Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2018, 10:45 uur
40. Zweden: Bejamin Ingrosso - Dance You Off
Zweden hoorde altijd wel tot mijn favoriete landen op het festival. In de jaren '80 was ik gek op die huppelkut deuntjes van ze (echt waar).
De bijdrages van de laatste jaren zijn natuurlijk sterk. De Zweden nemen het serieus en sturen kwaliteit, maar het begint steeds gelikter te worden en hun bijdrages zijn te veel door gaan sijpelen naar andere landen die gebruik maken van hun expertise. Dat staat me meer en meer tegen. Maar ja, ze hebben wel ABBA en Loreen is wat mij betreft nog steeds één van de beste en meest terechte winnaars.
Persoonlijke favorietjes uit dat land zijn bijvoorbeeld Monica Zetterlund, One More Time, Anna Bergendahl en The Ark (van wie ik groot fan was al voordat ze meededen).
Frans, Robin Bengtsson en nu Benamin Ingrosso staan me tegen. Té gelikt, niet leuk meer. Maar ja de eerste twee werden zoals van Zweden verwacht vijfde en ik zie Dance You Off ook wel weer ver komen. Mag dit nu eindelijk eens in de halve finale blijven hangen? Want dat dat toen met Anna gebeurde was onterecht. De hitfabriek zal wel weer scoren.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Servië
33. San Marino
34. Malta
35. Macedonië
36. IJsland
37. Zweden
38. Wit-Rusland
39. Noorwegen
40. Rusland
Zweden hoorde altijd wel tot mijn favoriete landen op het festival. In de jaren '80 was ik gek op die huppelkut deuntjes van ze (echt waar).
De bijdrages van de laatste jaren zijn natuurlijk sterk. De Zweden nemen het serieus en sturen kwaliteit, maar het begint steeds gelikter te worden en hun bijdrages zijn te veel door gaan sijpelen naar andere landen die gebruik maken van hun expertise. Dat staat me meer en meer tegen. Maar ja, ze hebben wel ABBA en Loreen is wat mij betreft nog steeds één van de beste en meest terechte winnaars.
Persoonlijke favorietjes uit dat land zijn bijvoorbeeld Monica Zetterlund, One More Time, Anna Bergendahl en The Ark (van wie ik groot fan was al voordat ze meededen).
Frans, Robin Bengtsson en nu Benamin Ingrosso staan me tegen. Té gelikt, niet leuk meer. Maar ja de eerste twee werden zoals van Zweden verwacht vijfde en ik zie Dance You Off ook wel weer ver komen. Mag dit nu eindelijk eens in de halve finale blijven hangen? Want dat dat toen met Anna gebeurde was onterecht. De hitfabriek zal wel weer scoren.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Servië
33. San Marino
34. Malta
35. Macedonië
36. IJsland
37. Zweden
38. Wit-Rusland
39. Noorwegen
40. Rusland
0
geplaatst: 21 april 2018, 11:09 uur
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Zweden ****
De aalgladde Bieberpop van Zweden glibbert via het oor richting de heupen, het lekker aangezette basloopje in het refrein brengt de voeten in beweging. Ik vind dit dus wel leuk.
10. Frankrijk ****
11. Rusland ****
12. België ****
13. Albanië ****
14. Hongarije ****
15. Georgië ****
16. Roemenië ***
17. Griekenland ***
18. Australië ***
19. Polen ***
20. Ierland ***
21. Oostenrijk ***
22. Zwitserland ***
23. Servië ***
24. Noorwegen ***
25. Kroatië ***
26. Litouwen ***
27. Finland ***
28. Moldavië ***
29. Wit-Rusland ***
30. Malta ***
31. Letland ***
32. Azerbeidzjan ***
33. Spanje **
34. San Marino **
35. Armenië **
36. Portugal **
37. Denemarken **
38. Duitsland **
39. Verenigd Koninkrijk **
40. IJsland **
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Zweden ****
De aalgladde Bieberpop van Zweden glibbert via het oor richting de heupen, het lekker aangezette basloopje in het refrein brengt de voeten in beweging. Ik vind dit dus wel leuk.
10. Frankrijk ****
11. Rusland ****
12. België ****
13. Albanië ****
14. Hongarije ****
15. Georgië ****
16. Roemenië ***
17. Griekenland ***
18. Australië ***
19. Polen ***
20. Ierland ***
21. Oostenrijk ***
22. Zwitserland ***
23. Servië ***
24. Noorwegen ***
25. Kroatië ***
26. Litouwen ***
27. Finland ***
28. Moldavië ***
29. Wit-Rusland ***
30. Malta ***
31. Letland ***
32. Azerbeidzjan ***
33. Spanje **
34. San Marino **
35. Armenië **
36. Portugal **
37. Denemarken **
38. Duitsland **
39. Verenigd Koninkrijk **
40. IJsland **
0
geplaatst: 21 april 2018, 11:10 uur
1 Hongarije *****
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Italië ****
8 Duitsland ****
9 Spanje ****
10 Nederland ****
11 Polen ****
12 Estland ****
13 Bulgarije ***
14 Tsjechië ***
15 Israël ***
16 Denemarken ***.
17 Finland ***
18 Zwitserland ***
19 Frankrijk ***
20 Armenië ***
21 Georgië ***
22 Litouwen ***
23 Ijsland ***
24 Wit-Rusland **
25 Noorwegen **
26 Letland **
27 Kroatië **
28 Verenigd Koninkrijk **
29 Moldavië **
30 Malta **
31 Azerbeidzjan **
32 Macedonië **
33 San Marino *
34 Griekenland *
35 Cyprus *
36 Roemenië *
37 Portugal *
38 Zweden *
Door de dood van Avicii gisteren is het een triestige dag voor mij als Zwedofiel.
Zweden is al sinds mijn eerste songfestival (1996) mijn grote favoriet op en buiten het songfestival. Ik heb 5 jaar Zweeds gestudeerd in avondschool. Reis regelmatig naar Zweden en mijn droom is al jaren dat Zweden voorbij Ierland gaat qua zeges op het songfestival. Zo zat ik voor Måns te supporteren met mijn gezicht in de Zweedse vlag geverfd en een geelblauwshirt.
Tot daar het positieve over Zweden, want het moet eruit. Zelfs een grote Zwedofiel als ik kan niks beginnen met deze plastieken wegwerpmuzak van Benjamin Ingrosso. De Ingrosso's zijn een bekende familie in Zweden. Benjamin's moeder (Pernilla Wahlgren) deed zelf ooit mee aan Melodifestivalen, maar stond nooit op het songfestivalpodium. Benjamin's neef is Sebastian Ingrosso die we kennen van Swedish House Maffia. Jammer dan dat Benjamin dat talent niet geërfd heeft.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit de finale niet haalt. De vorige keer in 2010 zorgde dat dat de jaren erop de kwaliteit enorm steeg (Eric Saade, Loreen, Sanna Nielsen & Måns Zelmerlöw) en dat verwacht ik ook van mijn lievelingsland.
Maar toch ben ik zeker dat dit wel de finale gaat halen (makkelijke halve finale + Denemarken en Noorwegen zitten ook in die halve finale) en ook in de finale zal dit goed scoren.
Oef het is eruit.
Kortom de slechtste Zweedse bijdrage ooit.
Waar is Kent als je ze nodig hebt.
Morgen het laatste lichtpuntje van dit songfestival en de slechtste bijdrage van het songfestival moet ook nog komen.
39 Rusland *
40 Servië
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Italië ****
8 Duitsland ****
9 Spanje ****
10 Nederland ****
11 Polen ****
12 Estland ****
13 Bulgarije ***
14 Tsjechië ***
15 Israël ***
16 Denemarken ***.
17 Finland ***
18 Zwitserland ***
19 Frankrijk ***
20 Armenië ***
21 Georgië ***
22 Litouwen ***
23 Ijsland ***
24 Wit-Rusland **
25 Noorwegen **
26 Letland **
27 Kroatië **
28 Verenigd Koninkrijk **
29 Moldavië **
30 Malta **
31 Azerbeidzjan **
32 Macedonië **
33 San Marino *
34 Griekenland *
35 Cyprus *
36 Roemenië *
37 Portugal *
38 Zweden *
Door de dood van Avicii gisteren is het een triestige dag voor mij als Zwedofiel.
Zweden is al sinds mijn eerste songfestival (1996) mijn grote favoriet op en buiten het songfestival. Ik heb 5 jaar Zweeds gestudeerd in avondschool. Reis regelmatig naar Zweden en mijn droom is al jaren dat Zweden voorbij Ierland gaat qua zeges op het songfestival. Zo zat ik voor Måns te supporteren met mijn gezicht in de Zweedse vlag geverfd en een geelblauwshirt.
Tot daar het positieve over Zweden, want het moet eruit. Zelfs een grote Zwedofiel als ik kan niks beginnen met deze plastieken wegwerpmuzak van Benjamin Ingrosso. De Ingrosso's zijn een bekende familie in Zweden. Benjamin's moeder (Pernilla Wahlgren) deed zelf ooit mee aan Melodifestivalen, maar stond nooit op het songfestivalpodium. Benjamin's neef is Sebastian Ingrosso die we kennen van Swedish House Maffia. Jammer dan dat Benjamin dat talent niet geërfd heeft.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit de finale niet haalt. De vorige keer in 2010 zorgde dat dat de jaren erop de kwaliteit enorm steeg (Eric Saade, Loreen, Sanna Nielsen & Måns Zelmerlöw) en dat verwacht ik ook van mijn lievelingsland.
Maar toch ben ik zeker dat dit wel de finale gaat halen (makkelijke halve finale + Denemarken en Noorwegen zitten ook in die halve finale) en ook in de finale zal dit goed scoren.
Oef het is eruit.
Kortom de slechtste Zweedse bijdrage ooit.
Waar is Kent als je ze nodig hebt.
Morgen het laatste lichtpuntje van dit songfestival en de slechtste bijdrage van het songfestival moet ook nog komen.
39 Rusland *
40 Servië
0
geplaatst: 21 april 2018, 11:19 uur
40. Zweden: Benjamin Ingrosso - Dance You Off
Ook ik vind Zweden overall een land dat heel veel kwaliteit naar het Songfestival heeft gestuurd. Het zal nog moeilijk worden om alle favorieten op te gaan noemen, en ook is Zweden het land bij uitstek dat altijd hun uiterste best doet om met een potentiële winnaar aan te komen. Die instelling waardeer ik zeker, en is wat dat betreft ook een voorbeeld voor veel andere landen.
Helaas slaat Zweden de afgelopen jaren wat een beetje door in het berekenen met het oog op succes, want met echt goede muziek heeft het de laatste tijd niet heel veel meer te maken. Slecht kan ik hun inzendingen nou ook weer niet noemen, maar elk jaar lijkt hun inzending wel weer heel sterk op een al bestaand lied en het hele bedachte om maar te scoren is nu ook aardig doorzichtig aan het worden. Even een pasje die kant op, dan een knikje in die camera, een knipoog hier, een lachje daar, en wat bestaande nummertjes achter elkaar mixen en plakken; alles is dood gerepeteerd en teveel 'style over substance' om nog een beetje authentiek over te komen.
Het nummer zelf, Dance You Off, is een slap aftreksel van wat ze vorig jaar stuurden en dat vond ik al niet heel geweldig. Het luistert lekker weg (zeker als hij gewoon meezingt met de tape zoals op Eurovision In Concert, maar dat mag straks in Lissabon natuurlijk niet) en zoals ik al zei is het ook niet vreselijk, maar ik ben gewoon een beetje klaar met dit plastic gedoe. Dan vind ik een nummer als dat van Tsjechië (wat een beetje in dezelfde vijver vist) een heel stuk frisser en authentieker. Zoals altijd staat de act wél weer als een huis, en aangezien we er vanuit kunnen gaan dat Benjamin zijn lichttunnel straks ook mee naar Lissabon neemt, valt hij in ieder geval weer op daarmee. Ik zie Zweden dus ook gewoon de finale weer halen en ook zeker bij de jury weer top 5 scoren, al hoeft het van mij zeker niet.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Hongarije
16. Denemarken
17. Israël
18. Tsjechië
19. Polen
20. Griekenland
21. Zwitserland
22. Bulgarije
23. Moldavië
24. Macedonië
25. Kroatië
26. Finland
27. Cyprus
28. Australië
29. Letland
30. Servië
31. Roemenië
32. Noorwegen
33. Azerbeidzjan
34. Wit-Rusland
35. Verenigd Koninkrijk
36. Zweden
37. IJsland
38. Malta
39. Rusland
40. San Marino
Ook ik vind Zweden overall een land dat heel veel kwaliteit naar het Songfestival heeft gestuurd. Het zal nog moeilijk worden om alle favorieten op te gaan noemen, en ook is Zweden het land bij uitstek dat altijd hun uiterste best doet om met een potentiële winnaar aan te komen. Die instelling waardeer ik zeker, en is wat dat betreft ook een voorbeeld voor veel andere landen.
Helaas slaat Zweden de afgelopen jaren wat een beetje door in het berekenen met het oog op succes, want met echt goede muziek heeft het de laatste tijd niet heel veel meer te maken. Slecht kan ik hun inzendingen nou ook weer niet noemen, maar elk jaar lijkt hun inzending wel weer heel sterk op een al bestaand lied en het hele bedachte om maar te scoren is nu ook aardig doorzichtig aan het worden. Even een pasje die kant op, dan een knikje in die camera, een knipoog hier, een lachje daar, en wat bestaande nummertjes achter elkaar mixen en plakken; alles is dood gerepeteerd en teveel 'style over substance' om nog een beetje authentiek over te komen.
Het nummer zelf, Dance You Off, is een slap aftreksel van wat ze vorig jaar stuurden en dat vond ik al niet heel geweldig. Het luistert lekker weg (zeker als hij gewoon meezingt met de tape zoals op Eurovision In Concert, maar dat mag straks in Lissabon natuurlijk niet) en zoals ik al zei is het ook niet vreselijk, maar ik ben gewoon een beetje klaar met dit plastic gedoe. Dan vind ik een nummer als dat van Tsjechië (wat een beetje in dezelfde vijver vist) een heel stuk frisser en authentieker. Zoals altijd staat de act wél weer als een huis, en aangezien we er vanuit kunnen gaan dat Benjamin zijn lichttunnel straks ook mee naar Lissabon neemt, valt hij in ieder geval weer op daarmee. Ik zie Zweden dus ook gewoon de finale weer halen en ook zeker bij de jury weer top 5 scoren, al hoeft het van mij zeker niet.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Portugal
10. Duitsland
11. Frankrijk
12. Oostenrijk
13. Armenië
14. Ierland
15. Hongarije
16. Denemarken
17. Israël
18. Tsjechië
19. Polen
20. Griekenland
21. Zwitserland
22. Bulgarije
23. Moldavië
24. Macedonië
25. Kroatië
26. Finland
27. Cyprus
28. Australië
29. Letland
30. Servië
31. Roemenië
32. Noorwegen
33. Azerbeidzjan
34. Wit-Rusland
35. Verenigd Koninkrijk
36. Zweden
37. IJsland
38. Malta
39. Rusland
40. San Marino
0
geplaatst: 21 april 2018, 12:25 uur
Cerclezot schreef:
Voor mij komen er nog 2 bottom 5-nummers en eentje die tegen mijn top 10 aan zit te hikken

0
geplaatst: 22 april 2018, 09:59 uur
41. Montenegro: Vanja Radovanović - Inje
Montenegro doet dit jaar voor de tiende keer mee onder eigen naam. Niet vaak op 2015 na (Knez met Adio), vond ik hun inzending ook maar enigszins de moeite waard. Vooruit, 2014 was ook te doen.
Dit jaar stuurt het land een soortgelijk nummer. Een beetje folklore dus. We kunnen toch niet zonder zou je haast zeggen. Ik hou er meestal wel van. Nu ook wel, ook al heb ik ze in deze hoek sterker gehoord en mijn gevoel zegt dat Vanja met een beetje pech er wel eens flink naast kan gaan zitten, want het is een nummer waar dat vrij makkelijk kan.
Verder heb ik niet zo veel aan te merken op deze etno-ballade. We kennen ze onderhand wel. Een beetje saai allemaal en daardoor scoort het niet echt bij mij ook al vind ik het zo slecht nog niet.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Montenegro
33. Servië
34. San Marino
35. Malta
36. Macedonië
37. IJsland
38. Zweden
39. Wit-Rusland
40. Noorwegen
41. Rusland
Montenegro doet dit jaar voor de tiende keer mee onder eigen naam. Niet vaak op 2015 na (Knez met Adio), vond ik hun inzending ook maar enigszins de moeite waard. Vooruit, 2014 was ook te doen.
Dit jaar stuurt het land een soortgelijk nummer. Een beetje folklore dus. We kunnen toch niet zonder zou je haast zeggen. Ik hou er meestal wel van. Nu ook wel, ook al heb ik ze in deze hoek sterker gehoord en mijn gevoel zegt dat Vanja met een beetje pech er wel eens flink naast kan gaan zitten, want het is een nummer waar dat vrij makkelijk kan.
Verder heb ik niet zo veel aan te merken op deze etno-ballade. We kennen ze onderhand wel. Een beetje saai allemaal en daardoor scoort het niet echt bij mij ook al vind ik het zo slecht nog niet.
Studioversie:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Montenegro
33. Servië
34. San Marino
35. Malta
36. Macedonië
37. IJsland
38. Zweden
39. Wit-Rusland
40. Noorwegen
41. Rusland
0
geplaatst: 22 april 2018, 12:03 uur
1 Hongarije *****
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Montenegro *****
Montenegro een land waar ik normaal gezien weinig mee heb op het songfestival, maar dit jaar was ik al van de eerste luisterbeurt verkocht aan Inje van Vanja Radovanović. Ik vind het een van de beter etnoballades ooit op het songfestival. Ook live vond ik de uitvoering meer dan behoorlijk. Ik hoop dat hij doorgaat naar de finale, want dit is een van de weinig te pruimen nummers in deze halve finale.
En daarmee hebben we ook meteen het laatste hoogtepunt gehad, want morgen komt de grootste draak van het songfestival en dan nog een zwak niemendalletje van het naar mijn mening slechtste songfestivalland (onbegrijpbaar dat die al meer overwinningen dan België hebben
)
8 Italië ****
9 Duitsland ****
10 Spanje ****
11 Nederland ****
12 Polen ****
13 Estland ****
14 Bulgarije ***
15 Tsjechië ***
16 Israël ***
17 Denemarken ***.
18 Finland ***
19 Zwitserland ***
20 Frankrijk ***
21 Armenië ***
22 Georgië ***
23 Litouwen ***
24 Ijsland ***
25 Wit-Rusland **
26 Noorwegen **
27 Letland **
28 Kroatië **
29 Verenigd Koninkrijk **
30 Moldavië **
31 Malta **
32 Azerbeidzjan **
33 Macedonië **
34 San Marino *
35 Griekenland *
36 Cyprus *
37 Roemenië *
38 Portugal *
39 Zweden *
40 Rusland *
41 Servië
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Montenegro *****
Montenegro een land waar ik normaal gezien weinig mee heb op het songfestival, maar dit jaar was ik al van de eerste luisterbeurt verkocht aan Inje van Vanja Radovanović. Ik vind het een van de beter etnoballades ooit op het songfestival. Ook live vond ik de uitvoering meer dan behoorlijk. Ik hoop dat hij doorgaat naar de finale, want dit is een van de weinig te pruimen nummers in deze halve finale.
En daarmee hebben we ook meteen het laatste hoogtepunt gehad, want morgen komt de grootste draak van het songfestival en dan nog een zwak niemendalletje van het naar mijn mening slechtste songfestivalland (onbegrijpbaar dat die al meer overwinningen dan België hebben
)8 Italië ****
9 Duitsland ****
10 Spanje ****
11 Nederland ****
12 Polen ****
13 Estland ****
14 Bulgarije ***
15 Tsjechië ***
16 Israël ***
17 Denemarken ***.
18 Finland ***
19 Zwitserland ***
20 Frankrijk ***
21 Armenië ***
22 Georgië ***
23 Litouwen ***
24 Ijsland ***
25 Wit-Rusland **
26 Noorwegen **
27 Letland **
28 Kroatië **
30 Moldavië **
31 Malta **
32 Azerbeidzjan **
33 Macedonië **
34 San Marino *
35 Griekenland *
36 Cyprus *
37 Roemenië *
38 Portugal *
39 Zweden *
40 Rusland *
41 Servië
0
geplaatst: 22 april 2018, 12:59 uur
Top 43:
1. Australië
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Macedonië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Letland
18. Polen
19. Duitsland
20. Oostenrijk
21. Wit-Rusland
22. Spanje
23. Zweden
De zang kan me gestolen worden op dit nummer, het scoort vooral qua muziek hier, lekker vlot deuntje, maar in zijn geheel is dit niet geweldig. Gaat met gemak naar de finale, maar mag van mij ergens onderin eindigen.
24. Zwitserland
25. Roemenië
26. Finland
27. Georgië
28. Malta
29. Portugal
30. Verenigd Koninkrijk
31. Denemarken
32. Moldavië
33. Armenië
34. Ijsland
35. Hongarije
36. Azerbeidzjan
37. Noorwegen
38. Servië
39. Montenegro
Nummer begint veelbelovend, maar zakt vrij snel in een saai en zeurderig nummer. Ik zie dit echt niet de finale halen.
40. San Marino
41. Rusland
1. Australië
2. Tsjechië
3. Israël
4. Cyprus
5. Litouwen
6. Italië
7. Macedonië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Letland
18. Polen
19. Duitsland
20. Oostenrijk
21. Wit-Rusland
22. Spanje
23. Zweden
De zang kan me gestolen worden op dit nummer, het scoort vooral qua muziek hier, lekker vlot deuntje, maar in zijn geheel is dit niet geweldig. Gaat met gemak naar de finale, maar mag van mij ergens onderin eindigen.
24. Zwitserland
25. Roemenië
26. Finland
27. Georgië
28. Malta
29. Portugal
30. Verenigd Koninkrijk
31. Denemarken
32. Moldavië
33. Armenië
34. Ijsland
35. Hongarije
36. Azerbeidzjan
37. Noorwegen
38. Servië
39. Montenegro
Nummer begint veelbelovend, maar zakt vrij snel in een saai en zeurderig nummer. Ik zie dit echt niet de finale halen.
40. San Marino
41. Rusland
0
geplaatst: 22 april 2018, 15:22 uur
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Zweden ****
10. Frankrijk ****
11. Rusland ****
12. België ****
13. Albanië ****
14. Hongarije ****
15. Georgië ****
16. Roemenië ***
17. Griekenland ***
18. Australië ***
19. Polen ***
20. Ierland ***
21. Oostenrijk ***
22. Zwitserland ***
23. Servië ***
24. Noorwegen ***
25. Kroatië ***
26. Litouwen ***
27. Finland ***
28. Moldavië ***
29. Wit-Rusland ***
30. Malta ***
31. Letland ***
32. Azerbeidzjan ***
33. Spanje **
34. San Marino **
35. Montenegro **
Ik ken dit hele nummer niet joh.
36. Armenië **
37. Portugal **
38. Denemarken **
39. Duitsland **
40. Verenigd Koninkrijk **
41. IJsland **
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Zweden ****
10. Frankrijk ****
11. Rusland ****
12. België ****
13. Albanië ****
14. Hongarije ****
15. Georgië ****
16. Roemenië ***
17. Griekenland ***
18. Australië ***
19. Polen ***
20. Ierland ***
21. Oostenrijk ***
22. Zwitserland ***
23. Servië ***
24. Noorwegen ***
25. Kroatië ***
26. Litouwen ***
27. Finland ***
28. Moldavië ***
29. Wit-Rusland ***
30. Malta ***
31. Letland ***
32. Azerbeidzjan ***
33. Spanje **
34. San Marino **
35. Montenegro **
36. Armenië **
37. Portugal **
38. Denemarken **
39. Duitsland **
41. IJsland **
0
geplaatst: 22 april 2018, 20:46 uur
41. Montenegro: Vanja Radovanović - Inje
De enige keren dat ik de Montenegrijnse inzendingen kon waarderen waren de twee keren dat ze Balkan ballads stuurden: 2014, en met name 2015. Dit waren meteen ook de enige twee keren dat ze de finale haalden en terecht ook, want de andere jaren waren doorgaans niet al te best. Vorig jaar was de inzending van Slavko in de studioversie nog een soort guilty pleasure, maar live was het wel echt slecht.
Nu probeert Montenegro de tot nu toe enige succesformule terug te halen door weer eens met een Balkan ballad te komen. Ik hou enorm veel van deze muziek, en misschien was ik daarom in eerste instantie ook nog wat kritisch over deze inzending. Ik vond het meteen al wel mooi, maar we hebben in het verleden betere nummers in dit genre gehoord.
Na elke luisterbeurt ben ik echter minder kritisch geworden. Het is weliswaar geen Zeljko Joksimovic of Molitva niveau, maar ik vind Inje toch nog steeds een heerlijk nummer om naar te luisteren. Vanja klonk live tot nu toe ook altijd nog overtuigend, en met nog een mooie act eromheen kan dit straks een mooi totaalpakket worden. Wat betreft de kansen ben ik dan weer minder optimistisch; ik denk niet dat we dit in de finale gaan terugzien, daar is het dan toch wat te onopvallend voor.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Montenegro
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Oostenrijk
14. Armenië
15. Ierland
16. Hongarije
17. Denemarken
18. Israël
19. Tsjechië
20. Polen
21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Moldavië
25. Macedonië
26. Kroatië
27. Finland
28. Cyprus
29. Australië
30. Letland
31. Servië
32. Roemenië
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Wit-Rusland
36. Verenigd Koninkrijk
37. Zweden
38. IJsland
39. Malta
40. Rusland
41. San Marino
De enige keren dat ik de Montenegrijnse inzendingen kon waarderen waren de twee keren dat ze Balkan ballads stuurden: 2014, en met name 2015. Dit waren meteen ook de enige twee keren dat ze de finale haalden en terecht ook, want de andere jaren waren doorgaans niet al te best. Vorig jaar was de inzending van Slavko in de studioversie nog een soort guilty pleasure, maar live was het wel echt slecht.
Nu probeert Montenegro de tot nu toe enige succesformule terug te halen door weer eens met een Balkan ballad te komen. Ik hou enorm veel van deze muziek, en misschien was ik daarom in eerste instantie ook nog wat kritisch over deze inzending. Ik vond het meteen al wel mooi, maar we hebben in het verleden betere nummers in dit genre gehoord.
Na elke luisterbeurt ben ik echter minder kritisch geworden. Het is weliswaar geen Zeljko Joksimovic of Molitva niveau, maar ik vind Inje toch nog steeds een heerlijk nummer om naar te luisteren. Vanja klonk live tot nu toe ook altijd nog overtuigend, en met nog een mooie act eromheen kan dit straks een mooi totaalpakket worden. Wat betreft de kansen ben ik dan weer minder optimistisch; ik denk niet dat we dit in de finale gaan terugzien, daar is het dan toch wat te onopvallend voor.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Montenegro
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Oostenrijk
14. Armenië
15. Ierland
16. Hongarije
17. Denemarken
18. Israël
19. Tsjechië
20. Polen
21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Moldavië
25. Macedonië
26. Kroatië
27. Finland
28. Cyprus
29. Australië
30. Letland
31. Servië
32. Roemenië
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Wit-Rusland
36. Verenigd Koninkrijk
37. Zweden
38. IJsland
39. Malta
40. Rusland
41. San Marino
0
geplaatst: 22 april 2018, 23:01 uur
Ook dit jaar liggen onze smaken weer erg dicht bij elkaar Aoibhin, alleen bovenin al 

0
geplaatst: 23 april 2018, 16:07 uur
Ik zit altijd een beetje tussen jullie en Onweerwolf in. Benieuwd naar wat zijn favorieten dit jaar zijn.
0
geplaatst: 23 april 2018, 19:27 uur
42. Slovenië: Lea Sirk - Hvala, Ne!
Slovenië heeft al 23 keer meegedaan en toch is het altijd een wat onopvallend land geweest met een zevende plaats als beste resultaat (1995 en 2001) ook niet zo vreemd. Ik loop er zelf ook niet zo heel erg warm voor moet ik zeggen. Ik vond het jammer dat Omar Naber in 2005 niet in de finale terecht kwam en dat gold ook voor Eva Boto in 2012. Prachtnummers, maar dat was Europa niet met me eens.
Ik denk dat het dit jaar ook weer lastig zal worden, maar met dit soort uitgesproken nummers kan het ook verrassen. Het is hip en fris, maar of het ook echt goed is? Dan doet Israël het beter wat dat betreft.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Montenegro
33. Servië
34. Slovenië
35. San Marino
36. Malta
37. Macedonië
38. IJsland
39. Zweden
40. Wit-Rusland
41. Noorwegen
42. Rusland
Slovenië heeft al 23 keer meegedaan en toch is het altijd een wat onopvallend land geweest met een zevende plaats als beste resultaat (1995 en 2001) ook niet zo vreemd. Ik loop er zelf ook niet zo heel erg warm voor moet ik zeggen. Ik vond het jammer dat Omar Naber in 2005 niet in de finale terecht kwam en dat gold ook voor Eva Boto in 2012. Prachtnummers, maar dat was Europa niet met me eens.
Ik denk dat het dit jaar ook weer lastig zal worden, maar met dit soort uitgesproken nummers kan het ook verrassen. Het is hip en fris, maar of het ook echt goed is? Dan doet Israël het beter wat dat betreft.
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Montenegro
33. Servië
34. Slovenië
35. San Marino
36. Malta
37. Macedonië
38. IJsland
39. Zweden
40. Wit-Rusland
41. Noorwegen
42. Rusland
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 april 2018, 19:31 uur
Cerclezot schreef:
Ik zit altijd een beetje tussen jullie en Onweerwolf in. Benieuwd naar wat zijn favorieten dit jaar zijn.
Inmiddels alle 43 5x helemaal blind en random geluisterd en gescoord. Verder nog helemaal niets gelezen over welke inzending dan ook, muv Nederland. Ook geen bookies e.d., dus ik weet nog van niets.
Zeer binnenkort komen mijn bevindingen.
Ik kan alvast verklappen dat ik dit jaar eindelijk weer eens een overduidelijke topfavoriet heb die ik ontzettend goed vind. Eén van de beste inzendingen in jaren en volgens mij kan het haast niet anders dan dat ook de gedoodverfde overwinnaar gaat zijn.
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:07 uur
Onweerwolf schreef:
Ik kan alvast verklappen dat ik dit jaar eindelijk weer eens een overduidelijke topfavoriet heb die ik ontzettend goed vind. Eén van de beste inzendingen in jaren en volgens mij kan het haast niet anders dan dat ook de gedoodverfde overwinnaar gaat zijn.
Grappig, dat heb ik totaal niet. Mijn nummer 1 vind ik goed, maar het is niet net zo als wat ik vorig jaar met Portugal had. Het is juist allemaal redelijk gelijkmatig voor mij dit jaar. Geen enorme favoriet en ik heb ook geen idee wie er gaat winnen ook al is Israël overal topfavoriet. Ik ben daar nog niet helemaal zeker van.
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:15 uur
1 Hongarije *****
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Montenegro *****
8 Italië ****
9 Duitsland ****
10 Spanje ****
11 Nederland ****
12 Polen ****
13 Estland ****
14 Bulgarije ***
15 Tsjechië ***
16 Israël ***
17 Denemarken ***.
18 Finland ***
19 Zwitserland ***
20 Frankrijk ***
21 Armenië ***
22 Georgië ***
23 Litouwen ***
24 Ijsland ***
25 Wit-Rusland **
26 Noorwegen **
27 Letland **
28 Kroatië **
30 Moldavië **
31 Malta **
32 Azerbeidzjan **
33 Macedonië **
34 San Marino *
35 Griekenland *
36 Cyprus *
37 Roemenië *
38 Portugal *
39 Zweden *
40 Rusland *
41 Servië
42 Slovenië
Ik ga het gewoon kort houden met verre afstand het slechtste nummer dit jaar. Ook live blijft dit een irritant nummer met die boom boom die niet ophoudt.
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Montenegro *****
8 Italië ****
9 Duitsland ****
10 Spanje ****
11 Nederland ****
12 Polen ****
13 Estland ****
14 Bulgarije ***
15 Tsjechië ***
16 Israël ***
17 Denemarken ***.
18 Finland ***
19 Zwitserland ***
20 Frankrijk ***
21 Armenië ***
22 Georgië ***
23 Litouwen ***
24 Ijsland ***
25 Wit-Rusland **
26 Noorwegen **
27 Letland **
28 Kroatië **
30 Moldavië **
31 Malta **
32 Azerbeidzjan **
33 Macedonië **
34 San Marino *
35 Griekenland *
36 Cyprus *
37 Roemenië *
38 Portugal *
39 Zweden *
40 Rusland *
41 Servië
42 Slovenië
Ik ga het gewoon kort houden met verre afstand het slechtste nummer dit jaar. Ook live blijft dit een irritant nummer met die boom boom die niet ophoudt.
0
geplaatst: 24 april 2018, 07:44 uur
1. Cyprus *****
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Zweden ****
10. Frankrijk ****
11. Rusland ****
12. België ****
13. Albanië ****
14. Hongarije ****
15. Georgië ****
16. Roemenië ***
17. Griekenland ***
18. Australië ***
19. Polen ***
20. Ierland ***
21. Oostenrijk ***
22. Zwitserland ***
23. Servië ***
24. Noorwegen ***
25. Kroatië ***
26. Litouwen ***
27. Finland ***
28. Moldavië ***
29. Wit-Rusland ***
30. Malta ***
31. Letland ***
32. Azerbeidzjan ***
33. Spanje **
34. San Marino **
35. Montenegro **
36. Armenië **
37. Portugal **
38. Denemarken **
39. Duitsland **
41. IJsland **
42. Slovenië *
Dit is het muzikale equivalent van je teen stoten, en daarna nog een keer je teen stoten, drie minuten lang.
2. Bulgarije *****
3. Macedonië *****
4. Italië *****
5. Tsjechië *****
6. Israël ****
7. Estland ****
8. Nederland ****
9. Zweden ****
10. Frankrijk ****
11. Rusland ****
12. België ****
13. Albanië ****
14. Hongarije ****
15. Georgië ****
16. Roemenië ***
17. Griekenland ***
18. Australië ***
19. Polen ***
20. Ierland ***
21. Oostenrijk ***
22. Zwitserland ***
23. Servië ***
24. Noorwegen ***
25. Kroatië ***
26. Litouwen ***
27. Finland ***
28. Moldavië ***
29. Wit-Rusland ***
30. Malta ***
31. Letland ***
32. Azerbeidzjan ***
33. Spanje **
34. San Marino **
35. Montenegro **
36. Armenië **
37. Portugal **
38. Denemarken **
39. Duitsland **
41. IJsland **
42. Slovenië *
Dit is het muzikale equivalent van je teen stoten, en daarna nog een keer je teen stoten, drie minuten lang.
0
geplaatst: 24 april 2018, 11:37 uur
Top 43:
1. Australië
2. Litouwen
3. Italië
4. Tsjechië
5. Israël
6. Cyprus
7. Macedonië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Letland
18. Polen
19. Duitsland
20. Oostenrijk
21. Wit-Rusland
22. Spanje
23. Zweden
24. Zwitserland
25. Roemenië
26. Finland
27. Georgië
28. Malta
29. Portugal
30. Verenigd Koninkrijk
31. Denemarken
32. Moldavië
33. Armenië
34. Ijsland
35. Hongarije
36. Azerbeidzjan
37. Noorwegen
38. Servië
39. Montenegro
40. San Marino
41. Slovenië
Gewaagd nummer, werkt vooral op de zenuwen, alleen Rusland vind ik nog slechter.
42. Rusland
1. Australië
2. Litouwen
3. Italië
4. Tsjechië
5. Israël
6. Cyprus
7. Macedonië
8. Albanië
9. Bulgarije
10. Kroatië
11. België
12. Griekenland
13. Nederland
14. Frankrijk
15. Ierland
16. Estland
17. Letland
18. Polen
19. Duitsland
20. Oostenrijk
21. Wit-Rusland
22. Spanje
23. Zweden
24. Zwitserland
25. Roemenië
26. Finland
27. Georgië
28. Malta
29. Portugal
30. Verenigd Koninkrijk
31. Denemarken
32. Moldavië
33. Armenië
34. Ijsland
35. Hongarije
36. Azerbeidzjan
37. Noorwegen
38. Servië
39. Montenegro
40. San Marino
41. Slovenië
Gewaagd nummer, werkt vooral op de zenuwen, alleen Rusland vind ik nog slechter.
42. Rusland
1
geplaatst: 24 april 2018, 12:30 uur
42. Slovenië: Lea Sirk - Hvala, Ne!
Slovenië is inderdaad een wat onopvallend Songfestivalland te noemen. Hun inzendingen vliegen vaak een beetje onder de radar, of zijn gewoon heel matig. Opvallend is wel dat de keren dat Slovenië wél een redelijk tot goed nummer stuurde, ze vaak alsnog moeite hadden om goed te scoren.
In ieder geval hebben we dit jaar geen concurrent in Lea Sirk met Hvala Ne. Wat een irritant nummer is dit. Het is rommelig en dat gedreun ben ik na het eerste "refrein" al zat. De teenstoot vergelijking van Karl vat het wel goed samen eigenlijk; dat is precies het gevoel wat ik heb bij het luisteren van dit nummer. Lea heeft dan wel nog het geluk van mijn laatste plaats te worden afgehouden, maar ook alleen maar omdat er nog een valszingende Russische is en krijsende Sammarinese robotjes.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Montenegro
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Oostenrijk
14. Armenië
15. Ierland
16. Hongarije
17. Denemarken
18. Israël
19. Tsjechië
20. Polen
21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Moldavië
25. Macedonië
26. Kroatië
27. Finland
28. Cyprus
29. Australië
30. Letland
31. Servië
32. Roemenië
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Wit-Rusland
36. Verenigd Koninkrijk
37. Zweden
38. IJsland
39. Malta
40. Slovenië
41. Rusland
42. San Marino
Slovenië is inderdaad een wat onopvallend Songfestivalland te noemen. Hun inzendingen vliegen vaak een beetje onder de radar, of zijn gewoon heel matig. Opvallend is wel dat de keren dat Slovenië wél een redelijk tot goed nummer stuurde, ze vaak alsnog moeite hadden om goed te scoren.
In ieder geval hebben we dit jaar geen concurrent in Lea Sirk met Hvala Ne. Wat een irritant nummer is dit. Het is rommelig en dat gedreun ben ik na het eerste "refrein" al zat. De teenstoot vergelijking van Karl vat het wel goed samen eigenlijk; dat is precies het gevoel wat ik heb bij het luisteren van dit nummer. Lea heeft dan wel nog het geluk van mijn laatste plaats te worden afgehouden, maar ook alleen maar omdat er nog een valszingende Russische is en krijsende Sammarinese robotjes.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Montenegro
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Oostenrijk
14. Armenië
15. Ierland
16. Hongarije
17. Denemarken
18. Israël
19. Tsjechië
20. Polen
21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Moldavië
25. Macedonië
26. Kroatië
27. Finland
28. Cyprus
29. Australië
30. Letland
31. Servië
32. Roemenië
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Wit-Rusland
36. Verenigd Koninkrijk
37. Zweden
38. IJsland
39. Malta
40. Slovenië
41. Rusland
42. San Marino
0
geplaatst: 24 april 2018, 17:26 uur
43. Oekraïne: Mélovin - Under the Ladder
Oekraïne doet het niet slecht op het festival. Pas sinds 2003 doet het land mee en al de tweede keer in 2004 won Ruslana en in 2016 Jamala. In 2007 en 2008 werden ze tweede en ook de top 10 werd een aantal keer gehaald. De finale hebben ze nooit gemist. Zou dat dit jaar wel gaan gebeuren? Ik denk van niet. Mélovin wordt niet tot de kanshebbers gerekend om te winnen, maar doet het in de polls niet heel erg beroerd met ongeveer een 20e plaats.Dezelfde plaats bij de bookmakers ook. Dus dat betekent in deze tweede halve finale dus gewoon door naar de finale en als laatste optreden pakt meestal ook niet beroerd uit. Wat wel beroerd is is zijn zang die er nu niet bepaald positief bovenuit springt. En het nummer zelf doet me ook bitter weinig.
Teaser voor de nog uit te komen videoclip:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Montenegro
33. Oekraïne
34. Servië
35. Slovenië
36. San Marino
37. Malta
38. Macedonië
39. IJsland
40. Zweden
41. Wit-Rusland
42. Noorwegen
43. Rusland
En hiermee hebben we ze alle 43 gehad. Italië mag van mij winnen dit jaar (ook al zou het te gek zijn als Nederland het doet met een nummer waar ik dan ook achter kan staan zoals nu het geval).
Oekraïne doet het niet slecht op het festival. Pas sinds 2003 doet het land mee en al de tweede keer in 2004 won Ruslana en in 2016 Jamala. In 2007 en 2008 werden ze tweede en ook de top 10 werd een aantal keer gehaald. De finale hebben ze nooit gemist. Zou dat dit jaar wel gaan gebeuren? Ik denk van niet. Mélovin wordt niet tot de kanshebbers gerekend om te winnen, maar doet het in de polls niet heel erg beroerd met ongeveer een 20e plaats.Dezelfde plaats bij de bookmakers ook. Dus dat betekent in deze tweede halve finale dus gewoon door naar de finale en als laatste optreden pakt meestal ook niet beroerd uit. Wat wel beroerd is is zijn zang die er nu niet bepaald positief bovenuit springt. En het nummer zelf doet me ook bitter weinig.
Teaser voor de nog uit te komen videoclip:
Live:
Top 43:
1. Italië
2. Bulgarije
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. België
7. Denemarken
8. Letland
9. Albanië
10. Kroatië
11. Portugal
12. Israël
13. Azerbeidzjan
14. Spanje
15. Polen
16. Zwitserland
17. Oostenrijk
18. Duitsland
19. Frankrijk
20. Tsjechië
21. Australië
22. Estland
23. Ierland
24. Griekenland
25. Roemenië
26. Verenigd Koninkrijk
27. Armenië
28. Finland
29. Cyprus
30. Moldavië
31. Hongarije
32. Montenegro
33. Oekraïne
34. Servië
35. Slovenië
36. San Marino
37. Malta
38. Macedonië
39. IJsland
40. Zweden
41. Wit-Rusland
42. Noorwegen
43. Rusland
En hiermee hebben we ze alle 43 gehad. Italië mag van mij winnen dit jaar (ook al zou het te gek zijn als Nederland het doet met een nummer waar ik dan ook achter kan staan zoals nu het geval).
0
geplaatst: 24 april 2018, 17:37 uur
En nu door met elke dag drie landen die dit jaar meedoen en daarvan de persoonlijk favoriete nummers die ze gestuurd hebben. Ieder kan hier natuurlijk zijn eigen favoriet aan toevoegen. Houden we nog tijd over dan nemen we landen mee die er dit jaar niet bij zijn of soms al jaren niet meer.
Laten we gewoon weer dezelfde volgorde aanhouden: finalisten, gevolgd door eerste en tweede halve finale.
DUITSLAND:
1988: Maxi und Chris Garden - Lied für Einen Freund
Een heerlijke meezing zwijmelaar van moeder en dochter. Echt succesvol werd het niet met een 14e plaats, maar ik blijf hier een zwak voor houden. Sürpriz met Reise nach Jerusalem komt er net achter.
FRANKRIJK:
1977: Marie Myriam - L'Oiseau et L'Enfant
Frankrijk is een favoriet land voor mij en het was nog lastig kiezen want ook Joëlle Ursull en Amina behoren tot mijn all-time favorites.
Uiteindelijk ga ik toch voor deze evergreen uit de jaren '70.
ITALIË:
1984: Alice e Battiato - I Treni di Tozeur
Heel simpel: dit is en blijft mijn favoriete Songfestival lied aller tijden. Kan er gewoon niet meer van maken. Prachtnummer dat had moeten winnen maar helaas 5e werd.
Laten we gewoon weer dezelfde volgorde aanhouden: finalisten, gevolgd door eerste en tweede halve finale.
DUITSLAND:
1988: Maxi und Chris Garden - Lied für Einen Freund
Een heerlijke meezing zwijmelaar van moeder en dochter. Echt succesvol werd het niet met een 14e plaats, maar ik blijf hier een zwak voor houden. Sürpriz met Reise nach Jerusalem komt er net achter.
FRANKRIJK:
1977: Marie Myriam - L'Oiseau et L'Enfant
Frankrijk is een favoriet land voor mij en het was nog lastig kiezen want ook Joëlle Ursull en Amina behoren tot mijn all-time favorites.
Uiteindelijk ga ik toch voor deze evergreen uit de jaren '70.
ITALIË:
Heel simpel: dit is en blijft mijn favoriete Songfestival lied aller tijden. Kan er gewoon niet meer van maken. Prachtnummer dat had moeten winnen maar helaas 5e werd.
0
geplaatst: 24 april 2018, 18:08 uur
43. Oekraïne: Mélovin - Under the Ladder
Oekraïne is zo'n Songfestivalland dat meestal ongeveer vijf tot tien plekken hoger eindigt dan het eigenlijk verdiend. Nu zijn veel inzendingen ook gewoon echt mijn smaak niet, maar Oekraïne is zeker geen land waar ik aan denk bij goede Songfestival inzendingen.
Dit jaar komt daar ook geen verandering in. Under the Ladder is een niemendalletje en Melovin een zeer matige zanger. Het knalt gewoon niet genoeg, en dit nummer is te dun om daar mee weg te komen. Maar dan is daar inderdaad de laatste startpositie in combinatie met ongetwijfeld straks een mooie show (dat kan de Oekraïense delegatie namelijk wel) en dit slappe nummertje zal gewoon met twee vingers in de neus de finale gaan halen. Van mij hoeft het niet, maar ach; er zijn nog beroerdere inzendingen dit jaar.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Montenegro
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Oostenrijk
14. Armenië
15. Ierland
16. Hongarije
17. Denemarken
18. Israël
19. Tsjechië
20. Polen
21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Moldavië
25. Macedonië
26. Kroatië
27. Finland
28. Cyprus
29. Australië
30. Letland
31. Servië
32. Roemenië
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Wit-Rusland
36. Verenigd Koninkrijk
37. Oekraïne
38. Zweden
39. IJsland
40. Malta
41. Slovenië
42. Rusland
43. San Marino
Oekraïne is zo'n Songfestivalland dat meestal ongeveer vijf tot tien plekken hoger eindigt dan het eigenlijk verdiend. Nu zijn veel inzendingen ook gewoon echt mijn smaak niet, maar Oekraïne is zeker geen land waar ik aan denk bij goede Songfestival inzendingen.
Dit jaar komt daar ook geen verandering in. Under the Ladder is een niemendalletje en Melovin een zeer matige zanger. Het knalt gewoon niet genoeg, en dit nummer is te dun om daar mee weg te komen. Maar dan is daar inderdaad de laatste startpositie in combinatie met ongetwijfeld straks een mooie show (dat kan de Oekraïense delegatie namelijk wel) en dit slappe nummertje zal gewoon met twee vingers in de neus de finale gaan halen. Van mij hoeft het niet, maar ach; er zijn nog beroerdere inzendingen dit jaar.
Top 43:
1. Italië
2. Spanje
3. Georgië
4. Nederland
5. Litouwen
6. Estland
7. België
8. Albanië
9. Montenegro
10. Portugal
11. Duitsland
12. Frankrijk
13. Oostenrijk
14. Armenië
15. Ierland
16. Hongarije
17. Denemarken
18. Israël
19. Tsjechië
20. Polen
21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Bulgarije
24. Moldavië
25. Macedonië
26. Kroatië
27. Finland
28. Cyprus
29. Australië
30. Letland
31. Servië
32. Roemenië
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Wit-Rusland
36. Verenigd Koninkrijk
37. Oekraïne
38. Zweden
39. IJsland
40. Malta
41. Slovenië
42. Rusland
43. San Marino
0
geplaatst: 24 april 2018, 18:20 uur
En nu op door naar de favorieten!
DUITSLAND:
1980: Katja Ebstein - Theater
Veel van mijn Duitse favorieten liggen dicht bij elkaar, dus het was even een lastige keuze. Ik ga dan toch voor de laatste deelname van Katja Ebstein, uit de tijd dat Ralph Siegel er nog wat van kon. Ik blijf Theater gewoon een heel leuk nummer vinden!
FRANKRIJK:
1991: Amina - C'est le dernier qui a parlé qui a raison
Zoveel Franse favorieten dat ik niet weet waar te beginnen. Het is misschien wel mijn favoriete Songfestivalland. Amina steekt er echter nog altijd wel uit als een van de meest mooie en bijzondere bijdrages ooit. Carola who?
ITALIË:
En hier moet ik toch echt voor dezelfde keuze als aERodynamIC gaan, want dit is echt by far mijn favoriete Italiaanse nummer; geen enkele komt er bij in de buurt. Prachtig nummer, en inderdaad veel te laag geëindigd.
DUITSLAND:
1980: Katja Ebstein - Theater
Veel van mijn Duitse favorieten liggen dicht bij elkaar, dus het was even een lastige keuze. Ik ga dan toch voor de laatste deelname van Katja Ebstein, uit de tijd dat Ralph Siegel er nog wat van kon. Ik blijf Theater gewoon een heel leuk nummer vinden!
FRANKRIJK:
1991: Amina - C'est le dernier qui a parlé qui a raison
Zoveel Franse favorieten dat ik niet weet waar te beginnen. Het is misschien wel mijn favoriete Songfestivalland. Amina steekt er echter nog altijd wel uit als een van de meest mooie en bijzondere bijdrages ooit. Carola who?
ITALIË:
En hier moet ik toch echt voor dezelfde keuze als aERodynamIC gaan, want dit is echt by far mijn favoriete Italiaanse nummer; geen enkele komt er bij in de buurt. Prachtig nummer, en inderdaad veel te laag geëindigd.
0
geplaatst: 24 april 2018, 18:28 uur
1 Hongarije *****
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Montenegro *****
8 Italië ****
9 Duitsland ****
10 Spanje ****
11 Nederland ****
12 Polen ****
13 Estland ****
14 Bulgarije ***
15 Tsjechië ***
16 Israël ***
17 Denemarken ***.
18 Finland ***
19 Zwitserland ***
20 Frankrijk ***
21 Armenië ***
22 Georgië ***
23 Litouwen ***
24 Ijsland ***
25 Wit-Rusland **
26 Noorwegen **
27 Letland **
28 Kroatië **
29 Verenigd Koninkrijk **<
30 Oekraïne **
Tussen mij en Oekraïne zal het wel nooit iets worden op het songfestival. Begrijp nog steeds niet waarom Oekraïne al twee keer het songfestival won. In 2016 won het slechtste nummer ooit.
Net als vorig jaar is de inzending nog zo slecht niet, maar echt mijn ding is het ook weer niet.
De inzending van 2005 is nog steeds mijn favoriet van Oekraïne.
31 Moldavië **
32 Malta **
33 Azerbeidzjan **
34 Macedonië **
35 San Marino *
36 Griekenland *
37 Cyprus *
38 Roemenië *
39 Portugal *
40 Zweden *
41 Rusland *
42 Servië
43 Slovenië
2 Ierland *****
3 België *****
4 Albanië *****.
5 Australië *****
6 Oostenrijk *****.
7 Montenegro *****
8 Italië ****
9 Duitsland ****
10 Spanje ****
11 Nederland ****
12 Polen ****
13 Estland ****
14 Bulgarije ***
15 Tsjechië ***
16 Israël ***
17 Denemarken ***.
18 Finland ***
19 Zwitserland ***
20 Frankrijk ***
21 Armenië ***
22 Georgië ***
23 Litouwen ***
24 Ijsland ***
25 Wit-Rusland **
26 Noorwegen **
27 Letland **
28 Kroatië **
29 Verenigd Koninkrijk **<
30 Oekraïne **
Tussen mij en Oekraïne zal het wel nooit iets worden op het songfestival. Begrijp nog steeds niet waarom Oekraïne al twee keer het songfestival won. In 2016 won het slechtste nummer ooit.
Net als vorig jaar is de inzending nog zo slecht niet, maar echt mijn ding is het ook weer niet.
De inzending van 2005 is nog steeds mijn favoriet van Oekraïne.
31 Moldavië **
32 Malta **
33 Azerbeidzjan **
34 Macedonië **
35 San Marino *
36 Griekenland *
37 Cyprus *
38 Roemenië *
39 Portugal *
40 Zweden *
41 Rusland *
42 Servië
43 Slovenië
0
geplaatst: 24 april 2018, 18:41 uur
En dan mijn favorieten:
Duitsland:
Hier op het forum totaal onpopulair maar ik blijf fan van Max en zijn Can't Wait Until Tonight.
en ik ga een beetje valsspelen
want voor Roman Lob heb ik ook nog steeds een zwak:
Frankrijk:
Amina is ook mijn favoriet maar aangezien Aoibhin deze al koos. Ga ik voor mijn nummer 2 namelijk Frida Boccara en haar Un Jour, Un Enfant. Haar stem is misschien wel de mooiste die ooit op een songfestivalpodium te horen was.
Italië:
aERodynamIC en Aoibhin hebben helemaal gelijk. I Treni Di Tozeur is nog steeds het beste Italiaanse nummer op het Eurovisie Songfestival. Kan nog steeds niet begrijpen dat dit slechts 5e werd.
Maar ik ga toch kiezen voor een andere grote favoriet uit 1959. Piove van Domenico Modugno.
Duitsland:
Hier op het forum totaal onpopulair maar ik blijf fan van Max en zijn Can't Wait Until Tonight.
en ik ga een beetje valsspelen
want voor Roman Lob heb ik ook nog steeds een zwak: Frankrijk:
Amina is ook mijn favoriet maar aangezien Aoibhin deze al koos. Ga ik voor mijn nummer 2 namelijk Frida Boccara en haar Un Jour, Un Enfant. Haar stem is misschien wel de mooiste die ooit op een songfestivalpodium te horen was.
Italië:
aERodynamIC en Aoibhin hebben helemaal gelijk. I Treni Di Tozeur is nog steeds het beste Italiaanse nummer op het Eurovisie Songfestival. Kan nog steeds niet begrijpen dat dit slechts 5e werd.
Maar ik ga toch kiezen voor een andere grote favoriet uit 1959. Piove van Domenico Modugno.
0
geplaatst: 24 april 2018, 19:36 uur
En terwijl jullie nét alle deelnemers van dit jaar hebben besproken ga ik ein-de-lijk beginnen met luisteren wat er dit jaar allemaal meedoet. Beroerde timing heb ik toch ook.
1
geplaatst: 24 april 2018, 21:04 uur
Alle nummers hoor ik nu voor het eerst (op een enkele uitzondering na) en ik typ even mijn eerste gedachten van me af. Op basis van de studioversies, live-uitvoeringen luister ik later nog wel.
1. Duitsland: Michael Schulte - You Let Me Walk Alone
Doet qua stem wat The Script-achtig aan, maar dan wat minder glad.
Mooie popsong, Duitsland hoeft dit jaar niet bang te zijn voor de afgangen van de laatste jaren.
2. Frankrijk: Madame Monsieur - Mercy
De productie klinkt fris en modern, maar het liedje vind ik wat saai. Vooral het refrein is nogal slapjes en belegen. Geen hoogvlieger.
3. Italië: Ermal Meta & Fabrizio Moro - Non Mi Avete Fatto Niente
Zoals Eric al schrijft: de clip maakt indruk. De zang doet dat veel minder. Het is meer praten dan zingen wat deze mannen doen. Geen succesformule voor op een Songfestival.
4. Portugal: Cláudia Pascoal - O Jardim
Dit kan prachtig worden, maar kan ook zomaar flink misgaan live. Ik vind het liedje erg fraai en heerlijk ontspannen, maar het lijkt me te saai en te vlak voor een succesje.
5. Spanje: Alfred & Amaia - Tu Canción
Jan Smit zal hierbij wel weer van zijn stoel glijden, maar ik vind dit niks. Véél te zoetsappig en oubollig bovendien.
6. Verenigd Koninkrijk: SuRie - Storm
Dat refrein is natuurlijk veel te futloos. In een nummer als dit hoort dat te knallen. Het bekakte accent van de zangeres past er ook helemaal niet bij. Weer een roemloos jaar voor UK.
Mijn voorlopig top 6:
1. Duitsland
2. Italië
3. Portugal
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Spanje
1. Duitsland: Michael Schulte - You Let Me Walk Alone
Doet qua stem wat The Script-achtig aan, maar dan wat minder glad.
Mooie popsong, Duitsland hoeft dit jaar niet bang te zijn voor de afgangen van de laatste jaren.2. Frankrijk: Madame Monsieur - Mercy
De productie klinkt fris en modern, maar het liedje vind ik wat saai. Vooral het refrein is nogal slapjes en belegen. Geen hoogvlieger.
3. Italië: Ermal Meta & Fabrizio Moro - Non Mi Avete Fatto Niente
Zoals Eric al schrijft: de clip maakt indruk. De zang doet dat veel minder. Het is meer praten dan zingen wat deze mannen doen. Geen succesformule voor op een Songfestival.
4. Portugal: Cláudia Pascoal - O Jardim
Dit kan prachtig worden, maar kan ook zomaar flink misgaan live. Ik vind het liedje erg fraai en heerlijk ontspannen, maar het lijkt me te saai en te vlak voor een succesje.
5. Spanje: Alfred & Amaia - Tu Canción
Jan Smit zal hierbij wel weer van zijn stoel glijden, maar ik vind dit niks. Véél te zoetsappig en oubollig bovendien.
6. Verenigd Koninkrijk: SuRie - Storm
Dat refrein is natuurlijk veel te futloos. In een nummer als dit hoort dat te knallen. Het bekakte accent van de zangeres past er ook helemaal niet bij. Weer een roemloos jaar voor UK.
Mijn voorlopig top 6:
1. Duitsland
2. Italië
3. Portugal
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Spanje
0
Martial
geplaatst: 24 april 2018, 23:00 uur
Voor Duitsland kies ik voor Sürpriz met Reise Nach Jerusalem, een echte Ralph Siegel overigens die wel wat met de vrede in de wereld heeft zie Nicole met Ein Bißchen Frieden, want met de tekst we walk hand in hand to a peaceful land laat Sürpriz zich ook niet onbetuigd in deze.
Een uitgesproken favoriet uit Frankrijk heb ik niet echt en bij Italie kom ik ook uit bij Alice e Battiato met I Treni di Tozeur
Een uitgesproken favoriet uit Frankrijk heb ik niet echt en bij Italie kom ik ook uit bij Alice e Battiato met I Treni di Tozeur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.