***
21. Zwitserland ***
22. Servië ***
23. Noorwegen ***
24. Kroatië ***
25. Litouwen ***
26. Finland ***
27. Moldavië ***
28. Wit-Rusland ***
29. Malta ***
30. Letland ***
Ik vind hier gewoon helemaal niks van.
31. Azerbeidzjan ***
32. Spanje **
33. San Marino **
34. Armenië **
35. Portugal **
36. Denemarken **
37. Duitsland **
38. Verenigd Koninkrijk **
39. IJsland **
0
geplaatst: 21 april 2018, 07:30 uur
Laat ik vandaag beginnen met een eerbetoon aan de gisteren veel te vroeg overleden Zweedse DJ Avicii.
1 Hongarije *****
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Italië ****
8 Duitsland ****
9 Spanje ****
10 Nederland ****
11 Polen ****
12 Estland ****
13 Bulgarije ***
14 Tsjechië ***
15 Israël ***
16 Denemarken ***.
17 Finland ***
18 Zwitserland ***
19 Frankrijk ***
20 Armenië ***
21 Georgië ***
22 Litouwen ***
23 Ijsland ***
24 Wit-Rusland **
25 Noorwegen **
26 Letland **
Letland een land die in 2000 meteen debuteerde met één van de mooiste songfestivalbijdrages ooit. Af en toe zat er later nog eens een fijne bijdrage bij. Dit jaar is het niet slecht, maar echt interessant vind ik het allemaal niet. Ook live klonk het niet zo overtuigend voor mij.
27 Kroatië **
28 Verenigd Koninkrijk **
29 Moldavië **
30 Malta **
31 Azerbeidzjan **
32 Macedonië **
33 San Marino *
34 Griekenland *
35 Cyprus *
36 Roemenië *
37 Portugal *
38 Rusland *
39 Servië
1 Hongarije *****
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Italië ****
8 Duitsland ****
9 Spanje ****
10 Nederland ****
11 Polen ****
12 Estland ****
13 Bulgarije ***
14 Tsjechië ***
15 Israël ***
16 Denemarken ***.
17 Finland ***
18 Zwitserland ***
19 Frankrijk ***
20 Armenië ***
21 Georgië ***
22 Litouwen ***
23 Ijsland ***
24 Wit-Rusland **
25 Noorwegen **
26 Letland **
Letland een land die in 2000 meteen debuteerde met één van de mooiste songfestivalbijdrages ooit. Af en toe zat er later nog eens een fijne bijdrage bij. Dit jaar is het niet slecht, maar echt interessant vind ik het allemaal niet. Ook live klonk het niet zo overtuigend voor mij.
27 Kroatië **
28 Verenigd Koninkrijk **
29 Moldavië **
30 Malta **
31 Azerbeidzjan **
32 Macedonië **
33 San Marino *
34 Griekenland *
35 Cyprus *
36 Roemenië *
37 Portugal *
38 Rusland *
39 Servië
0
geplaatst: 21 april 2018, 07:30 uur
1. Australië
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Macedonië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Letland
Prima nummer die me soms qua zang wat doet denken aan Alicia Keys. Mag van mij zeker de finale halen, wat ook wel gaat gebeuren denk ik
18. Duitsland
19. Oostenrijk
20. Wit-Rusland
21. Polen
22. Spanje
23. Zwitserland
24. Roemenië
25. Finland
26. Georgië
27. Malta
28. Portugal
29. Verenigd Koninkrijk
30. Denemarken
31. Moldavië
32. Armenië
33. Ijsland
34. Hongarije
35. Azerbeidzjan
36. Noorwegen
37. Servië
38. San Marino
39. Rusland
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Macedonië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Letland
Prima nummer die me soms qua zang wat doet denken aan Alicia Keys. Mag van mij zeker de finale halen, wat ook wel gaat gebeuren denk ik
18. Duitsland
19. Oostenrijk
20. Wit-Rusland
21. Polen
22. Spanje
23. Zwitserland
24. Roemenië
25. Finland
26. Georgië
27. Malta
28. Portugal
29. Verenigd Koninkrijk
30. Denemarken
31. Moldavië
32. Armenië
33. Ijsland
34. Hongarije
35. Azerbeidzjan
36. Noorwegen
37. Servië
38. San Marino
39. Rusland
0
Martial
geplaatst: 21 april 2018, 08:28 uur
aERodynamIC schreef:
Ik denk dat het showelement een behoorlijke bijdrage heeft geleverd aan de overwinning van Marie N en dat dit één van de laatste deelnemers was in de rij en dat blijft vaak dan het beste hangen.
Ik vind het zelf een vrolijk niemendalletje met een lekker trompetje er in.
En het wachten is nu dat jullie de Zweedse Bieber compleet gaan afserveren in de beoordelingen

Voor mij wordt het een zekere Top 10 notering in de finale.
0
geplaatst: 21 april 2018, 08:44 uur
Als Zwedofiel vind ik het niet leuk dat ik dit moet doen, maar het gaat wel gebeuren 

0
geplaatst: 21 april 2018, 09:17 uur
38. Hongarije: AWS - Viszlát Nyár
Hongarije is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van mijn favoriete Songfestivallanden. Ik waardeer vooral hun durf om eens van de gebaande paden af te wijken. Vorig jaar stond Origo ook in mijn top 5, en in eerdere jaren wisten ze ook regelmatig scores daar in de buurt te halen.
Nu komt Hongarije ook absoluut met een opvallende bijdrage. Rock/metal in het Hongaars; daar komt straks natuurlijk niemand mee! Alleen al daarvoor verdienen ze wel wat waardering. Toen ik dit nummer voor het eerst in de studioversie hoorde vond ik het gelijk al goed, maar later is de live versie me wat tegengevallen. Toch ben ik het luisterbeurt na luisterbeurt weer beter gaan vinden, en inmiddels vind ik het toch wel een zeer behoorlijke inzending. Ik verwacht wel dat dit de finale gaat halen; eenmaal daar kan het alle kanten op.
Met Letland heb ik dan een stuk minder op het Songfestival. Hier en daar zit er een leuke bijdrage tussen, maar vaak komen hun inzendingen bij mij niet verder dan de categorie "wel aardig".
"Wel aardig" is wederom een beschrijving die perfect past bij Funny Girl. Het is echt zo slecht nog niet en Laura heeft een prima stem, maar ondanks dat gaat dit nummer als een slaappil aan me voorbij. Een climax ontbreekt, de lyrics gaan vervelen en het wordt na een paar luisterbeurten wat zeikerig. Nee, ik heb er niet veel mee. Het zou voor mij geen drama zijn als het de finale haalt, want er zijn nog een heleboel landen in deze halve finale die ik daar liever niet zie. Toch denk ik dat Funny Girl het niet gaat redden; het zit tussen twee inzendingen die ongetwijfeld meer de aandacht gaan trekken, en het nummer blijft nou ook niet echt hangen.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Hongarije
16. Denemarken
17. Israël
18. Tsjechië
19. Polen
20. Griekenland
21. Zwitserland
22. Bulgarije
23. Moldavië
24. Macedonië
25. Kroatië
26. Finland
27. Cyprus
28. Australië
29. Letland
30. Servië
31. Roemenië
32. Noorwegen
33. Azerbeidzjan
34. Wit-Rusland
35. Verenigd Koninkrijk
36. IJsland
37. Malta
38. Rusland
39. San Marino
Hongarije is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van mijn favoriete Songfestivallanden. Ik waardeer vooral hun durf om eens van de gebaande paden af te wijken. Vorig jaar stond Origo ook in mijn top 5, en in eerdere jaren wisten ze ook regelmatig scores daar in de buurt te halen.
Nu komt Hongarije ook absoluut met een opvallende bijdrage. Rock/metal in het Hongaars; daar komt straks natuurlijk niemand mee! Alleen al daarvoor verdienen ze wel wat waardering. Toen ik dit nummer voor het eerst in de studioversie hoorde vond ik het gelijk al goed, maar later is de live versie me wat tegengevallen. Toch ben ik het luisterbeurt na luisterbeurt weer beter gaan vinden, en inmiddels vind ik het toch wel een zeer behoorlijke inzending. Ik verwacht wel dat dit de finale gaat halen; eenmaal daar kan het alle kanten op.
Met Letland heb ik dan een stuk minder op het Songfestival. Hier en daar zit er een leuke bijdrage tussen, maar vaak komen hun inzendingen bij mij niet verder dan de categorie "wel aardig".
"Wel aardig" is wederom een beschrijving die perfect past bij Funny Girl. Het is echt zo slecht nog niet en Laura heeft een prima stem, maar ondanks dat gaat dit nummer als een slaappil aan me voorbij. Een climax ontbreekt, de lyrics gaan vervelen en het wordt na een paar luisterbeurten wat zeikerig. Nee, ik heb er niet veel mee. Het zou voor mij geen drama zijn als het de finale haalt, want er zijn nog een heleboel landen in deze halve finale die ik daar liever niet zie. Toch denk ik dat Funny Girl het niet gaat redden; het zit tussen twee inzendingen die ongetwijfeld meer de aandacht gaan trekken, en het nummer blijft nou ook niet echt hangen.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Hongarije
16. Denemarken
17. Israël
18. Tsjechië
19. Polen
20. Griekenland
21. Zwitserland
22. Bulgarije
23. Moldavië
24. Macedonië
25. Kroatië
26. Finland
27. Cyprus
28. Australië
29. Letland
30. Servië
31. Roemenië
32. Noorwegen
33. Azerbeidzjan
34. Wit-Rusland
35. Verenigd Koninkrijk
36. IJsland
37. Malta
38. Rusland
39. San Marino
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.