MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Svendra schreef:
Als Waylon een beetje kans wil maken zaterdag, moet de misplaatse presentatie helemaal op de schop, maar dat gaat naturlijk niet gebeuren.

Mag ook niet. De act moet exact hetzelfde zijn als in de halve finale.

Arrie schreef:
Tsja, had liever Letland door gezien dan ons eigen Waylon, als ik heel eerlijk ben.

Waarom IPV van Waylon? Er waren toch andere die ook door zijn maar slechter waren dan Waylon?

Die Dracula met die lens bv

Dat vraag ik me ook af waarom de lage landen altijd als 10e genoemd worden. België werd ook telkens laatste genoemd.
Precies of EBU heeft iets tegen ons

Porcupine Head schreef:
Mijn voorspelling:

Noorwegen
Roemenië
Nederland
Hongarije
Zweden
Denemarken
Georgië
Moldavië
Australië
Montenegro

Maar tbh mag merendeel in de SF blijven steken.
7 uit 10. Had Oekraïne (WHY???), Servië (WHY???) en Slovenië (meh....) niet.

Svendra schreef:
Als Waylon een beetje kans wil maken zaterdag, moet de misplaatse presentatie helemaal op de schop, maar dat gaat naturlijk niet gebeuren.

Dat mag niet meer. De halve finale en finale moeten identiek zijn aan performance.

Svendra schreef:

Mag dat überhaupt, om tussen de halve finale en de finale nog aanpassingen te doen aan je act?

Neen dat mag niet

Onweerwolf
Arrie schreef:
Waarom is Cornald zo overtuigd van Polen? ?

Omdat Polen in de studioversie best wel okay is en op voorhand wel een finale kandidaat was. Ze luisteren natuurlijk helemaal niet naar de nummers tijdens de daadwerkelijke uitzending omdat ze dan aan het voorbereiden zijn hoe ze het nummer gaan afkraken of ophemelen.

Ik had al wel verwacht dat de vocals bij Polen slecht gingen zijn, dat is bijna altijd zo bij dergelijke nummers.

Waylon mooi 2x in de finale, als hij wint mag Ilse Delange van mij volgend jaar presenteren.

Aoibhin schreef:
(quote)

Dat mag niet meer. De halve finale en finale moeten identiek zijn aan performance.

Ah, bedankt voor het snelle antwoord.

En trouwens morgen moet hij al optreden in de finale voor de jurypunten

Dinsdag al voor het eerst geen Azerbeidzjan in de finale. Nu blijft Rusland voor het eerst ooit achter in de halve finale. Zeer terecht overigens.

Na deze guilty pleasure even weer wat cultuur opsnuiven met Ex on the beach..

vigil schreef:
(quote)

Waarom IPV van Waylon? Er waren toch andere die ook door zijn maar slechter waren dan Waylon?

Die Dracula met die lens bv

Dat is wel waar. Die Dracula had al helemaal weg mogen blijven. Evenals die kitsch van Servië.

starbright boy schreef:
Dinsdag al voor het eerst geen Azerbeidzjan in de finale. Nu blijft Rusland voor het eerst ooit achter in de halve finale. Zeer terecht overigens.

Roemenië ook voor het eerst niet

Ik vind het heel jammer van Montenegro en Georgië, maar Nederland door maakt wel echt veel goed

Onweerwolf
Met verder alleen Oekraïne uit het oosten in de finale gaan denk ik heel erg veel punten uit al die landen naar Moldavië. Dat gaat net als vorig jaar verschrikkelijk hoog eindigen. Het zou me ook niet verbazen als Moldavië deze zwakke halve finale heeft gewonnen.

Vond ik trouwens ook veruit de beste act die ik dit jaar heb gezien tot dusverre.

Ik denk dat enkel Australië en Oekraine nog altijd de finale haalden.

Onweerwolf
Cerclezot schreef:
Ik denk dat enkel Australië en Oekraine nog altijd de finale haalden.

Klopt.

Ik vrees dat Noorwegen deze halve finale won en ben redelijk zeker dat San Marino laatste was.

Zag net pas die act van Waylon. Verschrikkelijk zeg, die dansers. Past totaal niet, alsof je wijn drinkt bij een Big Mac. Zonde. Nummer blijft overeind staan.

Nummer even slecht als de act wat mij betreft.
Vre-se-lijk!

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
Tsja, had liever Letland door gezien dan ons eigen Waylon, als ik heel eerlijk ben.

Vreselijk Letland was vals, mijn favoriet Malta helaas weinig vrienden

Dramatisch niveau. Top-2 was wel aardig, maar kwam niet in de buurt van de besten van dinsdag. Slechts vier voldoendes.

1. Hongarije
2. Letland

3. Moldavië
4. Slovenië

5. Malta
6. Montenegro
7. Australië
8. Nederland
9. Oekraïne
10. Georgië
11. Zweden

12. Rusland
13. Noorwegen
14. Roemenië
15. Polen
16. Denemarken
17. San Marino
18. Servië

Servië en vooral Slovenië hadden echt niet door gehoeven. Als we toch in die hoek moeten zijn, dan liever Montenegro... Verder had dan idd ook Letland wel door gemogen, maar eigenlijk zitten er bij de afvallers eerlijk gezegd niet echt landen die ik zaterdag echt ga missen..

Onweerwolf
DjFrankie schreef:
(quote)

Vreselijk Letland was vals, mijn favoriet Malta helaas weinig vrienden

Ik heb dat echt niet gehoord dat Letland vals zou zijn geweest.

Malta daarentegen was wél vals.

Nicolage Rico schreef:
Zag net pas die act van Waylon. Verschrikkelijk zeg, die dansers. Past totaal niet, alsof je wijn drinkt bij een Big Mac.
Ja, en dat terwijl Waylon altijd van die praatjes heeft dat 'ie kiest voor zijn eigen muziek, heel puur enzo. En wat gebeurt er vanavond? Weg met de gitaarsolo en een belachelijke dansact erbij. Lekker geloofwaardig, die Waylon.

Onweerwolf schreef:
Ik heb dat echt niet gehoord dat Letland vals zou zijn geweest.
Letland was zo vals, dat het toevallig een toonsoort lager weer uitkwam.

Onweerwolf
Overigens zijn gewoon de drie grote diaspora landen al naar huis.

Rusland -> Exit
Polen -> Exit
Roemenië -> Exit

Onweerwolf
Svendra schreef:
(quote)
Letland was zo vals, dat het toevallig een toonsoort lager weer uitkwam.

Volgens mij zong ze het precies zoals op de CD. Was gewoon prima. Sterker nog, het nummer kwam live beter uit de verf dan op CD.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:28 uur

geplaatst: vandaag om 02:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.