Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:35 uur
Zwitserland - springt in het Italiaanse gat, compleet met Volare en Fantasia in de tekst. Schlager speciaal op het songfestivalrepertoire geschreven. Met het aanbod tot nu toe een van de betere composities, maar ook hij kan niet zingen.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:39 uur
Tjechië - Beetje pussycat dolls achtig. Kan er niet goed naar luisteren - ook al naast de toon!
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:43 uur
Witrusland - Hasta la vista. Nou dit is ook niets. Melodietje in het couplet lijkt geleend op ´Shut your eyes´ van Snow Patrol
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:46 uur
Letland - Skihut. lijkt wel een beetje op Ch!pz. Maar minder leuk.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:48 uur
Daar zit ik dan met mijn goede gedrag. Er zit nog niets bij wat ik enigszins goed vind. Dinsdag was t stukken beter.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:52 uur
Croatie - Potpourri van latin bossanova- classics. Niet eens zo gek maar toch te veel geleend.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:55 uur
Bulgarije - Jaja brandende draaitafels en gitaren met lp´s erop om te scratchen - kom er maar eens op
. Zangeresje kan ook al niet zingen, maar het is minder erg bij zo´n act. Hip genoeg om door te gaan.
. Zangeresje kan ook al niet zingen, maar het is minder erg bij zo´n act. Hip genoeg om door te gaan.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 21:59 uur
Denemarken - Presentator legt de link met Roger Glover´s Love is all. Ik vind t meer ´All You Need is Love´. Daarom klinkt het ook zo vertrouwd. Redelijk liedje. Mag van mij door.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:03 uur
Georgië - beetje gothic, beetje electronic, en daardoor eigenlijk geen van beide. begint spannend, maar ben het al beu voordat het afgelopen is. teveel herhaling.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:06 uur
Hongarije - Ingetogen en fatsoenlijk, probeert nog een beetje jazzy te doen. Niet fout, en gaat vast wel door, maar wel 13 in een dozijn.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:10 uur
Malta - Stampt wel lekker door met haar wodka, maar de song ontgaat me een beetje. Dit soort dingen mogen toch niet winnen hoor!
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:15 uur
Cyprus - Liedje in de Griekse sfeer waarbij in elk geval wel het nodige gebeurt. En ook nog eens leuk om naar te kijken. Best wel leuk.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:20 uur
Macedonië - Hiphop/R&B met oosterse klankjes. Dame lijkt in de verste verte niet op t gemiddelde R&B meisje maar kan wel zingen. Met mijn inmiddels gezakte kwaliteitsstandaard best oké.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:23 uur
Portugal - Alles-uit-de-kast-ballad. Echt goed maar in het refrein zit een heel bekende sixties/seventies evergreen verstopt. Wie helpt mij?
Topsong verder.
Al met al toch veel slechter aanbod dan in de eerste avond.
Topsong verder.
Al met al toch veel slechter aanbod dan in de eerste avond.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:35 uur
Door zijn denk ik:
Zweden
Oekraine
Bulgarije
Letland
Kroatie
Turkije (oogde goed, veel beter dan verwacht)
Denemarken
Portugal
Malta
Hongarije
Malta is een twijfelgeval, kan maar zo Macedonie worden. Of Georgie.
Portugal had het beste nummer, al is het wel heel erg geleend van succesballades uit de balkan. De Baltische staten zijn collectief de weg echt helemaal kwijt. In het begin van dit decennium erg succesvol met vaak best aardige nummers. Nu hebben ze alledrie een echt vreselijke inzending.
Zweden
Oekraine
Bulgarije
Letland
Kroatie
Turkije (oogde goed, veel beter dan verwacht)
Denemarken
Portugal
Malta
Hongarije
Malta is een twijfelgeval, kan maar zo Macedonie worden. Of Georgie.
Portugal had het beste nummer, al is het wel heel erg geleend van succesballades uit de balkan. De Baltische staten zijn collectief de weg echt helemaal kwijt. In het begin van dit decennium erg succesvol met vaak best aardige nummers. Nu hebben ze alledrie een echt vreselijke inzending.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 22:39 uur
Ja..goed rijtje. Enige wissel die ik zou maken is misschien Cyprus voor Malta.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 23:02 uur
Het zijn:
Oekraine
Kroatie
Albanie
IJsland
Georgie
Denemarken
Zweden
Letland
Turkije
Portugal
7 goed, 3 fout. Ik ben erg verbaasd dat Bulgarije eruit ligt. Een nummer van niks, maar ik dacht dat dat een zekerheid was. Hongarije en Malta waren de landen waar ik het langst over twijfelde.
Het werden dus Albanie, IJsland en Georgie.
Oekraine
Kroatie
Albanie
IJsland
Georgie
Denemarken
Zweden
Letland
Turkije
Portugal
7 goed, 3 fout. Ik ben erg verbaasd dat Bulgarije eruit ligt. Een nummer van niks, maar ik dacht dat dat een zekerheid was. Hongarije en Malta waren de landen waar ik het langst over twijfelde.
Het werden dus Albanie, IJsland en Georgie.
0
geplaatst: 22 mei 2008, 23:07 uur
Zigstar schreef:
Bijlange niet! En ik vind dat Libanon en Syrië er ook in mogen als Israël dat mag. 't zal wel weer de zionistische lobby zijn voorzekers..
En nog zotter: Oezbekistan?!?!
(quote)
Bijlange niet! En ik vind dat Libanon en Syrië er ook in mogen als Israël dat mag. 't zal wel weer de zionistische lobby zijn voorzekers..
En nog zotter: Oezbekistan?!?!

Libanon mag meedoen als ze willen. Marokko heeft een keer meegedaan en ook Tunesie, Algerije, Libie, Egypte en Jordanie mogen meedoen. Al die landen zijn lid van de EBU en dat is genoeg. Een belangrijk bezwaar bij enkele van die landen is dat Israel meedoet. Dat willen ze liever niet uitzenden, maar dat is verplicht als je mee wil doen.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 03:58 uur
Ik heb beide halve finales gekeken. Dit is de volgorde van de nummers die ik het leukst/best vond:
1 Noorwegen
2 Zweden
3 Turkije
4 Hongarije
5 San Marino
6 Nederland
7 IJsland
8 Andorra
9 Finland
10Slovenië
11Oekraïne
12Denemarken
Zoals gewoonlijk zaten er ook weer heel veel nummers tussen die niet om aan te horen waren, troep dus.
Deze inzendingen vond ik verschrikkelijk slecht:
Ierland, België, Armenië, Bosnië-Herzegovina, Rusland, Moldavië, Estland, Israël, Azerbaidzjan, Litouwen, Bulgarije, Macedonië, Cyprus, Kroatië en Letland.
1 Noorwegen
2 Zweden
3 Turkije
4 Hongarije
5 San Marino
6 Nederland
7 IJsland
8 Andorra
9 Finland
10Slovenië
11Oekraïne
12Denemarken
Zoals gewoonlijk zaten er ook weer heel veel nummers tussen die niet om aan te horen waren, troep dus.
Deze inzendingen vond ik verschrikkelijk slecht:
Ierland, België, Armenië, Bosnië-Herzegovina, Rusland, Moldavië, Estland, Israël, Azerbaidzjan, Litouwen, Bulgarije, Macedonië, Cyprus, Kroatië en Letland.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 10:48 uur
Tweede halve finale helemaal gemist door de finale van De Gouden Kooi
.
.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 14:05 uur
De Gouden Kooi helemaal gemist door examen aardrijkskunde waar geleerd voor moest worden 

0
geplaatst: 23 mei 2008, 18:46 uur
Alles gemist (alleen vanmiddag snel er doorheen gezapt): dus ik zie het morgen in de finale wel beter.
Dit jaar dus geen mening van mij over de halve finales...... behalve dat ik kan zeggen (door zeer snel zappen) dat Israel er zeer zeker bovenuit stak en daarmee mijn favoriet van deze halve finales was.
Dit jaar dus geen mening van mij over de halve finales...... behalve dat ik kan zeggen (door zeer snel zappen) dat Israel er zeer zeker bovenuit stak en daarmee mijn favoriet van deze halve finales was.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 19:19 uur
Turkije en Portugal vond ik goed en de rest slecht of redelijk, vooral de Engelstallige teksten waren wel erg simpel en niet erg vindingrijk. Hind is wel ok en ze zingt beter dan de meeste tegenstanders.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 19:45 uur
Het zal vanavond wel gaan tussen Armenië, Zweden, Oekraïne, Servië en Rusland. Portugal en Israel beschouw ik als gevaarlijke outsiders.
De 10 en 12 punten uit Nederland en Duitsland gaan weer naar Turkije en Armenië en de Scandinavische landen zullen ook uiterst vriendelijk voor elkaar zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Servië, Israel, Portugal en Groot-Brittanië (maar die moet zich live nog bewijzen natuurlijk dus dat kan nog tegen gaan vallen).
De originaliteitsprijs gaat naar Frankrijk.
Later mijn definitieve punten.
De 10 en 12 punten uit Nederland en Duitsland gaan weer naar Turkije en Armenië en de Scandinavische landen zullen ook uiterst vriendelijk voor elkaar zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Servië, Israel, Portugal en Groot-Brittanië (maar die moet zich live nog bewijzen natuurlijk dus dat kan nog tegen gaan vallen).
De originaliteitsprijs gaat naar Frankrijk.
Later mijn definitieve punten.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 21:28 uur
Dat nummer van Frankrijk is best tof, eigenlijk. Electropop die net niet fout is.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 21:40 uur
Frankrijk steekt er voor mij bovenuit, liedje die je niet uit je hoofd krijgt.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 21:59 uur
Ik heb van Frankrijk (moet toch nog komen? - ik heb geen CDs voorgeluisterd) alleen maar een klein stukje nog gehoord en dat klinkt redelijk. Maar ik vind Israel tot nu toe de beste.
0
basketballerke
geplaatst: 24 mei 2008, 22:01 uur
Ach, m'n Balkan hartje gaat toch wel wat sneller kloppen bij de nummers van Kroatië en Bosnië. Kroatië dan met een goed nummer, Bosnië met een poppenkast, maar wel een leuke, die zie ik heel stiekem winnen. Weet niet waarom, een ingeving gewoon
. Die van Servië heb ik nog steeds niet gezien, kennelijk ook weer een kanshebber. Ben benieuwd wel, is wel nog even wachten echter...
Portugal was ook best goed, toevalligerwijs door een Kroaat geschreven hoor ik hier net.
. Die van Servië heb ik nog steeds niet gezien, kennelijk ook weer een kanshebber. Ben benieuwd wel, is wel nog even wachten echter... Portugal was ook best goed, toevalligerwijs door een Kroaat geschreven hoor ik hier net.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 22:26 uur
Veel beter dan ´wel aardig´ kom ik niet met Frankrijk.
Azerbaijan (hoe schrijf je dat) deed t weer goed. t Zou toch wel mooi zijn als dat kon winnen.
Azerbaijan (hoe schrijf je dat) deed t weer goed. t Zou toch wel mooi zijn als dat kon winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.