MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
beatcluster
Georgië heeft ook gekozen:

En Kroatié:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g1RhBoHX7xA[/embed]

Beetje BZN maar ergens heeft het ook wel wat.

Dat nummer van Georgië gaat het ongetwijfeld goed doen, mits de performance uit wat meer gaat bestaan dan alleen stilstaand naar elkaar kijken.

01. Denemarken
02. Letland
03. Duitsland
04. IJsland
05. Ierland
06. Noorwegen
07. Kroatië
08. Georgië
09. Litouwen
10. Oostenrijk
11. Spanje
12. Albanië
13. Zwitserland
14. Griekenland
15. Rusland
16. Slovenië
17. Cyprus
18. Oekraïne
19. Wit-Rusland
20. België
21. Malta
22. Finland

Kroatië grote kans dat het door stijgt in mijn lijstje.

Eigenlijk heeft Kroatië 'iets fouts' over zich (zeg maar de BZN factor) maar stiekem vind ik dit toch wel een erg lekkere zwijmelaar. Misschien de guilty pleasure van dit jaar. dat koor is zo lekker over de top maar o zo fijn

De nieuwe top 22:

1. Duitsland
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Denemarken
5. Rusland
6. Oekraïne
7. Wit-Rusland
8. Letland
9. Litouwen
10. Georgië (prima song. Winnaar? Nee)
11. Cyprus
12. Slovenië
13. Kroatië (ik moet wat wennen hieraan)
14. Zwitserland
15. Malta
16. Oostenrijk
17. Albanië
18. Spanje (geef mij Pastora Soler maar! Dit is echt niks!)
19. Ierland
20. Griekenland
21. België
22. Finland

En Macedonië stuurt dit opmerkelijke duo:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ofB4nvQvZPI[/embed]

Update:

1. Denemarken
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Duitsland
5. Griekenland
6. Zwitserland
7. Rusland
8. Litouwen
9. Letland
10. Kroatië
11. Albanië
12. Oostenrijk
13. Wit-Rusland
14. Spanje
15. Georgië
16. Ierland
17. Macedonië
18. Cyprus
19. Slovenië
20. Malta
21. Oekraïne
22. België
23. Finland

Onweerwolf
Griekenland -> Ik vind het een vreemde keus en op het eerste gehoor stond het me nogal tegen, maar het heeft toch wel iets. Ik weet alleen nog niet wat. Het is in ieder geval fijn voor de diversiteit. Griekenland haalt altijd de finale maar als ze dat dit jaar ook doen gaan ze hier vast geen potten mee breken op de zaterdag.

Spanje -> Spanje had vorig jaar absoluut moeten winnen met het prachtige Quédate Conmigo, dat niet alleen van zichzelf al een enorm sterk nummer was maar ook nog eens fenomenaal werd uitgevoerd door Pastora Soler. Maar sinds de controverse in '68 waar Franco de uitslag beïnvloed zou hebben en de twijfelachtige door vieren gedeelte victorie het jaar erop kan Spanje fluiten naar de overwinning. Deze inzending gaat nogal langs me heen. Dat komt een beetje door de matige versie, maar ook omdat het gewoon een nogal saai nummer is (lijkt?). Misschien moet ik het vaker horen.

Rusland -> Rusland is wel een favoriet land van mij omdat ze creatief en eigenzinnig zijn. Vorig jaar gingen ze daar iets te ver in door. Dit jaar doen ze daarom maar een flinke stap terug en komt er een vrij ingehouden ballad die ik eigenlijk best wel te pruimen vind. Het nummer is op zich prima maar het is wel heel erg binnen de lijntjes.

Onweerwolf
Ierland -> Ah ja, een mannelijke Loreen versie, die hadden we nog niet. Wel een lekker nummertje eigenlijk. Het komt wel over en blijft best hangen. Wel jammer dat het weer zo'n eng glad mannetje is. Het wordt hoog tijd dat dat eens uit de mode gaat.

Georgië -> Vorig jaar hadden ze die verschrikkelijke joker aap. Dat kan dit jaar alleen maar beter. En ja dat is ook absoluut het geval. Een archetypische drama ballad mét uithaal. Dit trek ik erg goed. Het is misschien een beetje oubollig maar ik heb hier een zwak voor. Ik gun het in ieder geval van harte de finale.

Kroatië -> Het nummer van vorig jaar vond ik nogal een niemendalletje. Dit jaar hebben ze een koor(tje) waar ik normaalgesproken wel fan ben. Dit nummer is wel een tikje glad maar het tweede gedeelte vind ik muzikaal gezien wel goed. Dit kan nog wel groeien. Een kleine outsider denk ik maar ik gok toch dat het niet modern genoeg is.

Macedonië -> Kaliopi was vorig jaar een van mijn absolute persoonlijke favorieten samen met Spanje en Nederland. Helaas scoorde ze in de subtop met haar moderne ethnogoth milfrock. Dit jaar gaat Macedonië voor een duet dat vanaf de eerste noten heel erg goed klinkt. Wederom met een sterke ethnosound. Het is een beetje een apart nummer dat nogal van de hak op de tak lijkt te gaan, alsof men er van alles en meer in wil stoppen maar dit is precies wat ik gaaf vind aan het ESC. Lekker quirky! Het zal vast niet winnen maar mijn steun heeft het.

Onweerwolf
En dan Anouk... Ik was eerst ietwat teleurgesteld dat het geen rocksong is geworden maar een ballad. Maar wat ze bij die 3fm aap door de telefoon zong klonk absoluut niet verkeerd. Erg traditioneel wal, maar dat kan ze compenseren door de muziek en dan hopen dat de som der delen...

Italië, Frankrijk, België, Spanje en Duitsland zullen dit wel kunnen proeven voorspel ik, nou eens kijken of ze het oosten ook kan overtuigen.

Armenië: vrij saai en klinkt live maar matigjes. Zal wel weer veel diaspora stemmen krijgen en die tekst is om te huilen.

Hongarije: leuk alternatief liedje maar er gebeurt wel heel erg weinig in waardoor het niet veel zal gaan doen (bij mij ook niet echt terwijl ik normaal altijd wel wat met de alternatieve liedjes op het festival heb)

Estland: o help weer zo'n typische dreutel ballade zoals we er al al 873 eerder hebben gehoord. Next!

Update:

1. Denemarken
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Duitsland
5. Griekenland
6. Zwitserland
7. Rusland
8. Litouwen
9. Letland
10. Kroatië
11. Albanië
12. Oostenrijk
13. Hongarije
14. Wit-Rusland
15. Spanje
16. Georgië
17. Ierland
18. Macedonië
19. Cyprus
20. Slovenië
21. Malta
22. Estland
23. Oekraïne
24. Armenië
25. België
26. Finland

De nieuwe top 26:

1. Duitsland
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Denemarken
5. Rusland
6. Oekraïne
7. Wit-Rusland
8. Letland
9. Estland (mooie ballad. Al vond ik Kuula van vorig jaar nog net iets mooier)
10. Litouwen
11. Georgië
12. Macedonie (apart nummer maar wel catchy)
13. Cyprus
14. Kroatië
15. Zwitserland
16. Slovenië
17. Armenie (het couplet begint zo mooi, maar daarna stort het wel in. Aan de act mag ook wel wat zout worden toegevoegd)
18. Malta
19. Oostenrijk
20. Albanië
21. Spanje (geef mij Pastora Soler maar! Dit is echt niks!)
22. Ierland
23. Hongarije (OK... Wat hebben de Hongaren in hemelsnaam gedacht toen ze dit kozen? )
24. Griekenland
25. België
26. Finland

Even wat anders: als straks alle nummers bekend zijn en er niet meer aan de nummers gesleuteld mag worden wil ik zoals elk jaar alles langsgaan en bespreken als aanloop naar het festival.
Twee nummers per dag met een bespreking en is het niet een leuk idee als andere frequente bezoekers daar ook hun bespreking onder plaatsen zodat je wat verschillende meningen onder elkaar kunt lezen. Een vette knipoog en niet al te serieus maakt het vaak extra leuk.

Ja, leuk hoor. Dit is de eerste keer dat ik van tevoren al intensief de nummers aan het beluisteren ben dus ik vind het ook wel leuk om er wat over te schrijven

I'm in!!!

Tof! Ik zat eerst te denken aan 1 nummer per dag maar ik vreesde dat dat heel erg krap zou gaan worden (bovendien ben ik begin mei een paar dagen op vakantie) totdat ik even terugscrolde naar vorig jaar en toen ben ik 20 maart begonnen met telkens 1 nummer per dag waarvan de laatste op 29 april aan bod kwam. Dat moet nu dan ook weer lukken! Als we onder elkaar posten krijgen we een mooi overzicht met verschillende meningen

Ik gebruik dan ook net als voorgaande jaren zoveel mogelijk de promofilmpjes met meestal de studio-versies.

En dan Bulgarije, ze zonden dit gezelschap al eerder in met het nummer Water wat ik best goed vond maar hier heb ik niks mee terwijl ik wel van etno houd.

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8nMuuhR_Xis#![/embed]

Later vanavond weten we wie Servië stuurt, een land dat meestal goede inzendingen heeft.

Och! We hebben weer een gedrocht erbij dit jaar (Bulgarije). Ik zie dit niet winnen hoor! Water vond ik wel heel erg goed. Heel apart nummer, een van de meest catchy nummers van de afgelopen jaren.! Dit Kismet is veel te flauw en niet zo catchy als Water.

Spannend wat er bij Servië uitkomt. Ik vind het niet altijd even sterk, eigenlijk alleen als ze met een Ballad-inzending komen zoals vorig jaar of met Molitiva.

Ik heb in een Nederland wonende Bulgaarse kennis en die zegt dat de Bulgaarse tv de inzending zojuist heeft omgegooid en nummer 2 Samo Shampioni kiest.
Er schijnt een hoop gedoe te zijn daar hahahaha.

Zodra het zeker is hoort u meer

Haha! Lekker rommelig! Het lijkt Oekraïne of Wit-Rusland wel. Die hebben daar ook een handje van! Haha!

Nou, Servië is 'em ook niet echt dit jaar (nog erger dan Finland):

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xiN6wbNkuCQ[/embed]

Weinig uitspringende nummers nog dit jaar.

Update:

1. Denemarken
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Duitsland
5. Griekenland
6. Zwitserland
7. Rusland
8. Litouwen
9. Letland
10. Kroatië
11. Albanië
12. Oostenrijk
13. Hongarije
14. Wit-Rusland
15. Spanje
16. Georgië
17. Ierland
18. Macedonië
19. Cyprus
20. Slovenië
21. Malta
22. Estland
23. Bulgarije
24. Oekraïne
25. Armenië
26. België
27. Finland
28. Servië

Nog 11 landen te gaan.....

Joh, ik ga lekker tegendraads doen en gooi m'n top even om. Was net bezig met mijn lijstje dus neem Servië ook meteen even mee. Kroatië hup op #1 en Macedonië op #2. Leuke inzending hoor! Verder zijn er sinds mijn laatste update vooral gedrochten bijgekomen. Minder concurrentie voor Anouk zullen we maar denken.

1. Kroatië
2. Macedonië
3. Denemarken
4. Letland
5. Duitsland
6. IJsland
7. Noorwegen
8. Ierland
9. Georgië
10. Litouwen
11. Oostenrijk
12. Spanje
13. Albanië
14. Zwitserland
15. Griekenland
16. Rusland
17. Hongarije
18. Cyprus
19. Estland
20. Oekranië
21. Wit-Rusland
22. Slovenië
23. Servië
24. België
25. Armenië
26. Malta
27. Finland

Ik word overigens wel priegelig van al die stomme trema's op die e's Heb het cijferblok aan de rechterkant van m'n toetsenbord nu meer gebruikt dan in een jaar tijd.

aERodynamIC schreef:
Update:
27. Finland
28. Servië

Nog 11 landen te gaan.....

Erger dan Finland ?
En het gaat hard nu met de bekendmakingen

NewYorkCityLight schreef:
Ik word overigens wel priegelig van al die stomme trema's op die e's

Ik heb dezelfde ergernis, zat er zelfs aan te denken om over te gaan op Engels.

NewYorkCityLight schreef:
Erger dan Finland ?

Het is het lalalalalalala intermezzo dat daar voor zorgt

De nieuwe top 28:

1. Duitsland
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Denemarken
5. Rusland
6. Oekraïne
7. Wit-Rusland
8. Letland
9. Estland
10. Kroatië
----- Boven deze scheiding zijn echt leuke nummers-----
11. Litouwen
12. Macedonie
13. Georgië
14. Zwitserland
15. Cyprus
16. Slovenië
17. Armenie
18. Malta
19. Oostenrijk
----- Onder deze scheiding staan de gedrochten van dit jaar -----
20. Albanië
21. Spanje
22. Servië (inderdaad dat la la la is superraar. Wat een stom nummer)
23. Bulgarije (als het daadwerkelijk Kismet wordt)
24. Ierland
25. Hongarije
26. Griekenland
27. België
28. Finland

We hebben trouwens wel pech met een ballad van Anouk aangezien we tussen 2 ballads in zitten: Rusland en Estland. Rusland gaat zeker naar de finale dus moet Anouk daarna wel van goede huizen komen. Spannend!

Ja dat is niet gunstig zeker omdat Rusland zeker wel door gaat (maar de volgorde is nog iet helemaal bekend wel dat ze in hetzelfde deel zitten).

Ik vind er dit jaar maar weinig echt bovenuit steken. Zelfs mijn nummer 1 is niet zo leuk als ik andere nummers voorgaande jaren vond. Ik hoop dus dat er tussen de nog komende 11 landen iets bij zit voor mij. Ik hoop op Anouk want dat lijkt me wel wat....

Ik ben wel erg blij met de inzendingen van Noorwegen, Duitsland, Denemarken en IJsland hoor! Zijn goede nummers maar je hebt gelijk: 2010,2011 en 2012 waren veel interessanter. Maarja, er moet ook eens een minder jaar tussen kunnen zitten he? Kijk naar 2008.

aERodynamIC schreef:
Armenië: vrij saai en klinkt live maar matigjes. Zal wel weer veel diaspora stemmen krijgen en die tekst is om te huilen.

De muziek is geschreven door de enige echte Tony Iommi. Dat belooft wat voor de nieuwe Black Sabbath.... *kuch*

Ik begin langzaam een Kroatië liefhebber aan het worden... hoe is het mogelijk (want ik heb een pesthekel aan die Gordon en zijn keutels.... kom hoe heten die ook al weer?!).

Estland begint ook ietsje te stijgen in waardering.

Los Angeles the Voices. Maak je geen zorgen, ik heb daar ook een hekel aan en kan alsnog prima genieten van Kroatië .

En die zangeres van het nummer Imperija doet je hart toch smelten?

(afbeelding)

Queen of Gypsy Esma

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.