Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2008, 13:10 uur
Ik gooi mijn lijst toch om (met het nummer van Groot-Brittanië is er opeens een klik):
12 Servië
10 Zweden
8 Groot-Brittanië
7 Frankrijk
6 Slovenië
5 Cyprus
4 Oekraïne
3 Finland
2 Turkije
1 Malta
De top 3 slechtste nummers:
1 Ierland
2 Letland
3 Azerbaijan
12 Servië
10 Zweden
8 Groot-Brittanië
7 Frankrijk
6 Slovenië
5 Cyprus
4 Oekraïne
3 Finland
2 Turkije
1 Malta
De top 3 slechtste nummers:
1 Ierland
2 Letland
3 Azerbaijan
0
geplaatst: 17 mei 2008, 05:06 uur
Dat nummer van Hind vind ik niet eens zo slecht, moest alleen wel enorm denken aan het winnende nummer van een paar jaar geleden: Sertab - Every Way That I Can. Nederland loopt weer eens achter de feiten aan...
0
geplaatst: 20 mei 2008, 10:52 uur
Lijstjes zijn altijd leuk. Dus vandaar mijn lijstje over de landen waarvan ik denk dat die in de finale komen.
Dinsdag:
België
Bosnië & Herzegovina
Slovenië
Rusland
Griekenland
Ierland
Armenië
Andorra *
Noorwegen
Polen *
Donderdag:
Albanië *
Hongarije
Portugal
IJsland
Turkije *
Wit-Rusland
Oekraïne
Zweden
VJR Macedonië *
Bulgarije
Dinsdag:
België
Bosnië & Herzegovina
Slovenië
Rusland
Griekenland
Ierland
Armenië
Andorra *
Noorwegen
Polen *
Donderdag:
Albanië *
Hongarije
Portugal
IJsland
Turkije *
Wit-Rusland
Oekraïne
Zweden
VJR Macedonië *
Bulgarije
0
geplaatst: 20 mei 2008, 21:49 uur
Ierland Ge-Wel-Dig..........

Was bedoelt als statement tegen het Song Festival maar vind het eerlijk waar een geweldige preformance..... lekker fout......

Was bedoelt als statement tegen het Song Festival maar vind het eerlijk waar een geweldige preformance..... lekker fout......
0
geplaatst: 20 mei 2008, 21:51 uur
0
geplaatst: 20 mei 2008, 21:55 uur
Hmm Andorra: Christina Aguilera cloon met een 80's Kylie Minogue liedje. Boring !! en doen Kweetniet en Mevr. Stemband mee voor Bosnie&Herzegovina?. Wel leuk die achtergrondzangeressen. Liedje behoorlijk nietszeggend. Armenie levert wel een aardig songfestivalliedje af, lijkt op Turkse pop. Knappe dame, alleen had ik ze graag helemaal in het Armeens gehoord. Jammer. Voor mevrouw Brainpower geldt ook dat ze een aardig songfestivalliedje heeft en haar vocale prestaties zijn vanzelfsprekend goed. Of het voldoende is voor de volgende ronde..... Finland ziet er steviger uit dan ze klinken, beetje zielig. Beetje veel zielig! Ik haak af, tot hier het verslag van uw Eurovisie-reporter.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 22:09 uur
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 mei 2008, 22:12 uur
Gezellig weer, het Sonfestival. 
Bron: Telegraaf.nl

Homo's in de kast bij songfestival
belgrado - De baas van de overkoepelende Europese Omroep heeft homo's gewaarschuwd tijdens de halve finale van het songfestival in Belgrado niet voor hun geaardheid uit te komen. Ze lopen dan grote kans in elkaar geslagen te worden.
Svante Stockselius, de baas van de Europese Omroeporganisatie EBU heeft een briefje gestuurd aan alle verslaggevers die naar de halve eindstrijd komen.
Wie zich in het openbaar 'als homo gedraagt' kan 'ongewenste reacties' verwachten, zo meldt Het Parool.
Homo's op straat krijgen flyers met teksten dat ze zich 'verstandig' moeten gedragen.
Servië staat bekend als homo-onvriendelijk land. In 2001 werd nog een Gay parade uiteen geslagen, zo weet de krant.
Tweederde van de Serviërs vindt homo's 'ziek'. Morgen is de eerste halve finale van het 53ste Eurovisie Songfestival.
belgrado - De baas van de overkoepelende Europese Omroep heeft homo's gewaarschuwd tijdens de halve finale van het songfestival in Belgrado niet voor hun geaardheid uit te komen. Ze lopen dan grote kans in elkaar geslagen te worden.
Svante Stockselius, de baas van de Europese Omroeporganisatie EBU heeft een briefje gestuurd aan alle verslaggevers die naar de halve eindstrijd komen.
Wie zich in het openbaar 'als homo gedraagt' kan 'ongewenste reacties' verwachten, zo meldt Het Parool.
Homo's op straat krijgen flyers met teksten dat ze zich 'verstandig' moeten gedragen.
Servië staat bekend als homo-onvriendelijk land. In 2001 werd nog een Gay parade uiteen geslagen, zo weet de krant.
Tweederde van de Serviërs vindt homo's 'ziek'. Morgen is de eerste halve finale van het 53ste Eurovisie Songfestival.
Bron: Telegraaf.nl
0
geplaatst: 20 mei 2008, 22:29 uur
Mijn voorspelling voor de volgende ronde, zoals elk jaar. (Ik verwacht dat dit door gaat, het is niet mijn voorkeur):
Armenie
Bosnie
Ierland
Slovenie
Azarbeidzjan
Andorra
Roemenie
Noorwegen
Rusland
Griekenland
Stiekem ben ik voor Bosnie. Volstrekt maf, maar ik vond het het leukste.
Wellicht dat Israel, Nederland of Moldavie en via de wild card van de vakjury doorheen glippen. Belgie is op het podium minder erg dan de studioversie, maar volstrekt kansloos. Mede dankzij de erg ongunstige loting.
Armenie
Bosnie
Ierland
Slovenie
Azarbeidzjan
Andorra
Roemenie
Noorwegen
Rusland
Griekenland
Stiekem ben ik voor Bosnie. Volstrekt maf, maar ik vond het het leukste.
Wellicht dat Israel, Nederland of Moldavie en via de wild card van de vakjury doorheen glippen. Belgie is op het podium minder erg dan de studioversie, maar volstrekt kansloos. Mede dankzij de erg ongunstige loting.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 22:31 uur
Haha ik zie nu in het overzicht Estland dat zo te zien het lokale Jiskefet heeft gestuurd maar die mogen ook wel winnen van mij.
Muzikaal lijken Belgie, Bosnie, Finland en Griekenland in de verte nog wel ergens op... Nederland is weer eens dodelijk saai.
Muzikaal lijken Belgie, Bosnie, Finland en Griekenland in de verte nog wel ergens op... Nederland is weer eens dodelijk saai.
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 mei 2008, 22:39 uur
starbright boy schreef:
Belgie is op het podium minder erg dan de studioversie, maar volstrekt kansloos.
Belgie is op het podium minder erg dan de studioversie, maar volstrekt kansloos.
Die hebben na Sandra Kim ook nooit meer een serieuze inzending gehad volgens mij.
En die schaatser van Rusland, is echt veel te erg!!!!

0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:03 uur
dat Nederland zich hiervoor nog leent , onbegrijpelijk .
Neem `n voorbeeld aan Italie .
Neem `n voorbeeld aan Italie .
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:04 uur
SelmaDuim schreef:
Die hebben na Sandra Kim ook nooit meer een serieuze inzending gehad volgens mij.
Que?
En om Sandra Kim nou serieus te noemen....
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:04 uur
Het is weer duidelijk hé.........
Oost Europa heeft meer met het Song Festival dan West Europa.......
Oost Europa heeft meer met het Song Festival dan West Europa.......
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:05 uur
Griekenland
Roemenie
Bosnie
Finland
Rusland
Israel
Azarbeidzjan
Armenie
Polen
Noorwegen
7 van de 10 goed. Ik had Ierland, Andorra en Slovenie in plaats van Finland, Israel en Polen.
Israel is de keuze van de vakjury, dat durf ik te wedden. Opvallend is dat de protestbijdragen van Estland en het veel gehypte Ierland eruit liggen.
Nederland moet volgend jaar eindelijk eens begrijpen dat het festival anders is dan in pakweg 1988.
Roemenie
Bosnie
Finland
Rusland
Israel
Azarbeidzjan
Armenie
Polen
Noorwegen
7 van de 10 goed. Ik had Ierland, Andorra en Slovenie in plaats van Finland, Israel en Polen.
Israel is de keuze van de vakjury, dat durf ik te wedden. Opvallend is dat de protestbijdragen van Estland en het veel gehypte Ierland eruit liggen.
Nederland moet volgend jaar eindelijk eens begrijpen dat het festival anders is dan in pakweg 1988.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:07 uur
Nu ja, van wat ik zag had Nederland wel het al-ler-slecht-ste liedje van de avond. Ik vind het wel jammer van de kalkoen, daarvoor had ik de finale nog wel gekeken.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:12 uur
Niet het allerslechtste en zelfs niet het saaiste, maar we zijn simpelweg weer te kleurloos.
Vond die kalkoen (en ook dat ding van Estland) erg flauw en onleuk en dat soort nummers behoorlijk been there done that. Al een paar jaar zit er bijna elk jaar wel zoiets tussen, ik weet het nu wel en de rest van Europa gelukkig ook. Dan is Bosnie veel geraffineerder en grappiger.
Vond die kalkoen (en ook dat ding van Estland) erg flauw en onleuk en dat soort nummers behoorlijk been there done that. Al een paar jaar zit er bijna elk jaar wel zoiets tussen, ik weet het nu wel en de rest van Europa gelukkig ook. Dan is Bosnie veel geraffineerder en grappiger.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:28 uur
starbright boy schreef:
Vond die kalkoen (en ook dat ding van Estland) erg flauw en onleuk en dat soort nummers behoorlijk been there done that.
Vond die kalkoen (en ook dat ding van Estland) erg flauw en onleuk en dat soort nummers behoorlijk been there done that.
Misschien, maar voor mij was het de enige reden om te kijken.
0
geplaatst: 20 mei 2008, 23:36 uur
Ik vond Israel veruit het aardigste wat ik deze avond gehoord heb. Hebreeuws kan kennelijk toch wel mooi klinken.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 00:00 uur
Ik vind het altijd wel mooi klinken eigenlijk. 
Na Portugees toch wel mijn lievelingstaal.

Na Portugees toch wel mijn lievelingstaal.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 00:15 uur
Hind is een goede zangeres, maar haar kwaliteiten zaten niet in dit nummer. Ik had het haar echter wel gegunt. Sympathiek persoon.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 00:55 uur
Je kan zeggen wat je wil, maar het liedje van België blijft wel hangen. Muzikaal toch wel vrij deftig en erg vrolijk. Maar ja, Oost-Europese landen stemmen allicht allemaal op elkaar, daar kan je weinig tegen beginnen. Maar ik ga er nu ook mijn slaap niet voor laten, hoor, verre van...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.