Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2008, 22:51 uur
Ahtergrondzangeressen met baard, ja wel leuk gevonden.
Israël, Azerbeidjan, Griekenland en Portugal vind ik persoonlijk de beste.
Israël, Azerbeidjan, Griekenland en Portugal vind ik persoonlijk de beste.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 22:52 uur
sq schreef:
Azerbaijan (hoe schrijf je dat) deed t weer goed. t Zou toch wel mooi zijn als dat kon winnen.
Azerbaijan (hoe schrijf je dat) deed t weer goed. t Zou toch wel mooi zijn als dat kon winnen.
volgens mij moet er nog een d bij
en het ligt boven Iran.
naar het schijnt nog steeds een beetje europees.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 22:52 uur
Voor mij Frankrijk, Bosnie (stiekem
), Denemarken en Azerbeidjan...
Smaken verschillen dus
), Denemarken en Azerbeidjan...Smaken verschillen dus

0
geplaatst: 24 mei 2008, 22:53 uur
Het is Azerbeidzjan als ik het goed heb
Vreselijk nummer trouwens.
Vreselijk nummer trouwens.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 22:55 uur
Ze moeten het maar niet zo moeilijk maken met hun naam

What the hell is up met Letland

0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:03 uur
Azerbeidzjan vond ik dus een stel mekkerende geiten.
Frankrijk vond ik op cd erg leuk en viel me live een beetje tegen, Groot-Brittanië was live ook minder spetterend.
Echt slecht vond ik Duitsland, Azerbeidzjan en Letland en met die barbie uit Polen had ik ook niks.
Mijn punten:
12 Servië
10 Israël
8 Portugal
7 Oekraïne
6 Turkije
5 Zweden
4 IJsland
3 Finland
2 Kroatië
1 Frankrijk
Ik denk dat het zal gaan tussen Servië, Portugal, Rusland en Oekraïne en vlak daarachter zullen Armenië, Griekenland, Zweden, IJsland, Azerbeidzjan en Israel meedingen.
Frankrijk vond ik op cd erg leuk en viel me live een beetje tegen, Groot-Brittanië was live ook minder spetterend.
Echt slecht vond ik Duitsland, Azerbeidzjan en Letland en met die barbie uit Polen had ik ook niks.
Mijn punten:
12 Servië
10 Israël
8 Portugal
7 Oekraïne
6 Turkije
5 Zweden
4 IJsland
3 Finland
2 Kroatië
1 Frankrijk
Ik denk dat het zal gaan tussen Servië, Portugal, Rusland en Oekraïne en vlak daarachter zullen Armenië, Griekenland, Zweden, IJsland, Azerbeidzjan en Israel meedingen.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:04 uur
Voor mij ook Frankrijk, al vond ik Kroatie ook wel grappig. Azerbeidzjan is idd vreselijk 

0
basketballerke
geplaatst: 24 mei 2008, 23:07 uur
Ja, Servië lijkt weer de grootste kanshebber (muzikaal gezien wel, ik zie liever Bosnië winnen). Zeljko's formule is inmiddels wel bekend (Lade Moje, Lejla), maar hij werkt toch steeds weer, hoewel die andere twee mooier waren.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:09 uur
12 Frankrijk
10 Bosnie-herzigovina
8 Denemarken
7 Turkije
6 Azerbeidzjan
5 Roemenie
4 portugal
3 Albanië
2 Kroatie
1 Servie
10 Bosnie-herzigovina
8 Denemarken
7 Turkije
6 Azerbeidzjan
5 Roemenie
4 portugal
3 Albanië
2 Kroatie
1 Servie
0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:13 uur
Vooruit ik ook een lijstje
12 Israël,
10 Azerbeidjan
8 Portugal
7 Servië
6 Griekenland
5 Kroatië
4 Frankrijk
3 Bosnië H
2 Groot-Brittanië
1 Rusland
Armenië, Turkije en Zweden zijn nummers die ik niks vind maar het misschien wel aardig gaan doen.
Polen vond ik het ergste, Duitsland was beroerd als gebruikeljk.
12 Israël,
10 Azerbeidjan
8 Portugal
7 Servië
6 Griekenland
5 Kroatië
4 Frankrijk
3 Bosnië H
2 Groot-Brittanië
1 Rusland
Armenië, Turkije en Zweden zijn nummers die ik niks vind maar het misschien wel aardig gaan doen.
Polen vond ik het ergste, Duitsland was beroerd als gebruikeljk.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:13 uur
Vreselijke act nu trouwens. Tijdens die stemmentelling. Werkt op m'n zenuwen.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:42 uur
Wat een irritant wijf van Griekenland, je kan echt zien dat ze uit de States komt. En onbegrijpelijk dat Rusland bovenaan staat.
0
geplaatst: 24 mei 2008, 23:47 uur
Frankrijk en Kroatië waren mijn hoogtepunten, verder niet echt genoten. Maar wel keihard gelachen.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 00:15 uur
Rusland, was wel te verwachten, waardeloos liedje, misselijkmakende act

0
geplaatst: 25 mei 2008, 00:15 uur
Ik vind het nummer en de act misselijkmakend. Meest vermakelijk was Letland, beste overduidelijk Frankrijk.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 00:16 uur
Griekenland trok op NIETS. 0/10
Azerbijdjan was best tof.
Eerste jaar dat ik op niets stemde. Over het algemeen lag het niveau ZEER laag. (lager dan anders)
Azerbijdjan was best tof.
Eerste jaar dat ik op niets stemde. Over het algemeen lag het niveau ZEER laag. (lager dan anders)
0
geplaatst: 25 mei 2008, 00:16 uur
Ze wilden het ook wel heel graag die Russen. Toch een beetje een anticlimax na 3 avonden kijken. Maar geen echt fout lied.
Wel eens dat het niveau lager was dan de laatse jaren gebruikelijk was.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 00:28 uur
sq schreef:
Zie ook mijn commentaar bij de cd een tijdje terug: geen echte klappers dit jaar. Meestal zitten er toch een paar nummers bij die ik echt heel erg waardeer. Dit jaar niet echt (zelfs mijn nummer 1 haalt het niet bij mijn nummers 1 van vorige jaren).
De uitslag
1. Rusland 272
2. Oekraïne 230
3. Griekenland 218
4. Armenië 199
5. Noorwegen 182
6. Servië 160
7. Turkije 138
8. Azerbeidzjan 132
9. Israël 125
10.Bosnië & Herzegovina 110
11. Georgië 83
12. Letland 83
13. Portugal 69
14. IJsland 64
15. Denemarken 60
16. Spanje 55
17. Albanië 55
18. Zweden 47
19. Frankrijk 47
20. Roemenië 45
21. Kroatië 44
22. Finland 35
23. Duitsland 14
24. Polen 14
25. Verenigd Koninkrijk 14
-----------------------------------------
Uitslag eerste halve finale:
1. Griekenland 156
2. Armenië 139
3. Rusland 135
4. Noorwegen 106
5. Israël 104
6. Azerbeidzjan 96
7. Roemenië 94
8. Finland 79
9. Bosnië-Herzegovina 72
10. Polen 42 *
11. Slovenië 36
12. Moldavië 36
13. Nederland 27
14. Montenegro 23
15. Ierland 22
16. Andorra 22
17. België 16 (waarvan 10 punten uit Nederland en 6 van Estland)
18. Estland 18
19. San Marino 5
Nederland ontving punten uit België (8), Israël (1), Noorwegen (7), Roemenië (3), Azerbeidzjan (2), Armenië (3) en San Marino (3).
Nederland gaf de 12 aan Armenië, de 10 zoals gezegd aan België en de 8 aan Griekenland. Verder punten voor Bosnië-Herzegovina (7), Israël (6), Noorwegen (5), Azerbeidzjan (4), Rusland (3), Finland (2) en Ierland (1).
----------------------------------------
Uitslag tweede halve finale:
1. Oekraïne 152
2. Portugal 120
3. Denemarken 112
4. Kroatië 112
5. Georgië 107
6. Letland 86
7. Turkije 85
8. IJsland 68
9. Albanië 67
10. VJR Macedonië 64
11. Bulgarije 56
12. Zweden 54*
13. Zwitserland 47
14. Malta 38
15. Cyprus 36
16. Litouwen 30
17. Wit-Rusland 27
18. Tsjechië 9
19. Hongarije 6
* = jurykeus
0
geplaatst: 25 mei 2008, 06:04 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)

Inderdaad, en dat liedje leek wel heel erg op One Republic - Apologize. Maar dan nog slapper.
Opvallend dat de tweede t/m vierde plaatsen allemaal ingenomen werden door een act van het type 'stereotype lekker wijf doet, samen met achtergronddansers, wulpse dansjes op uptempo ritme'. En je ziet dan gelijk wat er mis was met Hind: Zij probeerde ook zoiets, maar straalt voor een hoge score simpelweg te weinig sex uit.
Overigens lijkt dat dat mens van Griekenland me een ver-schrik-ke-lijke doos, al snap ik dat hoge puntenaantal best wel.
Urbanoetang schreef:
Wat een irritant wijf van Griekenland, je kan echt zien dat ze uit de States komt. En onbegrijpelijk dat Rusland bovenaan staat.
Eens met beide opmerkingen (dus).
------------
En wie had ik dan wel graag zien winnen?
-Frankrijk
-Noorwegen
-Denemarken
-Oekraïne had ook gemogen (werd tweede), hoewel het érg gladjes was.
Van Turkije en Finland waardeerde ik het dat het 'echte bandjes' zijn, alleen vond ik de liedjes te zwak.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 09:18 uur
Hehe, ik had voordat ik ging slapen nog even een top drie gemaakt van 'kanshebbers:' Rusland op een, Griekenland op twee en Armenie op drie... wetende dat ik er altijd gigantisch naast heb gezeten...
Niet dus! Alleen Oekraine had ik een beetje over het hoofd gezien.
En inderdaad, het niveau was laag. Rusland
, Griekenland
, Duitsland

En hoewel ik Armenie eigenlijk een waardeloos geschreven liedje vond, behoorde het wel tot mijn favorieten... dat Qele Qele-ritme bleef in mijn hoofd zitten en tot mijn verbazing vond ik het niet eens erg
Zou het overigens door het hoge K3-gehalte komen dat wij en de Belgen zo positief waren over Armenie? Of heeft de 'Armeense gemeenschap' een handje geholpen
Niet dus! Alleen Oekraine had ik een beetje over het hoofd gezien.
En inderdaad, het niveau was laag. Rusland
, Griekenland
, Duitsland

En hoewel ik Armenie eigenlijk een waardeloos geschreven liedje vond, behoorde het wel tot mijn favorieten... dat Qele Qele-ritme bleef in mijn hoofd zitten en tot mijn verbazing vond ik het niet eens erg

Zou het overigens door het hoge K3-gehalte komen dat wij en de Belgen zo positief waren over Armenie? Of heeft de 'Armeense gemeenschap' een handje geholpen

0
geplaatst: 25 mei 2008, 10:43 uur
Voor de liefhebbers een analyse (let op het gaat hier om een quote en is niet door mij uitgezocht en geschreven
):
De kritiek op het overwicht van het 'Oostblok' klinkt na de finale van het Songfestival opnieuw zeer luid. Waar het nieuwe systeem van de halve finales vrij hoopgevende resultaten vertoonde - Rusland eindigde daar derde, VJR Macedonië werd uit de finale gehouden en gans Scandinavië kon zich plaatsen voor de eindronde - heeft de finale, waar alle 43 jury's het gewicht van de diaspora en buurlanden ten volle konden laten spelen, alle hoop op beterschap neergeslagen. We werpen een blik op de naakte cijfers.
Na twee zilveren (2000 en 2006) en evenveel bronzen medailles (2003-2007) wint het land tijdens zijn twaalfde deelname het Songfestival. Met vijf ereplaatsen op een dozijn deelnames, mag het land zich rekenen tot één van de meest succesvolle songfestivalnaties van deze eeuw. Het is de achtste keer op rij dat een land dat voorheen het Songfestival nooit gewonnen heeft, de liedjeswedstrijd op zijn naam schrijft.
Het Verenigd Koninkrijk, in het Songfestival oude stijl de kampioen qua aantal ereplaatsen, heeft voor de tweede maal in vijf jaar de laatste plaats gekregen, met dat verschil dat het land dit jaar die twijfelachtige eer mag delen met Polen en Duitsland. De Duitsers worden hiermee voor de zesde keer laatst en de vierde keer gedeeld laatst. Voor Polen is het de eerste keer dat het de wedstrijd afsluit als hekkensluiter.
Meteen laat het land zijn slechtste uitslag ooit optekenen, evenals Kroatië en Servië (als onafhankelijk land). Rusland, Armenië en Georgië daarentegen bereikten dan weer hun beste score ooit. Idem dito voor Azerbeidzjan, maar dat land debuteerde.
Voor de vijfde keer in de geschiedenis van het Songfestival bestaat de volledige top drie uit liedjes die volledig in het Engels worden vertolkt. Eerder gebeurde dat in 1992, 2000, 2002 end 2005. In 2001 werd de Griekse bijdrage deels in het Engels, deels in de moedertaal gezongen, maar ook de nummers één en twee werden in de taal van Shakespeare vertolkt.
Voor het tweede jaar op rij won een ballade het festival. Dima Bilan is dan weer de eerste mannelijke solo-zanger die het Songfestival wint sinds de Italiaan Toto Cutugno in 1990. In totaal is hij de zesde man die het Songfestival wint na voornoemde Toto Cutugno (ESF 90), Johnny Logan (ESF 80-87), Udo Jürgens (ESF 66), Jean-Claude Pascal (ESF 61) en André Claveau (ESF 58).
Geen enkel land kreeg gisteren van alle deelnemers punten. Rusland en Griekenland mochten zich verheugen op punten van 36 jury's. Alle deelnemers kregen van minstens twee landen punten.
Dima Bilan verzamelde 272 punten, de derde hoogste score ooit op een Songfestival. Armenië, dat uiteindelijk vierde eindigde, wist wel het grootst aantal douze points binnen te rijven. Het land overtrof met acht twaalven winnaar Rusland, die zeven maxima kreeg. Bronzen medaille Griekenland kreeg er zes en runner up Oekraïne slechts één. In totaal kregen zeventien van de 25 landen minstens eenmaal het maximum. Dat is zowat 70% van het deelnemersveld.
Hoe later op de avond, hoe succesvoller het volk
Rusland scoorde een gemiddelde van 6.48 punten. Ter vergelijking: de Britse formatie The Brotherhood of Man is recordhouder met 9.65 punten in 1976 voor 'Save your kisses for me'.
Rusland won met een marge van 42 punten op runner up Oekraïne. Dat is de op één na grootste marge sinds de invoering van de halve finale in 2004. Pittig detail: de grootste marge was 44 punten in 2006 tussen winnaar Lordi en runner up... Dima Bilan.
Wat de startvolgorde betreft blijkt dat de top 3 in de tweede helft van de show moest aantreden. Desalniettemin wisten vier landen uit de eerste helft ook een plaats in de top tien te veroveren (Armenië, Azerbeidzjan, Israël en Bosnië & Herzegovina). Enkel de Armeense bijdrage wist zich in de top 5 te nestelen.
De tweede startpositie deed haar reputatie van 'ongeluksbrenger' weer alle eer aan. Het Verenigd Koninkrijk werd vanop deze plaats allerlaatste. Eerder deze week werd tijdens de halve finales echter het tegendeel bewezen door Israël en Zweden, al werd dat laatste land opgevist door de back up-jury's. Daartegenover staat dat slechts twee van de liedjes die tijdens de laatste acht startplaatsen werd vertolkt niet de top tien haalden.
Vanzelfsprekend zal er een aardig boompje worden opgezet over de diaspora en burenvoting. Zes Scandinavische en westerse landen hadden geen punten over voor Rusland: Ijsland, Denemarken, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en San Marino). De twee landen die amper één punt over hadden voor Dima Bilan kwamen uit onze contreien: Nederland en Frankrijk. De Vlaamse televoters gaven Rusland zijn enige drie. Anderzijds mocht Dima Bilan zich verheugen op vijf twaalven van de buurlanden. De zesde twaalf werd hem gegund door Israël, niet toevallig een land waar veel Russische joden wonen.
Dat je op een Songfestival maar beter over een flinke diaspora beschikt, weten ook Turkije (10 punten van Duitsland, Frankrijk, Nederland en België) en Armenië, dat de twaalf kreeg van Duitsland, Frankrijk, Nederland en België).
Vijf van de zes voormalige Joegoslavische landen gunden elkaar de twelve points. Enkel VJR Macedonië kende die toe aan... buurland Albanië. Ook de Noordse landen waren weer vriendelijk voor elkaar. Noorwegen kreeg de twaalf van Finland en Zweden, Finland kreeg veertien van zijn in totaal 38 punten van Ijsland, Noorwegen en Zweden. Denemarken liet de Finnen echter links liggen.
Charlotte Perrelli kreeg haar hoogste score echter uit Malta, een land waar haar plaat al een hele tijd op de radio's geplugd wordt. Denemarken, Noorwegen en Finland hielpen haar ook aan flink wat punten.
Ijsland kreeg zijn enige twaalf van Denemarken.
):De kritiek op het overwicht van het 'Oostblok' klinkt na de finale van het Songfestival opnieuw zeer luid. Waar het nieuwe systeem van de halve finales vrij hoopgevende resultaten vertoonde - Rusland eindigde daar derde, VJR Macedonië werd uit de finale gehouden en gans Scandinavië kon zich plaatsen voor de eindronde - heeft de finale, waar alle 43 jury's het gewicht van de diaspora en buurlanden ten volle konden laten spelen, alle hoop op beterschap neergeslagen. We werpen een blik op de naakte cijfers.
Na twee zilveren (2000 en 2006) en evenveel bronzen medailles (2003-2007) wint het land tijdens zijn twaalfde deelname het Songfestival. Met vijf ereplaatsen op een dozijn deelnames, mag het land zich rekenen tot één van de meest succesvolle songfestivalnaties van deze eeuw. Het is de achtste keer op rij dat een land dat voorheen het Songfestival nooit gewonnen heeft, de liedjeswedstrijd op zijn naam schrijft.
Het Verenigd Koninkrijk, in het Songfestival oude stijl de kampioen qua aantal ereplaatsen, heeft voor de tweede maal in vijf jaar de laatste plaats gekregen, met dat verschil dat het land dit jaar die twijfelachtige eer mag delen met Polen en Duitsland. De Duitsers worden hiermee voor de zesde keer laatst en de vierde keer gedeeld laatst. Voor Polen is het de eerste keer dat het de wedstrijd afsluit als hekkensluiter.
Meteen laat het land zijn slechtste uitslag ooit optekenen, evenals Kroatië en Servië (als onafhankelijk land). Rusland, Armenië en Georgië daarentegen bereikten dan weer hun beste score ooit. Idem dito voor Azerbeidzjan, maar dat land debuteerde.
Voor de vijfde keer in de geschiedenis van het Songfestival bestaat de volledige top drie uit liedjes die volledig in het Engels worden vertolkt. Eerder gebeurde dat in 1992, 2000, 2002 end 2005. In 2001 werd de Griekse bijdrage deels in het Engels, deels in de moedertaal gezongen, maar ook de nummers één en twee werden in de taal van Shakespeare vertolkt.
Voor het tweede jaar op rij won een ballade het festival. Dima Bilan is dan weer de eerste mannelijke solo-zanger die het Songfestival wint sinds de Italiaan Toto Cutugno in 1990. In totaal is hij de zesde man die het Songfestival wint na voornoemde Toto Cutugno (ESF 90), Johnny Logan (ESF 80-87), Udo Jürgens (ESF 66), Jean-Claude Pascal (ESF 61) en André Claveau (ESF 58).
Geen enkel land kreeg gisteren van alle deelnemers punten. Rusland en Griekenland mochten zich verheugen op punten van 36 jury's. Alle deelnemers kregen van minstens twee landen punten.
Dima Bilan verzamelde 272 punten, de derde hoogste score ooit op een Songfestival. Armenië, dat uiteindelijk vierde eindigde, wist wel het grootst aantal douze points binnen te rijven. Het land overtrof met acht twaalven winnaar Rusland, die zeven maxima kreeg. Bronzen medaille Griekenland kreeg er zes en runner up Oekraïne slechts één. In totaal kregen zeventien van de 25 landen minstens eenmaal het maximum. Dat is zowat 70% van het deelnemersveld.
Hoe later op de avond, hoe succesvoller het volk
Rusland scoorde een gemiddelde van 6.48 punten. Ter vergelijking: de Britse formatie The Brotherhood of Man is recordhouder met 9.65 punten in 1976 voor 'Save your kisses for me'.
Rusland won met een marge van 42 punten op runner up Oekraïne. Dat is de op één na grootste marge sinds de invoering van de halve finale in 2004. Pittig detail: de grootste marge was 44 punten in 2006 tussen winnaar Lordi en runner up... Dima Bilan.
Wat de startvolgorde betreft blijkt dat de top 3 in de tweede helft van de show moest aantreden. Desalniettemin wisten vier landen uit de eerste helft ook een plaats in de top tien te veroveren (Armenië, Azerbeidzjan, Israël en Bosnië & Herzegovina). Enkel de Armeense bijdrage wist zich in de top 5 te nestelen.
De tweede startpositie deed haar reputatie van 'ongeluksbrenger' weer alle eer aan. Het Verenigd Koninkrijk werd vanop deze plaats allerlaatste. Eerder deze week werd tijdens de halve finales echter het tegendeel bewezen door Israël en Zweden, al werd dat laatste land opgevist door de back up-jury's. Daartegenover staat dat slechts twee van de liedjes die tijdens de laatste acht startplaatsen werd vertolkt niet de top tien haalden.
Vanzelfsprekend zal er een aardig boompje worden opgezet over de diaspora en burenvoting. Zes Scandinavische en westerse landen hadden geen punten over voor Rusland: Ijsland, Denemarken, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en San Marino). De twee landen die amper één punt over hadden voor Dima Bilan kwamen uit onze contreien: Nederland en Frankrijk. De Vlaamse televoters gaven Rusland zijn enige drie. Anderzijds mocht Dima Bilan zich verheugen op vijf twaalven van de buurlanden. De zesde twaalf werd hem gegund door Israël, niet toevallig een land waar veel Russische joden wonen.
Dat je op een Songfestival maar beter over een flinke diaspora beschikt, weten ook Turkije (10 punten van Duitsland, Frankrijk, Nederland en België) en Armenië, dat de twaalf kreeg van Duitsland, Frankrijk, Nederland en België).
Vijf van de zes voormalige Joegoslavische landen gunden elkaar de twelve points. Enkel VJR Macedonië kende die toe aan... buurland Albanië. Ook de Noordse landen waren weer vriendelijk voor elkaar. Noorwegen kreeg de twaalf van Finland en Zweden, Finland kreeg veertien van zijn in totaal 38 punten van Ijsland, Noorwegen en Zweden. Denemarken liet de Finnen echter links liggen.
Charlotte Perrelli kreeg haar hoogste score echter uit Malta, een land waar haar plaat al een hele tijd op de radio's geplugd wordt. Denemarken, Noorwegen en Finland hielpen haar ook aan flink wat punten.
Ijsland kreeg zijn enige twaalf van Denemarken.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 12:20 uur
Eloquent en prettig leesbaar pleidooi voor afschaffing van dit corrupte glitterbal. "Het publiek roept boe want ziet deze stem als een duidelijk statement inzake Kosovo."

0
tip_of.yourstar
geplaatst: 25 mei 2008, 12:32 uur
Ik begrijp niet waarom Charlotte Perrelli in de finale zat. Europa stemde toch voor Macedonië als 10de winnaar van de 2de halve finale? Waarom komt er dan nog een jury aan te pas?
Het is allemaal vergeefs nu, maar ik zou deze punten hebben gegeven (incl. landen die in de halve finales sneuvelden):
12 Servië
10 Bosnië & Herzegovina
8 Portugal
7 Slovenië
6 Kroatië
5 Malta
4 IJsland
3 België
2 Zweden
1 Armenië
Het is allemaal vergeefs nu, maar ik zou deze punten hebben gegeven (incl. landen die in de halve finales sneuvelden):
12 Servië
10 Bosnië & Herzegovina
8 Portugal
7 Slovenië
6 Kroatië
5 Malta
4 IJsland
3 België
2 Zweden
1 Armenië
0
geplaatst: 25 mei 2008, 13:14 uur
Mijn Top 10 Finale:
1. Frankrijk
2. Groot-Brittanie
3. Denemarken
4. Armenie
5. Oekraine
6. Duitsland
7. Turkije
8. Azerbeidjan
9. Zweden
10. IJsland
---
12. Rusland
24. Bosnie
25. Spanje
1e halve finale:
1. San Marino
2. Ierland
3. Armenie
4. Azerbeidjan
5. Slovenie
6. Nederland
7. Belgie
8. Roemenie
9. Rusland
10. Moldavie
---
18. Bosnie
19. Estland
2e halve finale:
1. Zwiterland
2. Denemarken
3. Zweden
4. IJsland
5. Turkijke
6. Wit Rusland
7. Oekraine
8. Bulgarije
9. Kroatie
10. Cyprus
---
18. Litouwen
19. Letland
1. Frankrijk
2. Groot-Brittanie
3. Denemarken
4. Armenie
5. Oekraine
6. Duitsland
7. Turkije
8. Azerbeidjan
9. Zweden
10. IJsland
---
12. Rusland
24. Bosnie
25. Spanje
1e halve finale:
1. San Marino
2. Ierland
3. Armenie
4. Azerbeidjan
5. Slovenie
6. Nederland
7. Belgie
8. Roemenie
9. Rusland
10. Moldavie
---
18. Bosnie
19. Estland
2e halve finale:
1. Zwiterland
2. Denemarken
3. Zweden
4. IJsland
5. Turkijke
6. Wit Rusland
7. Oekraine
8. Bulgarije
9. Kroatie
10. Cyprus
---
18. Litouwen
19. Letland
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.