Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:57 uur
Over tot de orde van de dag en verder gaan waar we gebleven waren.
Ook Slovenië heeft vanavond zijn keuze bepaald:
Mag ik zeggen dat ik dit een stuk beter vind dan onze eigen inzending? Doet me denken aan Marija Serifovic met Molitva.
Ook Slovenië heeft vanavond zijn keuze bepaald:
Mag ik zeggen dat ik dit een stuk beter vind dan onze eigen inzending? Doet me denken aan Marija Serifovic met Molitva.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 22:57 uur
starbright boy schreef:
Eens met Angelo hierboven, heel erg eens.
Eens met Angelo hierboven, heel erg eens.
Mooi, met jou kan ik praten.

Kandidaat 2: Een Nederlandse variant op Justin Bieber, graag minderjarig (mag dat nog? Hoe oud moet je nu zijn?)
16 jaar is de minimum leeftijd. De tijden van Sandra Kim zijn voorgoed voorbij.
Trouwens: je moet die positieve reacties op YouTube bij dat clipje van Raffaela 'ns lezen. Ongelofelijk. Iedere buitenlander die reageert is verbaasd over onze keuze. En geef ze eens ongelijk... Jammer!
Het enige nummer met een internationale sound was Chocolatte. Afgezaagd of niet: 't nummer staat als een huis en je hebt maar drie minuten, dus moet je knallen (en dat deed dat 'ie en Raffaela ook).Edit: Slovenië valt wel mee. Ik vond hun inzending van vorig jaar (Maja Keuc) beter.

0
geplaatst: 26 februari 2012, 23:00 uur
Aero: Lijkt er wel iets op, maar Motiva was wel een aardig stuk sterker hoor. Al gaat Slovenie als het een beetje oogt en live goed is wel de finale halen.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 23:01 uur
starbright boy schreef:
Aero: Lijkt er wel iets op, maar Motiva was wel een aardig stuk sterker hoor.
Aero: Lijkt er wel iets op, maar Motiva was wel een aardig stuk sterker hoor.
Maar daar hoor je me verder ook niks over zeggen (het doet er wat aan denken). Nog steeds een favoriete winnaar van mij

0
geplaatst: 26 februari 2012, 23:05 uur
Ik hoor er dit jaar trouwens nog geen winnaar tussen, vind bijvoorbeeld het nummer van Jedward absoluut minder dan vorig jaar (al moet je act bij hen erbij zien) en veel nummers aan de saaie kant.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 00:28 uur
thelion schreef:
Maar goed alle gekheid op een stokje, met heel veel sleutelwerk kan er misschien nog wel iets van gemaakt worden. Ooooh toen werd ik wakker, totaal kansloos dit.
Maar goed alle gekheid op een stokje, met heel veel sleutelwerk kan er misschien nog wel iets van gemaakt worden. Ooooh toen werd ik wakker, totaal kansloos dit.
aERodynamIC schreef:
Met een pistool op me gericht pers ik dat er ook maar uit dan.....
Met een pistool op me gericht pers ik dat er ook maar uit dan.....
Wat een heerlijke reacties hier
Wat mij betreft is die indianenact goed te doen vergeleken met die Raffaela... Wat verschrikkelijk.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 01:25 uur
Nou, dat moet dan zijn omdat die indianenact zo hilarisch is. 
En ik vond Joan nog wel zo leuk bij The Voice of Holland. Nouja, het valt tenminste meer op dan de 3js, maarja, alles is beter dan de 3js.
Lijkt men het met Raffaella eindelijk te begrijpen hoe het moet, sturen ze dat niet naar het Songfestival. Het is ook altijd wat...

En ik vond Joan nog wel zo leuk bij The Voice of Holland. Nouja, het valt tenminste meer op dan de 3js, maarja, alles is beter dan de 3js.

Lijkt men het met Raffaella eindelijk te begrijpen hoe het moet, sturen ze dat niet naar het Songfestival. Het is ook altijd wat...
0
geplaatst: 27 februari 2012, 01:29 uur
Arrie schreef:
En ik vond Joan nog wel zo leuk bij The Voice of Holland.
En ik vond Joan nog wel zo leuk bij The Voice of Holland.
Ik wist helemaal niet dat zij ook mee heeft gedaan aan The Voice (ik probeer het dan ook zo min mogelijk te volgen)... Bij The Voice had ze vast die tooi niet op
.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 09:04 uur
Stelletje azijnpissers hier 
Van de 3 finalisten had Joan absoluut onze voorkeur. Lekker fris deuntje, pakkend refrein. Ik zou als ik Joan was die verentooi ophouden maar dan met rood-wit-blauwe veren erin. Als je het dan toch doet.. Wat iemand anders hier al opmerkte: als de act nog beter wordt uitgewerkt dan kan dit best weleens hoog gaan eindigen. En eerlijk is eerlijk: we vallen eindelijk een keertje op. Na alle grijze muizen van de laatste jaren. Go Joan!

Van de 3 finalisten had Joan absoluut onze voorkeur. Lekker fris deuntje, pakkend refrein. Ik zou als ik Joan was die verentooi ophouden maar dan met rood-wit-blauwe veren erin. Als je het dan toch doet.. Wat iemand anders hier al opmerkte: als de act nog beter wordt uitgewerkt dan kan dit best weleens hoog gaan eindigen. En eerlijk is eerlijk: we vallen eindelijk een keertje op. Na alle grijze muizen van de laatste jaren. Go Joan!
0
Ziegler
geplaatst: 27 februari 2012, 09:23 uur
Ik heb dat nummer eens beluistert en ik vond het nog zo slecht niet. Laat ik het anders stellen: het wordt de beste inzending namens Nederland in jaren . . . En met die outfit maakt ze absoluut kans!
0
geplaatst: 27 februari 2012, 18:43 uur
Het interesseert me geen hol dat hele songfestival. En ik zat dus ook lekker achter de pc terwijl mijn vriendin zat te kijken. En dan hoor je het dus wel. En toen mijn vriendin zei dat die Joan als Indiaan verkleed was.....tja, dan moet je toch even kijken.
Ik vind het helemaal niks, maar het is wel eigen. Ze heeft het zelf geschreven en oogt apart....op zijn zachtst gezegd. Al die andere nummers zijn weer van 13 in het dozijn slappe voorspelbare hap, ook al werden sommige nummers goed gezongen. Maar ik weet nu ook wel dat "gekleurde" artiesten met veel soul en vaak power kunnen zingen.....niks nieuws, allemaal al veel teveel gehoord en dus vlees noch vis ondanks de zangkwaliteiten. Tja, dan is die Joan toch gewoon even heel wat anders. En wie weet wat er allemaal kan gebeuren in dat hopeloze festival, daar valt toch geen touw aan vast te knopen vaak. Misschien zit men nu in deze crisistijd juist te wachten op onze dolkomische Indianen-act. Ik zou er nog een wigwam bijzetten en een paar vredespijp rokende hippies er bij.
Ik vind het helemaal niks, maar het is wel eigen. Ze heeft het zelf geschreven en oogt apart....op zijn zachtst gezegd. Al die andere nummers zijn weer van 13 in het dozijn slappe voorspelbare hap, ook al werden sommige nummers goed gezongen. Maar ik weet nu ook wel dat "gekleurde" artiesten met veel soul en vaak power kunnen zingen.....niks nieuws, allemaal al veel teveel gehoord en dus vlees noch vis ondanks de zangkwaliteiten. Tja, dan is die Joan toch gewoon even heel wat anders. En wie weet wat er allemaal kan gebeuren in dat hopeloze festival, daar valt toch geen touw aan vast te knopen vaak. Misschien zit men nu in deze crisistijd juist te wachten op onze dolkomische Indianen-act. Ik zou er nog een wigwam bijzetten en een paar vredespijp rokende hippies er bij.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 18:47 uur
Als ik jouw commentaar zo lees kan ik me niet geheel onttrekken aan het idee dat je het stiekem wel degelijk boeit (want anders kom je dit hier niet op deze manier melden)

0
geplaatst: 27 februari 2012, 19:33 uur
Joan bereikte wat mij betreft terecht de tweede ronde, omdat ze de mazzel had tegen een wel heel slechte Lady Gaga-kloon te mogen battlen. Ze leek me kansloos tegen Pearl en Ivan, maar in de tweede ronde wist ze me te overtuigen en werd ze bij mij favoriet. Ik schat in dat we met dit nummer wel de finale gaan halen. De vedertooi zou ik afdoen; 1 veertje op het voorhoofd volstaat.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 20:52 uur
Tja, we zullen in mei wel zien hoe Joan het zal doen.
Anyway, inderdaad even over tot de orde van de dag! Ik vind Slovenië een prachtige inzending! Heel apart! Leuk!
Anyway, inderdaad even over tot de orde van de dag! Ik vind Slovenië een prachtige inzending! Heel apart! Leuk!
0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:03 uur
Net de Nederlandse inzending gezien... het nummer is wel oke eigenlijk, vrolijk, eenvoudig, hoog shalala-gehalte zoals het in een ander topic zou kunnen heten, dus dat zit wel snor.
Maar de act... afgrijselijk!
En aangezien Joan ongetwijfeld dit topic volgt, zou ik haar adviseren om heel die vriendinnenclub het podium af te flikkeren, een simpele tenue aan te trekken, alle schmink van haar gezicht te vegen en enkel met haar gitaar een Tom Dice te doen. Dan wordt het een beetje You, Me and My Guitar, maar tzou volgens mij zeer veel kans maken.
Maar de act... afgrijselijk!
En aangezien Joan ongetwijfeld dit topic volgt, zou ik haar adviseren om heel die vriendinnenclub het podium af te flikkeren, een simpele tenue aan te trekken, alle schmink van haar gezicht te vegen en enkel met haar gitaar een Tom Dice te doen. Dan wordt het een beetje You, Me and My Guitar, maar tzou volgens mij zeer veel kans maken.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:32 uur
Emile93 schreef:
Dat het op winnaar Molitva lijkt is niet toevallig: het is van dezelfde componist

0
geplaatst: 27 februari 2012, 21:37 uur
aERodynamIC schreef:
Dat het op winnaar Molitva lijkt is niet toevallig: het is van dezelfde componist
(quote)
AHA!!! Ik vond Molitva destijds een zeer terechte winnaar! Ik vind deze act van Slovenië mooi, maar nu nog geen winnaar. Misschien kan dat nog komen! Bovendien heeft Slovenië nog nooit gewonnen...
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:00 uur
Ik moet bij Joan denken aan een jonge variant van Cher.
Volgens mij heeft die vroeger ook nog flink aan de waterpijp gezeten.
Als ze trouwens laatste wordt, dan kunnen we spreken van de 4js.
Volgens mij heeft die vroeger ook nog flink aan de waterpijp gezeten.
Als ze trouwens laatste wordt, dan kunnen we spreken van de 4js.
0
geplaatst: 27 februari 2012, 22:03 uur
Kan iemand mij de link tussen een indiaan en een waterpijp uitleggen?
0
geplaatst: 28 februari 2012, 00:59 uur
Studioversie met het filmpje dat ze op de schermen lieten zien.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 07:13 uur
aERodynamIC schreef:
Als ik jouw commentaar zo lees kan ik me niet geheel onttrekken aan het idee dat je het stiekem wel degelijk boeit (want anders kom je dit hier niet op deze manier melden)
Hahaha, nee hoor. Ik behoor tot die grote groep die er gewoon heerlijk over zeiken en zijdelings stiekem wat meepikken van die poppenkast. Het is muziek, dus dat zou altijd iets interessants kunnen zijn, maar die euro onnozel festival is eigenlijk zo tenenkrommend dat je het zou moeten boycotten. Maar om te lachen en ouderwets te zaniken is het natuurlijk fantastisch.

0
geplaatst: 28 februari 2012, 10:26 uur
Ja maar kom op: dat heeft iedereen toch wel. Dan boeit jet je op de een of andere manier toch wel. Alsof ik de muziek allemaal werelds vind...
Toch neurie ik sommige liedjes graag mee en het zeiken en katten er omheen is juist het leukst. Heel onnozel uiteraard maar lekker luchtig als afwisseling.
En sommige liedjes vind ik gewoon ook echt leuk (moet je de jurken en optredens er verder niet bij zien).
Mijn partner vindt het bijvoorbeeld wel heel vervelend en klaagt al weer steen en been dat ik er mee bezig ben. Er zijn dus genoeg mensen die het echt niks vinden en er ver vandaan blijven. Die zie je dan ook niet in een topic als dit
Zo volg ik al die talentenjachten totaal niet omdat ik daar dat gedoe er omheen juist mis. Die vind ik te serieus zeg maar. Elke dag alleen maar Sigur Ros zou ook weer wat zijn.
Mensen kijken vaak raar op dat ik het volg (al vanaf 1980, Johnny Logan's winst) vanwege mijn muziekvoorkeur. Maar juist dit soort afwisseling is soms erg lekker.
Toch neurie ik sommige liedjes graag mee en het zeiken en katten er omheen is juist het leukst. Heel onnozel uiteraard maar lekker luchtig als afwisseling.
En sommige liedjes vind ik gewoon ook echt leuk (moet je de jurken en optredens er verder niet bij zien).
Mijn partner vindt het bijvoorbeeld wel heel vervelend en klaagt al weer steen en been dat ik er mee bezig ben. Er zijn dus genoeg mensen die het echt niks vinden en er ver vandaan blijven. Die zie je dan ook niet in een topic als dit

Zo volg ik al die talentenjachten totaal niet omdat ik daar dat gedoe er omheen juist mis. Die vind ik te serieus zeg maar. Elke dag alleen maar Sigur Ros zou ook weer wat zijn.
Mensen kijken vaak raar op dat ik het volg (al vanaf 1980, Johnny Logan's winst) vanwege mijn muziekvoorkeur. Maar juist dit soort afwisseling is soms erg lekker.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 13:25 uur
Zo'n Slecht nummer is het toch niet vind het wel leuk eigenlijk 

0
geplaatst: 28 februari 2012, 15:32 uur
aERodynamIC schreef:
Ja maar kom op: dat heeft iedereen toch wel. Dan boeit jet je op de een of andere manier toch wel. Alsof ik de muziek allemaal werelds vind...
Helemaal mee eens! Ik volg het Songfestival sinds 1998, ik was toen 5. Ik doe het ook alleen om nieuwe liedjes en artiesten te ontdekken! In mijn geval heb ik dat redelijk vaak. Om even een voorbeeld te noemen: Jill Johnson. Ik ben groot fan van haar en ken haar alleen door het Songfestival 1998, waarna ik haar ben blijven volgen.
Talentenjachten kijk ik trouwens vaak wel vanwege het tijdverdrijf! XD
0
geplaatst: 28 februari 2012, 18:41 uur
aERodynamIC schreef:

Tja, zo bezien wel.....op een masochistische manier dan. En het zeiken en alles is natuurlijk ook zo Hollands als maar kan. Voor de muziek doe ik het niet in ieder geval. En toch heb ik ooit een cd van een songfestival winnaar gekocht, paar jaar na dato en zonder het te weten....kwam er achter toen ik het boekje las. Dat was Secret garden, wonnen toen met dat nummer Nocturne.
0
geplaatst: 28 februari 2012, 18:45 uur
Niks leuker dan klagen over een meisje die haar hoofd in de kont van een kalkoen heeft gestoken met huppelende Treble-meisjes op de achtergrond en het stiekem toch best een leuk liedje vinden
Dat kan toch alleen maar bij een fenomeen als het Songfestival
Dat kan toch alleen maar bij een fenomeen als het Songfestival

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.