MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Ik vind Griekenland wel zo verfrissend na al die Loreen-achtige dance nummers die we dit jaar te horen krijgen: onderhand wel een grote eenheidsworst aan het worden zo.
Dit valt lekker op. Ongetwijfeld love-hate.

Maar goed, ik heb altijd al een zwak gehad voor dit soort acts (remember Zdob şi Zdub )

So lucky!!! BAAAAAAAAAAAH!!!! Ja daar heb ik het dus totaal niet op!!!! Geef mij maar de eurodance of de ballads!

Ik heb normaal gesproken een beetje een hekel aan ballads, al vind ik de inzending van IJsland van dit jaar wel wat hebben. En Albanië was ook één van mijn favorieten vorig jaar (denk achteraf gezien toch wel mijn favoriet)

2MY
aERodynamIC schreef:
(remember Zdob şi Zdub )

Ben ik de enige die dat vuiltje onder de s van mijn scherm aan't krabben was?

Klopt het dat het Eurovisie-nummer van Anouk Birds Falling Down gaat worden?

Stjärnproducent till ESC - Kultur & Nöjen - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt

En dan zegt de Zweedse producer: ‘We hebben geen kans om het festival te winnen. Dit is geraffineerde muziek met veel akkoorden, niet het soort muziek dat het schlagerfestival wint."

Nou dat is lekker dan. Dit festijn gaat toch echt wel om 'winnen'.

Precies wat we nodig hebben, een kansloos nummer
Verder heeft meneer wel een beetje een hoge pet op van zichzelf - het gemiddelde songfestival nummer doet niet onder aan een willekeurig nummer van 'For Bitter or Worse'. (Behale 'Three Days in a Row' natuurlijk - mijn favoriete single van Anouk )

Mooie nummers beluister ik wel op een andere manier. Kan mij het schelen waar we mee komen als we maar winnen.
Zeer vreemd dit...... maar ach.... eerst horen

Een top10 notering in de finale zou al genoeg zijn om bij mij de tranen van geluk in de ogen te doen springen.

Ik krijg het idee dat Anouk het alleen maar doet voor de internationale exposure, vooral om het nummer te geavanceerd zou zijn om te winnen. Ben ik naïef geweest?

Stardust vind ik een mooi nummer dus als het nog beter is dan die dan ben ik wel tevreden eigenlijk.

Natuurlijk doet ze het voor de exposure maar dat boeit me niet.

De inzending voor Ierland;

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C5OHGoSmI_s[/embed]

En ook dit land gaat voor dance....... hoe verrassend.

De studioversie klinkt beter, deze meneer vind ik live niet erg sterk maar op zich een aanstekelijk nummer.

De nieuwe top 18:

1. Noorwegen.
2. Duitsland
3. IJsland
4. Denemarken
5. Oekraïne
6. Wit-Rusland
7. Letland
8. Slovenië
9. Cyprus
10 Litouwen
11. Zwitserland
12. Malta
13. Oostenrijk
14. Ierland: Er zijn al een groot aantal dance achtige nummers dit jaar wat ik persoonlijk geen ramp vind. maar dit nummer mist de peper! Gewoon een saai, futloos nummer en het is live niet om aan te horen (al is Belgie erger).
15. Albanië
16. Griekenland
17. België
18. Finland

Rusland stuurt Dina Garipova:

Beetje doorsnee maar verder prima popsong.

1. Denemarken
2. Griekenland
3. Noorwegen
4. IJsland
5. Duitsland
6. Zwitserland
7. Rusland
8. Litouwen
9. Letland
10. Albanië
11. Oostenrijk
12. Wit-Rusland
13.Ierland
14. Cyprus
15. Slovenië
16. Malta
17. Oekraïne
18. België
19. Finland

Awww de video doet het niet!

Vind Rusland niet erg boeiend. Wel anders dan de entries die ik me herinner (de oma's van vorig jaar, t.A.T.u. en Serebro) dus wat dat betreft wel gewaagd (al zal Rusland altijd wel hoog scoren).

Ook even m'n lijstje ge-update. Letland en Denemarken zijn van plek verwisseld. Ierland heeft een leuk pakkend nummer te pakken. Griekenland is het uiteindelijk niet geworden.

01. Denemarken
02. Letland
03. Duitsland
04. Ierland
05. Noorwegen
06. IJsland
07. Litouwen
08. Oostenrijk
09. Albanië
10. Zwitserland
11. Griekenland
12. Rusland
13. Slovenië
14. Cyprus
15. Oekraïne
16. Wit-Rusland
17. België
18. Malta
19. Finland

Emile93 schreef:
Awww de video doet het niet!

Nieuwe:

De nieuwe top 19:

1. Duitsland (wat is het toch een geweldig nummer! Echt een Songfestival nummer!!! Heerlijk!)
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Denemarken
5. Rusland! (JEZUS WAT EEN STROT!!!!! GEWELDIG! Mooi nummer ook! Goede keuze!)
6. Oekraïne
7. Wit-Rusland
8. Letland
9. Litouwen (weet toch 2 plekjes te stijgen, ten koste van Slovenie)
10. Cyprus
11. Slovenië
12. Zwitserland
13. Malta
14. Oostenrijk
15. Albanië
16. Ierland (weet een plekje gezakt!)
17. Griekenland
18. België
19. Finland

Preview van 'Birds' :

Ze pakken het wel slim aan: iedereen buitelt over elkaar heen. De producer zegt 'geen kans om te winnen'. Anouk zegt 'jawel hoor'. Tros zegt 11 maart presentatie. Stoute meid zingt toch al eerder een 'preview'.
Fans roepen 'Oh wat mooi', haters roepen 'zeiknummer, we halen de finale weer niet'.

Toch knap

Gewoon maar wachten nog lijkt me het beste en dan mag het Anouk circus verder gaan en zal alles nog eens extra versterken.

heel tof dat Anouk dit gaat doen, alhoewel ik het leuker had gevonden als ze een meer rocknummertje had gekozen. Ben zeer benieuwd hoe ze het gaat doen, maar we hopen er maar weer niet teveel van.

Anouk kan natuurlijk fantastisch zingen, maar ik vind dit wel wat aan de saaie kant. Ze mag best met een rustig nummer aan komen zetten, maar dan moet ze wel zorgen dat ze haar strot opentrekt! Hopelijk gebeurt dat verderop in het liedje nog.

Knap dat jij dat al zo snel kunt horen in deze versie

Dat ze in deze halve minuut haar volume niet vol opentrekt kan iedereen wel horen Voor de rest ben ik inderdaad vrij voorbarig, maar ik trek nu eenmaal graag snel conclusies.

En ze voeren de spanning op met alweer een 'relletje'.

Deelname songfestival Anouk niet in gevaar | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hier dus bij Giel Beelen in 2011:

Nog steeds lastig om er wat van te zeggen. We weten in elk geval dat het een ballad is en dat het voortborduurt op het nummer van het album dat al vrijgegeven is.
Lekker soundtrack/Lana Del Rey achtig en dat is denk ik niet verkeerd want dat hebben we nog niet eerder gehoord op het Festival en is nu best 'in'.
Al die Loreen-klonen zijn een jaar te laat dat zie je elk jaar weer gebeuren.

Maar of een rustig nummer in 3 minuten gaat aanslaan in Europa is moeilijk: altijd lastig met ballads.

Klinkt best wel OK, ben benieuwd naar de productie en de hele track. Het klinkt in ieder geval als iets wat wel op gaat vallen.

Goh, dit klinkt best goed zeg. Toch wel beter (en anders) dan ik verwacht had op basis van die halve minuut

Spanje kiest voor het nummer Contigo Hasta El Final (de groep was al bekend):

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eGTi8B0VFh0[/embed]

Best een prima nummer maar mevrouw zingt live met een bibberstemmetje en telkens denk ik 'wanneer gaat ze nu Belfast Child zingen?'
Ze zitten hoe dan ook al in de finale, dat scheelt.

Wel prima dat nummer van Anouk, doet wat oud aan, beetje jaren 50 sound.
In ieder geval laat ze horen dat ze gewoon een goede zangeres is, hoop eigenlijk wel op een Portishead achtige begeleiding, nu is het wat aan de kale kant.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.