Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:43 uur
musician schreef:
Kan werkelijk niets bedenken waarom dit festival enig recht van bestaan heeft, behalve dan dat het al 500 jaar bestaat.
.
Kan werkelijk niets bedenken waarom dit festival enig recht van bestaan heeft, behalve dan dat het al 500 jaar bestaat.
.
Dat er honderden miljoenen mensen lol aan beleven misschien? Je neemt het veel te serieus.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:49 uur
starbright boy schreef:
Dat er honderden miljoenen mensen lol aan beleven misschien? .
Dat er honderden miljoenen mensen lol aan beleven misschien? .

0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:03 uur
De Toppers 
p.s. 5 van de 10 waren Sovjet-landen , wat een verrassing zeg

0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:06 uur
8 uit 10. Ik koos het verkeerde balkanland, de ouderwetse balkanballade won het van de pseudo-klassieke kitsch en het jiskefet-carnaval.
Denemarken is de Noorwegen van dit jaar. Ik hoor het niet in het ene-oor-in-andere-oor-uit nummer. Maar deed het dus erg goed.
En de toppers, ja ik riep het al toen ze geselecteerd werden. Natuurlijk hebben ze het niet gehaald. Mensen die ervan overtuigd waren dat het een heel goede keus was begrijpen weinig van wat er de laatste jaren populair is op het songfestival.
Paar trends: ballads zijn in, ironie, nichterigheid en grappen zijn uit. Show mag, maar moet dan wel stoer zijn. Niet zo goed zingen mag in stoere danspop, maar wordt afgestraft in andere nummers. Het kleine post-Lordi-rocktrendje is ook definitief voorbij. De typische songfestival sound die is ingezet met Sertab en Ruslana is nog steeds populair.
Denemarken is de Noorwegen van dit jaar. Ik hoor het niet in het ene-oor-in-andere-oor-uit nummer. Maar deed het dus erg goed.
En de toppers, ja ik riep het al toen ze geselecteerd werden. Natuurlijk hebben ze het niet gehaald. Mensen die ervan overtuigd waren dat het een heel goede keus was begrijpen weinig van wat er de laatste jaren populair is op het songfestival.
Paar trends: ballads zijn in, ironie, nichterigheid en grappen zijn uit. Show mag, maar moet dan wel stoer zijn. Niet zo goed zingen mag in stoere danspop, maar wordt afgestraft in andere nummers. Het kleine post-Lordi-rocktrendje is ook definitief voorbij. De typische songfestival sound die is ingezet met Sertab en Ruslana is nog steeds populair.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:15 uur
Froger: "alle balkanlanden zijn wel door"
Nou nee René. Servie (winnaar 2007!), Slovenie, Montenegro en Macedonie liggen er allemaal uit.
Zelfs niet alle ex-sovjetlanden zijn door. Letland en Wit-Rusland liggen er ook uit.
Nou nee René. Servie (winnaar 2007!), Slovenie, Montenegro en Macedonie liggen er allemaal uit.
Zelfs niet alle ex-sovjetlanden zijn door. Letland en Wit-Rusland liggen er ook uit.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:15 uur
Misschien komen De Toppers terug in Nederland nog wel aan het werk als voorprogramma van Lisa.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:20 uur
9 uit 10 en ik had nog even zitten twijfelen om Servië en Kroatië om te ruilen en dan zat ik helemaal goed.
Geen verbazing aan mijn kant dus over de uitslag.
Nu kan iedereen weer lekker zeuren over het feit dat het de schuld van het oostblok is (en niet dat we gewoon een baggerslecht nummer sturen).Ik gok op een zeer lage score voor de Toppers met weinig punten.
Ik had het zelf kunnen schrijven.
Probleem is en blijft: wie wil en durft voor Nederland te gaan en is in staat een goed en geschikt nummer te schrijven?!
Geen verbazing aan mijn kant dus over de uitslag.
Nu kan iedereen weer lekker zeuren over het feit dat het de schuld van het oostblok is (en niet dat we gewoon een baggerslecht nummer sturen).Ik gok op een zeer lage score voor de Toppers met weinig punten.
starbright boy schreef:
Ik had het zelf kunnen schrijven.
Probleem is en blijft: wie wil en durft voor Nederland te gaan en is in staat een goed en geschikt nummer te schrijven?!
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:29 uur
Het nummer wat die zogenaamde Toppers ten gehore brachten was toch gekozen door het vaderlandse publiek zelf?
Dan heeft de goe-gemeente het aan zichzelf te danken:
dus ook niet zeuren, hadden ze maar voor dat tweede nummer moeten kiezen wat mij toen zelfs een beetje verraste, dat nummer met die engel had veel meer kwaliteit en allure.
Maar misschien zijn we er nu eindelijk voorgoed van verlost; die stomme mediahype ook.......
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:32 uur
Welk nummer dan ook van de toppers had het niet gered. De toppers zijn totaal ongeschikt om een deuk in een pakje boter te slaan op wat het songfestival al zo'n 10 jaar is. En dat begrijpt Nederland nog steeds niet.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 23:36 uur
0
Fidelodelientje
geplaatst: 14 mei 2009, 23:49 uur
deric raven schreef:
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)
Hij maakt in elk geval meer kans dan de toppers
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:11 uur
Ik vond de inzending van de Ukraïne wel OK. Vette eurobeat, goed verlopen zangeres ...
Waarom sturen wij Tatjana toch niet ? Die rolt de concurrentie zó op.
Waarom sturen wij Tatjana toch niet ? Die rolt de concurrentie zó op.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:27 uur
Te oud. Een Tatjana-achtig type van 22 zou een prima idee zijn daarintegen.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:28 uur
starbright boy schreef:
Om met Tom Waits te spreken : "There's nothing wrong with her, $ 100,- won't fix"
0
geplaatst: 15 mei 2009, 01:13 uur
Nou, ik kom net uit m'n werk, hoorde daar in het laatste nieuws dat de (*kuch*) Toppers niet door gingen...
Wat een verrassing zeg! Ik ben TOTAAL van m'n stuk!!!

(In ieder geval voelt het stiekem best lekker dat m'n collega's -waarvan de muzikale 'bagage' zeg maar 'nihil' is- me gelijk moesten geven.)
Nederland toont maar weer eens aan irrelevanter dan irrelevant (lees: Songfestival) te zijn...

Wat een verrassing zeg! Ik ben TOTAAL van m'n stuk!!!

(In ieder geval voelt het stiekem best lekker dat m'n collega's -waarvan de muzikale 'bagage' zeg maar 'nihil' is- me gelijk moesten geven.)
Nederland toont maar weer eens aan irrelevanter dan irrelevant (lees: Songfestival) te zijn...
deric raven schreef:
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)

0
geplaatst: 15 mei 2009, 01:31 uur
0
geplaatst: 15 mei 2009, 09:04 uur
Oekraïne vond ik goed, wordt zeker een Top 3 notering. Servië vond ik ook niet verkeerd maar die is verrassenderwijs niet door. En waarom die ontplofte smurf door is
. Ik ga wel kijken morgen. Voor Nederland: De volgende keer graag wat slankere dames op de achtergrond en wat betere vocalisten op de voorgrond.
. Ik ga wel kijken morgen. Voor Nederland: De volgende keer graag wat slankere dames op de achtergrond en wat betere vocalisten op de voorgrond.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 09:43 uur
Het was te voorspellen, Nederland doet al jaaaaaren niet meer mee en als 'we' er dan mensen als de Toppers heen sturen zal hier niet snel verandering in komen. Ik vind dat Nederland sowieso weer mensen moeten sturen die Nederlands zingen, met de Toppers laat je helemaal niets zien van Nederland (behalve dat sommige mensen een rare muzieksmaak hebben) een nieuwe Ruth Jacott, steengoede zangeres en een goede Nederlandse tekst.
Niet een hupsasa wat zijn we blij met onszelf in onze glitterpakjes act.
Niet een hupsasa wat zijn we blij met onszelf in onze glitterpakjes act.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 10:47 uur
Ik heb het laatste stukje even gezien en ik vond Estland wel erg goed. De rest was helemaal niks, maar goed goede muziek hoef je ook niet verwachten als je naar het songfestival kijkt.
Ook als ik die korte stukjes zag vond ik Estland gewoon het beste, van mij mogen zij winnen.
Ook als ik die korte stukjes zag vond ik Estland gewoon het beste, van mij mogen zij winnen.
0
Antonio
geplaatst: 15 mei 2009, 15:00 uur
Wat een heerlijk nieuws, die 3 omhooggevallen en in glitterpakken gestoken circusaapjes (De Toppers) zijn op weergaloze wijze door de rest van Europa op hun plaats gezet...en terecht !!!
Eerst Bob Dylan die in Engeland met zijn nieuwe cd notabene Lady GaGa van de eerste plaats stoot en nu dit...zou er dan toch nog hoop zijn voor de mensheid ???
Maar helaas kunnen de Toppers na terugkomst weer terugvallen op het Hollandse Schnabbelcircuit, waar ze over de ruggen van mensen die toch echt beter zouden moeten weten, met 1 optreden van wansmaak weer goud geld verdienen
En maar klagen over de zogenaamde samenzwering van de Oostbloklanden, maar vooral niet willen inzien hoe schrijnend, zielig, kansloos en reddeloos je eigen liedje en act was...
In de tijd van Stalin waren deze 3 apen standrechtelijk gefusilleerd op Het Rode Plein, maar in de Nederlandse Cultuur waar alle zwakkeren worden beschermd, wordt zo'n kneuzencircus op handen gedragen !!!
Nee, ik heb er geen goed woord voor over
Eerst Bob Dylan die in Engeland met zijn nieuwe cd notabene Lady GaGa van de eerste plaats stoot en nu dit...zou er dan toch nog hoop zijn voor de mensheid ???
Maar helaas kunnen de Toppers na terugkomst weer terugvallen op het Hollandse Schnabbelcircuit, waar ze over de ruggen van mensen die toch echt beter zouden moeten weten, met 1 optreden van wansmaak weer goud geld verdienen

En maar klagen over de zogenaamde samenzwering van de Oostbloklanden, maar vooral niet willen inzien hoe schrijnend, zielig, kansloos en reddeloos je eigen liedje en act was...
In de tijd van Stalin waren deze 3 apen standrechtelijk gefusilleerd op Het Rode Plein, maar in de Nederlandse Cultuur waar alle zwakkeren worden beschermd, wordt zo'n kneuzencircus op handen gedragen !!!

0
geplaatst: 15 mei 2009, 16:43 uur
Finale, 16 mei:
01. Litouwen: Sasha Son - Love
02. Israël: Noa en Mira Awad - There must be another way
03. Frankrijk: Patricia Kaas - Et s'il fallait le faire
04. Zweden: Malena Ernman - La Voix
05. Kroatië: Igor Cukrov ft. Andrea – Lijepa tena
06. Portugal: Flor-de-Lis - Todas as Ruas do Amor
07. IJsland: Yohanna - Is it true
08. Griekenland: Sakis Rouvas - This is our Night
09. Armenië: Inga & Anush - Jan jan
10. Rusland: Anastasia Pridhodko - Mamo
11. Azerbeidzjan: Aysel & Arash - Always
12. Bosnië-Herzegovina: Regina - Bistra Voda
13. Moldavië: Nelly Ciobanu - Hora din Moldova
14. Malta: Chiara – What if we
15. Estland: Urban Symphony - Rändajad
16. Denemarken: Niels Brinck - Believe Again
17. Duitsland: Alex Swings Oscar Sings
18. Turkije: Hadise - Düm Tek Tek
19. Albanië: Kejsi Tola - Carry me in your dreams
20. Noorwegen: Alexander Rybak - Fairytale
21. Oekraïne: Svetlana Loboda - Be my valentine (Anti-crisis girl)
22. Roemenië: Elena Gheorghe - The Balkan girls
23. Verenigd Koninkrijk: Jade - It's My Time
24. Finland: Waldo's People - Lose Control
25. Spanje: Soraya - La noche es para mí
Door deze loting voorzie ik een strijd tussen Oekraïne, Noorwegen en Turkije.
Persoonlijk ga ik voor IJsland, Estland, Moldavië en Israel.
01. Litouwen: Sasha Son - Love
02. Israël: Noa en Mira Awad - There must be another way
03. Frankrijk: Patricia Kaas - Et s'il fallait le faire
04. Zweden: Malena Ernman - La Voix
05. Kroatië: Igor Cukrov ft. Andrea – Lijepa tena
06. Portugal: Flor-de-Lis - Todas as Ruas do Amor
07. IJsland: Yohanna - Is it true
08. Griekenland: Sakis Rouvas - This is our Night
09. Armenië: Inga & Anush - Jan jan
10. Rusland: Anastasia Pridhodko - Mamo
11. Azerbeidzjan: Aysel & Arash - Always
12. Bosnië-Herzegovina: Regina - Bistra Voda
13. Moldavië: Nelly Ciobanu - Hora din Moldova
14. Malta: Chiara – What if we
15. Estland: Urban Symphony - Rändajad
16. Denemarken: Niels Brinck - Believe Again
17. Duitsland: Alex Swings Oscar Sings
18. Turkije: Hadise - Düm Tek Tek
19. Albanië: Kejsi Tola - Carry me in your dreams
20. Noorwegen: Alexander Rybak - Fairytale
21. Oekraïne: Svetlana Loboda - Be my valentine (Anti-crisis girl)
22. Roemenië: Elena Gheorghe - The Balkan girls
23. Verenigd Koninkrijk: Jade - It's My Time
24. Finland: Waldo's People - Lose Control
25. Spanje: Soraya - La noche es para mí
Door deze loting voorzie ik een strijd tussen Oekraïne, Noorwegen en Turkije.
Persoonlijk ga ik voor IJsland, Estland, Moldavië en Israel.
0
fastpulseboy
geplaatst: 15 mei 2009, 18:02 uur
ik wist niet dat er ook nog zoiets als een finale was.......
dus als ik het goed begrijp hoeft NL niet voor lul te staan op tv met die drie dikke homo's met dat ontzettend stompzinnige lied?
Scheelt weer, zou ook zo sneu zijn voor de trouwe kijkers om als land weeeeeeeer als laatste te eindigen!
dus als ik het goed begrijp hoeft NL niet voor lul te staan op tv met die drie dikke homo's met dat ontzettend stompzinnige lied?
Scheelt weer, zou ook zo sneu zijn voor de trouwe kijkers om als land weeeeeeeer als laatste te eindigen!
0
geplaatst: 15 mei 2009, 18:08 uur
NL stond gisteren voor lul in de halve finale. Dat kwam ook gewoon op tv.
En die reacties achteraf: dit had niemand verwacht
. Laat me niet lachen, Nederland gaat echt niet door (zelfs met een geweldig nummer maken we geen kans omdat we niet in Oost-Europa liggen). En dan was Shine ook nog eens héél, héél, héél erg slecht.
En die reacties achteraf: dit had niemand verwacht
. Laat me niet lachen, Nederland gaat echt niet door (zelfs met een geweldig nummer maken we geen kans omdat we niet in Oost-Europa liggen). En dan was Shine ook nog eens héél, héél, héél erg slecht.
0
r.h.c.p fan
geplaatst: 15 mei 2009, 18:21 uur
In Muziek > Algemeen > wie moet er volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival?:
titel zegt het al, wie moet er volgens jullie volgend jaar naar het eurovisie songfestival?
ben benieuwd wie jullie mee willen hebben.
titel zegt het al, wie moet er volgens jullie volgend jaar naar het eurovisie songfestival?
ben benieuwd wie jullie mee willen hebben.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 18:27 uur
Nederland moet gewoon nooit meer meedoen aan die onzin. Laat ze daar in het oosten toch lekker aan elkaar friemelen. We zijn met alles altijd haantje de voorste, maar waar is hun goodwill?? Daarmee zeg ik (ABSOLUUT) niet dat ik de Toppers goed vind, maar het niveau van de andere nummers is eigenlijk ook niet beter. (Behalve Swiss dan dit jaar, maar die liggen er ook al uit...
)
Mij rest hier 1 reactie: AMEN TO THAT!!
)Antonio schreef:
Wat een heerlijk nieuws, die 3 omhooggevallen en in glitterpakken gestoken circusaapjes (De Toppers) zijn op weergaloze wijze door de rest van Europa op hun plaats gezet...en terecht !!!

Mij rest hier 1 reactie: AMEN TO THAT!!

0
geplaatst: 15 mei 2009, 18:33 uur
Zojuist heb ik gehoord dat uit een enquête blijkt ruim 80% van de Belgen vindt dat ze zich moeten terugtrekken uit het ESF. Ik denk dat de meeste Nederlanders er net zo over denken.
Moest "Copycat" of "Shine" bv. de Turkse of Armeense inzending zijn geweest waren ze misschien wel in de finale geraakt. Vele stemmen zijn van diaspora die op hun land stemmen, al vinden ze het nummer niet goed of hebben ze het zelfs niet gehoord.
Moest "Copycat" of "Shine" bv. de Turkse of Armeense inzending zijn geweest waren ze misschien wel in de finale geraakt. Vele stemmen zijn van diaspora die op hun land stemmen, al vinden ze het nummer niet goed of hebben ze het zelfs niet gehoord.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 15 mei 2009, 18:56 uur
Ik ben zwaar verslaafd aan de Moldavische inzending (Nelly Ciobanu). Vind ik gewoon onweerstaanbaar.
Andere landen die ik dit jaar goed vind: Estland, Israël, Azerbeijan, Zweden, Oekraïne en Slovenië (maar die ligt er al uit).
Andere landen die ik dit jaar goed vind: Estland, Israël, Azerbeijan, Zweden, Oekraïne en Slovenië (maar die ligt er al uit).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.