Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 28 april 2009, 21:12 uur
De Franse inzending kan ik ook goed waarderen wegens eigenzinnig en sober en ook smaakvol, Patricia Kaas heeft bovendien veel klasse. Van mij mag dit nummer winnen maar ik vrees dat dit niet zal inslaan bij de massa en meer bepaald het ESF-publiek.
0
Misterfool
geplaatst: 1 mei 2009, 22:59 uur
ik vraag me af. wat zou er gebeuren als ze een band als dream theater naar het songfestival sturen.
0
geplaatst: 2 mei 2009, 19:22 uur
Nu ik de cd hier in huis heb liggen maar eens een update:
12 Zwitserland
10 Israel
8 Frankrijk
7 Estland
6 IJsland
5 Portugal
4 Moldavië
3 Montenegro
2 Spanje
1 Cyprus
Het gaat hier dus om studioversies (live gaan veel nummers vreselijk onderuit door slecht zingende artiesten).
12 Zwitserland
10 Israel
8 Frankrijk
7 Estland
6 IJsland
5 Portugal
4 Moldavië
3 Montenegro
2 Spanje
1 Cyprus
Het gaat hier dus om studioversies (live gaan veel nummers vreselijk onderuit door slecht zingende artiesten).
0
geplaatst: 10 mei 2009, 21:24 uur
Altijd leuk lijstjes. Deze landen gok ik voor een finaleplek, gerangschikt op mate van waarschijnlijkheid:
Eerste Halve Finale:
1. Turkije
2. Israël
3. Bosnië & Herzegovina
4. Roemenië
5. Zwitserland
6. Zweden
7. Armenië
8. IJsland
9. Finland
10. Montenegro
Tweede Halve Finale:
1. Oekraïne
2. Griekenland
3. Azerbeidzjan
4. Noorwegen
5. Estland
6. Servië
7. Albanië
8. Letland
9. Moldavië
10. Ierland
Eerste Halve Finale:
1. Turkije
2. Israël
3. Bosnië & Herzegovina
4. Roemenië
5. Zwitserland
6. Zweden
7. Armenië
8. IJsland
9. Finland
10. Montenegro
Tweede Halve Finale:
1. Oekraïne
2. Griekenland
3. Azerbeidzjan
4. Noorwegen
5. Estland
6. Servië
7. Albanië
8. Letland
9. Moldavië
10. Ierland
0
geplaatst: 12 mei 2009, 22:23 uur
Opvallend weinig wansmaak vind ik en veel niet zo opvallende middelmaat. Maar twee nummers die ik kansen toedicht om te winnen zaterdag (Turkije, Bosnie). Vond het tamelijk moeilijk maar dit is mijn voorspelling voor wat de finale haalt in volgorde van waarschijnlijk.
1. Turkije
2. Bosnie-Herzegovina
3. Armenie
4. Macedonie
5. Roemenie
6. Zweden
7. Wit-Rusland
8. Malta
9. Portugal
10. Israel
Israel gaat door als keuze van de jury, op het randje.
Bovenstaande is dus niet mijn smaak, maar een voorspelling.
De prijs voor het ergste nummer gaat deze uitzending naar Bulgarije. Belgie en Tsjechie gaan strijden voor de onderste plek in deze halve finale.
1. Turkije
2. Bosnie-Herzegovina
3. Armenie
4. Macedonie
5. Roemenie
6. Zweden
7. Wit-Rusland
8. Malta
9. Portugal
10. Israel
Israel gaat door als keuze van de jury, op het randje.
Bovenstaande is dus niet mijn smaak, maar een voorspelling.
De prijs voor het ergste nummer gaat deze uitzending naar Bulgarije. Belgie en Tsjechie gaan strijden voor de onderste plek in deze halve finale.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 22:30 uur
Mijn voorspelling (niet op volgorde):
Montenegro
Wit-Rusland
Zweden
Armenië
Zwitserland
Turkije
Israel
IJsland
Malta
Bosnië & Herzegovina
Vooraf was Zwitserland mijn torenhoge favoriet maar wat was dat live slecht gezongen. Jammer.
Mijn nummer 2 was Israel. Ik ben een groot Noa-fan en de dames deden het goed maar 100% was het ook niet.
IJsland ben ik meer en meer gaan waarderen en ik denk dat dit vanvond mijn favoriet was.
Portugal was ook wel een favo van mij maar het kind was te nerveus. Turkije gaat dik door en scoort wel (maar kwam ook niet helemaal uit de verf: misschien omdat ze de hele week al ziek is).
Bulgarije was het lachertje van de avond.
Montenegro
Wit-Rusland
Zweden
Armenië
Zwitserland
Turkije
Israel
IJsland
Malta
Bosnië & Herzegovina
Vooraf was Zwitserland mijn torenhoge favoriet maar wat was dat live slecht gezongen. Jammer.
Mijn nummer 2 was Israel. Ik ben een groot Noa-fan en de dames deden het goed maar 100% was het ook niet.
IJsland ben ik meer en meer gaan waarderen en ik denk dat dit vanvond mijn favoriet was.
Portugal was ook wel een favo van mij maar het kind was te nerveus. Turkije gaat dik door en scoort wel (maar kwam ook niet helemaal uit de verf: misschien omdat ze de hele week al ziek is).
Bulgarije was het lachertje van de avond.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 22:33 uur
Ik heb niet echt aandachtig gekeken, maar wat me opviel:
*Het liedje van Turkije lijkt wel erg op Simarik van Tarkan.
*Bij Wit-Rusland moest ik denken aan Hymn van Ultravox.
*Bij Wit-Rusland moest ik denken aan Hymn van Ultravox.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 22:35 uur

Dat meen je niet: mijn favo Ultravox nummer........... ik herken daar niks van in dat niemandalletje.
herman schreef:
Dat gaat voor zo'n beetje alle Turkse inzendingen de laatste jaren op

0
geplaatst: 12 mei 2009, 22:42 uur
Ik ben bang dat IJsland een beetje weggedrukt wordt door de laatste twee ballades. Hoewel dat nummer van IJsland aanzienlijk beter was dan dat van Malta. Verder viel Zwitserland me ook nogal tegen. De zanger was wel heel zwak. Ik denk dat de Bonjovirock van Macedonie met gemak doorgaat. Genoeg publiek voor, catchy nummer en best goed uitgevoerd.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 23:00 uur
Acht uit tien. Toch geen Macedonie en toch wel IJsland, dat pleit voor het publiek. Verder geen Wit-Rusland en wel Finland. Geen van beide stelde veel voor vond ik.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 23:02 uur
Hier stond het op. Met bezielend commentaar van vrouw en dochter.
Ik sloeg mijn dijen stuk bij Bulgarije. Mijn hemel wat een narigheid.
En IJsland was hier de grote favoriet. Geloof ik.
Ik sloeg mijn dijen stuk bij Bulgarije. Mijn hemel wat een narigheid.
En IJsland was hier de grote favoriet. Geloof ik.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 23:06 uur
IJsland is meer dan terecht door en samen met Israel zijn dat mijn grote favorieten in de finale en daar voeg ik naar alle waarschijnlijkheid Frankrijk aan toe. Jammer van Zwitserland maar de zang was dan ook niet naar behoren........
0
geplaatst: 12 mei 2009, 23:12 uur
Overigens werkt het halve finalesyteem. Er zijn Oost-Europese landen die altijd profiteerden van stemmen van omringende landen afgevallen. Namelijk Macedonie en Wit-rusland. En smaakvolle bijdragen van IJsland en Israel zijn gelukkig gewoon door, al vermoed ik wel dat Israel de jurykeus is.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 23:18 uur
starbright boy schreef:
Overigens werkt het halve finalesyteem.
Overigens werkt het halve finalesyteem.
Daar geloof ik niet in, want dan gaan de verhalen over oostblokfeestjes de vorige jaren ook niet door want die halve finale is er al een tijd. Vriendjesstemmen zul je altijd blijven behouden en dat was zelfs al zo toen televoting er nog niet was.
Daarbij gaan exact dezelfde landen als vorig jaar door met uitzondering van Malta........... dus de afvallers vielen vorig jaar ook af.
Dit staat overigens los van of het werkt of niet want de meeste afvallers zijn wel terechte afvallers. Ik verwacht donderdag dat Denemarken en Noorwegen ook doorgaan en daarmee hebben we zaterdag in elk geval weer het jaarlijkse Scandinavische onderonsje.
Ik heb er vanavond in elk geval geen raar bijsmaakje van gekregen: het is redelijk volgens verwachting.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 14:19 uur
De stand (of het officieel is weet ik niet zeker, ik ga er maar van uit). Israel is gered door de jury:

Finale, 16 mei:
02. Israël: Noa en Mira Awad - There must be another way
03. Frankrijk: Patricia Kaas - Et s'il fallait le faire
04. Zweden: Malena Ernman - La Voix
06. Portugal: Flor-de-Lis - Todas as Ruas do Amor
07. IJsland: Yohanna - Is it true
09. Armenië: Inga & Anush - Jan jan
10. Rusland: Anastasia Pridhodko - Mamo
12. Bosnië-Herzegovina: Regina - Bistra Voda
14. Malta: Chiara – What if we
17. Duitsland: Alex Swings Oscar Sings
18. Turkije: Hadise - Düm Tek Tek
22. Roemenië: Elena Gheorghe - The Balkan girls
23. Verenigd Koninkrijk: Jade - It's My Time
24. Finland: Waldo's People - Lose Control
25. Spanje: Soraya - La noche es para mí
Na donderdag de rest.

Finale, 16 mei:
02. Israël: Noa en Mira Awad - There must be another way
03. Frankrijk: Patricia Kaas - Et s'il fallait le faire
04. Zweden: Malena Ernman - La Voix
06. Portugal: Flor-de-Lis - Todas as Ruas do Amor
07. IJsland: Yohanna - Is it true
09. Armenië: Inga & Anush - Jan jan
10. Rusland: Anastasia Pridhodko - Mamo
12. Bosnië-Herzegovina: Regina - Bistra Voda
14. Malta: Chiara – What if we
17. Duitsland: Alex Swings Oscar Sings
18. Turkije: Hadise - Düm Tek Tek
22. Roemenië: Elena Gheorghe - The Balkan girls
23. Verenigd Koninkrijk: Jade - It's My Time
24. Finland: Waldo's People - Lose Control
25. Spanje: Soraya - La noche es para mí
Na donderdag de rest.
0
Antonio
geplaatst: 14 mei 2009, 00:36 uur
Zo te zien is de Israelische Lobby ook doorgedrongen bij het Songfestival 
Mooi te horen dat die opgepompte en talentloze ego's (De Toppers) er alweer uitgeknikkerd zijn, dat betekent dat andere landen nog enigzins gevoel voor smaak en talent hebben.
Laten we volgend jaar De Jostiband maar sturen, zul je zien dat we nog winnen ook !!!
Ik verbaas mij nergens meer over

Mooi te horen dat die opgepompte en talentloze ego's (De Toppers) er alweer uitgeknikkerd zijn, dat betekent dat andere landen nog enigzins gevoel voor smaak en talent hebben.
Laten we volgend jaar De Jostiband maar sturen, zul je zien dat we nog winnen ook !!!

0
geplaatst: 14 mei 2009, 02:57 uur
Antonio schreef:

De Toppers zitten er nog in, die zingen vanavond pas in de 2de halve finale.... Maakt mij verder weinig uit, zag Turkije dat was wel een leuke Belgische zangeres geloof ik.
Misschien moeten ze er een Oostblok en Westblok halve finale van maken, de beste 5 naar de finale in Karoakeland bij uitstek: Japan! Die beslissen dan met een oneven aantal tellende jury wie er wint...?
0
geplaatst: 14 mei 2009, 04:51 uur
aERodynamIC schreef:
De stand (of het officieel is weet ik niet zeker, ik ga er maar van uit).
De stand (of het officieel is weet ik niet zeker, ik ga er maar van uit).
Dat hoort toch niet bekend te zijn, waar is dit uitgelekt?

Ziet er overigens redelijk geloofwaardig uit.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 18:00 uur
Nee is normaal pas op zondag, dit schijnt op een Bulgaarse fansite terechtgekomen te zijn.
Maar ik ben het met je eens dat het er geloofwaardig uitziet.
Zondag weten we het zeker
Maar ik ben het met je eens dat het er geloofwaardig uitziet.
Zondag weten we het zeker

0
geplaatst: 14 mei 2009, 19:28 uur
Jammer dat Bulgarije, België en Tsjechië de finale niet gehaald hebben. De grap van de avond vond ik Finland en toch ook Roemenië, dat die twee allebei door zijn zal ik nooit begrijpen.
Vanavond de ondergang van de toppers
.Ik heb er een krat bier op staan dat ze er uit vliegen dus ik ga zeker kijken.
Vanavond de ondergang van de toppers
.Ik heb er een krat bier op staan dat ze er uit vliegen dus ik ga zeker kijken.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 19:38 uur
Glen Hansard schreef:
Ik heb er een krat bier op staan dat ze er uit vliegen dus ik ga zeker kijken.
Ik heb er een krat bier op staan dat ze er uit vliegen dus ik ga zeker kijken.
Ik had veel meer ingezet als ik jou was want ze maken geen 'shine' van kans.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 21:39 uur
Nou, als ik zie hoe populair ze overkwamen dan weet ik het nog niet zo...
Nu staat Slowakije op en dat is - inderdaad aERo - verschrikkelijk.
Nu staat Slowakije op en dat is - inderdaad aERo - verschrikkelijk.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:31 uur
Gaan door van zeker naar wat minder zeker:
Griekenland
Noorwegen
Oekraine
Albanie
Azarbeidzjan
Moldavie
Slovenie
Estland
Servie
Litouwen (jurykeus)
Zelf had ik nogal een zwak voor Cyprus (erg mooi liedje met een afwijkende structuur) en vind ik Noorwegen leuk. De laatste gaat dik door, maar voor Cyprus vrees ik, zou wel moeten. Letland had ook wel lef, maar gaat het vrijwel zeker niet redden. Sterker nog: wellicht een laatste plaats.
Vreselijkste van de avond was Slowakije.
Nederland maakt wederom nauwelijks een kans. Samen Slowakije, Letland en Hongarije voor de laatste vier plekjes.
Griekenland
Noorwegen
Oekraine
Albanie
Azarbeidzjan
Moldavie
Slovenie
Estland
Servie
Litouwen (jurykeus)
Zelf had ik nogal een zwak voor Cyprus (erg mooi liedje met een afwijkende structuur) en vind ik Noorwegen leuk. De laatste gaat dik door, maar voor Cyprus vrees ik, zou wel moeten. Letland had ook wel lef, maar gaat het vrijwel zeker niet redden. Sterker nog: wellicht een laatste plaats.
Vreselijkste van de avond was Slowakije.
Nederland maakt wederom nauwelijks een kans. Samen Slowakije, Letland en Hongarije voor de laatste vier plekjes.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:32 uur
Erg moeilijk om te voorspellen.
Servië
Noorwegen
Denemarken
Azerbeidzjan
Griekenland
Litouwen
Moldavië
Albanië
Oekraïne
Estland
Nederland had de reservepakken aan met een hoop gebler tussendoor: ik weet het niet zeker nu of ze wel of niet doorgaan. Als ze het doen is het kantje boord.
Cyprus is op cd een van mijn favorieten (top 10) maar de zang was wel erg bibberig helaas. De act was lief.
Estland geniet denk ik mijn voorkeur maar haalt het niet bij IJsland van afgelopen dinsdag.
Servië
Noorwegen
Denemarken
Azerbeidzjan
Griekenland
Litouwen
Moldavië
Albanië
Oekraïne
Estland
Nederland had de reservepakken aan met een hoop gebler tussendoor: ik weet het niet zeker nu of ze wel of niet doorgaan. Als ze het doen is het kantje boord.
Cyprus is op cd een van mijn favorieten (top 10) maar de zang was wel erg bibberig helaas. De act was lief.
Estland geniet denk ik mijn voorkeur maar haalt het niet bij IJsland van afgelopen dinsdag.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:37 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)
Ik was al blij dat ik er nog een kratje mee kon krijgen.
Als het aan mij had gelegen was het nog wel een pak meer geweest
.Griekenland, Noorwegen, Azerbeidzjan, Oekraïne en Albanië lijken me zekerheidjes voor de finale. De rest is nog redelijk open (alhoewel ik vrees dat Denemarken ook mee gaat doen).
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:40 uur
Verschrikkelijk, wat een rampzalig gedoe en dramatisch slechte muziek/artiesten. Gepresenteerd door een stelletje randdebielen.
Kan werkelijk niets bedenken waarom dit festival enig recht van bestaan heeft, behalve dan dat het al 500 jaar bestaat.
Laat in Godsnaam al die landen in hun sop gaar koken.
Kan werkelijk niets bedenken waarom dit festival enig recht van bestaan heeft, behalve dan dat het al 500 jaar bestaat.
Laat in Godsnaam al die landen in hun sop gaar koken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.