Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2008, 01:17 uur
Dat liedje van België doet me altijd denken aan Soeur Sourire's hit "Dominique, Dominique" en het toeval wil dat ik zo heet. Ben blij dat ze niet geplaatst zijn!
0
geplaatst: 21 mei 2008, 07:27 uur
Griekenland is mijn favoriet ik vond het best een leuk nummer. Die beat leek echt gemaakt door Timbaland. Voor de rest vond ik eht maar een matige eerste halve finale. Ierland vond ik nog met een leuk dance nummer komen en die kalkoen was natuurlijk helemaal geweldig.
0
raffael77
geplaatst: 21 mei 2008, 08:15 uur
De nederlanders snappen het nog steeds niet.
Als je weet dat ze je toch nooit laten winnen omdat ze allemaal voor elkaar opkomen. Ga dan een eigen songfestival houden.
Met alleen talenten uit nederland.
Dit doen ze al jaren in italië omdat zij ook dat gedoe had.
Ze lieten italië ook niet meer winnen dus hebben ze gewoon besloten om zelf zoiets te doen. Dat is gelukt. Voor volwassenen één en ook voor kinderen een aparte songfestival.
Als je weet dat ze je toch nooit laten winnen omdat ze allemaal voor elkaar opkomen. Ga dan een eigen songfestival houden.
Met alleen talenten uit nederland.
Dit doen ze al jaren in italië omdat zij ook dat gedoe had.
Ze lieten italië ook niet meer winnen dus hebben ze gewoon besloten om zelf zoiets te doen. Dat is gelukt. Voor volwassenen één en ook voor kinderen een aparte songfestival.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 08:57 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Griekenland is mijn favoriet ik vond het best een leuk nummer.
Hehe, de keuze voor dat liedje heb ik nota bene in een restaurantje in Griekenland gezien waar het toen op t.v. was.
Iedereen daar had echt zoiets van 'wtf is dit nou voor een kutnummer
'Zoz ie je maar weer.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 09:08 uur
thelion schreef:
Finland komt met de reïncarnatie van Lordi
Finland komt met de reïncarnatie van Lordi

Lordi was

Dit was

Lordi had een reden om cool te zijn, met dat hele cultuurtje van die maskers eromheen. Maar dit eh... Terasbetoni is niet meer dan een dom, doodgewoon metalbandje. Het zag er wel strak uit en zo, totdat ze begonnen. Ze deden maar wat op het podium, en het nummer was nou ook niet echt bijzonder of zo. Maar blijkbaar dacht de doelgroep daar anders over...
Nee, als ik zou mogen kiezen, stuur ik Sonata Arctica. Maar die willen vast niet

Verder doodzonde dat Ierland eruit ligt, maar zoals ik al iemand heb horen zeggen: we zijn tenminste niet verslagen door een kalkoen

0
geplaatst: 21 mei 2008, 09:40 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ben ik het toch wel mee eens. Ook vond ik het een aardig appetijtelijke dame.

0
geplaatst: 21 mei 2008, 09:56 uur
Yeahz schreef:
Ik vond Israel veruit het aardigste wat ik deze avond gehoord heb.
Ik vond Israel veruit het aardigste wat ik deze avond gehoord heb.
Hier kan ik vierkant achter staan. Mooie compositie écht goede zang en een goede presentatie. Stak er voor mij echt bovenuit.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 10:35 uur
sq schreef:
Hier kan ik vierkant achter staan. Mooie compositie écht goede zang en een goede presentatie. Stak er voor mij echt bovenuit.
(quote)
Israël was toch met die jongen in dat grijze-zilveren pakje? Zo ja, dan vond ik dat een erg mooi nummer.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 10:37 uur
Het was weer huilen met de pet op gisteren. En wat hebben we ons weer goed vermaakt!
Er zat werkelijk geen enkel goed nummer tussen en weer werd maar eens bewezen dat de meeste landen ofwel hun voeten eraan vegen (Ierland en Estland bv) of dat er gekozen wordt voor nummers die volledig op maat van het mieterige songfestival geschreven zijn (Griekenland, Andorra,...). Ok, Bosnië-Herzegovina bracht wel iets specialers, maar dat deed met dan weer denken aan een soort arty farty kruisbestuiving van Les Ritas Mitsoukos met Coldplay. En onze Belgen met hun uitgevonden taaltje? Wel, de meeste nummers deden me absoluut niks, maar dat wist me tenminste te irriteren met z'n zeikerig catchy refreintje.
Erg erg erg, het songfestival... Wat een verzameling om ter beste nummers zou moeten zijn is niks meer dan een platte travestie met songs die in gewone omstandigheden zelfs de bodem van de Tip-parade niet zouden halen.
Maar de entertainment-waarde van het onding ligt redelijk hoog waardoor ik telkens weer kijk.
Er zat werkelijk geen enkel goed nummer tussen en weer werd maar eens bewezen dat de meeste landen ofwel hun voeten eraan vegen (Ierland en Estland bv) of dat er gekozen wordt voor nummers die volledig op maat van het mieterige songfestival geschreven zijn (Griekenland, Andorra,...). Ok, Bosnië-Herzegovina bracht wel iets specialers, maar dat deed met dan weer denken aan een soort arty farty kruisbestuiving van Les Ritas Mitsoukos met Coldplay. En onze Belgen met hun uitgevonden taaltje? Wel, de meeste nummers deden me absoluut niks, maar dat wist me tenminste te irriteren met z'n zeikerig catchy refreintje.
Erg erg erg, het songfestival... Wat een verzameling om ter beste nummers zou moeten zijn is niks meer dan een platte travestie met songs die in gewone omstandigheden zelfs de bodem van de Tip-parade niet zouden halen.
Maar de entertainment-waarde van het onding ligt redelijk hoog waardoor ik telkens weer kijk.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 10:50 uur
Ik kijk al jaren niet meer naar het songfestival. Heeft meer te maken met show, plat patriottisme, burenstemmen. Maar muziek ... ho maar!
Onlangs heb ik de ESF-nummers via internet beluisterd en ik kan nauwelijks iets opnoemen wat ik als een song kan kwalificeren.
De kalkoen uit Ierland vind ik wel hilarisch, maar blijkbaar hebben de ESF-televoters geen gevoel voor humor.
Onlangs heb ik de ESF-nummers via internet beluisterd en ik kan nauwelijks iets opnoemen wat ik als een song kan kwalificeren.
De kalkoen uit Ierland vind ik wel hilarisch, maar blijkbaar hebben de ESF-televoters geen gevoel voor humor.
0
Zigstar
geplaatst: 21 mei 2008, 13:50 uur
Bij Eurovision Song Contest Belgrade 2008 (2008):
Bah! Ik heb gisteren naar dat showke gekeken en dat deed dus wel degelijk pijn aan mijn oren. Ishtar was hét lichtpunt gewoonweg, de rest was eigenlijk gewoonweg.. a-muzikaal. Dit is geen muziek simpelweg! Werkelijk een van de zwakste edities van dit festival tot nog toe, niet normaal.
Bah! Ik heb gisteren naar dat showke gekeken en dat deed dus wel degelijk pijn aan mijn oren. Ishtar was hét lichtpunt gewoonweg, de rest was eigenlijk gewoonweg.. a-muzikaal. Dit is geen muziek simpelweg! Werkelijk een van de zwakste edities van dit festival tot nog toe, niet normaal.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 14:12 uur
Helaas wel (ik heb niet gekeken), dat België en Nederland zich terugtrekken uit het ESF-circus en meer aandacht besteden aan ECHTE muziek.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 16:44 uur
Omgekeerd bedoel je zeker ?
Als het niet was dat ik voor de kalkoen stemde stemde ik daarop.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 17:07 uur
Ik heb enkel Roemenië, Rusland en Finland gezien (België kende ik al, duuh), en ik moet zeggen dat mijn stem toch naar Finland gaat. Klinkt misschien niet top, maar waarschijnlijk wel het boeiendste van het festivalgebeuren.
En ik moet zeggen dat Rusland wel een teleurstelling was. Twee jaar geleden (toch?) kwam meneer Bilan aanzetten met (stiekem) een goed nummer.
En ik moet zeggen dat Rusland wel een teleurstelling was. Twee jaar geleden (toch?) kwam meneer Bilan aanzetten met (stiekem) een goed nummer.
0
Zigstar
geplaatst: 21 mei 2008, 18:49 uur
vin13 schreef:
Israel! Ligt dat in Europa?
Israel! Ligt dat in Europa?
Bijlange niet! En ik vind dat Libanon en Syrië er ook in mogen als Israël dat mag. 't zal wel weer de zionistische lobby zijn voorzekers..
En nog zotter: Oezbekistan?!?!

0
geplaatst: 21 mei 2008, 19:08 uur
Zigstar schreef:
Bijlange niet! En ik vind dat Libanon en Syrië er ook in mogen als Israël dat mag. 't zal wel weer de zionistische lobby zijn voorzekers..
.
0
geplaatst: 21 mei 2008, 19:14 uur
Kos schreef:
Hehe, de keuze voor dat liedje heb ik nota bene in een restaurantje in Griekenland gezien waar het toen op t.v. was.
'
Zoz ie je maar weer.
(quote)
'Zoz ie je maar weer.
Zou het normaal gesproken ook niet geweldig vinden. Maar na 18 (voornamelijk) tenekrommende nummers is zo'n zomers (timbo achtig) nummer toch zeker niet verkeerd? En ja Reijersen ook de dame in questie mag er zeker weten
.
0
Zigstar
geplaatst: 21 mei 2008, 20:11 uur
Zigstar schreef:
(quote)

Excuses, ik bedoelde Azerbeidjan (of hoe je dat ook schrijft)
0
geplaatst: 21 mei 2008, 21:10 uur
Reijersen schreef:
Israël was toch met die jongen in dat grijze-zilveren pakje? Zo ja, dan vond ik dat een erg mooi nummer.

Overigens ben ik het eens met je positive waardering voor Griekenland. Goede R&B met een beetje traditioneel erin, had zo op een Madonna-CD gekund.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 10:43 uur
Bij Eurovision Song Contest Belgrade 2008 (2008):
Het liedje van Bosnië was de enige die ik leuk vond. Azerbaidzjan ging ook nog wel.
Het liedje van Bosnië was de enige die ik leuk vond. Azerbaidzjan ging ook nog wel.
0
mml
geplaatst: 22 mei 2008, 20:43 uur
Het Eurovisiesongfestival verliest veel van zijn charmes met die halve finales. Nu moet je eigelijk 3 dagen kijken, terwijl je vroeger meteen in de finale zat (of niet mocht meedoen). Nu is de lol er al af voor de Belgen en Nederlanders, terwijl het eurosong nog niet eens heeft plaatsgevonden.
De vriendjespolitiek vind ik eigelijk niet erg. Zo weet je eens weer wat je aan elkaar hebt. Als België weer eens 12 punten geeft aan Nederland, en Nederland die dan 6 puntjes teruggeeft.
Maar ik zit voornamelijk te wachten op het moment dat Cyprus geen 12 punten geeft aan Griekenland. Zou de eerste oorlog binnen de Europese Unie zijn.
De vriendjespolitiek vind ik eigelijk niet erg. Zo weet je eens weer wat je aan elkaar hebt. Als België weer eens 12 punten geeft aan Nederland, en Nederland die dan 6 puntjes teruggeeft.
Maar ik zit voornamelijk te wachten op het moment dat Cyprus geen 12 punten geeft aan Griekenland. Zou de eerste oorlog binnen de Europese Unie zijn.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:06 uur
Daar ben ik inderdaad ook al eens nieuwsgierig naar geweest 
En de meeste punten kun je al voorspellen.

En de meeste punten kun je al voorspellen.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:15 uur
Zweden - een stuk minder erg, maar ook vervelend als je het vaker zou horen. En ze ziet er ziek uit.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:18 uur
Turkije - Rockbandje, doet zijn best iets op Green Day te lijken. Komt wel door denk ik.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:22 uur
Oekraine - Deze femme fatale doet het niet bij mij; kan ook niet best zingen. Maar er zit een lekkere beat in en de presentatie is in elk geval goed.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:25 uur
Litauwen - auw auw
. Stevige stem van een stoere jongen, maar dan moet je wel de afgesproken tonen aanhouden joh! Veel erger dan dit zal het toch niet meer kunnnen worden.
. Stevige stem van een stoere jongen, maar dan moet je wel de afgesproken tonen aanhouden joh! Veel erger dan dit zal het toch niet meer kunnnen worden.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:30 uur
Albanië - Eindelijk een beetje aardige melodie, hymne-achtig. Maar ze kan het maar nét aan. Overtuigt toch onvoldoende.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.