Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2012, 21:47 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ik hoop dan toch maar op Joan.
Ik hoop dan toch maar op Joan.
Met een pistool op me gericht pers ik dat er ook maar uit dan.....
0
Aquila
geplaatst: 26 februari 2012, 21:48 uur
Liever Ivan dan Pearl en dan in een wit pak met sneakers.
0
Mb.
geplaatst: 26 februari 2012, 21:51 uur
Wat een negativiteit hier. Ik vind het beter dan de Toppers of Sieneke, dus wat mij betreft is de opzet nu al geslaagd. Pearl heeft een goede strot, maar het is wel erg cliché. Het overtuigt me niet. Joan is wel apart, maar ik heb eigenlijk moeite om de tekst te verstaan. Komt misschien door die hoge aanzet? De bekleding zet ik ook mijn vraagtekens bij. Ik vind het echter niet slecht. Het nummer van Ivan vind ik persoonlijk het beste. Goede stem, maar de bekleding vraagt nog om wat extra's. Het is niet een nummer dat het goed zal doen in het Songfestival, maar wel een nummer dat zo in de top 40 van Nederland, of, pak hem beet, Engeland kan staan. De tekst is wel ietsjes cliché, maar daar maakt elke artiest(e) zich in deze Nationale Songfestival schuldig aan. Ik ga toch voor Ivan.
EDIT: Joan, dus. Ik ben benieuwd. Hopelijk verandert ze het nog een beetje.
EDIT: Joan, dus. Ik ben benieuwd. Hopelijk verandert ze het nog een beetje.

0
geplaatst: 26 februari 2012, 21:52 uur
Ivan gaat verzuipen op het Eurovisie Songfestival. Dat moeten we vooral niet sturen. De meest kansloze van de drie. Valt niet op.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 21:53 uur
Oh, Nederland heeft goed besloten! Had dit dus echt nooit verwacht.
Ondanks de achterstand toch nog Joan gewonnen.
Ondanks de achterstand toch nog Joan gewonnen.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 21:55 uur
Meevaller dat Joan gestuurd wordt.
Tooi weg, treblemeisjes weg. Misschien kampvuur op het podium? Ik zie wel een act voor me.
Eigenlijk hadden we natuurlijk Rafaella moeten nemen, maar Joan kan misschien nog iets worden (maar ook genadeloos floppen trouwens).
Tooi weg, treblemeisjes weg. Misschien kampvuur op het podium? Ik zie wel een act voor me.
Eigenlijk hadden we natuurlijk Rafaella moeten nemen, maar Joan kan misschien nog iets worden (maar ook genadeloos floppen trouwens).
0
geplaatst: 26 februari 2012, 21:56 uur
We verdienen het niet om in de finale te komen met de wansmaak van het Nederlandse (tros) publiek.
Niet mijn woorden, maar die van mijn vriend. Ben het wel met hem eens ovirgens
Niet mijn woorden, maar die van mijn vriend. Ben het wel met hem eens ovirgens
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:00 uur
Zo, Pocahontas mag het indianenstokje van de 3J's overnemen om de laatste plek te bezetten.
Het la-la-la gedoe van dit nummer doet me denken aan Ishtar (Belgie 2008: O Julissi).
Kansloos dus....... en die act is inderdaad te erg voor woorden: weg met die kleding en weg met die trommelende meiskes.
Het la-la-la gedoe van dit nummer doet me denken aan Ishtar (Belgie 2008: O Julissi).
Kansloos dus....... en die act is inderdaad te erg voor woorden: weg met die kleding en weg met die trommelende meiskes.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:01 uur
aERodynamIC schreef:
weg met die kleding en weg met die trommelende meiskes.
weg met die kleding en weg met die trommelende meiskes.
Juist niet

Mijn moeder en zusjes gingen dit kijken, ondanks dat ze er niks mee hebben. Hierom heb ik de hele avond met een koptelefoon vol harde muziek op mijn hoofd gelopen om het vakkundig buiten te sluiten. Op gegeven moment had ik genoeg van die koptelefoon en ben, na eerst wat gezeurd te hebben in de trant van 'waarom kijken jullie dit' (sorry, ik heb er gewoon niet veel mee), ook gaan kijken. Ik heb verder weinig van de liedjes gezien, maar ben he-le-maal stuk gegaan om die Joan, had echt de slappe lach, hoe ze erbij stond alleen al, zo breed. Toen ze nog won ook al helemaal, zelfs die Ali B lagvolgens mij dubbel toen ze dat liedje ging spelen
Ik hoop echt dat ze die act laten zoals het is, misschien nog wat belachelijker maken zelfs. Geniaal gewoon. Volgens mij ging iedereen op haar stemmen omdat ze haar uitgelachen hebben. Ik had ook op haar gestemd als ik moest kiezen 
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:07 uur
Voor alle Tros bejaarden nog een keer de NL inzending dit jaar:
De eerste rooksignalen zijn al gesignaleerd boven Baku. Ik zeg toi toi toi voor de tooi!
De eerste rooksignalen zijn al gesignaleerd boven Baku. Ik zeg toi toi toi voor de tooi!
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:13 uur
Conclusies van de avond:
-We durven nog steeds te weinig en het enige dat een beetje in de richting komt van wat me moeten sturen (Rafaella) sturen we weg. Er worden zes nummers geselecteerd waarvan er drie echt volkomen, maar dan ook 100% kansloos zijn. Twee zeer twijfelachtig (waaronder de winnaar) en eentje de finale waarschijnlijk wel gered zou hebben al dan niet met een beetje bijsleutelen aan de act.
-Jan Smit is niet zo slecht als presentator dan zijn ex, maar zoveel scheelt het nou ook weer niet.
-Wie is dat meisje die achter de schermen praat met de liedjesschrijvers?
-Als we in dit tempo met verbeteringen doorgaan wordt het nationaal songfestival in 2030 een spetterende show!
-Als we in dit tempo doorgaan met de vakjury verbeteren zit er in 2048 een goede vakjury!
-Waarom durven we eigenlijk meer in het Junior songfestival dan bij de volwassenenversie? Daar zijn we de laatste jaren een keer eerste en een keer tweede geworden (met een veel grotere Oost-Europese dominantie).
-Doe toch maar wel deze formule met zes liedjes. Want terug naar de een artiest of een liedjesformule zie ik al helemaal niet zitten. Straks kiest de TROS volgend jaar voor Corry Konings of Dries Roelvink. Ik zie ze er nog voor aan ook.
-We durven nog steeds te weinig en het enige dat een beetje in de richting komt van wat me moeten sturen (Rafaella) sturen we weg. Er worden zes nummers geselecteerd waarvan er drie echt volkomen, maar dan ook 100% kansloos zijn. Twee zeer twijfelachtig (waaronder de winnaar) en eentje de finale waarschijnlijk wel gered zou hebben al dan niet met een beetje bijsleutelen aan de act.
-Jan Smit is niet zo slecht als presentator dan zijn ex, maar zoveel scheelt het nou ook weer niet.
-Wie is dat meisje die achter de schermen praat met de liedjesschrijvers?
-Als we in dit tempo met verbeteringen doorgaan wordt het nationaal songfestival in 2030 een spetterende show!
-Als we in dit tempo doorgaan met de vakjury verbeteren zit er in 2048 een goede vakjury!
-Waarom durven we eigenlijk meer in het Junior songfestival dan bij de volwassenenversie? Daar zijn we de laatste jaren een keer eerste en een keer tweede geworden (met een veel grotere Oost-Europese dominantie).
-Doe toch maar wel deze formule met zes liedjes. Want terug naar de een artiest of een liedjesformule zie ik al helemaal niet zitten. Straks kiest de TROS volgend jaar voor Corry Konings of Dries Roelvink. Ik zie ze er nog voor aan ook.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:15 uur

Ik ben dan ook blij met de winnaar. Daarom nog een keer dan:
En nu terug naar de werkelijkheid: blij met net gescoorde tickets voor Morris Day and the Time in New York

0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:16 uur
YESSSSSSSSSSSS!!! JOAN!!!!!!
FANTASTISCH!!! TOEN IK DE UITSLAG HOORDE KWAM IK NIET MEER BIJ VAN HET LACHEN!!! HET NUMMER BLIJFT WEL LEKKER HANGEN! HET ZAL DE FINALE MISSCHIEN NIET HALEN, MAAR DAT MAAKT ME NIKS UIT WANT DIT IS ECHT EEN GEWELDIG NUMMER!!!!YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!
FANTASTISCH!!! TOEN IK DE UITSLAG HOORDE KWAM IK NIET MEER BIJ VAN HET LACHEN!!! HET NUMMER BLIJFT WEL LEKKER HANGEN! HET ZAL DE FINALE MISSCHIEN NIET HALEN, MAAR DAT MAAKT ME NIKS UIT WANT DIT IS ECHT EEN GEWELDIG NUMMER!!!!YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:20 uur
M'n vriendin is een kwart Cherokee, die zal haar geluk vast niet opkunnen als ze ziet wat Nederland dit jaar stuurt 
1 woord: tipisch...

1 woord: tipisch...
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:22 uur
Ik vind dat liedje geen eens zo slecht, maar die act (inclusief de indruk dat de zangeres niet door heeft dat het belachelijk is) is weer veel te campy natuurlijk.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:22 uur

Woord van de avond zeg ik!
(Teletekst 101: "Indiaan naar het Eurovisiesongfestival")
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:28 uur
Hier win ik het niet van. Een opmerking op een internationaal forum:
Why would I want to vote for an oompah oompah song sung by a rusty-voiced woman with her head stuck up a chickens arse????? Terrible English pronunciation too!!!!

Why would I want to vote for an oompah oompah song sung by a rusty-voiced woman with her head stuck up a chickens arse????? Terrible English pronunciation too!!!!

0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:30 uur
starbright boy schreef:
Ja, die viel me zojuist ook al op. De NOS weet geloof ik ook niet helemaal wat ze er mee aan moeten

0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:31 uur
aERodynamIC schreef:
Treffend verwoord

0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:33 uur
Maar goed alle gekheid op een stokje, met heel veel sleutelwerk kan er misschien nog wel iets van gemaakt worden. Ooooh toen werd ik wakker, totaal kansloos dit.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:43 uur
Ik heb vrede met Joan, ze was m’n persoonlijke nummer twee, en toch denk ik dat we ALWEER (!!!!!!!!!!) de verkeerde keuze hebben gemaakt. Als we de finale wederom niet hebben gehaald, kunnen we weer kritiek uiten op het Oostblok, want inderdaad, het is hun schuld dat WIJ slappe nummers kiezen. 
Eigenlijk is het best simpel: het ESF heeft grof gezegd drie doelgroepen:
- jongeren (< 16 jarigen // zij zorgen verreweg voor de meeste stemmen)
- homoseksuelen en co.
- mensen die “entertainment” willen (ofwel: mensen die pretentieloze muziek willen horen)
Deze drie doelgroepen zouden op hun wenken worden bediend met iemand als Raffaela. Naast het feit dat het liedje ontzettend aanstekelijk is, staat met iemand als Raffaela ook een sterke persoonlijk-heid op het podium. Iemand met karakter en iemand die weet hoe om te gaan met de camera (!). Ik vind het jammer dat Nederland niet wat meer durft. Nu hebben we weer zo'n sexloze act, al vind ik het liedje op zich nog wel meevallen. Het scheelt dat de landen die tot dusver gekozen hebben, ook zeer matige nummers inzenden die allen veel meer dertien in een dozijn zijn dan dit liedje van Joan.
De vakjury was als vanouds weer een gigantische aanfluiting.
De balans van de avond:
- een grote gemiste kanshebber (Raffaela)
- een redelijke tweede keus (Joan)
- vier bij voorbaat gigantische kansloze artiesten en nummers (de overigen)

Eigenlijk is het best simpel: het ESF heeft grof gezegd drie doelgroepen:
- jongeren (< 16 jarigen // zij zorgen verreweg voor de meeste stemmen)
- homoseksuelen en co.
- mensen die “entertainment” willen (ofwel: mensen die pretentieloze muziek willen horen)
Deze drie doelgroepen zouden op hun wenken worden bediend met iemand als Raffaela. Naast het feit dat het liedje ontzettend aanstekelijk is, staat met iemand als Raffaela ook een sterke persoonlijk-heid op het podium. Iemand met karakter en iemand die weet hoe om te gaan met de camera (!). Ik vind het jammer dat Nederland niet wat meer durft. Nu hebben we weer zo'n sexloze act, al vind ik het liedje op zich nog wel meevallen. Het scheelt dat de landen die tot dusver gekozen hebben, ook zeer matige nummers inzenden die allen veel meer dertien in een dozijn zijn dan dit liedje van Joan.
De vakjury was als vanouds weer een gigantische aanfluiting.

De balans van de avond:
- een grote gemiste kanshebber (Raffaela)
- een redelijke tweede keus (Joan)
- vier bij voorbaat gigantische kansloze artiesten en nummers (de overigen)
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:46 uur
Eens met Angelo hierboven, heel erg eens.
Stel ik was John de Mol of de Tros, dan zou dit mijn doel zijn voor de finale van volgend jaar:
Kandidaat 1: Een knappe-jongens rockbandje.. Iets als Only Seven Left of Destine
Kandidaat 2: Een Nederlandse variant op Justin Bieber, graag minderjarig (mag dat nog? Hoe oud moet je nu zijn?)
Kandidaat 3: Een trashy dancepopnummer, beetje zoals Rafaella dit jaar, maar iets hipper. Of iets als Rihanna.
Kandidaat 4: Een pseudo-klassieke kitschplaat gezongen door een mooie vrouw met een klassieke stem, liefst ook nog een die viool speelt of cello. Maximaal 30 jaar, maar liever 20.
Kandidaat 5: Een enigszins eigenzinnig maar toch hitgevoelig nummer, beetje zoals Gotye ofzo. Als het maar opvalt zonder carnaval.
Kandidaat 6: Iets als Addlicious, jongens en meisjes, plat maar toch goed kunnen zingen en een licht over de top styling. Met een retecatchy nummer door een goede producer.
Stel ik was John de Mol of de Tros, dan zou dit mijn doel zijn voor de finale van volgend jaar:
Kandidaat 1: Een knappe-jongens rockbandje.. Iets als Only Seven Left of Destine
Kandidaat 2: Een Nederlandse variant op Justin Bieber, graag minderjarig (mag dat nog? Hoe oud moet je nu zijn?)
Kandidaat 3: Een trashy dancepopnummer, beetje zoals Rafaella dit jaar, maar iets hipper. Of iets als Rihanna.
Kandidaat 4: Een pseudo-klassieke kitschplaat gezongen door een mooie vrouw met een klassieke stem, liefst ook nog een die viool speelt of cello. Maximaal 30 jaar, maar liever 20.
Kandidaat 5: Een enigszins eigenzinnig maar toch hitgevoelig nummer, beetje zoals Gotye ofzo. Als het maar opvalt zonder carnaval.
Kandidaat 6: Iets als Addlicious, jongens en meisjes, plat maar toch goed kunnen zingen en een licht over de top styling. Met een retecatchy nummer door een goede producer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.