MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:

Het is duidelijk dat Euphoria de winnaar van vorig jaar was: ze gaan allemaal die toer op lijkt het wel (maar dan toch minder).

1. Denemarken
2. Noorwegen
3. Albanië
4. IJsland
5. Zwitserland
6. Litouwen
7. Duitsland
8. Wit-Rusland
9. Cyprus
10. Slovenië
11. Malta
12. Oekraïne
13. België
14. Finland

De nieuwe top 14:

1. Noorwegen
2. Duitsland! YEAAAAAAAHHHHH!!!!! GLORIOUS!!!!! Al vind ik de liveact wel wat saai, maar daar kan nog van alles aan gedaan worden.
3. IJsland
4. Denemarken
5. Oekraïne
6. Slovenië (best lekker electroachtig nummer, met kracht gebracht. Al zag ik toch liever een bijdrage als No One of Verjanem maarja. Ik vraag me ook af waarom ze geen backing vocals heeft. Nu is het zo plat, terwijl ze misschien met backings in het laatste refrein het interessanter hadden kunnen maken.)
7. Malta
8. Wit-Rusland
9. Cyprus (Dat is wel wat anders dan La La Love van vorig jaar! Persoonlijk was Ivi Adamou vorig jaar een van mijn favorieten. Nu een ballad: het begint zooooo mooi maar na 1,5 minuut verliest het nummer zijn kracht en wordt het saai. Jammer.)
10. Litouwen
11. Zwitserland
12. Albanië
13. Finland. Poeh! Na een paar keer luisteren ben ik dit nummer al beu!
14. België

Ook Oostenrijk heeft gekozen:

Live:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zrgLgMQuMaY[/embed]

Studio versie:

De nieuwe top 15:

1. Noorwegen. Ik raak echt in trance van dit nummer!! Heerlijk!
2. Duitsland
3. IJsland
4. Denemarken
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
7. Malta
8. Slovenië
9. Oostenrijk (niet bijzonder, wel een redelijk nummer. Er moet wel nog worden gewerkt aan de uithaal! Dat klonk namelijk niet bepaald soepel!)
10 Cyprus
11. Litouwen
12. Zwitserland
13. Albanië
14. Finland.
15. België

Letland heeft gekozen:

De nieuwe top 16:

1. Noorwegen.
2. Duitsland
3. IJsland
4. Denemarken
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
7. Slovenië
8. Letland (Goh! Dit is best een leuk, catchy nummer! Vooral de begeleiding is lekker!)
9. Cyprus
10 Litouwen
11. Zwitserland
12. Malta. Wat is het toch eigenlijk een futloos nummer... Deze moest even zakken in mijn lijstje
13. Oostenrijk. Ook deze verdient geen top 10 plaats eigenlijk
14. Albanië
15. Finland.
16. België

1 ding is volgens mij bijna zeker: België, Oostenrijk, Finland en Malta halen sowieso de finale niet. Cyprus, IJsland en Zwitserland twijfel ik over.

Noorwegen voor mij voorlopig de grote kanshebber. Persoonlijke favoriet is Litouwen.

Letland erg plat en die raps slaan nergens op maar wel verdomde catchy en muzikaal inderdaad leuk.

1. Denemarken
2. Noorwegen
3. Albanië
4. IJsland
5. Zwitserland
6. Litouwen
7. Letland
8. Duitsland
9. Oostenrijk
10. Wit-Rusland
11. Cyprus
12. Slovenië
13. Malta
14. Oekraïne
15. België
16. Finland

Best leuk nummer van Letland, zelfs het geforceerde dubstepachtige breakdownstukje is leuk Leukste inzending die ik tot nu toe gehoord heb.

Onweerwolf
Finland is dit jaar wel heel erg matig. Kan er helemaal niets boeiends in ontdekken.

Noorwegen zal nog wat moeten groeien bij mij. Qua muziek zeker wel interessant maar qua zang ben ik niet echt overtuigd nog.

Onweerwolf
Cyprus met een vrij traditioneel liedje. Daar win je tegenwoordig het ESC niet meer mee denk ik. Desalniettemin best aardig.

Duitsland komt met een Euphoria kloon. Tsja, dit gaat wel scoren denk ik. Ik vind het muzikaal gezien wel ok maar de zangeres is niet echt goed, nogal schreeuwerig.

Letland flopte vorig jaar hard, wat ik jammer vond aangezien ik de studioversie van Beautiful Song prima vond. Dit jaar gooien ze het over een heel andere brug en het pakt niet verkeerd uit. Dit zou wel eens een outsider kunnen worden.

Oostenrijk verdiende vorig jaar eigenlijk wel de finale met Trackshittaz, dat sindsdien een behoorlijke guilty pleasure is geworden hier. Ik ben benieuwd of het met Shine wel gaat lukken dit jaar. Ik vind het in ieder geval wel een erg charmant liedje. Het blijft goed hangen en het is subtiel maar interessant gearrangeerd. De zang is wel een beetje 13 in het dozijn, maar doet enigszins denken aan Safura, wat een positieve referentie is.

Slovenië behaald vorig jaar verrassend genoeg niet de finale, blijkbaar was het balkandrama quotum toen al behaald door Ċ½eljko. Dit jaar dus maar op de moderne eurobeat tour. Het is wel een aardig liedje maar het klinkt een beetje leeg en flets.

Onweerwolf
1. Denemarken
2. Zwitserland
3. Litouwen
4. Oostenrijk
5. Letland
6. Albanië
7. Duitsland
8. IJsland
9. Noorwegen
10. Cyprus
11. Oekraïne
12. Wit-Rusland
13. Slovenië
14. België
15. Malta
16. Finland

Er zijn trouwens al meer namen bekend alleen is het nummer dan nog niet gekozen (net als Anouk).
Daartussen zitten best interessante dingen.

Zo stuurt Bulgarije Elitsa & Stoyan Yankulov-Stundzhi weer (waren eerder vertegenwoordigd met het nummer 'Water') en stuurt Italië San Remo winnaar Marco Mengoni.

De 3 nummers waaruit Bulgarije kiest:

YouTube - Elitsa Todorova & Stoyan Yankoulov - Dzupai Libe Boso - Eurovision 2013 Bulgaria

En het nummer waarvoor Italië zou kunnen kiezen:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=unRjK82bDLw[/embed]

Even afwachten dus.

Onweerwolf schreef:

Letland flopte vorig jaar hard, wat ik jammer vond aangezien ik de studioversie van Beautiful Song prima vond. Dit jaar gooien ze het over een heel andere brug en het pakt niet verkeerd uit. Dit zou wel eens een outsider kunnen worden.

Oostenrijk verdiende vorig jaar eigenlijk wel de finale met Trackshittaz, dat sindsdien een behoorlijke guilty pleasure is geworden hier. Ik ben benieuwd of het met Shine wel gaat lukken dit jaar. Ik vind het in ieder geval wel een erg charmant liedje. Het blijft goed hangen en het is subtiel maar interessant gearrangeerd. De zang is wel een beetje 13 in het dozijn, maar doet enigszins denken aan Safura, wat een positieve referentie is.

Brrrrrr Letland vorig jaar? Het bezorgt me nog steeds rillingen! Wat een gedrocht van een nummer was dat zeg!

Met je mening over Oostenrijk ben ik het niet eens. Ok! Woki mit deim Popo had misschien de finale wel mogen halen, omdat het erg catchy was (niet dat ik er kapot van was ofzo, ik begon het wel steeds leuker te vinden ná het songfestival).
Shine blijft bij mij alles behalve hangen. Ik heb het nummer zeker 10x beluisterd, maar nog steeds is het zo dat als je me vraagt er een stukje van te zingen mij dit niet zal lukken. Vooral de bridge mag dan wel interessant gearrangeerd zijn, het is zo'n rare overgang dat ik de sfeer van het nummer al helemaal kwijt raak. Ik vind haar erg matig zingen, maar voor Eurovisiebegrippen is het inderdaad 13 in een dozijn. De vergelijking met Safura snap ik niet echt: Safura had een hele herkenbare stem en een best catchy nummer. De inzending van Oostenrijk zou daar wel wat van mogen leren.

Onweerwolf
Water is een all-time favoriet van mij trouwens. Geweldig nummer.

Onweerwolf
Emile93 schreef:
(quote)

Brrrrrr Letland vorig jaar? Het bezorgt me nog steeds rillingen! Wat een gedrocht van een nummer was dat zeg!

Ik snap dat niet. De live uitvoering was helaas niet goed maar het nummer op zich vond ik een van de betere inzendingen van vorig jaar.

Shine blijft bij mij alles behalve hangen. Ik heb het nummer zeker 10x beluisterd, maar nog steeds is het zo dat als je me vraagt er een stukje van te zingen mij dit niet zal lukken. Vooral de bridge mag dan wel interessant gearrangeerd zijn, het is zo'n rare overgang dat ik de sfeer van het nummer al helemaal kwijt raak. Ik vind haar erg matig zingen, maar voor Eurovisiebegrippen is het inderdaad 13 in een dozijn. De vergelijking met Safura snap ik niet echt: Safura had een hele herkenbare stem en een best catchy nummer. De inzending van Oostenrijk zou daar wel wat van mogen leren.

Tsja, ik hou nou eenmaal van wat afwijkende nummers. Ik heb overigens alleen de studioversie beluisterd.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik snap dat niet. De live uitvoering was helaas niet goed maar het nummer op zich vond ik een van de betere inzendingen van vorig jaar.

(quote)

Tsja, ik hou nou eenmaal van wat afwijkende nummers. Ik heb overigens alleen de studioversie beluisterd.

Ach ja! Smaken verschillen blijkbaar!

Ja ik heb beide versies beluisterd, en probeer te wennen aan de studioversie!

Ik heb ook eens een lijstje gemaakt. De meeste nummers heb ik pas 1x gehoord dus de volgorde is niet helemaal betrouwbaar. Het nummer van Wit-Rusland heb ik niet meegenomen want die zouden ze gaan veranderen, dacht ik?

01. Letland
02. Denemarken
03. Duitsland
04. Noorwegen
05. Oostenrijk
06. Litouwen (wel een slechte zanger)
07. IJsland
08. Albanie
09. Zwitserland
10. Slovenie
11. Cyprus
12. Oekraine
13. Belgie
14. Malta
15. Finland

Onweerwolf
Zo gemiddeld genomen is Denemarken vooralsnog de gedoodverfde favoriet denk ik zo.

En dan moet Anouk nog komen . Wanneer moet NL eigenlijk zijn inzending bekendmaken?

En ja hoor daar gaan we weer (zoals elk jaar). Duitsland is van plagiaat beschuldigd.

Waar het op zou lijken? Loreen's Euphoria

Gaat wel weer een storm in een glas water worden.

Joy4ever schreef:
Wanneer moet NL eigenlijk zijn inzending bekendmaken?

Begin maart. Nog geen exacte datum bekend.

Haha! Nou!!! Wat een onzin weer!!! Glorious vind ik helemaal niet lijken op Euphoria. Ok! Het is allebei wat trance achtig, maar Euphoria is donker qua sfeer en Glorious helemaal niet. Ik snap die vergelijking niet zo goed.

Volgens de bookmakers is dit de huidige top 3:
1. Denemarken
2. Noorwegen
3. Duitsland

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
En ja hoor daar gaan we weer (zoals elk jaar). Duitsland is van plagiaat beschuldigd.

Dat hoort er natuurlijk bij.

Zo las ik ook dat bij de Duitse nationale finale er juryleden waren die waren verbonden aan het platenlabel van Cascada en die daarom Cascada naar de overwinning hebben gestemd.

Cascada maakt al sinds hun begin eurodance muziek en dit past precies in hun rijtje singles, dus plagiaat vind ik een beetje overdreven.

En ik weet er het fijne niet van maar van de jury kregen ze 8/12 punten, vooraf stemmen via de radio 10/12 en van het publiek 12/12 dus ze hebben juist de minste punten van de jury gekregen.

Griekenland :

Ik heb hem nog niet gehoord maar aan de titel te zien wordt het een persoonlijk favorietje

Je bent me net voor

Ik vind het leuk! Ik hou hier altijd wel van (en ook van de titel ).

1. Denemarken
2. Griekenland
3. Noorwegen
4. IJsland
5. Duitsland
6. Zwitserland
7. Litouwen
8. Letland
9. Albanië
10. Oostenrijk
11. Wit-Rusland
12. Cyprus
13. Slovenië
14. Malta
15. Oekraïne
16. België
17. Finland

Leuk liedje van Griekenland

Onweerwolf
Ik ben er nog niet over uit wat ik van Griekenland vind.

Ik weet ook nog niet wat ik er van moet vinden. Denk niet dat ik dit ga waarderen.

De nieuwe top 17:

1. Noorwegen.
2. Duitsland
3. IJsland
4. Denemarken
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
7. Letland
8. Slovenië
9. Cyprus
10 Litouwen
11. Zwitserland
12. Malta
13. Oostenrijk
14. Albanië
15. Griekenland (wat een vreselijk nummer! Ze hadden beter het geld dat ze in deze inzending stoppen kunnen spenderen aan hun financiele problemen!!!)
16. België
17. Finland (Het is toch echt erger dan die vals kraaiende vent van Belgie! Knap! :S )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:32 uur

geplaatst: vandaag om 19:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.