MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Leuk!!! Nieuw ESC voer!

Als het nummer van Frankrijk doorgaat, zal het ten eerste flink ingekort moeten worden. Verder vind ik het wat aan de saaie kant: zeker in de begeleiding. Frankrijk kan best met wat beters komen. Ik hou persoonlijk van Franse (power)ballads zoals Il Faut Du Temps van Sandrine Francois en Je n'ai que mon âme van Natasha St-Pier (respectievelijk 2002 en 2001). Bewezen is ook dat deze nummers voor Frankrijk het veel beter doen (respectievelijk 5e en 4e) want Frankrijk scoort tegenwoordig niet hoog meer. Hooguit met een verouderde chanson van Patricia Kaas in 2009 (8e)

IJsland:
Wat een geweldige keuze! Het ESC van dit jaar heeft nog niet echte ballads. Dit is de 1e dus. Ik vind het een mooi nummer, al moet de zanger wel nog iets beter toon houden (al kan hij dat al veel beter dan de gemiddelde ESC deelnemer) want dan is het perfect. Ik hoop dat de definitieve versie in het IJslands blijft want het verliest denk ik zijn charmes als het naar het Engels vertaald zou worden.
Al met al: een prachtige songfestivalballad zoals ik het graag zie, met een mooie opbouw. YES! Favoriet so far!

Malta:
Malta heeft de verkeerde keuze gemaakt. Ik heb de nummers allemaal beluisterd, en echt er zat wel wat beters bij! Het nummer is niet superslecht ofzo. Maar het gitaarriedeltje in het begin zal iedereen aan Hey Soul Sister van Train doen denken. Wel een vrolijk nummertje. Gianluca lijkt alleen niet echt comfortabel op het podium te staan. Maar daar kan hij nog aan werken. Toch denk ik dat dit nummertje de finale wel kan halen, mits hij de hoge noten in het refrein en na de modulatie haalt... Dat wordt nog oefenen jochie!

Mijn top 9 tot nu toe:

1. Denemarken
2. Albanië
3. IJsland
4. Zwitserland
5. Wit-Rusland
6. Litouwen
7. Malta
8. Oekraïne
9. België

Onweerwolf schreef:
@aERo : het nummer wat je hierboven linkt heb ik dus ook beluisterd maar dat is dus niet het juiste nummer.

Zucht!!! Heb ik net een hele tijd zitten schrijven op mijn recensie: blijkt het niet te kloppen! Ach! Maar ik blijf wel bij mijn mening!

Mijn top 9 tot nu toe (ik doe lekker mee)

1. IJsland
2. Denemarken
3. Oekraïne
4. Malta
5. Wit-Rusland
6. Litouwen
7. Albanië
8. Zwitserland
9. België

Ik vind dat nummer van Koeweit ook erg sterk.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind dat nummer van Koeweit ook erg sterk.

Wahahahaha! Grappig!!! -_-

Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind dat nummer van Koe kweit ook erg sterk.

Ben je je koe kwijt R&P? Verkeerde topic!

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ben je je koe kwijt R&P? Verkeerde topic!

De vraag is of queen bitch Anouk nog iets gaat voorstellen en hoe lang we niks van haar zullen horen als ze kansloos strandt

Onweerwolf
Wat zingt die Roberto Bellarosa trouwens ontzettend vals. Het is echt niet om aan te horen.

Onweerwolf
Ik moet trouwens zeggen dat Litouwen na 2x luisteren al begint te groeien. Ik vind de zang toch wel erg ok, beetje postpunkerig. De compositie is echter niet zo bijzonder helaas.

Onweerwolf
IJsland heeft wel een aardige ballad die langzaam wat begint te groeien maar ik ben nog niet heel enthousiast. Malta vind ik nogal een niemendalletje.

Update:

1. Denemarken
2. Zwitserland
3. Litouwen
4. Albanië
5. IJsland
6. Oekraïne
7. Wit-Rusland
8. Malta
9. België

Litouwen flink gestegen, maar gaat vermoedelijk niet scoren op het festival. Tot dusverre denk ik dat Denemarken en Zwitserland sterke troeven in handen hebben die beide zeker in de finale moeten kunnen komen. Zwitserland begin ik ook steeds sterker te vinden (prima meezinger, heel erg catchy) en met de controverse over hun naam hebben ze alvast het nodige stukje spotlights op zich.

De inzending van Georgië is inmiddels ook bekend, maar nog niet te vinden.

Er hebben weer 2 landen gekozen.

Noorwegen:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1hnC6T3cOzo[/embed]

Zeker niet slecht.

Finland:

Ik ben altijd wel fan van de Finse inzendingen maar dit jaar vind ik dat ze een gedrocht inzenden.

Dat maakt de volgende top 11 van mijn kant:

Mijn top 11 tot nu toe:

1. Denemarken
2. Noorwegen
3. Albanië
4. IJsland
5. Zwitserland
6. Litouwen
7. Wit-Rusland
8. Malta
9. Oekraïne
10. België
11. Finland

Studioversie van Noorwegen:

Leuk nummer van Noorwegen. Beter dan die Eric Saade look-a-like van vorig jaar.

Mijn top 11:
1. Noorwegen (wat een geweldige inzending!!!!!)
2. IJsland
3. Denemarken
4. Oekraïne
5. Malta
6. Wit-Rusland
7. Litouwen
8. Finland (willen ze hiermee de finale halen? Het zal mij benieuwen...Erg vlak nummer en de 'show' is triest)
9. Zwitserland
10. Albanië
11.België

Wit-Rusland gaat misschien toch nog het lied wijzigen.... Geen Rhythm Of Love dus????

Onweerwolf
Emile93 schreef:
Wit-Rusland gaat misschien toch nog het lied wijzigen.... Geen Rhythm Of Love dus????

Heb je ook een bron?

Het is een gerucht dat ik op diverse sites heb gelezen. Op wikipedia staat het nummer ook niet meer bij het land en de artiest...

Onweerwolf
Link: Alyona Lanskaya recording new material in London | esctoday.com | your daily eurovision centre

(Geen quote vanwege de belachelijke copyright policy op mm.)

Ik vind dat irritant. Wat mij betreft mogen landen die dit zonder reden doen een boete oid krijgen.

Ja vind ik ook!

Slaat inderdaad nergens op.

Als Cascada morgenavond voor Duitsland wint ben ik de rest van het Songfestival '13 niet meer objectief. Go Cascada

Ik moet toegeven dat ik Glorious ook heel erg leuk ben gaan vinden, dus stiekem hoop ik het ook!

Jullie gaan blijkbaar veel verder dan ik door al dat soort voorronde nummers te kennen. Ik dacht dat ik erg was
Ik hou me daar dus niet mee bezig.

Ik houd me er normaal ook niet mee bezig, maar Cascada volg ik sowieso altijd wel, en was zodoende ook benieuwd naar hun nieuwste nummer. Ik ken de rest uit de finale van Duitsland niet.

Nee precies!! Dat heb ik ook met Duitsland!
Maar ja ik heb wel de voorrondes van Noorwegen, Malta, Denemarken en IJsland gevolgd. Momenteel volg ik nog de voorrondes van Zweden. Gewoon omdat ik het leuk vind! Ik weet het! Ik ben erg!

YES! Cascada heeft gewonnen.

Dus hier de inzending van Duitsland (eens niet van Eric )
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y77A9-hQAp0[/embed]

En Slovenië stuurt Hannah:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:10 uur

geplaatst: vandaag om 21:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.