Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2013, 19:57 uur
Anouk mag tijdens de eerste halve finale (dinsdag 14 mei opdraven). België zit er ook bij dus dat is voor beide landen gunstig ook al doen wij nooit aan vriendjespolitiek 
We zitten in elk geval bij de eerste 8 nummers die moeten optreden. Dat is minder gunstig want je kunt beter meer aan het eind zitten.
1e halve finale, dinsdag 14 mei (16 kandidaten):
1e deel startposities 1-8: Denemarken, Kroatië, Oekraïne, Nederland, Oostenrijk, Slovenië, Estland, Rusland
2e deel startposities 9-17: Litouwen, Servië, Ierland, Wit-Rusland, Cyprus, Montenegro, België, Moldavië
Italië, Zweden en Verenigd Koninkrijk stemmen mee.
2e halve finale, donderdag 16 mei (17 kandidaten):
1e deel startposities 1-8: Letland, Azerbeidzjan, Malta, IJsland, San Marino, Macedonië, Finland, Bulgarije
2e deel startposities 9-17: Israël, Noorwegen, Albanië, Hongarije, Zwitserland, Georgië, Griekenland, Armenië, Roemenië
Frankrijk, Duitsland en Spanje stemmen mee
In maart zal bepaald gaan worden wat de definitieve plekken worden. Dat zal dit jaar anders gaan omdat de productie van het programma dat gaat bepalen om zo te voorkomen dat vergelijkbare nummers achter elkaar komen te zitten.
Een mooie oplossing vind ik wel.

We zitten in elk geval bij de eerste 8 nummers die moeten optreden. Dat is minder gunstig want je kunt beter meer aan het eind zitten.
1e halve finale, dinsdag 14 mei (16 kandidaten):
1e deel startposities 1-8: Denemarken, Kroatië, Oekraïne, Nederland, Oostenrijk, Slovenië, Estland, Rusland
2e deel startposities 9-17: Litouwen, Servië, Ierland, Wit-Rusland, Cyprus, Montenegro, België, Moldavië
Italië, Zweden en Verenigd Koninkrijk stemmen mee.
2e halve finale, donderdag 16 mei (17 kandidaten):
1e deel startposities 1-8: Letland, Azerbeidzjan, Malta, IJsland, San Marino, Macedonië, Finland, Bulgarije
2e deel startposities 9-17: Israël, Noorwegen, Albanië, Hongarije, Zwitserland, Georgië, Griekenland, Armenië, Roemenië
Frankrijk, Duitsland en Spanje stemmen mee
In maart zal bepaald gaan worden wat de definitieve plekken worden. Dat zal dit jaar anders gaan omdat de productie van het programma dat gaat bepalen om zo te voorkomen dat vergelijkbare nummers achter elkaar komen te zitten.
Een mooie oplossing vind ik wel.
0
geplaatst: 17 januari 2013, 20:01 uur
Ik vind dat ook zeker een verbetering. Als ik zo kijk naar de poule waarin we zitten, hebben we kans!
Oekraïne en Rusland zullen zeker doorgaan, verder zijn er niet echt landen die elke keer de finale hebben behaald!
Oekraïne en Rusland zullen zeker doorgaan, verder zijn er niet echt landen die elke keer de finale hebben behaald!
0
geplaatst: 17 januari 2013, 20:22 uur
0
geplaatst: 19 januari 2013, 17:15 uur
Het zou, heel eerlijk gezegd, bij mij wel een vorm van voldoening geven als Anouk als laatste zou eindigen na die ongein over Ilse DeLange...
0
geplaatst: 19 januari 2013, 22:29 uur
kaztor schreef:
Het zou, heel eerlijk gezegd, bij mij wel een vorm van voldoening geven als Anouk als laatste zou eindigen na die ongein over Ilse DeLange...
Welke ongein over Ilse??? Heb ik iets gemist?
0
geplaatst: 19 januari 2013, 22:32 uur
Dat denk ik wel: Anouk was niet zo lief over Ilse en mieterde haar dvd in de prullenbak en vond het nodig de foto daarvan te plaatsen op haar twitter pagina.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 22:40 uur

Hahahaha! Echt een actie voor Anouk! Ik kan er wel om lachen!

0
geplaatst: 19 januari 2013, 23:11 uur
0
geplaatst: 19 januari 2013, 23:28 uur
Ik vind het zowel triest als hilarisch 
Ben zelf ooit bij een concert van Anouk geweest en ze was absoluut niet geïnteresseerd. Live kan ze best zingen maar geen bedankje of praatje met het publiek, ze was meteen weg na het laatste nummer. Beetje dezelfde arrogantie die ze met die foto laat zien dus.

Ben zelf ooit bij een concert van Anouk geweest en ze was absoluut niet geïnteresseerd. Live kan ze best zingen maar geen bedankje of praatje met het publiek, ze was meteen weg na het laatste nummer. Beetje dezelfde arrogantie die ze met die foto laat zien dus.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 23:36 uur
Ik kan er om lachen zolang ik Anouk niet serieus neem (en dat heb ik nooit gedaan) maar ze is en blijft een wat omhooggevallen troela natuurlijk.
Dat levert wel grappige momenten op zoals ooit tijdens Pinkpop waar het publiek haar niet moest en 'tieten tieten' riep waarop ze antwoorde 'Ja, dit zijn nou tieten'. Dat mag ik dan wel want Anouk mag dan een arrogante troela zijn, dit soort nuffig publiek is niet veel beter
Dat levert wel grappige momenten op zoals ooit tijdens Pinkpop waar het publiek haar niet moest en 'tieten tieten' riep waarop ze antwoorde 'Ja, dit zijn nou tieten'. Dat mag ik dan wel want Anouk mag dan een arrogante troela zijn, dit soort nuffig publiek is niet veel beter

0
geplaatst: 26 januari 2013, 23:20 uur
Denemarken heeft gekozen. Een nummer met een Marina and the Diamonds sausje........
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VL17Pdghdvo[/embed]
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VL17Pdghdvo[/embed]
0
geplaatst: 27 januari 2013, 00:32 uur
Tot nu toe vind ik de inzending van Denemarken het leukst! Maar ik vind het helemaal niet op het Songfestival passen....
Ik vind het nummer niet catchy genoeg voor het songfestival. De Ruslana-elementen zijn gewoon afgekeken. Bovendien heb ik het gevoel dat het nummer pas de laatste halve minuut echt op gang komt.
Opzicht vind ik het wel een leuk nummer, maar voor het ESC? Het zal mij benieuwen!
Ik vind het nummer niet catchy genoeg voor het songfestival. De Ruslana-elementen zijn gewoon afgekeken. Bovendien heb ik het gevoel dat het nummer pas de laatste halve minuut echt op gang komt.
Opzicht vind ik het wel een leuk nummer, maar voor het ESC? Het zal mij benieuwen!
0
geplaatst: 27 januari 2013, 00:40 uur
Waarom zou dit niet op het festival passen????? Ik vind dit juist wel een typisch Songfestival nummer maar dan net met dat kleine beetje meer. Veel bekende ingrediënten van het festival komen samen in dit nummer zonder dat het een rommeltje wordt.
Tot nu toe de leukste inzending van dit jaar.
Tot nu toe de leukste inzending van dit jaar.
0
geplaatst: 27 januari 2013, 02:32 uur
aERodynamIC schreef:
Waarom zou dit niet op het festival passen?????
Waarom zou dit niet op het festival passen?????
Omdat ik denk dat de massa (die het nummer maar 1 of 2x hoort) het nummer niet interessant genoeg zal gaan vinden! Je moet dit nummer vaker horen, wil het echt blijven hangen.
Ik vind het ook een erg lekker nummer hoor! Daar absoluut niet van. Toch vraag ik me af of dit de finale zal halen. Echter, als de rest van de inzendingen zo slecht is als wat er al bekend is (muv Denemarken), wordt het wél een makkie! Haha!
0
geplaatst: 27 januari 2013, 11:11 uur
Ik vind dat wel meevallen. Klinkt toch vrij gemakkelijk in de oren. Nummers als die van Albanië zijn veel lastiger en vind ik persoonlijk dan weer wat spannender.
De laatste jaren scoren nummers als die van Denemarken dit jaar best prima. Ik zie het een beetje als de categorie 'Lena uit Duitsland' en die deed het ook niet slecht zullen we maar zeggen.
Ik zie het land wel een aardig eind komen met dit nummer en helaas zit Nederland in dezelfde halve finale en ook nog eens bij de eerste nummers die avond.
Anouk mag echt wel met een heel sterk nummer gaan komen.
De laatste jaren scoren nummers als die van Denemarken dit jaar best prima. Ik zie het een beetje als de categorie 'Lena uit Duitsland' en die deed het ook niet slecht zullen we maar zeggen.
Ik zie het land wel een aardig eind komen met dit nummer en helaas zit Nederland in dezelfde halve finale en ook nog eens bij de eerste nummers die avond.
Anouk mag echt wel met een heel sterk nummer gaan komen.
0
geplaatst: 30 januari 2013, 18:01 uur
Hahahahaa! Valentina Monetta (van The Social Network Song van vorig jaar) gaat weer meedoen voor San Marino. Met een nummer dat door dezelfde schrijver is geschreven als het nummer van vorig jaar!!! Blijkbaar hebben ze in San Marino een gebrek aan zangers en zangeressen...
0
geplaatst: 30 januari 2013, 22:54 uur
Want 'The Social Network Song' was zo'n succes?!
Nja, het is wel één van de weinigen die me nog is bijgebleven van vorig jaar

0
geplaatst: 30 januari 2013, 23:23 uur
NewYorkCityLight schreef:
Ja ik bedoel maar.... Volgens mij is er echt wel wat beters te vinden! Zelfs in San Marino!
0
geplaatst: 30 januari 2013, 23:28 uur
Als ze nu eens iets zou doen waar ze normaal bekend om staat (jazzy pop) dan zou het misschien nog leuk kunnen uitpakken......
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 februari 2013, 23:46 uur
1e luisterbeurt:
Wit-Rusland -> Redelijk aardig melodietje
Zwitserland -> Valt goed mee, catchy nummer, beetje weinig om het lijf maar het spreekt me wel aan
België -> Nee.
Litouwen -> Wel aardig nummer, maar geen ESC kanshebber denk ik
Albanië -> Dit is niet verkeerd. Balkan rock met een sound die goed past op het ESC. Prima inzending.
Oekraïne -> Vreemd nummer. Zal ongetwijfeld weer de finale halen maar dan moet het wel opnieuw gearrangeerd worden want eigenlijk klinkt het nergens naar ondanks dat de zangeres wel kan zingen
Denemarken -> Heel erg goed nummer dit, klinkt lekker zwoel en opzwepend. Dit kon wel eens een flinke kanshebber gaan worden. Dat subtiele folky fluitje is ook goed gedaan, dat vindt men in het Oosten sowieso leuk.
Frankrijk -> Leuk en klassiek liedje, zowel luchtig als ook pittig, dat daarom best nog wel wat kan groeien maar ik weet niet of Oost-Europa hier op zit te wachten. Doet me evenwel ook iets aan Lena denken, dus misschien.
Wit-Rusland -> Redelijk aardig melodietje
Zwitserland -> Valt goed mee, catchy nummer, beetje weinig om het lijf maar het spreekt me wel aan
België -> Nee.

Litouwen -> Wel aardig nummer, maar geen ESC kanshebber denk ik
Albanië -> Dit is niet verkeerd. Balkan rock met een sound die goed past op het ESC. Prima inzending.
Oekraïne -> Vreemd nummer. Zal ongetwijfeld weer de finale halen maar dan moet het wel opnieuw gearrangeerd worden want eigenlijk klinkt het nergens naar ondanks dat de zangeres wel kan zingen
Denemarken -> Heel erg goed nummer dit, klinkt lekker zwoel en opzwepend. Dit kon wel eens een flinke kanshebber gaan worden. Dat subtiele folky fluitje is ook goed gedaan, dat vindt men in het Oosten sowieso leuk.
Frankrijk -> Leuk en klassiek liedje, zowel luchtig als ook pittig, dat daarom best nog wel wat kan groeien maar ik weet niet of Oost-Europa hier op zit te wachten. Doet me evenwel ook iets aan Lena denken, dus misschien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 februari 2013, 23:48 uur
1. Denemarken
2. Zwitserland
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
7. Litouwen
8. België
2. Zwitserland
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
7. Litouwen
8. België
0
geplaatst: 3 februari 2013, 00:30 uur
Frankrijk:
IJsland:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZxXsZtW-l4w[/embed]
Malta:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PJ65p8N-2yE[/embed]
IJsland:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZxXsZtW-l4w[/embed]
Malta:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PJ65p8N-2yE[/embed]
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 februari 2013, 00:39 uur
Blijkbaar klopt het niet van Frankrijk. Het nummer heet L'enfer et moi, maar het nummer wat overal verschijnt op youtube en download sites is een ander nummer. Ik neem mijn woorden dus voorlopig terug over Frankrijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 februari 2013, 00:40 uur
@aERo : het nummer wat je hierboven linkt heb ik dus ook beluisterd maar dat is dus niet het juiste nummer.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 00:46 uur
Zie je wel....... ik vond het al zo vreemd dat jij Frankrijk noemde...... ik moet ook gewoon niet naar je luisteren 

0
Onweerwolf
geplaatst: 3 februari 2013, 00:50 uur
aERodynamIC schreef:
Zie je wel....... ik vond het al zo vreemd dat jij Frankrijk noemde...... ik moet ook gewoon niet naar je luisteren
Mja, het nummer is wel gewoon bevestig volgens wikipedia, alleen is het dus nog niet vrijgegeven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.