MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Het hele songfestival is een beetje raar herman eigenlijk net zo raar als jouw opmerkingen in dit topic

aERodynamIC schreef:
En daar doelde ik ook op: op het optreden zelf en niet het schrijven van de nummers

Dat zei ik: daar hebben ze natuurlijk ook over zitten brainstormen. Aan de voorbereiding heeft het niet gelegen. Tenminste, niet aan de tijd eraan. Wel aan de rest.

De jurk van Joan is uitgelekt, dat wordt een tipisch avondje genieten.

(afbeelding)

Dit is wel een leukere jurk dan die blauwe!!! Het past beter bij het geheel!

Onweerwolf

En dat dan op het einde van de act die enge ongeschoren banjo-malloot met zijn grijns onder haar jurk vandaan springt.

Onweerwolf schreef:
En dat dan op het einde van de act die enge ongeschoren banjo-malloot met zijn grijns onder haar jurk vandaan springt.

Ze heeft in elk geval geen windmachine nodig om onder haar rokken te laten kijken

Mijn voorspelling gebaseerd op de studioversies en kijkend naar vriendjespolitiek, startplaats enzovoort (de vorige keer blijf mijn voorspelling op basis hiervan ongewijzigd tijdens de finale zelf en scoorde ik 9/10).

Vanavond ben ik niet achter de pc te vinden dus helaas geen update tijdens het festival zelf.

Dit is hem:

1. Servië
2. Malta
3. Oekraïne
4. Slovenië
5. Kroatië
6. Zweden
7. Turkije
8. Noorwegen
9. Bosnië & Herzegovina
10. Litouwen

Ik geef Estland ook nog wel kans trouwens. Nederland maakt daarentegen geen kans denk ik.

GrafGantz schreef:
De jurk van Joan is uitgelekt, dat wordt een tipisch avondje genieten.

(afbeelding)

aERodynamIC schreef:
Ik geef Estland ook nog wel kans trouwens. Nederland maakt daarentegen geen kans denk ik.

Jammer. Jij bent de kenner. Ik ga niet meer kijken vanavond.

We kunnen vanavond ook lekker met zijn allen buiten op een terrasje neerstrijken en de tweede halve finale straal negeren. Zijn we weer een 'teleurstelling' armer.

Zaterdag ga ik wel kijken, ik wil zien met hoeveel gemak Rusland gaat winnen.

Onweerwolf schreef:
Haha, dat zou best een leuk idee zijn. Maar dan moeten naast de liefhebbers ook de zeurders er bij zijn.

Ik hoor volgend jaar wel waar, hoe laat, en welk merk wodka.

Veel plezier allemaal vanavond!

Voor wie de uiteindelijke Jury-rehearsal wil zien (hier werden de punten voor gegeven door de jury's en zo komt het er vanavond uit te zien):

hole1988 — Joan Franka - You And Me (Netherlands) Jury... - tumblr.hole1988.nl

Een voorspelling voor vanavond is moeilijker op te stellen dan die van afgelopen dinsdag.

Afijn, mijn gooi:

01: Servië
02: Macedonië
03: Nederland
04: Oekraïne
05: Slovenië
06: Zweden
07: Turkije
08: Noorwegen
09: Bosnië en Herzegovina
10: Kroatië*

*Ik twijfelde tussen Kroatië, Portugal en zelfs eventueel Wit-Rusland; maar aangezien Nina Badric een van de bekendste zangeressen is in de Balkanlanden (net als Kaliopi voor Macedonië trouwens) acht ik haar het meest kansrijk, al zou ik er helemaal geen problemen mee hebben om die Portugese aanstaande zaterdag nog een keer te kunnen zien.

Nederland uiteindelijk ook maar tussen het lijstje gepropt. Ik heb NL sinds de introductie van de halve finales (2004/5) al niet meer bij de eerste 10 kanshebbers kunnen zetten omdat het bij de vorige inzendingen zo duidelijk was dat we het toch niet zouden halen. Nu twijfel ik voor het eerst een beetje, en ik denk dat ze de finale op het nippertje misschien zou kunnen halen. Voordeel van de twijfel dus.

aERodynamIC schreef:
2. Malta

Als Malta daadwerkelijk door zou gaan vanavond, dan kunnen we écht beter stoppen volgend jaar.

Kan ingeruild worden voor Estland. Typisch zo'n land waarvan ik niet zeker ben. Dinsdag was het voorspellen makkelijker.

Servië
Macedonië
Malta
Oekraïne
Bulgarije
Slovenië
Zweden
Kroatië
Turkije
Noorwegen

Het kan nog spannend gaan worden vanavond. Op een stuk of vijf zekerheidjes na maakt bijna ieder nummer wel kans om af te vallen. Portugal is eigenlijk het enige land dat ik zonder twijfel bij de afvallers durf te plaatsen. Slowakije zie ik de finale ook niet snel halen, al blijf ik stiekem wat hoop houden.
In de plaatsing van Macedonië en Bulgarije heb ik eigenlijk ook een hard hoofd, dus ik hoop maar gewoon dat ik toch gelijk krijg.

Bij jou dus ook geen Nederland?

Nee, helaas. Het nummer is helemaal niet slecht en mag van mij gerust door naar de finale. Ik heb het niet zo op die balkanballades.

Zo, ik ga me vanavond eens flink vermaken met de show en ongetwijfeld wat alcohol (of Joan nu wel of niet doorgaat)

En morgen dan maar weer gewoon op tijd opstaan om naar het werk te gaan.

Veel plezier allen!

Tooi Tooi Tooi

Onweerwolf
Voorspelling:

Oekraïne
Turkije
Noorwegen
Estland
Zweden
Slovenië
Bulgarije
Macedonië
Servië
Nederland

(afbeelding)

Aquila
Me net door de back catalogue van Donna Summer heengewerkt voor dazzler's Greatest Hits. Wat zal het niveau straks in Baku dan ineens extra gaan tegenvallen...

aERodynamIC schreef:

Tooi Tooi Tooi

Ze gaat door. Want dat heeft Petra de Zesde-Zintuig-paragnost voorspelt, zei m'n moeder. Dus, jullie zitten er allen naast.

2MY
Doe ik beter deze halve finale dan mijn 6/10 van eergisteren?
Als ik naar de rest van de lijstjes kijk dan zal het wel niet

Hieronder de 7 die doorgaan vanavond... wsl nog aangevuld tijdens de show met de resterende 3... De nummering ervoor is de uiteindelijke plaats die ze zaterdag zullen behalen!

7. Zweden
11. Slovenië
12. Slowakije
14. Nederland
15. Servië
17. Oekraïne
18. Wit-Rusland

Ik heb nog lang niet alles gehoord dus doe pas een voorspelling na afloop.

Aquila
Zit je nu al weer geen film te kijken?

Rohmers Conte d'Été of zo

Komt nog, komt nog

Aquila
Horen die manchetten zo lang? Of heeft hij een trui aan (ook met te lange mouwen)

Vreselijk saai, dit had je 25 jaar geleden in moeten sturen

Toch gaat het door Aquila.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.