Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2011, 18:23 uur
Ik had wel verwacht dat zowel Nederland als België de finale niet zouden halen. Dat van België was wel origineel (a capella) maar het nummer en de stemmen klonken onaangenaam in de oren. Het nummer van Nederland zou ermee door kunnen gaan maar de 3j's misten elke uitstraling (wat ik eerder zei).
Van alle inzendingen vind ik Frankrijk er bovenuit steken maar de nummers van Zwitserland, Finland, Duitsland, Hongarije en Moldavië vind ik ook goed. Wat velen in het nummer van Zweden zien is mij een raadsel, dit is hun zwakste inzending ooit (die zang doet mij pijn aan de oren).
UK zie ik ook niet hoog eindigen, boysbands zijn allang passé. Ik hoop op een overwinning van Frankrijk maar ik denk dat die naar een Oost-Europees land zal gaan.
Van alle inzendingen vind ik Frankrijk er bovenuit steken maar de nummers van Zwitserland, Finland, Duitsland, Hongarije en Moldavië vind ik ook goed. Wat velen in het nummer van Zweden zien is mij een raadsel, dit is hun zwakste inzending ooit (die zang doet mij pijn aan de oren).
UK zie ik ook niet hoog eindigen, boysbands zijn allang passé. Ik hoop op een overwinning van Frankrijk maar ik denk dat die naar een Oost-Europees land zal gaan.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 18:58 uur
Kunnen jullie gewoon niet een keer De Jeugd Van Tegenwoordig sturen, die zijn gemaakt voor een Songfestival.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 19:09 uur
Finale 14 mei:
01. Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
02. Bosnië & Herzegovina: Dino Merlin - Love in rewind
03. Denemarken: A friend in London - New Tomorrow
04. Litouwen: Evelina Sašenko - C’est Ma Vie
05. Hongarije: Kati Wolf - What About My Dreams?
06. Ierland: Jedward - Lipstick
07. Zweden: Eric Saade - Popular
08. Estland: Getter Jaani - Rockefeller street
09. Griekenland: Loukas Giorkas Feat. Stereo Mike - Watch my dance
10. Rusland: Alexey Vorobyov - Get You
11. Frankrijk: Amaury Vassili - Sognu
12. Italië: Raphael Gualazzi - Madness of Love
13. Zwitserland: Anna Rossinelli - In Love for a While
14. Verenigd Koninkrijk: Blue - I Can
15. Moldavië: Zdob si Zdub - So lucky
16. Duitsland: Lena - Taken by a stranger
17. Roemenië: Hotel FM - Change
18. Oostenrijk: Nadine Beiler - The Secret Is Love
19. Azerbeidzjan: Ell & Nikki - Running Scared
20. Slovenië: Maja Keuc - No One
21. IJsland: Sjonni's Friends - Coming Home
22. Spanje: Lucía Pérez - Que me quiten lo bailao
23. Oekraïne: Mika Newton - Angel
24. Servië: Nina - Čaroban
25. Georgië: Eldrine - One More Day
01. Finland: Paradise Oskar - Da Da Dam
02. Bosnië & Herzegovina: Dino Merlin - Love in rewind
03. Denemarken: A friend in London - New Tomorrow
04. Litouwen: Evelina Sašenko - C’est Ma Vie
05. Hongarije: Kati Wolf - What About My Dreams?
06. Ierland: Jedward - Lipstick
07. Zweden: Eric Saade - Popular
08. Estland: Getter Jaani - Rockefeller street
09. Griekenland: Loukas Giorkas Feat. Stereo Mike - Watch my dance
10. Rusland: Alexey Vorobyov - Get You
11. Frankrijk: Amaury Vassili - Sognu
12. Italië: Raphael Gualazzi - Madness of Love
13. Zwitserland: Anna Rossinelli - In Love for a While
14. Verenigd Koninkrijk: Blue - I Can
15. Moldavië: Zdob si Zdub - So lucky
16. Duitsland: Lena - Taken by a stranger
17. Roemenië: Hotel FM - Change
18. Oostenrijk: Nadine Beiler - The Secret Is Love
19. Azerbeidzjan: Ell & Nikki - Running Scared
20. Slovenië: Maja Keuc - No One
21. IJsland: Sjonni's Friends - Coming Home
22. Spanje: Lucía Pérez - Que me quiten lo bailao
23. Oekraïne: Mika Newton - Angel
24. Servië: Nina - Čaroban
25. Georgië: Eldrine - One More Day
0
geplaatst: 13 mei 2011, 21:27 uur
Onweerwolf schreef:
Da's geen land.
Wat was er precies oneerlijk dan? Of bedoel je dat je het niet eens bent met de uitslag?
Yep, Ik moest ook aan een soort Queen light denken. Het nummer heeft iets anthemics en daar was Queen natuurlijk oppermachtig in.
Jij ook!:)
(quote)
Da's geen land.

(quote)
Wat was er precies oneerlijk dan? Of bedoel je dat je het niet eens bent met de uitslag?
(quote)
Yep, Ik moest ook aan een soort Queen light denken. Het nummer heeft iets anthemics en daar was Queen natuurlijk oppermachtig in.
(quote)
Jij ook!:)
Oke speciaal voor jou: The Netherlands.
2e
.
Dankje

0
geplaatst: 14 mei 2011, 08:09 uur
Ik las net dat Within Temptation heeft bedankt voor de eer en dat Gerard Joling het nog een keer wil proberen, met alles erop en eraan inclusief orkest. Ik vind dat laatste niet eens zo een heel slecht idee. Gewoon een keer goed uitpakken. Vocaal zit het volgens mij nog wel goed bij Geer. Aan de andere kant is hij natuurlijk ook wel weer op leeftijd. Anyway, het "getouwtrek" kan gaan beginnen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 09:27 uur
Ik denk dat het niet uitmaakt waarmee Nederland komt; we hebben het de afgelopen vijf jaar over iedere boeg gegooid en niets werkte. We misschien gewoon vriendjeslanden.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 09:57 uur
jasper1991 schreef:
Ik denk dat het niet uitmaakt waarmee Nederland komt; we hebben het de afgelopen vijf jaar over iedere boeg gegooid en niets werkte. We misschien gewoon vriendjeslanden.
Dat laatste geloof ik niet. België bijvoorbeeld deed het vorig jaar erg goed. En we kunnen ook niet stellen dat Duitsland zoveel vriendjes heeft, toch wonnen ze vorig jaar. Het heeft veel te maken met de kwaliteit van het nummer. En we kunnen toch moelijk stellen dat Nederland de afgelopen vijf jaar met een kwaliteitsnummer is komen aanzetten. Maar goed, je moet ook een beetje mazzel hebben. Zoveel is dan ook wel weer duidelijk.Ik denk dat het niet uitmaakt waarmee Nederland komt; we hebben het de afgelopen vijf jaar over iedere boeg gegooid en niets werkte. We misschien gewoon vriendjeslanden.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 11:49 uur
Toch even mijn eerste vijf omgooien als voorspelling.
1. Azerbeidzjan
2. Verenigd Koninkrijk
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Zweden
Ik zie één van deze vijf winnen vanavond (als ik dat bewust mee ga krijgen want ik kijk niet thuis en in gezelschap van anderen dus de alcohol zal wel aardig aanwezig zijn
).
1. Azerbeidzjan
2. Verenigd Koninkrijk
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Zweden
Ik zie één van deze vijf winnen vanavond (als ik dat bewust mee ga krijgen want ik kijk niet thuis en in gezelschap van anderen dus de alcohol zal wel aardig aanwezig zijn
).
0
geplaatst: 14 mei 2011, 11:51 uur
Is het vanavond al?
Ik loop weer eens achter
Heb nog niks gehoord, dus zal alles vanavond voor het eerst horen en ga dan lekker cijfertjes uitdelen. Zal me benieuwen...
Ik loop weer eens achter
Heb nog niks gehoord, dus zal alles vanavond voor het eerst horen en ga dan lekker cijfertjes uitdelen. Zal me benieuwen...
0
geplaatst: 14 mei 2011, 11:53 uur
jasper1991 schreef:
Ik denk dat het niet uitmaakt waarmee Nederland komt; we hebben het de afgelopen vijf jaar over iedere boeg gegooid en niets werkte.
Ik denk dat het niet uitmaakt waarmee Nederland komt; we hebben het de afgelopen vijf jaar over iedere boeg gegooid en niets werkte.
Gewoon een goed nummer geschreven door mensen die dat kunnen, een jonge frisse zanger/zangeres/groep met enorm veel uitstraling en op je strepen staan bij de uitvoering ervan en je niet laten afschepen met slechte belichting/camerawerk en decor (zie 3JS en Hind).
Maar dat kost geld...... de TROS heeft deze week al gezegd dat niet te hebben voor volgend jaar.
Het zal dan wel Jan Smit gaan worden vrees ik.
Ach we hebben het record met 7 jaar geen finale en 10 jaar niet in de top 10 eindigen dus laten we dat dan maar extra verstevigen elk jaar. Dat neemt niemand ons af

0
geplaatst: 14 mei 2011, 12:19 uur
Ik denk dat Zweden gaat winnen.
Ik snap niet dat je de UK zo hoog voorspelt
En ik hoop dat Da Da Dam wint of in ieder geval erg hoog eindigt.

En ik hoop dat Da Da Dam wint of in ieder geval erg hoog eindigt.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 13:37 uur
Ik moet even toegeven dat ik toen ik afgelopen donderdag, na de hele show te hebben gezien, de uitslag zag toch even een rondedansje deed. Zeer triest dat Moldavie door ging maar o zo fijn dat mijn gehele top 3 doorging (Oostenrijk, Slovenië en Estland)! Moldavie vond en vind ik nog steeds het slechtste nummer van het hele festival dit jaar! Zeer triest dat zoiets doorging... Veel liever zag ik Bulgarije doorgaan maarja!
Van mijn persoonlijke top 10 staan er toch 7 in de fintale! Heerlijk! Alleen vind ik het nog steeds jammer dat Haba Haba er niet bij is! Maarja!
Persoonlijk hoop ik dat de top 5 vanavond er zo uitziet (rekening gehouden met de bookmakers):
1. Slovenie
2. Zweden
3. Estland
4. Frankrijk
5. Zwitserland
Ik hoop persoonlijk dat Slovenie, Oostenrijk, Estland, Zwitserland of Zweden wint!
Van mijn persoonlijke top 10 staan er toch 7 in de fintale! Heerlijk! Alleen vind ik het nog steeds jammer dat Haba Haba er niet bij is! Maarja!
Persoonlijk hoop ik dat de top 5 vanavond er zo uitziet (rekening gehouden met de bookmakers):
1. Slovenie
2. Zweden
3. Estland
4. Frankrijk
5. Zwitserland
Ik hoop persoonlijk dat Slovenie, Oostenrijk, Estland, Zwitserland of Zweden wint!
0
geplaatst: 14 mei 2011, 14:38 uur
Joy4ever schreef:
Ik las net dat Within Temptation heeft bedankt voor de eer en dat Gerard Joling het nog een keer wil proberen, met alles erop en eraan inclusief orkest. Ik vind dat laatste niet eens zo een heel slecht idee. Gewoon een keer goed uitpakken. Vocaal zit het volgens mij nog wel goed bij Geer. Aan de andere kant is hij natuurlijk ook wel weer op leeftijd. Anyway, het "getouwtrek" kan gaan beginnen.
Nou, dan hoeft ie de biezen al niet te pakken, dat wordt weer afgaan en uithuilen.
Wie zit er nou nog op die gehaktbal te wachten?
jasper1991 schreef:
Nah... Het moet gewoon boeiender, eigenwijzer en minder naar 'de norm'.
3j's waren wat mij betreft te behapstukken, maar er moet gewoon wat venijn in zitten.
Helaas zie ik dat niet gebeuren want dan ben je hier niet 'gewoon' genoeg en maak je 'geen muziek'...

0
geplaatst: 14 mei 2011, 14:52 uur
Nou wie er op zit te wachten is Stevie Wonder, die een duet gaat opnemen met G.Joling
!
!
0
geplaatst: 14 mei 2011, 15:36 uur
't wordt volgend jaar toch weer een TROS-artiest, dus iemand uit Volendam die achterbuurtenmuziek maakt. Was met 3J's ook zo, al gooiden zij een allang bedorven U2-sausje er over. Vond het liedje van Sieneke, zelfde categorie maar dan zonder U2, een stuk pakkender en catchier.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 16:01 uur
NewYorkCityLight schreef:
Dat heb ik ook heel lang gedacht met de UK op twee omdat ze daar in het verleden zo vaak bleven steken.
Met dat nummer van de UK heb ik helemaal niks dus ik hoop het niet en Zweden vond ik erg tegenvallen donderdag. Maar ik sluit winst nog steeds niet uit.
Eén van die vijf landen gaat het worden denk ik. Moeilijk om er eentje aan te wijzen daarvan.
Ik zou het een stunt vinden als mijn favoriete nummer gaat winnen: Duitsland. Ik denk het alleen niet. Het nummer is wat minder catchy dan vorig jaar en echt goed zingen doet ze niet.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 16:10 uur
Het nummer met het hoogste TROS-gehalte dit jaar vind ik toch wel de inzending van Spanje. Wat een verschrikkelijk nummer! Zo bont maakt Nederland het niet eens!
0
geplaatst: 14 mei 2011, 17:39 uur
Ik gok erop dat Azerbeidzjan zal winnen maar hoop dat Italië gaat winnen
0
geplaatst: 14 mei 2011, 17:53 uur
Ik ga Ierland nu ook steeds meer inschatten als top 3 kandidaat en zelfs winst. Ze schijnen razend populair te zijn in Düsseldorf. Veel fans met datzelfde rare kapsel.
Mijn laatste voorspelling dan maar en ik keer gewoon maar terug naar mijn oorspronkelijk voorspelde nummer 1 (en dan stop ik er mee
):
1. Zweden
2. Azerbeidzjan
3. Ierland
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
Mijn laatste voorspelling dan maar en ik keer gewoon maar terug naar mijn oorspronkelijk voorspelde nummer 1 (en dan stop ik er mee
):1. Zweden
2. Azerbeidzjan
3. Ierland
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
0
geplaatst: 14 mei 2011, 18:12 uur
Zou Nederland volgend jaar De Kift niet kunnen sturen? 
Ik ben nog steeds voor Moldavië, vooral dankzij dat briljante stukje chaos in 't midden met die trompet. Ook leuk dat Jantje het ook zo mooi vond klinken, onderstreept eigenlijk steeds meer hoe leuk Moldavië wel niet is..

Ik ben nog steeds voor Moldavië, vooral dankzij dat briljante stukje chaos in 't midden met die trompet. Ook leuk dat Jantje het ook zo mooi vond klinken, onderstreept eigenlijk steeds meer hoe leuk Moldavië wel niet is..

0
geplaatst: 14 mei 2011, 18:13 uur
Mijn voorspelling:
1. Slovenië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Ierland
6. Estland
7. Hongarije
8. Servië
9. Zweden
10. Duitsland
1. Slovenië
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Ierland
6. Estland
7. Hongarije
8. Servië
9. Zweden
10. Duitsland
0
geplaatst: 14 mei 2011, 18:51 uur
Niemand die zijn geld wil inzetten op Estland? Als ze het liedje net zo goed brengt als donderdag dan acht ik de kans groot dat ze gaat winnen (exact tien jaar na de eerste -en laatste- overwinning van Estland). De notering van Hongarije zal afhangen van de vocale prestaties van Kati, winnen zal ze niet.
Mijn voorspelling (ik denk dat de top 5 er zo ongeveer zal uitzien):
1. Estland
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Verenigd Koninkrijk
Maar wat zou het leuk zijn als Duitsland er wederom met de winst vandoor gaat!
Mocht Taken by a stranger daadwerkelijk winnen, dan vind ik het het beste winnende liedje van het Eurovisie Songfestival ooit! Ik mag toch hopen dat Azerbeidzjan of Frankrijk (beiden hebben een favorietenrol) niet gaat winnen; dat zou dan naar mijn mening één van de slechte winnende nummers ooit zijn. Ik verwacht dat verder Ierland, Hongarije, Zwitserland, Moldavië, Bosnië, Zweden, Servië, Denemarken, Duitsland en zelfs Oostenrijk het goed gaan doen vanavond. (Pure gok uiteraard.)
Kan het nog steeds niet geloven dat Armenië en Turkije er vanavond niet bij zijn...
12 Punkte für unsere Nachbarn und Lena!
Mijn voorspelling (ik denk dat de top 5 er zo ongeveer zal uitzien):
1. Estland
2. Azerbeidzjan
3. Frankrijk
4. Rusland
5. Verenigd Koninkrijk
Maar wat zou het leuk zijn als Duitsland er wederom met de winst vandoor gaat!

Mocht Taken by a stranger daadwerkelijk winnen, dan vind ik het het beste winnende liedje van het Eurovisie Songfestival ooit! Ik mag toch hopen dat Azerbeidzjan of Frankrijk (beiden hebben een favorietenrol) niet gaat winnen; dat zou dan naar mijn mening één van de slechte winnende nummers ooit zijn. Ik verwacht dat verder Ierland, Hongarije, Zwitserland, Moldavië, Bosnië, Zweden, Servië, Denemarken, Duitsland en zelfs Oostenrijk het goed gaan doen vanavond. (Pure gok uiteraard.)
Kan het nog steeds niet geloven dat Armenië en Turkije er vanavond niet bij zijn...

12 Punkte für unsere Nachbarn und Lena!
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 19:09 uur

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik hoop echt dat Finland wint vanavond maar het zal wel niet.

Ben nu alle 25 songs nog even aan het beluisteren. Laatste voorspelling komt er straks aan.

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 19:13 uur
Ik ben trouwens benieuwd of Ierland en Zweden last van elkaar hebben omdat ze na elkaar optreden.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 19:15 uur
Denk het wel. Ierland aan het eind donderdag pakte gunstiger uit voor de adhd-kalkoenen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 19:39 uur
Ik hoop Zwitserland of Finland
Ik hoop niet dat Duitsland of Azerbeidzjan gaat winnen
Ik hoop niet dat Duitsland of Azerbeidzjan gaat winnen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.