Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2011, 19:44 uur
laxus11 schreef:
Ik hoop Zwitserland of Finland
Ik hoop Zwitserland of Finland
Zou een geweldige stunt zijn maar ik vrees dat het er niet zit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 19:57 uur
Landen die ik lastig te plaatsen vindt: Rusland, UK en vooral Spanje.
Spanje vind ik erg goed in het gehoor liggen maar het is wel weer zo'n typisch Zuid-Europees zonneliedje en die doen het meestal vrij matig.
Spanje vind ik erg goed in het gehoor liggen maar het is wel weer zo'n typisch Zuid-Europees zonneliedje en die doen het meestal vrij matig.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:11 uur
Heb de eerste halve finale niet gezien, dus vooralsnog gaan we hier voor Moldavië.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:13 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Laten we hopen voor die stunt

0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:17 uur
Ik ga nu richting vrienden: songfestival, commentaar leveren en veel wijn zijn een perfecte combinatie voor een leuk avondje.
Hopelijk keer ik hier terug met de wetenschap dat Duitsland, Moldavië, Finland of Zwitserland gewonnen heeft.
Veel plezier iedereen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 20:20 uur
En daar is 'ie dan, mijn finale voorspelling:
01 France
02 Sweden
03 Hungary
04 Azerbaijan
05 Estonia
06 Georgia
07 Germany
08 Denmark
09 Ireland
10 Finland
11 Ukraine
12 United Kingdom
13 Russia
14 Bosnia and Herzegovina
15 Switzerland
16 Serbia
17 Italy
18 Greece
19 Spain
20 Moldova
21 Slovenia
22 Lithuania
23 Romania
24 Austria
25 Iceland
Wat ik hoop:
01 Finland
02 France
03 Hungary
04 Bosnia And Herzegovina
05 Sweden
01 France
02 Sweden
03 Hungary
04 Azerbaijan
05 Estonia
06 Georgia
07 Germany
08 Denmark
09 Ireland
10 Finland
11 Ukraine
12 United Kingdom
13 Russia
14 Bosnia and Herzegovina
15 Switzerland
16 Serbia
17 Italy
18 Greece
19 Spain
20 Moldova
21 Slovenia
22 Lithuania
23 Romania
24 Austria
25 Iceland
Wat ik hoop:
01 Finland
02 France
03 Hungary
04 Bosnia And Herzegovina
05 Sweden
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 20:22 uur
Veel plezier aan een ieder! 
Eerste flesje wijn is al open hier!

Eerste flesje wijn is al open hier!

0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:28 uur
Jij ook Duck

Zweden gaat gewoon winnen mensen....oeps spoiler.

Mijn top 4 by the way :
1- Griekenland
2- Bosnie
3- Ierland
4- Zweden
Veel plezier mensen ! (ook al is het muzikaal gezien een rampavond vergeleken met vorig jaar)
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:07 uur
We zijn begonnen. Aangezien ik toch genoodzaakt ben die muziek aan te horen, doe ik maar live verslag, speciaal voor jullie. 
Het openingsnummer is alvast leuk, alleen heeft die zanger een vreselijke stem.

Het openingsnummer is alvast leuk, alleen heeft die zanger een vreselijke stem.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:25 uur
01. Finland
Ingetogen liedje. Deed me in de verte aan Jens Lekman denken, maar dan met een beetje flauwe teksten. Zangtechnisch niet helemaal in orde (de hoge noten gingen hem niet helemaal goed af), maar het gevoel werd wel overgebracht.
Cijfer: 3,25*
02. Bosnië-Herzegovina
De BH'ers gaan voor een lichtvoetige melancholische melodie met een klein orkestje. Best wel mooi eigenlijk. De drumbeat is wel wat goedkoop, maar naarmate het nummer vordert, hoe beter ik het ga vinden. Fijne Balkan-pop. Iets om meer van te horen!
Cijfer: 3,75*
03. Denemarken
Top 3 volgens Daniël Dekker, dat belooft wat. Ik hoor stadionpop en regels als "come on boys, come on girls in this crazy crazy world". Een referentie die in me opkomt is Coldplay, maar dit nummer heeft wel errug weinig om het lijf verder.
Cijfer: 2,00*
Ingetogen liedje. Deed me in de verte aan Jens Lekman denken, maar dan met een beetje flauwe teksten. Zangtechnisch niet helemaal in orde (de hoge noten gingen hem niet helemaal goed af), maar het gevoel werd wel overgebracht.
Cijfer: 3,25*
02. Bosnië-Herzegovina
De BH'ers gaan voor een lichtvoetige melancholische melodie met een klein orkestje. Best wel mooi eigenlijk. De drumbeat is wel wat goedkoop, maar naarmate het nummer vordert, hoe beter ik het ga vinden. Fijne Balkan-pop. Iets om meer van te horen!
Cijfer: 3,75*
03. Denemarken
Top 3 volgens Daniël Dekker, dat belooft wat. Ik hoor stadionpop en regels als "come on boys, come on girls in this crazy crazy world". Een referentie die in me opkomt is Coldplay, maar dit nummer heeft wel errug weinig om het lijf verder.
Cijfer: 2,00*
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:29 uur
Litouwen is in ieder geval verzekerd van punten van doven en slechthorenden. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 21:34 uur
Jammer. Hongarije viel toch weer tegen. Maar het is echt zo'n goed typisch ESC liedje.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:37 uur
04. Litouwen
Solo-mevrouw die iets zingt met de titel 'C'est ma vie'. Beetje in de categorie Edith Piaff, Celine Dion, etc. Dramatisch, theatraal, etc. Gedragen gebracht, maar weinig imponerend.
Cijfer: 2,50
05. Hongarije
Een danceplaat uit Hongarije. De mevrouw hier won de Hongaarse X-Factor en eerlijk is eerlijk, zingen kan ze wel. Verder een aardige danceplaat met een mooi retrogevoel en een paar samples die uit de koker van David Guetta hadden kunnen komen. Goed opgebouwd nummer, met BH de beste tot nu toe.
Cijfer: 3,75
06. Ierland
Ierland heeft een sterke songfestivaltraditie en dat is te merken, want dit liedje maakt eigenlijk meteen indruk. Dit is gewoon een hele degelijke electropopplaat, iets wat bv. La Roux als single had kunnen uitbrengen. Een nummer met hitpotentie, denk ik (meer dan de voorgangers).
Cijfer: 4,00
Solo-mevrouw die iets zingt met de titel 'C'est ma vie'. Beetje in de categorie Edith Piaff, Celine Dion, etc. Dramatisch, theatraal, etc. Gedragen gebracht, maar weinig imponerend.
Cijfer: 2,50
05. Hongarije
Een danceplaat uit Hongarije. De mevrouw hier won de Hongaarse X-Factor en eerlijk is eerlijk, zingen kan ze wel. Verder een aardige danceplaat met een mooi retrogevoel en een paar samples die uit de koker van David Guetta hadden kunnen komen. Goed opgebouwd nummer, met BH de beste tot nu toe.
Cijfer: 3,75
06. Ierland
Ierland heeft een sterke songfestivaltraditie en dat is te merken, want dit liedje maakt eigenlijk meteen indruk. Dit is gewoon een hele degelijke electropopplaat, iets wat bv. La Roux als single had kunnen uitbrengen. Een nummer met hitpotentie, denk ik (meer dan de voorgangers).
0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:44 uur
Het Eurovisie Songfestival-festijn voor vanavond heeft al vroeg zijn hoogtepunt gekend.
20:40 De Rode Loper Extra en nu ga ik zappen.......
20:40 De Rode Loper Extra en nu ga ik zappen.......

0
geplaatst: 14 mei 2011, 21:49 uur
07. Zweden
Zweden en popmuziek, het is een gouden combinatie gebleken over de jaren heen. Dit nummer knalt ook wel van het scherm af zeg. Goede performance, sterke coupletten en helaas een wat matig refrein (te dik aangezet naar mijn smaak en sowieso een wanstaltige tekst), maar ik vrees dat ze daar wel mee weg komen. Lijkt me best mogelijk dat dit een grote zomerhit wordt, al scoren de songfestivalwinnaars tegenwoordig zelden nog echte hits.
08. Estland
Het is alweer vier nummers geleden dat we nog een rustig liedje kregen. Het liedje van Estland is duidelijk gebaseerd op de dancepop van bv. Katy Perry. Best aardig, maar minder dan vorige paar deelnemers. Maar nog altijd een factor 10 beter dan die meuk van de 3J's...
Cijfer: 3,50
09. Griekenland
Een combinatie van hiphop met traditionele Griekse muziek, begrijp ik. Of hoe drie minuten nog best een lange zit kan zijn. Vervelend nummer.
Cijfer: 1,25
Zweden en popmuziek, het is een gouden combinatie gebleken over de jaren heen. Dit nummer knalt ook wel van het scherm af zeg. Goede performance, sterke coupletten en helaas een wat matig refrein (te dik aangezet naar mijn smaak en sowieso een wanstaltige tekst), maar ik vrees dat ze daar wel mee weg komen. Lijkt me best mogelijk dat dit een grote zomerhit wordt, al scoren de songfestivalwinnaars tegenwoordig zelden nog echte hits.
08. Estland
Het is alweer vier nummers geleden dat we nog een rustig liedje kregen. Het liedje van Estland is duidelijk gebaseerd op de dancepop van bv. Katy Perry. Best aardig, maar minder dan vorige paar deelnemers. Maar nog altijd een factor 10 beter dan die meuk van de 3J's...
Cijfer: 3,50
09. Griekenland
Een combinatie van hiphop met traditionele Griekse muziek, begrijp ik. Of hoe drie minuten nog best een lange zit kan zijn. Vervelend nummer.
Cijfer: 1,25
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 21:50 uur
Je kunt zeggen wat je wil maar die meneer van Griekenland kan wel fantastisch goed zingen.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:02 uur
Italië vind ik muzikaal gezien steengoed, maar die zang is helaas te zwak.
Maar bij ons samen met Moldavië nu favoriet.
Rusland had goede synchronische dans, maar een kutnummer.

Rusland had goede synchronische dans, maar een kutnummer.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:02 uur
10. Rusland
Rusland maakt geen half werk van het ESC en regelt dus gewoon de liedjessmid van Lady Gaga. Dat is wel te horen, want net als veel songs van Gaga klinkt ook dit een beetje als retro-house in een nieuw jasje. Muzikaal gezien gaat het nog wel, maar de zang vind ik erg, erg matig. Hij doet me wel een beetje aan Rick Astley denken trouwens. Misschien is dat een idee voor volgend jaar? Een Rick Astley-look-a-like-wedstrijd houden en de winnaar op het songfestival Never Gonna Give You Up laten zingen? Ik zie het wel zitten.
Cijfer: 2,00
11. Frankrijk
Een liedje in het Corsicaans, één van mijn favoriete Europese talen. Intro heeft wat weg van Vangelis' Conquest of Paradise, maar de muziek gaat meer richting opera. De beste vocale prestatie tot nu toe, wat een stem! Prachtig liedje met een sterke opbouw. Verbaast me niets dat dit bij de topfavorieten behoort.
Cijfer: 4,25
12. Italië
En ook Italië komt met een prima liedje. Het heeft wel wat van de betere nachtclubjazz, inclusief koperen blazers. Volgens Jan Smit niet 'commercieel genoeg voor de eindzege'. Laten we hopen dat hij ongelijk krijgt, want je moet er toch niet aan denken dat een ordinaire stampplaat als die van Zweden (hoe leuk ook) meer punten krijgt dan dit soort muziek. Enige minpunt zijn de uithalen van de zanger.
Rusland maakt geen half werk van het ESC en regelt dus gewoon de liedjessmid van Lady Gaga. Dat is wel te horen, want net als veel songs van Gaga klinkt ook dit een beetje als retro-house in een nieuw jasje. Muzikaal gezien gaat het nog wel, maar de zang vind ik erg, erg matig. Hij doet me wel een beetje aan Rick Astley denken trouwens. Misschien is dat een idee voor volgend jaar? Een Rick Astley-look-a-like-wedstrijd houden en de winnaar op het songfestival Never Gonna Give You Up laten zingen? Ik zie het wel zitten.

11. Frankrijk
Een liedje in het Corsicaans, één van mijn favoriete Europese talen. Intro heeft wat weg van Vangelis' Conquest of Paradise, maar de muziek gaat meer richting opera. De beste vocale prestatie tot nu toe, wat een stem! Prachtig liedje met een sterke opbouw. Verbaast me niets dat dit bij de topfavorieten behoort.
12. Italië
En ook Italië komt met een prima liedje. Het heeft wel wat van de betere nachtclubjazz, inclusief koperen blazers. Volgens Jan Smit niet 'commercieel genoeg voor de eindzege'. Laten we hopen dat hij ongelijk krijgt, want je moet er toch niet aan denken dat een ordinaire stampplaat als die van Zweden (hoe leuk ook) meer punten krijgt dan dit soort muziek. Enige minpunt zijn de uithalen van de zanger.
0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:06 uur
kaztor schreef:
Hier ook!

0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:08 uur
Dank.
Het is voor het eerst in jaren dat ik weer eens kijk, de vorige keer was toen Patricia Kaas meedeed.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2011, 22:11 uur
herman schreef:
Dank.
Het is voor het eerst in jaren dat ik weer eens kijk, de vorige keer was toen Patricia Kaas meedeed.
(quote)
Dank.
Het is voor het eerst in jaren dat ik weer eens kijk, de vorige keer was toen Patricia Kaas meedeed. Ah, hier een die-hard fan sinds '86. Ik geef er vanavond zelfs een metalfestivalletje voor op.

0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:14 uur
13. Zwitserland
Zwitserland pakt uit met een matig popliedje en een zangeres met een iets te afstandelijke stem. Misschien dat ukele ze nog wat extra punten oplevert, want die duikt de laatste tijd veel op in de popmuziek.
Cijfer: 2,25
14. Engeland
Een boybandnummer (het gaat hier om Blue, die in ieder geval 1 Sky Radio-klassieker op hun naam hebben staan) met een stevige electronische ondergrond. Vindt er eigenlijk maar weinig aan, wat mij betreft een nummer voor het rechterrijtje.
15. Moldavië
Ah, is het deze band! Iedereen was enthousiast over Moldavië (zelfs mijn moeder), maar ik had geen idee om wat voor liedje het ging. Dit vind ik wel een erg leuk nummer, zeker als de blazers erbij komen. Ik kan me goed voorstellen dat dit live echt een feestje is. Heerlijke alternatieve gypsy brass, laat hen maar winnen!
Cijfer: 5,00
Zwitserland pakt uit met een matig popliedje en een zangeres met een iets te afstandelijke stem. Misschien dat ukele ze nog wat extra punten oplevert, want die duikt de laatste tijd veel op in de popmuziek.
Cijfer: 2,25
14. Engeland
Een boybandnummer (het gaat hier om Blue, die in ieder geval 1 Sky Radio-klassieker op hun naam hebben staan) met een stevige electronische ondergrond. Vindt er eigenlijk maar weinig aan, wat mij betreft een nummer voor het rechterrijtje.
15. Moldavië
Ah, is het deze band! Iedereen was enthousiast over Moldavië (zelfs mijn moeder), maar ik had geen idee om wat voor liedje het ging. Dit vind ik wel een erg leuk nummer, zeker als de blazers erbij komen. Ik kan me goed voorstellen dat dit live echt een feestje is. Heerlijke alternatieve gypsy brass, laat hen maar winnen!
Cijfer: 5,00

0
geplaatst: 14 mei 2011, 22:15 uur
Ik word Jan Smit een beetje zat, na elk nummer zegt hij standaard 'nee, deze word het niet' of hij haalt de 3js erbij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.