MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
(quote)

Die draak kreeg sowieso veel te veel punten Helaas zagen we haar later nog 2 keer terug.

(en dan moet je ook nog samenleven met iemand die helemaal gek van dat nummer is.....)

Haha! De andere 2 keren vond ik Chiara ook sterk! Jammer dat ze nooit heeft gewonnen. Zeker in 2005 had dit wel gemogen.
Maargoed The one that I love had van de 3 toplanden in 1998 mogen winnen van mij!!!

Even weer terug naar dit jaar:

Loreens eerste en tweede repetitie vielen me enorm tegen! Toch blijft ze 1 van de 2 favorieten voor mij.
Spanje, het land dat ik in mijn lijstjes de laatste edities 2e zette, doet het verrassend goed! Een heerlijk nummer en een vrouw met een strot van Baku tot aan Madrid! Volgend jaar songfestival in Madrid?? I'm not sure maar ik zou het wel terecht vinden!!!

Emile93 schreef:
Maargoed The one that I love had van de 3 toplanden in 1998 mogen winnen van mij!!!

Ondanks het feit dat we allebei graag bezig zijn met het Songfestival moge duidelijk zijn dat onze smaken daarin enorm van elkaar verschillen

Mocht Spanje winnen dan zal het de componist van het nummer weinig uitmaken uiteraard
Ik heb niet zo heel veel met dit soort standaard festival ballads maar ik heb er ook niets tegen. En eerlijk gezegd zou ik het leuker vinden als de overwinning weer eens naar Spanje gaat na hun 2 overwinningen in 1968 en 1969 dan alweer Zweden.
Maar Zweden staat heel vaak te boek als kanshebber en dat kwam dan toch weer niet uit.

aERodynamIC schreef:

Ondanks het feit dat we allebei graag bezig zijn met het Songfestival moge duidelijk zijn dat onze smaken daarin enorm van elkaar verschillen

Inderdaad .

Ik ben erg nieuwsgierig wie dit jaar zal gaan winnen. Italie wordt ook veel genoemd als kanshebber voor de eindzege, maar de act van dat land is ook ver te zoeken, dus die zullen het wel niet redden...
Ik gok op Zweden, Spanje of Servie!

Ik blijf het op Zweden en Rusland houden. Maar ik hoop toch op een grote verrassing

Mijn top vijf van de eerste halve finale:

1. Moldavië
2. Montenegro
3. Finland
4. Rusland
5. Denemarken

Ik ben wel blijkbaar de enige die Montenegro daadwerkelijk leuk vindt. Ik zie Rusland trouwens wel winnen eigenlijk. Het valt ontzettend op en het is ook nog een bijzonder aanstekelijk liedje.

Arrie schreef:
Het valt ontzettend op en het is ook nog een bijzonder aanstekelijk liedje.

Plus gunfactor van de kijkers ('ach die oude vrouwtjes').

En waarom vallen mijn favorieten op het festival zelf toch altijd weer tegen?!

Engelbert heeft volgens mij moeite met zijn uithaal en zit er ietwat naast en daarbij huppelt ie net iets achter de muziek aan. Hopelijk gaat dat volgende week beter.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Engelbert heeft volgens mij moeite met zijn uithaal en zit er ietwat naast en daarbij huppelt ie net iets achter de muziek aan. Hopelijk gaat dat volgende week beter.

(embed)

Je kunt ook gewoon zeggen dat het gewoon slecht klinkt!

Ik kom er net pas achter dat er echt jonge kandidaten bij zitten. Hier een top 3:

3. Ivi Adamou (Cyprus) is 18 jaar oud.
2. Iris (België) is 17 jaar.
1. Eva Boto (Slovenië) is pas 16!

Dit bracht me toch wel ff in de war. Ik dacht namelijk dat men 18 moest zijn om mee te mogen doen aan het ESC maar blijkbaar ligt de grens bij 16 en is het Junior Songfestival tot 16!

aERodynamIC schreef:
De tweede repetitie met dé jurk inclusief hoofdtooi:

(embed)

Wat een waardeloze act. Is het nu echt zo moeilijk om iets beters te bedenken?

Had dan niets gedaan, behalve Joan met die tooi op d'r harses dan.

Vind het wel 'de beste Nederlandse inzending sinds tig jaar.

Verdorie, het Songfestival is deze week al! Dankzij mijn tentamenstress heb ik me er nog helemaal niet in verdiept. Hoog tijd om me eens in de inzendingen te verdiepen.

Kan iemand mij even kort wat vertellen over de (grootste) kanshebers?

De wedkantoren geven Rusland grote kans op de eindoverwinning. Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. Eerlijk gezegd zie ik ze misschien nog wel stranden in de halve finale. Een aparte act is het zeker, maar een goed nummer absoluut niet.

Nicolage Rico schreef:
Vind het wel 'de beste Nederlandse inzending sinds tig jaar.

Dat lees ik zo vaak. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Het is wel aardig ja, in vergelijk met Toppers, Treble of Sieneke maar dan noem je ook wat op.
Ik erger me er steeds meer aan eerlijk gezegd. Waar ik in het begin nog een soort van enthousiast was daar begin ik nu zelfs bijna een hekel aan het nummer te krijgen.
Maar goed: ik zal zeker juichen als we door gaan

stoepkrijt schreef:
Kan iemand mij even kort wat vertellen over de (grootste) kanshebers?

Je kan ook even snel door de laatste pagina's van dit topic scrollen (heb ik niet alle werk voor niets gedaan )

stoepkrijt schreef:
De wedkantoren geven Rusland grote kans op de eindoverwinning. Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. Eerlijk gezegd zie ik ze misschien nog wel stranden in de halve finale. Een aparte act is het zeker, maar een goed nummer absoluut niet.

Alsof dat ooit doorslaggevend is geweest op het Songfestival. Ik denk dat ze heel wat belangrijke ingrediënten hebben voor de winst: gunfactor, pakkend liedje, valt op. Of het dan terecht is of niet doet er niet toe.Velen gruwden indertijd van Lordi maar ze wonnen toch maar mooi wel.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Alsof dat ooit doorslaggevend is geweest op het Songfestival. Ik denk dat ze heel wat belangrijke ingrediënten hebben voor de winst: gunfactor, pakkend liedje, valt op. Of het dan terecht is of niet doet er niet toe.Velen gruwden indertijd van Lordi maar ze wonnen toch maar mooi wel.
Doorslaggevend misschien niet, maar over het algemeen geeft het wel een redelijk indicatie voor de uitslag. Maar soms zitten ze er ook flink naast, zoals vorig jaar met Frankrijk. Hopelijk is dat nu met Rusland ook

Ik zal jouw berichten eens terug gaan lezen, want jij bent volgens mij wel de opper-Eurovisiewatcher

aERodynamIC schreef:
Mijn top 42 ziet er als volgt uit:

42. San Marino
Hier kan ik me wel in vinden. Ik zat dit nummer net via youtube te beluisteren en de eerste aanbevolen video die ik daarna kreeg voorgeschoteld was Friday van Rebecca Black Dat zegt eigenlijk al genoeg. Draak van een nummer.

stoepkrijt schreef:
de opper-Eurovisiewatcher

Het is een twijfelachtige eer op een site als deze maar vooruit. Ik ben de overige 10 maanden weer braaf (toch?!).

aERodynamIC schreef:
(quote)

Het is een twijfelachtige eer op een site als deze maar vooruit.
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Integendeel. Ik vind het juist mooi dat je het Songfestival zo'n warm hart toedraagt en dit topic lekker levendig houdt.

Het Songfestival is voor mij het mooiste guilty pleasure van het jaar! En uit het aantal volgers in dit topic blijkt het niet eens zo guilty te zijn

De inzending van Duitsland vind ik trouwens erg goed! Ik kan me nog herinneren dat er een aantal jaren geleden flink kritiek werd geleverd op de Oostbloklanden die continu elkaar punten toespeelden. Die 'vriendjespolitiek' zorgde ervoor dat een aantal van de grote landen dreigden het Songfestival voortaan links te laten liggen. En juist in die periode kwamen die grote landen (waaronder ook Duitsland) met hele matige inzendingen!
Satellite was de eerste goede Duitse inzending sinds tijden en die lijn wordt nu al twee jaar lang doorgezet. Goed bezig buurtjes

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat lees ik zo vaak. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Het is wel aardig ja, in vergelijk met Toppers, Treble of Sieneke maar dan noem je ook wat op.
Ik erger me er steeds meer aan eerlijk gezegd. Waar ik in het begin nog een soort van enthousiast was daar begin ik nu zelfs bijna een hekel aan het nummer te krijgen.
Maar goed: ik zal zeker juichen als we door gaan

Geldt dat niet voor bijna alle Songfestival nummers, dat je je gaat ergeren aan het nummer na 20 luisterbeurten? Voor diepgang en houdbaarheid moet je niet bij dat festival zijn.

Met "tig jaar" bedoel ik vooral de afgelopen - wat zal het zijn - tien jaar zo'n beetje. Niet dat ik het lied zo geweldig vind, maar ik kan me geen goed lied heugen eigenlijk. Hemel en Aarde was aardig, maar meer ook niet. Linda Wagenmakers, Marlayne, Esther Hart, Re-Union, Glennis Grace, Treble, Edsilia Rombley met On Top of the World, Hind, de Tobbers, Sieneke en 3J's vond ik allemaal niks, om over Mr. Einstein maar te zwijgen. MIsschien dat ik het liedje van Michelle nog het best vind, maar ook dat was toch een beetje een grijze muis qua lied. En destijds, in 1996, vond ik De Eerste Keer van Maxim en Franklin Brown leuk, maar nu...

You and Me vind ik een typisch retro Eurosongfestival nummer: lief, catchy, een herkenbare melodie, alleen iets te klein misschien.

Onweerwolf
En weer eens een update:

01 (02) (06) (07) Netherlands
02 (03) (02) (02) Serbia
03 (01) (01) (03) Israel
04 (06) (07) (04) Spain
05 (04) (04) (01) Macedonia
06 (05) (03) (05) Finland
07 (07) (05) (10) Iceland
08 (08) (08) (06) United Kingdom
09 (09) (13) (19) Russia
10 (10) (14) (20) Switzerland
11 (12) (16) (25) Latvia
12 (15) (10) (09) Bulgaria
13 (14) (15) (14) Romania
14 (17) (18) (13) Slovenia
15 (13) (12) (18) Austria
16 (19) (23) (16) Lithuania
17 (22) (20) (12) Cyprus
18 (20) (24) (31) Sweden
19 (16) (17) (22) Denmark
20 (11) (11) (11) France
21 (18) (09) (08) Albania
22 (26) (26) (30) Estonia
23 (21) (21) (24) Ireland
24 (23) (29) (29) Italy
25 (25) (22) (21) Azerbaijan
26 (29) (30) (32) Greece
27 (24) (19) (15) Portugal
28 (31) (32) (37) Hungary
29 (28) (28) (27) Belarus
30 (27) (25) (28) Bosnia And Herzegovina
31 (32) (31) (17) Moldova
32 (30) (27) (26) Slovakia
33 (33) (34) (33) Germany
34 (34) (37) (42) Norway
35 (37) (40) (40) Turkey
36 (35) (33) (23) Montenegro
37 (39) (41) (39) Malta
38 (36) (35) (35) Croatia
39 (38) (39) (34) Ukraine
40 (40) (36) (38) Belgium
41 (41) (38) (36) Georgia
42 (42) (42) (41) San Marino

Onweerwolf
Madrid 2013 begin ik inmiddels ook een realistische mogelijkheid te vinden.

Onweerwolf schreef:
Madrid 2013 begin ik inmiddels ook een realistische mogelijkheid te vinden.

JAAA! GOED ZO!!! #lovespainesc2012 XD

Nou goed! Dan maak ik ook maar weer een lijstje:

1. Spanje
2. Slovenië
3. Zweden
4. Bosnië-Herzegovina
5. Noorwegen
6. Cyprus
7. Italië
8. Portugal
9. Denemarken
10. Servië
11. IJsland
12. Roemenië
13. Estland
14. Azerbeidzjan
15. Hongarije
16. Griekenland
17. Oekraïne
18. Nederland
19. België
20. Frankrijk
21. Duitsland
22. Moldavië
23. Finland
24. Rusland
25. Slowakije
26. Albanië
27. Bulgarije
28. Macedonië
29. Verenigd Koninkrijk
30. Kroatië
31. Georgië
---------------------
32. Malta
33. Zwitserland
34. Litouwen
35. Wit-Rusland
36. Oostenrijk
37. Ierland
38. Israel
39. Turkije
40. San Marino
41. Montenegro
42. Letland

Jaja! Het is gebeurd!! Loreen is van 1 af! Ik vond de repetities zo tegenvallen dat ze in mijn achting toch een beetje is gedaald!

Engelbert vond ik ook enorm tegenvallen vandaar zijn lage positie. Bovendien is het een saai nummer als je het te veel hoor (en dat is zo in mijn geval).

Nog steeds heb ik een bloedhekel aan Terrible song (Beautiful song) uit Letland. Het lijkt alleen maar erger te worden! Bah!!!

De nummers onder de streep vind ik echt slecht en mogen voor mij niet in de finale komen!

Nicolage Rico schreef:
Geldt dat niet voor bijna alle Songfestival nummers, dat je je gaat ergeren aan het nummer na 20 luisterbeurten? Voor diepgang en houdbaarheid moet je niet bij dat festival zijn.

Toch ben ik dat niet met je eens. Kwalitatief is het dan allemaal niet hoogstaand maar ik mag nog steeds erg graag meebleren met flink wat klassiekers en ik kan veel nummers beter aanhoren dan wat er in de top 40 te beluisteren valt (voor zover ik daar echt van op de hoogte ben).
Met die houdbaarheid zit het bij behoorlijk wat nummers nog steeds erg goed. Best bijzonder als je dat naast de kwaliteit legt.
Het luistert lekker weg juist zonder irritatie maar er zijn uitzonderingen en helaas is de inzending van Nederland dit jaar er dus zo eentje voor mij.

You and Me vind ik een typisch retro Eurosongfestival nummer: lief, catchy, een herkenbare melodie, alleen iets te klein misschien.

Ik krijg inmiddels echt de kriebels als ze de hoogte in gaat en dan als indiaan het podium op.... Dat vinden we allemaal wel okay nu? Al een aantal jaar geven we af op 'de circusacts' uit het oostblok. Wat is dit dan?
Ik lees dat veel mensen hopen op aardig wat stemmen uit Turkije omdat Joan Turks bloed heeft....ehm.... roepen we al niet een paar jaar dat we er mee moeten stoppen want door al die vriendjespolitiek winnen we toch niet meer? Nu mag het ineens wel?
Ik ben niet anti Joan maar ik begrijp het enthousiasme dat ik toch vaak tegenkom ook niet. Dit is net zo ondermaats als veel laatste inzendingen vind ik (Toppers, Einstein en Sieneke duiken er flink onder maar al die andere vind ik niet zo heel veel slechter als dit nummer: het is allemaal zwak).

Maar nogmaals: ik hoop dat we de finale eens een keer halen en daarna durf ik al helemaal nergens meer op te hopen.

Aan een update doe ik niet meer.... repetities meerekenen vind ik flauw want die beelden zijn toch niet 100% goed te beoordelen. Ik ga pas schuiven na de optredens zelf en elk jaar gebeurt dat weer volop

Lijstjes van de 1e en 2e halve finale! Deze landen mogen van mij door. Ze staan op volgorde (1 is het beste).

1e halve finale, dinsdag:
1. Cyprus
2. Denemarken
3. IJsland
4. Roemenië
5. Hongarije
6. Griekenland
7. België
8. Moldavië
9. Finland
10. Rusland
Echter denk ik dat in plaats van België Ierland door gaat.

2e halve finale op donderdag:
1. Slovenië
2. Zweden
3. Bosnië-Herzegovina
4. Noorwegen
5. Portugal
6. Servië
7. Estland
8. Oekraïne
9. Nederland
10. Slowakije
Bij deze groep vrees ik voor Portugal en Nederland. Turkije zal wel doorgaan ten kosten van een van deze twee… Helaas doet Portugal het erg slecht in de peilingen.

aERodynamIC schreef:
Toch ben ik dat niet met je eens. Kwalitatief is het dan allemaal niet hoogstaand maar ik mag nog steeds erg graag meebleren met flink wat klassiekers en ik kan veel nummers beter aanhoren dan wat er in de top 40 te beluisteren valt (voor zover ik daar echt van op de hoogte ben).
Met die houdbaarheid zit het bij behoorlijk wat nummers nog steeds erg goed. Best bijzonder als je dat naast de kwaliteit legt.
Het luistert lekker weg juist zonder irritatie maar er zijn uitzonderingen en helaas is de inzending van Nederland dit jaar er dus zo eentje voor mij.

De top 40 is qua niveau ook niet beter, op uitzonderingen na. Maar bij bijna alle commerciële nummers geldt: korte houdbaarheidsdatum en geen diepgang.

Ik kan me er natuurlijk prima in vinden dat je You and Me niet geweldig vindt. Maar dat nummer krijg je nu 30 x in een aantal dagen te horen, dan is het niet gek dat het gaat vervelen/irriteren. Die klassiekers zul je niet iedere dag beluisteren. Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik krijg inmiddels echt de kriebels als ze de hoogte in gaat

Dat is inderdaad erg gedurfd. Blijkbaar slaat het redelijk aan. Maar zuiver is het allerminst als ze de hoogte ingaat. Wel ietwat authentiek wellicht...

en dan als indiaan het podium op.... Dat vinden we allemaal wel okay nu? Al een aantal jaar geven we af op 'de circusacts' uit het oostblok. Wat is dit dan?

Van mij hoeft dat ook niet hoor. Ik zou ook geen flauw idee hebben om iets voor haar te verzinnen. Haar het podium opsturen met enkel een gitaar gaat ook niet werken, ben ik bang. Daarvoor heeft ze te weinig uitstraling.

Ik lees dat veel mensen hopen op aardig wat stemmen uit Turkije omdat Joan Turks bloed heeft....ehm.... roepen we al niet een paar jaar dat we er mee moeten stoppen want door al die vriendjespolitiek winnen we toch niet meer? Nu mag het ineens wel?
Ik ben niet anti Joan maar ik begrijp het enthousiasme dat ik toch vaak tegenkom ook niet. Dit is net zo ondermaats als veel laatste inzendingen vind ik (Toppers, Einstein en Sieneke duiken er flink onder maar al die andere vind ik niet zo heel veel slechter als dit nummer: het is allemaal zwak).

Ik vind de melodie vrij sterk, iets waar het bij de vorige nummers flink aan schorte.

En als we punten krijgen is vriendjespolitiek niet meer zo erg natuurlijk. Je kunt het best in een land wonen, omgeven door vijf landen.

Maar nogmaals: ik hoop dat we de finale eens een keer halen en daarna durf ik al helemaal nergens meer op te hopen.

Zou mooi zijn, al vind ik het ook iets hebben dat Nederland de finale maar niet kan halen en ze het 't jaar erop weer alles aan doen om het toch weer te gaan halen...

Het is vanavond natuurlijk de vraag of het woord 'Volendam' nog genoemd gaat worden in de presentatie, en hoe vaak.

Maar zonder gein: Het potje leedvermaak gaat weer bekeken worden.

Voorspelling voor vanavond gebaseerd op studioversies, vriendjespolitiek e.d.. Vanavond kan dat natuurlijk nog wat afwijken afhankelijk van de prestaties.

Door:

IJsland
Griekenland
Albanië
Roemenië
Israël
Cyprus
Denemarken
Rusland
Moldavië
Ierland

Ik vrees een beetje voor nummers die ik zelf wel goed vind: Finland, Zwitserland en Hongarije. Had Nederland vanavond opgetreden dan had ik Joan wel kans gegeven trouwens.

Ik heb een groot deel van alle nummers nog niet eens gehoord, dus er is vanavond een verrassingselement.
Mij benieuwen hoe het Rusland vergaat...

Ik zal ook eens een voorspelling doen. Deze landen gaan vanavond door:

IJsland
Griekenland
Albanië
Roemenië
Cyprus
Denemarken
Rusland
Oostenrijk
Moldavië
Ierland

Zwitserland en Hongarije mogen van mij door, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Een lijstje van 9 had ik al snel klaar. Uiteindelijk heb ik Oostenrijk maar toegevoegd. Gek genoeg geloof ik er echt in dat ze kunnen gaan verrassen (en stiekem is het nummer best geinig )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.