MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Nou, stieken het toch een best leuk liedje vinden......?

Ik vind het eerlijk gezegd het allerslechtste was ze die avond aan kandidaten hadden.
Onbegrijpelijk dat die het uiteindelijk haalt tot inzending naar het E.S.

Mensen..... ze heeft 1 groot probleem, ze kan absoluut niet zingen, zeker de eerste keer was het zo vals als maar zijn kan.
Het nr zelf is van een oudbolligheid, waar je oren van krom groeien en die Indianenoutfit is te belachelijk voor worden.
Ok, Cher deed dit ook in de jaren '70, maar DIE kan wel zingen en had hier mee in Amerika een nr1 hit, Half Breed.

Raffaela was veel en veel beter en die kon meteen terug naar huis.

Op zo'n manier winnen we dus nooit van ze leven. Dat was nou het enige nr waar we nog in ieder geval een kansje mee hadden gehad.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat John de Mol hier blij mee is.

Onze inzending van dit jaar, tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Het liedje zou zelfs nog door Sjonnie Hoes oubolligheid ten top gevonden worden en mevrouw is vocaal ook verre van sterk; ze kan de noten geregeld gewoon niet halen. Dat geeft haar weer zo'n iel indiemeisjesstemmetje, zo'n Birdy'tje maar dan met de veren op het hoofd in plaats van dat ze uit de bips steken. Overigens vind ik dat mevrouw qua gezicht veel wegheeft van Blaudzun; voor de U.I.E. (Über Indie Experience) moet ze er ook nog zo'n brilleke bij opzetten; succes gegarandeerd.
En die titel, 'You and Me', een originaliteitsprijs lijkt me sowieso op z'n plek, maar dat roept toch ook direct de associatie op met 'We Were All Wounded at Wounded Knee' van Redbone; dat waren overigens ook echte indianen. Waarom sturen wij in Jawehsnaam eigenlijk een nepindiaan? Als dit tegenwoordig een oer-Hollandsch gevoel voor spektakel is dan is er niet alleen op de gezondheidszorg flink bezuinigd.
Overigens was van de Village People alleen de indiaan ook in het echt een indiaan; voor bouwvakker, kapitein etc. geldde dat niet. Die waren noch indiaan, noch resp. bouwvakker, kapitein, etc.

Thunderball schreef:
Raffaela was veel en veel beter en die kon meteen terug naar huis.

Had ik ook wel willen zien gaan maar denk dat ook zij geen kans zou maken.

-Het zou sterk scoren in de polls zoals dit soort nummers altijd doen en dan op het festival zelf niet best scoren zoals vaker gebeurt (zie Xandee met 1 life voor België een paar jaar terug: grote kanshebber, op 1 in de polls en uiteindelijk werd het niks).
-Het refrein met 100 keer de titel gaat snel vervelen
-Oostblok landen sturen dit soort nummers ook regelmatig en dat zijn vaak blanke dames die daar beter scoren. Hoe triest ook: oostblokken landen stemmen vaak niet snel op donkere artiesten is gebleken (is triest maar waar)

Kortom: ik betwijfel of Raffaella een grotere kans zou maken. Ik denk dat er dit jaar gewoon weer niet veel bij zat om echt mee te scoren. En we zijn nu al blij als we de finale halen na 7 jaar terwijl het zou moeten gaan om het winnen van het festival.
Ik gok dus op jaar nummer 8 er niet bij zitten en daarmee het record verstevigen. Uiteraard hoop ik anders. Ik maak me er eigenlijk niet eens druk over (dat doe ik wel over het al dan niet scoren van kaarten voor Antony )

deric raven schreef:
Ik moet bij Joan denken aan een jonge variant van Cher.

Ik had een Buffy Sainte-Marie déjà vu.

En ja, ik vind het ook een leuk liedje en een bizarre act.

Macedonie:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-FLks45UhAw[/embed]

Ik heb er niks mee...

Bulgarije:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=P2Y4QgLBsUw[/embed]

Een jong huppelkuttennummer gezongen door een ouwe taart.... zoiets. Wat een draak van een nummer!

Engeland gaat voor, hou je vast, de hoogbejaarde Englebert Humperdinck (75 jaar). Volgens mij wil de BBC in elk geval voorkomen dat ze volgend jaar het songfestival moeten organiseren. Ik moest even kijken of het echt 1 maart was en niet 1 april. Humperdinck was een soort derderangsversie van Tom Jones en is al zo ongeveer een halve eeuw voorbij zijn hoogtepunt.

BBC News - Englebert Humperdinck is UK Eurovision act for 2012 - bbc.co.uk

En Dima Bilan (tweede in 2006 en winnaar in 2008) gaat het opnieuw proberen voor Rusland.

Haha Engelbert naar het esc

aERodynamIC schreef:
En Dima Bilan (tweede in 2006 en winnaar in 2008) gaat het opnieuw proberen voor Rusland.

NEEEEEEE! Ik ga hem echt boycotten!!!

2MY
Emile93 schreef:
NEEEEEEE! Ik ga hem echt boycotten!!!

Ni doen, Emile93 en kalm blijven, het is het niet waard.

- en vooral blijven ademen... in - uit - in - uit en langzaam blijven herhalen.

Zingt Joan haar liedje bij De wereld draait door, denk ik: Ja, het is echt wel een goed liedje!

Lees ik even later online in de Telegraaf dat het plagiaat is van een een Kroaat; ik luister die plaat af en inderdaad, voor meer dan 90% direct gejat . Jammer.

Pleegde Joan Franka plagiaat? - Priv? | Het laatste Priv? nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive]

2MY
Even verder de lijst afwerken....

Ierland: ah, die Jedwards weer. Deze keer met een stomend poprocknummer dat zeer boyband-jaren 90 klinkt. Of was Busted al 2000? Enfin, klinkt goed, en zal hoog scoren! Als ze een niet-te-belachelijke act hebben, zit er zelfs winst in als de gemiddelde leeftijd van de stemmers onder de 16 jaar blijft...

Finland: niet direct mijn genre, maar dit kan ook wel scoren. Dit dan weer als het publiek boven de 45 ook z'n gsm bovenhaalt om te sms'en... Het mag voorlopig op m'n lijstje, want hier ben ik nog niet helemaal uit.

Nederland: nogmaals: zonder beeld is dit best een leuk nummertje, lijkt een beetje op soeur sourire nu ik het nog eens beluister, en die was toch ook een beetje gek gekleed. Ook deze mag op het lijstje, definitief oordeel volgt later. Voorlopig mis ik toch nog iets van een 'finale' in dit nummer, hoewel het banjomoment ook wel een hoogtepuntje is.

Slovenië: dit is nogal eens gezongen... dit is pure eurosong, inclusief show én voor een keer al eens behoorlijk zuivere vocals. Top 5 op z'n minst (maar volgens mij heb ik dat al een stuk of 7 keer geroepen, en mathematisch zit daar dan iets niet helemaal correct vrees ik)

Macedonië: gelukkig krijgt mijn lijstje nu weer wat rust. Vlees noch vis, en de sound is te plat om hip te klinken en te plastic om het er warm van te krijgen. Kansloos.

Bulgarije:

Voorlopig dus:
2MY's EurosongKanshebbers (het wordt al best een lang lijstje...)

- Duitsland
- Frankrijk
- Denemarken
- Hongarije
- Oekraïne
- Wit-Rusland
- Ierland
- Finland
- Nederland
- Slovenie

2MY
ranboy schreef:
Zingt Joan haar liedje bij De wereld draait door, denk ik: Ja, het is echt wel een goed liedje!

Lees ik even later online in de Telegraaf dat het plagiaat is van een een Kroaat; ik luister die plaat af en inderdaad, voor meer dan 90% direct gejat . Jammer.

zelfs mijn bejubeld banjomoment...

Dat is dan weer jammer inderdaad. Dit is toch wel het beste songfestivalliedje dat Nederland in jaren heeft gestuurd.

Wees gerust: het is allemaal niet waar! Die hele Zoran Drazic bestaat niet. De site van de beste man schijnt 29 februari geregistreerd te zijn en het tv programma Rambam (ik ken het niet) schijnt hier achter te zitten.

Ten tijde van het liedje van Nicole was er ook al sprake dat het geen zuivere koffie was. Desalniettemin heeft haar liedje er niet onder geleden. Het won zelfs. Laten we daarom het beste hopen voor Joan Franka en een ieder vrij te laten te denken wat hij of zij wil.

starbright boy schreef:
Engeland gaat voor, hou je vast, de hoogbejaarde Englebert Humperdinck (75 jaar). Volgens mij wil de BBC in elk geval voorkomen dat ze volgend jaar het songfestival moeten organiseren. Ik moest even kijken of het echt 1 maart was en niet 1 april. Humperdinck was een soort derderangsversie van Tom Jones en is al zo ongeveer een halve eeuw voorbij zijn hoogtepunt.

Nou, je moet het niet overdrijven! Humperdinck was rond 1967/1968 een ware act op zichzelf in GB, verkocht onnoemelijk meer singles (stonden maandenlang genoteerd in Engelse Hitlijsten) dan allerlei andere bekende acts en was net zo populair als Tom Jones. Zeker een derderangs versie daarvan, hoewel Jones internationaal ook iets beter scoorde.

Met het sturen van een 75-jarige naar een "europese talentenjacht" kun je je wel afvragen of het bedoeld is als een eerbetoon aan Humperdinck of dat het inmiddels pure minachting is voor het Songfestival als zodanig door het Verenigd Koninkrijk. Ik ben voor de liefhebbers bang voor het laatste, haast een soort grap die in (het inmiddels ook weer herrezen) Monty Python niet zou misstaan of misschien wordt Humperdinck wel de nieuwe Godfrey uit Dad's Army van het Eurovisie Songfestival.

In ieder geval blijven de Engelsen over veel satire beschikken....

2MY
aERodynamIC schreef:
Wees gerust: het is allemaal niet waar! Die hele Zoran Drazic bestaat niet. De site van de beste man schijnt 29 februari geregistreerd te zijn en het tv programma Rambam (ik ken het niet) schijnt hier achter te zitten.

zou wel een goeie grap zijn...

aERodynamIC schreef:

Ha, dat is weer een hele geruststelling!
Ik vond het al frappant dat de versie van die 'Kroaat' veel matiger klonk dan de onze, en dat je niet even op zijn eigen site kon rondkijken, maar alleen die mp3 beluisteren.
Ik neem aan dat Shownieuws (dat met het bericht kwam) en de Telegraaf 'te goeder trouw' het nieuws gemeld hebben...
Het bericht staat trouwens nog steeds ongewijzigd op de site.

Dat is wel een opluchting inderdaad.

ranboy schreef:
Het bericht staat trouwens nog steeds ongewijzigd op de site.

Nu ook niet meer: ze melden dat het inderdaad nep was. Wel lullig voor Joan uiteraard want die werd er mooi mee geconfronteerd en wist oprecht van niks.
Ze had ook al een 'bedreiging' ontvangen van een of andere organisatie die opkwam voor de rechten van Indianen. Dat bleek een eenmansactie te zijn.

Van mij mag ze op deze manier met een compleet indianendorp het podium op

Echt veel waard is het niet (want echt veel legale downloads zijn er niet), maar toch even de nummers van de nationale finale en hun positie in de verkoop top 100 van deze week, met andere woorden: wie werd het vaakst legaal gedownload?

#1. Joan Franka - You & Me
#22. Rafaella - Cocolatte
#35. Pearl Jozefzoon - We Can Overcome
#41. Ivan Perotti - Take Me As I Am
#88. Kim de Boer - Children of the World
#95. Tim Douwsma - Undercover Lover

Nederland kon dus meer met Rafaella dan met de andere finalisten. En vooral de lage plek van Tim Douwsma is pijnlijk. Hij komt met reguliere singles vaak een stuk hoger binnen (zijn vorige twee singles beide op nummer 13).

musician schreef:

Nou, je moet het niet overdrijven! Humperdinck was rond 1967/1968 een ware act op zichzelf in GB, verkocht onnoemelijk meer singles (stonden maandenlang genoteerd in Engelse Hitlijsten) dan allerlei andere bekende acts en was net zo populair als Tom Jones. Zeker een derderangs versie daarvan, hoewel Jones internationaal ook iets beter scoorde.

Ik weet dat de man heel populair is geweest hoor. Derderangs is ook geen kwalificatioe van zijn populariteit, maar eerder van uitstraling en niveau, want zijn liedjes hebben de tand des tijds heel wat minder goed doorstaan dan die van Jones en zijn carriere zakte al vrij snel af naar lagere niveaus, waar Jones regelmatig een grote comeback wist te forceren.

Het is wel een beetje vreemd, want de BBC was de laatste jaren toch weer redelijk op de goede weg. Scoorde drie jaar terug heel goed met een Andrew Lloyd Webber ballad. Twee jaar terug was een grote misser (met het onnoemelijk saaie Stock & Waterman-nummer van Josh) maar vorig jaar zaten ze toch weer in de hoge middenmoot. Misschien viel dat tegen omdat ze weleens werden genoemd als favorieten.

Toch waren aardig resultaten na jaren van matige, flauwe en gezichtsloze acts die vaak (en meestal zeer terecht) bij de laatste vijf eindigden.

aERodynamIC schreef:

YES!!! ,...en nee ik bedoel het niet niet sarcastisch .

Weer 3 landen erbij:

Spanje:

Standaard Songfestival ballad, niet beroerd maar veel te doorsnee.

Litouwen:

Vlees noch vis..... en wat wil dit nummer nu eigenlijk zijn? Ballad of slappe disco?

Estland:

Aardige ballad maar weet niet echt op te vallen omdat we dit zo vaak horen.

En we hebben de winnaar van dit jaar..... nee Dima Bilan is het niet geworden en Engelbert Humperdinck oud?

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h0vQ9_BhU1M[/embed]

Ze zijn gek geworden in Rusland

2MY
aERodynamIC schreef:
Rusland video

Dit is echt extreem grappig Opvallen zullen ze zeker!

Die gaan heel ver komen: kan niet missen. En alles beter dan die afgrijselijke Dima Bilan.......

Party for everybody and dance

Rusland
Ik zie dat nog winnen ook door mensen die denken ff voor de lol hierop te stemmen , net als bij Lordi.
De helft zal waarschijnlijk wel overleden zijn voordat we in mei zitten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.