MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gy5BhNe4g-4#![/embed]

Dit is dan het nummer dat België naar het Eurovisiesongfestival zal sturen. Volgens de polls denkt 70% dat hij de finale niet zal bereiken en ik sluit mij aan bij de meerderheid.

Matig nummer zo te horen, ik schaar me wel achter die 70 %

Niet echt denderend nee.

Nou ik vind ze alle 3 niks! Het hyperactieve nummer van Wit-Rusland is dan nog het aanstekelijkste nummer...

Ach, laten we dan maar hopen op die 'killer song' maken we misschien eens een kans.

Het nummer You and Me van Heilsarmee zal mogelijk toch niet de Zwitserse inzending worden. Volgens de omroep SRF, dat de selectie organiseerde, heeft de EBU laten weten dat de naam Heilsarmee niet is toegestaan en ook de uniformen die de groep zaterdag droeg zijn verboden in Malmö. Met het nummer zelf is niks aan de hand zo liet de omroep weten.

Hoezo stuurt Spanje hetzelfde nummers en artiest of Belgie

laxus11 schreef:
Hoezo stuurt Spanje hetzelfde nummers en artiest of Belgie

Oeps was iets te vluchtig

Cascada doet mee in de Nationale finale van Duitsland (met het nummer ''Glorious'') en zal dus wellicht Duitsland gaan representeren.

Belgique; zéro points....vrees ik

Turkije doet dit jaar niet mee. De reden? Ze zijn het niet eens met de herinvoering van de vakjury in 2009.

Tja: ze redden het niet meer door standaard te kunnen rekenen op de televoters. Beetje sneue reden dus laat maar wegblijven dan. Hun inzendingen vond ik altijd prima de laatste jaren dus vertrouw gewoon op eigen kracht zou ik zeggen

Litouwen heeft ook gekozen.

Beetje standaard indie-achtig rockliedje zoals we het de laatste jaren vaker hoorden (Zwitserland bijvoorbeeld). Deze nummers scoorden zelden maar waren bij mij favoriet. Deze meneer zingt een beetje vals.

Er doen in 2013 39 landen mee:

Albanië
Armenië
Azerbeidzjan
België
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Georgië
Griekenland
Hongarije
Ierland
IJsland
Israël
Italië
Kroatië
Letland
Litouwen
Macedonië
Malta
Moldavië
Montenegro
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Roemenië
Rusland
San Marino
Servië
Slovenië
Spanje
Verenigd Koninkrijk
Wit Rusland
Zweden
Zwitserland

Niet zo leuk als de Litouwen van vorig jaar ( )

NewYorkCityLight schreef:
Niet zo leuk als de Litouwen van vorig jaar ( )

Je bedoelt zeker: veel beter dan Litouwen vorig jaar!

Beter dan Donny Montell kan toch niet

Beter dan Donny Montell kan toch niet

Nou....

Albanië heeft ook gekozen. Live een beetje schreeuwerig maar ik weet nu al dat dit in de studioversie ongetwijfeld gaat bevallen (het nummer zal nog wel ingekort moeten worden). De studioversie van Wit-Rusland vind ik ook leuker dan de live versie.

Ook niet zo leuk als de inzending van vorig jaar maar wel zeer behoorlijk.

Leuk dat orkest erbij: dat moet van mij echt wel weer terugkomen

Ik blijf tot nu toe voor Wit-Rusland. De studioversie van Wit-Rusland is zeker veel beter!

Oekraïne is een land om altijd rekening mee te houden. Benieuwd of deze dame ook weer hoog gaat scoren. Van mij mogen die achtergrondzangers per direct ontslagen worden. En mevrouw gilt wel een beetje veel. Was leuk geweest voor The Lion King.

Albanië blijft mijn voorkeur houden alhoewel Zwitserland toch ook wel leuk is.

Inderdaad, die achtergrond zangers mogen thuis blijven. Zodra die beginnen te zingen lijkt het wel of ik naar twee verschillende songs aan het luisteren ben tegelijkertijd. En die mevrouw klinkt als een soort parodie op Celine Dion.

Ik vind Oekraïne meestal wel eens sterke bijdrage hebben (zeker vanaf 2010). Dit vind ik ook een goed nummer. De vocaliste is in elk geval erg goed live! Ik vind de sfeer van het nummer wel lekker. Al vind ik het niet op het songfestival passen. Het einde had wat mooier gekund van mij! Het houdt zo raar op. Ik snap de vergelijking met The Lion King wel overigens.
Toch vind ik dit nummer tot nu toe het beste.
1. Oekraïne
2. Wit-Rusland
De rest vind ik niet de moeite om te noemen.

Ik ben wel echt onder de indruk van het strot van deze Oekraïnse trouwens!
Het is wel een raar nummer!

Jeetje! Ik hoop echt dat dit nummer voor Malta gaat winnen! Wat een geweldig nummer!

Deze doet trouwens ook mee met de strijd in Malta:

Ik heb bij dit nummer meteen de associatie met Next to Me van Emeli Sandé. Hebben jullie dat ook?

Tweede nummer heeft inderdaad wel wat weg van Emeli ja. Die vind ik ook leuker dan dat eerste filmpje. Beide nummers categorie mwoah..... dus laat maar winnen ja... hebben we minder concurrentie

Anouk heeft een nieuw nummer weggeven dat niet de inzending gaat worden. Misschien toch al wel een indicatie?

Ik hoop het niet, want dan wordt het weer geen finale voor NL....

Prima nummer wat Cascada gaat laten zien in Duitsland . Ben alleen bang dat ze de finale niet zullen winnen en derhalve niet mee zullen doen aan het songfesitval

Emile93 schreef:
Ik hoop het niet, want dan wordt het weer geen finale voor NL....

Idem, Mist dynamiek en komt niet over in de context van het songfestival. Verder zeker geen onaardige nummer voor Anouk. Zit in een richting die ik niet eerder van haar hoorde en dat mag ik wel.

Klinkt overigens erg als een titelsong voor een film. Is het daar misschien voor?

Prima nummer wat Cascada gaat laten zien in Duitsland . Ben alleen bang dat ze de finale niet zullen winnen en derhalve niet mee zullen doen aan het songfesitval

De bijdrage van Cascada heet toch Glorious? Als dat klopt ben ik van mening dat het niet geschikt is voor het ESC. Beetje flauw nummer met te veel instrumentalen erin. Cascada heeft wel betere nummers gemaakt. Als Duitsland Glorious zou inzenden staan ze alleen in de finale omdat Duitsland zich erin koopt, en niet vanwege de kwaliteit van het nummer...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.